abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 april 2025 @ 01:00:09 #276
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_217309069
Volgens Nieuwsuur gaat over enkele uren de beurs van Japan open. De beurs van China was afgelopen vrijdag nog dicht omdat het (nog) een feestdag was
  maandag 7 april 2025 @ 01:28:00 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217309130
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 00:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Jij vind de EU maar grote pruts, in vergelijking met een economie die al slecht ging en nu zijn grootste inkomstenbron kwijt is? Dus daarom woon je nu in Afrika?
chinezen werken twee keer zo hard , twee keer zo lang, twee keer hogere inzet , voor de heft van ons salaris
het zuiden van de EU is wel wat pruts ja
Ik ben in Nederland

China groeit al 25 jaar ieder jaar met 5% gemiddeld

quote:
The Chinese economy expanded by 5.4% yoy in Q4 2024, accelerating from 4.6% in Q3 and surpassing market estimates of 5.0%. It was the strongest annual growth rate in 1-1/2 years, boosted by a series of stimulus measures launched since September to boost recovery and regain confidence. In December, industrial output growth quickened to an 8-month high, while retail sales emerged from a 3-month low. However, the jobless rate hit a 3-month top. On the trade front, exports logged a double-digit rise in December, marking the ninth straight monthly gain and reaching the largest amount in 3 years, as firms rushed to complete shipments ahead of potential tariff hikes under the US Trump administration. Imports saw an unexpected rise to notch their highest value in 27 months. For the full year, the GDP grew by 5.0%, aligning with Beijing's 2024 target of around 5% but falling short of a 5.2% rise in 2023
EU haalt de 1% niet
quote:
According to an estimation of annual growth for 2024, based on seasonally and calendar adjusted quarterly data, GDP increased by 0.7% in the euro area and by 0.9% in the EU.14 feb 2025
quote:
Dutch economy grew by 0.9 percent in 2024
GDP increased by 0.9 percent last year. That follows a year of low growth (0.1 percent) in 2023.

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 07-04-2025 01:37:02 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 7 april 2025 @ 01:28:56 #278
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217309135
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 00:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zeker. Maar hoe breng je die in roulatie? Aan de banken geven en de rente verlagen? Aan de rijken, voor de trickle-down? Als belastingverlaging voor de bevolking?
investeringen doen of banken overeind helpen
geld uitgeven is voor niemand een probleem ook voor overheden niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217309154
twitter

:')
  maandag 7 april 2025 @ 02:03:28 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217309168
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 01:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
:')
het wordt toch tijd dat ze hem gaan opsluiten in a mental institution
pi_217309415
quote:
China-halts-us-lng-imports-in-longest-run-since-last-trade-war
China hasn't imported liquefied natural gas from the US for 60 days, the longest gap in five years, as worsening relations between Beijing and Washington lead the nation's buyers to divert shipments. No US shipments are currently heading to China
Gunstig voor Europa want die LNG vanuit de VS moet ergens naartoe, tegen een lagere prijs uiteraard ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_217309616
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 07:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Gunstig voor Europa want die LNG vanuit de VS moet ergens naartoe, tegen een lagere prijs uiteraard ;)
Maar China koopt het dan ergens anders in waardoor daar de prijzen dan juist weer stijgen. Volgens mij is die markt vrij flexibel en kunnen schepen gewoon omdraaien.
  maandag 7 april 2025 @ 08:09:21 #283
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217309663

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217309665
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 01:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
chinezen werken twee keer zo hard , twee keer zo lang, twee keer hogere inzet , voor de heft van ons salaris
het zuiden van de EU is wel wat pruts ja
Ik ben in Nederland
Ja, in de VS werken ze ook veel harder dan hier.

Dus kun je maar beter hier wonen dan in de VS en wil je helemaal niet in China slavenarbeid doen.

quote:
China groeit al 25 jaar ieder jaar met 5% gemiddeld
[..]
EU haalt de 1% niet
[..]
[..]

Ja, dat klopt. Maar in China gingen ze voor dit jaar uit van een veel kleinere groei en dat zal nu dus nog veel minder worden. Dingen exporteren is wat dat land doet en hun grootste afzetmarkt was de VS. Een sociaal stelsel hebben ze daar volgens mij ook niet, dus nog meer leegstaande steden.
  maandag 7 april 2025 @ 08:11:02 #285
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217309669
Wat mij een weinig stoort en verbaasd is dat Europese leiders nu ineens zoooo verrast zijn door Trump zijn beleid. Sorry, maar dan heb je echt volledig in de ontkenning geleefd. Bedrijven als VAG zagen het al aankomen en hebben hun voorraden in de VS zodanig verhoogd dat ze 6-9 maanden zonder prijsverhogingen kunnen doorgaan.
  maandag 7 april 2025 @ 08:17:51 #286
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217309701
De waarde van de export van de Europese Unie (EU) naar de Verenigde Staten (VS) als deel van het bruto binnenlands product (BBP) van de EU bedraagt ongeveer 3%
Dit zal volgens mij voor een flink deel worden goedgemaakt door de investeringen in Defensie en de verschuiving van import naar binnenEU consumptie. Maar goed, voorlopig is er paniek
In plaats als kippen in paniek voor bulldozer trump weg te rennen zou de EU er goed aan doen met Canada en Zuid Amerika vrijhandel af te spreken.
  maandag 7 april 2025 @ 08:36:03 #287
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_217309779
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 08:09 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]

[ x ]
De AEX kan beter dicht blijven vandaag
pi_217309815
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217309825
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2025 08:36 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
De AEX kan beter dicht blijven vandaag
In 1987 viel op damrak de stroom uit waardoor er geen orders geplaatst konden worden, waren sommige ook niet zo blij mee ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217309834
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 08:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat mij een weinig stoort en verbaasd is dat Europese leiders nu ineens zoooo verrast zijn door Trump zijn beleid. Sorry, maar dan heb je echt volledig in de ontkenning geleefd. Bedrijven als VAG zagen het al aankomen en hebben hun voorraden in de VS zodanig verhoogd dat ze 6-9 maanden zonder prijsverhogingen kunnen doorgaan.
Nou ja, ik denk dat vooral de intense stompzinnigheid van het voorstel mensen verbaast. Daarnaast was ook wel een beetje de verwachting dat enerzijds er vooral sprake zou zijn van dreigen en 'dealtjes sluiten' en anderzijds ook de tuchtende werking van de markten. Ook beleggers hadden natuurlijk totaal niet voorgesorteerd op zoveel stompzinnigheid aan de implosie van markten te zien. En daarbij heeft de EU al lang en breed maatregelen getroffen om adequaat te kunnen reageren, net als dat bijvoorbeeld China sinds de vorige termijn heeft geprobeerd om z'n economie wat meer los te weken van export naar de VS.

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 08:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De waarde van de export van de Europese Unie (EU) naar de Verenigde Staten (VS) als deel van het bruto binnenlands product (BBP) van de EU bedraagt ongeveer 3%
Dit zal volgens mij voor een flink deel worden goedgemaakt door de investeringen in Defensie en de verschuiving van import naar binnenEU consumptie. Maar goed, voorlopig is er paniek
In plaats als kippen in paniek voor bulldozer trump weg te rennen zou de EU er goed aan doen met Canada en Zuid Amerika vrijhandel af te spreken.
Volgens mij is dat ook de route die de EU wil varen hoor. Probleem bij nieuwe vrijhandelsverdragen is wel dat die niet heel populair zijn, zeker niet onder protectionistische en populistische stromingen die in veel Europese landen een flinke vinger in de pap hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217309837
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 07:54 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Maar China koopt het dan ergens anders in waardoor daar de prijzen dan juist weer stijgen. Volgens mij is die markt vrij flexibel en kunnen schepen gewoon omdraaien.
Van Rusland en Qatar en Australie kopen ze voorlopig de vervangende LNG. De LNG markt voor de VS is echter flink gekrompen met eraf China, Japan en meer aziatische landen die nu enorm genaaid worden door de VS.
pi_217309871
Het wordt lachen trouwens wat een kopje koffie gaat kosten in de VS als de tariffs van start gaan. Juist de landen die het verbouwen krijgen te maken met zeer hoge tariffs. Voor ons geen probleem wij drinken nog een c_/ extra *O*
  maandag 7 april 2025 @ 09:00:59 #293
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217309887
twitter

Geld hoef je ook niet in deze shitcoin te stoppen
  maandag 7 april 2025 @ 09:20:44 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217310013
twitter
pi_217310105
quote:
“I’ve spoken to many countries. They all want to do just so you understand the power of what I’m doing. Every country is calling and being very solicitous, very, very nice and being very nice,” he added.
Wat een groot woordenkunstenaar is deze man toch.
  maandag 7 april 2025 @ 09:37:57 #296
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217310119
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2025 09:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat een groot woordenkunstenaar is deze man toch.
Wel ambitieus, de hele wereld chanteren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217310129
Dit is toch hilarisch allemaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217310153
Is het verstandig om aandelen te kopen of is de bodem nog niet bereikt?

Het zal toch wel weer een keer stijgen neem ik aan..
pi_217310161
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 09:39 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is toch hilarisch allemaal.
Voor ons in Noord europa wel, maar er zijn landen waar mensen echt in extreme armoede dreigen te vervallen. Dan is het niet meer zo hilarisch :N
  Redactie Sport maandag 7 april 2025 @ 09:44:47 #300
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217310164
Amerika hep een probleem.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties