Eens, maar niet mijn punt. Mijn punt is dat de zgn. hoger opgeleide samenlevingen in Europa net zo hard in de rechtse leugens trappen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou ja, aan de macht...die krijgen gewoon niks voor elkaar. Vergeleken met de VS is dat een grote vooruitgang
Ja die lui zijn 20 zetels kwijt ofzo. Daarbij ik moet de eerste hoger opgeleide nog tegenkomen die Faber een talentje vindt. De Nederlandse politiek volg ik meer dan de Amerikaanse. Maar de Nederlandse politiek is voornamelijk intertia op dit moment, compleet vastgelopen. We hebben een regering die niets gedaan krijgt, ze zijn het ook op geen onderwerp eens. De oppositie weet ook geen deuk in een pakje boter te slaan, ik bedoel in een werkend systeem zou PvdA/GL wel meer mensen weten te bereiken. Toch zie je ook partijen als PvdD gestaag groeien.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Toevallig gevolgd wat er in Nederland aan de macht is?
https://www.nu.nl/buitenl(...)-naar-vs-reizen.htmlquote:Ministerie waarschuwt Nederlanders met X in paspoort die naar VS reizen
Het ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwt reizigers met een X in hun paspoort die naar de Verenigde Staten willen reizen. De VS erkent sinds 20 januari 2025 nog maar twee genders: man en vrouw.
Bij het aanvragen van een visum of reisvergunning moet iedereen het geslacht invullen zoals dat was bij de geboorte. Dit kan dus niet afwijken van man of vrouw. In Nederland kan dat wel met een X.
Het ministerie waarschuwt ook dat een aantal staten wetten heeft ingevoerd "die negatieve gevolgen kunnen hebben voor lhbtqia+ personen". Het ministerie geeft tips om het risico te beperken. Het reisadvies voor het land blijft groen.
De Amerikaanse president Donald Trump leeft op gespannen voet met de lhbtqia+-gemeenschap. Hij ondertekende het decreet voor de erkenning van slechts twee genders op zijn eerste dag als president.
Andere Europese landen waarschuwden al eerder voor de aangescherpte regels. Onder meer Duitsland, Denemarken en Finland attendeerden hun burgers erop dat transgender en non-binaire personen problemen kunnen krijgen bij de Amerikaanse grens.
Rutte gebruikt toch een Nokia.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
We hebben een jaar of 2 geleden gezien dat de Russen deel namen aan een Webex meeting tussen westerse landen over de steun aan Oekraïne.
En was Rutte zijn actieve herinnering niet samen met zijn WhatsAppgeschiedenis verwijderd?
Volgens mij hebben overheden over het algemeen geen speciale chat apps die in eigen beheer worden ontwikkeld.
Ik vrees toch echt dat ze hier op Fok rondlopen hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja die lui zijn 20 zetels kwijt ofzo. Daarbij ik moet de eerste hoger opgeleide nog tegenkomen die Faber een talentje vindt.
Op FOK! wemelt het ook van de uitkering trekkers/Melkert banenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees toch echt dat ze hier op Fok rondlopen hoor.
Nouja ik heb weinig Fok!ers ooit ontmoet. Wel eens wat lui uit het topic voor drugsgebruikers op een illegaal techno feest. Lachen man, op een feest rondvragen of iemand van fok isquote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees toch echt dat ze hier op Fok rondlopen hoor.
Binnenkort zullen er wel een soort van verregaande kuisheidswetten op de agenda staan. U las het hier voor het eerst.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:41 schreef Basp1 het volgende:
Kim Jung un vibes bij dit bericht.
Republikeinen in Arkansas willen verbod op kort haar voor meisjes in strijd tegen transgenderpersonen
Sarcastische mode aan.
Maar ze hebben echt het beste voor met het volk en zijn absoluut geen autocratische wannabe dictators..
Lijkt me een prima oplossing. Niet dat ik voor random autos beschadigen ben, maar ik ben ook niet voor rondrijden in je swasticar. Door het merkje aan te passen ben je dat niet meer.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:45 schreef StateOfMind het volgende:
Zag zojuist voor het eerst een Tesla rijden met Audi logo's
Maar volgens sommige types op FOK! zijn de moslims die het libertarisme in het Westen bedreigen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Binnenkort zullen er wel een soort van verregaande kuisheidswetten op de agenda staan. U las het hier voor het eerst.
Ik gaf de bestuurder een duimpje omhoogquote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me een prima oplossing. Niet dat ik voor random autos beschadigen ben, maar ik ben ook niet voor rondrijden in je swasticar. Door het merkje aan te passen ben je dat niet meer.
Dan zal er binnenkort wel weer iemand met zendingsdrang op hoge poten dit topic komen binnenwandelen.quote:
Dat is snel afgelopen als de begeleiding op de dagbesteding naar huis gaatquote:
Of vliegen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zal er binnenkort wel weer iemand met zendingsdrang op hoge poten dit topic komen binnenwandelen.
Het is ook nooit goed. Een probleem lijkt me voornamelijk dat het moeilijk is een goede discussie te hebben over het schadelijke effect van totale amateurs aan de macht die constant liegen en geloven in conspiracies. Nouja je kan dus in discussie gaan met mensen waarmee je het niet eens kunt worden over feiten maar al die discussies lopen spaak omdat gezamelijke feiten nogal cruciaal zijn.quote:
Meer handmaid's tale vibes.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:41 schreef Basp1 het volgende:
Republikeinen in Arkansas willen verbod op kort haar voor meisjes in strijd tegen transgenderpersonen
Sarcastische mode aan.
Maar ze hebben echt het beste voor met het volk en zijn absoluut geen autocratische wannabe dictators..
Eeuwig zonde dat dat subforum weg is. RIP Bob ook trouwens. Ik weet wel wat ik gevaarlijker vind voor de samenleving, de huidige staat van de frontpage of keuvelen over research chemicals.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja ik heb weinig Fok!ers ooit ontmoet. Wel eens wat lui uit het topic voor drugsgebruikers op een illegaal techno feest. Lachen man, op een feest rondvragen of iemand van fok is
Maar met een hoop van de radicaal rechtsen schat ik toch niet heel hoog in. Misschien zoals zo'n staatssecretaris die een halve scriptie heeft gekopieerd. Maar misschien is dat een blinde vlek. Ik weet best dat hele slimme mensen hele domme slechte ideeen aanhangen. Tegelijkertijd diskwalificeert dat tot op zekere hoogte ook dat iemand zo slim is.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:41 schreef Basp1 het volgende:
Sarcastische mode aan.
offtopic: Dat komt vooral omdat Timmermans een behoorlijke irritatiefactor heeft. Die man is uitermate vol passie, heeft enorm veel ervaring in het internationale wereldje en je ziet gewoon dat hij daadwerkelijk een visie heeft op de leefbaarheid van Nederland en de wereld op lange termijn. Maar het zit allemaal verpakt in Timmermans. Met zijn maniertje en zijn automatische 1-0 achterstand vanwege de eindeloze haat van rechts op deze man (versterkt door de telegraafs en de geenstijls van deze wereld). En dat kost gewoon veel stemmen. Stel dat Rutte GL/PvdA had geleid met al zijn charisma en spreekvermogen. Ze hadden met een landslide gewonnen. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja die lui zijn 20 zetels kwijt ofzo. Daarbij ik moet de eerste hoger opgeleide nog tegenkomen die Faber een talentje vindt. De Nederlandse politiek volg ik meer dan de Amerikaanse. Maar de Nederlandse politiek is voornamelijk intertia op dit moment, compleet vastgelopen. We hebben een regering die niets gedaan krijgt, ze zijn het ook op geen onderwerp eens. De oppositie weet ook geen deuk in een pakje boter te slaan, ik bedoel in een werkend systeem zou PvdA/GL wel meer mensen weten te bereiken. Toch zie je ook partijen als PvdD gestaag groeien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |