90% duwt de stekker erin als ie thuis komt, moet verplicht een delay tussen van drie uurquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een verbod is nauwelijks te handhaven, zeker als degene een eigen garage heeft. Je kunt beter iedereen een dynamisch contract verplichten zodat laden tijdens spitsuren onaantrekkelijk wordt.
Goed, zijn 100 mensen die thuis komen, hoeveel rijden die gemiddeld Per auto per dag?quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt volgens veel experts zelfs de enige mogelijkheid op termijn. We kunnen niet allemaal elektrisch rijden en allemaal thuis laden, dat net kunnen we niet eens voor 2100 neerleggen.
De enige reden om extra schulden te maken is dat we in een systeem zitten waarbij deze deels op anderen worden afgewenteld en dat zij dit ook bij ons doen. Anders zou ik er tegen zijn en deze investeringen gewoon doen met het geld van de electriciteitsgebruikets, zoals het hoort.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:25 schreef phpmystyle het volgende:
Normaal gesproken ben ik het vrijwel met alles oneens van D66. Maar met onderstaande voorstel (het gaat mij vooral om de richting) kan ik prima vinden. Kort en wel: extra geld voor verzwaring elektriciteitsnetwerk financieren met schulden.
Ik vind het een trendbreuk, we zagen al dat de Duitsers de "schuldenbremse" opschorten/niet meer serieus nemen. Maar nu komt ook D66 met een dergelijk voorstel. Sp, PVV, pvdA zullen ook goede ideeën hebben om wat extra schuld aan te gaan om X en Y te betalen. Zijn immers investeringen.
Als we dit allemaal doen (en dat doen we nu) kan het niet lang meer duren alvorens de inflatie weer opnieuw toeneemt, de totale schuld, etc etc. Ik denk dat dat we nu echt een de slotfase zitten van de euro op deze manier. Maar ik vind het prima dat we ook schulden gaan maken, dan genieten wij er tenminste ook van als alles opnieuw gerevalueert gaat worden als er een nieuwe valuta ontstaat.
https://www.nu.nl/economi(...)ering-in-tennet.html
met 16 Ampere op 230 laad je gemakkelijk voor 55 km stroom in 4 uur.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verbod is wel te handhaven, die palen hebben een veel hoger voltage dan een gewoon stopcontact. Dat kun je gewoon verbieden.
thuisladen moet snachts, of overdag dat moet te regelen zijn met een software aanpassing, goedkope tijdblokkenquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
met 16 Ampere op 230 laad je gemakkelijk voor 55 km stroom in 4 uur.
ok maar niet laden tussen 17:00 en 21 :00 uurquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom? Ik laad juist zoveel mogelijk overdag als mijn panelen stroom produceren.
Waarom? In de zomer produceer ik tot een uur of 20:00 meer dan voldoende stroom, echt, jij roept ook maar wat, je hebt geen idee waar je het over hebt, alleen maar onderbuik, net als Hanca.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok maar niet laden tussen 17:00 en 21 :00 uur
ik heb wel panelen maar geen EVquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom? In de zomer produceer ik tot een uur of 20:00 meer dan voldoende stroom, echt, jij roept ook maar wat, je hebt geen idee waar je het over hebt, alleen maar onderbuik, net als Hanca.
Ik laad vooral en vrijwel uitsluitend de auto met overproductie van mijn panelen, de kostprijs daarvan is voor mijn 4-6 cent, en verkoop ik aan de baas voor 37 cent. Belastingvrij
Waarom meen je dan dat je weet waar je het over hebt?quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb wel panelen maar geen EV
wel een benzine auto van 20 jaar oud
ik heb ook geen dynamisch contract dus voor mij maakt het helemaal niet uitquote:Op vrijdag 18 april 2025 22:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom meen je dan dat je weet waar je het over hebt?
Echt, je bent een reden voor een premium abo te nemen, dan kan ik je posts gewoon blokkeren.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb ook geen dynamisch contract dus voor mij maakt het helemaal niet uit
maar dat zou ik ook niet willen,
En de laadpalen hebben een hoger vermogen. Een verbod op opladen gaat niet, ik had het dan ook over een verbod op laadpalen. Laadpalen onder de omgevingswet plaatsen is vrij simpel. Een gewoon stopcontact, dat kun je niet verbieden en dat kan qua electriciteitsnet ook geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
met 16 Ampere op 230 laad je gemakkelijk voor 55 km stroom in 4 uur.
Je lijkt echt geen idee te hebben van waar je het over hebt.
ja ik rij gewoon heel weinig in een auto, dus een EV gaat hem helemaal niet wordenquote:Op vrijdag 18 april 2025 22:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Echt, je bent een reden voor een premium abo te nemen, dan kan ik je posts gewoon blokkeren.
Ja, natuurlijk is het voor de particulier, de verbruiker, ideaal. Ben ik het helemaal mee eens. De vraag die we ons alleen moeten stellen is: is het voor de samenleving ook ideaal als honderden auto's tegelijk aan die lader in een woonwijk staan? En jij wil dan wel wachten, genoeg mensen zullen gewoon hun auto zo snel mogelijk vol willen hebben.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:47 schreef capricia het volgende:
Ik vind het ideaal. Dat thuisladen. Overdag op de zonnepanelen. Of snachts op het goedkope nachttarief.
De laadpaal bepaalt dat zelf 'smart'.
Ik stel dan bijvoorbeeld enkel in dat ie 's morgen om 8 uur voor 80% opgeladen moet zijn.
Door dat slim-laden van Eneco te gebruiken, krijg ik er nog een vergoeding voor ook.
Dus ja, bij thuiskomst gaat ie aan de lader. Dat wil alleen niet zeggen dat ie ook aan het laden is.![]()
en je punt is?quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
En de laadpalen hebben een hoger vermogen. Een verbod op opladen gaat niet, ik had het dan ook over een verbod op laadpalen. Laadpalen onder de omgevingswet plaatsen is vrij simpel. Een gewoon stopcontact, dat kun je niet verbieden en dat kan qua electriciteitsnet ook geen probleem zijn.
Ik weet echt wel waar ik het over heb, ook al heb ik zelf geen laadpaal. De meeste laadpalen hebben niet voor niets een eigen groep. Een stopcontact is 2,3KW, een laadpaal 11KW.
De rijken zijn mensen met een eigen oprit?quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:00 schreef Hanca het volgende:
En sowieso is thuis laden via eigen zonnepanelen iets voor de rijken: de gemiddelde persoon in een rijtjeshuis of flat heeft geen eigen oprit. Wat dat betreft zou thuis laden dus altijd net zo duur moeten worden als niet thuis laden, via belastingen. Anders is het wéér een voorbeeld van vergroting van de kloof tussen arm en rijk.
Jij woont in Duitsland? Waar huizen een maatje groter zijn?quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De rijken zijn mensen met een eigen oprit?
Oh boy, ik wist dat inflatie erg had ingeslagen, maar dit slaat alles
Vind jij mensen die in een huis wonen met een garage of oprit "de rijken"?quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij woont in Duitsland? Waar huizen een maatje groter zijn?
Hoeveel procent van de huizen hebben dat? De gemiddelde sociale huurwoning?quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vind jij mensen die in een huis wonen met een garage of oprit "de rijken"?
Dit is wel zo typisch links denken. Iets wat helpt met CO2 via belastingen onaantrekkelijk maken omdat mensen die kunnen investeren er voordeel bij hebben.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:00 schreef Hanca het volgende:
En sowieso is thuis laden via eigen zonnepanelen iets voor de rijken: de gemiddelde persoon in een rijtjeshuis of flat heeft geen eigen oprit. Wat dat betreft zou thuis laden dus altijd net zo duur moeten worden als niet thuis laden, via belastingen. Anders is het wéér een voorbeeld van vergroting van de kloof tussen arm en rijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |