abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2025 @ 22:33:21 #201
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217298873
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ga lekker jouw journalistieke prutswerkjes voortzetten over de verdwaalde orka uit het dolfinarium, of schrijf over Henk de patatzaak die gaat sluiten.
Maar ga je aub niet druk maken om mijn mening op een forum.

Je overschat je zelf nogal. En jij bent slim genoeg om dat ooit te krijgen.
Niemand maakt zich druk over jouw mening lieve jongen. Het is ronduit vermakelijk om te zien hoe je zelfs nu nog wanhopig probeert winst te zien in het beleid van de grootste idioot die ooit president van de VS is geworden.

Ik begrijp best dat de realiteit van jouw gedroomde extreem-rechtse dromen ontnuchterend is. Leer ermee leven beste jongen, er zullen nog veel ontnuchterende momenten volgen.
  zaterdag 5 april 2025 @ 22:44:00 #202
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217298952
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee hoor, ik ben Europeaan en ik blijf hier wonen.

Ik denk dat het goed is dat de autocraten in Brussel een totale vernedering aan het ondergaan zijn door figuren als een Poetin en een Trump. Op middellange termijn kunnen we juist daardoor sterker worden. Maar voorlopig is het alleen vernedering, klap-op-klap, spuug, en machtsvertoon wat de eu-liberalen ten deel valt.
Autocracy is a form of government in which absolute power is held by the head of state and government, known as an autocrat. It includes some forms of monarchy and all forms of dictatorship, while it is contrasted with democracy and feudalism. Various definitions of autocracy exist. They may restrict autocracy to cases where power is held by a single individual, or they may define autocracy in a way that includes a group of rulers who wield absolute power. .

Dus niet helemaal een antwoord op de gestelde vraag. Je juicht het toe dat de autocraten in Brussel vernederd worden door de autocraten in de VS en in Rusland... Dat is dan vastgesteld. Maar waarom dan precies je keuze voor die specifieke typen autocratie?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_217299114
Het zal in het begin wat pijn doen, maar uiteindelijk komt de VS er sterker uit.

Trump verwacht dat wereldwijd bedrijven en overheden er alles aan zullen doen om de VS gunstig te stemmen en de importheffingen te laten vallen.

De Amerikaanse economische macht als chantagemiddel.

Hopelijk trapt de rest van de wereld er niet in en wordt de wereldeconomie minder afhankelijk van de VS.

quote:
Trump tevreden over importheffingen, ondanks beursval: 'Was te verwachten'

Donald Trump kijkt tevreden terug op de aankondiging van verstrekkende importheffingen die hij dinsdag deed. Dat andere landen unaniem afkeurend reageerden en koersen op beurzen wereldwijd inzakten, doet daar voor hem niets aan af.

"Dat was te verwachten", zei hij in een gesprek met de pers op weg naar een golfbaan in Florida. Hij vergeleek de Amerikaanse economie met een ernstig zieke patiënt die een zware ingreep moest ondergaan. "Nu is de operatie voorbij en kunnen we rust vinden."

"Ik denk dat de markten zullen aantrekken. Laten we het een kans geven", hield Trump vol. "Er is wat tijd voor nodig." Hij beloofde onder meer de terugkeer van bedrijven en hoge winsten.
https://nos.nl/artikel/25(...)al-was-te-verwachten
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 5 april 2025 @ 23:26:07 #204
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217299188
:') die moet nu toch peentjes zweten?
Dit, dus.
pi_217299307
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 23:15 schreef Wantie het volgende:
Het zal in het begin wat pijn doen, maar uiteindelijk komt de VS er sterker uit.
Trump erfde een economie die de grootste lutser hier zelfs nog draaiende zou kunnen houden.

We slopen Real Madrid ook niet om er met spelers op niveau Lutjebroek 3 sterker uit te komen.

quote:
Trump verwacht dat wereldwijd bedrijven en overheden er alles aan zullen doen om de VS gunstig te stemmen en de importheffingen te laten vallen.

De Amerikaanse economische macht als chantagemiddel.

Hopelijk trapt de rest van de wereld er niet in en wordt de wereldeconomie minder afhankelijk van de VS.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)al-was-te-verwachten
Alles wat door Trump is aangeraakt is in shit veranderd.
pi_217299329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 23:26 schreef Buitendam het volgende:
:') die moet nu toch peentjes zweten?
Die denkt echt dat heel de planeet op de knieën gaat voor Amerika.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217299357
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ga lekker jouw journalistieke prutswerkjes voortzetten over de verdwaalde orka uit het dolfinarium, of schrijf over Henk de patatzaak die gaat sluiten.
Maar ga je aub niet druk maken om mijn mening op een forum.

Je overschat je zelf nogal. En jij bent slim genoeg om dat ooit te krijgen.
I rest my case.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217299449
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 23:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die denkt echt dat heel de planeet op de knieën gaat voor Amerika.
De missie namens Putin is geslaagd. Die zag in Trump een type die de VS moest gaan slopen als zeer persoonlijke vergelding voor de zege die Yeltzin als clown (in zijn ogen) meekreeg.

Er is aan de circuskant geen lange termijnvisie. Alles wordt getrashed voor de happy few.

Als je Bannon hoorde over de strategie, dan was het een grote beschrijving van wat de sloopkogel kan. Er zit niets aan opbouw hierin.
  zondag 6 april 2025 @ 00:35:14 #209
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217299477
quote:
En jij bent slim genoeg om dat ooit te krijgen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217299490
Trump denkt dat Amerika de wereld heel wat te bieden heeft. Ik denk dat Amerika en Trump er snel achterkomen dat ze behalve wat militair spul en wat social media platformen eigenlijk veel afhankelijker zijn van de rest van de wereld van andersom.

Dat gaat wat pijn doen maar we moeten even door de zure appel heen. Ik denk dat er genoeg Amerikaanse bedrijven zijn die richting Europa willen trekken dan andersom.
  Moderator zondag 6 april 2025 @ 00:45:54 #211
236264 crew  capricia
pi_217299501
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 00:42 schreef Vliegbaard het volgende:
Trump denkt dat Amerika de wereld heel wat te bieden heeft. Ik denk dat Amerika en Trump er snel achterkomen dat ze behalve wat militair spul en wat social media platformen eigenlijk veel afhankelijker zijn van de rest van de wereld van andersom.

Dat gaat wat pijn doen maar we moeten even door de zure appel heen. Ik denk dat er genoeg Amerikaanse bedrijven zijn die richting Europa willen trekken dan andersom.
De VS exporteert voornamelijk cultuur.
Of het nu de spijkerbroek of de Maga conservatieven zijn. Het komt uiteindelijk allemaal naar Europa.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217299511
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Of het nu de spijkerbroek of de Maga conservatieven zijn. Het komt uiteindelijk allemaal naar Europa.
Cultuur (en kunst) zijn prima te vervangen
  Moderator zondag 6 april 2025 @ 00:54:27 #213
236264 crew  capricia
pi_217299520
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 00:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Cultuur (en kunst) zijn prima te vervangen
Dit is al 75 jaar zo. De invloed van de Amerikaanse cultuur is bijzonder groot.
Het lijkt me niet makkelijk te vervangen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217299546
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 00:42 schreef Vliegbaard het volgende:

Ik ben eens nagegaan hoeveel Amerikaanse producten ik nou daadwerkelijk gebruik/consumeer. En het is in feite best weinig. Ketchup, scheermesjes, streamingsdiensten, wat muziek, spellen en games, een werklaptop, waarschijnlijk benzine, social media en de software/internetdiensten zoals Android en Office365.

Voor een wereldmacht best matig. Alleen energie en software/internetdiensten zijn daarvan moeilijk vervangbaar. En defensie.

Edit: ik vergeet boeken. Ik heb veel staan van Penguin Random House.
Incelfrikandel
  Moderator zondag 6 april 2025 @ 01:10:55 #215
236264 crew  capricia
pi_217299553
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 01:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik ben eens nagegaan hoeveel Amerikaanse producten ik nou daadwerkelijk gebruik/consumeer. En het is in feite best weinig. Ketchup, scheermesjes, streamingsdiensten, wat muziek, spellen en games, een werklaptop, waarschijnlijk benzine, social media en de software/internetdiensten zoals Android en Office365.

Voor een wereldmacht best matig. Alleen energie en software/internetdiensten zijn daarvan moeilijk vervangbaar. En defensie.
Wat voor telefoon (en software ) gebruik je dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217299559
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 01:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat voor telefoon (en software ) gebruik je dan?
Een Japans merk met Android.
Incelfrikandel
  zondag 6 april 2025 @ 01:14:04 #217
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217299561
quote:

[..]

Ik weet niet welke ketchup je eet, maar de Heinz ketchup heeft 2 fabrieken in NL staan waar ze gemaakt worden, het is iig niet iets wat we ook uit de VS importeren.
  Moderator zondag 6 april 2025 @ 01:15:45 #218
236264 crew  capricia
pi_217299567
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 01:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Een Japans merk met Android.
Ik weet niet goed hoe extreem Amerikaans Android is. Google toch? Een VS bedrijf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217299570
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 01:14 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ik weet niet welke ketchup je eet, maar de Heinz ketchup heeft 2 fabrieken in NL staan waar ze gemaakt worden, het is iig niet iets wat we ook uit de VS importeren.
Ik heb het maar meegeteld omdat het wel in Amerikaanse handen is.
Incelfrikandel
pi_217299575
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 01:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet niet goed hoe extreem Amerikaans Android is. Google toch? Een VS bedrijf.
Volledig in handen van, ontwikkeld en beheerd door Amerikanen.
Incelfrikandel
  zondag 6 april 2025 @ 01:39:29 #221
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217299610
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Vooral digi services.
Wordt nog een hele tour om dat te belasten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 6 april 2025 @ 01:41:06 #222
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217299617
quote:

[..]

Edit: ik vergeet boeken. Ik heb veel staan van Penguin Random House.
Ik begrijp dat jij geen windows, sociale media, en op het werk ms diensten gebruikt? Bijzonder.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217299712
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 01:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik begrijp dat jij geen windows, sociale media, en op het werk ms diensten gebruikt? Bijzonder.
Heb je een bril nodig?
  zondag 6 april 2025 @ 05:22:01 #224
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217299964
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 01:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ruzzia is nu ook de sjaak
https://www.msn.com/nl-nl(...)df4cd115859c409&ei=9
quote:
BEIJING (ANP/RTR) - Met de enorme koersverliezen op de wereldwijde financiële markten door de importheffingen van de Amerikaanse president Donald Trump hebben investeerders volgens China duidelijk laten zien dat ze erg ontevreden zijn over zijn handelsbeleid.
Volgens een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken "heeft de markt gesproken".
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 01:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vooral digi services.
Wordt nog een hele tour om dat te belasten.
nou het is toch een soort sport geworden om google te belasten

en als de wereld kwaad wordt dan is het wel gedaan met de almighty dollar als wereldreservemunt
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 06-04-2025 05:49:02 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 6 april 2025 @ 05:35:28 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217299981
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 01:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Volledig in handen van, ontwikkeld en beheerd door Amerikanen.
Hier ligt ook iets interessants. Want waarom telt trump diensten niet mee?

Het gaat allemaal om goederen bij hem, maar de hele digitale economie is gigantisch.

Als je diensten mee telt komt er veeeel meer handel uit de VS dan naar de VS.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')