Ja ik deed het altijd 's morgens om tijd te besparen. je kan gewoon in je boxer direct naar een andere kamer om te trainen, je hoeft niet je sportspullen te zoeken, tas in te pakken, in de auto te stappen daar naar kleedkamer te gaan etc. Dat was mijn grootste motivatie. Maar ik merk wel dat ik minder fanatiek ben thuis vergeleken met een echte gym.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt wel, dat is wel het grootste probleem, op de lange termijn is motivatie het probleem.
En het niet scheiden van thuis/sport.
Dan ben je dus bv nog thuis ‘s avonds en niet even weggeweest, lijkt een klein verschil maar is een groot verschil.
Je kunt beter niks kopen en een goede sportschool zoeken met gelijkgestemden. Dat motiveert beter.
Voordeel van cardio is dat je geen apparaten nodig hebt. Een fiets en een paar schoenen en lekker naar buiten. Ik snap dat het handig is om kracht/core binnen te doen, maar cardio buiten is vele malen beter (lekkerder, minder saai, etc). En scheelt apparaten.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nadeel van cardio ook is dat je er grote apparaten voor nodig hebt.
Verschilt natuurlijk ook per persoon. Ik heb jarenlang niks gedaan wat krachttraining betreft (wel gewoon fietsen en dergelijken), omdat ik er dan voor naar een sportschool moest en dat trekt me totįįl niet. Nu staat dit ding er en gebruik ik het toch regelmatig, omdat het zo veel makkelijker is: even omkleden en aan de slag.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt wel, dat is wel het grootste probleem, op de lange termijn is motivatie het probleem.
Dan ben je dus bv nog thuis ‘s avonds en niet even weggeweest, lijkt een klein verschil maar is een groot verschil.
Je kunt beter niks kopen en een goede sportschool zoeken met gelijkgestemden. Dat motiveert beter.
Ik houd vaak motivatie door mijzelf te vergelijken met mijzelf, en daarvoor zijn binnenopties dan weer beter. Nu X kilometer op de hometrainer of SkiErg is hetzelfde als over een half jaar, of een week geleden, buiten is het lastiger om dat soort tests eerlijk te doen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voordeel van cardio is dat je geen apparaten nodig hebt. Een fiets en een paar schoenen en lekker naar buiten. Ik snap dat het handig is om kracht/core binnen te doen, maar cardio buiten is vele malen beter (lekkerder, minder saai, etc). En scheelt apparaten.
Ik heb wel een fijne sportschool gelukkig, maar 's avonds vaak geen energie meer. 's Morgens voor het werk lukt me vaak wel, tenzij ik verrot geslapen heb.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben alleen niet van het fietsen om het fietsen of lopen om het lopen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voordeel van cardio is dat je geen apparaten nodig hebt. Een fiets en een paar schoenen en lekker naar buiten. Ik snap dat het handig is om kracht/core binnen te doen, maar cardio buiten is vele malen beter (lekkerder, minder saai, etc). En scheelt apparaten.
Ja, maar buiten op een fiets kom ik ergens en in een sportschool op zo'n ding kom ik geen meter vooruit en heb ik dus geen enkele motivatie om die trappers nog eens rond te draaien.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben alleen niet van het fietsen om het fietsen of lopen om het lopen.
Een boswandeling kan ik zeker waarderen. Een fietstocht ben ik minder dan vanquote:Op zondag 3 augustus 2025 12:15 schreef 215 het volgende:
[..]
Ja, maar buiten op een fiets kom ik ergens en in een sportschool op zo'n ding kom ik geen meter vooruit en heb ik dus geen enkele motivatie om die trappers nog eens rond te draaien.
Het zelfde met wandelen. Op een loopband vreselijk saai maar om ergens te komen of gewoon lekker het bos in vind ik het geweldig.
Als je niet van lopen om het lopen bent, is een loopband wel de hel op aardequote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben alleen niet van het fietsen om het fietsen of lopen om het lopen.
Goede mentale training. Net als intervaltraining op de fiets in Flevoland.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:04 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je niet van lopen om het lopen bent, is een loopband wel de hel op aarde
Ja prima als nog de goede mentaliteit hebt, maar als je je er al niet toe kan bewegen om buiten een half uur te gaan rennen moet je al helemaal niet zo'n onding binnen gaan zetten en verwachten dat je het dan wel leuk vindt.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Goede mentale training. Net als intervaltraining op de fiets in Flevoland.
Mwah, ligt er ook een beetje aan natuurlijk. Ik heb (of eigenlijk had, valt nu wel mee) vaak niet zo veel zin om buiten te gaan fietsen (geen idee waar ik naartoe wil gaan), maar heb in die jaren vrij veel uren gemaakt op de hometrainer, vaak 10+ uur en dan trainde ik in weekeinden niet. Wel met bijvoorbeeld de laptop met sport erop er dan bij, maar dat maakte de inspanning echt niet minderquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:07 schreef Adames het volgende:
[..]
Ja prima als nog de goede mentaliteit hebt, maar als je je er al niet toe kan bewegen om buiten een half uur te gaan rennen moet je al helemaal niet zo'n onding binnen gaan zetten en verwachten dat je het dan wel leuk vindt.
Uitzonderlijk woon je op de Flevopolder ofzo?quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, ligt er ook een beetje aan natuurlijk. Ik heb (of eigenlijk had, valt nu wel mee) vaak niet zo veel zin om buiten te gaan fietsen (geen idee waar ik naartoe wil gaan), maar heb in die jaren vrij veel uren gemaakt op de hometrainer, vaak 10+ uur en dan trainde ik in weekeinden niet. Wel met bijvoorbeeld de laptop met sport erop er dan bij, maar dat maakte de inspanning echt niet minder
Veluwequote:Op zondag 3 augustus 2025 13:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Uitzonderlijk woon je op de Flevopolder ofzo?
Ik heb een binnenfiets als cross-training voor hardlopen maar ik heb wel echt moeite om dezelfde power te halen als ik een serie of podcast volgt of zo in plaats van alleen muziek.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, ligt er ook een beetje aan natuurlijk. Ik heb (of eigenlijk had, valt nu wel mee) vaak niet zo veel zin om buiten te gaan fietsen (geen idee waar ik naartoe wil gaan), maar heb in die jaren vrij veel uren gemaakt op de hometrainer, vaak 10+ uur en dan trainde ik in weekeinden niet. Wel met bijvoorbeeld de laptop met sport erop er dan bij, maar dat maakte de inspanning echt niet minder
Ja iets waar ik echt aandacht bij wil hebben kijk of luister ik dan ook niet. Beetje sport kijken, prima, en om het on-topic te houden: als ik in de thuisgym bezig ben is het vaak gewoon muziek en verder niks bijzondersquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:49 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik heb een binnenfiets als cross-training voor hardlopen maar ik heb wel echt moeite om dezelfde power te halen als ik een serie of podcast volgt of zo in plaats van alleen muziek.
Met hardlopen buiten ook wel als ik een podcast of luisterboek zou luisteren.
Fietsen is wel veel weersafhankelijker dan hardlopen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hehe, daar zeg je wat. Maar het idee is dus dat 'ie onder mijn bureau ligt dus dat ik onder werktijd de beentjes kan strekken. Dan ben je niet aan het lopen om het lopen, dan ga je gewoon werken terwijl je low key beweegt.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:04 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je niet van lopen om het lopen bent, is een loopband wel de hel op aarde
Welkequote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:06 schreef Isdatzo het volgende:
Had ik. Werkt prima. Ook met extra gewicht.
Tussen twee deuren (op de kopse kant van een muur) en de boom van een trap. Uitsluitend met schroeven vast gezet, wel opletten dat er nergens speling zit als je in gipsmuurtjes gaat boren. Voldoende stevig om je aan op te trekken maar in de praktijk handiger om was aan op te hangen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:03 schreef Aberkullie het volgende:
Weet niet of het al besproken is maar heeft er iemand zo’n pull up bar in zijn deuropening? Zonder boren?
Boren gaat niet want het is zo'n slap aluminium binnendeurding tussen de gipswandjesquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:28 schreef 215 het volgende:
[..]
Tussen twee deuren (op de kopse kant van een muur) en de boom van een trap. Uitsluitend met schroeven vast gezet, wel opletten dat er nergens speling zit als je in gipsmuurtjes gaat boren. Voldoende stevig om je aan op te trekken maar in de praktijk handiger om was aan op te hangen.
Een deuropening lijk me over het algemeen net iets te laag voor dat doel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |