abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2025 @ 10:10:42 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217163517
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 08:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, het lijkt me gewoon een zeer onaantrekkelijke leefstijl.
Hmm. Dan moet je misschien ook niet voor een partij stemmen die in Nederland bankieren via de sharia mogelijk wil maken. Voor een religie die je omschrijft als een 'zeer onaantrekkelijke leefstijl' verdedig je deze wel geregeld met hand en tand om dit vervolgens op anderen te projecteren.

En dit zien we geregeld aan de linker en progressieve kant van het spectrum: men doet eigenlijk niet anders dan waar mogelijk in de bres springen voor moslims en de Islam. Om vervolgens te zeggen: ik heb helemaal niets met de Islam hoor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217163558
Er is niets mis met het discrimineren van moslims. Zij verdienen het voor het aanhangen van een achterlijke ideologie
  maandag 24 maart 2025 @ 10:26:39 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217163608
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Dan moet je misschien ook niet voor een partij stemmen die in Nederland bankieren via de sharia mogelijk wil maken. Voor een religie die je omschrijft als een 'zeer onaantrekkelijke leefstijl' verdedig je deze wel geregeld met hand en tand om dit vervolgens op anderen te projecteren.

En dit zien we geregeld aan de linker en progressieve kant van het spectrum: men doet eigenlijk niet anders dan waar mogelijk in de bres springen voor moslims en de Islam. Om vervolgens te zeggen: ik heb helemaal niets met de Islam hoor.
Waarom zou ik een probleem moeten hebben met iemand die islamitisch wil bankieren? Dat laat ik mensen lekker zelf bepalen.

Verder heb ik vooral een hekel aan types die graag groepen tegen elkaar op zetten of bepaalde groepen mensen, zoals in dit geval moslims, heel graag hun burgerrechten wil inperken, of nog meer.

Ik hoef niet per se de islam aantrekkelijk te vinden om te vinden dat die mensen niet het lot moeten krijgen dat extreemrechts graag ziet.
  maandag 24 maart 2025 @ 10:28:52 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217163628
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:20 schreef ricky3 het volgende:
Er is niets mis met het discrimineren van moslims. Zij verdienen het voor het aanhangen van een achterlijke ideologie
Het belangrijkste is dat Nederland geen Islamitisch land is. Waarom er dus constant plaats moet worden gemaakt en rekening moet worden gehouden met de Islam op een manier die met geen enkele andere religie wordt gedaan, blijft onduidelijk.

En moslim geen gebedsruimte geven op het werk of niet feliciteren met een Islamitische feestdag is geen discriminatie, maar de norm. Iemand die katholiek is wordt ook niet gefeliciteerd met de Doopsel van Jezus en een Jood niet met Jom Kipoer. Laat staan dat er gebedsruimtes voor zulke mensen zijn.

Dit is dan ook het grote verschil met de Islam. Bij veel moslims is er altijd de verwachting dat hun geloof tot de algemene norm moet worden gefaciliteerd. De omgeving moet meedoen of op allerlei manieren rekening houden met de Islam.

En met de huidige cultuur van 'diversiteit' en 'inclusiviteit' op de werkvloer, heeft men zowaar een groep naïeve uilskuikens van Westerlingen zo ver gekregen om hierin mee te gaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217163629
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 18:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Je bent zelf geen haar beter en dat betreft geen enkele uitleg.
Jawel?
Want er is geen groep waar ik een afkeer tegen heb.
  maandag 24 maart 2025 @ 10:29:45 #281
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217163641
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou ik een probleem moeten hebben met iemand die islamitisch wil bankieren? Dat laat ik mensen lekker zelf bepalen.

Verder heb ik vooral een hekel aan types die graag groepen tegen elkaar op zetten of bepaalde groepen mensen, zoals in dit geval moslims, heel graag hun burgerrechten wil inperken, of nog meer.

Ik hoef niet per se de islam aantrekkelijk te vinden om te vinden dat die mensen niet het lot moeten krijgen dat extreemrechts graag ziet.
Dat is niet de vraag. De vraag is waarom dit gefaciliteerd moet worden in Nederland?
  maandag 24 maart 2025 @ 10:34:13 #282
3542 Gia
User under construction
pi_217163673
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 08:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, het lijkt me gewoon een zeer onaantrekkelijke leefstijl.
Het is geen leefstijl, het zijn leefvoorschriften.
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 08:53 schreef TheInnocent het volgende:
De meeste moslims willen begrip voor hun situatie, niet dat anderen aanpassen. Ze willen inclusiviteit.
Ze willen dat wij al hun voorschriften accepteren en al hun wensen inwilligen. Want dat is wat zij bedoelen met inclusiviteit.
Ze willen bijvoorbeeld aparte zwemtijden voor moslims, ze willen een gebedsruimte op universiteiten, ze willen hun eigen ziekenhuizen, verpleeghuizen en begraafplaatsen. Is dat inclusief of juist exclusief?
pi_217163698
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee, men strijdt voor gelijke rechten en tegen discriminatie op basis van gender, ras en geloof. Normen en waarden waarin we in Nederland ook jaren voor hebben gestreden en willen behouden voor een vredige en leefbare samenleving. Dat jij daar moeite mee hebt en ook nog haatdragende gevoelens bij hebt, komt denk ik door niet alleen misinformatie (en koppigheid om alleen te geloven in je eigen belevingswereld en vreemde ideeën erop nahoudt) maar ook de onvrede over je leefsituatie die je graag bij een ander neerlegt.

Als je de straat-marokkaan of religieuze gek laat spreken voor de gehele moslimgemeenschap, dan heb je het echt niet begrepen.
  maandag 24 maart 2025 @ 10:53:47 #284
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217163798
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:37 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Nee, men strijdt voor gelijke rechten en tegen discriminatie op basis van gender, ras en geloof. Normen en waarden waarin we in Nederland ook jaren voor hebben gestreden en willen behouden voor een vredige en leefbare samenleving. Dat jij daar moeite mee hebt en ook nog haatdragende gevoelens bij hebt, komt denk ik door niet alleen misinformatie (en koppigheid om alleen te geloven in je eigen belevingswereld en vreemde ideeën erop nahoudt) maar ook de onvrede over je leefsituatie die je graag bij een ander neerlegt.

Als je de straat-marokkaan of religieuze gek laat spreken voor de gehele moslimgemeenschap, dan heb je het echt niet begrepen.
Nee hoor, het gaat hier helemaal niet over gelijke rechten of discriminatie.

Iedereen is namelijk per definitie gelijk voor de wet en daarnaast is er ook geen sprake van discriminatie. Het gaat hier over privileges en het faciliteren van één religie, op een manier hoe geen enkele andere religie wordt gefaciliteerd.
pi_217163814
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:34 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]
Ze willen dat wij al hun voorschriften accepteren en al hun wensen inwilligen. Want dat is wat zij bedoelen met inclusiviteit.
Ze willen bijvoorbeeld aparte zwemtijden voor moslims, ze willen een gebedsruimte op universiteiten, ze willen hun eigen ziekenhuizen, verpleeghuizen en begraafplaatsen. Is dat inclusief of juist exclusief?
Ten eerste heb je het over de extreme moslims (met hoofddoek). Vrouwen met hoofddoek die ook willen zwemmen. Zij kunnen ook zwemmen met andere vrouwen. Dus als er only women zwemtijden komen dan pak je een hele groep die misschien ook niet halfnaakt voor andere mannen willen staan.

Eigen ziekenhuizen vind ik maar vreemd. Maar het is kennelijk toch een ding: zo hebben Joden ook een Joods ziekenhuis in Amstelveen waar op zondag niey gewerkt wordt. Helemaal prima als je het mij vraagt zolang het een ziekenhuis is met kwaliteitsstandaarden en waar iedereen terecht kan.

Een gebedsruimte op universiteiten kan ook een multifunctionele ruimte zijn. Zelfs mijn werkgever met max 25% buitenlander beleid had zo’n ruimte en daar had niemand last van.

Discriminatie is al vervelend genoeg, heb respect voor elkaars gebruiken als het jou niet schaadt. Je leeft met mekaar, maak er chocola van. En over aanpassing gesproken: in Dubai wordt ook rekening gehouden met niet-moslims en andere gebruiken. Zolang alles goed gereguleerd is, hebben mensen geen last van elkaar.
pi_217163824
quote:

[..]
Nee, men strijdt voor gelijke rechten en tegen discriminatie op basis van gender, ras en geloof.
D66 en strijden? In hun hele leven?
  maandag 24 maart 2025 @ 10:58:16 #287
117098 Hathor
Effe niet
pi_217163836
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:34 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]
Dat heet Apartheid.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217163846
quote:

[..]

Wat de gelovigen bedoelen met gelijke rechten is dat de arbeider het vuile werk moet doen ook al wordt de arbeider daar ziek van.
pi_217163912
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het gaat hier helemaal niet over gelijke rechten of discriminatie.

Iedereen is namelijk per definitie gelijk voor de wet en daarnaast is er ook geen sprake van discriminatie. Het gaat hier over privileges en het faciliteren van één religie, op een manier hoe geen enkele andere religie wordt gefaciliteerd.
Discriminatie is een feit. Als je een vrouw bent, daag ik je uit om een middagje met hoofddoek rond te lopen. Ja zal misschien wel meerdere malen vies worden aangekeken en misschien zelfs uitgescholden. Ik heb daar iig de ballen niet voor.

Ik denk persoonlijk dat het grootste probleem waar dit allemaal vandaan komt, de straatmarokkanen zijn. De herrieschoppers die haatdragende leuzen rondslingeren, schreeuwen, stelen, agressief zijn en mensen lastigvallen. Die mogen wat bij betreft bestreden worden en eigen veroorzaakte schade betalen. Neem ook vooral de ouders mee in die financiële schade. Denken ze na volgende keer over het wel of niet krijgen van kinderen. In Dubai doen ze geen vlieg kwaad, uit angst en financiële zorgen. In Marokko is hee chaos en ellende, want geen gevolgen en dat gebeurt ook in Nederland. Dat is het probleem. En niet die rustige werkende moslima die een ruimte zoekt om te kunnen bidden en goed te functioneren en bij te dragen aan de maatschappij. Ik zou dat eerder stimuleren. Multifunctionele ruimte erbij en klaar is kees. Niemand die het boeit.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:11:47 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217163954
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:07 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Discriminatie is een feit. Als je een vrouw bent, daag ik je uit om een middagje met hoofddoek rond te lopen. Ja zal misschien wel meerdere malen vies worden aangekeken en misschien zelfs uitgescholden. Ik heb daar iig de ballen niet voor.
Hier is natuurlijk geen sprake van, we hebben het hier immers over een hoofddoek, niet een keppeltje. De hoofddoek is (helaas) al de norm geworden in veel Nederlandse grote steden.

En als moslima's alsnog het gevoel hebben dat zij gediscrimineerd worden, dan doen ze die hoofddoek toch af? Nederland is namelijk ook geen Islamitisch land.
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:07 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ik denk persoonlijk dat het grootste probleem waar dit allemaal vandaan komt, de straatmarokkanen zijn. De herrieschoppers die haatdragende leuzen rondslingeren, schreeuwen, stelen, agressief zijn en mensen lastigvallen. Die mogen wat bij betreft bestreden worden en eigen veroorzaakte schade betalen. Neem ook vooral de ouders mee in die financiële schade. Denken ze na volgende keer over het wel of niet krijgen van kinderen. In Dubai doen ze geen vlieg kwaad, uit angst en financiële zorgen. In Marokko is hee chaos en ellende, want geen gevolgen en dat gebeurt ook in Nederland. Dat is het probleem. En niet die rustige werkende moslima die een ruimte zoekt om te kunnen bidden en goed te functioneren en bij te dragen aan de maatschappij. Ik zou dat eerder stimuleren. Multifunctionele ruimte erbij en klaar is kees. Niemand die het boeit.
Het knelpunt zit vooral bij het feit dat mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen zich disproportioneel slecht gedragen en op vele negatieve manier zijn oververtegenwoordigd. Geen respect hebben voor de Westerse cultuur maar wel verwachten dat autochtonen zich op allerlei manieren aan hun aanpassen. Dit is simpelweg niet hoe het werkt.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:12:13 #291
3542 Gia
User under construction
pi_217163960
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:55 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ten eerste heb je het over de extreme moslims (met hoofddoek). Vrouwen met hoofddoek die ook willen zwemmen. Zij kunnen ook zwemmen met andere vrouwen. Dus als er only women zwemtijden komen dan pak je een hele groep die misschien ook niet halfnaakt voor andere mannen willen staan.

Eigen ziekenhuizen vind ik maar vreemd. Maar het is kennelijk toch een ding: zo hebben Joden ook een Joods ziekenhuis in Amstelveen waar op zondag niey gewerkt wordt. Helemaal prima als je het mij vraagt zolang het een ziekenhuis is met kwaliteitsstandaarden en waar iedereen terecht kan.

Een gebedsruimte op universiteiten kan ook een multifunctionele ruimte zijn. Zelfs mijn werkgever met max 25% buitenlander beleid had zo’n ruimte en daar had niemand last van.

Discriminatie is al vervelend genoeg, heb respect voor elkaars gebruiken als het jou niet schaadt. Je leeft met mekaar, maak er chocola van. En over aanpassing gesproken: in Dubai wordt ook rekening gehouden met niet-moslims en andere gebruiken. Zolang alles goed gereguleerd is, hebben mensen geen last van elkaar.
Het is allemaal niet inclusief! Ze stellen zich, bewust, buiten de samenleving met allerlei zaken speciaal voor moslims.
En hoezo staan moslima's halfnaakt voor mannen? Degenen die ik weleens zie in het zwembad, zwemmen in een boerkini. En gewoon gemengd. In ons zwembad is een uur in de week gereserveerd voor zwemles voor vrouwen. Meer niet. En wat willen ze dan? Dat ze als moslima lid mogen worden van een zwemvereniging, wat behoudens wachtlijsten geen probleem is, maar die verenigingen moeten het dan faciliteren, binnen hun beperkte aantal uren, dat moslima's volgens hun geloofsregels kunnen zwemmen. En dat gaat niet. Verenigingen zijn gemengd en ze gaan niet voor moslima's een deel van hun uren opofferen, zodat zij apart kunnen zwemmen.

'Apart' is gewoon niet inclusief. Inclusief is meedoen met de samenleving op een manier zoals die samenleving is ingericht en volgens de geldende normen en waarden. Inclusief is niet dat die samenleving zich moet aanpassen aan hun geloofsregels. Als het je hier niet aanstaat, dan ga je ergens wonen waar wel alles is aangepast aan jouw geloof.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:14:18 #292
3542 Gia
User under construction
pi_217163973
quote:

[..]

Precies, in Nederland willen we de Nederlandse normen en waarden behouden en niet verkwanselen tbv een intolerant geloof.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:21:30 #293
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217164043
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:14 schreef Gia het volgende:
Precies, in Nederland willen we de Nederlandse normen en waarden behouden en niet verkwanselen tbv een intolerant geloof.
En dat is dus de hardnekkige ontwrichting die verwacht wordt; dat wij maar tolerant moeten blijven voor een intolerant geloof. En als je je daar niet mee in wilt laten dan discrimineer je zogenaamd en zou je islamofoob zijn.

De conclusie is simpelweg dat de Islam gewoon niet halal/geschikt voor Nederland is en niet andersom.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:27:24 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217164098
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet de vraag. De vraag is waarom dit gefaciliteerd moet worden in Nederland?
Gezien er blijkbaar vraag naar is, er banken zijn die dat willen faciliteren. en ik geen reden zie waarom het niet zou mogen.

Als iemand vliegende spagetthimonster bankieren wil invoeren, banken daar mogelijkheden toe zien, en ik er niet toe wordt verplicht, is dat ook helemaal prima.

Dat is de liberale insteek. Leven en laten leven, en niet zonder noodzaak maar mensen gaan pesten met verboden.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:31:38 #295
3542 Gia
User under construction
pi_217164141
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:21 schreef Tengano het volgende:

[..]
En dat is dus de hardnekkige ontwrichting die verwacht wordt; dat wij maar tolerant moeten blijven voor een intolerant geloof. En als je je daar niet mee in wilt laten dan discrimineer je zogenaamd en zou je islamofoob zijn.

De conclusie is simpelweg dat de Islam gewoon niet halal/geschikt voor Nederland is en niet andersom.
Moslims mogen gewoon lid worden van de diverse verenigingen die ons land rijk is. Echter, die zijn vaak/meestal gemengd. Het gevolg is dan dat ze hun eigen verenigingen oprichten met een aparte jongens en meisjes afdeling.
En dat is dus segregatie of apartheid. Ze stellen zich buiten de samenleving omdat ze zich niet prettig voelen bij de Nederlandse/westerse normen en waarden.

Het liefst zouden ze zien dat deze scheiding dan doorgetrokken zou worden bij alle verenigingen, want dan kunnen ze meedoen, maar dan gaan we in Nederland dus terug naar af. Nederlandse vrouwen hebben gestreden voor gelijke rechten, al sinds de jaren 60 zijn de meeste scholen en verenigingen gemengd. Dit gaan we echt niet meer opgeven.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:33:41 #296
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217164160
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 19:56 schreef Eagles89 het volgende:
En ik ben geen racist
Hoe zeg ik dat ik een racist ben zonder te zeggen dat ik een racist ben.
Huilen dan.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:49:32 #297
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217164285
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 07:10 schreef Servieskast het volgende:
Waarom zitten the usual suspects in elke moslim topic in een soort van jerk circle elkaar na te praten.
Breekt de week zo lekker volgens @uitkeringtrekker
  maandag 24 maart 2025 @ 11:49:57 #298
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217164286
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Moslims mogen gewoon lid worden van de diverse verenigingen die ons land rijk is. Echter, die zijn vaak/meestal gemengd. Het gevolg is dan dat ze hun eigen verenigingen oprichten met een aparte jongens en meisjes afdeling.
En dat is dus segregatie of apartheid. Ze stellen zich buiten de samenleving omdat ze zich niet prettig voelen bij de Nederlandse/westerse normen en waarden.

Het liefst zouden ze zien dat deze scheiding dan doorgetrokken zou worden bij alle verenigingen, want dan kunnen ze meedoen, maar dan gaan we in Nederland dus terug naar af. Nederlandse vrouwen hebben gestreden voor gelijke rechten, al sinds de jaren 60 zijn de meeste scholen en verenigingen gemengd. Dit gaan we echt niet meer opgeven.
Conclusie: opzouten met dat soort gasten en ook niet meer binnen laten!
"Hoka Hey!"
  maandag 24 maart 2025 @ 11:54:03 #299
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217164320
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Genoeg verenigingen in Nederland waar alleen een gender welkom is. Basic Fit women only, Utrechtse Studenten Corps of mijn voetbalteam dat bestaat uit alleen mannen, merendeels kakker en weinig inclusiviteit.

Maar dat zou volgens jou niet mogen?
  maandag 24 maart 2025 @ 11:54:08 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217164322
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe zeg ik dat ik een racist ben zonder te zeggen dat ik een racist ben.
Ah, een ontkenning is bevestiging van schuld. Nou, bedankt weer Robin DiAngelo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')