Mercedes heeft dat niet al 10 jaar. Het was nota bene nieuws dat er mensen achterin de Tesla gingen zitten. Vervolgens kwam die klote nag…quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
en mercedes ook. Waarom heeft Tesla het nog steeds niet kunnen registreren, in geen een land / staat in de wereld? Mercedes in meerderer landen.
Ok.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Waymo
Eerste prototype werd in 2014 door Waymo geïntroduceerd toen Musk nog bezig was met Kane keeping assist.
Eerste types van de autonome taxi’s reden al in 2020 in Phoenix rond.
wat ik zei er is na 2017 een duidelijke dalende trend, maar inderdaad 2018, want er is een kleine upleving.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De trend bij BMW is niet relevant voor de trend bij Tesla.
Wat je schreef was objectief bepaalbaar onjuist. Als jij dat niet wil toegeven, ook goed.
De enige reden dat Tesla zo populair is dankzij linkse EU partijen aan de macht of de democraten.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:32 schreef Vliegbaard het volgende:
Tesla maar zeker Musk is helemaal niet vooruitstrevend of innovatief. Ze kopiëren en bewerken innovatieve ideeën tot een concept wat onder aanvoering van een marketingstrategie onder leiding van Musk uitgroeit tot een commercieel succes. Want 1 ding moet je musk nageven, hij heeft wel een gevoel voor welke ideeën zouden kunnen werken en kan dit geweldig promoten en marketen.
De enige reden waarom dat Tesla de huidige positie heeft is de enorme bak met geld die er achter zit. Het is natuurlijk ook wat meer mogelijk om in een startup met nieuwe ideeën te komen en te initiëren tegenover een traditioneel merk welke ook nog eens richten op allerlei andere markten.
Ik blijf er bij, Tesla is louter en alleen een marketing tool voor Musk en worden grandioos geholpen door de omstandigheden maar dat gaat ze opende langere termijn toch tegenwerken.
quote:Member State Incentives: According to the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA), as of 2022, 21 EU member states offered purchase incentives for EVs, such as direct subsidies, bonus payments, or premiums, while others provided tax reductions or exemptions. For example:
Romania offers up to ¤10,000 for a new electric car.
Germany provides up to ¤9,000 through its "Umweltbonus" program.
France grants up to ¤7,000 (reduced to ¤4,000 max in 2025) under its ecological bonus, with a 2024 budget of ¤1.5 billion for EV subsidies, dropping to ¤1 billion in 2025.
Poland launched a 2025 program with up to ¤9,500 (40,000 PLN) per vehicle, funded by EU resources.
EU-Level Funding: The EU itself supports EV adoption indirectly through broader programs rather than direct subsidies to consumers. For instance:
The Green eMotion initiative (2011-2015) allocated ¤41.8 million, with the European Commission contributing ¤24.2 million, to develop EV infrastructure and market rollout across Europe.
The European Economic Recovery Plan (2008) included the European Green Cars Initiative, one of three public-private partnerships, though specific EV subsidy amounts were not isolated in the ¤5 billion total package.
More recently, EU funds like the Recovery and Resilience Facility (post-COVID-19) have supported national EV programs, such as Poland's "NaszEauto" scheme, but these are disbursed to member states to manage.
Scale of National Spending: While exact totals are elusive, some countries have publicized significant investments. Germany's post-COVID stimulus in 2020 included ¤130 billion, with a portion boosting EV incentives. France's 2024 EV subsidy budget alone was ¤1.5 billion. If we extrapolate from such examples, the combined national spending across the EU on EV subsidies likely runs into tens of billions of euros annually, though this includes both direct subsidies and tax breaks.
Without a comprehensive, up-to-date report aggregating all national budgets and EU contributions specifically for EV subsidies as of March 22, 2025, a precise number isn't available. However, based on trends and reported figures, the EU member states collectively have likely provided subsidies and incentives worth well over ¤50 billion since widespread EV promotion began around 2010, with annual spending in recent years possibly exceeding ¤10-15 billion across the bloc. This is a rough estimate, factoring in major markets like Germany, France, and smaller programs elsewhere.
For a definitive answer, one would need to sum the latest budgets from each member state's EV incentive programs, adjusted for 2025 policy changes (e.g., France's reduction), plus any EU funds allocated through mechanisms like the Just Transition Fund or Horizon Europe. As this data isn't centralized here, I can't pinpoint an exact figure beyond this informed approximation.
Er waren, zijn geen dikke subsidies voor Tesla's, maar voor EV's. Waarom deze misvatting steeds weer geopperd wordt is mij een raadselquote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:35 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De enige reden dat Tesla zo populair is dankzij linkse EU partijen aan de macht of de democraten.
De klimaatwappies hebben Tesla zo populair gemaakt.
Elk EU land dikke subsidies voor Tesla's en dan nu gaan janken dat Elon Musk van democraat naar republikein is gegaan omdat de democraten totaal richting idiocracy aan het gaan zijn de afgelopen jaren.
[..]
Maar welbeschouwd is Tesla die er het meeste van geprofiteerd heeft. Dat hebben ze prima gedaan verder.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er waren, zijn geen dikke subsidies voor Tesla's, maar voor EV's. Waarom deze misvatting steeds weer geopperd wordt is mij een raadsel
Waarom zou dat uit patentaanvragen moeten blijken?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat ik zei er is na 2017 een duidelijke dalende trend, maar inderdaad 2018, want er is een kleine upleving.
Maar waarom is tesla zou innovatie vooruitstrevend volgens jou, op dit moment. waar blijkt dit uit? iedergeval niet in patent aanvragen van de afgelopen 8 jaar.
Prima, heb jij er geen verstand van.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:32 schreef Vliegbaard het volgende:
Tesla maar zeker Musk is helemaal niet vooruitstrevend of innovatief. Ze kopiëren en bewerken innovatieve ideeën tot een concept wat onder aanvoering van een marketingstrategie onder leiding van Musk uitgroeit tot een commercieel succes. Want 1 ding moet je musk nageven, hij heeft wel een gevoel voor welke ideeën zouden kunnen werken en kan dit geweldig promoten en marketen.
De enige reden waarom dat Tesla de huidige positie heeft is de enorme bak met geld die er achter zit. Het is natuurlijk ook wat meer mogelijk om in een startup met nieuwe ideeën te komen en te initiëren tegenover een traditioneel merk welke ook nog eens richten op allerlei andere markten.
Ik blijf er bij, Tesla is louter en alleen een marketing tool voor Musk en worden grandioos geholpen door de omstandigheden maar dat gaat ze opende langere termijn toch tegenwerken.
Toch gek dat ik 7 Tesla’s heb gekocht waarvan niet 1 met subsidie (wel een extra fiscale aftrek, maar dat was nou ook weer niet bizar veel).quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:35 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De enige reden dat Tesla zo populair is dankzij linkse EU partijen aan de macht of de democraten.
De klimaatwappies hebben Tesla zo populair gemaakt.
Elk EU land dikke subsidies voor Tesla's en dan nu gaan janken dat Elon Musk van democraat naar republikein is gegaan omdat de democraten totaal richting idiocracy aan het gaan zijn de afgelopen jaren.
[..]
Nu de EV's algemeengoed worden zijn de subsidies beperkt of afgeschaft , zoals in Duitsland. In de VS waren de subsidies deels ook tot het aantal wagens beperkt en de prijs van de EV van de fabrikant.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar welbeschouwd is Tesla die er het meeste van geprofiteerd heeft. Dat hebben ze prima gedaan verder.
Omdat ik de billen van Musk niet kus?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Prima, heb jij er geen verstand van.
Ah ja een BPM-vrijstelling is geen vorm van subsidie?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch gek dat ik 7 Tesla’s heb gekocht waarvan niet 1 met subsidie (wel een extra fiscale aftrek, maar dat was nou ook weer niet bizar veel).
Maar mensen die nooit Tesla gereden hebben weten zeker dat je bakken met subsidie kreeg bij iedere Tesla…
Dat doe ik ook niet, maar ik heb er wel enigszins verstand van, vooral uit de praktijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Omdat ik de billen van Musk niet kus?
Ok
Waren niet vrijgesteld. De grondslag maakte het bedrag 0 euro. Maar dat stond los van Tesla/BEV zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ah ja een BPM-vrijstelling is geen vorm van subsidie?
Er wordt sinds 1950 al geëxperimenteerd met auto's zonder bestuurders, en in 1990 had je al een prototype dat redelijk autonoom over de snelweg kon. Ik zou niet weten waarom die ontwikkelingen zich zonder Musk niet verder hadden voortgezet.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze er wel mee begonnen zijn als iedereen in de branche dacht dat het onmogelijk was (en velen nog steeds: is) en er geen vraag naar is?
Verstand uit de praktijk omdat je Tesla rijdt? Dat heeft geen reet te maken met de zogenaamde innovatie en marketingconcept van Tesla. Maar goed geprobeerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet, maar ik heb er wel enigszins verstand van, vooral uit de praktijk.
Dus dat is niet gerelateerd. Ik denk mee dat jouw onderbuik luider klinkt dan jouw bovenkamer. Maar dat is puur gissen.
Sterker nog, ze reden al rond nog voor Musk zich ermee begon te bemoeien.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er wordt sinds 1950 al geëxperimenteerd met auto's zonder bestuurders, en in 1990 had je al een prototype dat redelijk autonoom over de snelweg kon. Ik zou niet weten waarom die ontwikkelingen zich zonder Musk niet verder hadden voortgezet.
Wellicht net zoals met de waterstofauto… omdat het ze niet lukte?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er wordt sinds 1950 al geëxperimenteerd met auto's zonder bestuurders, en in 1990 had je al een prototype dat redelijk autonoom over de snelweg kon. Ik zou niet weten waarom die ontwikkelingen zich zonder Musk niet verder hadden voortgezet.
Omdat ik Tesla rijdt volg ik het bedrijf aandachtig. Als je dan een gezond stel hersenen hebt kun je aardig wat kennis opdoen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Verstand uit de praktijk omdat je Tesla rijdt? Dat heeft geen reet te maken met de zogenaamde innovatie en marketingconcept van Tesla. Maar goed geprobeerd.
Dit is dan ook helemaal niet wat ik zeg. Ik zeg alleen dat we ook zonder Musk wel stappen hadden gezet richting zelfrijdende auto's.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:20 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zie niet in waarom net gedaan moet worden alsof Tesla een doodnormaal product had wat iedereen kon maken en met mooie praatjes en natuurlijk subsidies van de klimaatmaffia kon verkopen en daarmee is hij dan rijk geworden.
Ok.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is dan ook helemaal niet wat ik zeg. Ik zeg alleen dat we ook zonder Musk wel stappen hadden gezet richting zelfrijdende auto's.
Ik rijd al 20 jaar BMw maar nog nooit de intentie gehad om enkel van BMW alle strategische keuzes en ontwikkelingen te volgen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat ik Tesla rijdt volg ik het bedrijf aandachtig. Als je dan een gezond stel hersenen hebt kun je aardig wat kennis opdoen.
Kennelijk nieuw(s) voor jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |