Jawel hoor. Kaag verkondigt openlijk gelovig te zijn.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat er praktiserende Christenen bij D66 zitten is maar moeilijk te geloven. Kaag is dat in ieder geval niet, ondanks dat ze voor politieke doeleinden een paar keer de nadruk heeft proberen te leggen op haar katholieke opvoeding.
Nee, dat is het niet. Dat is een verzinseltje.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is anekdotisch bewijs. Het is algemeen bekend dat D'66 en links progressieve types over het algemeen vijandig staan ten opzichte van christenen. Verschrikkelijke schijtpartij
Dat is geen verzinseltje. Jouw postings hebben een hoog 'Wij van WC Eend'-gehalte in dit kaderquote:Op maandag 24 maart 2025 15:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dat is een verzinseltje.
Er zijn gewoon christenen lid van D66. Wel christenen die daar iets anders mee omgaan dat de christenen die bij de SGP zitten.
Nee, ik verzin niet dat enkele D66-politici gelovige christenen zijn. Dat is gewoon controleerbaar.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is geen verzinseltje. Jouw postings hebben een hoog 'Wij van WC Eend'-gehalte in dit kader
Ik geloof er niet veel van en al zou het kloppen dan weerlegt het niet de stelling dat links progressieven over het algemeen anti-christelijk zijn. Dat is al zo vaak gebleken.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik verzin niet dat enkele D66-politici gelovige christenen zijn. Dat is gewoon controleerbaar.
Daarom zou je ook je reet moeten afvegen met de islam.quote:Het enige waar D66 vijandig tegenover staat is het opleggen van religieuze regels aan anderen.
Ja ik snap dat het vervelend is dat het niet in een simpel beeld van de werkelijkheid past. Maar er zijn toch echt gelovige mensen aan de links progressieve kant.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik geloof er niet veel van en al zou het kloppen dan weerlegt het niet de stelling dat links progressieven over het algemeen anti-christelijk zijn. Dat is al zo vaak gebleken.
Doen ze met zowel het christendom als de islam niet.quote:Daarom zou je ook je reet moeten afvegen met de islam.
D66 positioneert zich als een sociaal-liberale en seculiere partij die streeft naar een open en vrije samenleving met gelijke kansen voor iedereen, ongeacht culturele achtergrond, religie, leeftijd of geslacht.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ik snap dat het vervelend is dat het niet in een simpel beeld van de werkelijkheid past. Maar er zijn toch echt gelovige mensen aan de links progressieve kant.
Ook Frans Timmermans is zeer open gelovig
https://cvandaag.nl/10351(...)zijn-dat-god-bestaat
[..]
Doen ze met zowel het christendom als de islam niet.
Ze zullen vooral nooit op religie gebaseerde wetgeving voor iedereen steunen.
Dankjewel Chat GPT.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:58 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
D66 positioneert zich als een sociaal-liberale en seculiere partij die streeft naar een open en vrije samenleving met gelijke kansen voor iedereen, ongeacht culturele achtergrond, religie, leeftijd of geslacht.
Deze seculiere benadering houdt in dat de partij religie en staat strikt gescheiden wil houden en dat religieuze overtuigingen geen invloed mogen hebben op overheidsbeleid.
Benadering van het christendom:
D66 heeft zich in het verleden kritisch opgesteld tegenover christelijke invloeden in de politiek. Zo heeft de partij bezwaar gemaakt tegen samenwerking met partijen als de ChristenUnie vanwege hun religieuze grondslag. In 2017 werd opgemerkt dat D66 een steeds sterkere nadruk legde op secularisatie, wat samenwerking met christelijke partijen bemoeilijkte.
Benadering van de islam:
Hoewel D66 officieel streeft naar een seculiere samenleving, is er kritiek geweest op de manier waarop de partij omgaat met de islam. In een opiniestuk uit 2023 werd gesteld dat D66 zich te positief opstelt tegenover de islam en daarmee afwijkt van haar seculiere principes. Dit werd geïllustreerd door voorbeelden zoals het delen van uitspraken van Mohammed op sociale media en deelname aan de ramadan door prominente partijleden. citeturn0search7
Conclusie:
Hoewel D66 officieel een seculiere partij is die religie en staat gescheiden wil houden, is er kritiek dat de partij milder is in haar benadering van de islam vergeleken met het christendom. Deze perceptie kan voortkomen uit specifieke uitingen en acties van partijleden die als sympathiek tegenover de islam worden gezien, wat leidt tot discussies over de consistentie van D66's seculiere standpunten ten aanzien van verschillende religies.
Wel als de rest van de groep niks zegt van het gedrag van de "minderheid".quote:Op maandag 24 maart 2025 13:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
...om een groep verantwoordelijk te stellen voor daden van ieder persoon in die groep?
Zijn er religieuze politici binnen D66?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dankjewel Chat GPT.
Maar duidelijk. Een partij dus die geen invloed van religie op het overheidsbeleid wil. Maar niet per se negatief naar religie is en ook gelovigen onder de leden heeft,
Hmm.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ik snap dat het vervelend is dat het niet in een simpel beeld van de werkelijkheid past. Maar er zijn toch echt gelovige mensen aan de links progressieve kant.
Ook Frans Timmermans is zeer open gelovig
https://cvandaag.nl/10351(...)zijn-dat-god-bestaat
[..]
Doen ze met zowel het christendom als de islam niet.
Ze zullen vooral nooit op religie gebaseerde wetgeving voor iedereen steunen.
Tja, dan is die Chatbot van je niet op de hoogtequote:Op maandag 24 maart 2025 16:04 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Zijn er religieuze politici binnen D66?
D66 staat bekend als een sociaal-liberale en progressieve partij. Hoewel de partij over het algemeen een seculiere benadering heeft, betekent dit niet dat alle leden of politici binnen D66 niet-religieus zijn.
Er zijn echter geen specifieke openbare bronnen gevonden die bevestigen dat er prominente D66-politici zijn die openlijk een religieuze overtuiging aanhangen. Veel bekende D66-politici, zoals Lousewies van der Laan en Boris van der Ham, hebben zich juist uitgesproken als agnost of humanist.
quote:Op maandag 24 maart 2025 16:19 schreef mackinac het volgende:
Terroristen de Nederlandse nationaliteit ontnemen is nu ook al moslimdiscriminatie:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-niet-intrekken.html
Wegens rassendiscriminatie. Is gewoon kloppende rechtspraak.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:19 schreef mackinac het volgende:
Terroristen de Nederlandse nationaliteit ontnemen is nu ook al moslimdiscriminatie:
Ze kunnen het mooi vertellen.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:19 schreef mackinac het volgende:
Er hoeft helemaal geen uitzondering gemaakt te worden. De wet is duidelijk: Als je schuldig maakt aan terrorisme en een dubbele nationaliteit hebt kun je uitgezet worden. Dat die D66 rechter zich in allerlei bochten wringt om deze moslim toch maar in Nederland te houden is een andere zaak.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:26 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ze kunnen het mooi vertellen.
Voor lui zoals deze moeten uitzonderingen gemaakt kunnen worden.
D66 is slechts tegen religieuze invloed op overheidsbeleid. Dus christenen bij D66 vinden dat ook.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
D66 wil bijbelse tradities schrappen, christenen zijn het zat
Waarom strijdt D66 tegen geloof?
Het bizarre offensief van D66 tegen het christendom
D66 wil verwijzing naar God uit de wet halen
De beeldenstorm van D66 tegen christelijke wortels
D66: Nederland is niet joods-christelijk maar seculier en liberaal
Hoe verklaar je dit dan allemaal?
Het is verder natuurlijk prima dat men dit wil(de). Maar waarom moet het vervolgens ontkend worden?
Nee, dat verzin je gewoon. De meerderheid zal uit atheisten bestaan die inderdaad niets met religie hebben en dat in de privesfeer wil. Maar dat betekent niet dat ze er een hekel aan hebben, of er geen gelovigen zijn die er hetzelfde in zitten.quote:Is het niet gewoon eenvoudiger te erkennen dat binnen progressief liberale (en trouwens ook progressief linkse) kringen men over het algemeen niets heeft met religie, een afkeer voelt jegens de Christelijk-Joodse fundamenten van het Westen
Er hoeft geen keus te worden gemaaktquote:en als er de keus moet worden gemaakt
Nee dat is simpelweg jouw verzinseltje. De meerderheid van de leden is namelijk van Nederlandse komaf, waarbij ze ook ieder jaar kerstmis vieren, zelfs als atheisten. En daarbij zitten ze dus ook graag aan een kerstontbijt met hun familie.quote:men cultureel gezien de Islam interessanter vindt? Een groot deel van de mensen daar schuift liever bij een iftar aan dan bij een kerstontbijt. Dat is simpelweg een feit.
Dat zou kunnen, maar als jij voorbeelden hebt van D66-politici met een uitgesproken religieuze overtuiging, dan hoor ik ze graag. Tot nu toe heb ik alleen openbare bronnen gevonden waarin prominente D66’ers zich juist uitspreken als agnost of humanist. Misschien is er iets over het hoofd gezien—altijd open voor aanvullingen.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, dan is die Chatbot van je niet op de hoogte
Sigrid Kaagquote:Op maandag 24 maart 2025 16:40 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar als jij voorbeelden hebt van D66-politici met een uitgesproken religieuze overtuiging, dan hoor ik ze graag. Tot nu toe heb ik alleen openbare bronnen gevonden waarin prominente D66’ers zich juist uitspreken als agnost of humanist. Misschien is er iets over het hoofd gezien—altijd open voor aanvullingen.
Islam is ook zo'n organisatie die strijdig is met mijn waarden, dus met de aanhangers daarvan wil ik niks te maken hebben. Maar dan komen er weer allemaal whitey helpers doen alsof dat net zoiets als racisme is want het zijn vaak bruine mensen en dat zijn een soort kinderen die niet afgerekend worden op hun eigen ideeen en daden.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, het is niet zo vreemd dat organisaties niets te maken willen hebben met andere organisaties die doelstellingen nastreven die in strijd zijn met jouw waarden. FDF wordt ook niet verplicht om Wakker dier bij hun manifestaties te vragen.
Het is een rare golfbeweging. Zo'n 20 á 30 jaar geleden zag je veel meer van die meiden zonder hoofddoek, maar tegenwoordig zie je dat het toch weer opgepakt wordt (ook deels door de generatie van toen). Ironische is dat ik destijds wel een familielid met een hoofddoek had (die niet mijn oma was).quote:Op maandag 24 maart 2025 13:34 schreef Nober het volgende:
Waarom willen moslims maar niet inburgeren na vier generaties.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |