abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:20:33 #51
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217519159
Lue's reactie:

twitter

quote:
As you know, I am always first to admit mistakes, but this is not one of those times. The facts regarding the photo I shared from a private pilot (as I emphasized several times yesterday during the forum) are as follows:

1. The specific photo had only just been provided to me (by a private pilot) that morning, prior to the forum.

2. The photo had NOT YET been vetted.

3. The dimensions I quoted, were per the pilot’s own assessment of what he saw, based on altitude and experience.

The purpose of me showing the photo was to illustrate the need for civilian and commercial pilots to have a central reporting mechanism to report potential anomalous sightings. In this case, the pilot who took the photo, using his own camera, did not have a way to report what he believed was anomalous.

Once again, as I stated during the forum, I only received permission to release it that morning and only was made aware of it shortly before.

Not sure how many times I need to say it, so I will say it again. The photo was not yet vetted, and I made that perfectly clear.

This illustrates a bigger point here. When pilots, or anyone else for that matter, come out to share what they feel may be anomalous, are faced with fierce ridicule (instead of productive dialogue) from some in the UFO community, they learn quickly not to ever share again.

As I communicated during the forum, my purpose of sharing the photo was to simply illustrate there is no central reporting mechanism in place for private and commercial pilots to report what they believe might be anomalous and for these photos or videos to be vetted. This remains a serious issue. Pilots see things on a daily basis they can’t explain (some identified, some mis-identified, and some truly anomalous) that require additional analysis.

In the end, whether a private pilot sees what turns out to be a cloud, a balloon, a tennis shoe, or a UAP, we need a reporting mechanism to ensure it can be analyzed and resolved. This was the reason I shared the photo, and I emphasized that several times during the forum.

I could have used a photo of an innertube to prove my point, but I used instead a real photo, taken by a real pilot, of something he thought was anomalous (which I emphasized had not been analyzed yet).

The ones who are screaming about it (instead of discussing respectfully it as I hoped) missed the entire point of the photo and are not helping other pilots in the future from coming forward.
TLDR:
Lue benadrukt dat de getoonde foto – aangeleverd diezelfde ochtend door een privé‑piloot – nog niet was geverifieerd. De genoemde afmetingen kwamen uitsluitend uit de inschatting van de piloot. Het doel van het tonen was niet bewijzen leveren, maar duidelijk maken dat er voor privé‑ en lijnpiloten geen centraal meldpunt bestaat om mogelijke anomalieën veilig te rapporteren en te laten analyseren. Door de heftige publieke kritiek durven veel piloten zulke waarnemingen niet meer te delen; juist daarom is een betrouwbaar, niet‑veroordelend meldsysteem hard nodig.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 2 mei 2025 @ 21:12:53 #52
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217520951
Foutje 2 van Lue in korte tijd. Zou beter moeten weten.
Het geeft zo'n ruis omdat je weet dat anti kamp alles uitvergroot dus je moet zeer voorzichtig zijn. Waarom iets tonen dat je diezelfde ochtend krijgt aangeleverd. Dit soort impulsiviteit past niet bij die rol.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:15:12 #53
509000 ejtleeditnA
Niet meer actief.
pi_217521419
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:20 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Lue's reactie:

[ x ]
[..]
TLDR:
Lue benadrukt dat de getoonde foto – aangeleverd diezelfde ochtend door een privé‑piloot – nog niet was geverifieerd. De genoemde afmetingen kwamen uitsluitend uit de inschatting van de piloot. Het doel van het tonen was niet bewijzen leveren, maar duidelijk maken dat er voor privé‑ en lijnpiloten geen centraal meldpunt bestaat om mogelijke anomalieën veilig te rapporteren en te laten analyseren. Door de heftige publieke kritiek durven veel piloten zulke waarnemingen niet meer te delen; juist daarom is een betrouwbaar, niet‑veroordelend meldsysteem hard nodig.
Een piloot kan toch zien dat het een irrigatie cirkel is, want die ziet het zoals op de satellietfoto, alleen van nog dichterbij? De "piloot" heeft daarnaast de foto bewust onscherp gemaakt of iets met het contrast gedaan, zodat je op het eerste gezicht denkt dat het om een UAP gaat die een schaduw op de grond werpt. De “piloot” heeft precies het tegenovergestelde bewerkstelligd dan wat Elizondo voor ogen had en verdedigd in zijn verklaring: het belachelijk maken van het onderwerp. Dat Elizondo zo’n foto meteen in het openbaar gooit, zonder het te controleren, terwijl hij weet dat hij in het middelpunt staat, maakt hem i.m.o. zelf ook verdacht. Hij had veel betere, duidelijkere en betrouwbare foto's van piloten kunnen aandragen als voorbeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door ejtleeditnA op 02-05-2025 22:27:58 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_217533385
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou zekerste weten wel.
Lue heeft ook gereageerd op X, dat hij erbij gezegd heeft dat de foto nog niet ' vetted' is, maar dat dit juist een eden is dat er een goede procedure moet zijn voor piloten om meldingen te maken.
Neemt niet weg dat het erg slordig is.
I want to believe...
pi_217533627
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 12:03 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Lue heeft ook gereageerd op X, dat hij erbij gezegd heeft dat de foto nog niet ' vetted' is, maar dat dit juist een eden is dat er een goede procedure moet zijn voor piloten om meldingen te maken.
Neemt niet weg dat het erg slordig is.
Ik weet oprecht niet meer of dat dit slordig is of dat het desinfo is om mensen te ontmoedigen nog langer geïnteresseerd te laten zijn in dit onderwerp.
  maandag 5 mei 2025 @ 21:37:30 #56
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217552022
Leuk, een echt UFO filmfestival in Nederland deze zomer.

Het eerste UFO-filmfestival van Nederland landt in Hilversum

De openingsfilm lijkt me wel tof: The Alien Perspective | Openingsfilm UAP IFF
pi_217564115
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 12:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik weet oprecht niet meer of dat dit slordig is of dat het desinfo is om mensen te ontmoedigen nog langer geïnteresseerd te laten zijn in dit onderwerp.
Dat laatste lijkt me de minst logische verklaring...minder interesse is minder boekverkoop ;)
I want to believe...
pi_217564118
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 21:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Leuk, een echt UFO filmfestival in Nederland deze zomer.

[ link | afbeelding ]

Het eerste UFO-filmfestival van Nederland landt in Hilversum

De openingsfilm lijkt me wel tof: The Alien Perspective | Openingsfilm UAP IFF
Ik zag het ook langs komen op de sociale media's....wel interesse. Eens kijken of het in de agenda past.
I want to believe...
pi_217564843
Deel II van Matthew Brown's verhaal. Niet heel boeiend. Vooral wat meer uitleg over tegen welke muren hij is aangelopen bij het naar buiten brengen van zijn bevindingen. Die niet alleen gebaseerd zijn op dat ene document. Irritant dat Corbell en Knapp het als een drieluik brengen met aan het einde een teaser voor deel III.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217568444
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 10:54 schreef alpeko het volgende:
Deel II van Matthew Brown's verhaal. Niet heel boeiend. Vooral wat meer uitleg over tegen welke muren hij is aangelopen bij het naar buiten brengen van zijn bevindingen. Die niet alleen gebaseerd zijn op dat ene document. Irritant dat Corbell en Knapp het als een drieluik brengen met aan het einde een teaser voor deel III.

Maar niets nieuws er in?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217568963
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 18:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar niets nieuws er in?
Weinig. Nog weer een verhaal over beelden van een Russische vloot met een driehoekig object er boven.

Het feit dat Kirkpatrick onder ede heeft gelogen. Die ontkent dat ie ooit heeft gezegd tegen Rubio dat er bij AARO wel zaken waren binnen gekomen die het fenomeen bevestigen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat vooral over hoe Brown tot zijn stuk is gekomen. Ik mis wel wat relevante vragen als hoe hij zo zeker weet dat het document dat hij heeft gelezen niet een fictief scenario betrof (war game). Toen hij zijn baas confronteerde met het document kreeg hij te horen: verwijderen het en spreek er met niemand over. Toen hij dat escaleerde naar de baas van zijn baas reageerde die met dat het document een grap was. Tja. En op basis van welke andere info hij tot de conclusies is gekomen die hij met ons deelt. Matige journalistiek van Corbell en Knapp.

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 07-05-2025 19:49:32 ]
  woensdag 7 mei 2025 @ 22:01:20 #62
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217570726
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 19:39 schreef alpeko het volgende:

[..]
Weinig. Nog weer een verhaal over beelden van een Russische vloot met een driehoekig object er boven.

Het feit dat Kirkpatrick onder ede heeft gelogen. Die ontkent dat ie ooit heeft gezegd tegen Rubio dat er bij AARO wel zaken waren binnen gekomen die het fenomeen bevestigen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat vooral over hoe Brown tot zijn stuk is gekomen. Ik mis wel wat relevante vragen als hoe hij zo zeker weet dat het document dat hij heeft gelezen niet een fictief scenario betrof (war game). Toen hij zijn baas confronteerde met het document kreeg hij te horen: verwijderen het en spreek er met niemand over. Toen hij dat escaleerde naar de baas van zijn baas reageerde die met dat het document een grap was. Tja. En op basis van welke andere info hij tot de conclusies is gekomen die hij met ons deelt. Matige journalistiek van Corbell en Knapp.
Ik vond deze beschouwing van John Greenewald wel treffend over deze klokkenluider via Corbell en Knapp

quote:
[..] notice how this new whistleblower interview is a tightly edited, multi-camera production being released in multiple "parts." That’s not transparency - it’s content marketing.
Ik hecht voorlopig weinig waarde aan deze Brown iig.
pi_217572053
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 22:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik vond deze beschouwing van John Greenewald wel treffend over deze klokkenluider via Corbell en Knapp
[..]
Ik hecht voorlopig weinig waarde aan deze Brown iig.
Daar kan Brown niks aan doen behalve dat ie voor de verkeerde mensen heeft gekozen om zijn verhaal te delen. Ik vind hem vallen in de categorie Grusch. Komt oprecht over en maakt een gespannen, bange indruk. Zeker niet dol op in het middelpunt staan.
pi_217588961
twitter

Nieuwe video van AARO zelf. Conclusie: we hebben geen flauw idee. Het fijne vind ik dat het van AARO zelf komt en als die het zelfs niet weten dan kunnen we echt wel zeggen dat het iets bijzonders is.

Hoe dan ook, er zullen vast veel spectaculaire video's zijn die we nog niet hebben gezien en achter gesloten deuren blijven.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 23:16:02 #65
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217590192
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]

Nieuwe video van AARO zelf. Conclusie: we hebben geen flauw idee. Het fijne vind ik dat het van AARO zelf komt en als die het zelfs niet weten dan kunnen we echt wel zeggen dat het iets bijzonders is.

Hoe dan ook, er zullen vast veel spectaculaire video's zijn die we nog niet hebben gezien en achter gesloten deuren blijven.
Ze weten wel weer wat ze delen. Bewegende pixels op een vage achtergrond. Geen idee waar je naar kijkt. Hier loopt niemand warm voor.
pi_217592336
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 23:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ze weten wel weer wat ze delen. Bewegende pixels op een vage achtergrond. Geen idee waar je naar kijkt. Hier loopt niemand warm voor.
Naja het feit dat het van AARO komt en dat ze zelf ook toegeven dat ze geen flauw idee hebben wat het is zegt mij veel meer dan die domme ei video wat m.i. ontzettend fishy ruikt.

Dit doet mij meer in ieder geval.
pi_217592674
Ik vind het interessanter dat ze blijkbaar toch video's kunnen vrijgeven, zonder alle gevoelige data die eerder reden waren om zaken niet vrij te geven. Dat belooft misschien nog wat voor de toekomst.
I want to believe...
pi_217616163
Ik lees wisselende berichten over de komende UAP hearing, gaat het nu wel of niet door?
I want to believe...
pi_217691712
Last van longdisclosure. Uche
pi_217697249
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 08:35 schreef NoFoksGiven het volgende:
Ik lees wisselende berichten over de komende UAP hearing, gaat het nu wel of niet door?
Iemand hier meer insights over?
I want to believe...
  woensdag 21 mei 2025 @ 21:37:03 #71
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217711821
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 13:15 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Iemand hier meer insights over?
Ik dacht dat er wat gesloten hearings zijn geweest. Met Burlison, Grusch en AARO. Mogelijk dat er nog open hearings komen, maar ik lees er weinig over momenteel.
pi_217716799
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik dacht dat er wat gesloten hearings zijn geweest. Met Burlison, Grusch en AARO. Mogelijk dat er nog open hearings komen, maar ik lees er weinig over momenteel.
Het lijkt inderdaad wat onduidelijk, weinig nieuws of duidelijke ontwikkelingen. Ben benieuwd of er nog een open hearing gaat komen.

Loop zelf ook wat achter in het nieuws, nog mijn beeld aan het vormen over Matthew Brown nav. de 3-part weaponized.
I want to believe...
  donderdag 22 mei 2025 @ 17:09:10 #73
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217717608
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dit klopt was gesloten meeting, dus meer dan "Het was geweldig dat Grusch erbij was" heb ik niet gehoord, ik dacht in Weaponized voorbij gekomen.
pi_217723951
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:09 schreef Perox het volgende:

[..]
Dit klopt was gesloten meeting, dus meer dan "Het was geweldig dat Grusch erbij was" heb ik niet gehoord, ik dacht in Weaponized voorbij gekomen.
Vooralsnog zou Grusch maar een beperkte tijd in functie zijn toch? Loopt dat niet gelijk met de 6 maanden waarin Luna met haar team alle bijzondere dossiers zou openbaren (of een poging doen tot...)?
I want to believe...
  vrijdag 23 mei 2025 @ 10:30:58 #75
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217724115
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:15 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Vooralsnog zou Grusch maar een beperkte tijd in functie zijn toch? Loopt dat niet gelijk met de 6 maanden waarin Luna met haar team alle bijzondere dossiers zou openbaren (of een poging doen tot...)?
Ja hij is ingehuurd door Burlison als special advisor. Volgens mij zodat ze wat makkelijker de juiste vragen stellen en zich wat minder snel met een kluitje in het riet laten sturen.
  zondag 25 mei 2025 @ 00:38:02 #76
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217742320
Burlison heeft gehoord dat de tictac geavanceerde nieuwe technologie van Lockheed Martin is..

twitter
pi_217745348
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Burlison heeft gehoord dat de tictac geavanceerde nieuwe technologie van Lockheed Martin is..

[ x ]
Dat zou bizar zijn! Interessant om te weten via welke weg (via wie) hij dat heeft vernomen!
Meer whistleblowers incoming?
I want to believe...
  zondag 25 mei 2025 @ 13:02:02 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217745774
* Jan_Onderwater wacht nog steeds op verrassend nieuwe technologie
pi_217786987
twitter
I want to believe...
  donderdag 29 mei 2025 @ 13:40:43 #80
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217787484
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:34 schreef NoFoksGiven het volgende:
[ x ]
Vreemde ontwikkeling dit.
pi_217787565
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 13:40 schreef Perox het volgende:

[..]
Vreemde ontwikkeling dit.
Inderdaad..niet perse slecht....maar dan met name benieuwd naar welke organisatie wel ' full transparancy ' aanbiedt.
I want to believe...
  vrijdag 30 mei 2025 @ 11:50:22 #82
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217796407
twitter

ESA-topman Josef Aschbacher hint op meer aandacht voor ufo’s
quote:
De ESA-baas reageerde dat zijn organisatie wellicht meer aandacht zou moeten schenken aan de onverklaarbare fenomenen boven onze hoofden.
„Ufo’s zijn natuurlijk iets dat heel actueel is en ook veel discussie oproept. Om eerlijk te zijn doen we er niet zoveel mee. Misschien moeten we hier meer aandacht aan besteden. Dit is een onderwerp waar je misschien meer in moet investeren om er echt dieper op in te kunnen gaan.”
quote:
Want, zo vertelt hij, ook de Europese ruimtevaartorganisatie krijgt regelmatig mailtjes en brieven over opmerkelijke waarnemingen.
Die worden ook verzameld, en bovendien is er een ’centraal coördinatiekantoor’ en nauw contact met de Amerikaanse evenknie NASA over dit onderwerp. „Maar we hebben hier geen groot team op zitten.”
Europa loopt mijlenver achter. En daar lijkt geen verandering in te komen.
pi_217816890
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ x ]

ESA-topman Josef Aschbacher hint op meer aandacht voor ufo’s
[..]
[..]
Europa loopt mijlenver achter. En daar lijkt geen verandering in te komen.
Wel interssant dat hij zegt dat er een 'centraal coördinatiekantoor' is en nauw contact met NASA over dit onderwerp. NASA hield zich hier niet mee bezig toch? (behoudens het laatste onderzoeksteam, dat onderzocht hoe het onderzocht moet worden...of heb ik die uitkomst gemist?)
I want to believe...
pi_217818016
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[ x ]
Wat ik raar aan het verhaal vind is dat er gezegd wordt dat een aandrijfsysteem gelijk aan Tic Tic wordt geplaatst in conventioneel uitziende vliegtuigen. Maar volgens mij heb je met zo'n aandrijfsysteem juist onconventioneel uitziende vaartuigen nodig gezien de zwaartekracht werking / G-krachten op die vaartuigen wanneer je gekke bewegingen gaat maken zoals de Tic Tac. M.a.w. ik vraag me af "vliegtuigveugels" uberhaupt bestand zijn tegen dat soort krachten. Een UFO heb ik ook nog nooit op afbeeldingen gezien met vleugels, dat zal een reden hebben niet waar?
pi_217829868
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:43 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Wat ik raar aan het verhaal vind is dat er gezegd wordt dat een aandrijfsysteem gelijk aan Tic Tic wordt geplaatst in conventioneel uitziende vliegtuigen. Maar volgens mij heb je met zo'n aandrijfsysteem juist onconventioneel uitziende vaartuigen nodig gezien de zwaartekracht werking / G-krachten op die vaartuigen wanneer je gekke bewegingen gaat maken zoals de Tic Tac. M.a.w. ik vraag me af "vliegtuigveugels" uberhaupt bestand zijn tegen dat soort krachten. Een UFO heb ik ook nog nooit op afbeeldingen gezien met vleugels, dat zal een reden hebben niet waar?
Is het in de theorieën van UAP's niet zo dat er een krachtveld (bubbel) om het object zou liggen? Dan maakt de vorm niet uit en de G krachten zouden ook geen enkel effect op alles binnen die bubbel hebben.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:54:03 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217901886
Hallo lieve vriendjes, het is duidelijk, en het is waar, de geest is uit de fles. Er steekt een enorm complot achter UFOs, van het Pentagon nog wel. De Wall Street Journal heeft er een uitvoerig bericht over.

https://www.wsj.com/polit(...)opwebshare_permalink
  dinsdag 10 juni 2025 @ 22:45:29 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217906749
Goh, Ik had toch jubel en jolijt verwacht dat dingen nu in duidelijk waren.
  woensdag 11 juni 2025 @ 00:13:39 #88
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217907394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 22:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hah echt waar? Of ben je niet helemaal serieus?

Wat het artikel min of meer betoogt: (disclaimer, AI gebruikt, verder wel de hele tekst gelezen)
De Amerikaanse overheid heeft decennialang bewust UFO-mythen gevoed als dekmantel voor geheime militaire projecten en nationale veiligheidsoperaties, waarbij desinformatie en extreme geheimhouding een eigen leven gingen leiden. Hoewel veel mysterieuze waarnemingen uiteindelijk een aardse verklaring kregen, blijven onverklaarde incidenten en het gebrek aan transparantie samenzweringstheorieën en publieke scepsis voeden.

Fijn dat je ons weer even met 2 benen op de grond zet. Vind je het erg als we gewoon wel even al het nieuws rond het onderwerp blijven volgen? Ga jij maar vast, het is hier wel zo goed als klaar, wij houden het verder wel in de gaten. ;)
pi_217909359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 22:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Uuh, veel mensen zijn hier gewoon sceptisch en nemen het met een korrel zout. Zoals velen van ons altijd al doen. Zo vaak over gehad hier dat het echt vermoeiend is dat je het nog steeds probeert.

Je moet eens kappen met dat getroll. Jij verwijt ons vooral veel dingen die we totaal niet zijn. Alsof we alles maar voor waar aannemen... Al helemaal bij een onderwerp als dit.

Mensen, don't feed the troll.
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:25:58 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217912024
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Uuh, veel mensen zijn hier gewoon sceptisch en nemen het met een korrel zout.

Zoals velen van ons altijd al doen. Zo vaak over gehad hier dat het echt vermoeiend is dat je het nog steeds probeert.

Je moet eens kappen met dat getroll. Jij verwijt ons vooral veel dingen die we totaal niet zijn. Alsof we alles maar voor waar aannemen... Al helemaal bij een onderwerp als dit.

Mensen, don't feed the troll.
Dit is NWS, Niet BNW of TRU
pi_217912083
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je hoeft het niet te lezen uiteraard. Het wordt je niet opgedrongen.

Bovendien wordt er ook flink gehakt gemaakt van dat artikel.
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:45:00 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217912826
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:33 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Je hoeft het niet te lezen uiteraard. Het wordt je niet opgedrongen.

Bovendien wordt er ook flink gehakt gemaakt van dat artikel.
Oh ja, een meer dan 2 uur durende video is een goede manier om kritiek te leveren....
Echt, dat kan op een half A4tje
pi_217912926
quote:

[..]
Doe dat lekker in feedback
pi_217913179
quote:

[..]
Ja, precies! _O-

Oh, wat ben je een slechte troll zeg. _O-
pi_217913297
quote:

[..]
Waarom neem je steeds deel aan een discussie waaraan je niet wilt deelnemen?
pi_217913419
Don't feed the troll jongens.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 13 juni 2025 @ 00:26:59 #97
485843 crew  Jippie
pi_217925883
Geveegd

vrijdag 13 juni 2025 @ 12:53:49 #98
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217929445
Luna is bezig met een nieuwe UAP hearing. En zegt dat het WSJ artikel bullshit is.

twitter

Maar ik zie er voorlopig niet zoveel interessants uitkomen. In de shitshow die Trump met zich meebrengt krijgt het moeizame UAP topic geen tractie.

Ik hoop dat die Age of Disclosure docu nog eens voor breed publiek uitkomt.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 23:05:25 #99
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217936390
Al een tijdje op mijn watchlist staan, maar nog niet aan toe gekomen. Deels gekeken, en hoe fijn dat ChatGPT gewoon bestaat.

Eigenlijk niets nieuws wat hij zegt.

Hier is een beknopte samenvatting van Chris Mellon’s betoog uit de video:

---

## 🌌 1. Historische en filosofische context

Mellon opent met het eeuwenoude menselijk besef dat we niet alleen zijn — een gedachte die al bij Lucretius en Giordano Bruno leeft — en onderbouwt dit met hedendaagse inzichten zoals de miljoenen exoplaneten en schattingen dat alleen in onze Melkweg al duizenden intelligent beschavingen zouden kunnen bestaan.

---

## 🛸 2. UAP's: erkende anomalieën

Moderne getuigenissen, vooral militaire waarnemingen met sensor- en radarondersteuning, wijzen op objecten met uiterst geavanceerde manoeuvreerbaarheid. Mellon benadrukt dat dit geen gemakkelijke misinterpretatie is, maar consistent optreedt in goed gedocumenteerde gevallen .

---

## 🧩 3. Wetenschappelijke en experimentele uitdagingen

* UAP’s tonen prestatieniveaus “waar wij geen replicatie voor hebben” — geen conventionele vliegtuigen, ballonnen of satellieten.
* Omdat deze objecten extreem slim zijn, vallen zij niet eenvoudig te vangen met traditionele wetenschappelijke methoden zoals sluitstuk-herhaalbaarheid .

---

## 👁️‍🗨️ 4. Mogelijke oorsprongen: biologische of AI-agenten

* Mellon verkent de mogelijkheid dat we niet te maken hebben met biologische wezens, maar met autonome AI-bots of von Neumann-achtige zelf-replicerende machines die ruimte verkennen.
* Hij benadrukt het idee dat zulke entiteiten mogelijk al lang universa doorkruisen — een visie die aansluit bij vroege speculatie zoals die van John von Neumann .

---

## 📢 5. Kloof in publieke perceptie

Er is volgens Mellon een groot contrast tussen de fascinatie voor alien sciencefiction (zoals Star Wars) en de relatieve stilte rond echte UAP-incidenten. Die stilte komt voort uit 'cognitieve dissonantie' — het idee dat mensen zulke mogelijkheden liever niet cognitief onder ogen willen zien .

---

## 🔎 6. De wetenschappelijke taak en urgentie

* Mellon roept op tot een systematische, internationale aanpak: geopenbaarde databases, gedeelde instrumentatie en interdisciplinaire data-analyse.
* Zo’n benadering erkent de uniekheid van UAP’s — ze vallen buiten reguliere protocollen — maar blijft streven naar rigoureuze, open wetenschap .

---

### ✨ Conclusie

Chris Mellon verwoordt een evenwicht tussen een open geest ("we begrijpen het niet") en wetenschappelijke ernst ("laten we dit structureel onderzoeken"). Zijn perspectief begint bij de overtuiging dat het universum levendig en vol verrassingen is, en dat UAP’s meer dan curiositeit verdienen — namelijk een methodisch en open onderzoek, zonder aannames vooraf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')