Ja arme kindertjes moeten maar gewoon verdrinken. Hadden ze maar rijke ouders moeten kiezen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit komt omdat sommigen vinden dat de overheid een alles regulerend orgaan moet zijn die het leven van de mens tot in de kleinste details regelt. Van zwemlessen tot seksuele voorlichting en van gratis onderwijs, kinderopvang, gezondheidszorg en tot gratis menstruatieproducten en subsidies voor de borstvergroting van mannen die denken een vrouw te zijn.
En om de zoveel jaar komt er weer iets nieuws bij en dan staat men te drammen 'Ja, maar ik heb recht op ...'.
Ja ze gooiden je gewoon in het water en riepen: zwemmen joh! Hoofd boven water! Je kan het.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:51 schreef deedeetee het volgende:
Voor er zoveel zwemscholen waren leerde je gewoon zwemmen van je ouders. Dat ging een stuk sneller.
Probleem is natuurlijk dat veel van de immigranten zelf ook niet kunnen zwemmen (in sommige gevallen zal de kledij het wat moeilijk maken).quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:51 schreef deedeetee het volgende:
Voor er zoveel zwemscholen waren leerde je gewoon zwemmen van je ouders. Dat ging een stuk sneller.
Genoeg gemeentes waar ze potjes voor zwemlessen hebben. Daar ben ik overigens een groot voorstander van, potjes voor specifieke doeleinden ipv simpelweg geld geven wat vaak op gaat aan shag en drank.quote:Op zaterdag 5 april 2025 13:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja arme kindertjes moeten maar gewoon verdrinken. Hadden ze maar rijke ouders moeten kiezen.
Heb je enig idee hoe de gemeenten er momenteel voor staan nadat het Rijk allemaal taken op ze af heeft geschoven, maar de financiering daarvoor enorm heeft afgeknepen?quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:53 schreef ootjekatootje het volgende:
In Rotterdam was en is er nog steeds de mogelijkheid tot schoolzwemmen.![]()
https://www.rotterdamzwemt.nl/zwemles/schoolzwemmen/
Hier op een eiland is om 14:00 de school uit en ligt groep 5/6/7/8 om 14:15 in het zwembad. Onder begeleiding van enkele ouders en de badjuffen.
Dit regelt een gemeente toch zelf met zwembaden en de ouders?
Ik weet er meer van dan jij, zo zijn er ook gemeentes die al jaren rekening houden met het ravijnjaar.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:08 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe de gemeenten er momenteel voor staan nadat het Rijk allemaal taken op ze af heeft geschoven, maar de financiering daarvoor enorm heeft afgeknepen?
Grotere gemeenten zijn relatief iets kapitaalkrachtiger, dus dat Rotterdam daar (nog) wel in slaagt is logisch, maar dat is in lang niet elke gemeente haalbaar.
We krijgen ook een klap geld dus men kan het prima betalen indien ouders dat geld gebruiken waarvoor het bedoeld is. Nu voor de ontwikkeling en opvoeding van de kinderen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zie het probleem niet zo... als je kinderen krijgt komen er veel kosten bij. Waaronder zwemles.
https://www.dereddingsklos.nl/quote:Op zaterdag 5 april 2025 12:01 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet. Heb je een linkje? Want hier heb je weliswaar zwemverenigingen, maar dat gaat om prestatiegericht zwemmen.
Ach ja, ik blijf bij mijn mening dat een kind leren zwemmen in een land met zoveel sloten en water toch bij de verantwoordelijkheid van de overheid blijft. Waarom moet elk kind een helm op op de scooter?quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:27 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.dereddingsklos.nl/
Bijvoorbeeld deze club.
Kinderen, jongeren en volwassenen kunnen voor hetzelfde bedrag aan meerdere onderdelen meedoen. Dus bijvoorbeeld eerst les voor diploma B, daarna drie kwartier les reddingszwemmen, nog drie kwartier snorkelen en voor de die hards tot slot oefenen voor EHAD, waar ze ook met een team deelnemen aan wedstrijden.
En dat alles voor 42,50 per kwartaal.
Heb er uitvoerig naar gekeken onder het mom, waar zit het addertje en dat lijkt er niet te zijn, dus dat is een mooi initiatief. Het is wel zo dat, zelfs ondanks dat het volledig teert op vrijwilligers, er ergens een zak geld bijgestort moet worden, want van 14 euro per maand per deelnemer kun je geen zwembad open houden.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:27 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.dereddingsklos.nl/
Bijvoorbeeld deze club.
Kinderen, jongeren en volwassenen kunnen voor hetzelfde bedrag aan meerdere onderdelen meedoen. Dus bijvoorbeeld eerst les voor diploma B, daarna drie kwartier les reddingszwemmen, nog drie kwartier snorkelen en voor de die hards tot slot oefenen voor EHAD, waar ze ook met een team deelnemen aan wedstrijden.
En dat alles voor 42,50 per kwartaal.
Het is een reddingsbrigade en die is er ook in andere steden. Jongeren worden, als ze willen, opgeleid tot lifeguard en kunnen 's zomers, bijvoorbeeld, op een strand gaan werken. Ze kunnen er zelfs een vaarbewijs halen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:29 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Heb er uitvoerig naar gekeken onder het mom, waar zit het addertje en dat lijkt er niet te zijn, dus dat is een mooi initiatief. Het is wel zo dat, zelfs ondanks dat het volledig teert op vrijwilligers, er ergens een zak geld bijgestort moet worden, want van 14 euro per maand per deelnemer kun je geen zwembad open houden.
Dus je hebt én voldoende vrijwilligers nodig en financiële ondersteuning van de gemeente of andere geldschieters. Dat is geen gemakkelijke combinatie, maar als het in Helmond kan moet het in meer grote gemeentes kunnen zou je zeggen.
quote:Op zaterdag 5 april 2025 11:28 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Gelukkig bevestig je het zelf nogmaals met deze post. Al ben ik eerder geneigd te denken dat ik de tokkies heb beledigd door ze met jou te vergelijken.
Je taalgebruik zegt genoeg. Matig opgevoed en/of een gebrek aan geestelijke ontwikkeling.quote:Op zondag 6 april 2025 13:03 schreef MMaRsu het volgende:
[..]je kent me niet eens
Registreert in 2023
Wat een nerdquote:Op zondag 6 april 2025 16:41 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Je taalgebruik zegt genoeg. Matig opgevoed en/of een gebrek aan geestelijke ontwikkeling.
Hoezo? Het zwembad was al af en het gemeentelijk vervoersbedrijf had gewoon bussen met chauffeur. Het kost niet meer dan elk ander busritje en 25 inzittenden is een goede bezetting midden op de dag.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:47 schreef Firuze60 het volgende:
In eind jaren '60 lagen er nog lang niet overal overdekte zwembaden in Nederland, als kind moest ik met de bus met ons schoolklasje vanaf groep 7 elke maandag een half uur rijden, de regering zal toen wel een godsvermogen aan subsidie hebben uitgegeven om dat te kunnen realiseren.
...en iedereen in de klas kreeg zwemles, ook de kinderen met een andere achtergrond dan Nederlands.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo? Het zwembad was al af en het gemeentelijk vervoersbedrijf had gewoon bussen met chauffeur. Het kost niet meer dan elk ander busritje en 25 inzittenden is een goede bezetting midden op de dag.
Jaren '60 en groep 7 kan ik alvast niet met elkaar rijmen, pas halverwege jaren '80 werden de groepen ingevoerd.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:47 schreef Firuze60 het volgende:
In eind jaren '60 lagen er nog lang niet overal overdekte zwembaden in Nederland, als kind moest ik met de bus met ons schoolklasje vanaf groep 7 elke maandag een half uur rijden, de regering zal toen wel een godsvermogen aan subsidie hebben uitgegeven om dat te kunnen realiseren. En veel kinderen haatten die lessen door de nazi-badmeesters van toen.
Uh jawel, hier in waterland Nederland MOET elk kind leren zwemmen, punt. En of dat nou middels schoolzwemmen, particulier of beide gaat is mij om het even.quote:Maar goed, inmiddels genoeg 'rijke' ouders om zwemlessen voor hun kinderen zelf te bekostigen en voor armlastige kinderen zijn er subsidiepotjes. Dus nee, zie het niet zitten dat zoiets als een zwemles ook weer landelijk wordt gesubsidieerd.
Het idee dat elk kind MOET leren zwemmen is niet gedeeld.
Voor de oudere lezers de vierde klas van de lagere school dan. Mijn kinderen (geboren jaren '80) kregen ook nog schoolzwemmen.quote:Op zaterdag 12 april 2025 18:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaren '60 en groep 7 kan ik alvast niet met elkaar rijmen, pas halverwege jaren '80 werden de groepen ingevoerd.
[..]
Uh jawel, hier in waterland Nederland MOET elk kind leren zwemmen, punt. En of dat nou middels schoolzwemmen, particulier of beide gaat is mij om het even.
Toen ik op de lagere school zat had ik 's ochtends voordat de school begon de reguliere zwemles (buitenbad!) op een aantal dagen, daarnaast kregen we tijdens de gymnastiekuurtjes schoolzwemmen in datzelfde buitenbad. De ouders met wat minder geld deden het alleen met schoolzwemmen de rest had beide. Niks mis mee.
Ik vind het dus wel de verantwoordelijkheid van de overheid om elk kind naast taal- en rekenles te leren zwemmen.quote:Het schoolzwemmen werd in 1985 afgeschaft. Sindsdien mogen scholen zelf bepalen of ze het aanbieden. Dat aantal is flink afgenomen: bood in 1990 90 procent van alle scholen nog schoolzwemmen aan, in 2021 deed nog 26 procent dat. De laatste jaren stijgt het aantal kinderen dat geen zwemdiploma heeft snel.30 jan 2024
5e Klas...quote:Op zaterdag 12 april 2025 21:39 schreef Firuze60 het volgende:
Voor de oudere lezers de vierde klas van de lagere school dan.
Hier doen ze nog steeds aan schoolzwemmen.quote:Mijn kinderen (geboren jaren '80) kregen ook nog schoolzwemmen.
Ik vind het dus wel de verantwoordelijkheid van de overheid om elk kind naast taal- en rekenles te leren zwemmen.
Dan bedoelde ik groep 6, in de zesde klas hadden wij geen schoolzwemmen meer.quote:Op zaterdag 12 april 2025 21:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
5e Klas...
[..]
Hier doen ze nog steeds aan schoolzwemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |