Was dat nou zo moeilijk??quote:Schoof en Uitermark ondertekenen lintjes-voordracht die Faber weigert
Premier Schoof en minister Uitermark van Binnenlandse Zaken zullen gezamenlijk de voordrachten ondertekenen voor de koninklijke onderscheidingen aan vijf oud-vrijwilligers van het COA. Daardoor krijgen ze toch een lintje, laat het ministerie van Schoof weten in reactie op de weigering van minister Faber om toestemming te geven.
Faber vindt dat het werk van de vrijwilligers (helpen bij de opvang van asielzoekers) "haaks staat op haar beleid". De handtekening van een minister is noodzakelijk voor het toekennen van een koninklijke onderscheiding.
De organisatie die beoordeelt of iemand in aanmerking komt voor een lintje, het Kapittel voor de Civiele Orden, heeft na de weigering van Faber het verzoek om ondertekening door haar ingetrokken, zegt het ministerie.
Stelsel waarborgen
"Om de goede werking van het decoratiestelsel te waarborgen hebben de minister-president en de minister van BZK, als stelselverantwoordelijke voor het decoratiestelsel, aan het kapittel laten weten dat zij bereid zijn om de betreffende voordrachten gezamenlijk te ondertekenen."
De opstelling van de PVV-minister leidde tot zeer afwijzende reacties, ook bij de coalitiepartners VVD, NSC en BBB. Net als veel oppositiepartijen vinden ze dat Faber het toekennen van onderscheidingen onnodig politiek maakt.
In de reactie gaat het ministerie van Schoof daar niet op in, maar schrijft wel: "Koninklijke onderscheidingen zijn een bijzondere eerbetuiging die, na een zorgvuldige procedure, kunnen worden uitgereikt aan mensen die zich op een uitzonderlijke wijze verdienstelijk hebben gemaakt voor de samenleving. Het gaat vaak om mensen die door mensen uit hun directe omgeving worden voorgedragen."
Dit zou geinig zijn als PVV'ers niet serieus van mening waren dat het NSC, de VVD en BBB links zijn.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wéér links die dat geweldig effectieve en goed uitgedachte beleid van Faber gaat dwarsbomen
Ik zou me kapotschamen als mijn collega's me zo op mijn plek hadden gezet.quote:
Nou niet helemaal. Faber hoort eigenlijk gewoon te wieberen nu.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nou, OPGELOST. Helemaal mooi.
Als je bij een "partij" zit waarvan de partijleider andere politici uitmaakt voor 'heks' moet je daar wel tegen kunnen lijkt me.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Blijven stigmatiseren totdat ze zelf opstapt of een Pimmetje overkomt.
Waarom? Ik vind het maar een hoop gezeik om niks. Dit had vanaf het begin aan elke willekeurige minister gevraagd kunnen worden, maar nee laten we als eerste naar degene stappen waarvan we weten dat die er moeite mee heeft zodat we wat te mekkeren hebben in de mediaquote:Op maandag 31 maart 2025 18:56 schreef Haags het volgende:
[..]
Nou niet helemaal. Faber hoort eigenlijk gewoon te wieberen nu.
Faber zou er ook eens voor kunnen kiezen om niet constant broddelwerk af te leveren en te prutsen. Dan blijft ze ook uit het nieuws.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind het maar een hoop gezeik om niks. Dit had vanaf het begin aan elke willekeurige minister gevraagd kunnen worden, maar nee laten we als eerste naar degene stappen waarvan we weten dat die er moeite mee heeft zodat we wat te mekkeren hebben in de mediaEn ik zeg dit niet omdat ik Faber nou zo leuk vind, maar om nou bij elke scheet van een minister die ons niet bevalt te gaan roepen dat ze weg moet is nog kanslozer dan Faber zelf.
Vraag jezelf eens af waarom het van alle ministers specifiek aan haar is gevraagd. Die lintjesfabriek wilde aandacht en besloot te provoceren. Faber reageerde gewoon zoals je zou verwachten.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Faber zou er ook eens voor kunnen kiezen om niet constant broddelwerk af te leveren en te prutsen. Dan blijft ze ook uit het nieuws.
Achquote:Op maandag 31 maart 2025 19:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Blijven stigmatiseren totdat ze zelf opstapt of een Pimmetje overkomt.
Zoals ik het begrepen heb, tekent iedere minister voor lintjes van mensen die onder zijn/haar ministerie vallen. COA lijkt me bij uitstek A&M.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind het maar een hoop gezeik om niks. Dit had vanaf het begin aan elke willekeurige minister gevraagd kunnen worden, maar nee laten we als eerste naar degene stappen waarvan we weten dat die er moeite mee heeft zodat we wat te mekkeren hebben in de mediaEn ik zeg dit niet omdat ik Faber nou zo leuk vind, maar om nou bij elke scheet van een minister die ons niet bevalt te gaan roepen dat ze weg moet is nog kanslozer dan Faber zelf.
Dat is echt bullshit.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af waarom het van alle ministers specifiek aan haar is gevraagd. Die lintjesfabriek wilde aandacht en besloot te provoceren. Faber reageerde gewoon zoals je zou verwachten.
Hoe kom je bij die onzin? Het is gewoon de meest voor de hand liggende minister om daarvoor te tekenen. De COA's vallen onder haar ministerie.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af waarom het van alle ministers specifiek aan haar is gevraagd. Die lintjesfabriek wilde aandacht en besloot te provoceren. Faber reageerde gewoon zoals je zou verwachten.
quote:Op maandag 31 maart 2025 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af waarom het van alle ministers specifiek aan haar is gevraagd. Die lintjesfabriek wilde aandacht en besloot te provoceren.
Dat Faber als een incompetente drol zou reageren verbaasd echt helemaal niemand. Het hele land heeft al lang door dat die falende heks niets te zoeken in de politiek.quote:Faber reageerde gewoon zoals je zou verwachten.
Elke minister kon tekenen. Lijkt me dus nergens voor nodig dat dit zo'n heisa is geworden.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die onzin? Het is gewoon de meest voor de hand liggende minister om daarvoor te tekenen. De COA's vallen onder haar ministerie.
Wat een complotgeblaat zeg
En daar zijn veel betere voorbeelden van dan dit.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Dat Faber als een incompetente drol zou reageren verbaasd echt helemaal niemand. Het hele land heeft al lang door dat die falende heks niets te zoeken in de politiek.
Het gaat zoals altijd gewoon naar de minister die bij de lintjes ‘hoort’. Het is van de zotte dat dat nu maar anders zou moeten gaan omdat Faber haar werk weigert te doen.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Elke minister kon tekenen. Lijkt me dus nergens voor nodig dat dit zo'n heisa is geworden.
Dat heb ik nergens zien staan. Zou ieder mens dat een lintje kan krijgen een eigen aangewezen ministerie hebben?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals ik het begrepen heb, tekent iedere minister voor lintjes van mensen die onder zijn/haar ministerie vallen. COA lijkt me bij uitstek A&M.
Schoof is zwak, dat klopt. Desalniettemin is dit niet belangrijk genoeg om voor op te stappen.quote:Van een kant goed dat Schoof en Uitermark hebben gerekend, maar eigenlijk had Schoof vallen moeten tonen en moeten zeggen “je tekent ze nu, of je vertrekt”.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |