abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2025 @ 00:38:02 #76
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217742320
Burlison heeft gehoord dat de tictac geavanceerde nieuwe technologie van Lockheed Martin is..

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_217745348
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Burlison heeft gehoord dat de tictac geavanceerde nieuwe technologie van Lockheed Martin is..

[ x ]
Dat zou bizar zijn! Interessant om te weten via welke weg (via wie) hij dat heeft vernomen!
Meer whistleblowers incoming?
I want to believe...
  zondag 25 mei 2025 @ 13:02:02 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217745774
* Jan_Onderwater wacht nog steeds op verrassend nieuwe technologie
pi_217786987
twitter
I want to believe...
  donderdag 29 mei 2025 @ 13:40:43 #80
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217787484
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:34 schreef NoFoksGiven het volgende:
[ x ]
Vreemde ontwikkeling dit.
pi_217787565
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 13:40 schreef Perox het volgende:

[..]
Vreemde ontwikkeling dit.
Inderdaad..niet perse slecht....maar dan met name benieuwd naar welke organisatie wel ' full transparancy ' aanbiedt.
I want to believe...
  vrijdag 30 mei 2025 @ 11:50:22 #82
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217796407
twitter

ESA-topman Josef Aschbacher hint op meer aandacht voor ufo’s
quote:
De ESA-baas reageerde dat zijn organisatie wellicht meer aandacht zou moeten schenken aan de onverklaarbare fenomenen boven onze hoofden.
„Ufo’s zijn natuurlijk iets dat heel actueel is en ook veel discussie oproept. Om eerlijk te zijn doen we er niet zoveel mee. Misschien moeten we hier meer aandacht aan besteden. Dit is een onderwerp waar je misschien meer in moet investeren om er echt dieper op in te kunnen gaan.”
quote:
Want, zo vertelt hij, ook de Europese ruimtevaartorganisatie krijgt regelmatig mailtjes en brieven over opmerkelijke waarnemingen.
Die worden ook verzameld, en bovendien is er een ’centraal coördinatiekantoor’ en nauw contact met de Amerikaanse evenknie NASA over dit onderwerp. „Maar we hebben hier geen groot team op zitten.”
Europa loopt mijlenver achter. En daar lijkt geen verandering in te komen.
pi_217816890
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ x ]

ESA-topman Josef Aschbacher hint op meer aandacht voor ufo’s
[..]
[..]
Europa loopt mijlenver achter. En daar lijkt geen verandering in te komen.
Wel interssant dat hij zegt dat er een 'centraal coördinatiekantoor' is en nauw contact met NASA over dit onderwerp. NASA hield zich hier niet mee bezig toch? (behoudens het laatste onderzoeksteam, dat onderzocht hoe het onderzocht moet worden...of heb ik die uitkomst gemist?)
I want to believe...
pi_217818016
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[ x ]
Wat ik raar aan het verhaal vind is dat er gezegd wordt dat een aandrijfsysteem gelijk aan Tic Tic wordt geplaatst in conventioneel uitziende vliegtuigen. Maar volgens mij heb je met zo'n aandrijfsysteem juist onconventioneel uitziende vaartuigen nodig gezien de zwaartekracht werking / G-krachten op die vaartuigen wanneer je gekke bewegingen gaat maken zoals de Tic Tac. M.a.w. ik vraag me af "vliegtuigveugels" uberhaupt bestand zijn tegen dat soort krachten. Een UFO heb ik ook nog nooit op afbeeldingen gezien met vleugels, dat zal een reden hebben niet waar?
pi_217829868
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:43 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Wat ik raar aan het verhaal vind is dat er gezegd wordt dat een aandrijfsysteem gelijk aan Tic Tic wordt geplaatst in conventioneel uitziende vliegtuigen. Maar volgens mij heb je met zo'n aandrijfsysteem juist onconventioneel uitziende vaartuigen nodig gezien de zwaartekracht werking / G-krachten op die vaartuigen wanneer je gekke bewegingen gaat maken zoals de Tic Tac. M.a.w. ik vraag me af "vliegtuigveugels" uberhaupt bestand zijn tegen dat soort krachten. Een UFO heb ik ook nog nooit op afbeeldingen gezien met vleugels, dat zal een reden hebben niet waar?
Is het in de theorieën van UAP's niet zo dat er een krachtveld (bubbel) om het object zou liggen? Dan maakt de vorm niet uit en de G krachten zouden ook geen enkel effect op alles binnen die bubbel hebben.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:54:03 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217901886
Hallo lieve vriendjes, het is duidelijk, en het is waar, de geest is uit de fles. Er steekt een enorm complot achter UFOs, van het Pentagon nog wel. De Wall Street Journal heeft er een uitvoerig bericht over.

https://www.wsj.com/polit(...)opwebshare_permalink
  dinsdag 10 juni 2025 @ 22:45:29 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217906749
Goh, Ik had toch jubel en jolijt verwacht dat dingen nu in duidelijk waren.
  woensdag 11 juni 2025 @ 00:13:39 #88
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217907394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 22:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hah echt waar? Of ben je niet helemaal serieus?

Wat het artikel min of meer betoogt: (disclaimer, AI gebruikt, verder wel de hele tekst gelezen)
De Amerikaanse overheid heeft decennialang bewust UFO-mythen gevoed als dekmantel voor geheime militaire projecten en nationale veiligheidsoperaties, waarbij desinformatie en extreme geheimhouding een eigen leven gingen leiden. Hoewel veel mysterieuze waarnemingen uiteindelijk een aardse verklaring kregen, blijven onverklaarde incidenten en het gebrek aan transparantie samenzweringstheorieën en publieke scepsis voeden.

Fijn dat je ons weer even met 2 benen op de grond zet. Vind je het erg als we gewoon wel even al het nieuws rond het onderwerp blijven volgen? Ga jij maar vast, het is hier wel zo goed als klaar, wij houden het verder wel in de gaten. ;)
pi_217909359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 22:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Uuh, veel mensen zijn hier gewoon sceptisch en nemen het met een korrel zout. Zoals velen van ons altijd al doen. Zo vaak over gehad hier dat het echt vermoeiend is dat je het nog steeds probeert.

Je moet eens kappen met dat getroll. Jij verwijt ons vooral veel dingen die we totaal niet zijn. Alsof we alles maar voor waar aannemen... Al helemaal bij een onderwerp als dit.

Mensen, don't feed the troll.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:25:58 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217912024
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Uuh, veel mensen zijn hier gewoon sceptisch en nemen het met een korrel zout.

Zoals velen van ons altijd al doen. Zo vaak over gehad hier dat het echt vermoeiend is dat je het nog steeds probeert.

Je moet eens kappen met dat getroll. Jij verwijt ons vooral veel dingen die we totaal niet zijn. Alsof we alles maar voor waar aannemen... Al helemaal bij een onderwerp als dit.

Mensen, don't feed the troll.
Dit is NWS, Niet BNW of TRU
pi_217912083
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je hoeft het niet te lezen uiteraard. Het wordt je niet opgedrongen.

Bovendien wordt er ook flink gehakt gemaakt van dat artikel.
Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:45:00 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217912826
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:33 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Je hoeft het niet te lezen uiteraard. Het wordt je niet opgedrongen.

Bovendien wordt er ook flink gehakt gemaakt van dat artikel.
Oh ja, een meer dan 2 uur durende video is een goede manier om kritiek te leveren....
Echt, dat kan op een half A4tje
pi_217912926
quote:

[..]
Doe dat lekker in feedback
pi_217913179
quote:

[..]
Ja, precies! _O-

Oh, wat ben je een slechte troll zeg. _O-
pi_217913297
quote:

[..]
Waarom neem je steeds deel aan een discussie waaraan je niet wilt deelnemen?
pi_217913419
Don't feed the troll jongens.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 13 juni 2025 @ 00:26:59 #97
485843 crew  Jippie
pi_217925883
Geveegd

vrijdag 13 juni 2025 @ 12:53:49 #98
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217929445
Luna is bezig met een nieuwe UAP hearing. En zegt dat het WSJ artikel bullshit is.

twitter

Maar ik zie er voorlopig niet zoveel interessants uitkomen. In de shitshow die Trump met zich meebrengt krijgt het moeizame UAP topic geen tractie.

Ik hoop dat die Age of Disclosure docu nog eens voor breed publiek uitkomt.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 23:05:25 #99
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_217936390
Al een tijdje op mijn watchlist staan, maar nog niet aan toe gekomen. Deels gekeken, en hoe fijn dat ChatGPT gewoon bestaat.

Eigenlijk niets nieuws wat hij zegt.

Hier is een beknopte samenvatting van Chris Mellon’s betoog uit de video:

---

## 🌌 1. Historische en filosofische context

Mellon opent met het eeuwenoude menselijk besef dat we niet alleen zijn — een gedachte die al bij Lucretius en Giordano Bruno leeft — en onderbouwt dit met hedendaagse inzichten zoals de miljoenen exoplaneten en schattingen dat alleen in onze Melkweg al duizenden intelligent beschavingen zouden kunnen bestaan.

---

## 🛸 2. UAP's: erkende anomalieën

Moderne getuigenissen, vooral militaire waarnemingen met sensor- en radarondersteuning, wijzen op objecten met uiterst geavanceerde manoeuvreerbaarheid. Mellon benadrukt dat dit geen gemakkelijke misinterpretatie is, maar consistent optreedt in goed gedocumenteerde gevallen .

---

## 🧩 3. Wetenschappelijke en experimentele uitdagingen

* UAP’s tonen prestatieniveaus “waar wij geen replicatie voor hebben” — geen conventionele vliegtuigen, ballonnen of satellieten.
* Omdat deze objecten extreem slim zijn, vallen zij niet eenvoudig te vangen met traditionele wetenschappelijke methoden zoals sluitstuk-herhaalbaarheid .

---

## 👁️‍🗨️ 4. Mogelijke oorsprongen: biologische of AI-agenten

* Mellon verkent de mogelijkheid dat we niet te maken hebben met biologische wezens, maar met autonome AI-bots of von Neumann-achtige zelf-replicerende machines die ruimte verkennen.
* Hij benadrukt het idee dat zulke entiteiten mogelijk al lang universa doorkruisen — een visie die aansluit bij vroege speculatie zoals die van John von Neumann .

---

## 📢 5. Kloof in publieke perceptie

Er is volgens Mellon een groot contrast tussen de fascinatie voor alien sciencefiction (zoals Star Wars) en de relatieve stilte rond echte UAP-incidenten. Die stilte komt voort uit 'cognitieve dissonantie' — het idee dat mensen zulke mogelijkheden liever niet cognitief onder ogen willen zien .

---

## 🔎 6. De wetenschappelijke taak en urgentie

* Mellon roept op tot een systematische, internationale aanpak: geopenbaarde databases, gedeelde instrumentatie en interdisciplinaire data-analyse.
* Zo’n benadering erkent de uniekheid van UAP’s — ze vallen buiten reguliere protocollen — maar blijft streven naar rigoureuze, open wetenschap .

---

### ✨ Conclusie

Chris Mellon verwoordt een evenwicht tussen een open geest ("we begrijpen het niet") en wetenschappelijke ernst ("laten we dit structureel onderzoeken"). Zijn perspectief begint bij de overtuiging dat het universum levendig en vol verrassingen is, en dat UAP’s meer dan curiositeit verdienen — namelijk een methodisch en open onderzoek, zonder aannames vooraf.
pi_217979583
Nieuwe video,

Zeker meer indrukwekkend dan dat we gewend zijn. Interessant!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')