Ik bewonder je fantasie.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een visionair en die zijn zeldzaam , Daarnaast een groot wetenschapper met boven normale intelligentie
Ook het doge , gedoe zal ie goed uitlkomen
Als klaar is met Doge dan draait de USA veel efficienter op minder dan 10 % van het huidig aantal ambtenaren
En is financieel net zo inzichteljk als een groot bedrijf
Ik ben zelf 35 jaar ambtenaar geweest en ik weet dat dit goed haalbaar isquote:
Ik heb lang geleden een keer een documentaire gezien waarbij ze de CEO van een Britse reder (cruise schepen, ik ben de naam van het bedrijf vergeten) vergeleken met de CEO van Unilever.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat dacht je eens van resultaat?
Om een ondernemer echt te beoordelen moet je veel meer data hebben. Punt is ook helemaal niet dat ik vind dat hij de beste ondernemer is. Punt is dat hier beweerd wordt dat hij eigenlijk een slechte ondernemer is die alleen maar goed is in marketing. Dat wil ik dan graag eens goed onderbouwd zien.
Nogmaals, een onderneming als SpaceX draait helemaal niet om marketing.
Wat duidelijk te beoordelen is, is dat Musk meerdere succesvolle ondernemingen heeft opgebouwd, wat de kans op toeval erg klein maakt. Dus vanuit dat bezien is het niet meer dan normaal dat ik om een onderbouwing vraag.
Oh, daar twijfel ik ook niet aan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben zelf 35 jaar ambtenaar geweest en ik weet dat dit goed haalbaar is
Klap in het gezicht van iedereen die zich officieel wetenschapper mag noemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarnaast een groot wetenschapper
Klopt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waren de mensen van de plantsoendienst vroeger ook geen ambtenaren?
Klopt, er zijn tussen de 2 en 2,5 miljoen federale ambtenaren.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb uit een podcast van Maarten van Rossum begrepen dat het voorlopig nog maar om een paar duizend mensen gaat. En dat op een totaal van miljoenen.
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb lang geleden een keer een documentaire gezien waarbij ze de CEO van een Britse reder (cruise schepen, ik ben de naam van het bedrijf vergeten) vergeleken met de CEO van Unilever.
Die CEO van de cruise schepen (die ook van adel was) zat de hele tijd te vertellen dat alles aan zijn kennis en kunde te danken was. Hij ging bijvoorbeeld vlak voor de tewaterlating van zijn nieuwste schip een inspectie houden, waarbij hij honderden dingen afkeurde. Die mensen om hem heen stonden als knipmessen te buigen. En dus werd een hoop van het binnenwerk gesloopt en opnieuw gedaan, wat een hoop extra geld kostte en veel vertraging opleverde. Maar ja, hij wist als enige wat belangrijk was en die mensen om hem heen niet. En hij had geen plaats voor mensen die hem tegenspraken.
Dan denk je ook bij jezelf: wat een mongool, dat hij dat dan van te voren in overleg had gedaan.
Die CEO van Unilever zat de hele tijd te vertellen dat hij niet veel te doen had. Als hij het druk had, dan betekende dat hij eerder iets over het hoofd had gezien of fout had gedaan. Er stond al vast wat ze de eerstkomende tien jaar allemaal gingen doen en hij had daar zijn mensen voor. En direct onder hem de mensen die de plannen maakten en de troubleshooters. Hij had wel vergaderingen, maar die waren meestal heel kort, als er wat ernstigs aan de hand was dan namen de verantwoordelijken wel direct contact met hem op.
En zo hoort het, natuurlijk.
Ok, als je een nieuw bedrijf opstart is het een kwestie van helden die hard werken. Maar als je bij je grote internationals nog gaat eisen dat je werknemers iedere week 40 uur onbetaald overwerk doen en dat jij de enige bent die alles kan en weet, dan zit je absoluut in die eerste categorie. Met grote macht komt ook een grote verantwoordelijkheid.
Nou, stap eens de BMW dealer binnen zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het blijft toch wel echt de allerlelijkste “auto” ooit.
Ja, ik snap dat we het alleen over BEV's hebben, maar mijn punt is dat voor mij als autokoper prestaties op de Nurburgring niet doorslaggevend zijn om te zeggen dat de ene auto beter is dan de andere.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ten eerste staat er uitdrukkelijk ‘als BEV’. Ten tweede: de Model S is duidelijk comfortabeler dan de Taycan.
Afwerking van de Taycan weelderig, maar op zichzelf niets mis met die van de MS. Alcantara,(vegan) leer en carbon.
Over 10 jaar moeten alle auto's elektrisch zijn en de Europese autobouwers vinden het maar niets. En blijkbaar zijn die Chinese auto's heel concurrerend, zelfs met een hoge importbelasting.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
en er blijven maar EV s uit China komen met 10000 tegelijk, en de bevolking van Europa wordt steeds ouder heeft minder te besteden en heeft ook geen EV nodig
Bekijk deze YouTube-video
Daar ging het dan ook niet om. Het gaat erom de Tesla een auto in 2021 kon bouwen waar zelfs Porsche nu nog de tanden op stukbijt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat we het alleen over BEV's hebben, maar mijn punt is dat voor mij als autokoper prestaties op de Nurburgring niet doorslaggevend zijn om te zeggen dat de ene auto beter is dan de andere.
Qua snelheid op de Nurburgring. Dat maakt het geen betere auto, alleen een snellere auto (op de nurburgring)quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar ging het dan ook niet om. Het gaat erom de Tesla een auto in 2021 kon bouwen waar zelfs Porsche nu nog de tanden op stukbijt.
Ik heb nergens gezegd dat de ene beter is dan de andere (dat is erg persoonlijk, nietwaar?).quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Qua snelheid op de Nurburgring. Dat maakt het geen betere auto, alleen een snellere auto (op de nurburgring)
Dat heb je nu meerdere berichten in groot detail wel gedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de ene beter is dan de andere (dat is erg persoonlijk, nietwaar?).
Je noemt de ene de mindere van de andere (als BEV) op basis van de prestaties op de Nordschleiffe. Dat is wel degelijk de ene beter dan de andere noemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de ene beter is dan de andere (dat is erg persoonlijk, nietwaar?).
Een paar van zijn projecten laten overduidelijk zien dat ook hij de plank wel eens behoorlijk misslaat. Zowel Hyperloop als The Boring Company slaan zakelijk gezien helemaal nergens op. Financieel compleet onrendabel zelfs in de meest rooskleurige voorspellingen. Twitter is ondertussen ook nog maar 25% waard van wat Musk er toen voor betaald heeft. En Solarcity was ook een financieel fiasco waar volgens mij nog steeds rechtzaken over lopen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Musk kan amper programmeren, en heeft een aantal gelukjes gehad, sommige zullen dat niet als geluk zien maar als goed zakelijk inzicht, ik zelf betwijfel het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |