Nee! En ook geen handjes.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:49 schreef gcjoel het volgende:
@:Blues hebben jullie nog lekkere bonbons gehaald?
Ben benieuwd of hij gaat vertrekken. Dit is wel een blunder van de bovenste plankquote:
jawel, eendeborst filet (28 euro per kg) zowel stuk als plakjes (44 euro per kg).quote:Op maandag 24 maart 2025 19:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wij eten regelmatig barbarie eend/eendenborst en Peking eend, in de herfst ook wilde eend (geschoten) Vraag me af waarom het in NL zo weinig gegeten wordt. Onbekend? Verkoopt de AH het niet (geen idee, kom daar echt nooit)?
Wat voor eend is dat in plakjes? Gerookt schat ik?quote:Op maandag 24 maart 2025 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
jawel, eendeborst filet (28 euro per kg) zowel stuk als plakjes (44 euro per kg).
Ik eet het ook niet echt graag terwijl ik verder wild wel prima te eten vind. Maar eend een stuk minder. Zal het ook nooit bestellen in een restaurant
Ja https://www.ah.nl/product(...)kte-eendenborstfiletquote:Op maandag 24 maart 2025 20:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat voor eend is dat in plakjes? Gerookt schat ik?
Hoezo deze stelling?quote:Op maandag 24 maart 2025 19:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wij eten regelmatig barbarie eend/eendenborst en Peking eend, in de herfst ook wilde eend (geschoten) Vraag me af waarom het in NL zo weinig gegeten wordt. Onbekend? Verkoopt de AH het niet (geen idee, kom daar echt nooit)?
OK, ik denk ook niet dat het daar de maatstaf is voor Nederland als het om eend of wild gaat.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zie het zelden in CUL / Wat eten en drinken we vandaag #584 mAccie bijvoorbeeld
Nederland heeft historisch gezien juist een traditie van het eten van (wilde) eend, de eendenkooi en het kooikershondje zijn Nederlands. Blijkbaar is dat helemaal uit de mode gegaan.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, ik denk ook niet dat het daar de maatstaf is voor Nederland als het om eend of wild gaat.
Nederland heeft sowieso niet zo'n jacht- en wildtraditie als de omringende landen en dus staan dat soort gerechten niet standaard op het dagelijks menu…
quote:Op maandag 24 maart 2025 20:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja https://www.ah.nl/product(...)kte-eendenborstfilet
Wat er vroeger al dan niet was, heb ik niet meegemaakt.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nederland heeft historisch gezien juist een traditie van het eten van (wilde) eend, de eendenkooi en het kooikershondje zijn Nederlands. Blijkbaar is dat helemaal uit de mode gegaan.
Okay, dus geen traditiequote:Op maandag 24 maart 2025 21:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat er vroeger al dan niet was, heb ik niet meegemaakt.
Ik beoordeel het vanuit het heden…
Konijn ook zo iets, ligt standaard bij de Lidl in Belgie. Nog niet vaak in NL gezien.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Er is een groot smaakverschil tussen wilde en tamme eend. Geschoten wilde eend smaakt weer anders dan kooi eend (wilde een die in een eendenkooi is gevangen), en Pekingeend en Barbarie eend smaken ook weer verschillend van elkaar.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Geloof ook niet dat ik ooit in mijn ouderlijk huis eend heb gehad. Later bij vrienden met etentjes wel, maar geen fan ervan.
Enige eend die ik echt lekker vond was de peking eend in Singapore. Al moest ik wel even slikken toen ze het beest, geblakerd, lieten zien voordat ze 'm aansneden en op m'n bord legden.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er is een groot smaakverschil tussen wilde en tamme eend. Geschoten wilde eend smaakt weer anders dan kooi eend (wilde een die in een eendenkooi is gevangen), en Pekingeend en Barbarie eend smaken ook weer verschillend van elkaar.
En dan heb je ook nog allerlei wilde andere eend achtige zoals talingen, zee-eenden, maar daar kom je eigenlijk alleen aan als je jager bent of kent.
Ja, klopt.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:16 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Konijn ook zo iets, ligt standaard bij de Lidl in Belgie. Nog niet vaak in NL gezien.
Een klassieke Peking eend, Hoisinsaus, die pannekoekjes en bijlages, ooooh daar mag je mij voor wakker maken.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Enige eend die ik echt lekker vond was de peking eend in Singapore. Al moest ik wel even slikken toen ze het beest, geblakerd, lieten zien voordat ze 'm aansneden en op m'n bord legden.
Dat dus allemaal. Was de eerste dag daar (voor werk) dus veel minder van genoten dan had gekund vanwege jetlag en spanning. Had het graag nog een keer gehad.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een klassieke Peking eend, Hoisinsaus, die pannekoekjes en bijlages, ooooh daar mag je mij voor wakker maken.
Geen goeie chinees in Arnhem waar je het kan bestellen?quote:Op maandag 24 maart 2025 21:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus allemaal. Was de eerste dag daar (voor werk) dus veel minder van genoten dan had gekund vanwege jetlag en spanning. Had het graag nog een keer gehad.
Een complete set, incl. gekruid eendenvlees, pannenkoekjes en hoisin saus, kan je bij Amazing Oriental kant-en-klaar uit de diepvries halen: https://amazingoriental.c(...)et-flensjes-en-saus/quote:Op maandag 24 maart 2025 21:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus allemaal. Was de eerste dag daar (voor werk) dus veel minder van genoten dan had gekund vanwege jetlag en spanning. Had het graag nog een keer gehad.
Hoe plaats je die in frozen shoulders op dit continuüm?quote:Op maandag 24 maart 2025 13:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Die prikken zijn ook echt de hel. Om te geven ook trouwens, zeker als je weet wat er aan komt qua pijn voor iemand
Had ik al eens. goed te doen, maar niet echt wow.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een complete set, incl. gekruid eendenvlees, pannenkoekjes en hoisin saus, kan je bij Amazing Oriental kant-en-klaar uit de diepvries halen: https://amazingoriental.c(...)et-flensjes-en-saus/
Los kan je het uiteraard ook daar aanschaffen.
Alleen nog wat lente uitjes en/of komkommerreepjes toevoegen…
De suggestie was voor Kaatje bedoeld.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Had ik al eens. goed te doen, maar niet echt wow.
Er was er één die gestopt is. Onooglijk zaakje, formica tafeltjes, maar eten, geweldig. De biggetjes hingen ook in het zicht. Eigenaren spraken nauwelijks Nederlands, maar het etenquote:Op maandag 24 maart 2025 21:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geen goeie chinees in Arnhem waar je het kan bestellen?
Da’s een idee, kom daar echt te weinigquote:Op maandag 24 maart 2025 21:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een complete set, incl. gekruid eendenvlees, pannenkoekjes en hoisin saus, kan je bij Amazing Oriental kant-en-klaar uit de diepvries halen: https://amazingoriental.c(...)et-flensjes-en-saus/
Los kan je het uiteraard ook daar aanschaffen.
Alleen nog wat lente uitjes en/of komkommerreepjes toevoegen…
Gaat goed met de to do list inmiddels.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik moest
- een ronde mountainbiken, om te testen of de mtb het weer doet nadat we de derailleur versteld hebben, en om te trainen voor een evenement over 4 weken
- afval naar de containers brengen, het staat al een week te stinken op het balkon
- badkamer en wc schoonmaken
- vooruit koken voor komende week
- balkon opruimen (alle dode planten van afgelopen zomer)
- nieuwe planten zaaien op het balkon
- douchen
- kamerplanten verzorgen
Allez menneke goed gedaanquote:Op maandag 24 maart 2025 22:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gaat goed met de to do list inmiddels.
Morgen ga ik de badkamer poetsen. Vrijdag thuiswerkdag en dan begin van de avond een ronde mountainbiken![]()
Naast werken vandaag? Wauwquote:Op maandag 24 maart 2025 22:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gaat goed met de to do list inmiddels.
Morgen ga ik de badkamer poetsen. Vrijdag thuiswerkdag en dan begin van de avond een ronde mountainbiken![]()
Ik was vanochtend vroeg op werk, want vanuit B dus scheelde een uur reistijd. Met een uur cadeau kun je een hoop doenquote:
Vooral dat vooruit koken, dat neemt zoveel tijd in beslag, of is het een grotere hoeveelheid en niet 5 verschillende maaltijden?quote:Op maandag 24 maart 2025 22:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik was vanochtend vroeg op werk, want vanuit B dus scheelde een uur reistijd. Met een uur cadeau kun je een hoop doen
Nee het is gewoon heel veel van hetzelfdequote:Op maandag 24 maart 2025 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vooral dat vooruit koken, dat neemt zoveel tijd in beslag, of is het een grotere hoeveelheid en niet 5 verschillende maaltijden?
Ja zo kook ik ook vaak, nu al een paar keer niet. Morgen weer uit de vriezer want geen idee hoe laat ik thuis ben. Ik denk om 13.30 maar straks blijkt het eind van de middag te zijn.quote:Op maandag 24 maart 2025 23:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee het is gewoon heel veel van hetzelfde
Ik kook eigenlijk altijd 4-5 porties van hetzelfde gerecht. Een deel stop ik in de vriezer en een deel eet ik de rest van de week. Door af te wisselen met vriezermaaltijden van eerdere weken, eet ik niet de hele week hetzelfde.
Bijna alle ingrediënten zijn makkelijker te koop in 4-persoonsporties. Als je allemaal enkele dingen wilt koken, moet je veel creatiever zijn.
Deze week was het ravioli met gebakken aubergine en tomatensaus en vegagehakt. Vorige week groenten en bonen en zoete aardappel uit de oven. De week ervoor Thaise curry en ik heb ook nog Indiase curry in de vriezer van de week dáárvoor
Het is wel wat meer werk met snijden, en ik doe maar eens in de week de afwas (want waarom zou je afwassen als je niet kookt) dus moest ook ff een boel ranzige bakjes in de vaatwasser stapelenen de keuken was nogal een slagveld.
Als je niet weet hoe veel tijd je gaat hebben, zijn vriezermaaltijden echt een uitkomst iddquote:Op maandag 24 maart 2025 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja zo kook ik ook vaak, nu al een paar keer niet. Morgen weer uit de vriezer want geen idee hoe laat ik thuis ben. Ik denk om 13.30 maar straks blijkt het eind van de middag te zijn.
Dat dus. Kan bij weinig puf nog wel rijst/pasta koken en wanneer helemaal niets goed gaat heb ik zelfgemaakte aardappelpuree in de vriezerquote:Op maandag 24 maart 2025 23:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als je niet weet hoe veel tijd je gaat hebben, zijn vriezermaaltijden echt een uitkomst idd
Ik heb ook genoeg dagen dat ik gewoon geen denkkracht meer over heb om te koken. Als ik dan zou gaan koken, zou er van alles mis gaan. Maar 4 minuutjes in de magnetron kan ik eigenlijk niet verpesten
WBquote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:28 schreef Lonaa het volgende:
Hallo vanuit mijn eigen huis. Heb ik nog wat gemist?
Vakantie was heerlijk. Gisterenavond thuisgekomen. Als souvenier zowel keelpijn als pulsatie tinnitus.![]()
W. moet vandaag spoedklusje doen, ik ruim alle vakantiemeuk op en doe alle andere dingen die zijn blijven liggen in de vakantie.
de bomenkap actie is blijkbaar het werk van de gemeente. afgelopen vrijdag gemeente gebeld. gingen het uitzoeken, over een half uurtje komt er een mannetje langs om het eens te bekijken.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Goedenmorgen, is er al nieuws over de bomenkap-actie bij jullie?
Ow, vreemd dat ze dat dan niet vooraf, met de reden ervan, aangekondigd hebben, als het inderdaad jullie eigen grond isquote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:31 schreef Barreltje het volgende:
[..]
de bomenkap actie is blijkbaar het werk van de gemeente. afgelopen vrijdag gemeente gebeld. gingen het uitzoeken, over een half uurtje komt er een mannetje langs om het eens te bekijken.
het IS onze grond. er loopt een wandel route over onze grond en aan die route hebben ze dus "onderhoud"gepleegd. alleen staat die wandelroute niet op kadaster zo aangegeven dat het onze grond NIET is. .quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ow, vreemd dat ze dat dan niet vooraf, met de reden ervan, aangekondigd hebben, als het inderdaad jullie eigen grond is
Maar wel prettig om te weten dat niet je buren illegaal aan de slag zijn gegaan...
Recht van overpad met dat wandelpad is misschien nog tot daar aan toe, maar als die grond en bomen jouw eigendom zijn dan is het bijzonder dat de gemeente daar de zaag in zet.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
het IS onze grond. er loopt een wandel route over onze grond en aan die route hebben ze dus "onderhoud"gepleegd. alleen staat die wandelroute niet op kadaster zo aangegeven dat het onze grond NIET is. .
dus het is allemaal nog 1 groot mysterie
plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
het donker groene is dus mijn grond. je kan een paadje zien lopen maar het bos onderin is dus ook MIJN grond..
Moet je voor de gein eens een eigen boom op eigen grond omzagen zonder vergunning, dan zijn de rapen gaar.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
het IS onze grond. er loopt een wandel route over onze grond en aan die route hebben ze dus "onderhoud"gepleegd. alleen staat die wandelroute niet op kadaster zo aangegeven dat het onze grond NIET is. .
plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
het donker groene is dus mijn grond. je kan een paadje zien lopen maar het bos onderin is dus ook MIJN grond..
Het blijft een vreemde actie: zonder kennisgeving op en over en aan je land komen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
Dat is snel gegaan...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:52 schreef AnneX het volgende:
Morgenmiddag voorlopig koopcontract tekenen en half juni de notaris afspraak voor overdracht.
Was er een tijd afgesproken?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:44 schreef Sarabi het volgende:
Nog steeds aan het wachten op de wijkconsulent
Hopelijk is ze er snelquote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tussen 3 en 4 dus op zich is ze nog op tijd maar wachten is altijd vervelend.
Ja, een jaarlijkse boekenmarkt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Amnesty en boeken? Hebben die een second hand boekwinkel?
Is het eindje wel in zicht?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:51 schreef AnneX het volgende:
Goed dan:2 meter analoge foto albums doorgespit. Mag niet weg![]()
Boeken uitzoekactie: zijn leeftijdsgenoten met leesverslaving: hebben dezelfde titels en schrijvers
gelezen. Dat ruimt ook niet op.![]()
Er gaan 36 dozen boeken naar Amnesty.
De schuur uitruimen is een ongelooflijke bende… om te huilen 😢 Godenzijdank heeft MnX hulp en wordt hij wat kordater in zijn beslissingen.
Je klinkt niet enthousiastquote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het was een kort gesprek. Ze wil inzetten op buurtbemiddeling. We gaan het zien....
Kloptquote:
Ah, duidelijk. Dank.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, een jaarlijkse boekenmarkt.
Vrijwilligers sorteren voor. Dat gebeurt toevallig bij een kennis in het dorp.
Gaar…
Om dat weer vol te bouwenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Neen.
Misschien een opslag erbij huren…😉
Onze eindafrekening kwam eind februari. Kregen wel bijna 280 terug, tot nu toe altijd teruggekregen. Schoonmaak alg. ruimte is gewoon duur, wij betalen daar bijna 9k voor en het trappenhuis stinkt nog steeds naar pisquote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:16 schreef Tele6 het volgende:
Onze afrekening servicekosten 2023 is er eindelijk. Ik moet ¤50 bijbetalen
(Over de 10,5 maand dat ik in dit appartement gewoond heb)
Kennelijk heeft de schoonmaak algemene ruimten ¤3800 gekost, en elektra algemene ruimten ¤11k. De algemene ruimten hebben ook zonnepanelen maar dat heeft kennelijk niet echt geholpen 🤷🏻♀️
De grap is dat in 2023 pas in april of mei een keer een schoonmaker kwam, en dan nog alleen sporadisch. Pas in 2024 kwam er elke 2 weken iemand het portiek vegen (en dat is nodig, want we wonen in een zandbak nieuwbouwwijk)
Een van de buren heeft z'n rechtsbijstand er al een keer op af gestuurd want deze afrekening servicekosten is ook veel te laat, en ze hebben de portiekdeur maandenlang niet gerepareerd, en nog zo wat grapjes. Ik weet eigenlijk niet of er nog wat aan deze afrekening te doen valt, misschien kan deze buurman z'n rechtsbijstand weer vragen
(En misschien moet ik ook eens zo'n verzekering. Hebben jullie een rechtsbijstandverzekering?)
Habe ich sinds 3 maandquote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:16 schreef Tele6 het volgende:
Hebben jullie een rechtsbijstandverzekering?)
Ja, 1 keer nodig gehad met positieve afloop…quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:16 schreef Tele6 het volgende:
Hebben jullie een rechtsbijstandverzekering?
Is er een lift aanwezig?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:40 schreef Tele6 het volgende:
En kan iemand voor me uitrekenen waarom elektra algemene ruimtes ¤11k kost als er ook nog 3 zonnepanelen op de algemene ruimtes liggen
Ik ben nu waarschijnlijk wel laat met het nemen van een rechtsbijstandsverzekering
Lift (hoeveel hebben jullie er?) verlichting. Toen wij overgingen van een soort tl naar led hadden we een enorme besparing. Hebben jullie verlichting op de galerij, hallen op de etages? In de gangen van de kelders. Die zijn hele dagen aanquote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:40 schreef Tele6 het volgende:
En kan iemand voor me uitrekenen waarom elektra algemene ruimtes ¤11k kost als er ook nog 3 zonnepanelen op de algemene ruimtes liggen
Ik ben nu waarschijnlijk wel laat met het nemen van een rechtsbijstandsverzekering
Lift jaquote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lift (hoeveel hebben jullie er?) verlichting. Toen wij overgingen van een soort tl naar led hadden we een enorme besparing. Hebben jullie verlichting op de galerij, hallen op de etages? In de gangen van de kelders. Die zijn hele dagen aan
In het Lubach topic vinden ze het flauw en kinderachtig, maar ik moest lachen.quote:
Maar er is dus geen lachband. De hardere lachers hebben een extra microfoon in de buurt gekregenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
In het Lubach topic vinden ze het flauw en kinderachtig, maar ik moest lachen.
Erger me alleen een beetje aan de lachband.
Die keiharde lach salvo’s waren andere jaren ook reuze irritant!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar er is dus geen lachband. De hardere lachers hebben een extra microfoon in de buurt gekregen
AVONDSHOW ARJEN LUBACH
Op de socials was het veelvuldig te lezen: kijkers waren he-le-maal niet blij met de lachband die ze hoorden. Of liever gezegd: dachten te horen. Want de makers van het programma bezweren dat daar absoluut geen sprake van is. Wat men hoorde, waren dus gewoon de reacties van het live publiek in de show.
😳quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar er is dus geen lachband. De hardere lachers hebben een extra microfoon in de buurt gekregen
AVONDSHOW ARJEN LUBACH
Op de socials was het veelvuldig te lezen: kijkers waren he-le-maal niet blij met de lachband die ze hoorden. Of liever gezegd: dachten te horen. Want de makers van het programma bezweren dat daar absoluut geen sprake van is. Wat men hoorde, waren dus gewoon de reacties van het live publiek in de show.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |