SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
In de bilt met 1.6 graden. Landelijk zelfs een verbetering van 2 graden boven het oude record.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Overigens is het warmterecord van De Bilt verbroken uit 1938, dus vroegah was het ook wel eens vroeg in het voorjaar warm
Mooi aangescherptquote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:47 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
In de bilt met 1.6 graden. Landelijk zelfs een verbetering van 2 graden boven het oude record.
Nee was juist perfect voor mijn E-bike testenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:42 schreef Nattekat het volgende:
Die wind is wel een behoorlijke spelbreker vandaag.
Nou ja, das wel tyfus heet 🥵quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:53 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Op naar een verbetering van de 40.7 deze zomer
Ja, dat gaat gewoon door. Settings zoals gister leveren in de zomer wel echt hoge temperaturen op. Zit er op zich niet op te wachten want het is gewoon te heetquote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:52 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het is mogelijk. Wereldwijd worden massaal records verbroken.
Voorjaar weet ik niet meer, maar zomer was enorm warm.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
Geen idee meer hoe de maanden april t/m augustus toen waren.
Hoe droger, hoe heter ook.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat gaat gewoon door. Settings zoals gister leveren in de zomer wel echt hoge temperaturen op. Zit er op zich niet op te wachten want het is gewoon te heet. Een setting voor 1 dag alleen om dat record te breken dan
.
Gek genoeg hebben ze in Noord Amerika de koudste winter in jaren gehad. Laatste keer dat het daar gemiddeld zo koud was, dat was volgens mij 2003. kan ook zijn dat het 2011 was. maar hoort bij de koudste deze eeuw iig.
Doe mij maar een iets te droge zomer ( te vaak of veel regen is weer hoge LV ) met af en toe een terreur bui met onweer en overdag 24-26 graden en nachten 12-14. maar zo ideaal is het nooit.
Tot nu toe toont 2025 wel een beetje een vergelijkbare start als 2022. Geen idee meer hoe de maanden april t/m augustus toen waren.
Ik meen me te herinneren dat het weer eind april pas echt beter werd in 2022.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat gaat gewoon door. Settings zoals gister leveren in de zomer wel echt hoge temperaturen op. Zit er op zich niet op te wachten want het is gewoon te heet. Een setting voor 1 dag alleen om dat record te breken dan
.
Gek genoeg hebben ze in Noord Amerika de koudste winter in jaren gehad. Laatste keer dat het daar gemiddeld zo koud was, dat was volgens mij 2003. kan ook zijn dat het 2011 was. maar hoort bij de koudste deze eeuw iig.
Doe mij maar een iets te droge zomer ( te vaak of veel regen is weer hoge LV ) met af en toe een terreur bui met onweer en overdag 24-26 graden en nachten 12-14. maar zo ideaal is het nooit.
Tot nu toe toont 2025 wel een beetje een vergelijkbare start als 2022. Geen idee meer hoe de maanden april t/m augustus toen waren.
Ja, dat klopt. Maar het moet ook niet te vaak regenen. Eigenlijk net voldoende voor tuin/landbouw. Anders krijg je vaak weer zo'n hoge LV hier in Nederland en dat is echt vervelend.quote:
Hier nog niks. De radar gaf een klein streepje, maar helaas. Misschien straks of morgen nog wat nodige nattigheid..quote:Op zaterdag 22 maart 2025 21:14 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, hier zowaar een bui en het nodige water
Dat het je hobby is om met groen bezig te zijn en dan denkt maar die boom moet kapoetquote:Op zondag 23 maart 2025 08:57 schreef INViCTuS het volgende:
@:geschiedkundige waarom zo kwaad?![]()
[ x ]
Dat verwoorden ze wel weer met de verkeerde woorden. Er heerst geen droogte. Wel droog weer, maar dat is totaal wat anders .Die toplaag is wat droger en al het oude blad en verdroogde grassen maken het erg brand gevoelig. Gelijk weer in de media dat er droogte heerst. Paniek zaaiersquote:Op maandag 24 maart 2025 06:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Relatief gezien al erg veel natuurbranden zo vroeg in het jaar door aanhoudende droogte.
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:48 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Allemaal weer gewonde wielrenners.
Het is inmiddels wel redelijk afgekoeldquote:Op maandag 24 maart 2025 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Het was echt heerlijk weer vandaag. Geen wind, graad of 18. Niks mis mee.
Het is natter dan je denkt of wordt wijs gemaakt.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:19 schreef Elan het volgende:
Bizar dat het nu alweer zo droog is terwijl we vorig jaar bijkans verzopen in het voorjaar.
Hier issie wegquote:
quote:
Nice. Wat ga je zaaien/poten/planten?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:42 schreef Perrin het volgende:
Gister moestuintje in gebruik genomen, doen we elk jaar. Grond was in uitstekende staat, al warm en niet al te nat. Dat was vorig jaar wel anders.
Denk hennep en een beetje betonzaadquote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nicr. Wat ga je zaaien/poten/planten?
We hebben al rode bieten, raapsteeltjes, radijs, wortel en tuinbonen gezaaid. Er komt nog sla, andijvie, broccoli, palmkool, mais, pompoen en courgette.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nice. Wat ga je zaaien/poten/planten?
Heb je toch een leuke oppervlakte beschikbaarquote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben al rode bieten, raapsteeltjes, radijs, wortel en tuinbonen gezaaid. Er komt nog sla, andijvie, broccoli, palmkool, mais, pompoen en courgette.
Maanden? Maand bedoel je.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:41 schreef RamboDirk het volgende:
Vrijdag lijkt het eindelijk weer een keer te gaan regenen. Kjelkjelkjel wanne weertje de laatse maanden.
Morgen en vrijdag (deels) ook mooiquote:Op woensdag 26 maart 2025 09:52 schreef MissButterflyy het volgende:
In het weekend even minder, maar daarna krijgen we weer mooi weer
Maart godenmaand. Hopelijk ook een mooie aprilquote:Op donderdag 27 maart 2025 07:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgende week ziet er echt hoe goed uit zeg! En nu twee daagjes ook even.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als het goed is eindigen we ook zo
Ik ben ook liever van 25 graden. Maar 14 graden en zon in maart kan ik toch echt niet koud noemen....quote:
Mijn weerapp (standaard iphone) staat hier op max 11, 11 en 12 voor vr-za-zo.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ben ook liever van 25 graden. Maar 14 graden en zon in maart kan ik toch echt niet koud noemen....
Zal er wel schelen per locatie. Ik zit in het zonnige zuiden he.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:46 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Mijn weerapp (standaard iphone) staat hier op max 11, 11 en 12 voor vr-za-zo.
Oh woe is me.
Dus je bent graag zwaar onderkoeld?quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ben ook liever van 25 graden.
Alleen de hoofdrun laat dat zien. Beetje clickbait dit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
Achtbaan
https://x.com/weermanrobe(...)FL17QT9XilfiY3w&s=19
Inderdaad, dikke week vooruit..quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen de hoofdrun laat dat zien. Beetje clickbait dit.
Pas op wat je zegt hoor want ze veroordelen je zo tot zuurpruim hier.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mag ook best een keer wat vallen. In maart 0.2 mm en in februari nog geen 20mm.
Niet erg, maar voor de bovenlaag is een paar uurtjes gestage regen geen overbodige luxe.
Zo'n goede en mooie maand hebben we heel lang niet gehad. Denk september vorig jaar.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Weer een prachtige dag! Dit moet toch wel compensatie zijn voor het kletsnatte voorjaar van vorig jaar
Minder zon en relatief veel regen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zo'n goede en mooie maand hebben we heel lang niet gehad. Denk september vorig jaar.
Vorig jaar laatste week mei en eerste 3 van juni waren ook perfect. Daarna was het klaar. Daarvoor willen we niet aan herinnerd worden want dat was bedroevendquote:Op donderdag 27 maart 2025 18:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Minder zon en relatief veel regen.
Maart 2025 > september 2024 by far
Regenton aanschaffen, dan had je nu water gehad.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Het heeft volgens mij de afgelopen 2 maanden niet/nauwelijks geregend. De tuin kan inmiddels wel weer wat gebruiken.
Je loopt een jaar achter. Vorig jaar waren de eerste weken van juni relatief koud. Tweede deel van de zomer (midden juli tot midden september) waren juist erg zomers (kutweer voor mij dusquote:Op donderdag 27 maart 2025 19:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorig jaar laatste week mei en eerste 3 van juni waren ook perfect. Daarna was het klaar. Daarvoor willen we niet aan herinnerd worden want dat was bedroevend
IBC's raken al aardig leeg hier.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Regenton aanschaffen, dan had je nu water gehad.
Dat was dan ook het enige goede van je dag? Nouja, en de reis naar huis.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:57 schreef Tjacka het volgende:
Was vandaag naar de Efteling met de Baas. Wat een weer jongens!
Nog geen 20 mm hier in februari en 0.2 mm in maart. Een paar uurtjes rustige regen is niet verkeerd nee.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Het heeft volgens mij de afgelopen 2 maanden niet/nauwelijks geregend. De tuin kan inmiddels wel weer wat gebruiken.
Dan weet ik het niet zo goed meer. Volgens mij was de zomer iig niet hoogstaand. Dacht dat juni de zomer naar gemiddeld trok. Juli en augustus vochtig warm.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je loopt een jaar achter. Vorig jaar waren de eerste weken van juni relatief koud. Tweede deel van de zomer (midden juli tot midden september) waren juist erg zomers (kutweer voor mij dus)
Dat was 2023 jaquote:Op donderdag 27 maart 2025 20:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan weet ik het niet zo goed meer. Volgens mij was de zomer iig niet hoogstaand. Dacht dat juni de zomer naar gemiddeld trok. Juli en augustus vochtig warm.
Nouja zeg.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat was dan ook het enige goede van je dag? Nouja, en de reis naar huis.
Efteling
Efteling met je baasx 1000
Ik ga voor de 20 graden weer eens op mijn verjaardagquote:Op donderdag 27 maart 2025 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
Achtbaan
https://x.com/weermanrobe(...)FL17QT9XilfiY3w&s=19
Maar dan ga je toch niet naar de Eftelingquote:Op donderdag 27 maart 2025 21:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nouja zeg.
Mag toch wel een leuk uitje met mijn vriendin hebben?
Efteling ohh zo leukquote:Op donderdag 27 maart 2025 22:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar dan ga je toch niet naar de Efteling
Ik zal nooit begrijpen wat mensen daar nu leuk aan vinden
Maar wel steeds met regen tussendoor en daardoor heel vochtig en benauwd. Kutweer voor iedereen. Toen was het warmer, maar niet zomers in de zin van droog weer.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je loopt een jaar achter. Vorig jaar waren de eerste weken van juni relatief koud. Tweede deel van de zomer (midden juli tot midden september) waren juist erg zomers (kutweer voor mij dus)
Kijk, ben ik het ook nog eens helemaal met je eens.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar dan ga je toch niet naar de Efteling
Ik zal nooit begrijpen wat mensen daar nu leuk aan vinden
Het is op 3/4 dagen na van 21 graden) anderhalve maand niet onder de 23 graden geweest ofzo. Augustus had een overdaggemiddelde van dik 25 gradenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 00:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar wel steeds met regen tussendoor en daardoor heel vochtig en benauwd. Kutweer voor iedereen. Toen was het warmer, maar niet zomers in de zin van droog weer.
Al viel dat warme ook wel mee. Herinner me diverse dagen in die periode (omdat ik toen buitenactiviteiten had) waar het gewoon ronduit fris was.
Quote ik even voor het nageslachtquote:Op vrijdag 28 maart 2025 00:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kijk, ben ik het ook nog eens helemaal met je eens.
Alweer?quote:
Om 7.10 uur was er zon 7.45 was ie weg en werd het mistig..en nog steeds mistig grijsquote:
Die haal ik morgen nietquote:Op donderdag 27 maart 2025 21:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik ga voor de 20 graden weer eens op mijn verjaardag
Moet het nog zien, dat is nog een ruim week verder en die horror scenario's van een echte terugval richting winter inclusief sneeuw zie ik sowieso niet gebeuren.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Toch wel steeds meer kans dat het vanaf volgend weekend wat frisser wordt na een run richting de 20 graden in het midden van de week.
Is ook nog ver weg. Veel neerslag staat er ook niet. Ik bedoelde meer van 20 terug naar de 10-12 graden zoiets. Er gaat echt geen 15cm sneeuw vallenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet het nog zien, dat is nog een ruim week verder en die horror scenario's van een echte terugval richting winter inclusief sneeuw zie ik sowieso niet gebeuren.
Die temperatuur schommelingen zijn natuurlijk niet ongebruikelijk in april. Vorig jaar was het voornamelijk fris/koud en dit jaar juist stabiel normaal of mild/zacht.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is ook nog ver weg. Veel neerslag staat er ook niet. Ik bedoelde meer van 20 terug naar de 10-12 graden zoiets. Er gaat echt geen 15cm sneeuw vallen
Maar de laatste weken wordt bijna iedere keer het mindere weer uit de kaarten geveegd of lijkt het zich te beperken tot een dag of twee. Hopelijk nu weer
In Zutphen nog niet. Vertrek zo ook oostwaarts richting Deutschland. Verjaardag boodschappen doen en tanken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Helaas is het nu ook in het oosten grijs aan het worden
Kijk wel uit met Duitse benzine. Gaat je auto rare geluiden van maken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In Zutphen nog niet. Vertrek zo ook oostwaarts richting Deutschland. Verjaardag boodschappen doen en tanken.
Voor begin april ziet het er op dit moment wel wat frisjes uit ja.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Toch wel steeds meer kans dat het vanaf volgend weekend wat frisser wordt na een run richting de 20 graden in het midden van de week.
Zonnebrandcreme inslaan. Verstandige jongen die ver gaat komen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In Zutphen nog niet. Vertrek zo ook oostwaarts richting Deutschland. Verjaardag boodschappen doen en tanken.
34 alweerquote:
#WINNINGquote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:06 schreef Perrin het volgende:
Tijd om de droogtemonitor af te stoffen.
[ afbeelding ]
Weg met die stomme regen!quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:06 schreef Perrin het volgende:
Tijd om de droogtemonitor af te stoffen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb even Schotland/Ierland aangewezen op het kaartje.Haha @dick_laurentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Toch woont hij in 1 van de droogste delen van Spanje en heeft alsnog vrij weinig neerslag gehad. Overigens niet ver daarvandaan wel veel meerquote:
Laten invriezen en op 24 mei 2142 vragen of ze je laten ontdooien (haha..) dan maar?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:17 schreef TLC het volgende:
Morgenmiddag een kleine zonsverduistering, een volledige zonsverduistering in Nederland is pas op 25 mei 2142, maar dat ga ik niet halen denk ik![]()
Ik ga kijken of ik volgend jaar naar IJsland kanquote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:17 schreef TLC het volgende:
Morgenmiddag een kleine zonsverduistering, een volledige zonsverduistering in Nederland is pas op 25 mei 2142, maar dat ga ik niet halen denk ik![]()
Niet klagen over het weer dan hequote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga kijken of ik volgend jaar naar IJsland kan
Zeker wel. De wolken pleuren maar opquote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Niet klagen over het weer dan he
Haha inderdaad. Was vandaag weer afzien met strakblauwe lucht en 21 graden. Zonnetje gaat mooi onder nuquote:
Is je gegund na al die ellende, wij doen vrolijk mee.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Was vandaag weer afzien met strakblauwe lucht en 21 graden. Zonnetje gaat mooi onder nu
Komende dagen ook heel erg afzien!
[ afbeelding ]
Haha.
Mooie dag om jarig te zijn 🥳🎉🍻quote:
Zoiets gebeurt hier thuis ongeveer dan ja..quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
UV indexje van 6 alweer vandaag.
[ afbeelding ]
Ja niet heel warm maar heerlijk zonnig. Tot nu toe is de lente echt schandalig lekker.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:01 schreef dick_laurent het volgende:
Hey maarehh... Gewoon even dubbelcheck hoor, het was dus weer lekker vandaag?
Nee, godgloeiendegrafwind.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:01 schreef dick_laurent het volgende:
En ondertussen is de pluim nog beter geworden:quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:18 schreef DemonRage het volgende:
Doe mij deze control-run maar:
[ afbeelding ]
Uiteraardquote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:01 schreef dick_laurent het volgende:
De oper van ECMWF is het daar nog niet mee eens. Maar ook die geeft een zaagtandje (alleen met lagere temp). Dus qua weerbeeld lijkt het gewoon door te gaan die zonquote:Op zaterdag 29 maart 2025 20:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En ondertussen is de pluim nog beter geworden:
[ afbeelding ]
Pieken standvastiger en meer ondersteuning van andere leden.
Zandzakken al klaar liggen?quote:Op zondag 30 maart 2025 19:50 schreef INViCTuS het volgende:
Zowaar paar druppels regen gevallen zonet
Dit weekend de aira22 alweer uitgelaten, eind maartquote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja niet heel warm maar heerlijk zonnig. Tot nu toe is de lente echt schandalig lekker.
Oke Jean pierrequote:Op zondag 30 maart 2025 19:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit weekend de aira22 alweer uitgelaten, eind maartDit is 2022 all over again. De havenmeester vertelde dat het aanvoelde als mei drukte in de haven.
Dit is de traditionele lente oostenwind des eeuwigheids die er aan zit te komen. Veranderd niet de aankomende 3-5 weken.quote:
Gelukkig hebben we een flinke buffer na al die te natte maanden. Nog lang geen droogte.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:52 schreef Frutsel het volgende:
Recorddroog jongens....met slechts 1mm neerslag in Arcen...
https://www.knmi.nl/over-(...)e-maart-met-veel-zon
Voorlopig ook echt geen regen hier. De hele week en volgende week droog zo te zien.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we een flinke buffer na al die te natte maanden. Nog lang geen droogte.
Tot half april vrijwel niks.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voorlopig ook echt geen regen hier. De hele week en volgende week droog zo te zien.
Juffrouw Jetten zal wel in de lucht komen dat je dit niet moet willen hoor.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:52 schreef Frutsel het volgende:
Bah ik vind het maar niks, geef mij de oude tijd maar weerquote:Op maandag 31 maart 2025 19:45 schreef INViCTuS het volgende:
Wel fijn dat de duisternis niet meer zo vroeg z'n intrede doet. 20:30 een keer donker is ideaal
Resistance is futilequote:Op maandag 31 maart 2025 20:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bah ik vind het maar niks, geef mij de oude tijd maar weer
zomeravonden, ja? aan alles komt wel weer een eindquote:Op maandag 31 maart 2025 20:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Juffrouw Jetten zal wel in de lucht komen dat je dit niet moet willen hoor.
Zomeravonden buiten zitten in maart. Bij de keet met je maten een krat beugels, deern op de knie. Goede gesprekken en guitigheid bij het kampvuur. Machtig. Wordt een lange lente en zomer, zonder einde.
Voor 20 uur donker vind ik altijd maar niks. Te vroege zonsopkomst hoeft overigens ook niet. 6:30/7 is eigenlijk ideaal.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bah ik vind het maar niks, geef mij de oude tijd maar weer
Het enige 'serieuze' buitje is dus ook nog langs me gegaanquote:Op maandag 31 maart 2025 14:52 schreef Frutsel het volgende:
Het levert prachtig weer op dus geen klagen hierquote:Op maandag 31 maart 2025 02:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is de traditionele lente oostenwind des eeuwigheids die er aan zit te komen. Veranderd niet de aankomende 3-5 weken.
Konden alle maanden maar zo mooi zijn, met wel wat regen zo nu en dan voor de natuurquote:Op dinsdag 1 april 2025 09:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maart was wel echt een godenmaand.
- Record zonnig (landelijk gezien dan; 2022 was hier nog wel 15 uur zonniger ongeveer)
- Compleet droog hier (nouja, 0.2 mm)
Dat gecombineerd met een prima temperatuur. Vrijwel constant tussen de 10-20 graden, waarvan 16 dagen 15+ . De zon is nog niet verschroeiend, dus helemaal lekker zo dat weertje in maart.
April ziet er ook de eerste twee weken uitstekend uit
Februari was gewoon standaard. Niks prima. Gewoon koud en niet overdreven veel zon. Maart valt van te genieten.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
En niet te vergeten was februari ook al een prima maand
Wat zonniger en vooral veel droger dan normaal (ca 18 mm), althans hier. Dikke prima dus voor een februari vind ik dat.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Februari was gewoon standaard. Niks prima. Gewoon koud en niet overdreven veel zon. Maart valt van te genieten.
April doet wat hij wil.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Opmerkelijk dat het zondag met moeite nog maar 10-12 graden wordt.
Volgens mij komt dat jaarlijks wel terug. de wind hoeft maar over de koude Noordzee te komen en het wordt gewoon koudquote:Op dinsdag 1 april 2025 16:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Opmerkelijk dat het zondag met moeite nog maar 10-12 graden wordt.
Zo das een lekker voorjaars tafereeltje welquote:Op dinsdag 1 april 2025 23:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo ik ben weer klaar met al die uitslagen![]()
Avondje werk dat welwel kut om die AI afbeeldingen te maken, maar soms krijg je leuke plaatjes uit als of je er zelf bent geweest
[ afbeelding ]
Dat zeker, ik wordt er helemaal vrolijk van.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zo das een lekker voorjaars tafereeltje wel
Flaneren?quote:Op woensdag 2 april 2025 13:34 schreef RamboDirk het volgende:
Fijne wedstrijd luitjes.
[ afbeelding ]
Oeh heerlijk! Uit de tijd dat ik nog niet wist wat een halve gare kleine smurf het eigenlijk is.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:34 schreef RamboDirk het volgende:
Fijne wedstrijd luitjes.
[ afbeelding ]
Tot nu toe boffen we wel met het voorjaar. Als de zomer dan maar niet het tegenovergestelde gaat wordenquote:Op woensdag 2 april 2025 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je die vooruitzichten ziet dan zou April wel eens zeer droog en zonnig kunnen gaan verlopen zo.
Het is echt net zomer uit de wind.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:54 schreef Paul het volgende:
Uit de wind is het warm. Wind tegen beetje fris
Andersom zou vreemder zijnquote:Op woensdag 2 april 2025 15:54 schreef Paul het volgende:
Uit de wind is het warm. Wind tegen beetje fris
Komt wel weer goed, jongen!quote:Op woensdag 2 april 2025 23:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wordt wel serieus tijd voor wat regen een keer. Nog nooit zoveel al moeten bewateren al in deze tijd.
IBC's raken zo rap leeg, is net april man
Mja, wordt wel tijd. De toplaag kan het goed gebruiken. Boeren sproeien hier al volop.quote:
Voor de boeren is dit ideaal weer om hun land te bewerken. Omploegen en inzaaien of poten en eigenlijk moet het dan over uiterlijk een week of 2 gaan regenen. Dat volop sproeien valt ook wel mee. Zal wel aan de gewassen liggen wat er in de grond zit. Dat is daar anders dan hier. Asperge velden hebben we bijvoorbeeld hier vrijwel niet.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja, wordt wel tijd. De toplaag kan het goed gebruiken. Boeren sproeien hier al volop.
Als dit langer aanhoudt én we een droge zomer krijgen, dan weet je het wel weer.
600+ hectare in onze gemeentequote:Op donderdag 3 april 2025 08:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor de boeren is dit ideaal weer om hun land te bewerken. Omploegen en inzaaien of poten en eigenlijk moet het dan over uiterlijk een week of 2 gaan regenen. Dat volop sproeien valt ook wel mee. Zal wel aan de gewassen liggen wat er in de grond zit. Dat is daar anders dan hier. Asperge velden hebben we bijvoorbeeld hier vrijwel niet.
Overigens zie ik hier bij het ploegen nog genoeg vochtige grond naar boven komen. Het zit 'm vooral in de toplaag.
Tja, over de zomer valt nog niks te zeggen. Vanaf mei kan het maar zo weer een paar prut maanden komen net als de afgelopen 2 zomers. 2018 e.d waren droog, maar dat is ook zeldzaam. Gaat altijd met pieken en dalen.
Moeten we maar mee leren leven
Das best veel. Hier veel maïs, graan/tarwe, uien, suikerbieten en piepersquote:Op donderdag 3 april 2025 08:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
600+ hectare in onze gemeente
Iets van 20% van het totaal in Nederland.
Maar is wel afhankelijk van wat je op je land wilt. Maar hier sproeien ze volop in ieder geval
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gekke is alleen dat in de verwachtingen voor zondag gewoon zelfde wind staat als vandaag ?quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat jaarlijks wel terug. de wind hoeft maar over de koude Noordzee te komen en het wordt gewoon koud
Sowieso dat mei een zeiknatte maand gaat worden.quote:
Denk je? Ik hoop op elke dag 20+ en zonnig.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Sowieso dat mei een zeiknatte maand gaat worden.
Zou wel mooi zijn natuurlijk maar hoe langer het droog blijft hoe groter de kans dat het op den duur natuurlijk wel gewoon weer eens stevig gaat regenen.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk je? Ik hoop op elke dag 20+ en zonnig.
quote:Op donderdag 3 april 2025 16:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Deze guy.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn natuurlijk maar hoe langer het droog blijft hoe groter de kans dat het op den duur natuurlijk wel gewoon weer eens stevig gaat regenen.
In mei mag het sowieso niet onder de 20 komen overdag. Zou wel sneu zijnquote:Op donderdag 3 april 2025 16:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk je? Ik hoop op elke dag 20+ en zonnig.
Nou nou, het is ander heel normaal hoor.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In mei mag het sowieso niet onder de 20 komen overdag. Zou wel sneu zijn
quote:Op donderdag 3 april 2025 16:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Deze guy.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Die struiken en grassen willen wel fikken. Vanmiddag nog in Hoenderloo geweest. Bovenlaag is dreugquote:Op donderdag 3 april 2025 17:19 schreef Elan het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-zich-snel-door-wind
Maar verder is het niet te droog hoor....
Ik zou 20 ook wel normaal vinden. Volgens mij is rond de 18 normaal voor begin meiquote:Op donderdag 3 april 2025 16:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nou nou, het is ander heel normaal hoor.
quote:Op donderdag 3 april 2025 18:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zou 20 ook wel normaal vinden. Volgens mij is rond de 18 normaal voor begin mei
In het zuidoosten half graadje warmer ongeveer.quote:De gemiddelde mei-temperatuur in De Bilt is in ons huidige klimaat 13,4 graden. Overdag is het gemiddeld 18,3 graden en in de nacht 7,9 graden. Op gemiddeld elf dagen stijgt de temperatuur naar 20 graden of meer en op drie dagen daarvan wordt het 25 graden of meer. De kans op een tropische dag is net zo groot als op een nacht met lichte vorst. In beide gevallen komt het gemiddeld 0,2 keer voor.
*streept gejank over droogte als het eindelijk eens niet regent van 2025 bingokaart*quote:
In juni, juli en augustus zou ik het wel sneu vinden. Of triest. Dat het kan gebeuren staat daar los van, maar in de zomer zou het gewoon iedere dag minimaal 20 graden moeten worden.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
[..]
In het zuidoosten half graadje warmer ongeveer.
Het is gemiddeld genomen vaker onder de 20 dan erboven. Dus om dat sneu te noemen is wel gek
Het kan ook best bijna iedere dag 20+ zijn. Vorig jaar hier 22 dagen zag ik.
Mag het misschien na acht weken zonder neerslag van betekenis?quote:Op donderdag 3 april 2025 19:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*streept gejank over droogte als het eindelijk eens niet regent van 2025 bingokaart*
Die gast heeft zoveel berichten voor de clicks. Het draait vooral om hem en wat hij wil.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:15 schreef Evangelion het volgende:
[..]
@:INViCTuS SLOOPT Weerman Michael in de comments
Maar je had het over meiquote:Op donderdag 3 april 2025 19:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In juni, juli en augustus zou ik het wel sneu vinden. Of triest. Dat het kan gebeuren staat daar los van, maar in de zomer zou het gewoon iedere dag minimaal 20 graden moeten worden.
over jou?quote:
Prima ik kijk dan wel vanuit egypte toequote:Op donderdag 3 april 2025 16:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Graftombes kijkenquote:Op donderdag 3 april 2025 20:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Prima ik kijk dan wel vanuit egypte toe
Dat doe ik een keer ergens tussen decemeber februari dat is me nu al te heetquote:
Zwembad en strand it isquote:Op donderdag 3 april 2025 20:25 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat doe ik een keer ergens tussen decemeber februari dat is me nu al te heet
Ik heb nog wel een reserve koelvest liggen voor jequote:Op donderdag 3 april 2025 20:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja vooral dat en lekker veel bewegen
Veel plezier MissHobje!quote:Op donderdag 3 april 2025 20:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja vooral dat en lekker veel bewegen
Het is droge warmte, je zweet is al verdampt voordat je er erg in hebt. Het is super fijn en de hitte valt dan mee. Het is gewoon zaligquote:Op donderdag 3 april 2025 20:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een reserve koelvest liggen voor je
Zweet breekt me al uit bij de gedachte aan Egypte en bewegen
Nee nog niet, in de winter wellicht. Lijkt me zo prachtig..al die mystiek rondom in in de piramides dat moet ik zeker ervarenquote:
staat ook op mijn emmerlijstquote:Op donderdag 3 april 2025 21:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nee nog niet, in de winter wellicht. Lijkt me zo prachtig..al die mystiek rondom in in de piramides dat moet ik zeker ervaren
's ochtends nog te fris.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:34 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag paar uurtjes werken in de korte broek. Mag voor het eerst wel aan.
Zalig!!! Je boft maarquote:Op vrijdag 4 april 2025 08:34 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag paar uurtjes werken in de korte broek. Mag voor het eerst wel aan.
Tot 13 uur, dan is het wel welletjes geweest en weekendquote:
Denk niet dat het de laatste isquote:Op vrijdag 4 april 2025 10:47 schreef Perrin het volgende:
Nog één laatste stuiptrekking van de kou en dan begint de lente echt.
Op GFS lijkt de warme lucht daarna te winnen?quote:
Was vanochtend kortstondig 2 graden hier in het bos.quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
Welke kou? We zakken hooguit tot 13 graden ofzo.
Ja 's nachts nog even spannend of het gaat vriezen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
Welke kou? We zakken hooguit tot 13 graden ofzo.
Zo kan ik de dikke deken nog niet ver in de kast stoppen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja 's nachts nog even spannend of het gaat vriezen.
Jep maar warmt vrij snel op nu. Koude nachten nu is vaak juist mooier/warmer weer overdag.quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was vanochtend kortstondig 2 graden hier in het bos.
Ahh heerlijk, luxe tijden! Geniet ervanquote:Op vrijdag 4 april 2025 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tot 13 uur, dan is het wel welletjes geweest en weekend
Zal volgende week weer eens kijken naar de stand hier.. 2 weken terug was ie nagenoeg hetzelfde als februariquote:Op zondag 6 april 2025 07:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
8k hoorde dat het grondwater hier in de regio op sommige plekken inmiddels lager dan gemiddeld voor de tijd van het jaar staat.
Echt de abc eilanden vibes momenteel. Windje, strak blauwe lucht, bbq geuren, caribische muziek, desperados. En dan praten we over 6 aprilquote:Op zondag 6 april 2025 17:18 schreef ZaZoe het volgende:
Paar dagen lekker weer geweest hier. Vandaag aan de frisse kant, Jan de wind kwam aanwaaien.
Dat zal de extreem lage luchtvochtigheid in mijn huis verklaren nadat de hele dag ook de ramen open hebben gestaan.quote:
Desperados?quote:Op zondag 6 april 2025 17:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Echt de abc eilanden vibes momenteel. Windje, strak blauwe lucht, bbq geuren, caribische muziek, desperados. En dan praten we over 6 april
Rond de 30% is ideaal. Zeker in de zomer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |