Ik bewonder je fantasie.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een visionair en die zijn zeldzaam , Daarnaast een groot wetenschapper met boven normale intelligentie
Ook het doge , gedoe zal ie goed uitlkomen
Als klaar is met Doge dan draait de USA veel efficienter op minder dan 10 % van het huidig aantal ambtenaren
En is financieel net zo inzichteljk als een groot bedrijf
Ik ben zelf 35 jaar ambtenaar geweest en ik weet dat dit goed haalbaar isquote:
Ik heb lang geleden een keer een documentaire gezien waarbij ze de CEO van een Britse reder (cruise schepen, ik ben de naam van het bedrijf vergeten) vergeleken met de CEO van Unilever.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat dacht je eens van resultaat?
Om een ondernemer echt te beoordelen moet je veel meer data hebben. Punt is ook helemaal niet dat ik vind dat hij de beste ondernemer is. Punt is dat hier beweerd wordt dat hij eigenlijk een slechte ondernemer is die alleen maar goed is in marketing. Dat wil ik dan graag eens goed onderbouwd zien.
Nogmaals, een onderneming als SpaceX draait helemaal niet om marketing.
Wat duidelijk te beoordelen is, is dat Musk meerdere succesvolle ondernemingen heeft opgebouwd, wat de kans op toeval erg klein maakt. Dus vanuit dat bezien is het niet meer dan normaal dat ik om een onderbouwing vraag.
Oh, daar twijfel ik ook niet aan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben zelf 35 jaar ambtenaar geweest en ik weet dat dit goed haalbaar is
Klap in het gezicht van iedereen die zich officieel wetenschapper mag noemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarnaast een groot wetenschapper
Klopt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waren de mensen van de plantsoendienst vroeger ook geen ambtenaren?
Klopt, er zijn tussen de 2 en 2,5 miljoen federale ambtenaren.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb uit een podcast van Maarten van Rossum begrepen dat het voorlopig nog maar om een paar duizend mensen gaat. En dat op een totaal van miljoenen.
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb lang geleden een keer een documentaire gezien waarbij ze de CEO van een Britse reder (cruise schepen, ik ben de naam van het bedrijf vergeten) vergeleken met de CEO van Unilever.
Die CEO van de cruise schepen (die ook van adel was) zat de hele tijd te vertellen dat alles aan zijn kennis en kunde te danken was. Hij ging bijvoorbeeld vlak voor de tewaterlating van zijn nieuwste schip een inspectie houden, waarbij hij honderden dingen afkeurde. Die mensen om hem heen stonden als knipmessen te buigen. En dus werd een hoop van het binnenwerk gesloopt en opnieuw gedaan, wat een hoop extra geld kostte en veel vertraging opleverde. Maar ja, hij wist als enige wat belangrijk was en die mensen om hem heen niet. En hij had geen plaats voor mensen die hem tegenspraken.
Dan denk je ook bij jezelf: wat een mongool, dat hij dat dan van te voren in overleg had gedaan.
Die CEO van Unilever zat de hele tijd te vertellen dat hij niet veel te doen had. Als hij het druk had, dan betekende dat hij eerder iets over het hoofd had gezien of fout had gedaan. Er stond al vast wat ze de eerstkomende tien jaar allemaal gingen doen en hij had daar zijn mensen voor. En direct onder hem de mensen die de plannen maakten en de troubleshooters. Hij had wel vergaderingen, maar die waren meestal heel kort, als er wat ernstigs aan de hand was dan namen de verantwoordelijken wel direct contact met hem op.
En zo hoort het, natuurlijk.
Ok, als je een nieuw bedrijf opstart is het een kwestie van helden die hard werken. Maar als je bij je grote internationals nog gaat eisen dat je werknemers iedere week 40 uur onbetaald overwerk doen en dat jij de enige bent die alles kan en weet, dan zit je absoluut in die eerste categorie. Met grote macht komt ook een grote verantwoordelijkheid.
Nou, stap eens de BMW dealer binnen zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het blijft toch wel echt de allerlelijkste “auto” ooit.
Ja, ik snap dat we het alleen over BEV's hebben, maar mijn punt is dat voor mij als autokoper prestaties op de Nurburgring niet doorslaggevend zijn om te zeggen dat de ene auto beter is dan de andere.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ten eerste staat er uitdrukkelijk ‘als BEV’. Ten tweede: de Model S is duidelijk comfortabeler dan de Taycan.
Afwerking van de Taycan weelderig, maar op zichzelf niets mis met die van de MS. Alcantara,(vegan) leer en carbon.
Over 10 jaar moeten alle auto's elektrisch zijn en de Europese autobouwers vinden het maar niets. En blijkbaar zijn die Chinese auto's heel concurrerend, zelfs met een hoge importbelasting.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
en er blijven maar EV s uit China komen met 10000 tegelijk, en de bevolking van Europa wordt steeds ouder heeft minder te besteden en heeft ook geen EV nodig
Bekijk deze YouTube-video
Daar ging het dan ook niet om. Het gaat erom de Tesla een auto in 2021 kon bouwen waar zelfs Porsche nu nog de tanden op stukbijt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat we het alleen over BEV's hebben, maar mijn punt is dat voor mij als autokoper prestaties op de Nurburgring niet doorslaggevend zijn om te zeggen dat de ene auto beter is dan de andere.
Qua snelheid op de Nurburgring. Dat maakt het geen betere auto, alleen een snellere auto (op de nurburgring)quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar ging het dan ook niet om. Het gaat erom de Tesla een auto in 2021 kon bouwen waar zelfs Porsche nu nog de tanden op stukbijt.
Ik heb nergens gezegd dat de ene beter is dan de andere (dat is erg persoonlijk, nietwaar?).quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Qua snelheid op de Nurburgring. Dat maakt het geen betere auto, alleen een snellere auto (op de nurburgring)
Dat heb je nu meerdere berichten in groot detail wel gedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de ene beter is dan de andere (dat is erg persoonlijk, nietwaar?).
Je noemt de ene de mindere van de andere (als BEV) op basis van de prestaties op de Nordschleiffe. Dat is wel degelijk de ene beter dan de andere noemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de ene beter is dan de andere (dat is erg persoonlijk, nietwaar?).
Een paar van zijn projecten laten overduidelijk zien dat ook hij de plank wel eens behoorlijk misslaat. Zowel Hyperloop als The Boring Company slaan zakelijk gezien helemaal nergens op. Financieel compleet onrendabel zelfs in de meest rooskleurige voorspellingen. Twitter is ondertussen ook nog maar 25% waard van wat Musk er toen voor betaald heeft. En Solarcity was ook een financieel fiasco waar volgens mij nog steeds rechtzaken over lopen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Musk kan amper programmeren, en heeft een aantal gelukjes gehad, sommige zullen dat niet als geluk zien maar als goed zakelijk inzicht, ik zelf betwijfel het.
klopt, daarom moeten we naar een basis inkomenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als je wilt excelleren als ondernemer moet je gewoon zo veel mogelijk mensen zo hard mogelijk voor je laten werken tegen een zo laag mogelijk salaris.
Wat ze precies doen is veel minder belangrijk dan dat je daar voor betaald krijgt, bijvoorbeeld door producten of diensten te verkopen. Of die mensen gewoon te verhuren aan andere bedrijven.
Hoe groter je ego en hoe kleiner je vermogen tot empathie, hoe beter.
Mensen zijn vervangbaar en alleen nuttig als ze geld voor je verdienen of jouw spullen kopen.
Zodra ze je geld kosten moet je ze zo snel mogelijk dumpen.
Dat zien we nu ook bij DOGE.
Hoeven we helemaal niet, de mens zal in bepaalde vormen altijd nodig blijven. Ik ga daar hier nu geen hele boom over opzetten.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, daarom moeten we naar een basis inkomen
in feite zijn we al aardig op weg met de Toeslagen voor van alles en nog wat
AOW is ook een soort basisinkomen
bijstand wordt al ongecontroleerd toegekend
wie bij wil verdienen die doet maar , arbeid zal goedkoop worden en alleen worden gedaan door mensen die werken leuk vinden of exceptionele vaardigheden bezitten
verdiensten voor eenvoudig werk zullen laag zijn
In fabrieken in China zijn nu al donkere fabrieken waar geen mensen werken
Dat kloptquote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoeven we helemaal niet, de mens zal in bepaalde vormen altijd nodig blijven.
Nee hoor, tegen die tijd is de mens wel uitgestorven. Het idee van een basisinkomen is leuk bedacht, maar we hebben de eerste 40 jaar de mensen kei en keihard nodig, En daar kan AI bij helpen maar die gaat de mens echt niet vervangen.quote:
Basisinkomen, dat word altijd bedacht door idealisten die er van uitgaan dat de voordelen uit robotisering en automatisering ten goede van de maatschappij komen, ja zo werkt het niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee hoor, tegen die tijd is de mens wel uitgestorven. Het idee van een basisinkomen is leuk bedacht, maar we hebben de eerste 40 jaar de mensen kei en keihard nodig, En daar kan AI bij helpen maar die gaat de mens echt niet vervangen.
maar ik denk dat het verspilde moeite is en ook nogal off-topic
Ja, en? Ik noem toch ook de Taycan de betere op basis van afwerking?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je noemt de ene de mindere van de andere (als BEV) op basis van de prestaties op de Nordschleiffe. Dat is wel degelijk de ene beter dan de andere noemen.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als je wilt excelleren als ondernemer moet je gewoon zo veel mogelijk mensen zo hard mogelijk voor je laten werken tegen een zo laag mogelijk salaris. Wat ze precies doen is veel minder belangrijk dan dat je daar voor betaald krijgt, bijvoorbeeld door producten of diensten te verkopen. Of die mensen gewoon te verhuren aan andere bedrijven. Hoe groter je ego en hoe kleiner je vermogen tot empathie, hoe beter. Mensen zijn vervangbaar en alleen nuttig als ze geld voor je verdienen of jouw spullen kopen. Zodra ze je geld kosten moet je ze zo snel mogelijk dumpen.
Dat zien we nu ook bij DOGE.
Niet gekeken, maar iedereen is helemaal foxwild van de cybertruck, een iconisch mooie auto die nu al de historieboeken in gaat als meest innoverend design in jaren. Een inspiratiebom voor youtubers en influencers.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:14 schreef Wantie het volgende:
Kleine intermezzo:
De Tessler Sibertruck!
Voor een blinde misschienquote:
Ah, dus Reddit heeft best wel een grote invloed op het koopgedrag van mensen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:57 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niet gekeken, maar iedereen is helemaal foxwild van de cybertruck, een iconisch mooie auto die nu al de historieboeken in gaat als meest innoverend design in jaren. Een inspiratiebom voor youtubers en influencers.
Iedereen die maar blijft posten over de cybertruck en voornamelijk reddit maakt de auto alleen maar populairder, ondanks dat ze alleen maar lopen te huilen daar.
Uit dit artikel:quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:16 schreef CoolGuy het volgende:
https://www.morningstar.n(...)autonoom-rijden.aspx
quote:De FSD-goedkeuring van Tesla zou moeten helpen om de leveringen op korte termijn in China te verbeteren. In andere markten rekent Tesla echter een maandelijks abonnementsgeld voor het gebruik van de software. Dit in tegenstelling tot concurrent BYD, die zijn Level 2 autonoom rijdende software gratis aanbiedt.
• Aangezien Tesla alleen goedkeuring heeft gekregen voor zijn FSD-software van niveau 2, vragen we ons af of consumenten bereid zijn om een maandelijks abonnement te betalen voor software die mogelijk slechts marginaal beter is dan de gratis versie van BYD
Die redenatie m.b.t. Mars vs. de Aarde leefbaar maken snap ik, maar het idee gaat nog veel verder dan dat. Het gaat niet alleen om Mars als toevluchtsoord wanneer de Aarde onleefbaar wordt, maar om het succesvol reizen naar andere hemellichamen en die uiteindelijk leefbaar maken. Een eerste stap is interplanetair, het uiteindelijke doel is interstellair.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:16 schreef knoopie het volgende:
[..]
Een paar van zijn projecten laten overduidelijk zien dat ook hij de plank wel eens behoorlijk misslaat. Zowel Hyperloop als The Boring Company slaan zakelijk gezien helemaal nergens op. Financieel compleet onrendabel zelfs in de meest rooskleurige voorspellingen. Twitter is ondertussen ook nog maar 25% waard van wat Musk er toen voor betaald heeft. En Solarcity was ook een financieel fiasco waar volgens mij nog steeds rechtzaken over lopen.
En zelfs de mensen naar Mars-missie slaat eigenlijk nergens op als je er langer dan drie seconden over nadenkt. Leuk idee om naar Mars te vluchten als de aarde onleefbaar wordt, maar Mars is nu ook nog onleefbaar. De situatie op Mars is dusdanig vijandig, dat we ontzettend veel tijd en energie er in zouden moeten steken om het daar leefbaar te maken. En als we die technologie zouden hebben, dan is het makkelijker om de onleefbare aarde weer leefbaar te maken, dan een planeet op 401 miljoen kilometer afstand. Niet mijn argument, maar van Neil Degrasse Tyson.
Maar wat is nou het punt dat je hiermee wilt maken? Het argument is simpelweg: het aandeel van Musk in het succes van een aantal van zijn bedrijven is cruciaal.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb lang geleden een keer een documentaire gezien waarbij ze de CEO van een Britse reder (cruise schepen, ik ben de naam van het bedrijf vergeten) vergeleken met de CEO van Unilever.
Die CEO van de cruise schepen (die ook van adel was) zat de hele tijd te vertellen dat alles aan zijn kennis en kunde te danken was. Hij ging bijvoorbeeld vlak voor de tewaterlating van zijn nieuwste schip een inspectie houden, waarbij hij honderden dingen afkeurde. Die mensen om hem heen stonden als knipmessen te buigen. En dus werd een hoop van het binnenwerk gesloopt en opnieuw gedaan, wat een hoop extra geld kostte en veel vertraging opleverde. Maar ja, hij wist als enige wat belangrijk was en die mensen om hem heen niet. En hij had geen plaats voor mensen die hem tegenspraken.
Dan denk je ook bij jezelf: wat een mongool, dat hij dat dan van te voren in overleg had gedaan.
Die CEO van Unilever zat de hele tijd te vertellen dat hij niet veel te doen had. Als hij het druk had, dan betekende dat hij eerder iets over het hoofd had gezien of fout had gedaan. Er stond al vast wat ze de eerstkomende tien jaar allemaal gingen doen en hij had daar zijn mensen voor. En direct onder hem de mensen die de plannen maakten en de troubleshooters. Hij had wel vergaderingen, maar die waren meestal heel kort, als er wat ernstigs aan de hand was dan namen de verantwoordelijken wel direct contact met hem op.
En zo hoort het, natuurlijk.
Ok, als je een nieuw bedrijf opstart is het een kwestie van helden die hard werken. Maar als je bij je grote internationals nog gaat eisen dat je werknemers iedere week 40 uur onbetaald overwerk doen en dat jij de enige bent die alles kan en weet, dan zit je absoluut in die eerste categorie. Met grote macht komt ook een grote verantwoordelijkheid.
Deze week nog gelezen dat X inmiddels weer waard is wat Musk ervoor heeft betaald.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:16 schreef knoopie het volgende:
Twitter is ondertussen ook nog maar 25% waard van wat Musk er toen voor betaald heeft.
quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Deze week nog gelezen dat X inmiddels weer waard is wat Musk ervoor heeft betaald.
En over Neil Degrasse Tyson: sinds die mee is gaan lullen met de translobby en ineens niet meer het verschil weet tussen mannen en vrouwen kan ik hem niet meer serieus nemen. Corrupt.
Ligt er aan. Weet niet precies hoeveel hij betaald heeft per aandeel. En weet ook niet precies wanneer dit was.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt dan toch?
Het stond in een artikel in de NRC over Musk en Tesla.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Wanneer iemand op bepaalde vlakken standpunten heeft waar ik het mee oneens ben, betekent niet dat ik ze op andere vlakken (zoals hun vakgebied) niet meer serieus neem of dat ze geen valide punten hebben. Ik heb DeGrasse Tyson op het gebied van astrofysica hoog zitten, ongeacht wat hij van transzaken vindt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Deze week nog gelezen dat X inmiddels weer waard is wat Musk ervoor heeft betaald.
En over Neil Degrasse Tyson: sinds die mee is gaan lullen met de translobby en ineens niet meer het verschil weet tussen mannen en vrouwen kan ik hem niet meer serieus nemen. Corrupt.
Worden de aandelen nog steeds openbaar als Twitter verkocht?quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt dan toch?
Het stond in een artikel in de NRC over Musk en Tesla.
54,20quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ligt er aan. Weet niet precies hoeveel hij betaald heeft per aandeel. En weet ook niet precies wanneer dit was.
Maar als je dit wel weet kan je het dus gewoon aflezen
Iemand beweert dat twitter nog maar een kwart waard is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Worden de aandelen nog steeds openbaar als Twitter verkocht?![]()
Zolang aandelen niet publiekelijk verhandeld worden en het bedrijf geen jaarcijfers meer produceert is de prijsvorming niets meer als gebakken lucht.
Moeten we jou hier gewoon niet meer serieus nemen zoals jij hier een wetenschapper niet meer serieus neemt omdat hij een andere mening als jou over een bepaald onderwerp.
Kun je zelf toch zoeken als je daar interesse in hebt?quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:05 schreef Basp1 het volgende:
VEM Kun je ons eens een link geven naar het laatste jaar rapport van x/ twitter dan?
Oh wow. En dat terwijl jij altijd iedereen loopt te beschuldigen van stropoppen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan met mijn Google skill niets recents van een annual report van x vinden, dus alvast bedankt. Tesla annual report geeft wel gewoon een verwacht resultaat van Tesla.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kun je zelf toch zoeken als je daar interesse in hebt?
De kans van slagen die SpaceX had bij de start, pas 23 jaar geleden, was uiterst klein. Laat staan dat ze nu al op het huidige niveau zouden zijnquote:Op woensdag 26 maart 2025 19:21 schreef knoopie het volgende:
[..]
Oh wow. En dat terwijl jij altijd iedereen loopt te beschuldigen van stropoppen.![]()
Maar zelfs als Tesla-fanboy zal je moeten toegeven dat ook Musk meerdere ideeën heeft gehad die bij voorbaat al geen kans van slagen hadden. Zelfs als we even doen alsof space-x en Twitter een succes zijn.
Leg even uit waar jij een stropopredenering herkent.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:21 schreef knoopie het volgende:
[..]
Oh wow. En dat terwijl jij altijd iedereen loopt te beschuldigen van stropoppen.![]()
Maar zelfs als Tesla-fanboy zal je moeten toegeven dat ook Musk meerdere ideeën heeft gehad die bij voorbaat al geen kans van slagen hadden. Zelfs als we even doen alsof space-x en Twitter een succes zijn.
En nu lanceren ze Starlink satellieten om genoeg omzet te hebben en verbranden ze dure Starship raketten om er straks absoluut niet mee naar de Maan en Mars te kunnen gaan. In nooit eindigende Elon time.quote:Op woensdag 26 maart 2025 21:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
De kans van slagen die SpaceX had bij de start, pas 23 jaar geleden, was uiterst klein. Laat staan dat ze nu al op het huidige niveau zouden zijn
Dat eerste is ronduit opzienbarend te noemen binnen het tijdsbestek van hun bestaan, iets dat vrijwel niemand voor mogelijk had gehouden in 2002. Het tweede is jouw voorspelling, meer niet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 21:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En nu lanceren ze Starlink satellieten om genoeg omzet te hebben en verbranden ze dure Starship raketten om er straks absoluut niet mee naar de Maan en Mars te kunnen gaan. In nooit eindigende Elon time.
Ah, je bent dus toch een dromerquote:Op woensdag 26 maart 2025 21:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat eerste is ronduit opzienbarend te noemen binnen het tijdsbestek van hun bestaan, iets dat vrijwel niemand voor mogelijk had gehouden in 2002. Het tweede is jouw voorspelling, meer niet.
Nee, ik beweer alleen niet dat het onmogelijk is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 21:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, je bent dus toch een dromer
Geen kennis van zaken, maar je weet wat je wilt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 21:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, ik beweer alleen niet dat het onmogelijk is.
Eens zien: aan de ene kant hebben we Elon Musk, iemand die 23 jaar geleden een ruimtevaartbedrijf heeft opgericht dat van scratch volledig nieuwe raketten heeft ontwikkeld. Die raketten zijn inmiddels zelflandend, een doorbraak en het bedrijf brengt inmiddels ook succesvol mensen van en naar het ISS. Hij denkt dat het op termijn mogelijk is om succesvol mensen op Mars te laten landen en verblijven.quote:Op woensdag 26 maart 2025 21:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Geen kennis van zaken, maar je weet wat je wilt.
Kortom, je weet het zelf niet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Eens zien: aan de ene kant hebben we Elon Musk, iemand die 23 jaar geleden een ruimtevaartbedrijf heeft opgericht dat van scratch volledig nieuwe raketten heeft ontwikkeld. Die raketten zijn inmiddels zelflandend, een doorbraak en het bedrijf brengt inmiddels ook succesvol mensen van en naar het ISS. Hij denkt dat het op termijn mogelijk is om succesvol mensen op Mars te laten landen en verblijven.
Aan de andere kant hebben we SymbolicFrank van Fok!, die zelf denkt dat hij 10 jaar voorloopt op de mensheid. En die zegt dat het onmogelijk is, omdat hij dat denkt.
Ja, dat maakt het inderdaad wel een hele lastige keuze wiens verhaal aannemelijker is.
Nee, niemand weet of het mogelijk is, omdat het nog niet gedaan is. Maar niemand weet ook of het onmogelijk is. Daar gaat het om.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kortom, je weet het zelf niet.
Dat jij het niet begrijpt, betekent niet dat niemand het begrijpt. Het zegt alleen iets over jou.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, niemand weet of het mogelijk is, omdat het nog niet gedaan is. Maar niemand weet ook of het onmogelijk is. Daar gaat het om.
Als ik jou was, zou ik proberen contact te leggen met Musk. En dan leg jij met sluitend bewijs uit waarom het onmogelijk is om ooit Mars te bereiken. Je bent goud waard voor dat bedrijf, want dat scheelt ze ontzettend veel investeringen in een missie waarvan jij nu al weet dat het pertinent onmogelijk is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat jij het niet begrijpt, betekent niet dat niemand het begrijpt. Het zegt alleen iets over jou.
Als je moet kiezen tussen wie het meest geloofwaardig overkomt, wint de oplichter. Want die heeft daar zijn beroep van gemaakt. Politici komen op de tweede plaats en wetenschappers ergens helemaal achteraan, want die zijn meestal heel slecht in dingen uitleggen aan leken.
Als je niet weet waar je over praat, kun je beter je mond houden.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik proberen contact te leggen met Musk. En dan leg jij met sluitend bewijs uit waarom het onmogelijk is om ooit Mars te bereiken. Je bent goud waard voor dat bedrijf, want dat scheelt ze ontzettend veel investeringen in een missie waarvan jij nu al weet dat het pertinent onmogelijk is.
Maar in welk wetenschappelijk veld ben jij actief en een autoriteit? Daar ben ik wel benieuwd naar. Welke wetenschappelijke doorbraken heb jij op je naam staan?
Dat klopt, uitstekend advies aan jezelf wederom.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je over praat, kun je beter je mond houden.
Ok. Vertel mij eens hoe het dan wel werkt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klopt, uitstekend advies aan jezelf wederom.
Dat is al eerder besproken hier. Er is een plan hoe dit bereikt kan worden. Theorie uiteraard, zoals alles theorie is alvorens het daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Die theorie is op geen enkele wetenschappelijke manier weerlegd als zijnde onmogelijk, maar of het ooit werkelijkheid wordt wordt is ook 0,0 zekerheid over. Er is dan ook niemand die dat met 100% zekerheid aantoont.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Vertel mij eens hoe het dan wel werkt.
Hm. Je hebt waarschijnlijk geen flauw idee wat de mogelijkheden zijn. Je reageerde initieel op mijn post over verschillende stijlen om een bedrijf te leiden. Vertel maar hoe je dat het beste kunt doen en waarom.
Dat zegt helemaal niets. Je draait er omheen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is al eerder besproken hier. Er is een plan hoe dit bereikt kan worden. Theorie uiteraard, zoals alles theorie is alvorens het daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Die theorie is op geen enkele wetenschappelijke manier weerlegd als zijnde onmogelijk, maar of het ooit werkelijkheid wordt wordt is ook 0,0 zekerheid over. Er is dan ook niemand die dat met 100% zekerheid aantoont.
Maar jij doet de claim dat je zeker weet dat het onmogelijk is. Maar dat onderbouw je nooit. Jouw argumentatie is "ik vind mezelf nu eenmaal ontzettend intelligent en daarom klopt alles dat ik zeg. En daarom hoef ik het ook niet te onderbouwen". Dat is de reden dat bijzonder weinig mensen dat serieus nemen.
Ik hoef je ook niet te vertellen hoe je het beste een bedrijf kunt leiden en waarom. De vraag was: welk punt wilde je met die post maken?
Ik draai nergens omheen. Jij debiteert allerlei vaststaande waarheden die je niet onderbouwt, vanuit een waanbeeld dat je 10 jaar voorloopt op de mensheid.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niets. Je draait er omheen.
Als je geen idee hebt hoe dingen werken, zul je het ook nooit kunnen begrijpen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik draai nergens omheen. Jij debiteert allerlei vaststaande waarheden die je niet onderbouwt, vanuit een waanbeeld dat je 10 jaar voorloopt op de mensheid.
Je probeert de aandacht af te leiden van Elon zijn debiele plan om op Mars te gaan wonen, door te beginnen of het standpunt van Neil Degrasse Tyson over genderidentiteit. Waarschijnlijk omdat je er inhoudelijk niets tegenin te brengen hebt? Voor mijn part mag je het ook anders noemen dan een stropop.quote:Op woensdag 26 maart 2025 21:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leg even uit waar jij een stropopredenering herkent.
Dat klopt, dat toon je aan. Jij roept feitenvrij allerlei zelfverzonnen waarheden, die je toch nooit hoeft te bewijzen. Jij denkt enkel en alleen dat je gelijk hebt vanuit een waanbeeld dat je 10 jaar voorloopt op de mensheid.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je geen idee hebt hoe dingen werken, zul je het ook nooit kunnen begrijpen.
Heb je een hobby? Praat daar over.
Ah, feitenvrij. Als jij het niet kent, betekent dat niet dat het onzin is. Het betekent dat je het eerst uit moet zoeken voordat je er je mond over open doet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klopt, dat toon je aan. Jij roept feitenvrij allerlei zelfverzonnen waarheden, die je toch nooit hoeft te bewijzen. Jij denkt enkel en alleen dat je gelijk hebt vanuit een waanbeeld dat je 10 jaar voorloopt op de mensheid.
Pas als je het daadwerkelijk zou moeten bewijzen en dat niet kunt, blijkt dat je er allemaal geen reet van begrijpt. Maar zelfs dan ligt het er nog aan dat anderen het volgens jou niet begrijpen.
Het gaat (zoals eerder aangegeven) om de stepping stone-functie naar interstellair in de verre, verre toekomst, wanneer ons zonnestelsel niet meer leefbaar is. Dat moet ergens beginnen. Uiteraard mits we niet al lang en breed zijn uitgestorven als soort.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je probeert de aandacht af te leiden van Elon zijn debiele plan om op Mars te gaan wonen, door te beginnen of het standpunt van Neil Degrasse Tyson over genderidentiteit. Waarschijnlijk omdat je er inhoudelijk niets tegenin te brengen hebt? Voor mijn part mag je het ook anders noemen dan een stropop.
Als we in de toekomst de techniek zouden hebben om het op Mars leefbaar te maken, waarom gebruiken we die techniek dan niet om het op aarde (weer) leefbaar te maken? Dat scheelt een heleboel logistiek. Of het ooit technisch mogelijk gaat zijn maakt niet uit, het ging om de vraag of het een zinvol idee is. En dat is op willen wonen Mars niet.
Het betekent dat het onzin is als er geen wetenschapper te vinden is die het met 100% zekerheid uitsluit. Maar jij wel.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, feitenvrij. Als jij het niet kent, betekent dat niet dat het onzin is. Het betekent dat je het eerst uit moet zoeken voordat je er je mond over open doet.
mischien mogen die mensen zelf bepalen of ze dat zinloos vinden?quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:25 schreef Vliegbaard het volgende:
Theoretisch zou het met een hele hoop aanpassingen vast mogelijk zijn om op mars te wonen. Mensen op mars zetten lijkt me de uitdaging hierin nog het minst.
Ze daar houden en aan laten passen aan de omstandigheden lijkt mij toch echt vrijwel zinloos.
Ik denk dat ik prima zelf mag bepalen of ik het zinvol vind. Het kost ontiegelijk veel geld en waarvoor?quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mischien mogen die mensen zelf bepalen of ze dat zinloos vinden?
Een weg terug is er niet , is ook niet nodig
Wel een gigantische uitdaging
Dat kan allebei , het een sluit het ander niet uitquote:Op woensdag 26 maart 2025 23:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als we in de toekomst de techniek zouden hebben om het op Mars leefbaar te maken, waarom gebruiken we die techniek dan niet om het op aarde (weer) leefbaar te maken?
Dat scheelt een heleboel logistiek. Of het ooit technisch mogelijk gaat zijn maakt niet uit, het ging om de vraag of het een zinvol idee is.
Ah, je wilt overal een link voor. Ik zal er aan denken.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het betekent dat het onzin is als er geen wetenschapper te vinden is die het met 100% zekerheid uitsluit. Maar jij wel.
Dat klopt, omdat je het niet begrijpt en een waanidee hebt over je eigen intelligentie, waardoor he niets hoeft te onderbouwen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, je wilt overal een link voor. Ik zal er aan denken.
Maar we kunnen dus niet op een gelijk niveau dingen bespreken.
Wees gerust, ik zal in het vervolg overal een linkje van maken als ik op een bericht van jou reageer. Als ik het de moeite waard vind om dat werk te doen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klopt, omdat je het niet begrijpt en een waanidee hebt over je eigen intelligentie, waardoor he niets hoeft te onderbouwen.
Ik heb nergens linkjes voor nodig.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wees gerust, ik zal in het vervolg overal een linkje van maken als ik op een bericht van jou reageer. Als ik het de moeite waard vind om dat werk te doen.
Ok, dan zal ik je in het vervolg gewoon negeren. Wat jij wilt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb nergens linkjes voor nodig.Er is geen gerenommeerde wetenschapper die 100% uitsluit dat het mogelijk is om op Mars te landen.
Je kletst volledig uit je nek en kunt echt niets onderbouwen. En dan gooi je het steevast slechts op dat de ander het niet begrijpt, wanneer je die onderbouwing niet kunt geven.
Het maakt mij niet uit, wat je zelf wilt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, dan zal ik je in het vervolg gewoon negeren. Wat jij wilt.
Dan heb je je prioriteiten inderdaad op orde; hier een heleboel tijd en moeite steken in een missie naar Mars en daarbij ontzettend veel resources gebruiken en de opwarming nog extra versnellen met raketten de ruimte in schieten, zodat ooit in een hele verre toekomst we eventueel op Mars kunnen gaan wonen... Want over een miljard jaar wordt de zon zo heet dat de aarde onbewoonbaar is, dus we hebben er haast mee!quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het gaat (zoals eerder aangegeven) om de stepping stone-functie naar interstellair in de verre, verre toekomst, wanneer ons zonnestelsel niet meer leefbaar is. Dat moet ergens beginnen. Uiteraard mits we niet al lang en breed zijn uitgestorven als soort.
Wanneer zou je er dan mee moeten beginnen?quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:55 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dan heb je je prioriteiten inderdaad op orde; hier een heleboel tijd en moeite steken in een missie naar Mars en daarbij ontzettend veel resources gebruiken en de opwarming nog extra versnellen met raketten de ruimte in schieten, zodat ooit in een hele verre toekomst we eventueel op Mars kunnen gaan wonen... Want over een miljard jaar wordt de zon zo heet dat de aarde onbewoonbaar is, dus we hebben er haast mee!![]()
Af en toe, als ik in een cynische bui ben, denk ik wel eens dat Mars de minder nadenkende consument gewoon als een aflaat voor het slechte geweten wordt voorgehouden. "Ga maar lekker veel dingen consumeren, koop een nieuwe auto of meteen twee, en flikker je afval maar in de verbrandingsovens of direct in de zee. Als de aarde op is, dan kunnen we gewoon naar Mars toe!"
Oude boomer mentaliteit gespot, innovatie brengt de mens vooruit. SpaceX zou ik als kind mooi hebben gevonden, inspirerend. Nu vind ik het ook mooi natuurlijk, al die launches en returns.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:55 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dan heb je je prioriteiten inderdaad op orde; hier een heleboel tijd en moeite steken in een missie naar Mars en daarbij ontzettend veel resources gebruiken en de opwarming nog extra versnellen met raketten de ruimte in schieten, zodat ooit in een hele verre toekomst we eventueel op Mars kunnen gaan wonen... Want over een miljard jaar wordt de zon zo heet dat de aarde onbewoonbaar is, dus we hebben er haast mee!![]()
Af en toe, als ik in een cynische bui ben, denk ik wel eens dat Mars de minder nadenkende consument gewoon als een aflaat voor het slechte geweten wordt voorgehouden. "Ga maar lekker veel dingen consumeren, koop een nieuwe auto of meteen twee, en flikker je afval maar in de verbrandingsovens of direct in de zee. Als de aarde op is, dan kunnen we gewoon naar Mars toe!"
Als het je gaat om het redden van de mensheid op het moment dat ons zonnestelsel onleefbaar wordt, dan is over 900 miljoen jaar vroeg genoeg. Dan heeft space-x nog ongeveer 100 miljoen jaar de tijd voordat de zon het hier onleefbaar maakt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wanneer zou je er dan mee moeten beginnen?
Innovatie met een doel brengt de mens vooruit. Innovatie zonder doel is precies wat jij zegt; leuk vermaak voor kleine kinderen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 00:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oude boomer mentaliteit gespot, innovatie brengt de mens vooruit. SpaceX zou ik als kind mooi hebben gevonden, inspirerend. Nu vind ik het ook mooi natuurlijk, al die launches en returns.
Ik probeer helemaal niet de aandacht af te leiden van het Mars project. Dat is simpelweg onzinnig om hier te bespreken, want het onderwerp is Tesla, niet SpaceX of Musk (als je het Mars project wil bespreken, open er een onderwerp over, dan kom ik vast langs… want jouw kritiek is te simpel).quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je probeert de aandacht af te leiden van Elon zijn debiele plan om op Mars te gaan wonen, door te beginnen of het standpunt van Neil Degrasse Tyson over genderidentiteit. Waarschijnlijk omdat je er inhoudelijk niets tegenin te brengen hebt? Voor mijn part mag je het ook anders noemen dan een stropop.
Als we in de toekomst de techniek zouden hebben om het op Mars leefbaar te maken, waarom gebruiken we die techniek dan niet om het op aarde (weer) leefbaar te maken? Dat scheelt een heleboel logistiek. Of het ooit technisch mogelijk gaat zijn maakt niet uit, het ging om de vraag of het een zinvol idee is. En dat is op willen wonen Mars niet.
Heb jij nu wel al het laatste jaarverslag van x kunnen vinden? En zou je dat hier willen delen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 06:18 schreef VEM2012 het volgende:
Ik sloeg aan op jouw stelling dat twitter nog maar 25% waard zou zijn, hetgeen simpelweg onjuist lijkt te zijn.
Hier heb je mijn bron aangaande hetgeen ik schreef. 100% correct.quote:Op donderdag 27 maart 2025 06:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb jij nu wel al het laatste jaarverslag van x kunnen vinden? En zou je dat hier willen delen?
En zulke onzin krijgt op Fok! nog likes ook…quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:36 schreef SpecialK het volgende:
Die musk doet dat slim inderdaad.
Beetje inkopen in een bedrijfje, de originele founders er uit mieteren, dan vervolgens beloftes maken over FSD in 2015 dat dat over 2 jaar klaar is. Daarmee investeringsgeld binnenharken..
Dan een compleet lulverhaal ophangen over mars missies en vacuum treinen. Daarmee nog meer investeringsgeld binnenharken.. dat geld gebruiken om nog even iets zinnigs bij tesla te genereren. Matige kwaliteit producten, maar nog steeds.. dan kunnen ze hem niet beschuldigen dat hij niks met dat investeringsgeld heeft gedaan.
En zo als een jongleur met draaiende bordjes op stokjes klungelen we het 10-de jaar in van gebroken musk beloftes. Dus wat is zijn volgende stap? Aanschurken bij een president, jezelf nog meer overheidscontracten toespelen vanuit die positie, jezelf naar voren werpen als een meester van verspilling-voorkomen met leugens over bestaande overheidcontracten met NGO's. In de hoop dat het domste segment van de amerikaanse bevolking en de POTUS jou beschutting gaan geven voor de komende rechtszaken.
Steeds weer nieuwe bedrijven en pie-in-the-sky ideen (zoals de amerikanen dat zo mooi zeggen) om mensen dit misplaatste gevoel te geven dat hij een futurist is.. Continu maar weer uitstel van gerechtigheid zodat hij zo lang mogelijk die titel van rijkste man kan blijven klauwen.
Wat een circus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |