abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217112442
Toch wel knap van die jaren 80 organisatie om anno 2025 toch nog relevant te blijven naast X-tinct rebellion en al die andere klimaat organisaties.
pi_217112580
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 06:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Maken we er een vredespijp van. Iedereen blij. :)
Nee. BMC is echt geen OK beleid.
pi_217112632
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 07:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Toch wel knap van die jaren 80 organisatie om anno 2025 toch nog relevant te blijven naast X-tinct rebellion en al die andere klimaat organisaties.
Ik vraag me af hoe relevant deze organisatie nog is. Op deze manier in het nieuws komen, is niet zo'n positieve ervaring voor de achterban, en financiële aderlating.

Daarnaast vind ik Trumpish-mindedness boeiend, maar wraakzuchtigheid richting Canada kan te maken hebben met Trumps terugtrekken uit de Parijse klimaatacoorden en de Greenpeace historie. Hekel aan alles wat niet USA is in het algemeen. Fransen staat daar ook wat lastig in.
pi_217112703
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 07:47 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe relevant deze organisatie nog is. Op deze manier in het nieuws komen, is niet zo'n positieve ervaring voor de achterban, en financiële aderlating.
Je vergeet de gouden regel bij dit soort organisaties.
Negatieve aandacht bestaat niet.
Dit levert ze weer een vracht steunbetuigingen en donaties op.
Dat, of ze weigeren gewoon domweg om te betalen.
In ieder geval niks mooiers dan het martelaarschap.
pi_217112725
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 07:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Je vergeet de gouden regel bij dit soort organisaties.
Negatieve aandacht bestaat niet.
Dit levert ze weer een vracht steunbetuigingen en donaties op.
Dat, of ze weigeren gewoon domweg om te betalen.
In ieder geval niks mooiers dan het martelaarschap.
Ideologische organisaties zijn hoegenaamd politiek neutraal. Zijn ze niet, maar het levert comfortabele oogklepen voor de organisatie, niet bij de toeschouwer.
  donderdag 20 maart 2025 @ 08:13:39 #31
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217112832
quote:
14s.gif Op donderdag 20 maart 2025 06:58 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is goed nieuws, dit soort vervelende actiegroepen kunnen niet hard genoeg worden aangepakt.

Het blijft ook nog altijd onduidelijk waarom er geen pijpleiding mag lopen door een gebied waar Native Americans wonen.
Goed nieuws dat er geen boete komt inderdaad :Y
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 20 maart 2025 @ 08:44:42 #32
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_217113231
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat Greenpeace over zulke bedragen beschikt, een tijdje geleden ook zou er geschikt moeten worden naar Greenpeace toe voor honderden miljoenen...

Wat gebeurt er met dat geld eigenlijk? Ik heb wel een idee natuurlijk (degene aan de top zijn erg rijk) maar toch?
Lachen joh.
pi_217113563
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:53 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Vooral sensatienieuws.

Dit wordt door de Nederlandse rechters van tafel geveegd.
En dat weet jij zeker? Onderbouw het eens.

Overigens: betalen gaat Greenpeace niet en ze zijn redelijk immuun gemaakt voor incasso, dus…
pi_217113602
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 08:44 schreef Pajanus het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat Greenpeace over zulke bedragen beschikt, een tijdje geleden ook zou er geschikt moeten worden naar Greenpeace toe voor honderden miljoenen...

Wat gebeurt er met dat geld eigenlijk? Ik heb wel een idee natuurlijk (degene aan de top zijn erg rijk) maar toch?
Greenpeace is al heel lang een verdienmodel…
  donderdag 20 maart 2025 @ 09:31:27 #35
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_217113707
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Greenpeace is al heel lang een verdienmodel…
Dat lijkt mij ook met zulke bedragen !

Alleen het rendement op zo'n vermogen is al giga.

Op de site van greenpeace vind je grappig genoeg alleen een voorbeeld van Brussel, waar een omzet en uitgave van 2,2 miljoen was.

Alle andere miljoenen lees je dan even niets over of dat mis ik

https://www.greenpeace.org/eu-unit/funding-and-transparency/
Lachen joh.
pi_217114358
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 08:44 schreef Pajanus het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat Greenpeace over zulke bedragen beschikt
Als de boete zo blijft dan is dat niet op te brengen voor Greenpeace. Alleen is dat nog lang niet het geval.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 20 maart 2025 @ 11:07:55 #37
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217114777
Dat ze ook hier maar failliet geprocedeerd worden. ^O^

quote:
Deze rechtszaak zal in februari 2025 van start gaan. Als Energy Transfer wint, zou Greenpeace in de Verenigde Staten failliet kunnen gaan en mogelijk verdwijnen, na meer dan 50 jaar strijd voor de bescherming van onze planeet en alles wat leeft.
https://www.greenpeace.or(...)ar-tegen-greenpeace/
pi_217114802
Wel grappig dat ze zich nu uitlaten over een 'bevooroordeelde rechter'. Dat grapje krijgen ze hier in NL altijd in hun schoenen geworpen.

Hun gedrag is ook erg vergelijkbaar met narcistische draakjes, bijvoorbeeld een rusland. Doen de 'vijand' niet wat we zeggen, gaan ze irritant die partij pesten, dwingen en de wil opdringen. Zodra ze een keer tegenwicht krijgen, gaan ze wild om hun heen slaan dat zij het slachtoffer zijn, de hele wereld slecht is, ze gepest worden en enorm zielig zijn.

Stik er maar in. Een keer een koekje van eigen deeg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217114931
FAFO
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217115046
Corrupte Amerikaanse juryleden maken in opdracht van het grootkapitaal het recht tot demonstreren in Amerika kapot door belangenorganisaties te intimideren met torenhoge boetes, en uiteraard vinden alle usual suspects hier het weer fantastisch. Jullie hadden het echt goed gedaan als ambtenaar van de communistische partij in de Sovjet-unie jongens...
PWBF
pi_217115547
quote:
15s.gif Op donderdag 20 maart 2025 11:22 schreef Nielsch het volgende:
Corrupte Amerikaanse juryleden maken in opdracht van het grootkapitaal het recht tot demonstreren in Amerika kapot door belangenorganisaties te intimideren met torenhoge boetes, en uiteraard vinden alle usual suspects hier het weer fantastisch. Jullie hadden het echt goed gedaan als ambtenaar van de communistische partij in de Sovjet-unie jongens...
Dit is exact wat ik bedoel

gRoOtKapiTAAl!
ReCHT ToT DeMonStreREn kaPOT!
USual SuSpeCTS!
cOMmUNistIsChe pArTij
SovJeT-UnIe

:'(

Mooi bingokaartje hoor.

Ga iets goeds doen, ga voor de poorten van chemours in dord staan.
Wanneer is dat als laatste gedaan?
1947-2016
pi_217115963
quote:
Het recht tot demonstreren omvat niet alle mogelijke handelingen zoals vernielingen.

Dat zou wat zijn: alle wetten te overtreden, gewoon zeggen dat je demonstreert.
pi_217116113
Ik hoop dat ze failliet gaan.

De partij die iedereen kapot wil procederen kapot geprocedeerd. Dat zou echt het toppunt van ironie zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217116158
quote:
Greenpeace bestempelt het proces als een SLAPP-proces (Strategic Lawsuits Against Public Participation). Met dat soort processen proberen bedrijven activisten het zwijgen op te leggen.
Mag toch hopen dat een miljardenbedrijf als GP niet een succesvol beroep hierop kan doen. Dit gaat om kleinere groepen kapot procederen. Daar heeft GP geen last van met de kas daar.
pi_217116660
quote:
Een groot deel van die boete bestaat uit schade door vernielingen en geweld. Dat heeft niks met het demonstratierecht te maken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217116745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het recht tot demonstreren omvat niet alle mogelijke handelingen zoals vernielingen.

Dat zou wat zijn: alle wetten te overtreden, gewoon zeggen dat je demonstreert.
Hoe vaak is dat wel niet gebeurd in Amsterdam de afgelopen tijd?

'Politieagent zijn goed beschermd dus ze kunnen wel wat klappen hebben'
Que?
1947-2016
pi_217116758
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Mag toch hopen dat een miljardenbedrijf als GP niet een succesvol beroep hierop kan doen. Dit gaat om kleinere groepen kapot procederen. Daar heeft GP geen last van met de kas daar.
Ze moeten wat doen om hun imago op te houden, toch?

Zij zijn groot en wij zijn klein, dat is niet eerlijk!!
1947-2016
pi_217119661
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik hoop dat ze failliet gaan.

De partij die iedereen kapot wil procederen kapot geprocedeerd. Dat zou echt het toppunt van ironie zijn.
Ik hoop dat jij failliet gaat, en je geen internetaansluiting meer kan veroorloven.
pi_217119933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 13:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe vaak is dat wel niet gebeurd in Amsterdam de afgelopen tijd?

'Politieagent zijn goed beschermd dus ze kunnen wel wat klappen hebben'
Que?
Wat mij betreft zetten we dat soort idioten een jaartje vast.
pi_217120685
Kunnen wij Greenpeace ook niet op dezelfde gronden een proces aan doen voor het om zeep helpen van onze elektriciteitsvoorziening? En daar hebben de Duitsers waarschijnlijk ook wel oren naar.

Ok, het komt natuurlijk omdat goedgelovige mensen die de Aarde een betere plaats wilden maken voor hun kinderen, door die marketing precies het tegenovergestelde hebben gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')