abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 12:39:15 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217274156

"Beste Gerard, het ligt niet aan de vrouwen." Met deze tekst in een paginagrote advertentie in het AD richten de opstellers zich tot strafrechtadvocaat Gerard Spong. Ze doelen hier op uitspraken die Spong deed in de documentaire Blauwe Ballen en andere verkrachtingsmythes van Sunny Bergman.

In de documentaire zegt Spong dat er minder vrouwen verkracht zouden worden als ze zich weerbaarder zouden opstellen. Hij zegt dat "vrouwen zich toch snel laten verkrachten. Ze geven gauw hun verzet op. Ik heb het idee dat een goed weerbare vrouw het aantal verkrachtingen drastisch zal doen afnemen."

De qr-code in de krantenadvertentie verwijst naar een online pagina van de initiatiefnemers die de advertentie hebben gefinancierd met ruim 1400 donaties.

Ze noemen de uitspraken van Spong "de ultieme vorm van victim blaming". Hiermee wordt de schuld gelegd bij het slachtoffer en niet bij de dader. "Dit soort uitspraken zijn zeer schadelijk voor slachtoffers van seksueel geweld. Niet vrouwen zouden zich nog meer moeten wapenen en 'voorbereiden' (dat doen ze namelijk al eeuwen), maar mannen hebben de verantwoordelijkheid na te denken over consent zodra ze seksuele interactie willen met een ander", schrijven ze.

Niks geleerd?
Marieke van der Sanden, consulent seksuele gezondheid, is een van de initiatiefnemers van de advertentie. "Ik was met stomheid geslagen door de uitspraken van Spong", zegt ze. De aanleiding is Spong, maar de advertentie is gericht op heel Nederland, zegt ze. "En ook om alle slachtoffers een hart onder de riem te steken, die dit als een stomp in de maag hebben ervaren."

De initiatiefnemers lieten zich voor hun advertentie ook inspireren door een eerdere advertentie in dezelfde krant. Drie jaar geleden richtten Talpa-medewerksters zich tot John de Mol naar aanleiding van zijn reactie op de misstanden bij het programma The Voice of Holland. Toen beklaagde De Mol zich dat "vrouwen niet snel melding maken van dit soort zaken. Vrouwen hebben kennelijk een soort schaamte. Ik weet niet wat het is." De Talpa-medewerksters reageerden daarop dat het gedrag van vrouwen niet het probleem is. "En ook niet de oplossing."

Bij het zien van de uitspraken van Spong moest Van der Sanden aan die advertentie denken, zegt ze. "Ik dacht: hebben we nou nog niks geleerd? Er zijn nu ook misschien mensen die denken: 'hij is advocaat, hij weet misschien wel waar hij het over heeft.' Dit is echt zo schadelijk voor alle slachtoffers van seksueel geweld."

Stop victim blaming
De suggestie dat vrouwen zich makkelijk laten verkrachten impliceert ook dat het een soort bewuste keuze is, zegt Van der Sanden. "Terwijl we weten dat de meeste slachtoffers van verkrachting, zo'n 50 tot 70 procent, bevriest in zo'n situatie. Dat is geen bewuste keuze, maar gewoon het overlevingsmechanisme dat het overneemt. Dat maakt dat je levend uit de situatie komt. Het lichaam probeert te overleven en het zegt niets over weerbaarheid."

Van der Sanden hoopt met de advertentie te bereiken dat mensen meer gaan praten over consent (wederzijdse instemming) en de documentaire van Sunny Bergman gaan bekijken. "Het zet aan tot nadenken over onze eigen rol binnen seksueel geweld. Misschien zijn wij ook wel eens onbewust over een grens gegaan." En ten slotte wil ze met het initiatief nogmaals oproepen dat victim blaming stopt. "Wees daar alert op, bij jezelf en ook de ander."

De NOS heeft Gerard Spong ook gevraagd om een reactie, maar hij heeft nog niet gereageerd. Tegen het AD zegt hij dat hij er op een later moment op terug wil komen.
https://nos.nl/artikel/25(...)huld-van-slachtoffer

Nou jongens. Zeg het maar.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 3 april 2025 @ 12:43:32 #2
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217274182
"TS begint."
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_217274192
Spong is een engnek
pi_217274197
Goed initiatief van degene die de advertentie hebben geplaatst. Het is inderdaad de meest extreme vorm van victim blaming om te stellen dat vrouwen zich laten verkrachten. Hoe krijgt hij het zijn strot uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 3 april 2025 @ 12:46:10 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217274198
Nou, Spong heeft weer wat klanten er bij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 3 april 2025 @ 12:47:05 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217274204
Ik snap die gedachte maar die gaat wel erg uit van de ideale wereld. Assholes gonna be assholes. In principe geef je macht en handelingsperspectief weg door te verwachten dat assholes zich als lieverdjes gaan gedragen. Ik denk dat Spong daar op doelt. Si vis pacem, para bellum.

En ik snap ook dat dat als controversieel of "oneerlijk" wordt gezien.

Het probleem is natuurlijk wel: hoe kan dat überhaupt in een setting waarbij vekrachtingen in de familie zelf plaatsvinden?

quote:
Ze noemen de uitspraken van Spong "de ultieme vorm van victim blaming". Hiermee wordt de schuld gelegd bij het slachtoffer en niet bij de dader. "Dit soort uitspraken zijn zeer schadelijk voor slachtoffers van seksueel geweld. Niet vrouwen zouden zich nog meer moeten wapenen en 'voorbereiden' (dat doen ze namelijk al eeuwen), maar mannen hebben de verantwoordelijkheid na te denken over consent zodra ze seksuele interactie willen met een ander", schrijven ze.
  donderdag 3 april 2025 @ 12:48:48 #7
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217274210
Het is een gotspe van de heer Spong, ze mogen dat varkentje wel even gaan wassen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217274329
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 12:45 schreef miss_sly het volgende:
Goed initiatief van degene die de advertentie hebben geplaatst. Het is inderdaad de meest extreme vorm van victim blaming om te stellen dat vrouwen zich laten verkrachten. Hoe krijgt hij het zijn strot uit.
Nou dit dus ! What the fkn hell.
Ook in moeilijke tijden.
pi_217274333
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 12:47 schreef Richestorags het volgende:
Ik snap die gedachte maar die gaat wel erg uit van de ideale wereld. Assholes gonna be assholes. In principe geef je macht en handelingsperspectief weg door te verwachten dat assholes zich als lieverdjes gaan gedragen. Ik denk dat Spong daar op doelt. Si vis pacem, para bellum.

Het probleem is natuurlijk wel: hoe kan dat überhaupt in een setting waarbij vekrachtingen in de familie zelf plaatsvinden?
[..]

Het is vooral een wijdverbreid misverstand dat verkrachters altijd assholes zijn die te herkennen zijn aan het feit dat ze assholes zijn.
pi_217274348
Natuurlijk zegt hij dat. Zijn bestaansrecht heeft hij te danken aan het verdedigen van de meest smerige types.
  donderdag 3 april 2025 @ 13:11:07 #11
396550 Richestorags
pi_217274354
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is vooral een wijdverbreid misverstand dat verkrachters altijd assholes zijn die te herkennen zijn aan het feit dat ze assholes zijn.
Een verkrachter is per definitie een asshole. Of die te herkennen is als een asshole is een tweede.
pi_217274357
En mensen die vermoord zijn hadden ook maar weerbaarder moeten zijn :Y

Gewoon dat mes of pistool afpakken/uit handen slaan en voila, ze hadden nog geleefd *O*

Wat een mafklapper die Spong 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217274361
Ik ben wel benieuwd naar de reactie van Spong.
Dit kan hij niet meer goedpraten.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
  donderdag 3 april 2025 @ 13:13:48 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217274377
Wat een domme lul die Spong.
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 13:14:36 #15
5428 crew  miss_sly
pi_217274393
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een verkrachter is per definitie een asshole. Of die te herkennen is als een asshole is een tweede.
Dat is geen tweede. Dat is hij niet.
pi_217274474
Wat een absolute immorele ransaap.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 3 april 2025 @ 13:21:59 #17
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217274495
Natuurlijk heeft Sunny 'consent' Bergman er weer wat mee te maken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217274500
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:21 schreef inslagenreuring het volgende:
Jij hebt duidelijk het fragment niet gezien, want dat dit fragment er zo negatief uitspringt heeft Spong volledig aan zichzelf en zijn eigen uitspraken daarin te danken.
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 13:23:23 #19
5428 crew  miss_sly
pi_217274502
quote:
Want?
pi_217274509
Als je problemen hebt met 'consent' ben je trouwens zelf al een halve potentiële verkrachter.
  donderdag 3 april 2025 @ 13:24:50 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217274513
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:23 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Jij hebt duidelijk het fragment niet gezien, want dat dit fragment er zo negatief uitspringt heeft Spong volledig aan zichzelf en zijn eigen uitspraken daarin te danken.
Het is een docu gemaakt door een vrouw die voor jan en alleman de beentjes wijd gooit, en achteraf gaat nadenken of er wel "consent" was.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 3 april 2025 @ 13:26:17 #22
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217274524
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:24 schreef Stepperoller het volgende:
Als je problemen hebt met 'consent' ben je trouwens zelf al een halve potentiële verkrachter.
Nederlands kunnen ze niet. Overgewaaide Amerikaanse hippietermen.
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 13:26:26 #23
5428 crew  miss_sly
pi_217274525
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:23 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
We zijn allemaal voor vrouwen die niet meer bevriezen. Alleen is dat geen keuze. Dat is een copingsmechanisme. We zijn vooral voor mannen die geen seksueel geweld plegen.
  donderdag 3 april 2025 @ 13:27:02 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217274532
quote:
Spong zegt domme dingen maar dat is de schuld van Bergman!

Juist.
Huilen dan.
pi_217274533
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is een docu gemaakt door een vrouw die voor jan en alleman de beentjes wijd gooit, en achteraf gaat nadenken of er wel "consent" was.
:N
  donderdag 3 april 2025 @ 13:31:18 #26
396550 Richestorags
pi_217274563
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We zijn allemaal voor vrouwen die niet meer bevriezen. Alleen is dat geen keuze. Dat is een copingsmechanisme. We zijn vooral voor mannen die geen seksueel geweld plegen.
Beide zijn moeilijk te bereiken. Hoe wil je stoppen dat mannen seksueel geweld plegen? Is daar ooit een succesvolle poging in ondernomen?

Let wel, ik zou het mooi vinden als het kan he, voordat mensen weer over de zeik raken.
pi_217274579
Verkrachtingscultuur als onwrikbare natuurwet zien gaat iig niet voor verbetering zorgen.
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 13:35:02 #28
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217274587
Zal altijd blijven gebeuren. Net als diefstal.

Dus trek zeker alles uit te kast ter preventie.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 3 april 2025 @ 13:37:08 #29
396550 Richestorags
pi_217274604
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:33 schreef Stepperoller het volgende:
Verkrachtingscultuur als onwrikbare natuurwet zien gaat iig niet voor verbetering zorgen.
Wie doet dat dan?

Waar in Nederland hebben wij trouwens een verkrachtingscultuur?
pi_217274605
Op wikipedia lees ik o.a. dit over Gerard Spong

quote:
Spong en Suriname
Spong heeft een bijzondere relatie met Suriname. Hij startte er zijn carrière als advocaat. In 1980 verdedigde hij in Paramaribo een aantal tegenstanders van toenmalig dictator, Desi Bouterse, die voor de krijgsraad moesten verschijnen. Spong werd op een avond plotseling door de militairen van Bouterse in zijn kamer in Hotel Torarica gearresteerd en overgebracht naar Fort Zeelandia, het hoofdkantoor van Bouterse. Spong werd hier ondervraagd door Bouterse en Roy Horb en na elf uur weer vrijgelaten. Hierna moest hij Suriname halsoverkop verlaten.
Je zou nu bijna zeggen, wat jammer dat Bouterse hem heeft laten lopen.
  donderdag 3 april 2025 @ 13:38:13 #31
396550 Richestorags
pi_217274608
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je had liever dat hij was geëxecuteerd?
pi_217274622
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Eigen schuld. Had hij zichzelf maar beter moeten verdedigen.
pi_217274628
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je bedoelt dat hij zelf niet genoeg deed om te voorkomen dat hij mogelijk geëxecuteerd zou worden?
  donderdag 3 april 2025 @ 13:40:55 #34
396550 Richestorags
pi_217274639
quote:
12s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Je bedoelt dat hij zelf niet genoeg deed om te voorkomen dat hij mogelijk geëxecuteerd zou worden?
Je vindt vast dat je nu een heel goed punt hebt gemaakt. Ofzo.
pi_217274645
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je vindt vast dat je nu een heel goed punt hebt gemaakt. Ofzo.
Was maar een grapje, leunend op zijn eigen 'logica'.
pi_217274652
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wie doet dat dan?

Waar in Nederland hebben wij trouwens een verkrachtingscultuur?
Spong illustreert verkrachtingscultuur perfect in dat fragment. En overal in Nederland. Op dit forum is het ook volop aanwezig en als je dat niet ziet ben je zeer waarschijnlijk deel van het probleem.

donderdag 3 april 2025 @ 13:44:32 #37
396550 Richestorags
pi_217274666
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Spong illustreert verkrachtingscultuur perfect in dat fragment. En overal in Nederland. Op dit forum is het ook volop aanwezig en als je dat niet ziet ben je zeer waarschijnlijk deel van het probleem.

[ afbeelding ]
Ik denk dat wij wel uitgepraat zijn.
  Forum Admin donderdag 3 april 2025 @ 13:44:50 #38
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217274671
Ik heb Spong nog nooit op een greintje moraliteit kunnen betrappen dus dit is niet echt verrassend
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217274705
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:38 schreef Richestorags het volgende:
Het zou beslist geen gemis zijn geweest als hij inderdaad was geëxecuteerd.
pi_217274712
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Beide zijn moeilijk te bereiken. Hoe wil je stoppen dat mannen seksueel geweld plegen? Is daar ooit een succesvolle poging in ondernomen?

Let wel, ik zou het mooi vinden als het kan he, voordat mensen weer over de zeik raken.
Dus wat jij eigenlijk wil is vrouwen genetically engineeren zodat hun flight-freeze-fight mechanisme altijd op fight zal slaan ofzo :?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217274765
Hier was Spong ook al walgelijk bezig trouwens:
Bekijk deze YouTube-video
Hij zit gewoon te grappen en te grollen over de 'Goldfinger'-zaak. En Eva Jinek lacht gewoon mee trouwens.
pi_217274769
quote:

[..]
We zijn allemaal voor vrouwen die niet meer bevriezen. Alleen is dat geen keuze. Dat is een copingsmechanisme.
De kwestie is nou juist of dat vastligt of dat dat beinvloedbaar is om meer slachtofferschap te voorkomen. Spong oppert dat dat beinvloedbaar is. Stel dat vrouwen van jonge leeftijd ingeprent krijgen dat indien ze in zo'n situatie zouden komen ze niet moeten bevriezen maar zich moeten blijven verzetten, zou dat dan tot meer situaties leiden waarbij het bij een poging to verkrachting blijft? Ik vind het een legitieme vraag als je zoveel mogelijk slachtoffers wil voorkomen (al maakt een poging tot verkrachting ook slachtoffers).

Wie zich liever wentelt in collectief slachtofferschap zal die vraag niet willen horen, illegitiem verklaren en er zelfs geld voor een advertentie tegenaan smijten.

quote:
We zijn vooral voor mannen die geen seksueel geweld plegen.
Dat vraag ik me af. Iedereen is tegen seksueel geweld, maar dit gaat vooral om wensdenken over een wereld met alleen maar fatsoenlijke mannen en dus totale veiligheid voor vrouwen zonder dat die daar zelf ook maar iets voor hoeven doen. Dat is ook mijn ideaalbeeld maar het is niet de realiteit en dit soort activisten brengen dat ook niet dichterbij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217274780
Goede jurist die een hele domme uitspraak heeft gedaan.

Het nut van de advertentie ontgaat mij overigens. Ik zou willen dat er veel meer aandacht op scholen was voor dit onderwerp en men leert hoe met elkaar om te gaan. Daarmee hou je natuurlijk niet iedereen tegen, maar er is zeker een categorie mannen die je wel met opvoeding binnen de lijntjes kan laten kleuren.
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 13:57:49 #44
5428 crew  miss_sly
pi_217274803
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:56 schreef VEM2012 het volgende:
Goede jurist die een hele domme uitspraak heeft gedaan.

Het nut van de advertentie ontgaat mij overigens. Ik zou willen dat er veel meer aandacht op scholen was voor dit onderwerp en men leert hoe met elkaar om te gaan. Daarmee hou je natuurlijk niet iedereen tegen, maar er is zeker een categorie mannen die je wel met opvoeding binnen de lijntjes kan laten kleuren.
Lentekriebels FTW!

Maar dat kan echt niet...
  donderdag 3 april 2025 @ 13:57:56 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217274804
quote:

[..]
Vergeet ook niet dat dat bevriezen een doel dient: met hoeveel vrouwen zou het slechter afgelopen zijn wanneer ze zich 'weerbaar' hadden opgesteld?

Ik heb geen idee. Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk om te zeggen dat vrouwen zich gewoon weerbaar moeten opstellen.
Huilen dan.
pi_217274846
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:56 schreef VEM2012 het volgende:
[...]
Op veel basisscholen zijn ze daar deze week volop mee bezig.

Mijn vriendin geeft op de basisschool les aan een klas in de bovenbouw en toevallig is er vandaag een jongetje ziek die met paarse vrijdag ook al afwezig was. Dus ze gaat zorgen dat hij nog een inhaalles krijgt, want dit is er inderdaad waarschijnlijk juist eentje waarvoor deze lessen hard nodig zijn.
pi_217274847
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat dat bevriezen een doel dient: met hoeveel vrouwen zou het slechter afgelopen zijn wanneer ze zich 'weerbaar' hadden opgesteld?
Dus het is wel een keuze?

quote:
Ik heb geen idee. Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk om te zeggen dat vrouwen zich gewoon weerbaar moeten opstellen.
Nee, dat is heel moeilijk om te zeggen zo blijkt. Dat vraagt zelfs moed. Er zijn inderdaad mannen die nog/weer moeten leren dat geen verzet geen instemming betekent. Maar als je nou met een kerel te maken hebt bij wie dat niet uit zichzelf komt dan zou weerbaarheid hem kunnen stoppen denk ik.
  donderdag 3 april 2025 @ 14:05:22 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217274865
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wie zegt dat?
Huilen dan.
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 14:05:47 #49
5428 crew  miss_sly
pi_217274874
quote:

[..]
[..]
Dat je met je ogen knippert of zweet dient ook een doel, en is toch geen keuze. Hoe is het mogelijk he?
  donderdag 3 april 2025 @ 14:07:09 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217274883
quote:

[..]
[..]
Nee, dat is heel moeilijk om te zeggen zo blijkt. Dat vraagt zelfs moed. Er zijn inderdaad mannen die nog/weer moeten leren dat geen verzet geen instemming betekent. Maar als je nou met een kerel te maken hebt bij wie dat niet uit zichzelf komt dan zou weerbaarheid hem kunnen stoppen denk ik.
Of weerbaarheid laat bij hem de stoppen doorslaan. Het is niet voor niets dat een hoop vrouwen ongewenst gedrag proberen te negeren, weg te lachen of ontwijken. Het is zelfs zo raadzaam om niks te doen dat het als een van de drie F-reacties in ons is geëvolueerd. Dat is niet omdat het zo'n kutte oplossing is.
  donderdag 3 april 2025 @ 14:11:44 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217274914
Een aantal jaar terug kreeg ik een pistool in mijn oog geduwd en ben ik beroofd. Misschien ik had ik me op dat moment ook gewoon weerbaar moeten opstellen!

Zo had ik er nog nooit over nagedacht. Bedankt Spong, voor dit geweldige inzicht!
Huilen dan.
pi_217274943
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lentekriebels FTW!

Maar dat kan echt niet...
Wordt daarbij tegenwoordig ook de omgang met elkaar besproken? Dat is dan wel positief.
pi_217274950
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Of weerbaarheid laat bij hem de stoppen doorslaan. Het is niet voor niets dat een hoop vrouwen ongewenst gedrag proberen te negeren, weg te lachen of ontwijken. Het is zelfs zo raadzaam om niks te doen dat het als een van de drie F-reacties in ons is geëvolueerd. Dat is niet omdat het zo'n kutte oplossing is.
Als aanvulling daarop:

Veel vrouwen in een gewelddadige relatie blijven daarin, omdat ze inschatten dat weggaan veel risicovoller is. Maar dat soort zorgen worden vaak niet serieus genomen juist omdat ze dan nog bij die man is. En regelmatig uiten vrouwen hun zorgen daarom helemaal niet. Terwijl het zelfs statistisch gezien een reële zorg is.

Want in Nederland wordt elke 8 dagen een vrouw vermoord en in de meerderheid van de gevallen is de vermoedelijke dader een (ex-)partner.

quote:
[...] Femicide is een maatschappij breed probleem, zegt Belleman. "Ik krijg vaak reacties dat het een cultureel probleem is, dat het alleen bestaat bij andere culturen. Daar komt het ook voor, maar het komt ook bij ons voor. Vergis je niet: het komt vaker voor dan je denkt, bij iedereen. Het loopt dwars door culturen en opleidingsniveaus heen." [...]
https://wnl.tv/2024/11/24(...)en-die-zijn-vermoord

(Speciaal voor de racisten die femicide willen bagatelliseren door te doen alsof het niet cultuur overstijgend is een linkje van WNL en een rechtbankverslaggever van de T als bron.)
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 14:17:07 #54
5428 crew  miss_sly
pi_217274957
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wordt daarbij tegenwoordig ook de omgang met elkaar besproken? Dat is dan wel positief.
Zeker. Grenzen aangeven en leren herkennen. Begint met die tante die je liever niet wil zoenen en verlegt zich in de loop van de jaren ook naar andere momenten.
pi_217274963
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat staat juist centraal. In dit artikel vind je de inhoud van het lespakket van de Rutgers stichting van vorig jaar: https://www.nu.nl/binnenl(...)els-en-dit-niet.html
pi_217275060
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker. Grenzen aangeven en leren herkennen. Begint met die tante die je liever niet wil zoenen en verlegt zich in de loop van de jaren ook naar andere momenten.
Heel goed!
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 14:33:14 #57
5428 crew  miss_sly
pi_217275084
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heel goed!
Nou nog iedereen ervan doordringen dat dat niet eng en slecht is en misbruik in de hand werkt, maar juist een goed wapen is in de strijd tegen seksueel geweld en dergelijke.
  donderdag 3 april 2025 @ 14:46:58 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217275200
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:16 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Als aanvulling daarop:

Veel vrouwen in een gewelddadige relatie blijven daarin, omdat ze inschatten dat weggaan veel risicovoller is. Maar dat soort zorgen worden vaak niet serieus genomen juist omdat ze dan nog bij die man is. En regelmatig uiten vrouwen hun zorgen daarom helemaal niet. Terwijl het zelfs statistisch gezien een reële zorg is.

Want in Nederland wordt elke 8 dagen een vrouw vermoord en in de meerderheid van de gevallen is de vermoedelijke dader een (ex-)partner.
[..]
https://wnl.tv/2024/11/24(...)en-die-zijn-vermoord

(Speciaal voor de racisten die femicide willen bagatelliseren door te doen alsof het niet cultuur overstijgend is een linkje van WNL en een rechtbankverslaggever van de T als bron.)
Sterker nog, het gevaarlijkste moment in een gewelddadige relatie is het moment dat iemand probeert hem te verbreken en vlak erna.

"Maar dan ga je toch gewoon weg?"

Geweldig boek over de dergelijke dynamiek is "Why does he do that?"

Daarin is een heel hoofdstuk over het bedrieglijke beeld dat het vooral in bepaalde culturen voorkomt en waarom en hoe dit niet klopt.
pi_217275256
quote:
9s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:11 schreef Isdatzo het volgende:
Een aantal jaar terug kreeg ik een pistool in mijn oog geduwd en ben ik beroofd. Misschien ik had ik me op dat moment ook gewoon weerbaar moeten opstellen!

Zo had ik er nog nooit over nagedacht. Bedankt Spong, voor dit geweldige inzicht!
Je bent gewoon een zwakkeling :r

Gr gr Gerard Spong :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217275427
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, dat is niet omdat het raadzaam is. Het is een impulsieve reactie, of eigenlijk uitblijven van een reactie, en doorgaans de minste van de 3. De functie die het heeft is dat prooidieren het bevriezende dier niet meer als prooi zien, bij aaseters werkt het niet
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat je met je ogen knippert of zweet dient ook een doel, en is toch geen keuze. Hoe is het mogelijk he?
Als er ergens iets schokkends gebeurt heb je ook mannen die terugdeinzen, je hebt mannen die erop afgaan, en je hebt mannen die verstijfd blijven staan. Dat heeft veel met persoonlijkheid te maken. Maar na de eerste impuls is er wel een keuze, en hoef je niet verstijfd te biljven staan omdat dat de natuur zou zijn of zo.

Ik vind de vraag of vrouwen in sommige situaties ook anders zouden kunnen reageren op hun impuls om te bevriezen en of dat een positief effect heeft een legitieme.
  donderdag 3 april 2025 @ 15:17:24 #61
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217275521
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dat is niet omdat het raadzaam is. Het is een impulsieve reactie, of eigenlijk uitblijven van een reactie, en doorgaans de minste van de 3. De functie die het heeft is dat prooidieren het bevriezende dier niet meer als prooi zien, bij aaseters werkt het niet
[..]
Als er ergens iets schokkends gebeurt heb je ook mannen die terugdeinzen, je hebt mannen die erop afgaan, en je hebt mannen die verstijfd blijven staan. Dat heeft veel met persoonlijkheid te maken. Maar na de eerste impuls is er wel een keuze, en hoef je niet verstijfd te biljven staan omdat dat de natuur zou zijn of zo.

Ik vind de vraag of vrouwen in sommige situaties ook anders zouden kunnen reageren op hun impuls om te bevriezen en of dat een positief effect heeft een legitieme.
Nou ik, reeds jaren betrokken bij weerbaarheidstrainingen specifiek voor vrouwen, niet. Wat is jouw expertise hierin?
pi_217275634
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou nog iedereen ervan doordringen dat dat niet eng en slecht is en misbruik in de hand werkt, maar juist een goed wapen is in de strijd tegen seksueel geweld en dergelijke.
De bezwaren komen zoals altijd weer (voornamelijk) uit religieuze hoek en ik heb denk ik in de loop der jaren wel duidelijk gemaakt hoe ik daar tegenaan kijk.

Wat mij betreft maken ze het verplicht. Ziek? Verplicht inhalen.
  donderdag 3 april 2025 @ 15:53:11 #63
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217275811
Waar je mee omgaat word je mee besmet, strafrechtadvocaten zijn smeerlappen
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217275815
quote:

Je hebt je dus laten beroven, aldus Spong.

Pure waanzin dit.
  donderdag 3 april 2025 @ 15:56:51 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217275869
Wat wil je hiermee bereiken? Zo'n advertentie?
Wat kan er gedaan worden om verkrachtingen te voorkomen? De meeste mensen (mannen) moeten het normbesef hebben dat dit niet kan.
Maar het is verdomd moeilijk te sanctioneren als er pas maanden later aangifte wordt gedaan, en sowieso is het lastig aan te tonen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_217275937
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 15:56 schreef phpmystyle het volgende:
Wat wil je hiermee bereiken? Zo'n advertentie?
Wat kan er gedaan worden om verkrachtingen te voorkomen? De meeste mensen (mannen) moeten het normbesef hebben dat dit niet kan.
Maar het is verdomd moeilijk te sanctioneren als er pas maanden later aangifte wordt gedaan, en sowieso is het lastig aan te tonen.
Tering zeg wat een domheid weer
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 16:04:44 #67
5428 crew  miss_sly
pi_217275957
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]

Het kan voor een vrouw fysiek verstandiger zijn om het te laten gebeuren. De schade die aangericht kan worden als de man maar bozer en agressiever wordt omdat je terugvecht en hij toch echt wil krijgen waar hij zijn zinnen op heeft gezet, is enorm. Fysieke schade dus.

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt, maar je vindt het wel lekker om op vrouwen te zeiken en een gedeelde verantwoordelijkheid bij vrouwen neer te leggen. Die is er niet. Dat het moeilijk, zo niet onmogelijk is, om een bepaalde groep mannen te leren dat ze met hun tengels en de rest van hun lichaam van vrouwen af moeten blijven, is duidelijk. Begin maar in de opvoeding van de betreffende jongens. Hou op met naar vrouwen te wijzen.
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 16:05:22 #68
5428 crew  miss_sly
pi_217275968
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Tering zeg wat een domheid weer
Zoals in veel topics zal hij wel weer trollen. Zeiken over vrouwen wordt vaak wel op gereageerd. Laten we dat niet doen en hem negeren. Dan is de lol er zo vanaf.
pi_217276168
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 15:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou ik, reeds jaren betrokken bij weerbaarheidstrainingen specifiek voor vrouwen, niet. Wat is jouw expertise hierin?
Ik zou zeggen goed zo, maar die trainingen hebben dus geen zin?

quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het kan voor een vrouw fysiek verstandiger zijn om het te laten gebeuren. De schade die aangericht kan worden als de man maar bozer en agressiever wordt omdat je terugvecht en hij toch echt wil krijgen waar hij zijn zinnen op heeft gezet, is enorm. Fysieke schade dus.
Je hebt verschillende types dader, bij de verkrachter die met een mes uit de bosjes springt is het waarschijnlijk beter van niet, bij de dronken one night stand zal dat anders kunnen liggen.

quote:
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt, maar je vindt het wel lekker om op vrouwen te zeiken en een gedeelde verantwoordelijkheid bij vrouwen neer te leggen.
Spong heeft wel een idee waar hij het over heeft, die heeft een boel verkrachtingszaken gezien, inclusief die waarbij de man helemaal geen verkrachter had willen zijn maar het toch werd.

quote:
Die is er niet. Dat het moeilijk, zo niet onmogelijk is, om een bepaalde groep mannen te leren dat ze met hun tengels en de rest van hun lichaam van vrouwen af moeten blijven, is duidelijk. Begin maar in de opvoeding van de betreffende jongens. Hou op met naar vrouwen te wijzen.
Jij en deze activisten gaan er weer een morele kwestie van maken terwijl iedereen het daarover eens is. Hier gaat het om de vraag hoeveel verkrachtingen we kunnen voorkomen in de wetenschap dat veel mannen die morele standaard niet halen. Dit is er weer eentje in de categorie vrouwen willen helemaal niet dat je oplossingen aandraagt, die willen gewoon dat je luistert als ze hun hart komen luchten.

Al loop je in je blote kont een donker steegje met een ontsnapte TBS-er in, het is nooit de schuld van de vrouw. De schuldvraag is al lang beantwoord en daar is iedereen het over eens. Maar er is meer dan alleen schuld, het is een dusdanig grote ellende dat die ook zoveel mogelijk voorkomen moet worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:16 schreef Stepperoller het volgende:

Stropop, niemand beweert dat het alleen in andere culturen voorkomt. Wat zijn de verhoudingen?
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 16:30:00 #70
5428 crew  miss_sly
pi_217276233
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik zou zeggen goed zo, maar die trainingen hebben dus geen zin?
[..]
Je hebt verschillende types dader, bij de verkrachter die met een mes uit de bosjes springt is het waarschijnlijk beter van niet, bij de dronken one night stand zal dat anders kunnen liggen.
[..]
Spong heeft wel een idee waar hij het over heeft, die heeft een boel verkrachtingszaken gezien, inclusief die waarbij de man helemaal geen verkrachter had willen zijn maar het toch werd.
[..]
Jij en deze activisten gaan er weer een morele kwestie van maken terwijl iedereen het daarover eens is. Hier gaat het om de vraag hoeveel verkrachtingen we kunnen voorkomen in de wetenschap dat veel mannen die morele standaard niet halen. Dit is er weer eentje in de categorie vrouwen willen helemaal niet dat je oplossingen aandraagt, die willen gewoon dat je luistert als ze hun hart komen luchten.

Al loop je in je blote kont een donker steegje met een ontsnapte TBS-er in, het is nooit de schuld van de vrouw. De schuldvraag is al lang beantwoord en daar is iedereen het over eens. Maar er is meer dan alleen schuld, het is een dusdanig grote ellende dat die ook zoveel mogelijk voorkomen moet worden.
[..]
Stropop, niemand beweert dat het alleen in andere culturen voorkomt. Wat zijn de verhoudingen?
Vrouwen doen wat ze kunnen om een verkrachting te voorkomen.
  donderdag 3 april 2025 @ 16:34:02 #71
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217276286
Ik was ook verbaasd over die uitspraak van Spong.

In een noodsituatie reageert het lichaam vaak door vechten, vluchten of bevriezen. Hier heb je maar weinig invloed op.
En als vrouw terug gaan vechten als er een poging tot verkrachting wordt gedaan kan juist levensgevaarlijk zijn, juist dan kan er geweld terug tegen je worden gebruikt. Bevriezing is ook een overlevingsmechanisme.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217276317
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mooi, dan hoeven we het er verder ook niet over te hebben en is het wat het is. Iedereen doet zijn best en het resultaat doet er verder niet toe.
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 16:43:23 #73
5428 crew  miss_sly
pi_217276410
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Mooi, dan hoeven we het er verder ook niet over te hebben en is het wat het is. Iedereen doet zijn best en het resultaat doet er verder niet toe.
Fout.

Maar dat is aan jou niet besteed.
pi_217276532
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik was ook verbaasd over die uitspraak van Spong.

In een noodsituatie reageert het lichaam vaak door vechten, vluchten of bevriezen. Hier heb je maar weinig invloed op.
En als vrouw terug gaan vechten als er een poging tot verkrachting wordt gedaan kan juist levensgevaarlijk zijn, juist dan kan er geweld terug tegen je worden gebruikt. Bevriezing is ook een overlevingsmechanisme.
Het zou zomaar eens kunnen dat Spong teveel bezig is met de papieren (juridische) werkelijkheid en daardoor een onjuist beeld heeft gekregen.

Dan nog is het een domme uitspraak natuurlijk.
pi_217276591
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Het probleem hierbij is at veel vrouwen, en niet alleen vrouwen maar ook mannen, bij verkrachting nog teveel denken aan de spreekwoordelijke enge man uit de bosjes. Nu bestaat die weliswaar wel, maar de spreekwoordelijke enge man uit de bosjes pleegt maar een klein deel van alle verkrachtingen. Bij de meeste verkrachtingen is de dader een bekende van het slachtoffer.

In de voorlichting over verkrachting is helaas veel te weinig aandacht voor wel een van de belangrijkste risicofactoren, namelijk alcohol. Drank vergroot de kans dat een man een dader wordt en het vergroot de kans dat een vrouw een slachtoffer wordt. Een groot deel van de verkrachtingen vindt plaats onder invloed van drank.

Nu ben ik echt niet van de blauwe knoop, maar ik denk wel dat het beter zou zijn als mensen, zowel mannen als vrouwen, hun drankgebruik wat zouden matigen. Het zou een heleboel verkrachtingen schelen.
pi_217276638
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 17:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het probleem hierbij is at veel vrouwen, en niet alleen vrouwen maar ook mannen, bij verkrachting nog teveel denken aan de spreekwoordelijke enge man uit de bosjes. Nu bestaat die weliswaar wel, maar de spreekwoordelijke enge man uit de bosjes pleegt maar een klein deel van alle verkrachtingen. Bij de meeste verkrachtingen is de dader een bekende van het slachtoffer.

In de voorlichting over verkrachting is helaas veel te weinig aandacht voor wel een van de belangrijkste risicofactoren, namelijk alcohol. Drank vergroot de kans dat een man een dader wordt en het vergroot de kans dat een vrouw een slachtoffer wordt. Een groot deel van de verkrachtingen vindt plaats onder invloed van drank.

Nu ben ik echt niet van de blauwe knoop, maar ik denk wel dat het beter zou zijn als mensen, zowel mannen als vrouwen, hun drankgebruik wat zouden matigen. Het zou een heleboel verkrachtingen schelen.
Of... het is maar een idee... mannen zorgen maar dat ze zich ook kunnen beheersen met alcohol op. Of ze drinken maar minder.

De dader kun je verwijten dat hij onder invloed was en daardoor zichzelf in de situatie heeft gebracht. Maar als zuip je jezelf in coma als vrouw, dan nog hoort ze veilig te zijn. Je spoort natuurlijk ook niet helemaal als je seks gaat hebben met een vrouw die duidelijk van de wereld is.
pi_217276651
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 17:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Nee joh. Wanneer we het hebben over de mate van drankgebruik door mannen, dan moeten we dat benaderen vanuit het gegeven dat drankgebruik door mannen er altijd wel zal blijven zijn. Maar wanneer we het hebben over de mate van drankgebruik door vrouwen, dan moeten we ze vooral benadrukken dat het hun verantwoordelijkheid is om dat te minderen.

Edit: En als we het belang van die twee verschillende benaderingen tegen elkaar afwegen omtrent de vraag over hoeveel ruimte elke benadering in het maatschappelijke debat over drankgebruik in dient te nemen, dan is het toch eigenlijk voornamelijk het laatste punt over de eigen verantwoordelijkheid van vrouwen wat de focus moet hebben.

/s

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 05-04-2025 00:43:22 ]
  donderdag 3 april 2025 @ 17:22:12 #78
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_217276687
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:24 schreef Stepperoller het volgende:
Dat hangt er vanaf hoe je "consent" in de praktijk wil uitvoeren. Hoe zie jij dit voor je?
Krekker is de bom!
pi_217277507
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 17:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf hoe je "consent" in de praktijk wil uitvoeren. Hoe zie jij dit voor je?
Ik heb geen seks met mensen wanneer er twijfel bestaat of er wel wederzijdse instemming is. Dus niet met iemand die ladderzat is bijvoorbeeld.

Hoe zie jij het voor je? Of denk je alleen maar in verzonnen problemen zoals die formulieren in South Park?
  donderdag 3 april 2025 @ 18:53:37 #80
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217277550
quote:

[..]

Nu ben ik geen alcohol expert, maar het lijkt mij dat het de remmingen wegneemt (in je hersenen) en wanneer je dan plots een verkrachter wordt dan is dat geen goed teken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217277640
Er staat een interessant artikel over op de website van het Trimbos Instituut.

Alcohol en seksuele grensoverschrijding
https://www.trimbos.nl/ke(...)grensoverschrijding/
pi_217277656
quote:

[..]
Het probleem hierbij is at veel vrouwen, en niet alleen vrouwen maar ook mannen, bij verkrachting nog teveel denken aan de spreekwoordelijke enge man uit de bosjes. Nu bestaat die weliswaar wel, maar de spreekwoordelijke enge man uit de bosjes pleegt maar een klein deel van alle verkrachtingen.
Wel bij uitstek het soort verkrachting wat alleen politie en justitie kunnen tegengaan.
quote:
Bij de meeste verkrachtingen is de dader een bekende van het slachtoffer.
Dat zijn het soort verkrachtingen waar politie en justitie weinig invloed op hebben en ook vaak weinig mee kunnen omdat het het woord van de een tegenover het woord van de ander is. Het is gewoon niet redelijk om daarvan oplossingen van het strafrecht te verwachten.

quote:

Het is geen kwestie van kans he? Ik ontken het verband niet, maar het is niet iets wat de dader overkomt zoals bij een verkeersongeluk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Weltschmerz op 05-04-2025 15:02:01 ]
  donderdag 3 april 2025 @ 19:13:33 #83
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_217277776
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 18:49 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik heb geen seks met mensen wanneer er twijfel bestaat of er wel wederzijdse instemming is. Dus niet met iemand die ladderzat is bijvoorbeeld.

Hoe zie jij het voor je? Of denk je alleen maar in verzonnen problemen zoals die formulieren in South Park?
Ik ken de South Park aflevering niet, maar doel je op zoiets?

https://www.ad.nl/buitenl(...)r-naar-bed~a33516e1/
Krekker is de bom!
  donderdag 3 april 2025 @ 22:32:02 #84
396550 Richestorags
pi_217280598
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:48 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dus wat jij eigenlijk wil is vrouwen genetically engineeren zodat hun flight-freeze-fight mechanisme altijd op fight zal slaan ofzo :?
Willen is op dit vlak een vrij groot woord. Ik denk dat het heel lastig is, zowel wat jij beschrijft als klootzakken niet laten verkrachten is niet zo makkelijk te realiseren.
  vrijdag 4 april 2025 @ 00:09:50 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217281271
Ik had dus een friend with benefits en we waren wezen stappen en we lagen met een stevige borrel op in bed en waren begonnen met rommelen maar ik had geen condoom bij me en dus toen waren we gestopt en zijn in slaap gevallen.

Toen werd ik op een gegeven moment wakker want ze zat aan mijn piem0l en ik dacht natuurlijk oh ze heeft zin. Dus ik bewoog mijn hand naar haar heerlijkheid en ze maakte een beweging en toen zat ie er al in want ze was best wel opgewonden.

Achteraf gezien denk ik dat ik in mijn slaap een stijve heb gekregen en dat zij dacht "Wat is dat nou?" en toen ik mijn hand op avontuur liet gaan maakte zij eigenlijk een afwerende beweging. Maar aangezien we lepeltje-lepeltje lagen bewoog ze dus naar mij toe en toen ie er eenmaal in zat zijn we doorgegaan en achteraf gezien was het de beste seks die we gehad hebben. Maar theoretisch gezien heb ik haar toen verkracht.

Ik dacht vroeger: "Je weet het toch wel als je een vrouw verkracht?" maar blijkbaar zijn er toch grijze gebieden.

Ik heb het daar best wel moeilijk mee en ik wil daar wat langer over doorpraten met een vrouw van 32 met mooie bruine ogen en lange benen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217281286
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja Tante Julia, ik lijk al heel wat ouder, ik speel piano als U wilt maar haal Uw borsten van mijn schouder ;(

*RIP Rob de Nijs*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217281287
Zou weerbaarheid onder vrouwen het aantal verkrachtingen drastisch kunnen doen dalen? Ik vermoed van wel! Goed balletje dus van Spong.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217281288
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2025 00:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik had dus een friend with benefits en we waren wezen stappen en we lagen met een stevige borrel op in bed en waren begonnen met rommelen maar ik had geen condoom bij me en dus toen waren we gestopt en zijn in slaap gevallen.

Toen werd ik op een gegeven moment wakker want ze zat aan mijn piem0l en ik dacht natuurlijk oh ze heeft zin. Dus ik bewoog mijn hand naar haar heerlijkheid en ze maakte een beweging en toen zat ie er al in want ze was best wel opgewonden.

Achteraf gezien denk ik dat ik in mijn slaap een stijve heb gekregen en dat zij dacht "Wat is dat nou?" en toen ik mijn hand op avontuur liet gaan maakte zij eigenlijk een afwerende beweging. Maar aangezien we lepeltje-lepeltje lagen bewoog ze dus naar mij toe en toen ie er eenmaal in zat zijn we doorgegaan en achteraf gezien was het de beste seks die we gehad hebben. Maar theoretisch gezien heb ik haar toen verkracht.

Ik dacht vroeger: "Je weet het toch wel als je een vrouw verkracht?" maar blijkbaar zijn er toch grijze gebieden.

Ik heb het daar best wel moeilijk mee en ik wil daar wat langer over doorpraten met een vrouw van 32 met mooie bruine ogen en lange benen.
Wat is dit nou weer.

Gewenste seks is geen verkrachting.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 4 april 2025 @ 00:29:04 #89
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217281293
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 00:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer.

Gewenste seks is geen verkrachting.
Ze wilde niet, dus was het een verkrachting.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217281298
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 13:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit opperen is ook lekker makkelijk. Alsof het de onderzoeksvraag ook maar een millimeter minder belangrijk zou maken.
pi_217281300
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2025 00:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ze wilde niet, dus was het een verkrachting.
Nou lijkt me niet gezien de reactie.
pi_217281334
Ik heb een beetje moeite met seks scenes in films (altijd door een mannelijke regisseur gefilmd) waarin de vrouw door de man uit passie tegen een muur wordt gedrukt (en zij lijkt te genieten) en binnen een minuut zijn deel naar binnen drukt in een houding waarin de vrouw tegen de muur (of soms grond, kan ook) gedrukt wordt. Soort stierenseks. Het zogenaamde vluggertje. Doet gvd best zeer met een man bovenop je op een kale vloer of muur. Passie ammehoela.

PS en wat mij ook verbaast dat er zoveel smetvrezende lui rondlopen maar wel elkaars edele delen slurpen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Firuze60 op 04-04-2025 01:02:36 ]
pi_217281349
Spong, valse pisnicht. Altijd al een dubieus mannetje gevonden.
pi_217281351
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 01:04 schreef RotatoR het volgende:
Spong, valse pisnicht. Altijd al een dubieus mannetje gevonden.
Hij kan zich iig niet in een vrouw verplaatsen, dat is duidelijk.
pi_217281519
quote:

Zo’n kogeltje kop je toch gewoon terug man, dikke miet :')
pi_217283290
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 01:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hij kan zich iig niet in een vrouw verplaatsen, dat is duidelijk.
Ook niet in een man, want voor mannen geldt ook dat de kans groter is dat ze slachtoffer worden van seksueel misbruik (in de meeste gevallen ook door een andere man) dan dat ze zelf vals beschuldigd worden van seksueel misbruik.
  vrijdag 4 april 2025 @ 16:14:40 #97
396550 Richestorags
pi_217285978
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 15:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd waarom je denkt van niet vanuit jouw ervaring.

Ik heb namelijk het idee dat weerbaarheid wel degelijk geleerd kan worden. Weerbaarheid gaat dan om:
-Het hebben van een bepaalde uitstraling
-Situational en locational awareness
-Stresstraining
-Juiste nummers in sneltoetsen hebben
-Het hebben van, onderhouden van of vinden van een netwerk met vertrouwelingen

Etc. Etc.

Of dat genoeg is om een verkrachting te voorkomen, durf ik niet te zeggen. Sowieso niet in de intieme sfeer lijkt me. In buitensituaties misschien wel.
  vrijdag 4 april 2025 @ 17:47:28 #98
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217286762
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 12:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Vaak lijkt dit wel het kernprobleem te zijn; de tegenstelling tussen het uitgaan van de goede of de slechte mens. Wat mij betreft is de Augustiniaanse uitgangsvisie op de massa damnata wellicht de minst slechte van beide.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 4 april 2025 @ 18:11:28 #99
56749 BlaZ
pi_217286892
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar je bent het dan toch gewoon met hem eens? Het kan verstandiger zijn, maar het kan ook onverstandiger zijn, waardoor een weerbaarheidstraining wel degelijk nuttig kan zijn.
  vrijdag 4 april 2025 @ 18:52:34 #100
56749 BlaZ
pi_217287202
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sterker nog, het gevaarlijkste moment in een gewelddadige relatie is het moment dat iemand probeert hem te verbreken en vlak erna.

"Maar dan ga je toch gewoon weg?"

Geweldig boek over de dergelijke dynamiek is "Why does he do that?"

Daarin is een heel hoofdstuk over het bedrieglijke beeld dat het vooral in bepaalde culturen voorkomt en waarom en hoe dit niet klopt.
Hoe zou deze situatie verbeterd kunnen worden?

Denk je dat het woningtekort hier nog van invloed op is, in de zin dat het niet zo gemakkelijk is een nieuwe woning te vinden wat het weggaan enkel nog lastiger maakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')