abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP zondag 23 maart 2025 @ 13:16:35 #1
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217153396
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Frontpage zondag 23 maart 2025 @ 13:18:13 #2
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_217153419
Haas had al een lekker weekend, maar door de DQ's is het wel flink scoren _O_

Albon, Ocon en Stroll boven de Ferrari's in de WK-stand nu :') _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 23 maart 2025 @ 13:22:30 #3
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_217153465
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dit was toch de race dat ze vanwege het gladde asfalt de auto lekker laag konden zetten voor veel grondeffect? Lekker voor de rest van het seizoen met de hobbelbaantjes dan.
Was waarschijnlijk ook de reden dat ze in Australië de wagen wat hoger hadden gezet, waardoor ze daar ook al niet goed presteerden.

Nu dachten ze de auto wel lager te kunnen zetten, maar blijkbaar toch niet.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 maart 2025 @ 13:24:16 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217153481
Leuk feitje: Vettel heeft de titel van meeste punten voor Ferrari zojuist heroverd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217153600
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:24 schreef Nattekat het volgende:
Leuk feitje: Vettel heeft de titel van meeste punten voor Ferrari zojuist heroverd.
VETTELGOD
Groot fan van User Wotte
pi_217153646
Kunnen ze die autos niet beter wegen zonder de banden? Het is toch onzin dat je er in je strategie rekening mee moet houden dat je misschien een extra stop moet doen, omdat anders je banden misschien te licht zijn? Of nog erger, dat de coureur moet inhouden omdat er anders de banden te licht worden. De races draaien nu al veel teveel om het managen van vanalles, in plaats van maximaal racen. Met brandstof heb je natuurlijk vergelijkbare regels, maar dat hebben de teams ook veel meer zelf in de hand. En blijkbaar kunnen ze middels sensoren niet eens zien of ze onder het maximum gewicht komen door bandenslijtage, dus het is nu maar een beetje gokken.

We kunnen nu weer lachen om Ferrari maar het is andere teams ook wel eens overkomen, als het onverwacht een 1-stopper werd.
  zondag 23 maart 2025 @ 13:53:06 #7
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_217153716
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:43 schreef Middelpunt het volgende:
Kunnen ze die autos niet beter wegen zonder de banden? Het is toch onzin dat je er in je strategie rekening mee moet houden dat je misschien een extra stop moet doen, omdat anders je banden misschien te licht zijn? Of nog erger, dat de coureur moet inhouden omdat er anders de banden te licht worden. De races draaien nu al veel teveel om het managen van vanalles, in plaats van maximaal racen. Met brandstof heb je natuurlijk vergelijkbare regels, maar dat hebben de teams ook veel meer zelf in de hand. En blijkbaar kunnen ze middels sensoren niet eens zien of ze onder het maximum gewicht komen door bandenslijtage, dus het is nu maar een beetje gokken.

We kunnen nu weer lachen om Ferrari maar het is andere teams ook wel eens overkomen, als het onverwacht een 1-stopper werd.
Wat dacht je van het idee dat de teams het gewichtsverlies incalculeren en meer gewicht meenemen?
Andere teams met een 1-stopper hebben er blijkbaar geen last van.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_217153729
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:43 schreef Middelpunt het volgende:
Kunnen ze die autos niet beter wegen zonder de banden? Het is toch onzin dat je er in je strategie rekening mee moet houden dat je misschien een extra stop moet doen, omdat anders je banden misschien te licht zijn? Of nog erger, dat de coureur moet inhouden omdat er anders de banden te licht worden. De races draaien nu al veel teveel om het managen van vanalles, in plaats van maximaal racen. Met brandstof heb je natuurlijk vergelijkbare regels, maar dat hebben de teams ook veel meer zelf in de hand. En blijkbaar kunnen ze middels sensoren niet eens zien of ze onder het maximum gewicht komen door bandenslijtage, dus het is nu maar een beetje gokken.

We kunnen nu weer lachen om Ferrari maar het is andere teams ook wel eens overkomen, als het onverwacht een 1-stopper werd.
F1 is geen sprintrace en heeft een endurance en dus een management element. 300km voluit racen heeft nog nooit gekund en dat hoeft ook helemaal niet. Ook pikken ze al decennia marbles op na de finish voor het minimumgewicht.

Voldoende brandstof overhouden is goed te doen, dat gaat weleens een keertje mis, prima. Dat iedereen atlijd finisht en gekwalificeerd wordt is evenmin iets dat de F1 nodig heeft. Maar blijkbaar slijten die banden onbekend veel gram rubber af en dat is wel iets wat onder controle van de teams moet komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 23 maart 2025 @ 13:54:44 #9
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217153733
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:43 schreef Middelpunt het volgende:
Kunnen ze die autos niet beter wegen zonder de banden? Het is toch onzin dat je er in je strategie rekening mee moet houden dat je misschien een extra stop moet doen, omdat anders je banden misschien te licht zijn? Of nog erger, dat de coureur moet inhouden omdat er anders de banden te licht worden. De races draaien nu al veel teveel om het managen van vanalles, in plaats van maximaal racen. Met brandstof heb je natuurlijk vergelijkbare regels, maar dat hebben de teams ook veel meer zelf in de hand. En blijkbaar kunnen ze middels sensoren niet eens zien of ze onder het maximum gewicht komen door bandenslijtage, dus het is nu maar een beetje gokken.

We kunnen nu weer lachen om Ferrari maar het is andere teams ook wel eens overkomen, als het onverwacht een 1-stopper werd.
Eens. Russell bijvoorbeeld. Toen maakte ik hetzelfde punt, onzin dat het additionele rubber op de band meetelt als ballast.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 23 maart 2025 @ 13:54:44 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217153734
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 12:40 schreef Tjacka het volgende: [..] Bearman is het grootste talent van de huidige rookies. Eens of oneens?
Oneens uiteraard.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217153796
twitter
SOONY
pi_217153923
lol Ferrari
  zondag 23 maart 2025 @ 14:19:51 #13
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_217153990
Dus ik denk dat ze zijn weggegaan op een tweestopper en geswitcht naar een eenstopper zodat ze meer degradatie hadden en teveel gewicht verloren. Idem aan Russell in Spa.

Als ze hun opties open hadden willen houden hadden ze dus met meer gewicht moeten starten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_217154029
Die arme Lewis Hamilton toch. Wordt hij eerst bij Mercedes gesaboteerd en nu bij Ferrari. Nog een extra last die Angela mag dragen.
  zondag 23 maart 2025 @ 14:25:25 #15
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_217154092
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Eens. Russell bijvoorbeeld. Toen maakte ik hetzelfde punt, onzin dat het additionele rubber op de band meetelt als ballast.
Het is een keuze om exact rond de 800 kilo te gaan zitten. Je weet dat in zo’n geval een paar gram aan het verschil maken. De regels zijn nu eenmaal zo, alle teams weten het.
Rini dankjewel.
pi_217154120
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2025 14:21 schreef QuidProJoe het volgende:
Die arme Lewis Hamilton toch. Wordt hij eerst bij Mercedes gesaboteerd en nu bij Ferrari. Nog een extra last die Angela mag dragen.
Niet verrassend met de altijd racistische Italianen.
  Moderator zondag 23 maart 2025 @ 14:29:28 #17
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217154175
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 14:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Het is een keuze om exact rond de 800 kilo te gaan zitten. Je weet dat in zo’n geval een paar gram aan het verschil maken. De regels zijn nu eenmaal zo, alle teams weten het.
Klopt, regels zijn regels. Al kan je je afvragen of die regel terecht is. Staat los van of ze gehandhaafd worden.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 23 maart 2025 @ 15:20:54 #18
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_217154566
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Klopt, regels zijn regels. Al kan je je afvragen of die regel terecht is. Staat los van of ze gehandhaafd worden.
Nogmaals, je hebt zelf de keuze om helemaal de grens op te zoeken. Je mag ook maar 4 motoren per seizoen gebruiken. Als je qua prestatie vermogen de maximale grens op zoekt dan haal je de maximale prestaties eruit maar loop je het risico van een DNF of een motorwissel met bijbehorende straf. Hierbij geldt dat ook. Waarbij ik het nu extra dom vindt omdat ze vorig jaar bij Russell hebben gezien dat het kan gebeuren. En dan hadden ze nu nog een uitlopende ook. Een regel wijziging kan, wegen zonder banden, maar wat is dan het volgende? Wegen zonder vloer omdat er stukjes (binnen de marges) afgesleten zijn? Ik vind veel tegels in de F1 discutabel, maar deze eigenlijk niet hoor.
Rini dankjewel.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:50:53 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217154784
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2025 14:21 schreef QuidProJoe het volgende:
Die arme Lewis Hamilton toch. Wordt hij eerst bij Mercedes gesaboteerd en nu bij Ferrari. Nog een extra last die Angela mag dragen.
Grappig dat die Angela lijkt op de oma van Angela, die is in die 5? jaar 20 jaar ouder geworden
pi_217154794
quote:
Als Lawson wordt vervangen dan mogen ze ook direct afscheid nemen van Marko. Wat een wanbeleid.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:54:00 #22
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217154801
Lewis krijgt meteen de full Ferrari experience.
En van een Pitlane start naar P12, prima recovery race van Lawson. :7

edit: oh en...



is weer eens relevant. ;(
  zondag 23 maart 2025 @ 15:59:15 #23
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217154865
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Nogmaals, je hebt zelf de keuze om helemaal de grens op te zoeken. Je mag ook maar 4 motoren per seizoen gebruiken. Als je qua prestatie vermogen de maximale grens op zoekt dan haal je de maximale prestaties eruit maar loop je het risico van een DNF of een motorwissel met bijbehorende straf. Hierbij geldt dat ook. Waarbij ik het nu extra dom vindt omdat ze vorig jaar bij Russell hebben gezien dat het kan gebeuren. En dan hadden ze nu nog een uitlopende ook. Een regel wijziging kan, wegen zonder banden, maar wat is dan het volgende? Wegen zonder vloer omdat er stukjes (binnen de marges) afgesleten zijn? Ik vind veel tegels in de F1 discutabel, maar deze eigenlijk niet hoor.
We hebben gezien dat Mercedes er zelfs misbruik van maakte door er elke keer een nieuwe raketmotor in te lepelen in 2021. Ik heb destijds al gezegd dat teruglopende straffen voor het gebruiken van een extra motor idioot waren. 1 motor teveel 15 plekken 2 teveel 10 plekken en 3 en meer teveel 5 plekken. Dat sloeg echt helemaal nergens op. Gelukkig hebben ze nu met de budgetcap die mogelijkheid vrijwel niet meer.

En ik ben het helemaal met je eens gewicht is nou juist iets wat voor iedereen exact hetzelfde is en daarom juist 1 van de meest terechte regels. Allerlei vleugeltjes vloeren en al dat soort dingen is heel veel variatie in te bedenken binnen de regels. Maar 800kilo blijft 800kilo. Juist 1 van de meest eerlijke regels, je kan hem niet buigen namelijk.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 23 maart 2025 @ 16:06:27 #24
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_217154943
quote:
goede clickbate titel van Nu.nl

quote:
Horner wil niet reageren op potentiële rijderswissel
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 23 maart 2025 @ 16:11:51 #25
21467 franske19
Hit the deck!
pi_217154997
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:53 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Als Lawson wordt vervangen dan mogen ze ook direct afscheid nemen van Marko. Wat een wanbeleid.
Net alsof Lawson de keuze van Marko was. Overigens gaat ook Yuki in die RBR het niet veel beter doen. Yuki was nauwelijks sneller dan Lawson in de RB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')