Het heeft ook weerslag op de samenleving. Ik weet nog dat in de jaren 70 advertenties met vrouwen met blote borsten doodnormaal waren en niemand er iets van vond. Ook de beroemde Fa-reclames van destijds werd niet als aanstotelijk ervaren. Tegenwoordig kan dat niet meer. Erg opvallend, want het was destijds iets onschuldigs. We zijn een flinke stap teruggeworpen in de geschiedenis.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is een rare golfbeweging. Zo'n 20 á 30 jaar geleden zag je veel meer van die meiden zonder hoofddoek, maar tegenwoordig zie je dat het toch weer opgepakt wordt (ook deels door de generatie van toen). Ironische is dat ik destijds wel een familielid met een hoofddoek had (die niet mijn oma was).
Daarom snap ik ergens dat Queers for Palestine gedoe wel. Dat zijn ook mensen die eigenlijk dat soort ouderwetse (jaren '50, geen naakt en vrouwen moeten hun bek houden) waardes representeren en ook lichtgeraakt zijn. Enige verschil is natuurlijk dat alleen maar 1 kant kinderlijk naïef is.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:27 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Het heeft ook weerslag op de samenleving. Ik weet nog dat in de jaren 70 advertenties met vrouwen met blote borsten doodnormaal waren en niemand er iets van vond. Ook de beroemde Fa-reclames van destijds werd niet als aanstotelijk ervaren. Tegenwoordig kan dat niet meer. Erg opvallend, want het was destijds iets onschuldigs. We zijn een flinke stap teruggeworpen in de geschiedenis.
Zo gaat het keer op keer, heen en weer. Zelfs in Romeinse tijd al.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:27 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Het heeft ook weerslag op de samenleving. Ik weet nog dat in de jaren 70 advertenties met vrouwen met blote borsten doodnormaal waren en niemand er iets van vond. Ook de beroemde Fa-reclames van destijds werd niet als aanstotelijk ervaren. Tegenwoordig kan dat niet meer. Erg opvallend, want het was destijds iets onschuldigs. We zijn een flinke stap teruggeworpen in de geschiedenis.
Vreemd hoor, er zijn dus allerlei voorbeelden van gedachtegoed en beleid waar men bij D66 de invloed van de oorspronkelijke cultuur, gebaseerd een Christelijke-Joodse inslag, waar het kan wil beperken en de Islam de vrije ruimte wil geven.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
D66 is slechts tegen religieuze invloed op overheidsbeleid. Dus christenen bij D66 vinden dat ook.
Ze zijn niet tegen geloof op zichzelf. Want ik schud zo een paar voorbeelden van gelovige leden uit mijn mouw.
[..]
Nee, dat verzin je gewoon. De meerderheid zal uit atheisten bestaan die inderdaad niets met religie hebben en dat in de privesfeer wil. Maar dat betekent niet dat ze er een hekel aan hebben, of er geen gelovigen zijn die er hetzelfde in zitten.
[..]
Er hoeft geen keus te worden gemaakt
[..]
Nee dat is simpelweg jouw verzinseltje. De meerderheid van de leden is namelijk van Nederlandse komaf, waarbij ze ook ieder jaar kerstmis vieren, zelfs als atheisten. En daarbij zitten ze dus ook graag aan een kerstontbijt met hun familie.
Er zullen wel wat islamitische leden zijn die gezien hun achtergrond meer met de Iftar hebben, maar dat is niet heel raar.
Eh nee, D66 wil christendom en islam precies hetzelfde behandelen. Als religies die vooral een privezaak voor gelovigen zijn en dus geen privileges bij de overheid hebben.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd hoor, er zijn dus allerlei voorbeelden van gedachtegoed en beleid waar men bij D66 de invloed van de oorspronkelijke cultuur, gebaseerd een Christelijke-Joodse inslag, waar het kan wil beperken en de Islam de vrije ruimte wil geven.
Of het nu gaat om Islamitisch bankieren, Islamitische begraafplaatsen of een hoofddoek dragen in een publieke functie, D66 is hier allemaal voorstander van.
Vast, men wil in contact zijn met de samenleving. Dus dan is het bezoeken van een iftar een kans om met de islamitische stemmer in contact te komen.quote:En een snelle blik op de socials en het is ook te zien dat men bij D66 recent druk was met de organisatie van allerlei iftars.
Ja, dat D66'ers liever iftars willen dan kerstontbijt is echt een verzinseltje.quote:Maar als dit gedweep met de Islam vervolgens wordt opgemerkt dan is het dus van 'Ja, maar dat is niet zo, het zijn verzinsels'.
Nee men wil niet meer islam. Er is verder geen reden voor een partij die grotendeels uit atheisten bestaat om meer islam te willen. Men wil vooral dat moslims die hier wonen deel zijn van de samenleving en er een ontspannen relatie is met diverse groepen. En dus niet dat het een gemarginaliseerde groep wordt, zoals extreemrechts graag ziet.quote:Tja, dit ga je niet iedereen wijsmaken. De realiteit is dan met bij D66 een fel tegenstander van de oorspronkelijke Westerse cultuur (Christelijk-Joods) is en een voorstander van meer Islam. En wellicht denkt men oprecht hier iets goeds mee te doen, maar het zijn natuurlijk controversiële en ook zorgwekkende beleidskeuzes.
De meeste leden zouden vast het liefst zien dat iedereen atheist is. Maar dat is niet zo, dus kiest men voor een koers waar je binnen de samenleving voor iedereen de ruimte geeft. Of je nou atheist, christen of moslim bent. Die ziekelijke drang mensen aan te vallen die geen liberale leefstijl hebben is er niet nee.quote:De Islam is namelijk onverenigbaar met de vermeend liberale waarden waar D66 voor stelt te staan. De toekomst zal uitwijzen hoe men dit alsnog bij elkaar denkt te kunnen brengen.
Dat is nogal een.....boude uitspraak van deze Marieke Koekkoek. Ze lijkt haar naam eer aan te doen.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:59 schreef Mylene het volgende:
In Amsterdam zijn er volgens Marieke Koekkoek van Volt zelfs wijken waar moslima’s geen hoofddoek kunnen dragen. Als antwoord dat Joden niet met een keppeltje vrij kunnen lopen in de hoofdstad.
In de zin dat het altijd het lot is van een minderheid in de praktijk: klopt. Dat maakt het niet wenselijk.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:06 schreef Cuendillar het volgende:
Moslim discriminatie is logisch en onvermijdelijk.
Ik weet dat ze zo heet, maar is ze koekoek dat ze dat zelf gelooft?quote:Op maandag 24 maart 2025 19:59 schreef Mylene het volgende:
In Amsterdam zijn er volgens Marieke Koekkoek van Volt zelfs wijken waar moslima’s geen hoofddoek kunnen dragen. Als antwoord dat Joden niet met een keppeltje vrij kunnen lopen in de hoofdstad.
quote:Op maandag 24 maart 2025 19:59 schreef Mylene het volgende:
Uiteraard niet!quote:Op maandag 24 maart 2025 20:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In de zin dat het altijd het lot is van een minderheid in de praktijk: klopt. Dat maakt het niet wenselijk.
Helemaal mee eens. Ik snap wel dat Nederlandse Marokkanen, die niet van hun Marokkaanse nationaliteit af kunnen komen, zich een beetje tussen wal en schip voelen. In Nederland worden ze gezien als een Marokkaan en in Marokko zien ze hem als 'die Nederlander'. Maar goed, dat is de consequentie als je generatie na generatie vasthoudt aan die Marokkaanse nationaliteit. Een kind dat hier is geboren hoef je niet per se aan te melden bij de Marokkaanse ambassade. Dat doe je, omdat je nog steeds liever naar dat land gaat. Dat land ziet als thuis i.p.v. het land waar je geboren bent.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:24 schreef Buikbrein het volgende:
Kan iemand mij nu eens in jip-en-janneke taal uitleggen, behandel me maar als een kind![]()
Hoe is het mogelijk dat mensen een identiteit, die de ouders hen "gegeven" hebben, beschouwen alsware het hun vlees-en-bloed?
Voor een menswaardige behandeling waar ze -aldus het artikel- zo prat op gaan, is in beginsel toch je mens zijn wat telt?
Waarom zouden we rechten ontlenen aan een identiteit, die is gebaseerd op iets dat -sinds het ontstaan van religie- nooit is bewezen, namelijk een "Alles controlerende en overzienende God". Kortom, de basis aan deze hele discussie, is in beginsel toch eigenlijk al flinterdun?
Het enige waar men zich op kan beroepen, en dit geldt voor Christenen en Joden ook, is een soort "gewoonterecht" en het "recht van de sterkste, rijkste, grootste".
Slechts omdat de mensheid al 3000 jaar op een dwaalspoor zit, denkt men daar rechten aan te kunnen ontlenen. Sorry, voor mij werkt dat gewoon niet zo.
Al voert een volk anno nu een hele nare traditie, die zij aantoonbaar al 10.000 jaar doen.. dan vind ik het nog steeds een nare traditie die ze beter kunnen stoppen. Die 10.000 jaar, doen mij helemaal niets.
Bovendien, ook WIJ hebben een cultuur, tradities en gewoontes.. en daar is 0,0 respect voor geweest.
Hoeveel moeite hebben moslims genomen om ONS te leren kennen? Dat bedoel ik.. eenrichtingsverkeer.
Dus.. is de identiteit "Moslim", biologisch gezien, iets dat alleen met chirurgie kan worden verwijderd?
Zo nee: Dan hebben ze -in mijn ogen- geen enkele basis, rechten te ontlenen aan die identiteit op basis van een artikel dat juist ONS moet beschermen tegen het discriminatoire karakter van religie. In plaats daarvan, beschermd artikel 1 juist ons juist niet, maar een discriminatoire religie wel.. eeeh, right!?
Vervolgens, hoe gaat het doorgaans met mensen die afscheid hebben van de identiteit "Moslims"?? Hmm, zullen we met hen eens wat diepe Interviews doen.. DIT is waar je een religie op moet be- en veroordelen, op hoe het omgaat met mensen.
En op basis daarvan, denk ik dat de "Islam", niet 1, maar HEEL veel toontjes lager moet gaan zingen en blij zijn, dat we ze uberhaupt binnenlaten!!
Dat eeuwige gezeik met religie, zijn er nog meer Fokkers die dat spuugzat zijn en het graag weer (dagelijks) over ONS willen hebben? Ipv dat eeuwige gezeik over wie er nu weer verongelijkt is.. op basis van.. helemaal niets!!een niet bewezen, niet bestaande God die bovendien een jaloerse, wraakzuchtige, genocidale God is.
M.a.w.: Er valt niets te discrimineren, want er IS niks om te discrimineren.. "Moslim", bestaat niet!
Mensen bestaan, zoogdieren bestaan, aardbewoners bestaan, vaders/moeders/zoons/dochters/neven/nichten bestaan, dieren bestaan.
Moslim.. betekent NIKS!
Als dat zo is, vind ik dat niet raar. Als Joden niet met een keppeltje over straat kunnen zonder aangevallen te worden, waarom zouden moslima's dat dan wel met een hoofddoekje moeten kunnen?quote:Op maandag 24 maart 2025 19:59 schreef Mylene het volgende:
En uiteraard wilden GL/PvdA en D66 wel een debat naar aanleiding van dit vooringenomen 'onderzoek'.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
En dit is natuurlijk de enige goede oplossing.
[ twitter ]
Dit zijn helaas hele verwerpelijke partijen die alles zullen doen om de Islam te faciliteren en moslims een hand boven het hoofd te houden. Dus grijpt men een bizar onderzoek als dit natuurlijk met beide handen aan om fophef over te gaan creëren.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En uiteraard wilden GL/PvdA en D66 wel een debat naar aanleiding van dit vooringenomen 'onderzoek'.
Wat een walgelijke partijen zijn dit toch ook.
Zijn wel zwaar in de minderheid hequote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:55 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Waarom staat de politie erbij en kijkt ernaar? Heel bijzonder.
Heb jij wel eens een klop op je hoofd gehad?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wegens rassendiscriminatie. Is gewoon kloppende rechtspraak.
Ze moeten die vogelverschrikker ook maar oppakken vanwege opruiing.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
En dit is natuurlijk de enige goede oplossing.
[ twitter ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |