quote:Republikeinen in Arkansas willen verbod op kort haar voor meisjes in strijd tegen transgenderpersonen
Republikeinen in de Amerikaanse staat Arkansas willen bij minderjarigen een verbod afdwingen op kapsels die niet ‘passen’ bij het geslacht van de persoon in kwestie. Het plan is onderdeel van een breder wetsvoorstel dat het ‘bewust veroorzaken van de transitie’ van jongeren op het gebied van genderidentiteit verbiedt.
Wie verantwoordelijk zou zijn voor zo'n ‘verandering’ moet een schadevergoeding betalen die begint bij 10.000 dollar en kan oplopen tot 10 miljoen, afhankelijk van het soort transitie waarover gesproken wordt. Daarbij worden medische zaken zoals hormoonbehandelingen zwaarder bestraft, maar ook de ‘sociale transitie’ is onderdeel van het plan.
Met ‘sociale transitie’ valt ‘elke handeling waardoor een minderjarige een genderidentiteit aanneemt of omarmt die afwijkt van de biologische sekse’, inclusief ‘veranderingen in kleding, voornaamwoorden, haarstijlen en naam’. Zo staat het in wetsvoorstel HB1668, beter bekend als de Wet voor de bescherming van kwetsbare jeugd. Wat precies genderconforme kapsels, kleding en namen zijn wordt verder niet toegelicht in het plan.
Dat betekent dus dat wie een minderjarig meisje bijvoorbeeld een kort ‘mannenkapsel’ geeft, in overtreding zou kunnen zijn. Volgens de wet kunnen rechtszaken tot twintig jaar na het incident worden aangespannen.
Of de wet er daadwerkelijk komt in de huidige vorm is nog de vraag. Het voorstel moet beoordeeld worden door het Huis van Afgevaardigden van de staat. Iets meer dan een week geleden zei een vertegenwoordiger van het kantoor van de officier van justitie in Arkansas dat delen van het plan wellicht niet standhouden - de beperkingen op vrijheid van meningsuiting zouden voor juridische uitdagingen zorgen.
Het voorstel werd ingediend door de Republikeinen Mary Bentley en Alan Clark. ,,Dit gaat om het beschermen van kinderen tegen genderideologie”, stelde Bentley. ,,We moeten ervoor zorgen dat kinderen niet worden gedwongen tot beslissingen die ze niet begrijpen.” Burgerrechtenorganisaties, onderwijzers en lhbti-voorvechters zeggen dat ze blijven vechten tegen het plan.
https://www.ad.nl/buitenl(...)erpersonen~a5bb7a02/
Waarschijnlijk gaat dit wetsvoorstel ook betekenen dat jongens geen lang haar mogen omdat ze dan op meisjes kunnen lijken.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:19 schreef mvdejong het volgende:
De vaders van degenen die dit voorstellen behoorden in hun tijd vermoedelijk tot degenen die voorstellen indienden om juist lang haar te verbieden om hippies te bestrijden.
quote:
Sinds wanneer is Elly Lust minderjarig en waarom staat ze sowieso in een post afgebeeld, terwijl ze in de bron waar je naar verwijst niet voorkomt?quote:Republikeinen in de Amerikaanse staat Arkansas willen bij minderjarigen een verbod afdwingen op kapsels die niet ‘passen’ bij het geslacht van de persoon in kwestie.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Sinds wanneer is Elly Lust minderjarig en waarom staat ze sowieso in een post afgebeeld, terwijl ze in de bron waar je naar verwijst niet voorkomt?
Of was de combinatie kapsel/Elly juist de enige aanleiding om het topic aan te maken?
Als je op social media een goedgemaakte 'Leave Ellie Lust alone!' oproep plaatst dan zal ik de foto uit de OP verwijderen.quote:
Nogmaals dank voor de bevestiging...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je op social media een goedgemaakte 'Leave Ellie Lust alone!' oproep plaatst dan zal ik de foto uit de OP verwijderen.
Clark is state senator en Bentley is het lid van HvA in Arkansas. Met andere woorden: het bestuur van de staat. Het zijn dus geen raadsleden of andere lokale pipo's.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:06 schreef phpmystyle het volgende:
belachelijk natuurlijk.
Maar wordt geopperd door een of andere lokale politicus. Dus beetje fophef dit.
Dat kan. Maar niet de belangrijkste staat, en moet echt maar zien of dit het haalt. Dit is natuurlijk totale idioterie.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Clark is state senator en Bentley is het lid van HvA in Arkansas. Met andere woorden: het bestuur van de staat. Het zijn dus geen raadsleden of andere lokale pipo's.
En de Reps hebben een overweldigende meerderheid in het HvA en de Senaat van Arkansas.
Jij stelde dat dit werd geopperd door 'een of andere lokale politicus', maar het gaat dus om twee politici die deel uitmaken van het bestuur van Arkansas, een staat die 3 miljoen inwoners telt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Maar niet de belangrijkste staat, en moet echt maar zien of dit het haalt. Dit is natuurlijk totale idioterie.
Dezelfde flauwekul die we soms ook aan de andere kant van het spectrum zien.
Ik ben het er denk ik ook niet mee eens. Bij sommige jongens staat lang haar best prima, en kan ook mannelijk zijn. Idem dito bij meiden.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij stelde dat dit werd geopperd door 'een of andere lokale politicus', maar het gaat dus om twee politici die deel uitmaken van het bestuur van Arkansas, een staat die 3 miljoen inwoners telt.
Bij mensen onder de 18 jaar?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:08 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Goed initiatief. Kort-pittige kapsels, het zou verboden moeten worden.
waarbij de definitie van "socially transitioning" is iedere uiterlijke aanpasing (expliciet ook zonder medische handeling) die afwijkt van het biologisch geslachtquote:"Minor" means an individual who is younger than eighteen (18) years of age
https://arkleg.state.ar.u(...)FPublic%2FHB1668.pdfquote:(3) "Social transitioning" means any act by which a minor adopts
7 or espouses a gender identity that differs from the minor’s biological sex as
8 determined by the sex organs, chromosomes, and endogenous profiles of the
9 minor, including without limitation changes in clothing, pronouns, hairstyle,
10 and name.
Ja die kunnen het faillissement wel aanvragen binnenkortquote:
Laten we met z'n allen een kring vormen rond Php en hem overladen met applaus. Heel groots dat hij dit gewaagde standpunt durft in te nemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben het er denk ik ook niet mee eens. Bij sommige jongens staat lang haar best prima, en kan ook mannelijk zijn. Idem dito bij meiden.
Het nieuwe normaal is het helaas.quote:
Maar wat als het je niet prima staat? Mag het dan ook van moedertje overheid in the land of the free?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we met z'n allen een kring vormen rond Php en hem overladen met applaus. Heel groots dat hij dit gewaagde standpunt durft in te nemen.
Beetje flauw dit Koos. Ik ben in principe altijd voor individuele vrijheid.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we met z'n allen een kring vormen rond Php en hem overladen met applaus. Heel groots dat hij dit gewaagde standpunt durft in te nemen.
Slechte smaak is dan ook niet verboden. Zie bijvoorbeeld de inrichting van een Trump Tower of Mar-a-Wansmaak.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar wat als het je niet prima staat? Mag het dan ook van moedertje overheid in the land of the free?
Oei, daar durf ik mij niet over uit te laten. Dan kun je beter aan Php vragen, de Galileo Galilei van onze tijd.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar wat als het je niet prima staat? Mag het dan ook van moedertje overheid in the land of the free?
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oei, daar durf ik mij niet over uit te laten. Dan kun je beter aan Php vragen, de Galileo Galilei van onze tijd.
Ik voel de last om mijn volgelingen en schapen de weg te wijzen in deze woelige maatschappelijke tijden. Ik zal mijn best doen om jullie naar het water te brengen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oei, daar durf ik mij niet over uit te laten. Dan kun je beter aan Php vragen, de Galileo Galilei van onze tijd.
Ik denk dat Trump dat hele lhbtiq-gedoe geen reet interesseert. Tijdens z'n vorige termijn liep hij Pride Month nog te promoten:quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zou Trump eigenlijk jaloers zijn op Poetin over hij hoe de strijd tegen de LGBTQ aanpakt?
Het enige wat Trump interesseert is zijn machtspositie. Hij voerde campagne met een felle anti-lhbtiq boodschap, omdat dit het goed deed bij z'n achterban. En nu laat hij de radicale wappies in z'n regering vooral hun ding doen, dat boeit hem verder weinig.quote:President Donald Trump on Friday recognized LGBTQ Pride Month — something he didn't do during the first two years of his presidency.
"As we celebrate LGBT Pride Month and recognize the outstanding contributions LGBT people have made to our great Nation, let us also stand in solidarity with the many LGBT people who live in dozens of countries worldwide that punish, imprison, or even execute individuals on the basis of their sexual orientation," Trump tweeted.
Bron
Of 10 jaar daarna de langharige metal-fans omdat die de duivel aanbidden en D&D spelen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:19 schreef mvdejong het volgende:
De vaders van degenen die dit voorstellen behoorden in hun tijd vermoedelijk tot degenen die voorstellen indienden om juist lang haar te verbieden om hippies te bestrijden.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:48 schreef Simmertje het volgende:
Verenigde Staten van Noord Korea. Dacht dat ze zo'n hekel aan communisme hadden daar.
quote:As the ACLU of Arkansas notes, if enacted, H.B. 1668 could lead to frivolous lawsuits against “hairdressers who cut a trans teen’s hair, teachers who use a student’s chosen name, and nonprofits that offer support.” Such lawsuits, the organization says, would be unlikely to hold up in court, as the First Amendment guarantees the right to free speech and free expression.
Hier moest ik ook meteen aan denken.quote:
Misschien dat de rechtszaken niets opleveren, maar het is wel kassa voor de advocatenkantoren.quote:
Wel makkelijk ik weet nooit wat ik tegen een nieuwe kapster moet zeggen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |