abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 1 april 2025 @ 07:47:42 #31
441859 crew  Lenny77
pi_217248416
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 07:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hier heeft TS heel weinig aan als de buren gewoon in hun recht staan om dat te weigeren.
Klopt
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217248420
Een goot aan de buitenmuur moet je helemaal zelf weten en kan een buurman niks over zeggen.
Mooi of niet.

Voorwerpen die meer dan 50cm uitsteken kunnen dat wel zijn.

Anders zou je ook een screen of zonnescherm moeten aanvragen. Een vogelhuisje, een klimop aan je muur.
Vakman pur sang
pi_217248486
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 07:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Of het valt gewoon niet op :@

Maar kom op.. de TS zit zich voor te bereiden en te stressen voor een gesprek met de buren over een kabelgootje? Afbraak van woongenot? Dit is toch te gek voor woorden? Waar zijn we mee bezig?
En dan maar lachen met de 'Karens' op YouTube. We zijn allemaal een Karen aan het worden als we hier al over moeten vallen.
Als ik de OP lees krijg ik het gevoel dat er meer speelt en TS denk dat de buren dit aangrijpen om moeilijk te doen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217248503
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 07:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Een goot aan de buitenmuur moet je helemaal zelf weten en kan een buurman niks over zeggen.
Mooi of niet.

Voorwerpen die meer dan 50cm uitsteken kunnen dat wel zijn.

Anders zou je ook een screen of zonnescherm moeten aanvragen. Een vogelhuisje, een klimop aan je muur.
Heb je de OP gelezen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217248521
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 april 2025 08:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Heb je de OP gelezen?
Ja
Vakman pur sang
pi_217248589
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Buitenunit op een plat dak? Hou er rekening mee dat er bromgeluiden door resoneren kunnen optreden in de ruimte er onder. Hinderlijke bromgeluiden
Vooral dat ja. Zeker als het dak van hout is, maar ook bij een ander materiaal kan het zeker gebeuren dat je echt enorme bromgeluiden krijgt. Kijk goed naar een vorm van trillingsdemping.

Ik krijg het gevoel dat de buren trouwens vooral moeilijk kunnen doen omdat ze geen buitenunit vlak naast hun erf willen, van die kabelgoot zullen ze weinig last hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217248596
als jij in dat gesprek moet gaan aangrijpen naar wetten waarop je buren dat moeten gaan gedogen dan heb je mijns inziens een heel ander probleem.

ook al is het motto "goed beslagen ten ijs gaan" zou ik in deze eerst eens het gesprek aan gaan. leg uit wat je gaat doen, leg je situatie uit en kijk hoe je samen tot een oplossing komt.
als jij aangeeft dat dit voor jou de enige optie is en dat je dit graag wil doen met minimale overlast, dus goot in kleur van huis, eventueel iets hoger/lager voor de buurman zijn woongenot en dat je je unit al op een andere plek zet ipv boven hun tuin dan is dat een heel redelijk gesprek.

kom je er dan niet uit, dan zou ik mij wat meer juridisch gaan inlezen.. want ik garandeer je, als je tijdens dat gesprek al gaat melden volgens welke rechts artikelen je buren dat moeten gaan toestaan dan ga je gegarandeerd de juridische weg in.

ga het gesprek eerst aan en luister naar zijn argumenten.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 1 april 2025 @ 08:35:35 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217248648
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 22:26 schreef Lenny77 het volgende:
Waar gaan we heen als mensen al zeiken over een kabelgootje op een muur ;(

Triest..
Als ik de buurman was en mijn slaapkamer zat in de buurt van waar TS zijn airco wil parkeren dan zou ik ook zeiken.

TS moet zich er bewust van zijn dat als hij niet aan de eisen voldoet - op de erfgrens maximaal 40 dB s' nachts en 45 dB overdag - hij de hele bende weer van van het dak mag gaan trekken als de buren aankloppen bij de gemeente

Als TS slim is voert hij eerst een WPAC-berekening uit voordat hij zich druk maakt over kabelgoten.
Huilen dan.
pi_217248789
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2025 08:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als ik de buurman was en mijn slaapkamer zat in de buurt van waar TS zijn airco wil parkeren dan zou ik ook zeiken.

TS moet zich er bewust van zijn dat als hij niet aan de eisen voldoet - op de erfgrens maximaal 40 dB s' nachts en 45 dB overdag - hij de hele bende weer van van het dak mag gaan trekken als de buren aankloppen bij de gemeente

Als TS slim is voert hij eerst een WPAC-berekening uit voordat hij zich druk maakt over kabelgoten.
Je kunt als je eenmaal met de leiding op het plattedak bent natuurlijk zo verslepen naar bv de andere zijde van het dak.

Ik hoor alleen heel veel gezeur hier.

Verder als je zware betonblokjes eronder zet dan een bigfoot en trildempers dan hoor je niks aan gebrom of geluid.
En een airco staat in principe alleen die paar warme weken per jaar aan.
Vakman pur sang
pi_217248797
MULTI-QUOTE 8-)

quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 22:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Zonder toestemming van de buren kunnen ze die goot toch niet plaatsen of kan dat vanuit huis? Je zou toch zeggen dat ze daarvoor aan de buitenkant moeten kunnen komen?
Correct, voor de werkzaamheden moeten we in de tuin van de buren komen.

quote:
99s.gif Op maandag 31 maart 2025 22:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]
De herrie zal erger zijn _O-
We richten de buitenunit richting onze tuin, dus het geluid zal vooral onze eigen tuin op gaan.
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Buitenunit op een plat dak? Hou er rekening mee dat er bromgeluiden door resoneren kunnen optreden in de ruimte er onder. Hinderlijke bromgeluiden
Goed dat je het zegt, zal er extra rekening mee houden dat hieraan gedacht wordt tijdens de installatie.
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2025 23:14 schreef Isdatzo het volgende:
Denk je ook na over of je met zo'n airco zo dicht in de buurt van de erfgrens wel aan de geluidsnormen kunt voldoen?
Wat zijn hierin precies de eisen? Kan dat niet echt terugvinden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 05:38 schreef raptorix het volgende:
Kun je het bedekken met een klimop?
Dan zouden de buren die in hun tuin moeten planten. (En moet ie enkele meters hoog gaan groeien).

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 08:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral dat ja. Zeker als het dak van hout is, maar ook bij een ander materiaal kan het zeker gebeuren dat je echt enorme bromgeluiden krijgt. Kijk goed naar een vorm van trillingsdemping.

Ik krijg het gevoel dat de buren trouwens vooral moeilijk kunnen doen omdat ze geen buitenunit vlak naast hun erf willen, van die kabelgoot zullen ze weinig last hebben.
Ze weten nog niet van het plan om überhaupt een airco te plaatsen, dus hun weerstand kan niet zitten in het feit dat ze geen airco op het platte dak willen. Want dat weten ze niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 08:25 schreef freak1 het volgende:
als jij in dat gesprek moet gaan aangrijpen naar wetten waarop je buren dat moeten gaan gedogen dan heb je mijns inziens een heel ander probleem.

ook al is het motto "goed beslagen ten ijs gaan" zou ik in deze eerst eens het gesprek aan gaan. leg uit wat je gaat doen, leg je situatie uit en kijk hoe je samen tot een oplossing komt.
als jij aangeeft dat dit voor jou de enige optie is en dat je dit graag wil doen met minimale overlast, dus goot in kleur van huis, eventueel iets hoger/lager voor de buurman zijn woongenot en dat je je unit al op een andere plek zet ipv boven hun tuin dan is dat een heel redelijk gesprek.

kom je er dan niet uit, dan zou ik mij wat meer juridisch gaan inlezen.. want ik garandeer je, als je tijdens dat gesprek al gaat melden volgens welke rechts artikelen je buren dat moeten gaan toestaan dan ga je gegarandeerd de juridische weg in.

ga het gesprek eerst aan en luister naar zijn argumenten.
Tijdens de verbouwing/plaatsing van de zonnepanelen, toen er dus een los, niet gemonteerd kabeltje even langs de betreffende muur hing, kwam de buurvrouw al naar buiten dat dit juridisch niet mag. Dus die kant zal het vermoedelijk zeker opgaan.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_217248848
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:07 schreef Black-Death het volgende:

We richten de buitenunit richting onze tuin, dus het geluid zal vooral onze eigen tuin op gaan.
Het richten zal zeker iets uitmaken voor het geluid maar hou toch rekening met afstanden / geluidsnormen, anders kan je de unit zo weer van het dak halen als er klachten zijn.

Bij de aanschaf kiezen voor een stillere buitenunit scheelt al een slok op een borrel, 1 of 2dB maakt daarbij al een hoop verschil (omdat het een logaritmische schaal is).

https://www.das.nl/magazine/wonen/buren-en-tuin/plaats-je-een-warmtepomp-of-airco-denk-aan-de-geluidsnorm

https://www.kemkens.nl/kennisbank/airco/geluidseisen-airco/
pi_217248901
Mochten ze het niet willen, kan je dan niet een sleuf frezen in de buitenmuur en daar je gootje in laten leggen? Eventueel dichtsmeren ergens mee.
pi_217248915
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:20 schreef BEFEM het volgende:
Mochten ze het niet willen, kan je dan niet een sleuf frezen in de buitenmuur en daar je gootje in laten leggen? Eventueel dichtsmeren ergens mee.
Ja daar zat ik ook al aan te denken, is wellicht een optie. Moet ik wel alsnog in hun tuin voor deze werkzaamheden :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_217248922
Ook irritant dat die rekentool van de Overheid niet werkt; https://www.rijksoverheid(...)--en-koudeopwekking/
pi_217248952
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:22 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ja daar zat ik ook al aan te denken, is wellicht een optie. Moet ik wel alsnog in hun tuin voor deze werkzaamheden :')
BW 5:56
pi_217248967
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:26 schreef r_one het volgende:

[..]
BW 5:56
Die zegt dat ze hier dan toestemming voor moeten verlenen? c.q. dat het mag
pi_217248974
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:27 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Die zegt dat ze hier dan toestemming voor moeten verlenen? c.q. dat het mag
Dat het mag.
pi_217249209
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:07 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ze weten nog niet van het plan om überhaupt een airco te plaatsen, dus hun weerstand kan niet zitten in het feit dat ze geen airco op het platte dak willen. Want dat weten ze niet.
maar in je OP zeg je
quote:
Daarnaast omdat de vorige bewoners van mijn huis eerst toestemming van de buren hadden gekregen om aan die muur een buitenunit te hangen, maar later hebben ze die toestemming ingetrokken. (Dus daarom nu sowieso de buitenunit op een plat dak)
dus ze weten wel degelijk dat er iets met een airco kan gaan gebeuren.
quote:
[..]
Tijdens de verbouwing/plaatsing van de zonnepanelen, toen er dus een los, niet gemonteerd kabeltje even langs de betreffende muur hing, kwam de buurvrouw al naar buiten dat dit juridisch niet mag. Dus die kant zal het vermoedelijk zeker opgaan.
ik vind dat laatste lastig te geloven. dat is ergens door getriggerd.
geen enkel normaal mens zal als er alleen een kabeltje loshangt onmiddelijk naar buiten rennen om te roepen dat het juridisch niet mag. daar zit iets achter.

toen ik een 6 jaar geleden in mijn huidige huis kwam had ik in het begin ook wat strubbelingen met de wijk. dat bleek uiteindelijk dat de vorige bewoner gewoon een lul was en het leven zuur maakte van de wijk en met niemand rekening hield. dat was een hoop oud zeer. en ook al had ik daar niets mee te maken, ik had wel wat goed te maken zeg maar.. wellicht dat de vorige buren er een potje van hebben gemaakt en ze al jarenlang ruzie hadden?

er moet echt iets meer spelen, het is zo ontzettend onwaarscijnlijk dat er bij een los kabeltje meteen iemand naar buiten komt en allerlei juridische argumenten klaar heeft liggen...
en dank u meneer Dood,
pi_217249272
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 10:13 schreef freak1 het volgende:

[..]
maar in je OP zeg je
[..]
dus ze weten wel degelijk dat er iets met een airco kan gaan gebeuren.
[..]
ik vind dat laatste lastig te geloven. dat is ergens door getriggerd.
geen enkel normaal mens zal als er alleen een kabeltje loshangt onmiddelijk naar buiten rennen om te roepen dat het juridisch niet mag. daar zit iets achter.

toen ik een 6 jaar geleden in mijn huidige huis kwam had ik in het begin ook wat strubbelingen met de wijk. dat bleek uiteindelijk dat de vorige bewoner gewoon een lul was en het leven zuur maakte van de wijk en met niemand rekening hield. dat was een hoop oud zeer. en ook al had ik daar niets mee te maken, ik had wel wat goed te maken zeg maar.. wellicht dat de vorige buren er een potje van hebben gemaakt en ze al jarenlang ruzie hadden?

er moet echt iets meer spelen, het is zo ontzettend onwaarscijnlijk dat er bij een los kabeltje meteen iemand naar buiten komt en allerlei juridische argumenten klaar heeft liggen...
Nou wat er dus aan ten grondslag is, is de toen later weggehaalde buitenunit van de vorige bewoners van mijn huis. Maar zij weten niet van ons plan om weer airco te installeren. Maar let wel; wij kiezen een andere locatie voor de plaatsing van de buitenunit. Maar omdat zij toentertijd al begon met juridisch dit en juridisch dat, weet ik zeker dat zij het over die boeg gaan gooien.

Maar nogmaals; zij weten vooralsnog niet van onze plannen om airco te installeren.
pi_217249415
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:06 schreef Lospedrosa het volgende:

Want met een airco kun je alleen maar koelen natuurlijk
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_217249526
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 10:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Want met een airco kun je alleen maar koelen natuurlijk
Verwarmen zullen we zelden gebruiken, we houden van een koude slaapkamer. Doen we alleen bij de kinderen soms, maar die slapen aan de andere kant van de woning en daar grenst geen huis.
pi_217249758
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 10:23 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Nou wat er dus aan ten grondslag is, is de toen later weggehaalde buitenunit van de vorige bewoners van mijn huis. Maar zij weten niet van ons plan om weer airco te installeren. Maar let wel; wij kiezen een andere locatie voor de plaatsing van de buitenunit. Maar omdat zij toentertijd al begon met juridisch dit en juridisch dat, weet ik zeker dat zij het over die boeg gaan gooien.

Maar nogmaals; zij weten vooralsnog niet van onze plannen om airco te installeren.
huh?
in je OP suggereer je dat er ooit toestemming is gegeven aan de vorige bewoners ome en buitenunit te hangen en dat ze daar later toch spijt van kregen, maar ik begrijp dat ze daadwerkelijk een tijdlang een buitenunit daar hebben gehad?

naja alles aan dit verhaal klinkt alsof er behoorlijk wat oud zeer zit bij de vorige bewoners. en om eerlijk te zijn het klinkt ook alsof toen ze de bui weer zagen hangen met allerlei gedoe boven hun tuin en ze daar wat op over reageerden, jij daar ook niet geheel adequaat op hebt gehandeld.

ik wil je toch ontzetend op het hart drukken om daar niet met een juridische insteek te gaan zitten.
ga eerst eens luisteren. vraag nou eens aan ze, hey wij gaan wat meer werkzaamheden aan het huis doen, de vorige keer vond ik de reactie wat heftig, speelt er iets, is er iets?
ben dan duidelijk over de plannen, wat de impact zal zijn op hun, dat je de buitenunit op je eigen dakkapel zet en dat je helaas niet direct binnenshuis ernaartoe gaat. dat je van plan bent om op de buitengevel de kabelgoot te monteren, laat zien hoe die eruit ziet.. en gebruik als insteek dat je ze graag vooraf wilt informeren en of ze eht goed vinden dat je dan tijdelijk even de ladder in de tuin zet..
kijk dan eens wat er gebeurd..

als het juridisch gaat worden ga je dat niet uit vechten tijdens een bezoekje.

ik beloof je, als je daar met een juridische insteek naar binnen loopt ga je met een potentieele rechtszaak naar buiten. als je daar binnenloopt met een opbouwende insteek, luistert en redelijk bent, en de uitkomst blijkt te zijn dat ze nergens aan mee willen werken kun je altijd nog die juridische weg bewandelen.
ga vooral niet, en ik benadruk, ga vooral niet een gesprek in met juridische argumenten. als ze in het gesprek aangeven waarom ze problemen hebben met de oplossing en jouw antwoord gaat zijn "maar het mag, zie wetsartikel blah blah" dan gaat je relatie onmiddelijk kapot en gaan ze je geen mm ruimte mee geven. en terecht.

ooit gehoord van lieve een goede buur dan een verre vriend?
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 1 april 2025 @ 11:24:56 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217249841
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je kunt als je eenmaal met de leiding op het plattedak bent natuurlijk zo verslepen naar bv de andere zijde van het dak.

Ik hoor alleen heel veel gezeur hier.

Verder als je zware betonblokjes eronder zet dan een bigfoot en trildempers dan hoor je niks aan gebrom of geluid.
Hoeveel weken zo'n ding wel of niet gebruikt wordt is voor het voldoen aan de normen niet relevant: als hij op de erfgrens meer dan geluid dan toegestaan is kan produceren voldoe je niet.

Natuurlijk kan je in overleg met de buren met van alles wegkomen, maar of je dat moet willen is een tweede. Je neemt immers een groot risico door afhankelijk te zijn van de welwillendheid van buren: ze kunnen verhuizen, de verstandshouding kan bekoelen, ze kunnen van gedachten veranderen, ... . En dan mag je aan de slag.

Mijn uitgangspunt zou zijn om ervoor te zorgen dat je alles gewoon netjes geregeld hebt.
Huilen dan.
pi_217249901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:21 schreef freak1 het volgende:

[..]
huh?
in je OP suggereer je dat er ooit toestemming is gegeven aan de vorige bewoners ome en buitenunit te hangen en dat ze daar later toch spijt van kregen, maar ik begrijp dat ze daadwerkelijk een tijdlang een buitenunit daar hebben gehad?

naja alles aan dit verhaal klinkt alsof er behoorlijk wat oud zeer zit bij de vorige bewoners. en om eerlijk te zijn het klinkt ook alsof toen ze de bui weer zagen hangen met allerlei gedoe boven hun tuin en ze daar wat op over reageerden, jij daar ook niet geheel adequaat op hebt gehandeld.

ik wil je toch ontzetend op het hart drukken om daar niet met een juridische insteek te gaan zitten.
ga eerst eens luisteren. vraag nou eens aan ze, hey wij gaan wat meer werkzaamheden aan het huis doen, de vorige keer vond ik de reactie wat heftig, speelt er iets, is er iets?
ben dan duidelijk over de plannen, wat de impact zal zijn op hun, dat je de buitenunit op je eigen dakkapel zet en dat je helaas niet direct binnenshuis ernaartoe gaat. dat je van plan bent om op de buitengevel de kabelgoot te monteren, laat zien hoe die eruit ziet.. en gebruik als insteek dat je ze graag vooraf wilt informeren en of ze eht goed vinden dat je dan tijdelijk even de ladder in de tuin zet..
kijk dan eens wat er gebeurd..

als het juridisch gaat worden ga je dat niet uit vechten tijdens een bezoekje.

ik beloof je, als je daar met een juridische insteek naar binnen loopt ga je met een potentieele rechtszaak naar buiten. als je daar binnenloopt met een opbouwende insteek, luistert en redelijk bent, en de uitkomst blijkt te zijn dat ze nergens aan mee willen werken kun je altijd nog die juridische weg bewandelen.
ga vooral niet, en ik benadruk, ga vooral niet een gesprek in met juridische argumenten. als ze in het gesprek aangeven waarom ze problemen hebben met de oplossing en jouw antwoord gaat zijn "maar het mag, zie wetsartikel blah blah" dan gaat je relatie onmiddelijk kapot en gaan ze je geen mm ruimte mee geven. en terecht.

ooit gehoord van lieve een goede buur dan een verre vriend?
Ik zeg ook nergens dat ik meteen met allerlei juridische argumenten wil komen. Natuurlijk ga ik met een goed gesprek beginnen, maar ik wil in mijn achterhoofd wel weten hoe het juridisch zit. Al is het maar om subtiel het gesprek een beetje te sturen.

En ja, er heeft een buitenunit gehangen, die is toen weer weggehaald toen de buren de toestemming aan de voormalige bewoners van mijn huis weer introkken.

quote:
Er viel weinig te handelen. Er hing een niet aangesloten kabeltje tijdens de werkzaamheden op/over die muur, maar die ging daar helemaal niet gemonteerd worden :') Die kabel loopt ergens anders weg (waar zij geen partij in zijn).
pi_217249939
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoeveel weken zo'n ding wel of niet gebruikt wordt is voor het voldoen aan de normen niet relevant: als hij op de erfgrens meer dan geluid dan toegestaan is kan produceren voldoe je niet.

Natuurlijk kan je in overleg met de buren met van alles wegkomen, maar of je dat moet willen is een tweede. Je neemt immers een groot risico door afhankelijk te zijn van de welwillendheid van buren: ze kunnen verhuizen, de verstandshouding kan bekoelen, ze kunnen van gedachten veranderen, ... . En dan mag je aan de slag.

Mijn uitgangspunt zou zijn om ervoor te zorgen dat je alles gewoon netjes geregeld hebt.
even een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
correctie;
het gaat niet om hoeveel er geproduceerd kan worden, maar hoeveel er geproduceerd wordt. dat je airco 70 Db kan produceren is leuk, maar als hij dit (aantoonbaar) nooit doet en bij metingen netjes op die 40/45 grens zit op de erfgrens is er niets aan de hand.
toch even aanhalen aangezien er een verschil is tussen kunnen en doen ;)
verder helemaal mee eens
en dank u meneer Dood,
pi_217249970
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:28 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ik zeg ook nergens dat ik meteen met allerlei juridische argumenten wil komen. Natuurlijk ga ik met een goed gesprek beginnen, maar ik wil in mijn achterhoofd wel weten hoe het juridisch zit. Al is het maar om subtiel het gesprek een beetje te sturen.

En ja, er heeft een buitenunit gehangen, die is toen weer weggehaald toen de buren de toestemming aan de voormalige bewoners van mijn huis weer introkken.
[..]
Er viel weinig te handelen. Er hing een niet aangesloten kabeltje tijdens de werkzaamheden op/over die muur, maar die ging daar helemaal niet gemonteerd worden :') Die kabel loopt ergens anders weg (waar zij geen partij in zijn).
tuurlijk viel daar veel te handelen.
toen ze daar over begonnen, wat heb je toen gedaan?
ik zou persoonlijk als de buurvrouw zo met gestrekt beeen erin kwam, vragen of we s' avonds een rustig gesprek erover konden hebben en er eens voor gaan zitten. waar komt die frustratie vandaan, wat is het probleem, waar maakt ze zich zorgen over.

het klinkt alsof je destijds haar daarover hebt gehoord maar er toen niet veel aan hebt gedaan verder.
is ook een keuze.

prima om de juridische achtergrond te kennen.
die buitenmuur van je, waar staat die overigens? op eigen terrein of de erfgrens?

in het kort, niet overlastgevende overhangende delen (en dat zal iedere rechter anders interpreteren) moeten over het algemeen toegestaan worden.
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 1 april 2025 @ 11:41:51 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217250011
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:32 schreef freak1 het volgende:

[..]
even een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
correctie;
het gaat niet om hoeveel er geproduceerd kan worden, maar hoeveel er geproduceerd wordt. dat je airco 70 Db kan produceren is leuk, maar als hij dit (aantoonbaar) nooit doet en bij metingen netjes op die 40/45 grens zit op de erfgrens is er niets aan de hand.
toch even aanhalen aangezien er een verschil is tussen kunnen en doen ;)
verder helemaal mee eens
Wat je hier stelt klopt niet: het gaat wel degelijk om geluidswaarden op maximaal vermogen.

En middels het meetprotocol dat gehanteerd wordt wanneer er bij de gemeente aangeklopt wordt ook getracht het maximale vermogen van de unit aan te spreken. Wanneer hij dat aantoonbaar nooit doet inderdaad niet, maar dan moet de installatie dus op een technische of softwarematige wijze zo beperkt worden dat hij dat ook echt niet kan.
Huilen dan.
pi_217250037
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat je hier stelt klopt niet: het gaat wel degelijk om geluidswaarden op maximaal vermogen.

En middels het meetprotocol dat gehanteerd wordt wanneer er bij de gemeente aangeklopt wordt tracht ook het maximale vermogen van de unit aan te spreken.Wanneer hij dat aantoonbaar nooit doet inderdaad niet, maar dan moet de installatie dus op een technische of softwarematige wijze zo beperkt worden dat hij dat ook echt niet kan.
dat is dus wat ik bedoel.
wat je veel ziet bij warmtepompen is dat er een geluidsniveau wordt afgegeven voor een complete serie en dat blijkt dat de kleinere een veel lager niveau produceren.
maar we zeggen hetzelfde :)
en dank u meneer Dood,
pi_217250046
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, verplaats hem verder van de erfgrens -> denken in oplossingen
Vakman pur sang
  dinsdag 1 april 2025 @ 11:48:28 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217250062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:45 schreef freak1 het volgende:

[..]
dat is dus wat ik bedoel.
wat je veel ziet bij warmtepompen is dat er een geluidsniveau wordt afgegeven voor een complete serie en dat blijkt dat de kleinere een veel lager niveau produceren.
maar we zeggen hetzelfde :)
Ah, dat was mij niet duidelijk. Ik las het zo: leuk dat die airco 70 dB kan produceren maar als 'ie alleen maar rustig staat te pruttelen doet 'ie 40 dB en voldoe je.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')