SPOILER: Transfers 2024/25Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FilmpjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat maakt dit van Psv dan. Geen identiteit maar bestaan/opgericht voor ajax?quote:
Het was in die tijd hip om je sportclub te vernoemen naar iemand uit de Griekse mythologie. Er zit geen enkele gedachte, link of idee achter verder. Gewoon meeloperij met de rest in die tijd.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:24 schreef PSVCL het volgende:
Het kantineteam van de gloeilampenfabriek uit Eindhoven
Wat is het verhaal van ajax ? Wat is de connextie tussen amsterdam en een Griekse demoon
Naar welke Ajax is het überhaupt vernoemd er zijn er meerderequote:Op woensdag 19 maart 2025 21:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het was in die tijd hip om je sportclub te vernoemen naar iemand uit de Griekse mythologie. Er zit geen enkele gedachte, link of idee achter verder. Gewoon meeloperij met de rest in die tijd.
Geen idee hoe je bij demoon komt trouwens.
Ajax de grote natuurlijkquote:Op woensdag 19 maart 2025 21:59 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Naar welke Ajax is het überhaupt vernoemd er zijn er meerdere
Ligt er aan, of hij wordt ziek in zijn kop en stort zichzelf op zijn zwaard, of hij verzuipt in zee omdat hij zichzelf chronisch overschat.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:59 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Naar welke Ajax is het überhaupt vernoemd er zijn er meerdere
In Amsterdam zouden we zeggen. Je moet vooral weten waar je naar toe wilt als je dus ergens op tijd wilt zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:38 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De huisfilosoof gaf een interviewtje aan Sky Sports, voornamelijk over Henderson.
"There is no future without the past. But it's also really important to live in the present. And if possible, to work a bit with one eye into the future because football is changing really fast."
https://www.skysports.com(...)des-revival-and-more
Wat is dit voor gelul?quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:38 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De huisfilosoof gaf een interviewtje aan Sky Sports, voornamelijk over Henderson.
"There is no future without the past. But it's also really important to live in the present. And if possible, to work a bit with one eye into the future because football is changing really fast."
https://www.skysports.com(...)des-revival-and-more
Done. Mooi stuk. Plaatst die losse quote wel in context.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Lees het stuk, zou ik zeggen.
En hij slaapt op de club. Wat een man. Wat een trainer. Wat een god.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:51 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Done. Mooi stuk. Plaatst die losse quote wel in context.
Farioli doet me ook wel denken aan Van Gaal, qua totale-mens-principe.
Totaal niet wederzijds.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:25 schreef Paul het volgende:
VBL / Kaarten in de pocket voor de wedstrijd van het jaar
Bedankt voor de jaarlijkse bevestiging.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:25 schreef Paul het volgende:
VBL / Kaarten in de pocket voor de wedstrijd van het jaar
dankuwelquote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:04 schreef Houniet het volgende:
[..]
Bedankt voor de jaarlijkse bevestiging.
Met je Ajax brilquote:Op maandag 24 maart 2025 08:53 schreef Black-Death het volgende:
Toch te debiel voor woorden dat die Depay dan weer in de spits staat in Oranje. Laat dan Brobbey spelen.
Haha nou ja ik roep hier de naam van Brobbey omdat dit het Ajax-topic is, maar er zijn genoeg spitsen beter dan Depay. Echt bizar dat die gast 100 wedstrijden voor Oranje heeft gespeeld.. scoort alleen wat goals tegen Gibraltar en Montenegro, dan houdt het wel ongeveer op.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:54 schreef Houniet het volgende:
[..]
Met je Ajax bril.
je hebt wel gelijk
Bijzonder post daar waar hij gisteren nog tegen Spanje scoorde.quote:Op maandag 24 maart 2025 09:07 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Haha nou ja ik roep hier de naam van Brobbey omdat dit het Ajax-topic is, maar er zijn genoeg spitsen beter dan Depay. Echt bizar dat die gast 100 wedstrijden voor Oranje heeft gespeeld.. scoort alleen wat goals tegen Gibraltar en Montegro, dan houdt het wel ongeveer op.
Je hebt er duidelijk geen kijk op.quote:Op maandag 24 maart 2025 09:07 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Bijzonder post daar waar hij gisteren nog tegen Spanje scoorde.
Penalties inschieten kan hij ook goed.quote:Op maandag 24 maart 2025 09:07 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Haha nou ja ik roep hier de naam van Brobbey omdat dit het Ajax-topic is, maar er zijn genoeg spitsen beter dan Depay. Echt bizar dat die gast 100 wedstrijden voor Oranje heeft gespeeld.. scoort alleen wat goals tegen Gibraltar en Montenegro, dan houdt het wel ongeveer op.
Oh ik heb niet gekekenquote:Op maandag 24 maart 2025 09:07 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Bijzonder post daar waar hij gisteren nog tegen Spanje scoorde.
Voor 1 speler niet.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:03 schreef Black-Death het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)t-hoofdmacht-van-psv
Bizar. Ben benieuwd of de wedstrijd wordt afgelast.
Ik las dat de GGD Brabant-Zuidoost zegt dat er geen besmettingsgevaar is in open lucht. Zal wel wat loslopen denk ik.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:03 schreef Black-Death het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)t-hoofdmacht-van-psv
Bizar. Ben benieuwd of de wedstrijd wordt afgelast.
Het is maar bij eentje geconstateerd, maar wij weten wel beter.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Objectief dus minimaal 1 teringhond bij PSV.
Die nieuwe spits.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:48 schreef franklop het volgende:
Zullen zondag wel merken wie het is/was. Vermoed wel iemand die niet met nationale team weg was
gaat wel door hoorquote:Op maandag 24 maart 2025 17:24 schreef Wotte het volgende:
Ik verwacht wel een reglementaire overwinning bij afgelasting kunnen er natuurlijk niets aan doen dat ze daar de hygiëne niet op orde hebben.
Bedankt Hansquote:Op maandag 24 maart 2025 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verliezen en het worden nog spannende weken met dat minimalistische voetbal van Farioli.
Captain Obviousquote:Op maandag 24 maart 2025 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verliezen en het worden nog spannende weken met dat minimalistische voetbal van Farioli.
óhquote:Op maandag 24 maart 2025 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
"We moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu alles moeten winnen"quote:Op maandag 24 maart 2025 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dankjewel het is al lastig genoeg voor mij om zwakbegaafd te zijn in deze harde samenleving.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik dacht, laat ik de situatie even voor jullie schetsen.
Revelatie, deze post. Hulde.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
AllesOpAllesGodquote:Op maandag 24 maart 2025 20:44 schreef Wotte het volgende:
Vanaf nu is iedere wedstrijd een finale boys.
quote:Op maandag 24 maart 2025 20:44 schreef Wotte het volgende:
Vanaf nu is iedere wedstrijd een finale boys.
quote:Vertonghen kondigt afscheid prachtige carrière aan: 'Absoluut geen eenvoudige beslissing'
Jan Vertonghen is bezig aan zijn laatste weken als profvoetballer. Dat laat de voormalig speler van Ajax weten via de officiële kanalen van zijn huidige club RSC Anderlecht. Na dit seizoen hangt de 37-jarige verdediger definitief zijn voetbalschoenen aan de wilgen.
Na Toby Alderweireld is Vertonghen dus de volgende Belgische icoon die het profvoetbal vaarwel zegt. Vertonghen legt uit hoe hij tot zijn keuze is gekomen. 'In de afgelopen weken is het voor mij duidelijk geworden dat dit mijn laatste wedstrijden worden. Dit is absoluut geen eenvoudige beslissing, maar wel de juiste.'
'Ik heb gemerkt dat het moeilijker en moeilijker wordt om mij fysiek klaar te stomen voor trainingen en wedstrijden en om mij te tonen als de speler die ik wil zijn. Niet alleen richting de fans en mijn medespelers, maar ook richting mezelf. Daarom stopt het na dit seizoen', is Verthongen duidelijk over zijn keuze om te stoppen met voetballen.
Mooie periode bij Ajax en grote meneer bij Tottenham Hotspur
Vertonghen kende een prachtige carrière, die begon bij Ajax. Na enkele jaren in de jeugdopleiding van de Amsterdamse club speelde hij uiteindelijk 220 wedstrijden voor het eerste elftal van Ajax. In Amsterdamse dienst won hij onder meer landstitels in 2011 en 2012 en de KNVB Beker in 2010. In de zomer van 2012 ruilde Vertonghen Ajax in voor Tottenham Hotspur.
Bij de Engelse club speelde hij in acht jaar maar liefst 315 wedstrijden. Het winnen van prijzen bij Tottenham Hotspur wilde echter niet lukken. Wel stond de Belg twee keer (in 2013 en 2018) in het Elftal van het Jaar van de Premier League. Vertonghen speelde na zijn vertrek bij The Spurs nog twee jaar voor Benfica, om in 2022 bij RSC Anderlecht te tekenen.
Bij de club uit Brussel is hij al drie jaar lang de aanvoerder en speelde hij 77 duels in het paars-witte shirt. 'Zoals in heel zijn carrière, bewees Jan zich als onvervalste leider, inspirator en rots in de branding in de paars-witte defensie', schrijft Anderlecht zelf.
Vertonghen heeft ook veel betekend voor het nationale elftal van België. Hij kwam tot liefst 157 wedstrijden voor zijn land. De knapste prestatie was de derde plek op het WK in 2018. 'Als recordinternational zal Jan voor eeuwig de geschiedenisboeken ingaan als een van de grondleggers van de vorige, huidige en volgende generaties Rode Duivels', wordt door zijn club geschreven.
Voor nu resten nog enkele wedstrijden met RSC Anderlecht om het seizoen af te sluiten. De club heeft nog een kleine kans op de landstitel en speelt nog de bekerfinale. 'Ik ga nog elf wedstrijden alles proberen eruit te halen en hopelijk nog een paar mooie momenten te beleven met de fans en mijn ploegmaats', zegt Vertonghen, die vanwege blessureleed dit seizoen pas vier competitiewedstrijden speelde. 'Ik ben heel trots op wat ik heb mogen meemaken en wat ik bereikt heb. Ik wil ook iedereen die mij al die jaren heeft gesteund uit de grond van mijn hart bedanken.'
ik heb er weinig vertrouwen in. Maar we gaan het zien, laat mij graag positief verrassen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:06 schreef manny het volgende:
Weekend komt langzaam maar zeker in zicht. Geen idee wat we kunnen verwachten eigenlijk, ik kan er nog steeds niet bij dat die gast dit uit ons elftal weet te halen. En Bosz gaat doen wat ie altijd doet, dus er liggen zeer zeker mogelijkheden.
Dit excuus gebruik ik op dinsdagen ook tijdens mijn loopje naar de kroeg.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:06 schreef manny het volgende:
Weekend komt langzaam maar zeker in zicht.
Gniffel. Hehe.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:27 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dit excuus gebruik ik op dinsdagen ook tijdens mijn loopje naar de kroeg.
Speelstijlen van beide ploegen, de urgentie van PSV om te moeten winnen, Ajax is veel meer een team, Farioli doet het goed in topwedstrijden.quote:
Plus Farioli heeft de kernspelers rust gegeven in de Europa League en deze cup laten lopen voor deze wedstrijden in de strijd voor het kampioenschap daarbij is dit al met al een hele lange zin geworden.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:47 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Speelstijlen van beide ploegen, de urgentie van PSV om te moeten winnen, Ajax is veel meer een team, Farioli doet het goed in topwedstrijden.
Het valt gewoon allemaal op z'n plaats dit seizoen. Een 0-2 past in dat plaatje. Waarschijnlijk met 30% balbezit en een stuk minder schoten dan PSV.
het zal je maar dwarszitten als niet- Ajacied.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Plus Farioli heeft de kernspelers rust gegeven in de Europa League en deze cup laten lopen voor deze wedstrijden in de strijd voor het kampioenschap daarbij is dit al met al een hele lange zin geworden.
quote:Dit was in elk geval wel het geval bij een eerdere tbc-besmetting in het profvoetbal. In 2000 liep FC Volendam-speler René Binken de ziekte op. ,,Dat zorgde voor een hoop gedoe op de club”, vertelt ex-bestuurslid Cor Tol, die destijds bij het eerste elftal betrokken was.
De voltallige selectie en de technische staf van FC Volendam werden onderzocht. Van allemaal werden röntgenfoto’s genomen in het ziekenhuis en iedereen kreeg de zogenoemde mantouxprik. Reageerde hun huid na twee tot drie dagen op de ingespoten vloeistof, dan had de speler tbc. Met als gevolg dat alle betrokkenen dagelijks in spanning hun arm bekeken, speurend naar bultjes die duidden op de aanwezigheid van tbc.
Dat zorgde voor veel onrust, waardoor er niet kon worden getraind. ,,Binken zelf kreeg een zware kuur. Die zat in isolatie en heeft een week of drie niet gevoetbald’’, aldus Tol.
Na de ontdekking van de infectie werd de eerstvolgende wedstrijd van FC Volendam uit voorzorg afgelast. Tol: ,,Uiteindelijk heeft Binken niemand besmet en was het een hoop loos alarm. Maar op en rond de club wilde iedereen het zekere voor het onzekere nemen. Als club zijn we er een paar weken zoet mee geweest.”
Ze kunnen de prijzen verdubbelen en het zou nog steeds volle bak zijn, dus wat dat betreft zijn ze nog aardig voor je.quote:
5% is ook weer niet heel veel om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze kunnen de prijzen verdubbelen en het zou nog steeds volle bak zijn, dus wat dat betreft zijn ze nog aardig voor je.
Ja zo pakken ze je.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:02 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
5% is ook weer niet heel veel om eerlijk te zijn.
Met die oogaids van de afgelopen jaren zouden 20% eraf moeten halen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:02 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
5% is ook weer niet heel veel om eerlijk te zijn.
Maar dit jaar met oogaids voetbal naar een vrij onverwachte titel misschienquote:Op woensdag 26 maart 2025 18:16 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Met die oogaids van de afgelopen jaren zouden 20% eraf moeten halen.
ja had gekund, ik kan er allemaal wel mee leven. Doe dat ding sowieso nooit weg met die wachtlijsten.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:16 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Met die oogaids van de afgelopen jaren zouden 20% eraf moeten halen.
zou mooi zijn voor ons maar de weg is nog wel erg lang.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Maar dit jaar met oogaids voetbal naar een vrij onverwachte titel misschien
Klopt ik gun het Ajax meer dan PSV, de beste wedstrijden speelde Ajax ook tegen de rivalen PSV en Feyenoordquote:Op woensdag 26 maart 2025 18:31 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zou mooi zijn voor ons maar de weg is nog wel erg lang.
Nep feyenoorder gespotquote:Op woensdag 26 maart 2025 18:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt ik gun het Ajax meer dan PSV
Goedkoopste scc van de top 3.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:08 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
en wij naar aftikken maat!!!
Toch weer ingetrapt
Maar dan hebben ze niet zo'n geweldige supporter als ikquote:Op woensdag 26 maart 2025 16:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze kunnen de prijzen verdubbelen en het zou nog steeds volle bak zijn, dus wat dat betreft zijn ze nog aardig voor je.
Zie Topic titelquote:Feyenoord scoort in de hoofdstad: opvallend veel seizoenkaarthouders in Amsterdam
26/03/2025 16:28 1304 reacties
Uit een recent onderzoek van de KNVB blijkt dat Feyenoord-supporters verspreid over het hele land te vinden zijn, maar één statistiek springt er extra uit: in Amsterdam, het hart van aartsrivaal Ajax, staat Feyenoord verrassend genoeg op de tweede plek als het gaat om seizoenkaarthouders. Dat betekent dat 265 Feyenoorders de reis vanuit de hoofdstad naar De Kuip maken om hun club wekelijks te steunen.
De KNVB heeft samen met alle 34 betaaldvoetbalclubs een interactieve supporterskaart ontwikkeld, waarop te zien is waar seizoenkaarthouders van elke club wonen. Hoewel het logisch is dat de meeste Feyenoorders rondom Rotterdam wonen, kleurt ook een opvallend klein deel van Amsterdam rood-wit. In absolute aantallen wonen er dan ook 9017 seizoenkaarthouders in Rotterdam, het hoogste aantal van heel Nederland.
De supporterskaart maakt de landelijke spreiding van voetbalpassie op unieke wijze zichtbaar. In élke gemeente van Nederland wonen minimaal acht seizoenkaarthouders, en in veel gevallen komt Feyenoord daar prominent in beeld. Het laat eens te meer zien dat Feyenoord niet alleen in Rotterdam leeft, maar een club is die het hele land in beweging brengt.
Wie?quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:38 schreef Wotte het volgende:
Ethan Butera schijnt na twee jaar blessureleed weer fit te zijn.
Die speelt inderdaad ook bij Ajax.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groot fan van User Wotte
quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wie?ik sluit me hierbij aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brobbey interviewen lijkt me als journalist best een uitdagingquote:Op donderdag 27 maart 2025 10:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Brian Brobbey trof stille rivaal Noa Lang bij het Nederlands elftal: ’Normaal heeft hij wel babbels’
Premium interview bij de T.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wie?Een van de Mislintat boys voor anderhalf miljoen euro overgekomen van Anderlecht daarna geblesseerd geraakt. Centrale verdediger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens heb ik al lang en breed de uitslag beklonken met de Sjamaan.
1-3 overwinning.
Domme Brubby én Noa Lang moeten interviewen lijkt me de hel op aarde.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:50 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Brobbey interviewen lijkt me als journalist best een uitdaging
Lijkt mij eigenlijk een stuk leuker dan de gemiddelde lul met mediatraining die niets zeggen. Dat zie je ook wel aan o.a. Hans die het prachtig vindt met die jongens.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Domme Brubby én Noa Lang moeten interviewen lijkt me de hel op aarde.
Ja Brubby lijkt me dan nog wel leuk, van Noa Lang krijg je toch spontaan zin om bijvoorbeeld een klauwhamer erbij te pakken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk een stuk leuker dan de gemiddelde lul met mediatraining die niets zeggen. Dat zie je ook wel aan o.a. Hans die het prachtig vindt met die jongens.
Het is niet mijn type maar ook Lang zorgt natuurlijk altijd wel voor OPHEF en veel clicks.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja Brubby lijkt me dan nog wel leuk, van Noa Lang krijg je toch spontaan zin om bijvoorbeeld een klauwhamer erbij te pakken.
Prrtquote:Op donderdag 27 maart 2025 11:27 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is niet mijn type maar ook Lang zorgt natuurlijk altijd wel voor OPHEF en veel clicks.
Dit wordt de kampioensoverwinning.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:46 schreef Simmertje het volgende:
Moet zeggen dat ik wel een beetje nerveus aan het worden ben voor aanstaande zondag. In principe ga ik uit van 0 punten, maar het besef dat bij winst het kampioenschap zo goed als binnen is, pohhh
Ik denk ook minimaal een gelijkspelletje vriendquote:Op donderdag 27 maart 2025 16:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Toch knap hoe Ajax al meer dan 10 duels op rij niet verliest in de Ere, en er toch een sentiment heerst alsof PSV de afgelopen maanden als een steamroller door Nederland is getrokken.
Dit topic is ook wel koning indekken hoor, zelfs in het PSV-topic heb ik het zelden zo bont gezien.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Toch knap hoe Ajax al meer dan 10 duels op rij niet verliest in de Ere, en er toch een sentiment heerst alsof PSV de afgelopen maanden als een steamroller door Nederland is getrokken.
Schaam mij voor deze "Ajacieden"quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit topic is ook wel koning indekken hoor, zelfs in het PSV-topic heb ik het zelden zo bont gezien.
Het recept om PSV pijn te doen, is zo oersimpel. Terwijl Farioli tactisch vijf straatjes verder zit dan Bosz.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit topic is ook wel koning indekken hoor, zelfs in het PSV-topic heb ik het zelden zo bont gezien.
Als je je niet zo oneindig voor lul had gezet in Europa had ik hier wel in mee willen gaan. Voorlopig heeft Farioli ook nog alles te bewijzen, lijkt me.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het recept om PSV pijn te doen, is zo oersimpel. Terwijl Farioli tactisch vijf straatjes verder zit dan Bosz.
Volgens mij hebben wij dan een andere opvatting van 'tactiek'.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je je niet zo oneindig voor lul had gezet in Europa had ik hier wel in mee willen gaan. Voorlopig heeft Farioli ook nog alles te bewijzen, lijkt me.
usual domoren van andere clubs die van alles willen framen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:42 schreef over_hedge het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
hier wat leuks. Ipv dat gelul tussen de zelfde users steeds
Ik heb er nog eens over nagedacht over Eintracht-uit, deze interlandperiode. Het moet niet zo zeer om AZ zijn gegaan. April is simpelweg zo'n maand waar alles mentaal wordt in de titelrace. De benen ga je na een seizoen (sinds juli) voelen. Dan wil je niet weer moeten passen en meten met de Europa League. Terwijl iedere tegenstander nog wel wat om voor te spelen zal hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:48 schreef Tjacka het volgende:
Een tweede plek is al een wereldprestatie van FarioliGOD. Dat van de EL is een licht smetje, maar hij heeft evengoed een fantastisch seizoen
Eens hoor. Tweede met CL inkomsten volgend jaar is een enorme stap richting het gezond maken van Ajax.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:48 schreef Tjacka het volgende:
Een tweede plek is al een wereldprestatie van FarioliGOD. Dat van de EL is een licht smetje, maar hij heeft evengoed een fantastisch seizoen
Daarom lijkt een gelijkspel het meest voor de hand liggend.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Als je in februari een heel team rust moet geven is er ergens in de voorbereiding iets mis gegaan lijkt me.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:21 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik heb er nog eens over nagedacht over Eintracht-uit, deze interlandperiode. Het moet niet zo zeer om AZ zijn gegaan. April is simpelweg zo'n maand waar alles mentaal wordt in de titelrace. De benen ga je na een seizoen (sinds juli) voelen. Dan wil je niet weer moeten passen en meten met de Europa League. Terwijl iedere tegenstander nog wel wat om voor te spelen zal hebben.
Niet zeggende dat ik hier achter sta.
Dat heeft er niets mee tmaken...quote:
Van de tubercolose?quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:06 schreef PSVCL het volgende:
De hel van Eindhoven is aan het opwarmen
Dat hebben we gezien bij Feyenoord en psv met alle blessures. Niet dat Ajax helemaal goed eruit is gekomen maar het lijkt een stuk minderquote:Op donderdag 27 maart 2025 20:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je in februari een heel team rust moet geven is er ergens in de voorbereiding iets mis gegaan lijkt me.
butthurt van het rotterdamse gestuntel en wanbeleid (en de enorme achterstand) en dan met zulke onzin aankomenquote:Op donderdag 27 maart 2025 20:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien bij Feyenoord en psv met alle blessures. Niet dat Ajax helemaal goed eruit is gekomen maar het lijkt een stuk minder
Ironisch genoeg is dit juist waar Farioli in de zomer al over begon. Let je wel op?quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je in februari een heel team rust moet geven is er ergens in de voorbereiding iets mis gegaan lijkt me.
Prima hoor lieverd, maar ik betaal wel een kaartje en een Airbnb en wat biertjes. Als ik wist dat ze met de b selectie zouden komen was ik misschien niet gegaan lolquote:Op donderdag 27 maart 2025 19:21 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik heb er nog eens over nagedacht over Eintracht-uit, deze interlandperiode. Het moet niet zo zeer om AZ zijn gegaan. April is simpelweg zo'n maand waar alles mentaal wordt in de titelrace. De benen ga je na een seizoen (sinds juli) voelen. Dan wil je niet weer moeten passen en meten met de Europa League. Terwijl iedere tegenstander nog wel wat om voor te spelen zal hebben.
Niet zeggende dat ik hier achter sta.
Hier wordt @Caland met feiten om zijn oren geslagen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:59 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is dit juist waar Farioli in de zomer al over begon. Let je wel op?
[ afbeelding ]
Bedoel je hier in dit topic?quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
en er toch een sentiment heerst alsof PSV de afgelopen maanden als een steamroller door Nederland is getrokken.
Feyenoord had inderdaad op dat vlak een waardeloze voorbereidingquote:Op donderdag 27 maart 2025 20:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien bij Feyenoord en psv met alle blessures. Niet dat Ajax helemaal goed eruit is gekomen maar het lijkt een stuk minder
Maar zijn eigen team is dus in februari ook nog niet fit? Wel lekker makkelijk, wijzen naar je voorgangerquote:Op donderdag 27 maart 2025 20:59 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is dit juist waar Farioli in de zomer al over begon. Let je wel op?
[ afbeelding ]
Dit was een breed gedragen conclusie binnen Ajax. Het is makkelijker om iets te verwoesten, dan weer op te bouwen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar zijn eigen team is dus in februari ook nog niet fit? Wel lekker makkelijk, wijzen naar je voorganger
quote:De evaluatie van het rampseizoen 2023/24 was namelijk vernietigend. Ajax kwam op vele vlakken tekort, maar met name de fitheid, de absolute basisvoorwaarde om te presteren, was van een beschamend niveau.
Het was een hoofdpijndossier met vele hoofdstukken: gebrekkige communicatie tussen medische, fysieke en technische staf, te weinig fysieke en mentale prikkels op het trainingsveld, gebrek aan een topsportcultuur buiten het trainingsveld, een verkeerde balans in de spelersgroep wat betreft karakters en leeftijd en de verlammende druk van buitenaf vanwege de beschamende resultaten.
https://www.vi.nl/pro/ove(...)hoe-ajax-zo-fit-werd
Dat zal ongetwijfeld ook zo zijn geweest, maar we zijn inmiddels ruim in het seizoen. Dan kan je je moeilijk nog daarachter verschuilen. Een Arend Martijn werkte in het after Dick jaar eigenlijk ook maar met 12 spelers met een wedstrijd of 50-60.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:20 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit was een breed gedragen conclusie binnen Ajax. Het is makkelijker om iets te verwoesten, dan weer op te bouwen.
[..]
Dat deden die Marokkaantjes vroeger al met ome Fonsquote:Op donderdag 27 maart 2025 23:02 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ze maken zich warm voor aids? Heel apart.
Dapper om er zo voor uit te komen. Respect voor @PSVCL !quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat deden die Marokkaantjes vroeger al met ome Fons
quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:06 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Dapper om er zo voor uit te komen. Respect voor @:psvcl !
Brobbey gaat net als vorig seizoen niks klaarspelen, die hoef je niet eens te dekkenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 00:27 schreef Wotte het volgende:
Als je Brobbey constant in duel weet te krijgen met Boscagli dan ga je winnen.
Ik merk dat de wedstrijd van zondag heel erg bij jou leeft.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 00:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Brobbey gaat net als vorig seizoen niks klaarspelen, die hoef je niet eens te dekken
Bekijk deze YouTube-video
Dezelfde Arend Martijn die onlangs in de FA cup zijn hele elftal rust gaf? Net als Farioli dus?quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld ook zo zijn geweest, maar we zijn inmiddels ruim in het seizoen. Dan kan je je moeilijk nog daarachter verschuilen. Een Arend Martijn werkte in het after Dick jaar eigenlijk ook maar met 12 spelers met een wedstrijd of 50-60.
Heel goed nieuws.quote:
Mennogod. Hopelijk daarna dan Siem want mensen die het op Halina Reijn kunnen wantrouw ik in het leven.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Menno tot medio 2027 AD en daarna zou een Siem de Jong of Daniel de Ridder het moeten overnemen aldus de T.
Dat was ook mijn eerste gedachtequote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Mennogod. Hopelijk daarna dan Siem want mensen die het op Halina Reijn kunnen wantrouw ik in het leven.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:21 schreef manny het volgende:
De teen van holistische Wout is er nog niet klaar voor.
Wel ervaring opgedaan in de omgang met lastige, valse mensen. Kan handig zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Mennogod. Hopelijk daarna dan Siem want mensen die het op Halina Reijn kunnen wantrouw ik in het leven.
Vrijwel al je gedachten eindigen volgens mij bij seks.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte
Omdat deze wedstrijd mijn vbl carriere misschien nog kan redden, of breken... anders zou het pas een uur voor de wedstrijd leven.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 07:20 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik merk dat de wedstrijd van zondag heel erg bij jou leeft.
alsof jij dan weg bent hierquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:26 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Omdat deze wedstrijd mijn vbl carriere misschien nog kan redden, of breken... anders zou het pas een uur voor de wedstrijd leven.
Totdat PSV weer de titel paktquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:34 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
alsof jij dan weg bent hieronkruid vergaat niet
Ach zal lang genoeg zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:40 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik dacht voor altijd![]()
Valt dat even vies tegen.
De vorige keer ging hij beatboxen, dus een mondkapje is geen overbodige luxe.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja Brubby lijkt me dan nog wel leuk, van Noa Lang krijg je toch spontaan zin om bijvoorbeeld een klauwhamer erbij te pakken.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik kijk er naar uit. Zoveel leuks biedt de Eredivisie niet tegenwoordig. Buiten de "top" 3 valt er weinig te genieten. Dan is zo'n wedstrijd om het echie wel te pruimen.quote:
Als "we" winnen kan het bijna niet meer misgaan. Bij verlies beginnen "we" van voor af aan.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:53 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Totaal niet. De titelstrijd wordt hier niet bepaald.
Ze spelen volgende week tegen FC Groningen-uit, die thuis al amper verliezen. Zeven tegengoals slechts, thuisquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:58 schreef Simmertje het volgende:
Als je wint ben je gewoon kampioen. Flinke klap voor het moraal van PSV en daarnaast gaan zij echt niet Feyenoord en Twente uit winnen dan.
Gelijkspel zou een prima resultaat zijn, verlies je morgen is er nog geen man overboord. Morgen is niet cruciaal.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:58 schreef Simmertje het volgende:
Als je wint ben je gewoon kampioen. Flinke klap voor het moraal van PSV en daarnaast gaan zij echt niet Feyenoord en Twente uit winnen dan.
Ik ben juist nog nooit zo weinig nerveus geweest. Winst of verlies, die tweede plek lijkt sowieso binnen en daar had ik voorafgaand aan dit seizoen niet op durven hopen. Kampioenschap zou natuurlijk geweldig zijn, maar daar geloof ik pas in als het zover zou zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:46 schreef Simmertje het volgende:
Moet zeggen dat ik wel een beetje nerveus aan het worden ben voor aanstaande zondag. In principe ga ik uit van 0 punten, maar het besef dat bij winst het kampioenschap zo goed als binnen is, pohhh
Als je wint is het wel bepaald, al reken ik daar niet opquote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:53 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Totaal niet. De titelstrijd wordt hier niet bepaald.
als we winnen moet het wel gek lopen, maar kan echt nog van alles gebeuren. Voel me net bipolair als het om Ajax gaatquote:Op zondag 30 maart 2025 10:05 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je wint is het wel bepaald, al reken ik daar niet op
Dat zou echt al boven verwachting zijn.quote:Op zondag 30 maart 2025 10:01 schreef Heeinz het volgende:
Ik heb wel het gevoel dat een gelijkspel het maximaal haalbare is
Nope. Winst is het maximaal haalbare. (als je aan punten denkt) en dan kan ik nog een heleboel dingen bedenken die ook erg prettig zouden zijn daar in Eindhoven vanmiddag. Give the cup to them momentje ofzo....quote:Op zondag 30 maart 2025 10:01 schreef Heeinz het volgende:
Kom op, dit kun je niet menen...quote:Op zondag 30 maart 2025 10:01 schreef Heeinz het volgende:
Jezus jongens we spelen niet tegen Real Madrid het is maar psv.quote:Op zondag 30 maart 2025 10:13 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat zou echt al boven verwachting zijn.
• 29 oktober 2023: PSV - Ajax 5-2quote:Op zondag 30 maart 2025 11:34 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Jezus jongens we spelen niet tegen Real Madrid het is maar psv.
Als je de najaarsversies eruit haalt ziet het er al een stuk beter uitquote:Op zondag 30 maart 2025 11:42 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
• 29 oktober 2023: PSV - Ajax 5-2
• 23 april 2023: PSV - Ajax 3-0
• 23 januari 2022: PSV - Ajax 1-2
• 28 februari 2021: PSV - Ajax 1-1
• 22 september 2019: PSV - Ajax 1-1
• 23 september 2018: PSV - Ajax 3-0
• 15 april 2018: PSV - Ajax 3-0
• 23 april 2017: PSV - Ajax 1-0
• 20 maart 2016: PSV - Ajax 0-2
• 1 maart 2015: PSV - Ajax 1-3
• 22 september 2013: PSV - Ajax 4-0
• 14 april 2013: PSV - Ajax 2-3 
• 18 september 2011: PSV - Ajax 2-2
• 27 februari 2011: PSV - Ajax 0-0
• 16 augustus 2009: PSV - Ajax 4-3
• 19 april 2009: PSV - Ajax 6-2
Ajax wint daar lang niet zo vaak anders.
Ja zo kun je alles rechtlullen dat krom isquote:Op zondag 30 maart 2025 12:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als je de najaarsversies eruit haalt ziet het er al een stuk beter uit
En als we de nederlagen eruit halen?quote:Op zondag 30 maart 2025 12:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als je de najaarsversies eruit haalt ziet het er al een stuk beter uit
Mijn conclusie in maart winnen we daar altijdquote:Op zondag 30 maart 2025 13:01 schreef GGMM het volgende:
Als je daarnaast ook alles eruit haalt wat op 23 april is gespeeld dan zie je dat we het best goed doen
Tahamata terug zou ik wel mooi vinden.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:09 schreef tong80 het volgende:
Volgend seizoen Tahamata en Eriksen terug ?
https://www.voetbalzone.n(...)/blt22a0365173939f5b
Geen Schouten bij PSV.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:17 schreef BobW het volgende:
Opstelling: Matheus, Rosa, Sutalo, Baas, Hato, Henderson, Klaassen, Taylor, Berghuis, Brobbey en Godts
Liever Traore, maar ja.
Van wie verwacht je een stift ?quote:Op zondag 30 maart 2025 13:18 schreef PowerLoungen het volgende:
Ik vermoed dat prttt en Dest en topdag gaan hebben gvd
Niet van Pritt ?Ten Cate nam het voor hem op vanochtend. Dat ie 60 meter van het doel van de tegenstander mee aan het verdedigen is en dat de opbouw van Ajax veel te traag is om veel te scoren. Daar zit wel wat in. Type Kieft zou het nu ook moeilijk hebben.quote:
Gevalletje lood om oud ijzerquote:Op zondag 30 maart 2025 13:17 schreef BobW het volgende:
Opstelling: Matheus, Rosa, Sutalo, Baas, Hato, Henderson, Klaassen, Taylor, Berghuis, Brobbey en Godts
Liever Traore, maar ja.
Dat kan best kloppen . Bij Liverpool werd Henderson daar ook nooit bij betrokken .quote:Op zondag 30 maart 2025 13:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niet van Pritt ?Ten Cate nam het voor hem op vanochtend. Dat ie 60 meter van het doel van de tegenstander mee aan het verdedigen is en dat de opbouw van Ajax veel te traag is om veel te scoren. Daar zit wel wat in. Type Kieft zou het nu ook moeilijk hebben.
Ik verwacht niet dat je veilig thuiskomt als je vliegtuig zonder spoilers vliegt.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:34 schreef PicoMMP het volgende:
Veel plezier met de wedstrijd boys. Ik kijk later terug, vlieg zo vanuit Wenen terug naar Amsterdam. Hopelijk kom ik zonder spoilers thuis.
zag wat beelden vanmorgen ergens, die was tegen az constant aan de buitenkant aan het dekkenquote:Op zondag 30 maart 2025 14:10 schreef Black-Death het volgende:
Het zal me benieuwen.. ik vrees voor Rosa..
Perr Schuursgodquote:Op zondag 30 maart 2025 14:11 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zag wat beelden vanmorgen ergens, die was tegen az constant aan de buitenkant aan het dekken
een grote nederlaag zou wel echt kut zijn. Maargoed daar ga ik dan weer niet van uitquote:Op zondag 30 maart 2025 14:16 schreef TheVulture het volgende:
Gewoon uitgaan van 0 punten, kan het alleen maar meevallen
Nooit gedacht dat ik zou roepen om Gaaei.quote:Op zondag 30 maart 2025 14:11 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zag wat beelden vanmorgen ergens, die was tegen az constant aan de buitenkant aan het dekken
Ja.... ach.... als Brobbey op iedere 'hoge' bal een (halve) omhaal doet heeft hij een grotere scoringskans dan met koppen.quote:Op zondag 30 maart 2025 15:00 schreef Black-Death het volgende:
Die had Brobbey er wel in mogen koppen..
Klopt. En een assist, lekker voor her zelfvertrouwenquote:
Lang heeft het nog niet echt op z’n heupenquote:Op zondag 30 maart 2025 15:18 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik ben er niet gerust op als ik Lang op hem af zie komen
wie wel. Had meer verwacht van dit psv. Maargoed wel hebben nog een helftquote:Op zondag 30 maart 2025 15:19 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Lang heeft het nog niet echt op z’n heupen
Spleenheupen ?quote:Op zondag 30 maart 2025 15:19 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
echte ajacied, hief ook nog even mooi het buitenspel op bij de 1-0.quote:Op zondag 30 maart 2025 15:19 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ajax staat gewoon degelijk. PSV kan geen vuist maken.quote:
Misschien niet, maar wel dreigend. Perisic gelukkig helemaal niet in de wedstrijdquote:Op zondag 30 maart 2025 15:19 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Flamingo ook, maar het is inderdaad leuker om Lang te noemenquote:Op zondag 30 maart 2025 15:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
echte ajacied, hief ook nog even mooi het buitenspel op bij de 1-0.
0-1 voor.quote:Op zondag 30 maart 2025 15:28 schreef Ramboetan het volgende:
Kan het helaas niet zien. Korte samenvatting eerste helft iemand?
Verdedigend als een huis en een paar goede momenten gehad. Naar het schijnt kan je voor een klein bedrag bij Guzubuyuk z'n moeder langskomenquote:Op zondag 30 maart 2025 15:28 schreef Ramboetan het volgende:
Kan het helaas niet zien. Korte samenvatting eerste helft iemand?
Is ook best wel bizar hoe ze hun voorsprong hebben weggegeven nadat ze een echt heel goed eerste helft van het seizoen hadden.quote:Op zondag 30 maart 2025 16:17 schreef Wertha het volgende:
PSV is wel een compleet doodgebloed elftal zeg. Spelen echt niet met ziel en zaligheid en dat ook nog eens voor hun eigen publiek. Best wel een schande voor hun.
Ik ben blij dat mijn verwachtingen volledig zijn overklast met deze geweldige prestatiequote:Op zondag 30 maart 2025 10:13 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat zou echt al boven verwachting zijn.
Jaquote:Op zondag 30 maart 2025 15:58 schreef Wotte het volgende:
Ik hoop dat ze een optie tot koop hebben bij die keeper.
Freeeeeeeeeeeek jansennnnquote:Op zondag 30 maart 2025 16:21 schreef Themeparktommy het volgende:
Kijk nu al uit naar de nieuwe Pak Schaal Podcast
Voor 5 miljoen volgens mij.quote:Op zondag 30 maart 2025 15:58 schreef Wotte het volgende:
Ik hoop dat ze een optie tot koop hebben bij die keeper.
Het is broos zat nog steeds. Maar dit mag je niet meer weggeven neequote:Op zondag 30 maart 2025 16:24 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Voor 5 miljoen volgens mij.
Wat een heerlijke middag![]()
Nu wachten op de zure 'Ajax fans' die komen roepen dat het nog lang niet binnen is en we alleen met een godswonder 2de kunnen worden
It ain't over till the fat lady singsquote:Op zondag 30 maart 2025 16:24 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Nu wachten op de zure 'Ajax fans' die komen roepen dat het nog lang niet binnen is en we alleen met een godswonder 2de kunnen worden
ik ben vanaf nu team we worden (voor97% zeker) kampioenquote:Op zondag 30 maart 2025 16:24 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
PSV heeft al bewezen geen kampioen te willen worden, dus win je gewoon makkelijk.
Deed die mee dan vandaagquote:Op zondag 30 maart 2025 15:09 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Een goal van De Jong kan je sowieso wel incalculeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |