abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2025 @ 11:53:49 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217152499
Africa heeft een enorm potentie voor cars powerd op solar energy

Nu zonnepanelen zo extreem goedkoop zijn geworden zal Africa overspoeld gaan worden met zeer goede solar , met bemande charging points in overvloed

Als er een behoefte is aan een EV car company dan is het daar, China zal er massaal EV autos gaan produceren

Ook TATA kan beter in Africa werken met 300 dagen zon per jaar , verder gaan als men waterstof wil gaan gebruiken voor Staal productie
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 23-03-2025 12:34:18 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 maart 2025 @ 12:40:22 #102
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217153085
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 10:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het enige punt waar je gelijk hebt. Daar hadden ze dus investeerders voor nodig. De tekeningen lagen er al en het chassis was al besteld. Het lijkt me nogal logisch dat als je een ingenieus idee hebt, zoiets als een auto bouwen, dat je daar niet vanaf morgen mee begint. Er zijn denk ik bar weinig mensen op deze aardbol die een auto kunnen ontwerpen elén tevens genoeg geld hebben om een productielijn op te starten. Musk zal ongetwijfeld hetzelfde idee hebben gehad en de gedeelde interesse brengt 2 partijen bij elkaar. Waarschijnlijk waren er in die tijd meerdere startups en had Tesla het beste idee volgens Musk. Nogmaals daar mag hij voor geroemd worden. Maar Musk heeft 0 inspraak gehad over de Roadster.
[..]
Musk is gewoon de ordinaire suikeroom van Tesla geweest en heeft zich daarmee als CEO in het bedrijf gekocht. Hoe moeilijk is dat om dat te erkennen?
Het klopt dat Musk zich heeft ingekocht en het bedrijf niet heeft opgericht. Waar het mijns inziens om gaat, is dat als je zegt dat Musk een visionair is en zijn leiding cruciaal is geweest voor het gigantische succes van Tesla, het tegenargument is: "nee hoor, dat is het resultaat van het werk van de oprichters. Musk heeft het slechts gekocht, meer niet."

Ter vergelijk (zomaar een voorbeeld): Heineken is opgericht door de grootvader van Freddy Heineken. Die zag kansen in de biermarkt en nam in 1864 een reeds bestaande brouwerij over. Toen Freddy in '41 zelf bij het bedrijf ging werken, was Heineken een lokale bierbrouwerij met een bescheiden positie alleen in Nederland, die al 77 jaar bestond en niet meer voor de neerderheid in bezit was van de familie.

Door aandelen terug te kopen kreeg de familie weer een meerderheidsbelang en Freddy nam vanaf 1954 de leiding van het bedrijf. Hij heeft het bedrijf getransformeerd van een lokale speler met een bescheiden positie in de Nederlandse markt naar een van de grootste bierbrouwerijen ter wereld, in meer dan 170 landen verkrijgbaar.

Er zijn bij mijn weten bijzonder weinig mensen die dat niet toeschrijven aan Freddy's opmerkelijke visie en strategie. Maar als je de argumentatie hier zou hanteren wanneer je het gewoonweg niet kunt verdragen om een persoon die je niet aanstaat credits te geven, is het verhaal: "Freddy was helemaal geen visionair. Hij heeft het bedrijf niet eens opgericht, dat deed zijn grootvader. En die had op zijn beurt slechts brouwerij "De Hooiberg" overgenomen en niet eens zelf gestart. Freddy was slechts geldschieter en heeft zich ingekocht, dat succes is niet zijn verdienste."

Het is gewoon niet realistisch.
pi_217153206
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 12:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het klopt dat Musk zich heeft ingekocht en het bedrijf niet heeft opgericht. Waar het mijns inziens om gaat, is dat als je zegt dat Musk een visionair is en zijn leiding cruciaal is geweest voor het gigantische succes van Tesla, het tegenargument is: "nee hoor, dat is het resultaat van het werk van de oprichters. Musk heeft het slechts gekocht, meer niet."

Ter vergelijk (zomaar een voorbeeld): Heineken is opgericht door de grootvader van Freddy Heineken. Die zag kansen in de biermarkt en nam in 1864 een reeds bestaande brouwerij over. Toen Freddy in '41 zelf bij het bedrijf ging werken, was Heineken een lokale bierbrouwerij met een bescheiden positie alleen in Nederland, die al 77 jaar bestond en niet meer voor de neerderheid in bezit was van de familie.

Door aandelen terug te kopen kreeg de familie weer een meerderheidsbelang en Freddy nam vanaf 1954 de leiding van het bedrijf. Hij heeft het bedrijf getransformeerd van een lokale speler met een bescheiden positie in de Nederlandse markt naar een van de grootste bierbrouwerijen ter wereld, in meer dan 170 landen verkrijgbaar.

Er zijn bij mijn weten bijzonder weinig mensen die dat niet toeschrijven aan Freddy's opmerkelijke visie en strategie. Maar als je de argumentatie hier zou hanteren wanneer je het gewoonweg niet kunt verdragen om een persoon die je niet aanstaat credits te geven, is het verhaal: "Freddy was helemaal geen visionair. Hij heeft het bedrijf niet eens opgericht, dat deed zijn grootvader. En die had op zijn beurt slechts brouwerij "De Hooiberg" overgenomen en niet eens zelf gestart. Freddy was slechts geldschieter en heeft zich ingekocht, dat succes is niet zijn verdienste."

Het is gewoon niet realistisch.
Volgens mij was de Internationale expansie meer het werk van Karel Vuursteen, in ieder geval wat Amerika betreft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217153262
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 10:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het enige punt waar je gelijk hebt. Daar hadden ze dus investeerders voor nodig. De tekeningen lagen er al en het chassis was al besteld. Het lijkt me nogal logisch dat als je een ingenieus idee hebt, zoiets als een auto bouwen, dat je daar niet vanaf morgen mee begint. Er zijn denk ik bar weinig mensen op deze aardbol die een auto kunnen ontwerpen elén tevens genoeg geld hebben om een productielijn op te starten. Musk zal ongetwijfeld hetzelfde idee hebben gehad en de gedeelde interesse brengt 2 partijen bij elkaar. Waarschijnlijk waren er in die tijd meerdere startups en had Tesla het beste idee volgens Musk. Nogmaals daar mag hij voor geroemd worden. Maar Musk heeft 0 inspraak gehad over de Roadster.
[..]
Musk is gewoon de ordinaire suikeroom van Tesla geweest en heeft zich daarmee als CEO in het bedrijf gekocht. Hoe moeilijk is dat om dat te erkennen?
Heel makkelijk als je de realiteit geweld aan wil doen. Musk wegzetten als een simpele investeerder is erg dom.
  zondag 23 maart 2025 @ 13:04:36 #105
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217153280
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volgens mij was de Internationale expansie meer het werk van Karel Vuursteen, in ieder geval wat Amerika betreft.
Ik kende de naam niet. Maar ik zie dat de man vanaf 1991 bij Heineken in dienst is getreden, klopt dat?
pi_217153308
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:04 schreef Repentless het volgende:
Karel Vuursteen
Ja.

https://archive.ph/LKAh5
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217153371
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Uiteindelijk zijn dat niet de modellen waar de omzet in zit.

Je moet kijken naar de Y / 3 en het segment waar de concurrentie zit.

De nieuwe Y is goed geslaagd (afgezien van de missende hendels / stalks) maar vanwege Musk zou ik die nu niet kopen.

De Q1 cijfers (aantal verkopen en later ook kwartaalcijfer) worden heel interessant, dat kan een "duik" of "vlieg" moment voor het aandeel worden.
Ik snap heel goed dat de Porsche en de Tesla Model S geen warme broodjes zijn. Maar Porsche heeft wel het maximale in zich wat VAG kan maken op dit gebied. Dus is het wel interessant om daar naar te kijken.

Om de Plaid te verslaan op de Nordschleife heeft men de Turbo GT moeten maken. Zelden zo’n onnozele BEV gezien. Toch een kunstgreep nodig als Porsche om op de Nordschleife beter te kunnen presteren dan een auto die al jaren op de markt is.

De nieuwe Y heeft een stengel om richting aan te geven. Schakelen gebeurt automatisch als je dat wil. Als je weet hoe dan hoef je zelden nog naar het scherm te gaan.

Q1 ben ik ook benieuwd naar.
pi_217153376
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 11:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Musk is ook tegen de “tarrifs”
Ieder zinnig mens is daartegen…
pi_217153527
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De nieuwe Y heeft een stengel om richting aan te geven. Schakelen gebeurt automatisch als je dat wil. Als je weet hoe dan hoef je zelden nog naar het scherm te gaan.
Och, is de stengel toch weer terug? Die knopjes op het stuur waren gewoon kut maar dat vond ik ook al toen ik nog wel in de race was voor een Model Y.

Ik volg het niet zo hard meer omdat m'n interesse weg is.

Nu die voor het schakelen nog.
Echt van die wijzigingen waar niemand om gevraagd heeft.

quote:
Q1 ben ik ook benieuwd naar.
Ja, dat zal wel de toon zetten.
  zondag 23 maart 2025 @ 13:34:39 #110
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217153585
quote:
Heineken was bij het terugtreden van Freddy al actief in 170 landen. Vanaf de jaren '40-'50 begon de export naar Noord-Amerika. Vanaf de jaren '70 is de groei enorm geweest, vergeleken met de positie die het bedrijf had bij zijn aantreden. Het was toen niet eens de grootste bierbrouwer van Nederland.

Globaal marktaandeel van Heineken in '89 (bij terugtreden Freddy) wordt geschat op zo'n 4 tot 5%. Bij terugtreden van Vuursteen in 2002 op zo'n 8%. Een verdubbeling dus en dat is meer dan indrukwekkend, maar de transformatie en groei die het bedrijf heeft doorgemaakt vanaf het startpunt van Freddy's leiding is uitzonderlijk. Dat ben je toch wel eens, neem ik aan?
pi_217153836
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Och, is de stengel toch weer terug? Die knopjes op het stuur waren gewoon kut maar dat vond ik ook al toen ik nog wel in de race was voor een Model Y.

Ik volg het niet zo hard meer omdat m'n interesse weg is.

Nu die voor het schakelen nog.
Echt van die wijzigingen waar niemand om gevraagd heeft.
[..]
Ja, dat zal wel de toon zetten.
Ik vind het automatisch schakelen echt heel fijn werken. Maar goed, ik vond het schakelen aan het stuur dan ook k met peren.

Richting aangeven… eens.

Maar goed, het is niet voor niets aangepast.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:06:27 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217154450
Duitsers spugen op Poetin en op Tesla

quote:
Tesla is DONE in Germany, 94% won't buy it
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217160003
twitter
pi_217162874
Het sentiment lijkt in de VS alweer te draaien:

https://x.com/MarioNawfal(...)len.17180%2Fpage-674

In China hebben ze de MYLR in prijs verhoogd (teken dat ze meer kunnen verkopen dan produceren) en ook in Europa zijn er geluiden dat de MY Juniper goed verkoopt.

En terecht.
pi_217162959
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
Duitsers spugen op Poetin en op Tesla
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Logisch met die dure stroom daar. Alleen een fiets is nog betaalbaar en is nog 'groen' ook.
pi_217163370
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 08:38 schreef VEM2012 het volgende:
Het sentiment lijkt in de VS alweer te draaien:

https://x.com/MarioNawfal(...)len.17180%2Fpage-674

In China hebben ze de MYLR in prijs verhoogd (teken dat ze meer kunnen verkopen dan produceren) en ook in Europa zijn er geluiden dat de MY Juniper goed verkoopt.

En terecht.
https://www.demorgen.be/n(...)t-nu-lijkt~bb372cde/
Interessant artikel er over, wellicht voor jullie achter een paywall. Negatieve kanten hier al toegelicht in het topic, positieve kanten: oa nieuw model, maar ook toch nog de verwachting voor de robotaxi in de zomer. Ben benieuwd of het nu na de 14de keer 'dit jaar, echt' nu eens zou gebeuren.

Persoonlijk zou het me niet verwonderen dat een deel van de MAGA base nu Tesla's gaat gaan kopen. To own the libs vermoed ik dan.
pi_217163426
Ik heb meer vertrouwen in de kwartaalcijfers dan een tweet van een random persoon.
pi_217163747
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de kwartaalcijfers dan een tweet van een random persoon.
De reacties onder de tweet zeggen ook wel genoeg.
pi_217163881
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de kwartaalcijfers dan een tweet van een random persoon.
Op zich helemaal terecht.

Maar die kanttekening werd gek genoeg niet gemaakt bij alle ‘Tesla gaat door het putje’ berichtgeving.

Overigens zal Q1 waarschijnlijk nog steeds relatief laag zijn, omdat Tesla slechts een deel van de maand maart heeft kunnen gebruiken om met de nieuwe Y te scoren en bovendien nog niet alle varianten er zijn.

Nog afgezien van dat ik wel verwacht dat de hetze in 2025 effect zal hebben. Daarna: business better as usual. Zeker als men 4680 eindelijk naar de volumemodellen kan brengen.

[ Bericht 24% gewijzigd door VEM2012 op 24-03-2025 11:20:18 ]
  maandag 24 maart 2025 @ 16:15:48 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217166337
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 08:46 schreef niggeplease het volgende:

[..]
Logisch met die dure stroom daar. Alleen een fiets is nog betaalbaar en is nog 'groen' ook.
groen en stikstof is overrated
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!fotograaf maandag 24 maart 2025 @ 16:39:18 #121
364681 over_hedge
pi_217166685
Gaat nu wel lekker omhoog. 270 dollar nu
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217166873
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heel makkelijk als je de realiteit geweld aan wil doen. Musk wegzetten als een simpele investeerder is erg dom.
Ik wil hem helemaal niet wegzetten als een simpele investeerder.
Hij heeft de eerste investeringsronde geïnitieerd notabene. Maar die hele investering is gestoeld op gebakken lucht en die verkoopt hij nu nog steeds.
De hoge beursnotering tov de huidige marktwaarde van Tesla zegt imo genoeg, het is een marketingtechnisch geweldig bedrijf en dat breng allerlei voordelen met zich mee. De Tesla zelf is en blijft een overrated Chinese prulwagen.
  maandag 24 maart 2025 @ 17:19:14 #123
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217167022
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 17:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik wil hem helemaal niet wegzetten als een simpele investeerder.
Hij heeft de eerste investeringsronde geïnitieerd notabene. Maar die hele investering is gestoeld op gebakken lucht en die verkoopt hij nu nog steeds.
De hoge beursnotering tov de huidige marktwaarde van Tesla zegt imo genoeg, het is een marketingtechnisch geweldig bedrijf en dat breng allerlei voordelen met zich mee. De Tesla zelf is en blijft een overrated Chinese prulwagen.
Dit is ook geen gekke insteek. Ik vind Tesla's ook overrated, als je puur naar de kwaliteit van de auto's kijkt. Qua batterijtechnologie, connectivity en laadinfrastructuur lopen of liepen ze mijns inziens wel ver voor op de concurrentie.

Maar het punt was dat bepaalde mensen (ik bedoel jou niet) het succes van Tesla simpelweg niet willen toeschrijven aan het beleid van Musk, omdat ze het een klootzak vinden. En dat houdt in dat de man zo neergezet moet worden dat hii geen enkele kwaliteit of visie heeft. Dat hij het slechts gekocht heeft en er verder niet zoveel mee te maken heeft. En dat vinden mensen (waaronder ik) niet terecht en buiten elke realiteit.
pi_217167738
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:39 schreef over_hedge het volgende:
Gaat nu wel lekker omhoog. 270 dollar nu
Nou, dan zal tampon Tim Walz weer de deur plat lopen bij de psychiater…
pi_217167761
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 17:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik wil hem helemaal niet wegzetten als een simpele investeerder.
Hij heeft de eerste investeringsronde geïnitieerd notabene. Maar die hele investering is gestoeld op gebakken lucht en die verkoopt hij nu nog steeds.
De hoge beursnotering tov de huidige marktwaarde van Tesla zegt imo genoeg, het is een marketingtechnisch geweldig bedrijf en dat breng allerlei voordelen met zich mee. De Tesla zelf is en blijft een overrated Chinese prulwagen.
Gek dat iemand die er wel verstand van heeft, zoals Munro, daar wezenlijk anders over denkt dan ene Vliegbaard van Fok!

En ook de Chinezen denken er wezenlijk anders over. Cijfers over de populariteit van de nieuwe Model Y:

https://x.com/daltybrewer(...)len.17180%2Fpage-674
pi_217167831
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 17:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is ook geen gekke insteek. Ik vind Tesla's ook overrated, als je puur naar de kwaliteit van de auto's kijkt. Qua batterijtechnologie, connectivity en laadinfrastructuur lopen of liepen ze mijns inziens wel ver voor op de concurrentie.

Maar het punt was dat bepaalde mensen (ik bedoel jou niet) het succes van Tesla simpelweg niet willen toeschrijven aan het beleid van Musk, omdat ze het een klootzak vinden. En dat houdt in dat de man zo neergezet moet worden dat hii geen enkele kwaliteit of visie heeft. Dat hij het slechts gekocht heeft en er verder niet zoveel mee te maken heeft. En dat vinden mensen (waaronder ik) niet terecht en buiten elke realiteit.
De kwaliteit van Tesla’s is flink omhoog gegaan. Ja, de eerste Model S (en de opvolgende in het vorige decennium ook wel) had best wat kuren.

De Model 3 was al beter, maar de eerste versie had ook wel kuren. De eerste refresh (eind 2021) was zonder meer goed. De MY uit Berlijn was echt goed. 0 fehler auto. Mijn eerste ooit. Zelfs de Porsches hadden wel eens wat.

Maar goed, zo’n reputatie raak je niet makkelijk kwijt.

Waar Tesla in achterblijft is een bepaalde mate van afwerking. Het is niet zoals bij Audi en Porsche dat men echt de inzittenden wil verwennen. Het is veel meer no nonsense. Niet in het minst omdat verwennerij extra gewicht betekent. Ik mis het dan ook niet.

Daar staat tegenover dat ik geen auto gereden heb met zoveel gezeik als een Audi. Indertijd had ik er twee gekocht. Mijn hemel. Die stonden bwvs vaker bij de dealer dan in mijn garage.
pi_217168370
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gek dat iemand die er wel verstand van heeft, zoals Munro, daar wezenlijk anders over denkt dan ene Vliegbaard van Fok!

En ook de Chinezen denken er wezenlijk anders over. Cijfers over de populariteit van de nieuwe Model Y:

https://x.com/daltybrewer(...)len.17180%2Fpage-674
Ja leuk, heel erg knap. In de week van lancering.

Zegt me nog steeds geen reet. Maar goed geprobeerd wel.
pi_217169662
Wanneer verwachten we de kwartaalcijfers van Tesla?
Love is in the air!
pi_217169720
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 20:55 schreef Landgeld het volgende:
Wanneer verwachten we de kwartaalcijfers van Tesla?
Zal wel rond de derde week van april zijn.
pi_217169840
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 19:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja leuk, heel erg knap. In de week van lancering.

Zegt me nog steeds geen reet. Maar goed geprobeerd wel.
Lagere cijfers die worden verklaard doordat mensen wachten op de nieuwe model Y zijn een bewijs van dat Tesla door het putje gaat, zeer hoge cijfers van de nieuwe model Y komen doordat mensen hebben gewacht op de nieuwe model Y en zijn dus niet relevant.

Is dat jouw stelling?
pi_217169972
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lagere cijfers die worden verklaard doordat mensen wachten op de nieuwe model Y zijn een bewijs van dat Tesla door het putje gaat, zeer hoge cijfers van de nieuwe model Y komen doordat mensen hebben gewacht op de nieuwe model Y en zijn dus niet relevant.

Is dat jouw stelling?
Het is wel heel zwartwit: het dalen of stijgen van de autoverkoop verbinden aan 1 oorzaak.
pi_217170037
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 17:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is ook geen gekke insteek. Ik vind Tesla's ook overrated, als je puur naar de kwaliteit van de auto's kijkt. Qua batterijtechnologie, connectivity en laadinfrastructuur lopen of liepen ze mijns inziens wel ver voor op de concurrentie.

Maar het punt was dat bepaalde mensen (ik bedoel jou niet) het succes van Tesla simpelweg niet willen toeschrijven aan het beleid van Musk, omdat ze het een klootzak vinden. En dat houdt in dat de man zo neergezet moet worden dat hii geen enkele kwaliteit of visie heeft. Dat hij het slechts gekocht heeft en er verder niet zoveel mee te maken heeft. En dat vinden mensen (waaronder ik) niet terecht en buiten elke realiteit.
Het probleem hiermee is natuurlijk, dat al die mensen die Musk een revolutionaire visionair vinden, geen artikelen gaan lezen die dat in twijfel trekken. Mensen blijven meestal in hun bubbel zitten totdat ze er niet meer onderuit kunnen.

Mijn probleem is voornamelijk dat ik ver vooruit loop en dus meestal ~10 jaar voor gek uitgemaakt word, totdat de rest er ook achter is.
pi_217170045
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gek dat iemand die er wel verstand van heeft, zoals Munro, daar wezenlijk anders over denkt dan ene Vliegbaard van Fok!
Je bedoelt de Munro, die begon met alles Tesla en Musk af te kraken, wat hem weinig volgers en veel hoon opleverde. En dus omschakelde naar dat allemaal de hemel in prijzen?
pi_217170244
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lagere cijfers die worden verklaard doordat mensen wachten op de nieuwe model Y zijn een bewijs van dat Tesla door het putje gaat, zeer hoge cijfers van de nieuwe model Y komen doordat mensen hebben gewacht op de nieuwe model Y en zijn dus niet relevant.

Is dat jouw stelling?
IK heb nooit gezegd dat Tesla door het putje gaat.
En ja verkoop cijfers in de week van een lancering gebruiken als maatstaf om dat tegen de rest van de concurrentie af te zetten is niet echt een graadmeter. Jaarcijfers zeggen al een stuk meer.

Weetje; voor iemand die sinds 2021 (als ik het goed begrijp) 7 Tesla’s heeft gekocht, meerdere Audi’s en Porsches heeft gekocht vind ik dat je een bijzonder bekrompen manier van communiceren en objectieve beoordeling hebt. Sorry dat ik het zeg maar ik begin behoorlijk aan je verhaal te twijfelen.
  maandag 24 maart 2025 @ 22:02:48 #135
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217170329
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het probleem hiermee is natuurlijk, dat al die mensen die Musk een revolutionaire visionair vinden, geen artikelen gaan lezen die dat in twijfel trekken. Mensen blijven meestal in hun bubbel zitten totdat ze er niet meer onderuit kunnen.

Mijn probleem is voornamelijk dat ik ver vooruit loop en dus meestal ~10 jaar voor gek uitgemaakt word, totdat de rest er ook achter is.
Nee, het gaat niet eens om hem een revolutionaire visionair te noemen. Dat hoef je niet te vinden. Het probleem is dat sommige mensen zijn aandeel in het succes van Tesla of zijn andere bedrijven volledig ontkennen, vanuit antipathie. Zodanig dat het niet meer realistisch is.

Voor de rest overschat je jezelf schromelijk. Je impliceert namelijk dat je zo goed als een onbegrepen genie bent.
  maandag 24 maart 2025 @ 22:30:46 #136
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217170675
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De kwaliteit van Tesla’s is flink omhoog gegaan. Ja, de eerste Model S (en de opvolgende in het vorige decennium ook wel) had best wat kuren.

De Model 3 was al beter, maar de eerste versie had ook wel kuren. De eerste refresh (eind 2021) was zonder meer goed. De MY uit Berlijn was echt goed. 0 fehler auto. Mijn eerste ooit. Zelfs de Porsches hadden wel eens wat.

Maar goed, zo’n reputatie raak je niet makkelijk kwijt.

Waar Tesla in achterblijft is een bepaalde mate van afwerking. Het is niet zoals bij Audi en Porsche dat men echt de inzittenden wil verwennen. Het is veel meer no nonsense. Niet in het minst omdat verwennerij extra gewicht betekent. Ik mis het dan ook niet.

Daar staat tegenover dat ik geen auto gereden heb met zoveel gezeik als een Audi. Indertijd had ik er twee gekocht. Mijn hemel. Die stonden bwvs vaker bij de dealer dan in mijn garage.
Ik doelde inderdaad vooral op de afwerking. Naden die niet goed aansluiten, karig interieur, dat soort werk. Vriend van mij heeft ook een model S, lak die binnen de kortste keren afbladderde. Het type problemen dat veel autofabrikanten enkele decennia terug hadden.

Ze hebben zich mijns inziens voornamelijk geconcentreerd op de zaken die ik noemde: batterijtechnologie, connectivity, laadinfrastructuur. Daarin blonken of blinken ze uit. Kijk je naar het voertuig zelf, zie je dat het nog geen autobouwer is met enkele decennia trial and error op dat vlak. Maar goed, inmiddels is dst misschien sterk verbeterd.
pi_217170717
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is wel heel zwartwit: het dalen of stijgen van de autoverkoop verbinden aan 1 oorzaak.
Ja, nu wel.
pi_217170735
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het probleem hiermee is natuurlijk, dat al die mensen die Musk een revolutionaire visionair vinden, geen artikelen gaan lezen die dat in twijfel trekken. Mensen blijven meestal in hun bubbel zitten totdat ze er niet meer onderuit kunnen.

Mijn probleem is voornamelijk dat ik ver vooruit loop en dus meestal ~10 jaar voor gek uitgemaakt word, totdat de rest er ook achter is.
Tuurlijk. Iedereen is gek, behalve jij.
pi_217170759
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
IK heb nooit gezegd dat Tesla door het putje gaat.
En ja verkoop cijfers in de week van een lancering gebruiken als maatstaf om dat tegen de rest van de concurrentie af te zetten is niet echt een graadmeter. Jaarcijfers zeggen al een stuk meer.

Weetje; voor iemand die sinds 2021 (als ik het goed begrijp) 7 Tesla’s heeft gekocht, meerdere Audi’s en Porsches heeft gekocht vind ik dat je een bijzonder bekrompen manier van communiceren en objectieve beoordeling hebt. Sorry dat ik het zeg maar ik begin behoorlijk aan je verhaal te twijfelen.
Waarom hoor ik jou nu pas over kijken naar langere termijn?

En de eerste Tesla kocht ik in 2013. Geen idee hoe je bij 2021 komt.

Hoe een objectieve beoordeling een probleem is ontgaat mij ook. En jouw twijfel interesseert mij al helemaal geen ene reet.
pi_217170762
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, het gaat niet eens om hem een revolutionaire visionair te noemen. Dat hoef je niet te vinden. Het probleem is dat sommige mensen zijn aandeel in het succes van Tesla of zijn andere bedrijven volledig ontkennen, vanuit antipathie. Zodanig dat het niet meer realistisch is.

Voor de rest overschat je jezelf schromelijk. Je impliceert namelijk dat je zo goed als een onbegrepen genie bent.
Spot on!
pi_217170787
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:30 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik doelde inderdaad vooral op de afwerking. Naden die niet goed aansluiten, karig interieur, dat soort werk. Vriend van mij heeft ook een model S, lak die binnen de kortste keren afbladderde. Het type problemen dat veel autofabrikanten enkele decennia terug hadden.

Ze hebben zich mijns inziens voornamelijk geconcentreerd op de zaken die ik noemde: batterijtechnologie, connectivity, laadinfrastructuur. Daarin blonken of blinken ze uit. Kijk je naar het voertuig zelf, zie je dat het nog geen autobouwer is met enkele decennia trial and error op dat vlak. Maar goed, inmiddels is dst misschien sterk verbeterd.
Gelukkig wel. En het is ook niet zo gek dat gebrek aan ervaring je soms de das omdoet. Aan de andere kant helpt het je weer omdat je dan niet in de valkuil trapt van ‘omdat we het nu eenmaal zo doen’.
  maandag 24 maart 2025 @ 23:00:42 #142
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217170895
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gelukkig wel. En het is ook niet zo gek dat gebrek aan ervaring je soms de das omdoet. Aan de andere kant helpt het je weer omdat je dan niet in de valkuil trapt van ‘omdat we het nu eenmaal zo doen’.
Dat klopt. 'Disruptive' zijn kan je heel veel succes opleveren en er zelfs voor zorgen dat je gerenommeerde merken binnen de kortste keren van de kaart veegt.
pi_217171058
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, het gaat niet eens om hem een revolutionaire visionair te noemen. Dat hoef je niet te vinden. Het probleem is dat sommige mensen zijn aandeel in het succes van Tesla of zijn andere bedrijven volledig ontkennen, vanuit antipathie. Zodanig dat het niet meer realistisch is.

Voor de rest overschat je jezelf schromelijk. Je impliceert namelijk dat je zo goed als een onbegrepen genie bent.
Ik heb daar hierboven een filmpje over gepost.
pi_217171062
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tuurlijk. Iedereen is gek, behalve jij.
Niet iedereen. Maar de mensen die heel erg neoliberaal bezig zijn hebben er absoluut niet over nagedacht, of willen nog veel rijker worden ten koste van de rest van de bevolking.
  maandag 24 maart 2025 @ 23:45:33 #145
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171071
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb daar hierboven een filmpje over gepost.
Ja, en?
pi_217171076
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:45 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, en?
Je hebt het niet gekeken, neem ik aan? Want het komt van iemand die niet dezelfde gevoelens en denkbeelden heeft bij Telsa/Musk als jij? Dus het is automatisch troep?
  maandag 24 maart 2025 @ 23:56:01 #147
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171084
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je hebt het niet gekeken, neem ik aan? Want het komt van iemand die niet dezelfde gevoelens en denkbeelden heeft bij Telsa/Musk als jij? Dus het is automatisch troep?
Ik heb het even aangeklikt en een beetje gescrold, aangezien het 40 minuten duurt. Daarin zie ik echter: "why has Elon Musk become such an insufferable asshole? The answer is: he has always been."

Dat is natuurlijk nogal een vooringenomenheid en subjectief begrip van waaruit alles verder beredeneerd wordt. Maar goed, misschien kun jij de kernpunten opnoemen?

Iedereen heeft het volste recht om hem een enorme klootzak te vinden hoor. Het vertroebelt echter een beetje de blik op de realiteit en dat is waar het hier om gaat. Want zelfs de grootste klootzakken op aarde kunnen alsnog kwaliteiten bezitten om iets succesvol te maken. Hoezeer mensen die twee concepten onverenigbaar vinden en denken vanuit het standpunt: "als iemand een klootzak is, dan is het onmogelijk dat hij goede kwaliteiten op andere vlakken heeft."
pi_217171091
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb het even aangeklikt en een beetje gescrold, aangezien het 40 minuten duurt. Daarin zie ik echter: "why has Elon Musk become such an insufferable asshole? The answer is: he has always been."

Dat is natuurlijk nogal een vooringenomenheid en subjectief begrip van waaruit alles verder beredeneerd wordt. Maar goed, misschien kun jij de kernpunten opnoemen?

Iedereen heeft het volste recht om hem een enorme klootzak te vinden hoor. Het vertroebelt echter een beetje de blik op de realiteit en dat is waar het hier om gaat. Want zelfs de grootste klootzakken op aarde kunnen alsnog kwaliteiten bezitten om iets succesvol te maken. Hoezeer mensen die twee concepten onverenigbaar vinden en denken vanuit het standpunt: "als iemand een klootzak is, dan is het onmogelijk dat hij goede kwaliteiten op andere vlakken heeft."
Het gaat er maar om, dat dat filmpje het ook probeert te bewijzen. Dat gaat jou en @VEM2012 niet overtuigen dat jullie God ook slechte kanten heeft, natuurlijk. Maar het is ook niet voor jullie bedoeld.
  maandag 24 maart 2025 @ 23:59:50 #149
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171093
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het gaat er maar om, dat dat filmpje het ook probeert te bewijzen. Dat gaat jou en @:VEM2012 niet overtuigen dat jullie God ook slechte kanten heeft, natuurlijk. Maar het is ook niet voor jullie bedoeld.
Denk je nu echt dat ik niet snap dat Musk ook slechte kanten heeft? Het is een mens, niemand is perfect.
pi_217171098
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:59 schreef Repentless het volgende:

[..]
Denk je nu echt dat ik niet snap dat Musk ook slechte kanten heeft? Het is een mens, niemand is perfect.
Heel goed. Dat is de eerste stap naar acceptatie.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:03:01 #151
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171101
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Heel goed. Dat is de eerste stap naar acceptatie.
Acceptatie waarvan? Misschien kun je accepteren dat een klootzak ook kwaliteiten heeft op bepaalde vlakken. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat verandert daar niets aan.
pi_217171111
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Acceptatie waarvan? Misschien kun je accepteren dat een klootzak ook kwaliteiten heeft op bepaalde vlakken. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat verandert daar niets aan.
Dat Elon ook maar een gewoon mens is?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:07:09 #153
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171112
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat Elon ook maar een gewoon mens is?
Ik heb nooit anders beweerd.
pi_217171114
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb nooit anders beweerd.
Mooi. Denk je dat hij het erg zou vinden als een miljoen mensen heel akelig doodgaan als hij er flink aan kan verdienen?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:09:01 #155
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171116
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Mooi. Denk je dat hij het erg zou vinden als een miljoen mensen heel akelig doodgaan als hij er flink aan kan verdienen?
Ja, dat denk ik wel. Vanwaar de vraag?
pi_217171124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik wel. Vanwaar de vraag?
Daarover verschillen we dan van mening. Ik ben er van overtuigd, dat Musk een enkele empathie heeft. Hij is er alleen voor hemzelf.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:15:19 #157
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171126
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Daarover verschillen we dan van mening. Ik ben er van overtuigd, dat Musk een enkele empathie heeft. Hij is er alleen voor zichzelf.
Dat is prima, dat mag je vinden. Is verder niet zo relevant voor de vraag of hij op bepaalde vlakken kwaliteiten heeft.
pi_217171132
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is prima, dat mag je vinden. Is verder niet zo relevant voor de vraag of hij op bepaalde vlakken kwaliteiten heeft.
Hij heeft zich omringd met mensen die hem continu vertellen hoe geweldig hij is. Hij kan het onderscheid tussen goed en fout niet meer maken, want alles wat hij doet wordt de hemel in geprijsd.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:22:59 #159
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171135
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hij heeft zich omringd met mensen die hem continu vertellen hoe geweldig hij is. Hij kan het onderscheid tussen goed en fout niet meer maken, want alles wat hij doet wordt de hemel in geprijsd.
Ook dit is niet relevant voor de vraag of hij kwaliteiten bezit. Dit is allemaal wat jij ervan vindt en dat is je goed recht, maar het draait hier om wat er onder zijn leiding bij zijn bedrijven is gerealiseerd. En dat zijn gewoon tastbare objecten met meetbare resultaten.
pi_217171150
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ook dit is niet relevant voor de vraag of hij kwaliteiten bezit. Dit is allemaal wat jij ervan vindt en dat is je goed recht, maar het draait hier om wat er onder zijn leiding bij zijn bedrijven is gerealiseerd. En dat zijn gewoon tastbare objecten met meetbare resultaten.
Het gaat er maar om wat hijzelf ziet als zijn kwaliteiten. Als hij iets heel slims zegt krijgt hij net zoveel bijval als wanneer hij iets heel stoms zegt. Dat is waarom absolute macht absoluut corrumpeert. Zeker als al jouw beslissingen het wel en wee van miljoenen sukkels mensen beïnvloeden. Dan zijn het maar nummers.

Wat maakt het dan allemaal uit, zolang jij er maar beter van wordt? Het is niet alsof hij aan iemand verantwoording hoeft af te leggen. Alhoewel het opdrogen van de verkopen misschien toch invloed heeft?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:36:08 #161
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171153
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het gaat er maar om wat hijzelf ziet als zijn kwaliteiten. Als hij iets heel slims zegt krijgt hij net zoveel bijval als wanneer hij iets heel stoms zegt. Dat is waarom absolute macht absoluut corrumpeert. Zeker als al jouw beslissingen het wel en wee van miljoenen sukkels mensen beïnvloed. Dan zijn het maar nummers.

Wat maakt het dan allemaal uit, zolang jij er maar beter van wordt? Het is niet alsof hij aan iemand verantwoording hoeft af te leggen. Alhoewel het opdrogen van de verkopen misschien toch invloed heeft?
Nogmaals: dit is allemaal wat jij ervan vindt en dat is je goed recht. Uiteindelijk tellen de objectief meetbare resultaten. Er zijn succesvolle, werkende en innovatieve producten gerealiseerd die ook nog eens commerciële waarde hebben en zijn bedrijven zijn onder zijn leiding gigantisch gegroeid.

Hoe vervelend iemand Musk ook mag vinden, dat verandert daar simpelweg niets aan.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 03:44:34 #162
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217171369
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat Elon ook maar een gewoon mens is?
Musk denkt erg rationeel , te rationeel misschien voor een verwende modale westerse consument

Dat USA en ook EU het huidige China absoluut niet kan bijbenen en dat hij dat als geen ander kan zien, dat geloof ik

Ook dat er in china geen social securitys zijn en het toch allemaal zeer goed functioneert is opvallend
In het westen zwelgen we in onze hemelse democratie , maar niemand werkt meer

Wij zijn de overheid, maar we zijn een slaaf van onszelf geworden
Wij maken schulden voor consumptie en strooien het om ons heen
Wij sluiten kerncentrales en vliegvelden, gooien beton in onze gasputten , gebruiken bestaande gasvoorraden onder de waddenzee niet vanwege ... en kopen het aardgas met schulden in Arabie, jagen de voedselboeren het land uit met een stikstof smoes
Wij bouwen geen huizen meer voor onze kinderen maar halen massaal zielepieten hierheen , die zielepieten spugen ook op onze Groen Links zwakheid
Qua infrastructuur loopt Europa en de USA 100 jaar achter op China , maar we vinden onszelf geweldig

We moeten weer aan het werk en ik denk dat dat hetgene is dat Musk wil zeggen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 25-03-2025 04:40:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217171645
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
groen en stikstof is overrated
Nee is big business.
pi_217171662
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 03:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Musk denkt erg rationeel , te rationeel misschien voor een verwende modale westerse consument

Dat USA en ook EU het huidige China absoluut niet kan bijbenen en dat hij dat als geen ander kan zien, dat geloof ik

Ook dat er in china geen social securitys zijn en het toch allemaal zeer goed functioneert is opvallend
In het westen zwelgen we in onze hemelse democratie , maar niemand werkt meer

Wij zijn de overheid, maar we zijn een slaaf van onszelf geworden
Wij maken schulden voor consumptie en strooien het om ons heen
Wij sluiten kerncentrales en vliegvelden, gooien beton in onze gasputten , gebruiken bestaande gasvoorraden onder de waddenzee niet vanwege ... en kopen het aardgas met schulden in Arabie, jagen de voedselboeren het land uit met een stikstof smoes
Wij bouwen geen huizen meer voor onze kinderen maar halen massaal zielepieten hierheen , die zielepieten spugen ook op onze Groen Links zwakheid
Qua infrastructuur loopt Europa en de USA 100 jaar achter op China , maar we vinden onszelf geweldig

We moeten weer aan het werk en ik denk dat dat hetgene is dat Musk wil zeggen

We moeten dus slaven worden naar Chinees model.

Nou nee, dank je.
pi_217173879
Ik heb met veel genoegen gelezen hoe ik over Musk denk. Nieuws voor mij, maar ok…

Ten eerste: of Musk al dan niet een toffe peer is zal mij jeuken. Kan ik toch niet beoordelen. Al lijkt hij duidelijk ook zijn mindere kanten te hebben. Dat geldt overigens voor heel veel mensen en zeker mensen die zoveel van zichzelf eisen en zo’n drive hebben. Ideaal voor de positie die Musk heeft. Voor de omgeving vaak een last.

Ten tweede: ik vind Musk een geweldige ondernemer. Je hebt grosso modo twee varianten van succesvolle ondernemers. Degenen die ergens aan begonnen zijn en daarmee heel succesvol zijn geworden. En je hebt de seriële ondernemers die meerdere succes boeken.

De eerste categorie kan ook top zijn, maar dat kan ook een toevalstreffer zijn. Ik vergelijk het altijd met een vrije trap van 30 meter in het kruis jagen. Er zijn voetballers die dat een keer is gelukt. Iemand als Roberto Carlos stond erom bekend…

De tweede categorie schat ik dus veel hoger in. Hoe meer successen, hoe kleiner de geluksfactor kan spelen. Daarnaast geldt bij Musk dat hij een aantal hele lastige missies op zich heeft genomen en dat succesvol heeft gedaan. Tesla en SpaceX.

Zo denk ik dus over Musk. Gewoon een zeer succesvolle en goede ondernemer. Mensen die dat willen ontkennen: ga je gang, maar kijk niet raar op als mensen vervolgens denken: die is niet goed bij zijn hoofd/kan niet objectief oordelen over Musk.

Maar dit onderwerp gaat over Tesla en Tesla is geen Musk. Musk is een onderdeel van Tesla, maar dan houdt het ook op.

Wederom gevoed door een persoonlijke mening over Musk wordt beweerd dat Tesla slechte auto’s maakt. Granted, de eerste jaren waren er echt wel dingen niet goed genoeg. Dat krijg je met gebrek aan ervaring. Een advocaat-stagiair maakt ook veel fouten en daarom kijkt er de eerste jaren een patroon mee.

Maar ik heb een aardig voorbeeld van hoe goed Tesla toch is. De Tesla Model S Plaid. Die Porsche naar de kroon stak op de Nordschleife. Porsche was het aan haar stand verplicht om met een antwoord te komen. 4 jaar later. Het werd niet de turbo s, maar de turbo gt. Feitelijk een trackday car op basis van de Taycan.

Er is werkelijk niets zo stupide als een trackday car op basis van een BEV. Laat staan met vier deuren. Laat staan met slechts 2 zitplaatsen.

Porsche diende dus een special te maken om de Model S Plaid voorbij te steken. Porsche…

En ja, de Taycan is mooier afgewerkt enzo, maar als BEV dus de mindere. 4 jaar later…

De tweede die sneller is op de Nordschleife is de Lucid Air. Nog afgezien van dat Lucid op sterven na dood is geldt ook voor Sapphire dat het om een special gaat waarvan ze er maximaal 250 gaan bouwen. En voor de goede orde: voor een dubbele prijs als de Plaid. De reden voor het maximum: ze maken er verlies op.

Nou is de Model S geen cashcow, maar als het gaat om laten zien wat je kan tov de concurrentie is het voor mij duidelijk dat Tesla nog altijd minimaal 5 jaar voorloopt op de concurrentie… als BEV.
pi_217173895
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 07:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
We moeten dus slaven worden naar Chinees model.

Nou nee, dank je.
Dat is precies niet wat Musk nastreeft. Integendeel. Hij droomt van een wereld van overvloed voor iedereen, waarbij het werk vooral door robots/ai/etc wordt gedaan.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:50:25 #167
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217174000
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 03:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Musk denkt erg rationeel , te rationeel misschien voor een verwende modale westerse consument

Dat USA en ook EU het huidige China absoluut niet kan bijbenen en dat hij dat als geen ander kan zien, dat geloof ik

Ook dat er in china geen social securitys zijn en het toch allemaal zeer goed functioneert is opvallend
In het westen zwelgen we in onze hemelse democratie , maar niemand werkt meer

Niemand neemt je serieus als je dit soort dingen zegt.
pi_217174627
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
En ja, de Taycan is mooier afgewerkt enzo, maar als BEV dus de mindere. 4 jaar later…
De mindere als je de prestaties op de Nurburgring als maatstaf neemt.

Ik neem comfort en afwerking ook mee als ik een auto koop, dus dan valt de schaal weer anders uit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217174645
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
De tweede categorie schat ik dus veel hoger in. Hoe meer successen, hoe kleiner de geluksfactor kan spelen. Daarnaast geldt bij Musk dat hij een aantal hele lastige missies op zich heeft genomen en dat succesvol heeft gedaan. Tesla en SpaceX.
Nee hoor, als je 100 keer een dobbelsteen gooit is er ook gewoon een kans dat het iedere keer 6 was. Als je het maar vaak genoeg doet. Zeg, miljarden keren. Voor iedere aardbewoner, zeg maar. Geluk is altijd de belangrijkste factor, hoe graag succesvolle mensen het ook volledig aan hun eigen kundigheid toe willen schrijven.

En natuurlijk geholpen door het geld van zijn vader, die volgens jou niet rijk was maar naar eigen zeggen op zijn 24ste zijn eerste vliegtuig kocht.

quote:
Porsche diende dus een special te maken om de Model S Plaid voorbij te steken. Porsche…
Ja, dat is de kracht van elektrisch: snoeiharde acceleratie. Dus op een circuit, waar je niet echt de gelegenheid hebt om snelheid te maken, is dat een gewonnen race. Maar dat wist jij ook wel.
pi_217174922
Ik vind de Tesla vs Porsche een beetje een non-discussie. Ten eerste betaal je niet alleen voor de prestaties maar voor het totaalplaatje. En welbeschouwd betaal je voor een Porsche standaard al wel teveel t.o.v. andere merken. Daarnaast gaat Porsche geen auto ontwikkelen om Tesla op de Nordschleife te kunnen verslaan.

En of Musk nou zo’n geweldige ondernemer is durf ik ook wel te betwijfelen. Sure hij heeft er een fortuin mee opgebouwd dus hij zal echt wel iets goed doen. Maar als je veel geld achter de hand hebt kun je in feite elk project tot een succes brengen. Zijn kracht zit hem vooral in marketing, dat doet hij gewoon echt heel goed. Ik vind de cybertruck een voorbeeld dan echter wel het voorbeeld van waar de man toe in staat is. Zijn kracht ligt m.i. echt niet in het bedenken van revolutionaire, innovatieve ideeën.
pi_217174924
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is precies niet wat Musk nastreeft. Integendeel. Hij droomt van een wereld van overvloed voor iedereen, waarbij het werk vooral door robots/ai/etc wordt gedaan.
Dat is niet wat erin het bericht staat.

Daarnaast heeft Musk ook uitspraken gedaan over hoeveel uur per week iemand zou moeten werken.
En dat was meer dan het dubbele van wat wij voor werknemers acceptabel vinden.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 13:15:57 #172
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217175023
Tesla's duiken al onder de 10k _O-
Model 3 uit 2019 met 120k op de klok zag ik voor 18k voorbijkomen :')
Model S uit 2013 met 2.5 ton op de klok voor 9.5k.
Ben geen Musk fan, maar voor dat geld worden Tesla's wel interessant.
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
pi_217175973
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
De mindere als je de prestaties op de Nurburgring als maatstaf neemt.

Ik neem comfort en afwerking ook mee als ik een auto koop, dus dan valt de schaal weer anders uit.
Ten eerste staat er uitdrukkelijk ‘als BEV’. Ten tweede: de Model S is duidelijk comfortabeler dan de Taycan.

Afwerking van de Taycan weelderig, maar op zichzelf niets mis met die van de MS. Alcantara,(vegan) leer en carbon.
pi_217176014
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
De mindere als je de prestaties op de Nurburgring als maatstaf neemt.

Ik neem comfort en afwerking ook mee als ik een auto koop, dus dan valt de schaal weer anders uit.
Prestaties op de Nurburgring zijn voor de gemiddelde consument helemaal niet van belang.
pi_217176150
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee hoor, als je 100 keer een dobbelsteen gooit is er ook gewoon een kans dat het iedere keer 6 was. Als je het maar vaak genoeg doet. Zeg, miljarden keren. Voor iedere aardbewoner, zeg maar. Geluk is altijd de belangrijkste factor, hoe graag succesvolle mensen het ook volledig aan hun eigen kundigheid toe willen schrijven.

En natuurlijk geholpen door het geld van zijn vader, die volgens jou niet rijk was maar naar eigen zeggen op zijn 24ste zijn eerste vliegtuig kocht.
[..]
Ja, dat is de kracht van elektrisch: snoeiharde acceleratie. Dus op een circuit, waar je niet echt de gelegenheid hebt om snelheid te maken, is dat een gewonnen race. Maar dat wist jij ook wel.
Voor iemand die zichzelf een prodigy waant heb je geen enkel idee van hoe exponentieel werkt… Reken maar eens uit hoe weinig keren je achter elkaar 6 moet gooien voordat de kans minder dan 1 op 1 miljard is. Gaat je nog verbazen.

Verder stond er dat de factor geluk steeds kleiner wordt. Had je ook kunnen begrijpen als prodigy…

Als iemand 10 keer achter elkaar 6 gooit is de kans op een verzwaarde dobbelsteen nu eenmaal veel groter dan de kans op geluk.

En nee, de factor geluk is niet de grootste factor. Iedereen krijgt kansen (=geluk), maar om dat uit te nutten moet je ook talent hebben en inzet tonen. Een enkele uitzondering daargelaten.

De vader van Musk was vooral een fantast:

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Nog afgezien van dat algemeen bekend is dat Musk helemaal geen significant bedrag van hem heeft ontvangen.

En hoezo heb je op een circuit geen gelegenheid om snelheid te maken? Die zin slaat nergens op. Het argument sowieso niet, want beiden zijn elektrisch, dus hoe kan het dan een voordeel hebben van dat je een elektrische aandrijflijn hebt?
pi_217176173
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 13:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik vind de Tesla vs Porsche een beetje een non-discussie. Ten eerste betaal je niet alleen voor de prestaties maar voor het totaalplaatje. En welbeschouwd betaal je voor een Porsche standaard al wel teveel t.o.v. andere merken. Daarnaast gaat Porsche geen auto ontwikkelen om Tesla op de Nordschleife te kunnen verslaan.

En of Musk nou zo’n geweldige ondernemer is durf ik ook wel te betwijfelen. Sure hij heeft er een fortuin mee opgebouwd dus hij zal echt wel iets goed doen. Maar als je veel geld achter de hand hebt kun je in feite elk project tot een succes brengen. Zijn kracht zit hem vooral in marketing, dat doet hij gewoon echt heel goed. Ik vind de cybertruck een voorbeeld dan echter wel het voorbeeld van waar de man toe in staat is. Zijn kracht ligt m.i. echt niet in het bedenken van revolutionaire, innovatieve ideeën.
Porsche heeft de turbo gt specifiek ontwikkeld omdat ze vonden dat de Taycan de snelste op de Nürburgring diende te zijn. Dat is ook het enige ‘nut’ van die auto. Als ze een snelle tweezitten hadden willen maken hadden ze gewoon een andere basis genomen.

Verder: als jij Musk geen goede ondernemer vindt: noem eens 3 ondernemers die jij beter vindt en waarom dan?
pi_217176231
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 13:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is niet wat erin het bericht staat.

Daarnaast heeft Musk ook uitspraken gedaan over hoeveel uur per week iemand zou moeten werken.
En dat was meer dan het dubbele van wat wij voor werknemers acceptabel vinden.
Ik ken de context van die uitspraak net.

Recentelijk gaf hij nog aan voor een universeel basisinkomen te zijn. Dus het lijkt mij allemaal wat genuanceerder liggen.
pi_217176268
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 13:15 schreef Grotetijd het volgende:
Tesla's duiken al onder de 10k _O-
Model 3 uit 2019 met 120k op de klok zag ik voor 18k voorbijkomen :')
Model S uit 2013 met 2.5 ton op de klok voor 9.5k.
Ben geen Musk fan, maar voor dat geld worden Tesla's wel interessant.
Even op autoscout gekeken. De goedkoopste zit inderdaad net onder de 10k, maar die heeft dan ook wel heel veel problemen die (voor veel geld) opgelost moeten worden.

Dus wel even kijken of ze nog netjes zijn. Voor 10k zou ik er zo een nette MS bijkopen uit 2013. En dan niet om mee te rijden. Heerlijk goedkope thuisbatterij!
pi_217176273
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Prestaties op de Nurburgring zijn voor de gemiddelde consument helemaal niet van belang.
Klopt, maar dat was het punt dan ook niet.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 15:33:48 #180
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217176290
Als ik een nette kan vinden eind van 't jaar voor rond de 10-15k dan gooi ik mijn Polo in de verkoop en ga ik met m'n spaarcenten toch écht kijken naar een Tesla. Altijd al gewild, zelfs in proefgereden maar was toen financieel per maand net té gek. Nu ze 2e hands echt goed naar beneden aan 't gaan zijn qua prijs vind ik het veel gunstiger om er een te kopen eind v/h jaar.
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
pi_217176339
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Porsche heeft de turbo gt specifiek ontwikkeld omdat ze vonden dat de Taycan de snelste op de Nürburgring diende te zijn. Dat is ook het enige ‘nut’ van die auto. Als ze een snelle tweezitten hadden willen maken hadden ze gewoon een andere basis genomen.

Verder: als jij Musk geen goede ondernemer vindt: noem eens 3 ondernemers die jij beter vindt en waarom dan?
Jensen Huang, Bill Gates, Larry Ellison.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217176382
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Jensen Huang, Bill Gates, Larry Ellison.
Het gaat natuurlijk voor 99% over de onderbouwing. En eerlijk gezegd ben ik er zeer benieuwd naar, want ik kan deze keuzes niet echt plaatsen. Maar wie weet…
pi_217176407
Natuurlijk is Musk een goede ondernemer, maar je kunt je afvragen of hij momenteel nog de juiste man is voor Tesla.
pi_217176553
Bekijk deze YouTube-video

Met onze favoriet Woutaahh
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217176567
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Natuurlijk is Musk een goede ondernemer, maar je kunt je afvragen of hij momenteel nog de juiste man is voor Tesla.
Dat kan. En dat zullen diverse aandeelhouders momenteel ook doen.

Zoals ik al eerder zei: helemaal zonder Musk zou ik niet doen. Maar CEO? Misschien niet meer de beste positie.

Is verder aan de aandeelhouders en niet aan een stelletje wappies die menen dat geweld gebruiken omdat je het niet eens bent met iemand te billijken is.
pi_217176882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ken de context van die uitspraak net.

Recentelijk gaf hij nog aan voor een universeel basisinkomen te zijn. Dus het lijkt mij allemaal wat genuanceerder liggen.
Hij schiet dus alle kanten op.
pi_217176943
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk voor 99% over de onderbouwing. En eerlijk gezegd ben ik er zeer benieuwd naar, want ik kan deze keuzes niet echt plaatsen. Maar wie weet…
Sowieso hebben deze 3 echt een bedrijf helemaal zelf opgezet, en hebben ook voor een groot deel de Technologische visie en ontwikkeling gedaan wat het nog eens extra knap maakt. Zeker wat Huang betreft is dat hij bijvoorbeeld al heel veel vroeg ingezet heeft op Videokaarten die meer dan alleen voor games gebruikt kon worden, hiermee heeft hij eigenlijk de concurrentie bijna blijvend verslagen. Musk kan amper programmeren, en heeft een aantal gelukjes gehad, sommige zullen dat niet als geluk zien maar als goed zakelijk inzicht, ik zelf betwijfel het.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217177108
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij schiet dus alle kanten op.
Zonder de context te weten van de uitspraak die jij aanhaalt kun je dat niet zeggen. Je hebt vast een bron.
pi_217177144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Sowieso hebben deze 3 echt een bedrijf helemaal zelf opgezet, en hebben ook voor een groot deel de Technologische visie en ontwikkeling gedaan wat het nog eens extra knap maakt. Zeker wat Huang betreft is dat hij bijvoorbeeld al heel veel vroeg ingezet heeft op Videokaarten die meer dan alleen voor games gebruikt kon worden, hiermee heeft hij eigenlijk de concurrentie bijna blijvend verslagen. Musk kan amper programmeren, en heeft een aantal gelukjes gehad, sommige zullen dat niet als geluk zien maar als goed zakelijk inzicht, ik zelf betwijfel het.
Even afgezien van dat ik niet per sé het met alles eens ben wat hierboven staat: je wijst nu niet echt op ondernemerskwaliteiten.

Beter kunnen programmeren maakt je een betere programmeur.
pi_217177168
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zonder de context te weten van de uitspraak die jij aanhaalt kun je dat niet zeggen. Je hebt vast een bron.
Ik zie ook geen bron dat hij voorstander is van wat jij allemaal claimt.


Volgens Grok:

quote:
Elon Musk staat bekend om zijn intense werkethiek en lange werkweken. Hoewel hij geen specifiek 'perfecte werkweek' heeft gedefinieerd, zijn er enkele belangrijke punten die uit zijn uitspraken en gedrag naar voren komen:
* Lange werkuren:
* Musk heeft meermaals aangegeven dat hij zelf extreem lange werkweken draait, soms tot wel 120 uur.
* Hij verwacht van zijn werknemers, met name bij bedrijven als Tesla en SpaceX, ook een aanzienlijke inzet en lange werkdagen.
* Hij heeft bij de overname van Twitter ook een werkweek van 80 uur ingevoerd.
* Focus op resultaten:
* Voor Musk draait het niet zozeer om het aantal uren, maar om de geleverde resultaten.
* Hij hecht veel waarde aan productiviteit en efficiëntie.
* Technisch en ontwerpwerk:
* Musk besteedt een groot deel van zijn tijd aan technisch en ontwerpwerk.
* Hij is sterk betrokken bij de details van de projecten van zijn bedrijven.
* 5 minuten blokken:
* Hij probeert zijn werkdag in te delen in blokken van 5 minuten.
Het is belangrijk op te merken dat de werkethiek van Musk controversieel is en niet door iedereen wordt gedeeld. Veel mensen waarschuwen voor de risico's van burn-out en andere gezondheidsproblemen die kunnen voortkomen uit extreem lange werkuren.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 16:42:21 #191
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217177201
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:49 schreef epicbeardman het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Met onze favoriet Woutaahh
:r Wouter "ik neem elke 5 zinnen een ander accent aan" ka(uhr)rrsen
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
pi_217177258
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Even afgezien van dat ik niet per sé het met alles eens ben wat hierboven staat: je wijst nu niet echt op ondernemerskwaliteiten.

Beter kunnen programmeren maakt je een betere programmeur.
Maar het punt is dat als je de materie van een bedrijf goed begrijpt dit je ook een betere entrepreneur maakt.
Daarnaast ben ik ook van mening dat het bij een entrepeneur ook gaat om hoe je bijvoorbeeld gedraagt tegenover je personeel en maatschappij, als het alleen om geld zou gaan dan kan je gewoon een lijstje maken op basis van wat er verdient is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217177513
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zie ook geen bron dat hij voorstander is van wat jij allemaal claimt.


Volgens Grok:
[..]

Grok spreekt zichzelf tegen. Heb je gewoon een goede bron?

Bron van wat ik schreef: https://www.businessinsid(...)ncome-ai#elon-musk-2
pi_217177570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar het punt is dat als je de materie van een bedrijf goed begrijpt dit je ook een betere entrepreneur maakt.
Daarnaast ben ik ook van mening dat het bij een entrepeneur ook gaat om hoe je bijvoorbeeld gedraagt tegenover je personeel en maatschappij, als het alleen om geld zou gaan dan kan je gewoon een lijstje maken op basis van wat er verdient is.
Maar al dan niet goed kunnen programmeren heeft dan weer niets te maken met kunnen begrijpen.

Alle drie genoemde voorbeelden hebben 1 (zeer) geslaagd bedrijf uit de grond weten te stampen.

Ik sla meerdere successen hoger aan dan een enkel succes om genoemde redenen.

Dat is natuurlijk ook persoonlijk, er is geen echte meetlat als het gaat om goed ondernemerschap. Alleen als iemand gaat beweren dat Musk eigenlijk alleen maar goed is in marketing (SpaceX, marketing… rly???), dan mag die dat van mij echt eens concreter gaan maken.

Zulke gerichte vragen leggen vaak veel leegte bloot.
pi_217177857
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar al dan niet goed kunnen programmeren heeft dan weer niets te maken met kunnen begrijpen.

Alle drie genoemde voorbeelden hebben 1 (zeer) geslaagd bedrijf uit de grond weten te stampen.

Ik sla meerdere successen hoger aan dan een enkel succes om genoemde redenen.

Dat is natuurlijk ook persoonlijk, er is geen echte meetlat als het gaat om goed ondernemerschap. Alleen als iemand gaat beweren dat Musk eigenlijk alleen maar goed is in marketing (SpaceX, marketing… rly???), dan mag die dat van mij echt eens concreter gaan maken.

Zulke gerichte vragen leggen vaak veel leegte bloot.
Ok, leg ons dan eens uit wat Elon Musk zoveel beter doet dan al die andere ondernemers.
pi_217177863
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Grok spreekt zichzelf tegen. Heb je gewoon een goede bron?

Bron van wat ik schreef: https://www.businessinsid(...)ncome-ai#elon-musk-2
Nee, ik trap er verder niet in.
pi_217178265
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik trap er verder niet in.
6 overbodige woorden.
pi_217178328
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok, leg ons dan eens uit wat Elon Musk zoveel beter doet dan al die andere ondernemers.
Wat dacht je eens van resultaat?

Om een ondernemer echt te beoordelen moet je veel meer data hebben. Punt is ook helemaal niet dat ik vind dat hij de beste ondernemer is. Punt is dat hier beweerd wordt dat hij eigenlijk een slechte ondernemer is die alleen maar goed is in marketing. Dat wil ik dan graag eens goed onderbouwd zien.

Nogmaals, een onderneming als SpaceX draait helemaal niet om marketing.

Wat duidelijk te beoordelen is, is dat Musk meerdere succesvolle ondernemingen heeft opgebouwd, wat de kans op toeval erg klein maakt. Dus vanuit dat bezien is het niet meer dan normaal dat ik om een onderbouwing vraag.
pi_217178389
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:18 schreef VEM2012 het volgende:
Verder: als jij Musk geen goede ondernemer vindt: noem eens 3 ondernemers die jij beter vindt en waarom dan?
Ik heb niet gezegd dat het geen goede ondernemer is dicht hem andere kwaliteiten toe. Verder blijf ik het gewoon een luchtfietser vinden die hele hoge verwachtingen schept maar ze niet altijd na komt.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 18:36:36 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217178391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok, leg ons dan eens uit wat Elon Musk zoveel beter doet dan al die andere ondernemers.
Musk is een visionair en die zijn zeldzaam , Daarnaast een groot wetenschapper met boven normale intelligentie

Ook het doge , gedoe zal ie goed uitlkomen
Als klaar is met Doge dan draait de USA veel efficienter op minder dan 10 % van het huidig aantal ambtenaren
En is financieel net zo inzichteljk als een groot bedrijf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')