abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217233071
Succes met alle verbouwings perikelen.

Wij hebben vorige week te horen gekregen dat de vader van de kinderen op 30 mei voorgoed naar Canada vertrekt, De kinderen zijn al een week verdrietig en boos, en maken heel veel ruzie, volkomen logisch natuurlijk en ik geef ze dan ook wat extra ruimte zolang ze elkaar niet pijn doen.

Aan de andere en veel positievere kant van het spectrum, wij hebben gisteren een pup uitgekozen, nog 3 weken geduld en dan komt ons vuilnisbakkie thuis! (Kruising golden retriever/stabij en wetterhoun)
Zo snel was niet perse de bedoeling maar hij kwam op ons pad en nu met alles kunnen ze wel wat extra liefde en hondentherapie gebruiken.
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 maart 2025 @ 17:08:42 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217233277
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 16:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Wij hebben vorige week te horen gekregen dat de vader van de kinderen op 30 mei voorgoed naar Canada vertrekt, De kinderen zijn al een week verdrietig en boos, en maken heel veel ruzie, volkomen logisch natuurlijk en ik geef ze dan ook wat extra ruimte zolang ze elkaar niet pijn doen.

Aan de andere en veel positievere kant van het spectrum, wij hebben gisteren een pup uitgekozen, nog 3 weken geduld en dan komt ons vuilnisbakkie thuis! (Kruising golden retriever/stabij en wetterhoun)
Zo snel was niet perse de bedoeling maar hij kwam op ons pad en nu met alles kunnen ze wel wat extra liefde en hondentherapie gebruiken.
Ik vind dat best heftig. Mijn schoonzus ging na de scheiding van mijn broer emigreren naar de VS. De kinderen waren toen wel al tieners, maar ik vond het toch zwaar voor hen om hun moeder zo ver weg te hebben en zwaar voor mijn broer, die alles alleen moest doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217233378
quote:

:'( ik vind het zo rot voor je kinderen. Jullie redden het vast, maar nu is het even zwaar klote :*. Heerlijk dat ze straks afleiding hebben van hun nieuwe hondenvriendje O+. Heb je een foto? Die combi klinkt heel aandoenlijk!
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 maart 2025 @ 17:18:36 #154
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217233420
quote:

:*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_217233744
Ach een lieve puppy, wat zal daar veel mee geknuffeld worden.
Het is gewoon enorm rot :* Het lijkt me voor jou en de kinderen behoorlijk zwaar. Goed dat je ze wat laat nu.
pi_217233787
Pittig voor je kinderen @gewoonmezelf
Ik snap dat ze boos en verdrietig zijn!

Fijn dat er binnenkort een pup komt waar ze hun liefde aan kwijt kunnen O+

[ Bericht 15% gewijzigd door hilliebillie op 30-03-2025 23:03:06 ]
pi_217234993
Ach @gewoonmezelf87 wat sneu voor de kinderen. Denk dat de puppy juist precies op tijd komt ;) :*

Omdat Ied al Fitr heb ik lekker Indaas besteld. Was zoveel dat ik voor morgen nog een portie samosa chaat over heb :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217236130
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:13 schreef exode het volgende:
Onze kinderen slapen nog, al hoewel, waarschijnlijk ligt B te lezen.
We waren gisteren pas om 21 uur (oude tijd) thuis en dat is met name voor Juul behoorlijk laat. Benieuwd hoe de dag gaat verlopen....

Lang leve de zonnepanelen, de bouwdroger draait op vol vermogen maar het verbruik blijft onder 0 *O*

Gisteren had verloofde nog een soort geul in de keuken gevuld met cement (kan echt alles die vrouw) want die had de aannemer over het hoofd gezien. Nu staan er kattenpootjes in, dus opakat is in ieder geval de uitbouw in geweest vannacht.

Waarom doen jullie de vloer eigenlijk eerst Nijna? Wij gaan eerst verven en dan pas de vloer, dat scheelt een hoop afplak gedoe.
Handig zo'n handige verloofde! O+

We doen de vloer eerst, omdat de schilder niet eerder kon. Of eigenlijk omdat mijn man te eigenwijs was om zich te realiseren dat alles schuren en schilderen niet even een klusje is wat we als onervaren schilderaars wel even fixen (muur van 14 meter lang en een groot plafond).
En pas toen de aannemer zei dat sausklaar betekende dat er ook nog geschuurd moest worden, hij uiteindelijk toch overstag ging voor een schilder en we toen rijkelijk laat waren.
Dus we hebben mazzel dat hij nog kan.
Overigens is hij ons aangeraden door de vloerenman, die er wel zijn handen voor in het vuur durfde te steken dat hij dat netjes kan. En de schilder vond het ook geen probleem.
Daarom dus, het had ook mijn voorkeur gehad om eerst te schilderen, maar dat liep even anders.
En ik had ook de deuren en deurposten willen doen, maar ook daar had de man andere ideeën over en die zijn dus niet gedaan. Dat wordt een "ooit" projectje, ik vind het wel best.
Ik moet continu lullen als brugman om dingen voor elkaar te krijgen en als een ander hetzelfde zegt wordt er wel geluisterd. Zoek het dan maar uit zeg maar :{w .
Maar daarom dus ;).

Handig is trouwens dat ook het kastje van de vloerverwarming staat, dus die neemt de schilder gelijk mee en ook het extra randje bij de deurpost neemt hij mee.

Overigens heb ik het washok wel zelf geschilderd, maar dat is een veel kleinere ruimte dat kon ik met mijn onervarenheid nog wel zelf. Ook omdat het het washok is.

@exode, leuk die tuinvoorpret!

quote:

Verdrietig, maar het vooruitzicht van een pup O+
Fake it till you make it...
  zondag 30 maart 2025 @ 20:54:55 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217236861
Nou @gewoonmezelf, wat intens verdrietig voor de kinderen. De pup zal niet al het verdriet wegnemen. Maar zal vast verzachtend zijn.
pi_217237099
Een pup zal het niet alle pijn weg kunnen nemen, maar de vacht kan vele tranen drogen denk ik...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_217237154
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 17:08 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik vind dat best heftig. Mijn schoonzus ging na de scheiding van mijn broer emigreren naar de VS. De kinderen waren toen wel al tieners, maar ik vond het toch zwaar voor hen om hun moeder zo ver weg te hebben en zwaar voor mijn broer, die alles alleen moest doen.
Het "voordeel" is in dit geval dat ik het al sinds de geboorte van de jongste alleen doe, en hij er alleen af en eens is, maar goed nu gaat ie wel echt weg en kunnen ze niet op zondag spontaan bedenken dat ze naar papa willen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_217237276
Sterkte voor de kinderen gewoonmezelf. Ik kan me zo niet voorstellen dat je als ouder je jonge kinderen zo in de steek laat. Daarmee verklaar je jezelf openlijk slechte ouder imo. Ik denk dat ze dan met een puppy uiteindelijk beter af zijn, die is er wel altijd voor ze. Hopelijk bied het ze wat troost.

Ik heb vandaag de vriezer ontdooid! Voel ik me ook weer alsof ik wat nuttigs heb gedaan!
pi_217238028
SPOILER
  zondag 30 maart 2025 @ 23:13:17 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_217238060
Ach gewoonmezelf, wat verdrietig… Veel sterkte voor je kinderen om dit te verwerken. Hoe is hij zelf tot zo’n besluit gekomen? Lijkt me een zo onlogische stap om zo ver van je kinderen te gaan wonen. En wat een schat van een hondje, dat lijkt me echt een super goed troost-en knuffelmaatje.
in de haak.
  maandag 31 maart 2025 @ 09:37:18 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217239520
Leuk om te lezen van de verbouwperikelen!

Onze overbuurvrouw liet van de week vallen dat ze kleiner willen wonen en heeeeel misschien durven wij het dan wel aan om naar de overkant van de straat te verhuizen. Eindelijk af van onze buren-met-honden. En met een vaste trap naar zolder en een achterom. Wel moet er dan op zolder aardig verbouwd worden (we willen dan de zolder inrichten als onze verdieping met een eigen badkamer) en beneden zou eigenlijk uitgebouwd moeten worden, maar vanaf de overkant van de straat vind ik dat niet zo'n punt. Man is ook enthousiast, maar alles valt of staat dan met de prijs en de hoeveelheid werk. We hebben net alles klaar behalve de badkamers en beginnen dan wel echt opnieuw... We slapen er een nachtje over en hebben iig met de buren afgesproken dat ze eerst bij ons komen praten als ze daadwerkelijk gaan verkopen.

quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 21:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Het "voordeel" is in dit geval dat ik het al sinds de geboorte van de jongste alleen doe, en hij er alleen af en eens is, maar goed nu gaat ie wel echt weg en kunnen ze niet op zondag spontaan bedenken dat ze naar papa willen...
SPOILER
SPOILER
Heel veel sterkte! De pup helpt vast. Al moet ik er niet aan denken ;) net als aan jacuzzi's bij de buren btw. Wat een herrie maken die dingen. We hadden ooit buren die dat ding de halve dag aan hadden: pomp continu ivm waterzuivering ofzo en dan ook nog regelmatig bubbels. Afdakje erboven, zodat het geluid lekker 100 keer weerkaatst en dan tot 's avonds in dat ding in de zomer. Ik ben helemaal voor verdraagzaamheid en iets van elkaar moeten kunnen hebben en leefgeluiden enzo, maar ik was in staat om te verhuizen vanwege dat ding.

Gelukkig hebben we nu alleen jankende en blaffende honden naast ons -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217239807
SPOILER
pi_217239846
Dan is een jacuzzi met pup jouw nachtmerrie Tink >:)
pi_217240572
@gewoonmezelf87, wat een pittige situatie voor jou en je kinderen, heel veel sterkte.
Wat leuk dat jullie een puppy krijgen, dat zorgt in ieder geval voor de nodige afleiding en extra liefde. Wat een knapperd ook, en een hele leuke naam O+

@Tink89, dat zou mooi uitkomen als jullie het huis van de overbuurvrouw kunnen overnemen, dat zou in ieder geval een handige verhuizing zijn :+
pi_217240662
Huis is leeg, zoon is met school naar de UK. Voelt best weird, zo in mn uppie. Maar, vijf dagen geen discussies, geen troep, geen kookshizzle, geen gezeur en had ik de discussies al genoemd?
Maar ook geen reuring en gezelligheid :@
If they say
pi_217240683
Dat klinkt als welverdiende rust Mushanga, lekker doen waar jij zin in hebt en waar jij energie van krijgt. Die reuring wordt daarna vast wel weer ingehaald ;)

Geniet ervan!
pi_217240857
Thanks Schanu, gaat lukken :) Vervelen zal ik me niet, heb seizoen 7 deel 2 van Outlander, een paar films en boeken plus twee koffie/lunchafspraken. Ik kom mijn tijd wel lekker relaxed door, zonder klok ;)
If they say
pi_217240922
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 23:13 schreef trui het volgende:
Ach gewoonmezelf, wat verdrietig… Veel sterkte voor je kinderen om dit te verwerken. Hoe is hij zelf tot zo’n besluit gekomen? Lijkt me een zo onlogische stap om zo ver van je kinderen te gaan wonen. En wat een schat van een hondje, dat lijkt me echt een super goed troost-en knuffelmaatje.
SPOILER
We zijn nu druk bezig het huis puppy proof te maken, en natuurlijk allemaal spullen aanschaffen voor cooper. O+ O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 31 maart 2025 @ 13:02:41 #173
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217241101
Mijn honden maken minder herrie dan de drie kinderen van de bovenburen, dat is een ding wat zeker is!
Veel plezier met de voorpret voor de pup, hopelijk verzacht het voor de kids de pijn een beetje, ze zullen ooit wel inzien wat de prioriteiten van hun vader waren. Maar ik snap dat het onwijs klote is @gewoonmijzelf87
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217241126
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Huis is leeg, zoon is met school naar de UK. Voelt best weird, zo in mn uppie. Maar, vijf dagen geen discussies, geen troep, geen kookshizzle, geen gezeur en had ik de discussies al genoemd?
Maar ook geen reuring en gezelligheid :@
Oh 5dagen geen gedoe, gezeur of drama... ik zou mezelf installeren op de bank met een goede serie
S. 2014
J. 2016
pi_217242208
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 13:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Oh 5dagen geen gedoe, gezeur of drama... ik zou mezelf installeren op de bank met een goede serie
Das precies wat ik nu doe :D
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')