Ik bewonder je fantasie.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een visionair en die zijn zeldzaam , Daarnaast een groot wetenschapper met boven normale intelligentie
Ook het doge , gedoe zal ie goed uitlkomen
Als klaar is met Doge dan draait de USA veel efficienter op minder dan 10 % van het huidig aantal ambtenaren
En is financieel net zo inzichteljk als een groot bedrijf
Ik ben zelf 35 jaar ambtenaar geweest en ik weet dat dit goed haalbaar isquote:
Ik heb lang geleden een keer een documentaire gezien waarbij ze de CEO van een Britse reder (cruise schepen, ik ben de naam van het bedrijf vergeten) vergeleken met de CEO van Unilever.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat dacht je eens van resultaat?
Om een ondernemer echt te beoordelen moet je veel meer data hebben. Punt is ook helemaal niet dat ik vind dat hij de beste ondernemer is. Punt is dat hier beweerd wordt dat hij eigenlijk een slechte ondernemer is die alleen maar goed is in marketing. Dat wil ik dan graag eens goed onderbouwd zien.
Nogmaals, een onderneming als SpaceX draait helemaal niet om marketing.
Wat duidelijk te beoordelen is, is dat Musk meerdere succesvolle ondernemingen heeft opgebouwd, wat de kans op toeval erg klein maakt. Dus vanuit dat bezien is het niet meer dan normaal dat ik om een onderbouwing vraag.
Oh, daar twijfel ik ook niet aan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben zelf 35 jaar ambtenaar geweest en ik weet dat dit goed haalbaar is
Klap in het gezicht van iedereen die zich officieel wetenschapper mag noemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarnaast een groot wetenschapper
Klopt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waren de mensen van de plantsoendienst vroeger ook geen ambtenaren?
Klopt, er zijn tussen de 2 en 2,5 miljoen federale ambtenaren.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb uit een podcast van Maarten van Rossum begrepen dat het voorlopig nog maar om een paar duizend mensen gaat. En dat op een totaal van miljoenen.
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb lang geleden een keer een documentaire gezien waarbij ze de CEO van een Britse reder (cruise schepen, ik ben de naam van het bedrijf vergeten) vergeleken met de CEO van Unilever.
Die CEO van de cruise schepen (die ook van adel was) zat de hele tijd te vertellen dat alles aan zijn kennis en kunde te danken was. Hij ging bijvoorbeeld vlak voor de tewaterlating van zijn nieuwste schip een inspectie houden, waarbij hij honderden dingen afkeurde. Die mensen om hem heen stonden als knipmessen te buigen. En dus werd een hoop van het binnenwerk gesloopt en opnieuw gedaan, wat een hoop extra geld kostte en veel vertraging opleverde. Maar ja, hij wist als enige wat belangrijk was en die mensen om hem heen niet. En hij had geen plaats voor mensen die hem tegenspraken.
Dan denk je ook bij jezelf: wat een mongool, dat hij dat dan van te voren in overleg had gedaan.
Die CEO van Unilever zat de hele tijd te vertellen dat hij niet veel te doen had. Als hij het druk had, dan betekende dat hij eerder iets over het hoofd had gezien of fout had gedaan. Er stond al vast wat ze de eerstkomende tien jaar allemaal gingen doen en hij had daar zijn mensen voor. En direct onder hem de mensen die de plannen maakten en de troubleshooters. Hij had wel vergaderingen, maar die waren meestal heel kort, als er wat ernstigs aan de hand was dan namen de verantwoordelijken wel direct contact met hem op.
En zo hoort het, natuurlijk.
Ok, als je een nieuw bedrijf opstart is het een kwestie van helden die hard werken. Maar als je bij je grote internationals nog gaat eisen dat je werknemers iedere week 40 uur onbetaald overwerk doen en dat jij de enige bent die alles kan en weet, dan zit je absoluut in die eerste categorie. Met grote macht komt ook een grote verantwoordelijkheid.
Nou, stap eens de BMW dealer binnen zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het blijft toch wel echt de allerlelijkste “auto” ooit.
Ja, ik snap dat we het alleen over BEV's hebben, maar mijn punt is dat voor mij als autokoper prestaties op de Nurburgring niet doorslaggevend zijn om te zeggen dat de ene auto beter is dan de andere.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ten eerste staat er uitdrukkelijk ‘als BEV’. Ten tweede: de Model S is duidelijk comfortabeler dan de Taycan.
Afwerking van de Taycan weelderig, maar op zichzelf niets mis met die van de MS. Alcantara,(vegan) leer en carbon.
Over 10 jaar moeten alle auto's elektrisch zijn en de Europese autobouwers vinden het maar niets. En blijkbaar zijn die Chinese auto's heel concurrerend, zelfs met een hoge importbelasting.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
en er blijven maar EV s uit China komen met 10000 tegelijk, en de bevolking van Europa wordt steeds ouder heeft minder te besteden en heeft ook geen EV nodig
Bekijk deze YouTube-video
Daar ging het dan ook niet om. Het gaat erom de Tesla een auto in 2021 kon bouwen waar zelfs Porsche nu nog de tanden op stukbijt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat we het alleen over BEV's hebben, maar mijn punt is dat voor mij als autokoper prestaties op de Nurburgring niet doorslaggevend zijn om te zeggen dat de ene auto beter is dan de andere.
Qua snelheid op de Nurburgring. Dat maakt het geen betere auto, alleen een snellere auto (op de nurburgring)quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar ging het dan ook niet om. Het gaat erom de Tesla een auto in 2021 kon bouwen waar zelfs Porsche nu nog de tanden op stukbijt.
Ik heb nergens gezegd dat de ene beter is dan de andere (dat is erg persoonlijk, nietwaar?).quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Qua snelheid op de Nurburgring. Dat maakt het geen betere auto, alleen een snellere auto (op de nurburgring)
Dat heb je nu meerdere berichten in groot detail wel gedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de ene beter is dan de andere (dat is erg persoonlijk, nietwaar?).
Je noemt de ene de mindere van de andere (als BEV) op basis van de prestaties op de Nordschleiffe. Dat is wel degelijk de ene beter dan de andere noemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de ene beter is dan de andere (dat is erg persoonlijk, nietwaar?).
Een paar van zijn projecten laten overduidelijk zien dat ook hij de plank wel eens behoorlijk misslaat. Zowel Hyperloop als The Boring Company slaan zakelijk gezien helemaal nergens op. Financieel compleet onrendabel zelfs in de meest rooskleurige voorspellingen. Twitter is ondertussen ook nog maar 25% waard van wat Musk er toen voor betaald heeft. En Solarcity was ook een financieel fiasco waar volgens mij nog steeds rechtzaken over lopen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Musk kan amper programmeren, en heeft een aantal gelukjes gehad, sommige zullen dat niet als geluk zien maar als goed zakelijk inzicht, ik zelf betwijfel het.
klopt, daarom moeten we naar een basis inkomenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als je wilt excelleren als ondernemer moet je gewoon zo veel mogelijk mensen zo hard mogelijk voor je laten werken tegen een zo laag mogelijk salaris.
Wat ze precies doen is veel minder belangrijk dan dat je daar voor betaald krijgt, bijvoorbeeld door producten of diensten te verkopen. Of die mensen gewoon te verhuren aan andere bedrijven.
Hoe groter je ego en hoe kleiner je vermogen tot empathie, hoe beter.
Mensen zijn vervangbaar en alleen nuttig als ze geld voor je verdienen of jouw spullen kopen.
Zodra ze je geld kosten moet je ze zo snel mogelijk dumpen.
Dat zien we nu ook bij DOGE.
Hoeven we helemaal niet, de mens zal in bepaalde vormen altijd nodig blijven. Ik ga daar hier nu geen hele boom over opzetten.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, daarom moeten we naar een basis inkomen
in feite zijn we al aardig op weg met de Toeslagen voor van alles en nog wat
AOW is ook een soort basisinkomen
bijstand wordt al ongecontroleerd toegekend
wie bij wil verdienen die doet maar , arbeid zal goedkoop worden en alleen worden gedaan door mensen die werken leuk vinden of exceptionele vaardigheden bezitten
verdiensten voor eenvoudig werk zullen laag zijn
In fabrieken in China zijn nu al donkere fabrieken waar geen mensen werken
Bekijk deze YouTube-video
Dat kloptquote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoeven we helemaal niet, de mens zal in bepaalde vormen altijd nodig blijven.
Nee hoor, tegen die tijd is de mens wel uitgestorven. Het idee van een basisinkomen is leuk bedacht, maar we hebben de eerste 40 jaar de mensen kei en keihard nodig, En daar kan AI bij helpen maar die gaat de mens echt niet vervangen.quote:
Basisinkomen, dat word altijd bedacht door idealisten die er van uitgaan dat de voordelen uit robotisering en automatisering ten goede van de maatschappij komen, ja zo werkt het niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee hoor, tegen die tijd is de mens wel uitgestorven. Het idee van een basisinkomen is leuk bedacht, maar we hebben de eerste 40 jaar de mensen kei en keihard nodig, En daar kan AI bij helpen maar die gaat de mens echt niet vervangen.
maar ik denk dat het verspilde moeite is en ook nogal off-topic
Ja, en? Ik noem toch ook de Taycan de betere op basis van afwerking?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je noemt de ene de mindere van de andere (als BEV) op basis van de prestaties op de Nordschleiffe. Dat is wel degelijk de ene beter dan de andere noemen.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als je wilt excelleren als ondernemer moet je gewoon zo veel mogelijk mensen zo hard mogelijk voor je laten werken tegen een zo laag mogelijk salaris. Wat ze precies doen is veel minder belangrijk dan dat je daar voor betaald krijgt, bijvoorbeeld door producten of diensten te verkopen. Of die mensen gewoon te verhuren aan andere bedrijven. Hoe groter je ego en hoe kleiner je vermogen tot empathie, hoe beter. Mensen zijn vervangbaar en alleen nuttig als ze geld voor je verdienen of jouw spullen kopen. Zodra ze je geld kosten moet je ze zo snel mogelijk dumpen.
Dat zien we nu ook bij DOGE.
Niet gekeken, maar iedereen is helemaal foxwild van de cybertruck, een iconisch mooie auto die nu al de historieboeken in gaat als meest innoverend design in jaren. Een inspiratiebom voor youtubers en influencers.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:14 schreef Wantie het volgende:
Kleine intermezzo:
De Tessler Sibertruck!
Bekijk deze YouTube-video
Voor een blinde misschienquote:
Ah, dus Reddit heeft best wel een grote invloed op het koopgedrag van mensen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:57 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niet gekeken, maar iedereen is helemaal foxwild van de cybertruck, een iconisch mooie auto die nu al de historieboeken in gaat als meest innoverend design in jaren. Een inspiratiebom voor youtubers en influencers.
Iedereen die maar blijft posten over de cybertruck en voornamelijk reddit maakt de auto alleen maar populairder, ondanks dat ze alleen maar lopen te huilen daar.
Uit dit artikel:quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:16 schreef CoolGuy het volgende:
https://www.morningstar.n(...)autonoom-rijden.aspx
quote:De FSD-goedkeuring van Tesla zou moeten helpen om de leveringen op korte termijn in China te verbeteren. In andere markten rekent Tesla echter een maandelijks abonnementsgeld voor het gebruik van de software. Dit in tegenstelling tot concurrent BYD, die zijn Level 2 autonoom rijdende software gratis aanbiedt.
• Aangezien Tesla alleen goedkeuring heeft gekregen voor zijn FSD-software van niveau 2, vragen we ons af of consumenten bereid zijn om een maandelijks abonnement te betalen voor software die mogelijk slechts marginaal beter is dan de gratis versie van BYD
Die redenatie m.b.t. Mars vs. de Aarde leefbaar maken snap ik, maar het idee gaat nog veel verder dan dat. Het gaat niet alleen om Mars als toevluchtsoord wanneer de Aarde onleefbaar wordt, maar om het succesvol reizen naar andere hemellichamen en die uiteindelijk leefbaar maken. Een eerste stap is interplanetair, het uiteindelijke doel is interstellair.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:16 schreef knoopie het volgende:
[..]
Een paar van zijn projecten laten overduidelijk zien dat ook hij de plank wel eens behoorlijk misslaat. Zowel Hyperloop als The Boring Company slaan zakelijk gezien helemaal nergens op. Financieel compleet onrendabel zelfs in de meest rooskleurige voorspellingen. Twitter is ondertussen ook nog maar 25% waard van wat Musk er toen voor betaald heeft. En Solarcity was ook een financieel fiasco waar volgens mij nog steeds rechtzaken over lopen.
En zelfs de mensen naar Mars-missie slaat eigenlijk nergens op als je er langer dan drie seconden over nadenkt. Leuk idee om naar Mars te vluchten als de aarde onleefbaar wordt, maar Mars is nu ook nog onleefbaar. De situatie op Mars is dusdanig vijandig, dat we ontzettend veel tijd en energie er in zouden moeten steken om het daar leefbaar te maken. En als we die technologie zouden hebben, dan is het makkelijker om de onleefbare aarde weer leefbaar te maken, dan een planeet op 401 miljoen kilometer afstand. Niet mijn argument, maar van Neil Degrasse Tyson.
Maar wat is nou het punt dat je hiermee wilt maken? Het argument is simpelweg: het aandeel van Musk in het succes van een aantal van zijn bedrijven is cruciaal.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb lang geleden een keer een documentaire gezien waarbij ze de CEO van een Britse reder (cruise schepen, ik ben de naam van het bedrijf vergeten) vergeleken met de CEO van Unilever.
Die CEO van de cruise schepen (die ook van adel was) zat de hele tijd te vertellen dat alles aan zijn kennis en kunde te danken was. Hij ging bijvoorbeeld vlak voor de tewaterlating van zijn nieuwste schip een inspectie houden, waarbij hij honderden dingen afkeurde. Die mensen om hem heen stonden als knipmessen te buigen. En dus werd een hoop van het binnenwerk gesloopt en opnieuw gedaan, wat een hoop extra geld kostte en veel vertraging opleverde. Maar ja, hij wist als enige wat belangrijk was en die mensen om hem heen niet. En hij had geen plaats voor mensen die hem tegenspraken.
Dan denk je ook bij jezelf: wat een mongool, dat hij dat dan van te voren in overleg had gedaan.
Die CEO van Unilever zat de hele tijd te vertellen dat hij niet veel te doen had. Als hij het druk had, dan betekende dat hij eerder iets over het hoofd had gezien of fout had gedaan. Er stond al vast wat ze de eerstkomende tien jaar allemaal gingen doen en hij had daar zijn mensen voor. En direct onder hem de mensen die de plannen maakten en de troubleshooters. Hij had wel vergaderingen, maar die waren meestal heel kort, als er wat ernstigs aan de hand was dan namen de verantwoordelijken wel direct contact met hem op.
En zo hoort het, natuurlijk.
Ok, als je een nieuw bedrijf opstart is het een kwestie van helden die hard werken. Maar als je bij je grote internationals nog gaat eisen dat je werknemers iedere week 40 uur onbetaald overwerk doen en dat jij de enige bent die alles kan en weet, dan zit je absoluut in die eerste categorie. Met grote macht komt ook een grote verantwoordelijkheid.
Deze week nog gelezen dat X inmiddels weer waard is wat Musk ervoor heeft betaald.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:16 schreef knoopie het volgende:
Twitter is ondertussen ook nog maar 25% waard van wat Musk er toen voor betaald heeft.
quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Deze week nog gelezen dat X inmiddels weer waard is wat Musk ervoor heeft betaald.
En over Neil Degrasse Tyson: sinds die mee is gaan lullen met de translobby en ineens niet meer het verschil weet tussen mannen en vrouwen kan ik hem niet meer serieus nemen. Corrupt.
Ligt er aan. Weet niet precies hoeveel hij betaald heeft per aandeel. En weet ook niet precies wanneer dit was.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt dan toch?
Het stond in een artikel in de NRC over Musk en Tesla.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Wanneer iemand op bepaalde vlakken standpunten heeft waar ik het mee oneens ben, betekent niet dat ik ze op andere vlakken (zoals hun vakgebied) niet meer serieus neem of dat ze geen valide punten hebben. Ik heb DeGrasse Tyson op het gebied van astrofysica hoog zitten, ongeacht wat hij van transzaken vindt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Deze week nog gelezen dat X inmiddels weer waard is wat Musk ervoor heeft betaald.
En over Neil Degrasse Tyson: sinds die mee is gaan lullen met de translobby en ineens niet meer het verschil weet tussen mannen en vrouwen kan ik hem niet meer serieus nemen. Corrupt.
Worden de aandelen nog steeds openbaar als Twitter verkocht?quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt dan toch?
Het stond in een artikel in de NRC over Musk en Tesla.
54,20quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ligt er aan. Weet niet precies hoeveel hij betaald heeft per aandeel. En weet ook niet precies wanneer dit was.
Maar als je dit wel weet kan je het dus gewoon aflezen
Iemand beweert dat twitter nog maar een kwart waard is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Worden de aandelen nog steeds openbaar als Twitter verkocht?![]()
Zolang aandelen niet publiekelijk verhandeld worden en het bedrijf geen jaarcijfers meer produceert is de prijsvorming niets meer als gebakken lucht.
Moeten we jou hier gewoon niet meer serieus nemen zoals jij hier een wetenschapper niet meer serieus neemt omdat hij een andere mening als jou over een bepaald onderwerp.
Kun je zelf toch zoeken als je daar interesse in hebt?quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:05 schreef Basp1 het volgende:
VEM Kun je ons eens een link geven naar het laatste jaar rapport van x/ twitter dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |