abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217178405
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Musk is een visionair en die zijn zeldzaam , Daarnaast een groot wetenschapper met boven normale intelligentie

Ook het doge , gedoe zal ie goed uitlkomen
Als klaar is met Doge dan draait de USA veel efficienter op minder dan 10 % van het huidig aantal ambtenaren
En is financieel net zo inzichteljk als een groot bedrijf
Ik bewonder je fantasie.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 18:40:04 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217178415
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik bewonder je fantasie.
Ik ben zelf 35 jaar ambtenaar geweest en ik weet dat dit goed haalbaar is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217178457
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat dacht je eens van resultaat?

Om een ondernemer echt te beoordelen moet je veel meer data hebben. Punt is ook helemaal niet dat ik vind dat hij de beste ondernemer is. Punt is dat hier beweerd wordt dat hij eigenlijk een slechte ondernemer is die alleen maar goed is in marketing. Dat wil ik dan graag eens goed onderbouwd zien.

Nogmaals, een onderneming als SpaceX draait helemaal niet om marketing.

Wat duidelijk te beoordelen is, is dat Musk meerdere succesvolle ondernemingen heeft opgebouwd, wat de kans op toeval erg klein maakt. Dus vanuit dat bezien is het niet meer dan normaal dat ik om een onderbouwing vraag.
Ik heb lang geleden een keer een documentaire gezien waarbij ze de CEO van een Britse reder (cruise schepen, ik ben de naam van het bedrijf vergeten) vergeleken met de CEO van Unilever.

Die CEO van de cruise schepen (die ook van adel was) zat de hele tijd te vertellen dat alles aan zijn kennis en kunde te danken was. Hij ging bijvoorbeeld vlak voor de tewaterlating van zijn nieuwste schip een inspectie houden, waarbij hij honderden dingen afkeurde. Die mensen om hem heen stonden als knipmessen te buigen. En dus werd een hoop van het binnenwerk gesloopt en opnieuw gedaan, wat een hoop extra geld kostte en veel vertraging opleverde. Maar ja, hij wist als enige wat belangrijk was en die mensen om hem heen niet. En hij had geen plaats voor mensen die hem tegenspraken.

Dan denk je ook bij jezelf: wat een mongool, dat hij dat dan van te voren in overleg had gedaan.

Die CEO van Unilever zat de hele tijd te vertellen dat hij niet veel te doen had. Als hij het druk had, dan betekende dat hij eerder iets over het hoofd had gezien of fout had gedaan. Er stond al vast wat ze de eerstkomende tien jaar allemaal gingen doen en hij had daar zijn mensen voor. En direct onder hem de mensen die de plannen maakten en de troubleshooters. Hij had wel vergaderingen, maar die waren meestal heel kort, als er wat ernstigs aan de hand was dan namen de verantwoordelijken wel direct contact met hem op.

En zo hoort het, natuurlijk.

Ok, als je een nieuw bedrijf opstart is het een kwestie van helden die hard werken. Maar als je bij je grote internationals nog gaat eisen dat je werknemers iedere week 40 uur onbetaald overwerk doen en dat jij de enige bent die alles kan en weet, dan zit je absoluut in die eerste categorie. Met grote macht komt ook een grote verantwoordelijkheid.
pi_217178566
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik ben zelf 35 jaar ambtenaar geweest en ik weet dat dit goed haalbaar is
Oh, daar twijfel ik ook niet aan.
pi_217178677
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, daar twijfel ik ook niet aan.
Waren de mensen van de plantsoendienst vroeger ook geen ambtenaren?
pi_217178745
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daarnaast een groot wetenschapper
Klap in het gezicht van iedereen die zich officieel wetenschapper mag noemen.
pi_217178755
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waren de mensen van de plantsoendienst vroeger ook geen ambtenaren?
Klopt.
Tegenwoordig sociale werkvoorziening?

Maar dat terzijde, de wijze waarop DOGE in de federale overheid om hakt levert niet een efficiėnter ambtenarenapparaat op.

Voor wat ik ervan heb meegekregen zijn de overheidsuitgaven de eerste maanden van dit jaar hoger dan vorig jaar.
pi_217178918
Ik heb uit een podcast van Maarten van Rossum begrepen dat het voorlopig nog maar om een paar duizend mensen gaat. En dat op een totaal van miljoenen.
pi_217179310
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb uit een podcast van Maarten van Rossum begrepen dat het voorlopig nog maar om een paar duizend mensen gaat. En dat op een totaal van miljoenen.
Klopt, er zijn tussen de 2 en 2,5 miljoen federale ambtenaren.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:22:44 #210
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217179870
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217179966
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:22 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Het blijft toch wel echt de allerlelijkste “auto” ooit.
pi_217180057
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb lang geleden een keer een documentaire gezien waarbij ze de CEO van een Britse reder (cruise schepen, ik ben de naam van het bedrijf vergeten) vergeleken met de CEO van Unilever.

Die CEO van de cruise schepen (die ook van adel was) zat de hele tijd te vertellen dat alles aan zijn kennis en kunde te danken was. Hij ging bijvoorbeeld vlak voor de tewaterlating van zijn nieuwste schip een inspectie houden, waarbij hij honderden dingen afkeurde. Die mensen om hem heen stonden als knipmessen te buigen. En dus werd een hoop van het binnenwerk gesloopt en opnieuw gedaan, wat een hoop extra geld kostte en veel vertraging opleverde. Maar ja, hij wist als enige wat belangrijk was en die mensen om hem heen niet. En hij had geen plaats voor mensen die hem tegenspraken.

Dan denk je ook bij jezelf: wat een mongool, dat hij dat dan van te voren in overleg had gedaan.

Die CEO van Unilever zat de hele tijd te vertellen dat hij niet veel te doen had. Als hij het druk had, dan betekende dat hij eerder iets over het hoofd had gezien of fout had gedaan. Er stond al vast wat ze de eerstkomende tien jaar allemaal gingen doen en hij had daar zijn mensen voor. En direct onder hem de mensen die de plannen maakten en de troubleshooters. Hij had wel vergaderingen, maar die waren meestal heel kort, als er wat ernstigs aan de hand was dan namen de verantwoordelijken wel direct contact met hem op.

En zo hoort het, natuurlijk.

Ok, als je een nieuw bedrijf opstart is het een kwestie van helden die hard werken. Maar als je bij je grote internationals nog gaat eisen dat je werknemers iedere week 40 uur onbetaald overwerk doen en dat jij de enige bent die alles kan en weet, dan zit je absoluut in die eerste categorie. Met grote macht komt ook een grote verantwoordelijkheid.
Goed verhaal, lekker kort.
pi_217180070
De FT heeft de keutel van 1,4 miljard ook weer ingetrokken…

https://x.com/TeslaBoomer(...)len.17180%2Fpage-675
pi_217180078
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het blijft toch wel echt de allerlelijkste “auto” ooit.
Nou, stap eens de BMW dealer binnen zou ik zeggen.
pi_217180308
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ten eerste staat er uitdrukkelijk ‘als BEV’. Ten tweede: de Model S is duidelijk comfortabeler dan de Taycan.

Afwerking van de Taycan weelderig, maar op zichzelf niets mis met die van de MS. Alcantara,(vegan) leer en carbon.
Ja, ik snap dat we het alleen over BEV's hebben, maar mijn punt is dat voor mij als autokoper prestaties op de Nurburgring niet doorslaggevend zijn om te zeggen dat de ene auto beter is dan de andere.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 21:14:58 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217180705
en er blijven maar EV s uit China komen met 10000 tegelijk, en de bevolking van Europa wordt steeds ouder heeft minder te besteden en heeft ook geen EV nodig
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217180821
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
en er blijven maar EV s uit China komen met 10000 tegelijk, en de bevolking van Europa wordt steeds ouder heeft minder te besteden en heeft ook geen EV nodig
Over 10 jaar moeten alle auto's elektrisch zijn en de Europese autobouwers vinden het maar niets. En blijkbaar zijn die Chinese auto's heel concurrerend, zelfs met een hoge importbelasting.
pi_217181122
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, ik snap dat we het alleen over BEV's hebben, maar mijn punt is dat voor mij als autokoper prestaties op de Nurburgring niet doorslaggevend zijn om te zeggen dat de ene auto beter is dan de andere.
Daar ging het dan ook niet om. Het gaat erom de Tesla een auto in 2021 kon bouwen waar zelfs Porsche nu nog de tanden op stukbijt.
pi_217181248
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar ging het dan ook niet om. Het gaat erom de Tesla een auto in 2021 kon bouwen waar zelfs Porsche nu nog de tanden op stukbijt.
Qua snelheid op de Nurburgring. Dat maakt het geen betere auto, alleen een snellere auto (op de nurburgring)
pi_217181334
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Qua snelheid op de Nurburgring. Dat maakt het geen betere auto, alleen een snellere auto (op de nurburgring)
Ik heb nergens gezegd dat de ene beter is dan de andere (dat is erg persoonlijk, nietwaar?).
pi_217181428
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb nergens gezegd dat de ene beter is dan de andere (dat is erg persoonlijk, nietwaar?).
Dat heb je nu meerdere berichten in groot detail wel gedaan.
pi_217181480
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je noemt de ene de mindere van de andere (als BEV) op basis van de prestaties op de Nordschleiffe. Dat is wel degelijk de ene beter dan de andere noemen.
pi_217181640
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Musk kan amper programmeren, en heeft een aantal gelukjes gehad, sommige zullen dat niet als geluk zien maar als goed zakelijk inzicht, ik zelf betwijfel het.
Een paar van zijn projecten laten overduidelijk zien dat ook hij de plank wel eens behoorlijk misslaat. Zowel Hyperloop als The Boring Company slaan zakelijk gezien helemaal nergens op. Financieel compleet onrendabel zelfs in de meest rooskleurige voorspellingen. Twitter is ondertussen ook nog maar 25% waard van wat Musk er toen voor betaald heeft. En Solarcity was ook een financieel fiasco waar volgens mij nog steeds rechtzaken over lopen.

En zelfs de mensen naar Mars-missie slaat eigenlijk nergens op als je er langer dan drie seconden over nadenkt. Leuk idee om naar Mars te vluchten als de aarde onleefbaar wordt, maar Mars is nu ook nog onleefbaar. De situatie op Mars is dusdanig vijandig, dat we ontzettend veel tijd en energie er in zouden moeten steken om het daar leefbaar te maken. En als we die technologie zouden hebben, dan is het makkelijker om de onleefbare aarde weer leefbaar te maken, dan een planeet op 401 miljoen kilometer afstand. Niet mijn argument, maar van Neil Degrasse Tyson.

[ Bericht 11% gewijzigd door knoopie op 25-03-2025 22:21:44 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217181961
Als je wilt excelleren als ondernemer moet je gewoon zo veel mogelijk mensen zo hard mogelijk voor je laten werken tegen een zo laag mogelijk salaris. Wat ze precies doen is veel minder belangrijk dan dat je daar voor betaald krijgt, bijvoorbeeld door producten of diensten te verkopen. Of die mensen gewoon te verhuren aan andere bedrijven. Hoe groter je ego en hoe kleiner je vermogen tot empathie, hoe beter. Mensen zijn vervangbaar en alleen nuttig als ze geld voor je verdienen of jouw spullen kopen. Zodra ze je geld kosten moet je ze zo snel mogelijk dumpen.

Dat zien we nu ook bij DOGE.
pi_217182078
Carlos Ghosn Says Nissan Is Failing – ‘Only Elon Musk Can Fix It!'
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')