Jij hebt geen idee wat deze tak van de RvS is, hè? Die geven gewoon advies bij elk, ja letterlijk elk, wetsvoorstel. Die bepalen niks, die adviseren alleen. Uit hun advies blijkt soms wel of het waarschijnlijk is dat iets juridisch houdbaar is, maar dat zal hier minder een rol spelen. Al zou het kunnen dat onderscheid tussen verschillende gokspelen juridisch lastig is.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:48 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)g-in-alcoholwet.html
Hopelijk mogen we van de raad van state bingo en met een biertje!
Wat een complete idioterie dat dit langs de raad van state moet, dat orgaan mag weleens opgegeven worden of dat we voortaan mogen stemmen op de leden.
Ja zo werkt dat dus niet. Je vraagt niet 5 jaar van te voren een bouwvergunning aan.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik bouw niet. Klopt. Maar wat ik eerder van de minister (ik geef toe, het is Keijzer, maar haar ministerie zou toch kennis moeten hebben) begreep is dat de vergunningen voor het begin van de eerste fase nodig zijn, dat dit dus ook gaat om projecten die pas in 2030 beginnen. Dan zou nu nog een extra vergunning aanvragen toch niet echt voor vertraging moeten zorgen?
Bestemmingsplannen hebben dan weer niks met stikstof te maken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat dus niet. Je vraagt niet 5 jaar van te voren een bouwvergunning aan.
Dit zou dan gaan om bestemmingsplanwijzigingen en die procedures duren jaren.
ja zeker welquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bestemmingsplannen hebben dan weer niks met stikstof te maken.
Nee, zeker niet. Je kunt namelijk volledig stikstofvrij bouwen, dus alleen een bestemmingsplan wijzigen heeft niets met stikstof te maken.quote:
en dan nog heb je een natuurvergunning cq stikstof ontheffing nodig en ook al bouw je prefab , maakt niets uitquote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Je kunt namelijk volledig stikstofvrij bouwen, dus alleen een bestemmingsplan wijzigen heeft niets met stikstof te maken.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bestemmingsplannen hebben dan weer niks met stikstof te maken.
quote:
Volgens pagina 12 van dit rapport heeft Hanca, hoe vreemd ik het ook vond klinken, gelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:21 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.eib.nl/wp-con(...)or-de-woningbouw.pdf
Hier is het hele rapport te vinden voor de liefhebbers.
Mijn reactie was meer op de suggestie dat een extra vergunningsaanvraag niet voor vertraging zou zorgen eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Volgens pagina 12 van dit rapport heeft Hanca, hoe vreemd ik het ook vond klinken, gelijk.
Als over 4 of 5 jaar de eerste schep pas de grond in gaat?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mijn reactie was meer op de suggestie dat een extra vergunningsaanvraag niet voor vertraging zou zorgen eigenlijk.
Dan zal het allicht een ander deel van de bouwopgave betreffen. De mensen die met bestemmingsplannen bezig zijn zullen zich er vast niet voor niets zo druk om makenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Volgens pagina 12 van dit rapport heeft Hanca, hoe vreemd ik het ook vond klinken, gelijk.
Het feit dat we dit überhaupt nog met iemand moeten overleggen of laten adviseren is belachelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij hebt geen idee wat deze tak van de RvS is, hè? Die geven gewoon advies bij elk, ja letterlijk elk, wetsvoorstel. Die bepalen niks, die adviseren alleen. Uit hun advies blijkt soms wel of het waarschijnlijk is dat iets juridisch houdbaar is, maar dat zal hier minder een rol spelen. Al zou het kunnen dat onderscheid tussen verschillende gokspelen juridisch lastig is.
Het andere deel van de RvS is de hoogste rechter, ik neem aan dat je die niet wil afschaffen. Maar dat is een andere groep.
Het is toch allemaal cumulatief. Het is allemaal extra werk, tijd en kosten voor ambtenaren en bouwbedrijven.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als over 4 of 5 jaar de eerste schep pas de grond in gaat?
Ik weet dat Nederland stroperig is, maar is het inmiddels al zo erg?
Dat laatste valt wel mee, een België is bijvoorbeeld jaloers hoe wij er hier geen puinhoop van hebben gemaakt met kriskras allemaal verschillende huizen langs de doorgaande weg. En dat je een natuurvergunning nodig hebt vind ik ook echt alleen maar positief, hou rekening met de wereld waar je in leeft.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:37 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is toch allemaal cumulatief. Het is allemaal extra werk, tijd en kosten voor ambtenaren en bouwbedrijven.
Zinloze papierschuiverij waar we veel te veel van hebben in Nederland.
Maar vaak is het zo dat je iets aan moet vragen waar het antwoord al van bekend is. Dan is het gewoon 1 grote fopneus. Dat is in het bedrijfsleven ook zo, gedeeltelijk door overheidsbeleid.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste valt wel mee, een België is bijvoorbeeld jaloers hoe wij er hier geen puinhoop van hebben gemaakt met kriskras allemaal verschillende huizen langs de doorgaande weg. En dat je een natuurvergunning nodig hebt vind ik ook echt alleen maar positief, hou rekening met de wereld waar je in leeft.
nou hier wordt een fietspad opgeknapt met nieuwe asfaltlagen , kennelijk is er dan geen natuur vergunning nodig voor geronk en gestamp en getrilquote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste valt wel mee, een België is bijvoorbeeld jaloers hoe wij er hier geen puinhoop van hebben gemaakt met kriskras allemaal verschillende huizen langs de doorgaande weg. En dat je een natuurvergunning nodig hebt vind ik ook echt alleen maar positief, hou rekening met de wereld waar je in leeft.
Als je ziet met welke oordelen de RvS komt is het broodnodig.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het feit dat we dit überhaupt nog met iemand moeten overleggen of laten adviseren is belachelijk.
ja heel goed hoor , de buurtbingo verbieden en de meest vreselijke online gokspellen handhaven met reclame en alquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:48 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)g-in-alcoholwet.html
Hopelijk mogen we van de raad van state bingo en met een biertje!
Wat een complete idioterie dat dit langs de raad van state moet, dat orgaan mag weleens opgegeven worden of dat we voortaan mogen stemmen op de leden.
Een orgaan dat advies uitspreekt over de kwaliteit en uitvoerbaarheid van wetsvoorstellen en als hoeder van de rechtsstaat optreedt. Dat moeten we inderdaad niet willen, ronduit belachelijk. Weg ermee. En wel nu.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 06:23 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je ziet met welke oordelen de RvS komt is het broodnodig.
Hoeder van de rechtstaat, buurt bingos verbieden bedoel je.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 06:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Een orgaan dat advies uitspreekt over de kwaliteit en uitvoerbaarheid van wetsvoorstellen en als hoeder van de rechtsstaat optreedt. Dat moeten we inderdaad niet willen, ronduit belachelijk. Weg ermee. En wel nu.
De RvS verbiedt niets, ze adviseren.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hoeder van de rechtstaat, buurt bingos verbieden bedoel je.
Mijn hele punt is is dat je dit aanpassingen ook zonder een advies van een RvS moet kunnen doorvoeren.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De RvS verbiedt niets, ze adviseren.
Je bent nou al 3x gewezen op hoe het wel zit, maar blijft maar bewust domheid tentoonspreiden. Derhalve kan de conclusie niet anders zijn dan dat je een troll bent.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ten eerste heb je geen punt. Ten tweede is zo'n advies niet bindend. Ten derde, ja, laat ook maar.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mijn hele punt is is dat je dit aanpassingen ook zonder een advies van een RvS moet kunnen doorvoeren.
Je snapt dus niet wat de rollen zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |