abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217195474
quote:
Het aandeel Tesla bevindt zich op glad ijs, nadat de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto’s dinsdag bekendmaakte in het eerste kwartaal van dit jaar veel minder auto’s te hebben geleverd dan verwacht.

Tesla verkocht in de eerste drie maanden van het jaar 386.810 duizend elektrische voertuigen, fors lager dan de 450.000 waar analisten gemiddeld op rekenden.

De tegenvallende cijfers zijn voor analisten van zakenbank JPMorgan reden om het ‘underweight’-advies voor het aandeel Tesla te handhaven. De zakenbank verlaagt zijn koersdoel van 130 dollar naar 115 dollar. Woensdag sloot Tesla op 168 dollar, zodat het nieuwe koersdoel een daling van 31 procent impliceert ten opzichte van de huidige koers.

Het aandeel Tesla bereikte in november 2021 een recordhoogte van 381 dollar en is sindsdien 55 procent gedaald. Analist Ryan Brinkman van JPMorgan, denkt dat die daling verder kan doorzetten, schrijft hij in een rapport naar aanleiding van verkoopcijfers over het eerste kwartaal.

Brinkman wijt de problemen bij Tesla aan afnemende vraag naar elektrische auto's en toenemende concurrentie. Volgens de analist kan het geduld van beleggers opraken, omdat Tesla op de beurs al drie jaar op rij tegenvallend presteert.

De analist benadrukt dat Tesla niet eerder zoveel minder auto's leverde dan vooraf werd verwacht. Dit gegeven maakt volgens hem duidelijk hoe groot de misser van Tesla is, zeker omdat de verwachtingen van analisten al neerwaarts waren bijgesteld in de aanloop naar de publicatie van de verkoopcijfers.

Medio 2022 bleek uit een peiling van persbureau Bloomberg onder analisten dat de gemiddelde verwachting voor het eerste kwartaal van 2024 lag op 626.000 verkochte auto's. De fabrikant wist er uiteindelijk 387.000 te slijten, dus 38 procent minder dan minder dan twee jaar geleden werd verwacht.

Het grote gat tussen de verwachtingen en daadwerkelijke autoverkopen van Tesla komt volgens kenners mede door verstoringen in de toeleveringsketen van autofabrieken en toenemende (prijs)concurrentie van Chinese autofabrikanten.

Hedgefonds: aandeel Tesla is een bubbel
Sommige beleggers zijn extreem kritisch over de vooruitzichten van Tesla. Zo denkt hedgefondsmanager Per Lekander dat het aandeel Tesla een zeepbel is en dat er zelfs een risico is dat het bedrijf failliet gaat. Lekander gaf deze week tegen over de Amerikaanse tv-zender CNBC aan dat hij sinds 2020 speculeert op een daling van het aandeel Tesla.

"Dit is echt het begin van het einde van de Tesla-bubbel, naar mijn mening de grootste zeepbel op de aandelenmarkt in de moderne geschiedenis", zei Lekander tegen CNBC.

De criticus verwacht dat de koers van Tesla kan zakken naar 14 dollar, wat een daling van ruim 90 procent zou inhouden ten opzichte van de huidige beurskoers.

Lekander heeft grote twijfels over het verdienmodel van Tesla, dat volgens hem afhankelijk is van stabiele en hoge omzetgroei. Die omzetgroei komt uit het direct verkopen van auto's aan klanten, waar winst uit voortvloeit.

"Dit is een geweldig model wanneer er groei is, want je vangt als bedrijf via directe verkopen de volledige winstmarge. Het probleem is dat wanneer de situatie zich omdraait en de autoverkopen dalen, de rest van het model ook kantelt", aldus Lekander.

Volgens de criticus zit Tesla vast aan hoge vaste kosten en een negatief werkkapitaal.

De druk op de verkopen komt op een moment dat Tesla al te kampen heeft met beperkte vernieuwing in het aanbod. Tesla verkoopt vooral de Model 3 en de Model Y. Een nieuw model staat pas gepland voor 2025. Lekander is sceptisch over de planning en zegt dat het model waarschijnlijk pas in 2026 uitkomt. "Ik zie geen enkele reden om de komende twee jaar herstel te zien, gelet op het feit dat deze modellen oudbakken zijn en omdat economie niet omhoog schiet".

Beleggers zullen volgens de hedgefondsmanager een "echte schok" ervaren, als Tesla over een paar weken de financiėle cijfers over het eerste kwartaal presenteert.

Lekander is al jaren kritisch over Tesla en miste zodoende ook de sterke stijgingen van het aandeel. In 2020 noteerde het aandeel nog op 30 dollar. Op het huidige koersniveau van bijna 170 dollar is het aandeel nog altijd vijf keer zoveel waard.

Sommige analisten op Wall Street blijven ook optimistisch over Tesla. Zo zien analisten van adviesbureau. Wedbush ziet nog steeds een opwaartse trend van 66 procent voor het aandeel, ondanks de "ramp" in eerste kwartaal bij de verkopen.
Bron Business Insider

quote:
Tesla delivered 386,810 vehicles in the first quarter of 2024, an 8.5 percent drop compared to the first quarter of 2023. Tesla produced 433,371 vehicles in Q1 2024, a year-over-year decline of 1.7 percent.

"Decline in volumes was partially due to the early phase of the production ramp of the updated Model 3 at our Fremont factory and factory shutdowns resulting from shipping diversions caused by the Red Sea conflict and an arson attack at Gigafactory Berlin," Tesla announced today.

In Q1 2023, Tesla produced 440,808 cars and delivered 422,875. Tesla's Q4 2023 numbers were 494,989 cars produced and 484,507 delivered.

The Q1 2024 numbers mark Tesla's "first year-over-year decline in quarterly deliveries since 2020, missing Wall Street's expectations and stoking further concern about the company's growth prospects this year," The Wall Street Journal wrote. Tesla's stock price was down over 5 percent today and has fallen over 33 percent in 2024.
Bron.
  donderdag 27 maart 2025 @ 12:41:49 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_217195554
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En zulke onzin krijgt op Fok! nog likes ook…

In 2015 (FSD werd al in 2014 aangekondigd) was Musk al ruim 10 jaar bij Tesla, leverde Tesla al 6,5 jaar auto’s af aan klanten en reden er al veel Tesla’s rond in Nederland…

Inmiddels al 7 miljoen geleverd.

Aantoonbare onzin derhalve.
- Musk was in 2005 investeerder. Was pas 2008 CEO.
- Heeft toen idd tesla's geproduceerd. Een matig kwaliteit product gemarket en geprijst als een luxe sedan. Ja er zullen vast mensen blij zijn met hun tesla. Er zijn ook nog hele bevolkingsgroepen blij met hun lada. Early adopters zijn vaker bereid om verlies te nemen want het bezitten van iets met een cool verhaal is het vaak al het geld waard voor die mensen. Dat zegt verder weinig.
- Heeft in 2015 (of was het 2014, soit) beloftes gedaan over FSD.

Dat is er nog steeds niet. Maar heeft ondertussen wel slechte versies van het product uitgerold in nieuwere tesla's

Dat is waar ik het over had. FSD is een product, hae. Niet alleen de auto's zelf.

Nog een slecht product van musk om de investerende menigte rustig te houden. De cybertruck. Valt nu uit elkaar omdat de verkeerde lijm is gebruikt en haalt geen enkele belofte mbt het off-road duurzaamheid etc..

Oh en de nieuwe roadster die gebruikt is om investeringen los te peuteren in 2020... zou een auto met rakettechnologie worden en extreme actieradius... Waar is die?

En de convooi vrachtwagens die al qua energieverbruik beter zouden zijn dan treintransport? Waar zijn die?

De tendens is duidelijk. Overpromise, underdeliver.
En steeds weer meer modder tegen de muur gooien om de investeringsrondes te laten doorlopen.

Met geld voor het ene ding levert hij dan weer een slecht product op in een andere hoek zodat mensen het gevoel houden dat er toch iets met het geld gebeurt.

Een ander persoon zou al 20x voor fraude zijn veroordeeld maar.. als je dit soort bullshit dus op groot genoege schaal doet dan blijf je drijven.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_217195584
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En zulke onzin krijgt op Fok! nog likes ook…

In 2015 (FSD werd al in 2014 aangekondigd) was Musk al ruim 10 jaar bij Tesla, leverde Tesla al 6,5 jaar auto’s af aan klanten en reden er al veel Tesla’s rond in Nederland…

Inmiddels al 7 miljoen geleverd.

Aantoonbare onzin derhalve.
Is FSD all volledig uitgerold dan?

Maar sommige mensen zien in hem niet de visionair de jij blijkbaar wel ziet. Als jij tevreden bent met je Tesla, waarom voel jij de noodzaak om die luchtfietser op alle denkbare manieren te verdedigen?
pi_217195931
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]
- Musk was in 2005 investeerder. Was pas 2008 CEO.
- Heeft toen idd tesla's geproduceerd. Een matig kwaliteit product gemarket en geprijst als een luxe sedan. Ja er zullen vast mensen blij zijn met hun tesla. Er zijn ook nog hele bevolkingsgroepen blij met hun lada. Early adopters zijn vaker bereid om verlies te nemen want het bezitten van iets met een cool verhaal is het vaak al het geld waard voor die mensen. Dat zegt verder weinig.
- Heeft in 2015 (of was het 2014, soit) beloftes gedaan over FSD.

Dat is er nog steeds niet. Maar heeft ondertussen wel slechte versies van het product uitgerold in nieuwere tesla's

Dat is waar ik het over had. FSD is een product, hae. Niet alleen de auto's zelf.

Nog een slecht product van musk om de investerende menigte rustig te houden. De cybertruck. Valt nu uit elkaar omdat de verkeerde lijm is gebruikt en haalt geen enkele belofte mbt het off-road duurzaamheid etc..

Oh en de nieuwe roadster die gebruikt is om investeringen los te peuteren in 2020... zou een auto met rakettechnologie worden en extreme actieradius... Waar is die?

En de convooi vrachtwagens die al qua energieverbruik beter zouden zijn dan treintransport? Waar zijn die?

De tendens is duidelijk. Overpromise, underdeliver.
En steeds weer meer modder tegen de muur gooien om de investeringsrondes te laten doorlopen.

Met geld voor het ene ding levert hij dan weer een slecht product op in een andere hoek zodat mensen het gevoel houden dat er toch iets met het geld gebeurt.

Een ander persoon zou al 20x voor fraude zijn veroordeeld maar.. als je dit soort bullshit dus op groot genoege schaal doet dan blijf je drijven.
Musk was al begin 2004 betrokken bij Tesla en niet alleen als investeerder. Hij had een functie met titel ‘voorzitter’.

De Model S had kinderziektes, maar bij lange na niet zo slecht al sommigen doen alsof. Ik heb de classic S85 gehad.

FSD supervised werkt in de VS echt goed. Ga maar eens proberen. Heb ik wel gedaan. Binnenkort ook in Nederland. Zal ongetwijfeld tijd nodig hebben om op niveau VS te komen (verkeer in NL is wezenlijk anders), maar er zijn zeer forse stappen gezet.

Recall van de CT zegt niets. Alle autoproducenten hebben wel eens een recall. Toyota zelf met remmen die het gewoon ineens niet doen. Net wat listiger dan een stukkie metaal verliezen (ook niet goed natuurlijk). Wat te denken van de boordladers bij Stellantis. Softwaregezeik bij VAG. En nee, niet alleen BEV… Wie kent de ‘kantelende zuigers’ van Audi niet. Of de Opel diesel die meer olie dan diesel lust… (bwvs).

Dat weet je als je iets van automotive weet.

Dat de roadster gebruikt is om investeringen op te halen is bespottelijk. Nicheproduct…

Nou ja, dit is wel weer voldoende: je kletst uit je nek.
pi_217195942
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Is FSD all volledig uitgerold dan?

Maar sommige mensen zien in hem niet de visionair de jij blijkbaar wel ziet. Als jij tevreden bent met je Tesla, waarom voel jij de noodzaak om die luchtfietser op alle denkbare manieren te verdedigen?
Waarom voel jij de noodzaak om net te doen alsof Musk een charlatan is?

En waar blijft die opsomming van merken die met BEVs Tesla voorbij zijn?

Ik ben hier omdat het onderwerp mij interesseert. Verder kan ik slecht tegen aperte onzin (dus: jouw posts). En hou op met mijn standpunten te verzinnen. Ik heb duidelijk aangegeven wat mijn standpunt ter zake is. Hou je daar gewoon aan.

[ Bericht 13% gewijzigd door VEM2012 op 27-03-2025 13:38:15 ]
  donderdag 27 maart 2025 @ 13:51:47 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_217196092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Musk was al begin 2004 betrokken bij Tesla en niet alleen als investeerder. Hij had een functie met titel ‘voorzitter’.

De Model S had kinderziektes, maar bij lange na niet zo slecht al sommigen doen alsof. Ik heb de classic S85 gehad.

FSD supervised werkt in de VS echt goed. Ga maar eens proberen. Heb ik wel gedaan. Binnenkort ook in Nederland. Zal ongetwijfeld tijd nodig hebben om op niveau VS te komen (verkeer in NL is wezenlijk anders), maar er zijn zeer forse stappen gezet.
Ik heb genoeg rapporten gezien dat het heel slecht werkt en voor gevaarlijke situaties zorgt. Dat jij denkt speciale kennis te hebben omdat je het zelf in de VS een keertje hebt geprobeerd zegt bij vooral dat jij een emotionele band hebt met dat feit.

Een beetje "ik heb ellen degeneres zelf ontmoet dus daarom vind ik haar een heel sympatiek persoon want.. het voelde allemaal heel bijzonder"

quote:
Recall van de CT zegt niets. Alle autoproducenten hebben wel eens een recall. Toyota zelf met remmen die het gewoon ineens niet doen. Net wat listiger dan een stukkie metaal verliezen (ook niet goed natuurlijk). Wat te denken van de boordladers bij Stellantis. Softwaregezeik bij VAG. En nee, niet alleen BEV… Wie kent de ‘kantelende zuigers’ van Audi niet. Of de Opel diesel die meer olie dan diesel lust… (bwvs).

Dat weet je als je iets van automotive weet.

Dat de roadster gebruikt is om investeringen op te halen is bespottelijk. Nicheproduct…
Zijn er mensen geweest die op basis van de buzz en beloften rond de roaster en de tesla semi hebben besloten dat dit het bedrijf is waar ze hun aandelen in moeten kopen? Ja of nee? Simpele vraag?

En is het consistent breken van de beloften en het niet halen van deadlines niet minimaal een lichte indicatie dat dit een mechanisme is om de aandelenprijzen naar een bepaald niveau te krikken?

Is het feit dat Elon Musk vervolgens een grote lading tesla stock in 2020 en 2022 op de piek heeft verkocht ondanks dat hij expliciet op podia heeft beloofd dat zijn geld het eerste er in en het laatste er uit zou gaan niet een teken dat deze man de boel aan het oplichten is?

quote:
Nou ja, dit is wel weer voldoende: je kletst uit je nek.
Je zegt niks wat echt een verdediging is.. en sluit dan af met "nja dit is wel weer voldoende". Net zoals musk continu een product van totale crap oplevert en zegt "nja dit is wel weer voldoende... terug naar twitter account om daar weer wat bizars te posten want memes laten mijn aandelen leven".

Ik zie wel waarom jij hem geweldig vindt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_217196095
Tijd dat onze overheid ook investeert in Tesla

Bekijk deze YouTube-video

Supporting the Grid During Peak Demand | Megapack
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217196102
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:52 schreef epicbeardman het volgende:
Tijd dat onze overheid ook investeert in Tesla
Die kans is met de dag kleiner
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217196237
quote:
Tesla Again Has The Highest Accident Rate Of Any Auto Brand

Tesla’s cars are once again involved in the most accidents according to a study by LendingTree insurance. It found that Tesla drivers are involved in more accidents than drivers of any other brand. Some of these accidents involved Tesla’s self-driving system. Nationally, Tesla drivers had 26.67 accidents per 1,000 drivers. This was up from 23.54 last year.

The Ram and Subaru brands were again among the most accident-prone. Ram had 23.15 per 1,000 drivers while Subaru had 22.89.

The study is based on QuoteWizard by LendingTree insurance inquiries from Jan. 1, 2024, through Dec. 31, 2024. They analyzed the 30 brands with the most inquiries in this period. This study categorizes drivers based on inquiries made for those brands.

Interestingly, the study attributes the problems to the drivers not the cars. While DUIs and speeding can clearly be attributed to driver behaviors, and these behaviors cause accidents, accidents can also be attributed to the performance of the cars themselves.

Does the Tesla Self-Driving Feature Cause Accidents?
Tesla Autopilot, an advanced driver assistance system (ADAS), was released in 2015. The first fatal crashes involving Tesla’s autopilot occurred less than one year later. The fatal crashes attracted attention from United States government agencies, including the National Transportation Safety Board (NTSB) and National Highway Traffic Safety Administration. NHTSA’s analysis concluded that the Tesla Autopilot death rate is higher than the reported estimates. In addition to fatal crashes, there have been many nonfatal ones. The incidents were caused by the ADAS failing to recognize other vehicles, insufficient Autopilot driver engagement, and it is argued, poor operational design.

As of October 2024, there have been hundreds of documented nonfatal incidents involving Autopilot and fifty-one reported fatalities, forty-four of which NHTSA investigations or expert testimony later verified and two that NHTSA’s Office of Defect Investigations verified as happening during the engagement of Full Self-Driving (FSD).
https://www.forbes.com/si(...)e-of-any-auto-brand/
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217196609
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ik heb genoeg rapporten gezien dat het heel slecht werkt en voor gevaarlijke situaties zorgt. Dat jij denkt speciale kennis te hebben omdat je het zelf in de VS een keertje hebt geprobeerd zegt bij vooral dat jij een emotionele band hebt met dat feit.

Een beetje "ik heb ellen degeneres zelf ontmoet dus daarom vind ik haar een heel sympatiek persoon want.. het voelde allemaal heel bijzonder"
[..]
Zijn er mensen geweest die op basis van de buzz en beloften rond de roaster en de tesla semi hebben besloten dat dit het bedrijf is waar ze hun aandelen in moeten kopen? Ja of nee? Simpele vraag?

En is het consistent breken van de beloften en het niet halen van deadlines niet minimaal een lichte indicatie dat dit een mechanisme is om de aandelenprijzen naar een bepaald niveau te krikken?

Is het feit dat Elon Musk vervolgens een grote lading tesla stock in 2020 en 2022 op de piek heeft verkocht ondanks dat hij expliciet op podia heeft beloofd dat zijn geld het eerste er in en het laatste er uit zou gaan niet een teken dat deze man de boel aan het oplichten is?
[..]
Je zegt niks wat echt een verdediging is.. en sluit dan af met "nja dit is wel weer voldoende". Net zoals musk continu een product van totale crap oplevert en zegt "nja dit is wel weer voldoende... terug naar twitter account om daar weer wat bizars te posten want memes laten mijn aandelen leven".

Ik zie wel waarom jij hem geweldig vindt.
Kom maar door met die rapporten.

Verder is het een beetje onzinnig om dingen te beweren die aantoonbaar niet waar zijn om dan vervolgens als je daarop gewezen wordt net te doen alsof jouw neus bloedt.

Voor mijn mening over Musk verwijs ik je naar het vorige deel.
pi_217196732
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom voel jij de noodzaak om net te doen alsof Musk een charlatan is?

En waar blijft die opsomming van merken die met BEVs Tesla voorbij zijn?

Ik ben hier omdat het onderwerp mij interesseert. Verder kan ik slecht tegen aperte onzin (dus: jouw posts). En hou op met mijn standpunten te verzinnen. Ik heb duidelijk aangegeven wat mijn standpunt ter zake is. Hou je daar gewoon aan.
Ik heb een aantal van jouw claims al een aantal keer met bronnen onderuit gehaald. Dus jij posts dan aperte onzin noemen vind ik een gewaagde uitspraak. Maar ik ga hiermee stoppen, het heeft allemaal weinig zin. Ik vind musk een luchtfietser met valse beloftes de Tesla’s waar ik in proef heb gereden of mee heb gereden vond ik zelf echt van abominabele kwaliteit en deed me denken aan de Japanse jaren ‘90 wagentjes waar alles kraakt en piept.

Wij gaan elkaar niet overtuigen.
pi_217196749
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb een aantal van jouw claims al een aantal keer met bronnen onderuit gehaald. Dus jij posts dan aperte onzin noemen vind ik een gewaagde uitspraak. Maar ik ga hiermee stoppen, het heeft allemaal weinig zin. Ik vind musk een luchtfietser met valse beloftes de Tesla’s waar ik in proef heb gereden of mee heb gereden vond ik zelf echt van abominabele kwaliteit en deed me denken aan de Japanse jaren ‘90 wagentjes waar alles kraakt en piept.

Wij gaan elkaar niet overtuigen.
Welke claims heb jij met bronnen onderuit gehaald (wellicht 1, aangezien ik inderdaad 1 keer mis zat en dat gewoon ook heb toegegeven).

Maar jij beweert een aantal: kom maar op dan. Noem er eens 3.

En wat bijzonder dat de Tesla’s waarmee jij hebt gereden allemaal kraken en piepen. Dat doen ze echt al jaren niet meer. De Model S heeft er langer last van gehad (een beetje), de eerste Model 3 ook af en toe. Maar zoals jij het omschrijft… nah…
pi_217196775
quote:
Je stelt niet teleur! Ik heb dat artikel vooral gepost om te kijken of je zelfs dat zou proberen te verdedigen. _O-

Het antwoord dat jij post is trouwens van het jaar daarvoor over 2023, waarin tesla ook al de meeste verzekeringsclaims had bij Lendingtree. Dit jaar heeft Tesla er nog niet op gereageerd volgens mij. Bovendien heeft dat "Teslarati" een nogal hoog wij van wc-eendgehalte en haalt er argumenten bij die niks met de statistieken van het aantal ongelukken te doen hebben. Geen idee waarom ik die eerder zou moeten geloven dan een verzekeringsfirma die de statistieken van het aantal claims noemt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217196830
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke claims heb jij met bronnen onderuit gehaald (wellicht 1, aangezien ik inderdaad 1 keer mis zat en dat gewoon ook heb toegegeven).

Maar jij beweert een aantal: kom maar op dan. Noem er eens 3.

En wat bijzonder dat de Tesla’s waarmee jij hebt gereden allemaal kraken en piepen. Dat doen ze echt al jaren niet meer. De Model S heeft er langer last van gehad (een beetje), de eerste Model 3 ook af en toe. Maar zoals jij het omschrijft… nah…
Ik verwijs je naar het vorige deel.
pi_217197013
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:09 schreef knoopie het volgende:

[..]
Je stelt niet teleur! Ik heb dat artikel vooral gepost om te kijken of je zelfs dat zou proberen te verdedigen. _O-

Het antwoord dat jij post is trouwens van het jaar daarvoor over 2023, waarin tesla ook al de meeste verzekeringsclaims had bij Lendingtree. Dit jaar heeft Tesla er nog niet op gereageerd volgens mij. Bovendien heeft dat "Teslarati" een nogal hoog wij van wc-eendgehalte en haalt er argumenten bij die niks met de statistieken van het aantal ongelukken te doen hebben. Geen idee waarom ik die eerder zou moeten geloven dan een verzekeringsfirma die de statistieken van het aantal claims noemt.
Kijk, dit is nu wel een stropop. Nergens schrijf ik dat de een wel en de ander niet (of meer) geloofd zou moeten worden.
pi_217197020
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik verwijs je naar het vorige deel.
Maar echt aanwijzen kan je ze niet.

Wat verrassend!
pi_217197040
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar echt aanwijzen kan je ze niet.

Wat verrassend!
Ok, Tesla is een geweldige auto en Musk is een van de grootste visionairs van deze wereld.

Jij je zin ^O^
pi_217197110
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ok, Tesla is een geweldige auto en Musk is een van de grootste visionairs van deze wereld.

Jij je zin ^O^
Fijn dat je (met humor, extra punten) toegeeft dat wat je schreef niet klopt.

Maar voor de goede orde: die laatste uitspraak heb ik sowieso niet gedaan, de eerste twijfel ik nog over of ik die als zodanig heb gedaan.
pi_217198194
twitter


Wie gaat nu de Reddit sub modereren?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217198672
quote:
15s.gif Op donderdag 27 maart 2025 17:45 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Wie gaat nu de Reddit sub modereren?
Oh, is niet nodig, daar komen enkel beschaafde mensen.
  donderdag 27 maart 2025 @ 21:29:28 #22
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217200992
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 00:20 schreef knoopie het volgende:

[..]
Als het je gaat om het redden van de mensheid op het moment dat ons zonnestelsel onleefbaar wordt, dan is over 900 miljoen jaar vroeg genoeg. Dan heeft space-x nog ongeveer 100 miljoen jaar de tijd voordat de zon het hier onleefbaar maakt.
Om het even in perspectief te plaatsen: wij als mens(-achtigen) zijn pas 400.000 jaar geleden op twee poten gaan lopen. Dus wie weet hoe de mensheid tegen die tijd geėvolueerd is.
Ik snap je insteek en er valt zeker wat voor te zeggen. Echter is de vraag dan: als je nu per direct stopt met het ontwikkelen van bemand interplanetair reizen omdat het zinloos of te duur is, wanneer komt er dan een generatie die dat niet vindt en het wel gaat oppakken? Het is toch de stap die genomen moet worden om ooit interstellair reizen te kunnen ontwikkelen (indien mogelijk). Dus: wanneer wordt het wel relevant en waarom?

Daarnaast kunnen er allerlei massale uitstervingsgebeurtenissen/rampen plaatsvinden in zo'n gigantisch tijdsbestek, waardoor productiemethodes/faciliteiten, grondstofwinning en zo'n beetje alles dat de moderne technogische maatschappij maakt zoals we die nu kennen, grotendeels verloren gaan.

Een deel van de mensheid is misschien dan in staat om te overleven in speciale megaschuilfaciliteiten, waar men jaren/decennia verblijft voordat het weer mogelijk is om naar buiten te treden. Als men dan in staat is de huidige kennis te bewaren, begin je wat dat betreft niet vanaf een nulpunt. Het kan dan echter alsnog zomaar duizenden of zelfs miljoenen jaren duren voordat je weer op het niveau zit van voor die gebeurtenissen. En zoiets kan in 900 miljoen jaar meerdere malen voorkomen.

Op dat moment zou het toch handig zijn als je verre, verre voorouders door waren gegaan met het ontwikkelen van interplanetair reizen/koloniseren toen ze de kans hadden, i.p.v. te stoppen omdat het te duur of zinloos is. Of zelfs al een daadwerkelijke buitenaardse uitvalsbasis hebben gerealiseerd. Het kan zelfs cruciaal zijn voor ons succes om als soort te overleven. Waar dat voor alle andere soorten op aarde puur biologisch van aard is, gebruiken wij daarnaast technologie om onze kansen aanzienlijk te verhogen.

Ik snap dat het allemaal zwaar hypothetisch, veel "wat als..." en ronduit science-fiction is. :) Het belang hiervan kun je ook zeker over twisten, dat staat inderdaad helemaal niet vast.
pi_217201668
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik snap je insteek en er valt zeker wat voor te zeggen. Echter is de vraag dan: als je nu per direct stopt met het ontwikkelen van bemand interplanetair reizen omdat het zinloos of te duur is, wanneer komt er dan een generatie die dat niet vindt en het wel gaat oppakken? Het is toch de stap die genomen moet worden om ooit interstellair reizen te kunnen ontwikkelen (indien mogelijk). Dus: wanneer wordt het wel relevant en waarom?
Als je continu met 1g kunt accelereren, ben je binnen een paar uur op de maan en binnen een paar dagen op Mars. Zoiets heb je ook nodig als je naar de sterren wilt gaan. We weten dus wat we moeten doen. Waarom doen we dat dan niet?
  donderdag 27 maart 2025 @ 22:17:10 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217201792
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je continu met 1g kunt accelereren, ben je binnen een paar uur op de maan en binnen een paar dagen op Mars. Zoiets heb je ook nodig als je naar de sterren wilt gaan. We weten dus wat we moeten doen. Waarom doen we dat dan niet?
Omdat we dat nu nog niet kunnen, met de huidige stand van de technologie. Waarom vraag je dat?
pi_217201899
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Omdat we dat nu nog niet kunnen, met de huidige stand van de technologie. Waarom vraag je dat?
En dit dan? Ok, je hebt een Orion nodig om alles te lanceren, want zelfs voor een reisje naar Mars gaat zo'n ruimteschip kilometers in diameter zijn.

Maar dan komen we bij het tweede punt: Hoe gaan we daar leven? Als dat alleen kan door alles wat we nodig hebben van de Aarde naar de kolonie te sturen, is het wachten tot de regering de stekker er uit trekt. Dus wat hebben we daarvoor nodig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')