Was dat nou zo moeilijk??quote:Schoof en Uitermark ondertekenen lintjes-voordracht die Faber weigert
Premier Schoof en minister Uitermark van Binnenlandse Zaken zullen gezamenlijk de voordrachten ondertekenen voor de koninklijke onderscheidingen aan vijf oud-vrijwilligers van het COA. Daardoor krijgen ze toch een lintje, laat het ministerie van Schoof weten in reactie op de weigering van minister Faber om toestemming te geven.
Faber vindt dat het werk van de vrijwilligers (helpen bij de opvang van asielzoekers) "haaks staat op haar beleid". De handtekening van een minister is noodzakelijk voor het toekennen van een koninklijke onderscheiding.
De organisatie die beoordeelt of iemand in aanmerking komt voor een lintje, het Kapittel voor de Civiele Orden, heeft na de weigering van Faber het verzoek om ondertekening door haar ingetrokken, zegt het ministerie.
Stelsel waarborgen
"Om de goede werking van het decoratiestelsel te waarborgen hebben de minister-president en de minister van BZK, als stelselverantwoordelijke voor het decoratiestelsel, aan het kapittel laten weten dat zij bereid zijn om de betreffende voordrachten gezamenlijk te ondertekenen."
De opstelling van de PVV-minister leidde tot zeer afwijzende reacties, ook bij de coalitiepartners VVD, NSC en BBB. Net als veel oppositiepartijen vinden ze dat Faber het toekennen van onderscheidingen onnodig politiek maakt.
In de reactie gaat het ministerie van Schoof daar niet op in, maar schrijft wel: "Koninklijke onderscheidingen zijn een bijzondere eerbetuiging die, na een zorgvuldige procedure, kunnen worden uitgereikt aan mensen die zich op een uitzonderlijke wijze verdienstelijk hebben gemaakt voor de samenleving. Het gaat vaak om mensen die door mensen uit hun directe omgeving worden voorgedragen."
Dit zou geinig zijn als PVV'ers niet serieus van mening waren dat het NSC, de VVD en BBB links zijn.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wéér links die dat geweldig effectieve en goed uitgedachte beleid van Faber gaat dwarsbomen
Ik zou me kapotschamen als mijn collega's me zo op mijn plek hadden gezet.quote:
Nou niet helemaal. Faber hoort eigenlijk gewoon te wieberen nu.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nou, OPGELOST. Helemaal mooi.
Als je bij een "partij" zit waarvan de partijleider andere politici uitmaakt voor 'heks' moet je daar wel tegen kunnen lijkt me.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Blijven stigmatiseren totdat ze zelf opstapt of een Pimmetje overkomt.
Waarom? Ik vind het maar een hoop gezeik om niks. Dit had vanaf het begin aan elke willekeurige minister gevraagd kunnen worden, maar nee laten we als eerste naar degene stappen waarvan we weten dat die er moeite mee heeft zodat we wat te mekkeren hebben in de mediaquote:Op maandag 31 maart 2025 18:56 schreef Haags het volgende:
[..]
Nou niet helemaal. Faber hoort eigenlijk gewoon te wieberen nu.
Faber zou er ook eens voor kunnen kiezen om niet constant broddelwerk af te leveren en te prutsen. Dan blijft ze ook uit het nieuws.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind het maar een hoop gezeik om niks. Dit had vanaf het begin aan elke willekeurige minister gevraagd kunnen worden, maar nee laten we als eerste naar degene stappen waarvan we weten dat die er moeite mee heeft zodat we wat te mekkeren hebben in de mediaEn ik zeg dit niet omdat ik Faber nou zo leuk vind, maar om nou bij elke scheet van een minister die ons niet bevalt te gaan roepen dat ze weg moet is nog kanslozer dan Faber zelf.
Vraag jezelf eens af waarom het van alle ministers specifiek aan haar is gevraagd. Die lintjesfabriek wilde aandacht en besloot te provoceren. Faber reageerde gewoon zoals je zou verwachten.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Faber zou er ook eens voor kunnen kiezen om niet constant broddelwerk af te leveren en te prutsen. Dan blijft ze ook uit het nieuws.
Achquote:Op maandag 31 maart 2025 19:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Blijven stigmatiseren totdat ze zelf opstapt of een Pimmetje overkomt.
Zoals ik het begrepen heb, tekent iedere minister voor lintjes van mensen die onder zijn/haar ministerie vallen. COA lijkt me bij uitstek A&M.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind het maar een hoop gezeik om niks. Dit had vanaf het begin aan elke willekeurige minister gevraagd kunnen worden, maar nee laten we als eerste naar degene stappen waarvan we weten dat die er moeite mee heeft zodat we wat te mekkeren hebben in de mediaEn ik zeg dit niet omdat ik Faber nou zo leuk vind, maar om nou bij elke scheet van een minister die ons niet bevalt te gaan roepen dat ze weg moet is nog kanslozer dan Faber zelf.
Dat is echt bullshit.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af waarom het van alle ministers specifiek aan haar is gevraagd. Die lintjesfabriek wilde aandacht en besloot te provoceren. Faber reageerde gewoon zoals je zou verwachten.
Hoe kom je bij die onzin? Het is gewoon de meest voor de hand liggende minister om daarvoor te tekenen. De COA's vallen onder haar ministerie.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af waarom het van alle ministers specifiek aan haar is gevraagd. Die lintjesfabriek wilde aandacht en besloot te provoceren. Faber reageerde gewoon zoals je zou verwachten.
quote:Op maandag 31 maart 2025 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af waarom het van alle ministers specifiek aan haar is gevraagd. Die lintjesfabriek wilde aandacht en besloot te provoceren.
Dat Faber als een incompetente drol zou reageren verbaasd echt helemaal niemand. Het hele land heeft al lang door dat die falende heks niets te zoeken in de politiek.quote:Faber reageerde gewoon zoals je zou verwachten.
Elke minister kon tekenen. Lijkt me dus nergens voor nodig dat dit zo'n heisa is geworden.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die onzin? Het is gewoon de meest voor de hand liggende minister om daarvoor te tekenen. De COA's vallen onder haar ministerie.
Wat een complotgeblaat zeg
En daar zijn veel betere voorbeelden van dan dit.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Dat Faber als een incompetente drol zou reageren verbaasd echt helemaal niemand. Het hele land heeft al lang door dat die falende heks niets te zoeken in de politiek.
Het gaat zoals altijd gewoon naar de minister die bij de lintjes ‘hoort’. Het is van de zotte dat dat nu maar anders zou moeten gaan omdat Faber haar werk weigert te doen.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Elke minister kon tekenen. Lijkt me dus nergens voor nodig dat dit zo'n heisa is geworden.
Dat heb ik nergens zien staan. Zou ieder mens dat een lintje kan krijgen een eigen aangewezen ministerie hebben?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals ik het begrepen heb, tekent iedere minister voor lintjes van mensen die onder zijn/haar ministerie vallen. COA lijkt me bij uitstek A&M.
Schoof is zwak, dat klopt. Desalniettemin is dit niet belangrijk genoeg om voor op te stappen.quote:Van een kant goed dat Schoof en Uitermark hebben gerekend, maar eigenlijk had Schoof vallen moeten tonen en moeten zeggen “je tekent ze nu, of je vertrekt”.
Iedere Nederlander kan een lintje krijgen. Bij welk ministerie hoor jij? En ik?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat zoals altijd gewoon naar de minister die bij de lintjes ‘hoort’. Het is van de zotte dat dat nu maar anders zou moeten gaan omdat Faber haar werk weigert te doen.
Hiervan anderen de schuld geven is echt te dom voor woorden.
Dat ligt eraan wat het is waarvoor je je hebt ingezet.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Iedere Nederlander kan een lintje krijgen. Bij welk ministerie hoor jij? En ik?
Volgens mij valt niet iedere menselijke activiteit onder een ministerie. En ik heb ook nog niet zien staan dat de minister bij wie iemand 'hoort' moet tekenen.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat het is waarvoor je je hebt ingezet.
Vrijwilligers van het COA is vrij duideljjk.
De procedure is nou eenmaal dat ze ter tekening naar de minister gaan onder wiens ministerie het valt. In dit geval Faber dus. Niks raars aan.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Elke minister kon tekenen. Lijkt me dus nergens voor nodig dat dit zo'n heisa is geworden.
Dan ga je je even inlezen. Tot zo!quote:Op maandag 31 maart 2025 20:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Volgens mij valt niet iedere menselijke activiteit onder een ministerie. En ik heb ook nog niet zien staan dat de minister bij wie iemand 'hoort' moet tekenen.
Waarom, jij hebt die kennis toch gewoon paraat voor mij? Ik heb je nog weinig inhoudelijks zien bijdragen, dus dit is je kans.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan ga je je even inlezen. Tot zo!
Het is je al uitgelegd en je weerspreekt dat. Dan is het tijd dat je je inleest.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom, jij hebt die kennis toch gewoon paraat voor mij? Ik heb je nog weinig inhoudelijks zien bijdragen, dus dit is je kans.
Het hele clubuis nietquote:Op maandag 31 maart 2025 20:48 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Wat is die Faber - van de Klashorst toch een verzetsvrouwe. Ik zal haar nooit vergeten om deze grootse daden.
Er is me slechts verteld dat het zo is. Waar staat dat dan? Zo moeilijk is die vraag niet lijkt me.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is je al uitgelegd en je weerspreekt dat. Dan is het tijd dat je je inleest.
Vrouwenhaat dit, gerapporteerd.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:52 schreef Harvest89 het volgende:
Netjes van Schoof en Uitermark.
Waarom zou je jezelf verlagen tot het niveau van die faalfeeks?
https://wetten.overheid.nl/BWBR0007391/2010-10-10quote:Op maandag 31 maart 2025 20:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er is me slechts verteld dat het zo is. Waar staat dat dan? Zo moeilijk is die vraag niet lijkt me.
Feit is in elk geval dat elke minister kan tekenen dus mijn punt is ook nog steeds dat de weigering van Faber niet erg boeiend is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Dat zal vies tegen vallen.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Dat Faber als een incompetente drol zou reageren verbaasd echt helemaal niemand. Het hele land heeft al lang door dat die falende heks niets te zoeken in de politiek.
Oké, dank je welquote:Op maandag 31 maart 2025 20:54 schreef Evangelion het volgende:
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0007391/2010-10-10
Het Kapittel zendt het voorstel met zijn advies aan Onze Minister wie het aangaat. Het Kapittel houdt de stukken die betrekking hebben op de voorbereiding van zijn adviezen ter beschikking van Onze Minister wie het aangaat.
(als beta vind ik dit ook geen hele duidelijke definitie hoor, maar het lijkt me niet de minister van landbouw in dit geval)
quote:Een minister die haar middelvinger opsteekt naar vrijwilligers tolereer je niet, dat corrigeer je."
Kamerlid Klaver van GroenLinks-PvdA vindt dat het kabinet nu niet meer met één mond spreekt. "Of Faber steunt het besluit van Schoof en biedt excuses aan, of we hebben een minister die volkomen solistisch opereert en niet namens het kabinet spreekt. En dat laatste kan niet."
misschien spreekt ze namens het volk?quote:of we hebben een minister die volkomen solistisch opereert en niet namens het kabinet spreekt.
Dat geblondeerde slordig gekamde haar zou ik niet onder zorg indelen hoor.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:00 schreef RetepV het volgende:
Zelfs Wilders draagt nog zorgt voor zijn uiterlijk.
Dat kapsel heeft ook nog 600 euro gekost. Zie jij het eraan af?quote:Op maandag 31 maart 2025 21:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Overigens vraag ik me werkelijk af of Faber niet een borstel heeft om af en toe even haar haar te doen. Zelfs de meest drukke persoon in Nederland heeft nog wel de tijd om zich zo te verzorgen dat zijn of haar uiterlijk geen belediging is voor degenen met wie hij of zij moet omgaan. Zelfs Wilders draagt nog zorgt voor zijn uiterlijk.
quote:Op maandag 31 maart 2025 21:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Heb je haar wel eens anders gezien dan?
Echt humor heb je niet he Etto?quote:Op maandag 31 maart 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is waarom een gruwelijke hekel heb aan deugboners. Helemaal deugboners die hun eigen smerige verleden proberen weg te poetsen.
Wat hilarisch dat je het over persoonlijke aanvallen hebt en in de afgelopen minuten minstens twee personen hebt afgeserveerd op basis van uiterlijk.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Echt humor heb je niet he Etto?
Wat vind je eigenlijk zelf van het gedrag van Faber? Al je post zijn voor de zoveelste keer weer op het randje van persoonlijke aanvallen op mede users.
Dit gaat om mensen die vrijwillig in de opvang van asielzoekers hebben gewerkt en daar zo goed hun best hebben gedaan dat hun collega's vonden dat ze een lintje moesten krijgen.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind het maar een hoop gezeik om niks. Dit had vanaf het begin aan elke willekeurige minister gevraagd kunnen worden, maar nee laten we als eerste naar degene stappen waarvan we weten dat die er moeite mee heeft zodat we wat te mekkeren hebben in de media![]()
Lekker wijf. Niets mis mee.quote:
Ze is GVD minister van asiel en migratie. Welke andere minister zouden ze dan moeten vragen????? De minister van Infrastructuur en Waterstaat? Landbouw, Visserij en Natuur?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Faber had kunnen tekenen. Lijkt me dus nergens voor nodig dat dit zo'n heisa is geworden.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nou, ik ben geen complotdenker, wil ook geen complottheorie aanwakkeren, maar ik heb het me ook wel afgevraagd.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die onzin? Het is gewoon de meest voor de hand liggende minister om daarvoor te tekenen. De COA's vallen onder haar ministerie.
Jij hoort bij geen enkel ministerie, want jij doet geen vrijwilligerswerk. Je moet er wel iets voor doen, namelijk. En je moet het al enige jaren doen. Want het is een beloning.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee, met minister die het aangaat wordt bedoeld de minister wiens verantwoordelijkheid of achterban het logischerwijs betreft. Een normale juridische verwijzing. En heel logisch dat dit lintje bij Faber komt, zo zou het naar BZK gaan als het de gemeente raakt of OCW als het een school betreft. Allemaal niet zo ingewikkeld en geen complot.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oké, dank je welKan me voorstellen dat je bij 'Minister die het aangaat' inderdaad die interpretatie hebt. Maar het kan dus elke minister aangaan.
Oh, dus omdat de minister die verantwoordelijk voor hun organisatie en is, een heks is die alles dwarsboomt dat haar niet zint, moeten ze dus maar bij een andere minister gaan bedelen voor een handtekening.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het zal allicht niet veel uitmaken, want wat ik wel overal lees is dat elke minister mag tekenen en het geen verschil maakt wie dat doet.
Een situatieschets. @Zipportalquote:Op maandag 31 maart 2025 21:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lekker wijf. Niets mis mee.
Sowieso Doetinchem![]()
Daar heb ik ooit als jonge knul mijn milf fetish mogen waar maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is al tig x uitgelegd, maar dan nog een keertje:quote:Op maandag 31 maart 2025 21:13 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Nou, ik ben geen complotdenker, wil ook geen complottheorie aanwakkeren, maar ik heb het me ook wel afgevraagd.
Die lintjes worden aangeboden namens de koning, dus wat mij betreft zou de minister van algemene zaken de meest voor de hand liggende zijn.
quote:Op maandag 31 maart 2025 21:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, met minister die het aangaat wordt bedoeld de minister wiens verantwoordelijkheid of achterban het logischerwijs betreft. Een normale juridische verwijzing. En heel logisch dat dit lintje bij Faber komt, zo zou het naar BZK gaan als het de gemeente raakt of OCW als het een school betreft. Allemaal niet zo ingewikkeld en geen complot.
quote:Op maandag 31 maart 2025 21:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh, dus omdat de minister die verantwoordelijk voor hun organisatie en is, een heks is die alles dwarsboomt dat haar niet zint, moeten ze dus maar bij een andere minister gaan bedelen voor een handtekening.
Juist ja.
Als jij promotie wil praat jij ook niet met je eigen manager maar praat je met de manager van een andere afdeling.
Logisch.
Zo veel vragen... Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen antwoorden.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er is me slechts verteld dat het zo is. Waar staat dat dan? Zo moeilijk is die vraag niet lijkt me.
Ik dacht dat hier inmiddels wel genoeg reacties waren om te bewijzen dat ze niet voor het volk spreekt, maar voor maar een klein deel van het volk.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
[..]
misschien spreekt ze namens het volk?
Alla, Ik ben het met je eens. Maar Wilders kamt het in ieder geval nog, en in vergelijking met Faber ziet hij er goed verzorgd uit.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat geblondeerde slordig gekamde haar zou ik niet onder zorg indelen hoor.
Ik vermoed dat ze verplicht naar dezelfde kapper moet gaan als Geert.
Inplaats van alleen maar vooringenomen vragen uitstorten die verraden dat je geen idee hebt maar je wel achtergesteld en gefrustreerd voelt kan je ook zelf ergens in verdiepen.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als die daar net zo makkelijk over kan beslissen, jazeker. Dan ga ik gewoon naar degene die mij het aardigst vindt. Vind ik best logisch.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh, dus omdat de minister die verantwoordelijk voor hun organisatie en is, een heks is die alles dwarsboomt dat haar niet zint, moeten ze dus maar bij een andere minister gaan bedelen voor een handtekening.
Juist ja.
Als jij promotie wil praat jij ook niet met je eigen manager maar praat je met de manager van een andere afdeling.
Logisch.
Achtergesteld en gefrustreerd?quote:Op maandag 31 maart 2025 21:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Inplaats van alleen maar vooringenomen vragen uitstorten die verraden dat je geen idee hebt maar je wel achtergesteld en gefrustreerd voelt kan je ook zelf ergens in verdiepen.
https://www.kabinetsforma(...)eling-kabinet-schoof heb je de verdeling binnen het kabinet waar de hele samenleving mee in te delen is, en daarmee iedereen valt onder een Onze minister die het aangaat. Dus nee, het is niet 'zij wel een lintje en wij niet' gejank.
Zo werkt 'onze minister die het aangaat' niet. Dat is in beginsel de vakministers, dus Faber.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als die daar net zo makkelijk over kan beslissen, jazeker. Dan ga ik gewoon naar degene die mij het aardigst vindt. Vind ik best logisch.
Je kan wel bijdehand doen, maar slechts één iemand wist een bron te vinden. De rest, jij inclusief, kwam niet verder dan dit.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo veel vragen... Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen antwoorden.
Ik krijg het gevoel dat jij nooit in een bedrijfssituatie met meer dan één afdeling en meer dan één manager hebt gewerkt.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als die daar net zo makkelijk over kan beslissen, jazeker. Dan ga ik gewoon naar degene die mij het aardigst vindt. Vind ik best logisch.
Ik denk dat er nog best wel grijze gebieden zijn waarbij niet 100% duidelijk is onder welk ministerie een bepaald soort vrijwilligerswerk valt. Maar in dit geval ligt het inderdaad wel voor de hand.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, met minister die het aangaat wordt bedoeld de minister wiens verantwoordelijkheid of achterban het logischerwijs betreft. Een normale juridische verwijzing. En heel logisch dat dit lintje bij Faber komt, zo zou het naar BZK gaan als het de gemeente raakt of OCW als het een school betreft. Allemaal niet zo ingewikkeld en geen complot.
Het is inderdaad gebruikelijk dat de minister die het meeste raakvlak heeft met de geleverde prestaties een handtekening zet. Wat, beste lezers, een formele handeling is. De minister wordt niet gevraagd om er iets van te vinden. Dit omdat de verdiensten al uitgezocht zijn.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 31 maart 2025 21:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat jij nooit in een bedrijfssituatie met meer dan één afdeling en meer dan één manager hebt gewerkt.
Managers moeten we sowieso niks mee. Bedrijfssituaties zijn bepaald niet zaligmakend.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat jij nooit in een bedrijfssituatie met meer dan één afdeling en meer dan één manager hebt gewerkt.
Wat leuk dat je het aanhaalt, ik heb het wel gedaan. Mensen iets leren op gebied van inheemse planten. Val ik dan onder onderwijs of LVVN?quote:Op maandag 31 maart 2025 21:14 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij hoort bij geen enkel ministerie, want jij doet geen vrijwilligerswerk. Je moet er wel iets voor doen, namelijk. En je moet het al enige jaren doen. Want het is een beloning.
Ministerie voor inheemse plantensoorten. MVIPS. Of tenminste voorheen, tot dit afgeschaft is in het verleden. Twijfelgevalletje dus.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat leuk dat je het aanhaalt, ik heb het wel gedaan. Mensen iets leren op gebied van inheemse planten. Val ik dan onder onderwijs of LVVN?
Heeft ze de afgelopen 20 jaar aan de Crystal meth gezeten dan?quote:
Zo veel verdediging...quote:Op maandag 31 maart 2025 21:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je kan wel bijdehand doen, maar slechts één iemand wist een bron te vinden. De rest, jij inclusief, kwam niet verder dan dit.
Waarmee ik maar bedoel dat het allemaal niet zo in beton gegoten is.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ministerie voor inheemse plantensoorten. MVIPS. Of tenminste voorheen, tot dit afgeschaft is in het verleden. Twijfelgevalletje dus.
quote:
Ik heb vooral vandaag geleerd dat je vrouwen wel heksen mág noemen, zolang ze maar behoren tot een niet welgevallige partij of ideologie.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo veel verdediging...
Slechts één iemand had zin om er moeite in te steken om voor jou een bron te gaan zoeken. Ik was dat in ieder geval niet. Ik had alleen maar zin om al je vooringenomen onzin tegen te spreken. En het aantal replies dat ik je geschreven heb is vrijwel evenredig aan het aantal vooringenomen onzin dat je hebt geuit.
Faber is minister van iedereen. Ze moet voor haar ministerie staan en niet voor haar eigen overtuigingen. Ze is minister, niet de baas. Ze is eindverantwoordelijke voor het beleid, niet uitvoerder van het beleid en niemand vraagt haar om zich met haar beleid te vereenzelvigen. Wat men wel van haar vraagt is om eerlijk te zijn en ere doen toekomen aan wie ere verdient. En dat doet ze niet.
Alles wat haar overkomt dankt ze aan zichzelf. Nu is ze door Schoof beschermd, die heeft snel getekend voordat de oppositie als een roofvogel op Faber neer kon dalen. Schoof deed dat om het kabinet te redden. Hij nam het risico dat de oppositie op hem zou neerdalen voor het beschermen van Faber. Schoof heeft er eentje voor het team genomen. Faber staat bij Schoof in de schuld. En dat moet ze heel goed beseffen.
Ik kan je geen politiek leren. Ik kan je alleen maar de situatie verduidelijken zodat je er misschien zelf iets van kan leren. Leer er dus van. Want het zal je nog van pas komen in je leven.,
Vertel dat aan de Belastingdienst, waar jij en ik de bitch van zijn. Ik denk dat zij het niet met je eens zijn wat betreft het idee dat managers niet nodig zijn. Jij en ik betalen elk jaar weer braaf zonder al te veel problemen te geven. En als we dat niet doen krijgen we een bak ellende over ons uitgestort waarmee het al onze vrienden en kennissen de lust ontneemt om ook niet braaf te zijn, en wijzelf een volgende keer wel drie keer nadenken om het nog eens te proberen.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Managers moeten we sowieso niks mee. Bedrijfssituaties zijn bepaald niet zaligmakend.
Ligt er aan. Wie subsidieerde jou dan precies? Welk maatschappelijk belang vertegenwoordigde je?quote:Op maandag 31 maart 2025 21:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat leuk dat je het aanhaalt, ik heb het wel gedaan. Mensen iets leren op gebied van inheemse planten. Val ik dan onder onderwijs of LVVN?
Het ging om een samenwerking tussen een universiteit en een botanische tuin.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ligt er aan. Wie subsidieerde jou dan precies?
Geen idee, daar deed ik het niet voor.quote:Welk maatschappelijk belang vertegenwoordigde je?
Ah. Mogelijk is hier een verwarring. Ik gebruikte de definitie #2 van het begrip "heks" van de volgende link:quote:Op maandag 31 maart 2025 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb vooral vandaag geleerd dat je vrouwen wel heksen mág noemen, zolang ze maar behoren tot een niet welgevallige partij of ideologie.
Dank daarvoor
Misschien had ik het sysnoniem moeten gebruiken: "feeks"?quote:2) gemene valse vrouw
Voorbeeld: `Die valse heks heeft de hond van de buren vergiftigd.`
Synoniem: feeks
Fel is ze. En dit weigeren om te tekenen was boosaardig richting die mensen die hun tijd gratis gaven aan het vervullen van de missie van Faber's voorganger.quote:de feeks zelfst.naamw. (v.)
Uitspraak: [feks]
Verbuigingen: feeksen (meerv.)
boosaardige en felle vrouw
Synoniem: heks
Waarom zou je dan vinden dat je een lintje verdient? Zo verdien ik ook wel een lintje.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het ging om een samenwerking tussen een universiteit en een botanische tuin.
Je verdient een lintje als een aantal mensen vindt dat jij een lintje verdient, daarvoor een aanvraag gedaan wordt en die aanvraag goedgekeurd wordt. Zo simpel is het.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zou je dan vinden dat je een lintje verdient? Zo verdien ik ook wel een lintje.
Ik vind niks, ik wil alleen van jou weten onder welk ministerie het zou vallen.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zou je dan vinden dat je een lintje verdient? Zo verdien ik ook wel een lintje.
Zo simpel is het natuurlijk niet. Er wordt ook nog onderzoek gedaan of de aanvraag wel klopt. Het gaat hier om de geloofwaardigheid van het koningshuis en het Nederlands decoratiestelsel. Dus gaat men niet over één nacht ijs.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:10 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Je verdient een lintje als een aantal mensen vindt dat jij een lintje verdient, daarvoor een aanvraag gedaan wordt en die aanvraag goedgekeurd wordt. Zo simpel is het.
Ja, dat hoort bij het goedkeuren van de aanvraag. Terecht dat daar een beetje onderzoek naar uitgaat ook.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo simpel is het natuurlijk niet. Er wordt ook nog onderzoek gedaan of de aanvraag wel klopt. Het gaat hier om de geloofwaardigheid van het koningshuis en het Nederlands decoratiestelsel. Dus gaat men niet over één nacht ijs.
In het verleden is het nog wel eens mis gegaan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lintjesaffaire
Dat is echt sneuïgheid ten topquote:Op maandag 31 maart 2025 22:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo simpel is het natuurlijk niet. Er wordt ook nog onderzoek gedaan of de aanvraag wel klopt. Het gaat hier om de geloofwaardigheid van het koningshuis en het Nederlands decoratiestelsel. Dus gaat men niet over één nacht ijs.
In het verleden is het nog wel eens mis gegaan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lintjesaffaire
Ik schreef je al dat het afhangt van het doel van je vrijwilligerswerk. Was het doel gratis lesgeven? Of was het doel om inheemse planten te promoten? En waarom was je inheemse planten aan het promoten? Was dat voor het goed van de Nederlandse maatschappij?quote:Op maandag 31 maart 2025 22:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik vind niks, ik wil alleen van jou weten onder welk ministerie het zou vallen.
Ja, inderdaad heel sneu, dat een minister naar eigen willekeur bepaalt wie er wel en geen lintje krijgt.quote:
Die mensen die iemand voordragen voor een lintje leveren daar ook geen filosofisch essay bij in over het 'doel'. De meeste mensen doen gewoon vrijwilligerswerk omdat ze het leuk vinden. Reden genoeg.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik schreef je al dat het afhangt van het doel van je vrijwilligerswerk. Was het doel gratis lesgeven? Of was het doel om inheemse planten te promoten? En waarom was je inheemse planten aan het promoten? Was dat voor het goed van de Nederlandse maatschappij?
Vrijwilligers van het COA dat rechtstreeks onder Faber valt. Je bent iets op het spoor.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Die mensen die iemand voordragen voor een lintje leveren daar ook geen filosofisch essay bij in over het 'doel'. De meeste mensen doen gewoon vrijwilligerswerk omdat ze het leuk vinden. Reden genoeg.
Mijn punt is dus dat niet alles wat mensen doen in één enkel glashelder gedefinieerd hokje past. Met je gedraai bewijs jij dat voor me. Goed gedaan.
Daar gaat mijn post niet over. Dat Faber het meest voor de hand ligt snap ik en had ik al bevestigd. Maar elke minister had het kunnen doen.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vrijwilligers van het COA dat rechtstreeks onder Faber valt. Je bent iets op het spoor.
Even serieus. Je had ook gewoon mijn vragen kunnen beantwoorden. Ik heb ze nou 2 keer gesteld. Ga je me ze nog een 3e keer laten vragen? Of geef je toe dat je helemaal geen antwoord op je vraag wilde hebben, maar dat je hem stelde om me in een situatie te manouvreren waarin je me kon aanvallen?quote:Op maandag 31 maart 2025 22:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Die mensen die iemand voordragen voor een lintje leveren daar ook geen filosofisch essay bij in over het 'doel'. De meeste mensen doen gewoon vrijwilligerswerk omdat ze het leuk vinden. Reden genoeg.
Mijn punt is dus dat niet alles wat mensen doen in één enkel glashelder gedefinieerd hokje past. Met je gedraai bewijs jij dat voor me. Goed gedaan.
Moeten mensen dan maar van te voren raden dat de minister geen zin heeft om haar taak uit te voeren? Moeten mensen dan maar rekening gaan houden met de onderlinge verhoudingen tussen de leden van het kabinet en de gevoelens van de ministers?quote:Op maandag 31 maart 2025 23:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daar gaat mijn post niet over. Dat Faber het meest voor de hand ligt snap ik en had ik al bevestigd. Maar elke minister had het kunnen doen.
quote:Op maandag 31 maart 2025 22:42 schreef Firuze60 het volgende:
Bijna geen onzekerheid over dat mevrouw Faber haar missie is om haar 'fuhrer' te pleasen. Wilders roept over zichzelf al decennia af dat ie een slachtoffer is van zowat iedereen en heeft al jaren door de staat (en ons dus) een beveiligde omgeving. Ohohoh, wat zielig.
Het twitter laf gedoe van Wilders is alleen maar voortdurend de onderbuikgevoelens van ontevreden groepen opstoken.
En ondertussen is ie zelf enorm verslaafd aan het pluche, zonder dat is ie niks meer. Rancuneus mannetje die met zijn ondemocratische beweging een stem heeft gekregen waar niemand wat aan heeft.
Mjah.quote:
De laatste keer dat de VVD niet in de regering kwam was bij het vierde kabinet Balkenende. Om nou te zeggen dat niemand ze meer wil...of ze echt rechts zijn is een andere vraag.quote:Op dinsdag 1 april 2025 01:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mjah.
Maar wat zou rechts NL nu moeten stemmen dan? Fvd, ja21 en nsc werden het niet. Pvv ook niet.
Vvd wil ook niemand meer.
Faber voor lul zetten, dat doet ze zelf, waardeloze ministerquote:Op maandag 31 maart 2025 18:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies, de Lachende Moordenaar Mr Jackal Schoof die zijn eigen minister openlijk voor lul zet.
Welke vragen? Volgens mij heb jij juist eentje van mij nog niet beantwoord.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Even serieus. Je had ook gewoon mijn vragen kunnen beantwoorden. Ik heb ze nou 2 keer gesteld. Ga je me ze nog een 3e keer laten vragen? Of geef je toe dat je helemaal geen antwoord op je vraag wilde hebben, maar dat je hem stelde om me in een situatie te manouvreren waarin je me kon aanvallen?
Dat is niet vreemd. Je hebt wel erg slecht opgelet als je me dat niet eerder hebt zien zeggen.quote:Wat is er voor jou vreemd aan dat voor iemand die jarenlang dag in dag uit vrijwillgerswerk in opvangtehuizen voor vluchtelingen heeft gedaan de toestemming wordt gevraagd aan precies dat Ministerie (of de opvolger daarvan) dat dat werk in die opvanghuizen verordonneerde en betaalde?
Nee, ze moesten een andere minister zoeken en er niet zo'n drama van maken.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Moeten mensen dan maar van te voren raden dat de minister geen zin heeft om haar taak uit te voeren? Moeten mensen dan maar rekening gaan houden met de onderlinge verhoudingen tussen de leden van het kabinet en de gevoelens van de ministers?
Zij is toch geen minister voor spek en bonen? Ze is de minister die het aangaat in dit geval, waarom moet je die passeren, omdat ze het niet aankan te tekenen voor een vrijwilliger? Pvv minister bij voorbaat passeren was ook een rel geworden.quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee, ze moesten een andere minister zoeken en er niet zo'n drama van maken.
Er is geen geschikte rechtse partij. Ik zou het liefste een economisch wat meer linkse of middenpartij zien die migratiekritisch is en niet meegaat met woke-onzin en een realistisch klimaat- en energiebeleid heeft. Verder ook niet te pro-boer.quote:Op dinsdag 1 april 2025 01:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mjah.
Maar wat zou rechts NL nu moeten stemmen dan? Fvd, ja21 en nsc werden het niet. Pvv ook niet.
Vvd wil ook niemand meer.
Te anti-boer ook weer niet. Verder eens.quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is geen geschikte rechtse partij. Ik zou het liefste een economisch wat meer linkse of middenpartij zien die migratiekritisch is en niet meegaat met woke-onzin en een realistisch klimaat- en energiebeleid heeft. Verder ook niet te pro-boer.
Klopt, maar gerichte sanering van landbouwgebieden en de veestapel sta ik wel voor. Dat zie ik echter niet per definitie als anti-boer.quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Te anti-boer ook weer niet. Verder eens.
Hier ben ik het wel mee eensquote:Op dinsdag 1 april 2025 10:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is geen geschikte rechtse partij. Ik zou het liefste een economisch wat meer linkse of middenpartij zien die migratiekritisch is en niet meegaat met woke-onzin en een realistisch klimaat- en energiebeleid heeft. Verder ook niet te pro-boer.
Bizar hoeveel er mee moet worden gebogen met het 'gevoel' van Faber. 'Deze vrijwilligers behandelen asielzoekers als mensen, laten we hier Faber maar niet mee belasten. Daar kan ze niet zo goed mee omgaan.'quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zij is toch geen minister voor spek en bonen? Ze is de minister die het aangaat in dit geval, waarom moet je die passeren, omdat ze het niet aankan te tekenen voor een vrijwilliger? Pvv minister bij voorbaat passeren was ook een rel geworden.
Raar gedrag van Faber is niet ineens se schuld van anderen.
Ik ben een politieke weesquote:Op dinsdag 1 april 2025 10:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens
Uit je berichten trek ik regelmatig de conclusie dat je rechts bent, maar dat is eerlijk gezegd ook wel grotendeels gebaseerd op uitspraken in de topics over migratie
Dat laatste is voor mij het grootste probleem met rechtsquote:Op dinsdag 1 april 2025 10:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben een politieke wees![]()
Zelfs op migratiegebied ben ik niet eens strikt rechts, want rechtse partijen staan vrijwel altijd arbeidsmigratie (en uitbuiting) voor, waar ik eveneens geen fan van ben. Daarnaast zijn de sociale programma's van rechtse partijen vaak om te huilen.
De truuk van rechts is lippendienst bewijzen aan de arbeidersklasse maar ondertussen beleid implementeren dat voornamelijk de rijkste leden van de samenleving ten goede komt.quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben een politieke wees![]()
Zelfs op migratiegebied ben ik niet eens strikt rechts, want rechtse partijen staan vrijwel altijd arbeidsmigratie (en uitbuiting) voor, waar ik eveneens geen fan van ben. Daarnaast zijn de sociale programma's van rechtse partijen vaak om te huilen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |