abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2025 @ 11:53:49 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217152499
Africa heeft een enorm potentie voor cars powerd op solar energy

Nu zonnepanelen zo extreem goedkoop zijn geworden zal Africa overspoeld gaan worden met zeer goede solar , met bemande charging points in overvloed

Als er een behoefte is aan een EV car company dan is het daar, China zal er massaal EV autos gaan produceren

Ook TATA kan beter in Africa werken met 300 dagen zon per jaar , verder gaan als men waterstof wil gaan gebruiken voor Staal productie
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 23-03-2025 12:34:18 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 maart 2025 @ 12:40:22 #102
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217153085
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 10:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het enige punt waar je gelijk hebt. Daar hadden ze dus investeerders voor nodig. De tekeningen lagen er al en het chassis was al besteld. Het lijkt me nogal logisch dat als je een ingenieus idee hebt, zoiets als een auto bouwen, dat je daar niet vanaf morgen mee begint. Er zijn denk ik bar weinig mensen op deze aardbol die een auto kunnen ontwerpen elén tevens genoeg geld hebben om een productielijn op te starten. Musk zal ongetwijfeld hetzelfde idee hebben gehad en de gedeelde interesse brengt 2 partijen bij elkaar. Waarschijnlijk waren er in die tijd meerdere startups en had Tesla het beste idee volgens Musk. Nogmaals daar mag hij voor geroemd worden. Maar Musk heeft 0 inspraak gehad over de Roadster.
[..]
Musk is gewoon de ordinaire suikeroom van Tesla geweest en heeft zich daarmee als CEO in het bedrijf gekocht. Hoe moeilijk is dat om dat te erkennen?
Het klopt dat Musk zich heeft ingekocht en het bedrijf niet heeft opgericht. Waar het mijns inziens om gaat, is dat als je zegt dat Musk een visionair is en zijn leiding cruciaal is geweest voor het gigantische succes van Tesla, het tegenargument is: "nee hoor, dat is het resultaat van het werk van de oprichters. Musk heeft het slechts gekocht, meer niet."

Ter vergelijk (zomaar een voorbeeld): Heineken is opgericht door de grootvader van Freddy Heineken. Die zag kansen in de biermarkt en nam in 1864 een reeds bestaande brouwerij over. Toen Freddy in '41 zelf bij het bedrijf ging werken, was Heineken een lokale bierbrouwerij met een bescheiden positie alleen in Nederland, die al 77 jaar bestond en niet meer voor de neerderheid in bezit was van de familie.

Door aandelen terug te kopen kreeg de familie weer een meerderheidsbelang en Freddy nam vanaf 1954 de leiding van het bedrijf. Hij heeft het bedrijf getransformeerd van een lokale speler met een bescheiden positie in de Nederlandse markt naar een van de grootste bierbrouwerijen ter wereld, in meer dan 170 landen verkrijgbaar.

Er zijn bij mijn weten bijzonder weinig mensen die dat niet toeschrijven aan Freddy's opmerkelijke visie en strategie. Maar als je de argumentatie hier zou hanteren wanneer je het gewoonweg niet kunt verdragen om een persoon die je niet aanstaat credits te geven, is het verhaal: "Freddy was helemaal geen visionair. Hij heeft het bedrijf niet eens opgericht, dat deed zijn grootvader. En die had op zijn beurt slechts brouwerij "De Hooiberg" overgenomen en niet eens zelf gestart. Freddy was slechts geldschieter en heeft zich ingekocht, dat succes is niet zijn verdienste."

Het is gewoon niet realistisch.
pi_217153206
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 12:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het klopt dat Musk zich heeft ingekocht en het bedrijf niet heeft opgericht. Waar het mijns inziens om gaat, is dat als je zegt dat Musk een visionair is en zijn leiding cruciaal is geweest voor het gigantische succes van Tesla, het tegenargument is: "nee hoor, dat is het resultaat van het werk van de oprichters. Musk heeft het slechts gekocht, meer niet."

Ter vergelijk (zomaar een voorbeeld): Heineken is opgericht door de grootvader van Freddy Heineken. Die zag kansen in de biermarkt en nam in 1864 een reeds bestaande brouwerij over. Toen Freddy in '41 zelf bij het bedrijf ging werken, was Heineken een lokale bierbrouwerij met een bescheiden positie alleen in Nederland, die al 77 jaar bestond en niet meer voor de neerderheid in bezit was van de familie.

Door aandelen terug te kopen kreeg de familie weer een meerderheidsbelang en Freddy nam vanaf 1954 de leiding van het bedrijf. Hij heeft het bedrijf getransformeerd van een lokale speler met een bescheiden positie in de Nederlandse markt naar een van de grootste bierbrouwerijen ter wereld, in meer dan 170 landen verkrijgbaar.

Er zijn bij mijn weten bijzonder weinig mensen die dat niet toeschrijven aan Freddy's opmerkelijke visie en strategie. Maar als je de argumentatie hier zou hanteren wanneer je het gewoonweg niet kunt verdragen om een persoon die je niet aanstaat credits te geven, is het verhaal: "Freddy was helemaal geen visionair. Hij heeft het bedrijf niet eens opgericht, dat deed zijn grootvader. En die had op zijn beurt slechts brouwerij "De Hooiberg" overgenomen en niet eens zelf gestart. Freddy was slechts geldschieter en heeft zich ingekocht, dat succes is niet zijn verdienste."

Het is gewoon niet realistisch.
Volgens mij was de Internationale expansie meer het werk van Karel Vuursteen, in ieder geval wat Amerika betreft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217153262
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 10:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het enige punt waar je gelijk hebt. Daar hadden ze dus investeerders voor nodig. De tekeningen lagen er al en het chassis was al besteld. Het lijkt me nogal logisch dat als je een ingenieus idee hebt, zoiets als een auto bouwen, dat je daar niet vanaf morgen mee begint. Er zijn denk ik bar weinig mensen op deze aardbol die een auto kunnen ontwerpen elén tevens genoeg geld hebben om een productielijn op te starten. Musk zal ongetwijfeld hetzelfde idee hebben gehad en de gedeelde interesse brengt 2 partijen bij elkaar. Waarschijnlijk waren er in die tijd meerdere startups en had Tesla het beste idee volgens Musk. Nogmaals daar mag hij voor geroemd worden. Maar Musk heeft 0 inspraak gehad over de Roadster.
[..]
Musk is gewoon de ordinaire suikeroom van Tesla geweest en heeft zich daarmee als CEO in het bedrijf gekocht. Hoe moeilijk is dat om dat te erkennen?
Heel makkelijk als je de realiteit geweld aan wil doen. Musk wegzetten als een simpele investeerder is erg dom.
  zondag 23 maart 2025 @ 13:04:36 #105
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217153280
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volgens mij was de Internationale expansie meer het werk van Karel Vuursteen, in ieder geval wat Amerika betreft.
Ik kende de naam niet. Maar ik zie dat de man vanaf 1991 bij Heineken in dienst is getreden, klopt dat?
pi_217153308
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:04 schreef Repentless het volgende:
Karel Vuursteen
Ja.

https://archive.ph/LKAh5
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217153371
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Uiteindelijk zijn dat niet de modellen waar de omzet in zit.

Je moet kijken naar de Y / 3 en het segment waar de concurrentie zit.

De nieuwe Y is goed geslaagd (afgezien van de missende hendels / stalks) maar vanwege Musk zou ik die nu niet kopen.

De Q1 cijfers (aantal verkopen en later ook kwartaalcijfer) worden heel interessant, dat kan een "duik" of "vlieg" moment voor het aandeel worden.
Ik snap heel goed dat de Porsche en de Tesla Model S geen warme broodjes zijn. Maar Porsche heeft wel het maximale in zich wat VAG kan maken op dit gebied. Dus is het wel interessant om daar naar te kijken.

Om de Plaid te verslaan op de Nordschleife heeft men de Turbo GT moeten maken. Zelden zo’n onnozele BEV gezien. Toch een kunstgreep nodig als Porsche om op de Nordschleife beter te kunnen presteren dan een auto die al jaren op de markt is.

De nieuwe Y heeft een stengel om richting aan te geven. Schakelen gebeurt automatisch als je dat wil. Als je weet hoe dan hoef je zelden nog naar het scherm te gaan.

Q1 ben ik ook benieuwd naar.
pi_217153376
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 11:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Musk is ook tegen de “tarrifs”
Ieder zinnig mens is daartegen…
pi_217153527
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De nieuwe Y heeft een stengel om richting aan te geven. Schakelen gebeurt automatisch als je dat wil. Als je weet hoe dan hoef je zelden nog naar het scherm te gaan.
Och, is de stengel toch weer terug? Die knopjes op het stuur waren gewoon kut maar dat vond ik ook al toen ik nog wel in de race was voor een Model Y.

Ik volg het niet zo hard meer omdat m'n interesse weg is.

Nu die voor het schakelen nog.
Echt van die wijzigingen waar niemand om gevraagd heeft.

quote:
Q1 ben ik ook benieuwd naar.
Ja, dat zal wel de toon zetten.
  zondag 23 maart 2025 @ 13:34:39 #110
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217153585
quote:
Heineken was bij het terugtreden van Freddy al actief in 170 landen. Vanaf de jaren '40-'50 begon de export naar Noord-Amerika. Vanaf de jaren '70 is de groei enorm geweest, vergeleken met de positie die het bedrijf had bij zijn aantreden. Het was toen niet eens de grootste bierbrouwer van Nederland.

Globaal marktaandeel van Heineken in '89 (bij terugtreden Freddy) wordt geschat op zo'n 4 tot 5%. Bij terugtreden van Vuursteen in 2002 op zo'n 8%. Een verdubbeling dus en dat is meer dan indrukwekkend, maar de transformatie en groei die het bedrijf heeft doorgemaakt vanaf het startpunt van Freddy's leiding is uitzonderlijk. Dat ben je toch wel eens, neem ik aan?
pi_217153836
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Och, is de stengel toch weer terug? Die knopjes op het stuur waren gewoon kut maar dat vond ik ook al toen ik nog wel in de race was voor een Model Y.

Ik volg het niet zo hard meer omdat m'n interesse weg is.

Nu die voor het schakelen nog.
Echt van die wijzigingen waar niemand om gevraagd heeft.
[..]
Ja, dat zal wel de toon zetten.
Ik vind het automatisch schakelen echt heel fijn werken. Maar goed, ik vond het schakelen aan het stuur dan ook k met peren.

Richting aangeven… eens.

Maar goed, het is niet voor niets aangepast.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:06:27 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217154450
Duitsers spugen op Poetin en op Tesla

quote:
Tesla is DONE in Germany, 94% won't buy it
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217160003
twitter
pi_217162874
Het sentiment lijkt in de VS alweer te draaien:

https://x.com/MarioNawfal(...)len.17180%2Fpage-674

In China hebben ze de MYLR in prijs verhoogd (teken dat ze meer kunnen verkopen dan produceren) en ook in Europa zijn er geluiden dat de MY Juniper goed verkoopt.

En terecht.
pi_217162959
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
Duitsers spugen op Poetin en op Tesla
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Logisch met die dure stroom daar. Alleen een fiets is nog betaalbaar en is nog 'groen' ook.
pi_217163370
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 08:38 schreef VEM2012 het volgende:
Het sentiment lijkt in de VS alweer te draaien:

https://x.com/MarioNawfal(...)len.17180%2Fpage-674

In China hebben ze de MYLR in prijs verhoogd (teken dat ze meer kunnen verkopen dan produceren) en ook in Europa zijn er geluiden dat de MY Juniper goed verkoopt.

En terecht.
https://www.demorgen.be/n(...)t-nu-lijkt~bb372cde/
Interessant artikel er over, wellicht voor jullie achter een paywall. Negatieve kanten hier al toegelicht in het topic, positieve kanten: oa nieuw model, maar ook toch nog de verwachting voor de robotaxi in de zomer. Ben benieuwd of het nu na de 14de keer 'dit jaar, echt' nu eens zou gebeuren.

Persoonlijk zou het me niet verwonderen dat een deel van de MAGA base nu Tesla's gaat gaan kopen. To own the libs vermoed ik dan.
pi_217163426
Ik heb meer vertrouwen in de kwartaalcijfers dan een tweet van een random persoon.
pi_217163747
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de kwartaalcijfers dan een tweet van een random persoon.
De reacties onder de tweet zeggen ook wel genoeg.
pi_217163881
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de kwartaalcijfers dan een tweet van een random persoon.
Op zich helemaal terecht.

Maar die kanttekening werd gek genoeg niet gemaakt bij alle ‘Tesla gaat door het putje’ berichtgeving.

Overigens zal Q1 waarschijnlijk nog steeds relatief laag zijn, omdat Tesla slechts een deel van de maand maart heeft kunnen gebruiken om met de nieuwe Y te scoren en bovendien nog niet alle varianten er zijn.

Nog afgezien van dat ik wel verwacht dat de hetze in 2025 effect zal hebben. Daarna: business better as usual. Zeker als men 4680 eindelijk naar de volumemodellen kan brengen.

[ Bericht 24% gewijzigd door VEM2012 op 24-03-2025 11:20:18 ]
  maandag 24 maart 2025 @ 16:15:48 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217166337
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 08:46 schreef niggeplease het volgende:

[..]
Logisch met die dure stroom daar. Alleen een fiets is nog betaalbaar en is nog 'groen' ook.
groen en stikstof is overrated
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!fotograaf maandag 24 maart 2025 @ 16:39:18 #121
364681 over_hedge
pi_217166685
Gaat nu wel lekker omhoog. 270 dollar nu
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217166873
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heel makkelijk als je de realiteit geweld aan wil doen. Musk wegzetten als een simpele investeerder is erg dom.
Ik wil hem helemaal niet wegzetten als een simpele investeerder.
Hij heeft de eerste investeringsronde geïnitieerd notabene. Maar die hele investering is gestoeld op gebakken lucht en die verkoopt hij nu nog steeds.
De hoge beursnotering tov de huidige marktwaarde van Tesla zegt imo genoeg, het is een marketingtechnisch geweldig bedrijf en dat breng allerlei voordelen met zich mee. De Tesla zelf is en blijft een overrated Chinese prulwagen.
  maandag 24 maart 2025 @ 17:19:14 #123
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217167022
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 17:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik wil hem helemaal niet wegzetten als een simpele investeerder.
Hij heeft de eerste investeringsronde geïnitieerd notabene. Maar die hele investering is gestoeld op gebakken lucht en die verkoopt hij nu nog steeds.
De hoge beursnotering tov de huidige marktwaarde van Tesla zegt imo genoeg, het is een marketingtechnisch geweldig bedrijf en dat breng allerlei voordelen met zich mee. De Tesla zelf is en blijft een overrated Chinese prulwagen.
Dit is ook geen gekke insteek. Ik vind Tesla's ook overrated, als je puur naar de kwaliteit van de auto's kijkt. Qua batterijtechnologie, connectivity en laadinfrastructuur lopen of liepen ze mijns inziens wel ver voor op de concurrentie.

Maar het punt was dat bepaalde mensen (ik bedoel jou niet) het succes van Tesla simpelweg niet willen toeschrijven aan het beleid van Musk, omdat ze het een klootzak vinden. En dat houdt in dat de man zo neergezet moet worden dat hii geen enkele kwaliteit of visie heeft. Dat hij het slechts gekocht heeft en er verder niet zoveel mee te maken heeft. En dat vinden mensen (waaronder ik) niet terecht en buiten elke realiteit.
pi_217167738
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:39 schreef over_hedge het volgende:
Gaat nu wel lekker omhoog. 270 dollar nu
Nou, dan zal tampon Tim Walz weer de deur plat lopen bij de psychiater…
pi_217167761
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 17:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik wil hem helemaal niet wegzetten als een simpele investeerder.
Hij heeft de eerste investeringsronde geïnitieerd notabene. Maar die hele investering is gestoeld op gebakken lucht en die verkoopt hij nu nog steeds.
De hoge beursnotering tov de huidige marktwaarde van Tesla zegt imo genoeg, het is een marketingtechnisch geweldig bedrijf en dat breng allerlei voordelen met zich mee. De Tesla zelf is en blijft een overrated Chinese prulwagen.
Gek dat iemand die er wel verstand van heeft, zoals Munro, daar wezenlijk anders over denkt dan ene Vliegbaard van Fok!

En ook de Chinezen denken er wezenlijk anders over. Cijfers over de populariteit van de nieuwe Model Y:

https://x.com/daltybrewer(...)len.17180%2Fpage-674
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')