abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 00:19:38 #26
236264 crew  capricia
pi_217258027
Het is helaas wel waar.
Ik heb grote en kleine autos gereden. En op een 'vrouwtje' in een kleine auto wordt echt wel anders gereageerd dan als ik in een dure wagen rij.

Voor veel mensen is de auto een onderdeel van hunzelf en hun status. En sommige mensen kijken ook zo naar de wereld en naar anderen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 april 2025 @ 00:21:29 #27
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217258032
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat mag.
Dat weet ik. :) Ik hoop alleen dat de meeste mensen niet wildvreemden gaan veroordelen en typeren als "die niet zoveel geven om anderen" op basis van iets triviaals als een autokeuze.
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 00:22:20 #28
236264 crew  capricia
pi_217258034
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat weet ik. :) Ik hoop alleen dat de meeste mensen niet wildvreemden gaan veroordelen en typeren als "die niet zoveel geven om anderen" op basis van iets triviaals als een autokeuze.
Omdat Tesla?
(Sorry. Heb het niet helemaal gevolgd)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217258035
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het zou best kunnen kloppen maar dat ontlenen aan enkel de autokeuze is wat minimalistisch inderdaad.
pi_217258039
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 23:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik kan er echt met mijn pet niet bij dat mensen zo denken.
Heel oppervlakkig gedacht. Zegt veel over het intellectuele empathische vermogen.
  woensdag 2 april 2025 @ 00:24:53 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217258040
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat Tesla?
(Sorry. Heb het niet helemaal gevolgd)
Ja, klopt. Als je nu nog in een nieuwe Tesla rijdt, weet je volgens iemand hier precies dat dat "het type mens dat vooral heel bezig is met zichzelf en status, en niet zoveel geeft om anderen." is.
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 00:25:47 #32
236264 crew  capricia
pi_217258045
Is het ook niet meer een mannending?
Ik heb van vrouwen eigenlijk nooit commentaar gehad als ik met de audi of de bmw i mijn kind naar school reed of de boodschapjes haalde.
Van hun mannelijke partners des te meer. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217258046
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
En dat denk jij te kunnen beoordelen aan iemands auto? Je kent die persoon die erin rijdt helemaal niet, maar je kijkt ze bij voorbaat al met de nek aan. Vanwege een fucking auto. Dat vind je wel lekker sociaal of "geven om anderen"?
Ik had het over de nieuwe Tesla. Dus mensen die ondanks de commotie nu alsnog een Tesla kopen.

Deze nieuwe Tesla rijden zit theoretisch in het spectrum tussen:

Personen die vooral om zichzelf geven
v
v
v
Nieuwe Tesla Rijder
^
^
^
Personen die anderen slecht behandelen

Als je geen Fuck-It mentaliteit hebt, dan ga je nu geen Tesla kopen, want je krijgt nu natuurlijk vragen van je omgeving als je een nieuwe Tesla koopt. Genoeg mensen die geen zin hebben in gedoe. Maar als je bereid bent om je kop in het zand te steken of als je zelfs bereid bent om Musk's standpunten te verdedigen, dan kan je zonder problemen een Tesla kopen en er vervolgens volle toeren van genieten.
pi_217258048
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:25 schreef capricia het volgende:
Is het ook niet meer een mannending?
Ik heb van vrouwen eigenlijk nooit commentaar gehad als ik met de audi of de bmw i mijn kind naar school reed of de boodschapjes haalde.
Van hun mannelijke partners des te meer. :D
Nogmaals, het is wat psychologie van de koude grond, maar voor vrouwen is een auto sowieso veel minder vaak een statussymbool. Al zie ik er op het schoolplein ook genoeg waar het tegendeel ook wel waar is.
  woensdag 2 april 2025 @ 00:28:43 #35
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217258050
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik had het over de nieuwe Tesla. Dus mensen die ondanks de commotie nu alsnog een Tesla kopen.

Deze nieuwe Tesla rijden zit theoretisch in het spectrum tussen:

Personen die vooral om zichzelf geven
v
v
v
Nieuwe Tesla Rijder
^
^
^
Personen die anderen slecht behandelen

Als je geen Fuck-It mentaliteit hebt, dan ga je nu geen Tesla kopen, want je krijgt nu natuurlijk vragen van je omgeving als je een nieuwe Tesla koopt. Genoeg mensen die geen zin hebben in gedoe. Maar als je bereid bent om je kop in het zand te steken of als je zelfs bereid bent om Musk's standpunten te verdedigen, dan kan je zonder problemen een Tesla kopen en er vervolgens volle toeren van genieten.
Het is een auto. Jij stelt dat soort vragen aan iemand die je in een nieuwe Tesla ziet rijden?
pi_217258051
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:26 schreef Jojoke het volgende:

Wat zijn volgens jou dan Musk's standpunten? En dan wel graag even zonder googlen.
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 00:29:01 #37
236264 crew  capricia
pi_217258052
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, klopt. Als je nu nog in een nieuwe Tesla rijdt, weet je volgens iemand hier precies dat dat "het type mens dat vooral heel bezig is met zichzelf en status, en niet zoveel geeft om anderen." is.
Ah zo.
Ik vind het onzin.
Veel van die wagens zijn al in de lease besteld (of opgedrongen elektrisch door de werkgever, en hij paste in het budget etc).
Of iemand vindt het gewoon een mooie auto.
Zelf rij ik altijd Europees, dus mij zul je er niet in zien.
Ik heb er verders geen oordelen over als iemand in een Tesla rijdt.
Vrijheid blijheid. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217258055
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:28 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het is een auto. Jij stelt dat soort vragen aan iemand die je in een nieuwe Tesla ziet rijden?
De meesten die je kennen, zijn waarschijnlijk niet eens verbaasd als je met een nieuwe Tesla komt aanrijden.
pi_217258057
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat zijn volgens jou dan Musk's standpunten? En dan wel graag even zonder googlen.
Wat?
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 00:32:08 #40
236264 crew  capricia
pi_217258059
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nogmaals, het is wat psychologie van de koude grond, maar voor vrouwen is een auto sowieso veel minder vaak een statussymbool. Al zie ik er op het schoolplein ook genoeg waar het tegendeel ook wel waar is.
Geeft niet. Ik doe dat ook. Psychologie van de koude grond. :D

Ik denk dat het voor vrouwen onderling niet echt belangrijk is. Maar ik zie vooral mannen er op reageren. En dat kan voor een aantal dames wel weer belangrijk zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217258060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Wat?
Ja precies, je hebt de klok horen luiden.
pi_217258061
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah zo.
Ik vind het onzin.
Veel van die wagens zijn al in de lease besteld (of opgedrongen elektrisch door de werkgever, en hij paste in het budget etc).
Vrijheid blijheid. O+
Ik denk inderdaad dat veel werkgevers nu ook van de Tesla afstappen.
pi_217258062
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:19 schreef capricia het volgende:
Het is helaas wel waar.
Ik heb grote en kleine autos gereden. En op een 'vrouwtje' in een kleine auto wordt echt wel anders gereageerd dan als ik in een dure wagen rij.

Voor veel mensen is de auto een onderdeel van hunzelf en hun status. En sommige mensen kijken ook zo naar de wereld en naar anderen.
Natuurlijk zijn er mensen die een auto kiezen omdat ze denken dat het statusverhogend werkt. Maar ook heel veel mensen hebben dat niet.

Net zo goed als dat er heel veel mensen zijn die het niets uitmaakt waar een ander in rijdt en mensen die een oordeel daaraan hangen. En dat oordeel zegt vooral iets over henzelf.
pi_217258065
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:32 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja precies, je hebt de klok horen luiden.
Right, ok.
  woensdag 2 april 2025 @ 00:34:44 #45
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217258066
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:30 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De meesten die je kennen, zijn waarschijnlijk niet eens verbaasd als je met een nieuwe Tesla komt aanrijden.
Nee, natuurlijk niet. De meesten die me kennen, vormen zich een beeld om hoe ik als persoon ben. Zoals 99% van de mensen doet.
pi_217258068
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn er mensen die een auto kiezen omdat ze denken dat het statusverhogend werkt. Maar ook heel veel mensen hebben dat niet.

Net zo goed als dat er heel veel mensen zijn die het niets uitmaakt waar een ander in rijdt en mensen die een oordeel daaraan hangen. En dat oordeel zegt vooral iets over henzelf.
Dat een mens vooroordelen heeft. Goh dat is ook niets nieuws, dat heeft iedereen. Wat dat betreft vind ik dat nog niet zon sterk argument.
pi_217258069
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet. De meesten die me kennen, vormen zich een beeld om hoe ik als persoon ben. Zoals 99% van de mensen doet.
Precies, en dus is niemand verbaasd als je nu met een Tesla komt aanrijden.
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 00:37:00 #48
236264 crew  capricia
pi_217258071
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En kentekens.
Een dure wagen met een nieuw kenteken trekt ook mannen aan qua kijken en commentaar. Terwijl vrouwen dat vaak helemaal niet doorhebben. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 april 2025 @ 00:37:16 #49
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217258072
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah zo.
Ik vind het onzin.
Vrijheid blijheid. O+
Precies, zoals de meeste volwassen mensen in hun dagelijks leven anderen beoordelen.
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 00:37:56 #50
236264 crew  capricia
pi_217258074
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat veel werkgevers nu ook van de Tesla afstappen.
Ik zou willen dat men meer Europees promoot.
Hopelijk komt die omslag een keer.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')