We krijgen er hier binnenkort 28 in een nabij gelegen natuurgebied, die de daar woekerende Japanse Duizendknoop mogen proberen op te vreten en daarmee definitief uit te roeien.quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Volgende week zaterdag komen de varkentjes, waaronder één voor ons
Ongetwijfeld, maar of ze het hele gebied van de Duizendknoop kunnen bevrijden wil ik zien.quote:
Volgens mij is dat in Oosterbeek geluktquote:Op woensdag 19 maart 2025 21:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We krijgen er hier binnenkort 28 in een nabij gelegen natuurgebied, die de daar woekerende Japanse Duizendknoop mogen proberen op te vreten en daarmee definitief uit te roeien.
Ben benieuwd, ze hebben al van alles geprobeerd om dat onkruid weg te krijgen…
Ik zie het:quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat in Oosterbeek gelukt
In de voorbereiding op Parijs Roubaix laten ze schapen op de diverse stroken los, want dan wordt ook al het vervelend groen opgegeten. Bleek beter te werken dan het wegbranden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zie het:
In Oosterbeek roeien varkens de Japanse duizendknoop met wortel en tak uit
https://nos.nl/l/2353347
Die van ons komen in een bosperceel naast het huis. Geen duizendknoop hier gelukkigquote:Op woensdag 19 maart 2025 21:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We krijgen er hier binnenkort 28 in een nabij gelegen natuurgebied, die de daar woekerende Japanse Duizendknoop mogen proberen op te vreten en daarmee definitief uit te roeien.
Ben benieuwd, ze hebben al van alles geprobeerd om dat onkruid weg te krijgen…
Ahh doe je de alpine crossing? Zoo mooiquote:Op donderdag 20 maart 2025 08:28 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Camouflagetoilethok![]()
[ afbeelding ]
* sigme loopt vulkaan op
[ afbeelding ]
Woei! En vulkaankratermeer.
Bijzaakquote:Op donderdag 20 maart 2025 10:10 schreef Barreltje het volgende:
ohh die zien er ook nog eens schattig uit!
In het klein en in het groot ook😇quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:10 schreef Barreltje het volgende:
ohh die zien er ook nog eens schattig uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwaar levenquote:Op donderdag 20 maart 2025 12:10 schreef Blues het volgende:
Hallooooo (klein) weekje vakantieKoffie op eigen balkon.
[ afbeelding ]
FTFYquote:Op donderdag 20 maart 2025 12:10 schreef Blues het volgende:
Hallooooo (klein) weekje vakantieWelverdiende koffie op eigen balkon.
Is het een keten? ….” In al onze zaken….”quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:27 schreef Blues het volgende:
We hebben in een pand in het dorp dat al veel zaken kende nu een 'desemcafé'![]()
![]()
![]()
https://www.oscardesemcafe.nl/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knakworstcroissants van Oscar...quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:27 schreef Blues het volgende:
We hebben in een pand in het dorp dat al veel zaken kende nu een 'desemcafé'![]()
![]()
![]()
https://www.oscardesemcafe.nl/
Oscar is inmiddels overgenomen door Stach, die geen eigenaar meer is van Stachquote:Op donderdag 20 maart 2025 15:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is het een keten? ….” In al onze zaken….”
Ga je morgen een broodje halen?
In de regio Haarlem-IJmuiden zijn er inderdaad diverse Oscar vestigingen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
De planten - wèl drie - ook hierheen gebracht. Helaasch …géen vensterbank.
Wel in de slaapkamer. Alleen met raam op een ruime kier staan hullie op de tocht. Lijkt mij niks.
Ze staan nu op de grond voor de deuren, die helemaal open zouden kunnen.En allemaal op gefietst?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kent Oscar's toch wel al vanuit IJmuiden en Haarlem?quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:36 schreef Blues het volgende:
Ja ik las het, het is een keten. Zag er allemaal wel lekker uit, wat ik met even wachten voor die winkel zag.
Veel Tout Bloemendaal ook binnen voor een haverkoffietje denk ik
Neequote:Op donderdag 20 maart 2025 15:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kent Oscar's toch wel al vanuit IJmuiden en Haarlem?
quote:
Vaker en minder vaak op gefietst 😎quote:
Oh we rijden dan naar Waasdorp, kopen dinges en dan weer naar huis. Nooit een Oscar gezien daar.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, ik dacht jij/jullie regelmatig op de Halkade bij Waasdorp kwamen, waar Oscar dus ook zit en dat je het alleen daarom al zou kennen.
Assumption is the mother of all fuck ups...
...
Cool! waar ben je momenteel?quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:28 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Camouflagetoilethok![]()
[ afbeelding ]
* sigme loopt vulkaan op
[ afbeelding ]
Woei! En vulkaankratermeer.
De top 7, kan je daar wat mee?quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:09 schreef derLudolf het volgende:
Waren hier mensen lid van de Consumentenbond? @:AnneX of @:Blues
https://www.consumentenbo(...)ookplaat-90-cm-breed
Ik was wel benieuwd naar deze resultaten.
Of mocht iemand weten welke merken het meest gelijkmatig opwarmen.
hier het tegenovergestelde en een onbekende OEI (Ongewenste EIgen Initiatief) . IEMAND heeft een hele strook bomen op ons land omgezaagd.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:05 schreef derLudolf het volgende:
Op het werk hebben we twee Oekraïners ingehuurd voor wat simpele klusjes na bouwwerkzaamheden. We zouden zelf behangen maar toen ging er van alles kapot bij een klant en zijn de jongens van de werkplaats in Zuid Duitsland. Dus toen die Oekraïners dat ook maar laten doen.
Die lui werken echt hard en netjes. De ene heeft in Oekraïne gewerkt als stucadoor en autolakken/schadeherstel. We hebben een koof in het plafond, die man is aan het plamuren en schuren geweest, nu het geverfd is zie je niet dat het 3 platen multiplex zijn.
Morgen maar eens even vragen wat die man zaterdags doet
Wie zou daar baat bij hebben?quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hier het tegenovergestelde en een onbekende OEI (Ongewenste EIgen Initiatief) . IEMAND heeft een hele strook bomen op ons land omgezaagd.
zonder ons daar van op de hoogte te stellen..
ploef een stuk of 100 bomen ineens OM. hoe dan en hoe hebben we daar niks van gemerkt ?
Danku. Ik heb meerdere opties op de offerte staan, volgens mij de onderste ook, Bosch series 9 (PXV895DV5E) als duurste optie. Dat is dus niet de beste.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De top 7, kan je daar wat mee?
[ afbeelding ]
De warmteverdeling is wel een onderdeel van de test, maar staat niet in de hoofdtabel vermeld.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danku. Ik heb meerdere opties op de offerte staan, volgens mij de onderste ook, Bosch series 9 (PXV895DV5E) als duurste optie. Dat is dus niet de beste.
In een tabel staat ook geen informatie over hoe gelijkmatig verhit wordt. Dat is voor mij eigenlijk het allerbelangrijkste, energieverbruik boeit me veel minder.
ja buurman ge smst. nog niet te pakken gekregen..quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:25 schreef derLudolf het volgende:
Alleen het omleggen moet wel lukken in een dag als ze niet al te dik zijn. Mooi kut wel. Zijn het wel bomen die je nog zelf als brandhout kunt gebruiken? Dan heb je tenminste nog iets... Misschien een buurman (m/v/x) die iets heeft gezien.
Gekke dingen om op te vergelijken. Energieverbruik is bij inductie vrijwel 1:1 de energie die geleverd wordt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danku. Ik heb meerdere opties op de offerte staan, volgens mij de onderste ook, Bosch series 9 (PXV895DV5E) als duurste optie. Dat is dus niet de beste.
In een tabel staat ook geen informatie over hoe gelijkmatig verhit wordt. Dat is voor mij eigenlijk het allerbelangrijkste, energieverbruik boeit me veel minder.
Hmm probleem doet zich hier voor meer diverse pannen, simpel plaatstaal van de Sligro tot dure rvs pannenquote:Op donderdag 20 maart 2025 18:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gekke dingen om op te vergelijken. Energieverbruik is bij inductie vrijwel 1:1 de energie die geleverd wordt.
De verdeling van hitte ligt naar mijn ervaring vooral in je pan en veel minder in je inductieplaat. Vooral niet veel te grote of veel te kleine pannen op je pit zetten (ook voor de levensduur van je plaat niet).
Met hoe inductie werkt zou dat niet moeten kunnen gebeuren. Ik zal straks Ise eens vragen of ze de spoelen uit onze oude plaat nog heeft; maar er zit gewoon koperdraad onder zo'n pit gewikkeld en daar wordt een dot vermogen doorheen gejaagd waarna het staal (van je pan) erboven door de magnetisme heet wordt. Dit cirkelt, die draad gaat als een slakkenhuis van binnen naar buiten en doet dus nooit aan één kant meer dan aan de andere kant.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm probleem doet zich hier voor meer diverse pannen, simpel plaatstaal van de Sligro tot dure rvs pannen
Is de ene kant van je pannenkoek nog vloeibaar en de andere kant verband
[ afbeelding ]
Wij hebben al jaren inductie kookplaten, maar van ongelijke verdeling van de warmte heb ik nog nooit iets gemerkt…quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm probleem doet zich hier voor meer diverse pannen, simpel plaatstaal van de Sligro tot dure rvs pannen
Is de ene kant van je pannenkoek nog vloeibaar en de andere kant verband
[ afbeelding ]
Is je pit niet gewoon kleiner dan je denkt? Dat is hier altijd het probleem geweest.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Nee. Probleem is bij meerdere pannen en ik warm ze altijd netjes op, begin met 4, 7, 9 (als ik 9 gebruik, 7 of 8 is heet zat je de pan goed heet hebt)
Zit de spoel wel recht onder de markering op de glasplaat? Met een beetje geluk kun je dit zien door er met een felle lamp schuin op te schijnen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Nee. Probleem is bij meerdere pannen en ik warm ze altijd netjes op, begin met 4, 7, 9 (als ik 9 gebruik, 7 of 8 is heet zat je de pan goed heet hebt)
quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:07 schreef Barreltje het volgende:
Plaatje bij het praatje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nogmaals kadaster bekeken. Met andere buurman gebeld, die ook is komen kijken.
Het moeten de 3e buren zijn. Een sociale werkplaats die denkt dat het bos van hun is?
Buurman beaamde nogmaals dat het van ons is.
Dus morgen maar eens stampij maken..
En bovenal, als het niet goed is blijft hij niet een half rondje aan, dat is niet hoe een spiraal werkt..quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Zit de spoel wel recht onder de markering op de glasplaat? Met een beetje geluk kun je dit zien door er met een felle lamp schuin op te schijnen.
Minder nette manier. Pannetje met water er in, plaat standje zo laag mogelijk en de pan langzaam langs de rand van de markering bewegen. Zo dat de plaat net niet begint te klagen dat er geen pan op staat.
Als alles goed is blijft de plaat aan bij het volledige rondje.
Dat is honderden euros aan brandhout... Waarschijnlijk is dat de waarom.quote:
Geen Griek?quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:43 schreef borisz het volgende:
Volgende week ben ik in Grunn voor het Pieterpad.
Maar waar in Stad moet ik gaan eten?![]()
(gewoon een goed café of restaurant, goeie italiaan/aziaat/cafévoer/daghap, alle tips welkom)
Ze had al heel lang, echt jaren geen aanval meer gehad, ze krijgt al sinds ze bij ons is (jaar of 12) medicatie, dit is haar 3e of 4e aanval, en het was ook de heftigste. Ze is nu bijna 15, en het hakt er duidelijk in. Ze is wankel op de benen, was net met haar een half uurtje in de tuin, ze snuffelde wat rond, al wankelend, en lag in de zon te suffen. Arme ziel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:22 schreef flipsen het volgende:
Wat naar JanEr zijn tegenwoordig goede medicijnen voor volgens mij, wij hebben een hotelhond die er last van had, maar al jaren niet meer (gelukkig).
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ze had al heel lang, echt jaren geen aanval meer gehad, ze krijgt al sinds ze bij ons is (jaar of 12) medicatie, dit is haar 3e of 4e aanval, en het was ook de heftigste. Ze is nu bijna 15, en het hakt er duidelijk in. Ze is wankel op de benen, was net met haar een half uurtje in de tuin, ze snuffelde wat rond, al wankelend, en lag in de zon te suffen. Arme ziel.
Herkenbaar van een hond die wij ooit haddenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ze had al heel lang, echt jaren geen aanval meer gehad, ze krijgt al sinds ze bij ons is (jaar of 12) medicatie, dit is haar 3e of 4e aanval, en het was ook de heftigste. Ze is nu bijna 15, en het hakt er duidelijk in. Ze is wankel op de benen, was net met haar een half uurtje in de tuin, ze snuffelde wat rond, al wankelend, en lag in de zon te suffen. Arme ziel.
[ Bericht 21% gewijzigd door Blues op 21-03-2025 14:57:38 ]
Thuis lekker niks!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ontsnapt. Nu boodschappen doen met oortjes in. Ik zit aan mijn tax qua prikkels.
Ik zou hebben gekozen voor je KAN erdoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:37 schreef AnneX het volgende:
“….je mag…”
Nog een klein uurtje. Ben het zat.
Zit te gapen.
N.B. na nachtenlang 10-12 uur piekerloos slapen.
Oh, dat was in de foyer.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zou hebben gekozen voor je KAN erdoor.
Klein uurtje waar?
Ik doe inderdaad lekker weinig. Ik heb wel een weekmenu gemaakt zodat dat uit mijn hoofd is.quote:
Wat een tegenvaller zeg!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:47 schreef fietsie het volgende:
Inmiddels een week halve dagen gewerkt. Gevolgd door smiddags slapen en savonds naar bed rond 21:00.
Vooruitgang is volgens arts "voorspoedig", in mijn ogen "tergend langzaam".
Ik vroeg me even af hoe je zo vroeg in het seizoen al zoveel bramen kon oogsten.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:35 schreef z80 het volgende:
Tweede gft ton vol met braam. En nog 1 te gaan. Die troep groeit tegen de klippen op.
Beterschap!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:47 schreef fietsie het volgende:
Inmiddels een week halve dagen gewerkt. Gevolgd door smiddags slapen en savonds naar bed rond 21:00.
Vooruitgang is volgens arts "voorspoedig", in mijn ogen "tergend langzaam".
Voordat de stukken grond rondom mijn huis bebouwd zijn was dit 1 grote bramenstruik. En dat spul is zeer moeilijk stuk te krijgen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vroeg me even af hoe je zo vroeg in het seizoen al zoveel bramen kon oogsten.
Maar ik begrijp nu dat je bramenstruiken aan het snoeien bent…
Als kind heb ik in Egmond aan Zee dagen lang doorgebracht tussen de bramenstruiken, gewapend met mijn emmertje. Hoe gek ik ook was op het bramen plukken, die taaie, harde prikstruiken heb ik vaak vervloekt. Zeker als je 's avonds onder de douche stond, de schrammen zag en soms nog de doornen uit je huid kon peuteren…quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:03 schreef z80 het volgende:
[..]
Voordat de stukken grond rondom mijn huis bebouwd zijn was dit 1 grote bramenstruik. En dat spul is zeer moeilijk stuk te krijgen.
Door nu voor dat de zooi begint uit te lopen alles kort te zetten heb ik de rest van het jaar minder last.
Ja ik weet, ik kan de gifspuit er op loslaten. Maar dat heeft ook weer nadelige effecten op de rest van de natuur.
Heb laatst het laatste potje bramenjam opgemaakt van de anderhalf kilo die ik deze zomer had geplukt.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh hoeveel potjes bramenjam zou je kunnen maken vam zo’n grote bak![]()
Leuk te lezen @:Annex, zingen is leuk maar ik zou vriendelijk doch dringend verzocht worden m’n mond te houden![]()
Ach wat ellendig @:fietsie en ook alsof ik mijn zus hoor, die baalt ook van stistan of te weinig vooruitgang na de operatie in oktober (terwijl ze echt uren kan lopen)
Niet geen, dus wel?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:26 schreef borisz het volgende:
Hapje wezen eten bij Noah Lieven, een Armeens restaurant dichtbij werk. slechts 1 gerecht, want goeie lunch.
De moeite waard. Volgende keer nog eens, maar dan niet geen Turkse Pizza met Doner als lunch
Aangepast.quote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:28 schreef AnneX het volgende:
En ja hoor: in de krant:Leuk artikel! En wat een toegewijde dirigent hebben jullie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben in december naar een optreden van een vriendin geweest. Ik ben niet iemand die het kijken naar een koor leuk vind maar ik zag wél hoe leuk ze het samen hadden.
Ik heb laatst gevraagd aan een zeer goede vriend of hij me zangles wilde geven. Hij is zangleraar en ik wilde al heel lang aan hem vragen om me te helpen bij de drempel over te gaan. 2 Weken later kregen we slaande ruzie dus dit bucketlist item moet nog maar even uitgesteld worden.Spoilers!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen happy.
En inmiddels heb ik mijn portie patatje rendang op. Laatste klant.
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:36 schreef AnneX het volgende:
Oh jammer, dat je té ver woont! De Zangjuf start weer 10 lessen zang- en ademtechniek. Zo ben ik ook begonnen.
N.a.v. de enthousiaste verhalen van Blues. 🎶 🎶
Mn.X heeft zijn quad boxen verkocht.VerkochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen happy.
En inmiddels heb ik mijn portie patatje rendang op. Laatste klant.
Spoilers!
We hadden hier ook een grote situatie met braamstruiken tegen het spoortalud. Is inmiddels Japanse duizendknoopquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat hadden hier jarenlang op het talud van de spoorlijn bramenstruiken hangen. Maar die zijn volledig weggesnoeid en nu heb ik geen plukplekje meer (wel nog her en der een losse braam maar daarvan maak je geen jam)
Ook na lang, erg lang aanhikken is toch ook de muur van 12? luidsprekers en 3 muziekinstallaties naar de gemeentewerf gebracht.quote:
De kliko in?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ook na lang, erg lang aanhikken is toch ook de muur van 12? luidsprekers en 3 muziekinstallaties naar de gemeentewerf gebracht.
Lucky stond nog in verbijstering te kijken. We hebben de foto’s nog.
#ook weg
Langs het spoor van de oude Vislijn (IJmuiden - Amsterdam) was het vroeger iedere zomer raak qua bramen. Staan nog wel altijd bramenstruiken, maar wel minder dan nu.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hadden hier ook een grote situatie met braamstruiken tegen het spoortalud. Is inmiddels Japanse duizendknoop
Die dingen hebben jaren in een vochtige schuur gestaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De kliko in?
Was weggeven geen optie?
Ow, verrot en vergaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die dingen hebben jaren in een vochtige schuur gestaan.
Als ze zouden werken, was dat zeker de optie geweest.
Da’s best een prijzige wijk waar of bouwvallen zijn of enorm opgeknapte (met bijbehorende prijzen) huizenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:14 schreef borisz het volgende:
Mn beste vriend is aan het huizen kijken in Kaatjetown, Velperpoort.
De eerste keer is ie (flink) overboden. Kans is groot dat het de volgende poging weer een bod in die buurt is.
Van IJmuiden naar KaatjeTown is wel een verschil. Maar de keuze voor die stad snap ik.
Wordt vooral voor mij wennen als het bingo is
[..]
Langs het spoor van de oude Vislijn (IJmuiden - Amsterdam) was het vroeger iedere zomer raak qua bramen. Staan nog wel altijd bramenstruiken, maar wel minder dan nu.
Hé…is zij geslaagd en heeft nu ook een motorquote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:35 schreef fietsie het volgende:
Sinds er hier een 2e motor is aangeschaft blijkt weggooien ineens een stuk makkelijker voor de nieuwbakken motorbezitster
Zou langs het spoor geen Bramen plukken, ProRail en daarvoor de NS hebben altijd nogal gespoten langs spoorlijnen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:14 schreef borisz het volgende:
Langs het spoor van de oude Vislijn (IJmuiden - Amsterdam) was het vroeger iedere zomer raak qua bramen. Staan nog wel altijd bramenstruiken, maar wel minder dan nu.
Ik was afgelopen zomer op een station in Gelsenkirchen en zag daar zulke mooie dikke bramen die te plukken waren vanaf het perron. Was een goor station dus wie weet was er overheen gepist, bovendien heeft het Ruhrgebiet met alle industrie waarschijnlijk ook niet de schoonste bodem en naast het spoor zit waarschijnlijk ook flink wat teer in de bodem.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zou langs het spoor geen Bramen plukken, ProRail en daarvoor de NS hebben altijd nogal gespoten langs spoorlijnen.
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Over twee weken wordt de overkapping geplaatst.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En daarna de schuttingen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
👍🏼quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Over twee weken wordt de overkapping geplaatst.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En daarna de schuttingen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Topverjaardagquote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zit hier soort van in Oostenrijk. Heuvels, chalet, meertje maar dan wel in Brunssum.
Ontvangst met slingers, woonkamer vol oude en minder oude foto’s en een (nog net niet) verjaardagskroontje op mijn hoofd. Laat het sfeer maken maar aan broer over![]()
Wijntje op ons terras aan het water, gourmet, gevolgd door een familiekwis die ik glansrijk verloor. Daarna online pubquizzen… die ik ook glansrijk verloor (reactievermogen gaat met de jaren echt achteruit en die jongelingen zijn gewoon sneller met de knopjes) gevolgd door een kaartspel waarbij ik eerst in hetzelfde patroon bleef, maar bij de tweede ronde won
![]()
Benieuwd wat het program voor morgen is.
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:25 schreef Sarabi het volgende:
Uitvaart was mooiNog gecondoleerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werewolf
Uitvaart was mooiOch hemelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar fijn dat jullie op een mooie manier afscheid hebben kunnen nemen, zo waardevol om op terug te kijkenWe have far more in common than that which devides us..
Bij voorkeur niemand achterop; ze gaat maar lekker huiswerk doen als wij onderweg zijnquote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hé…is zij geslaagd en heeft nu ook een motor![]()
Bij wie gaat Uk achterop?
Hopelijk handelt de belastingdienst de BPM aangifte vlot af, zodat de RDW een kenteken kan afgeven.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lekker samen toeren voor meneer en mevrouw @:fietsie![]()
Uitvaart was mooiGecondoleerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Vooraf het spul daar naartoe brengen?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij voorkeur niemand achterop; ze gaat maar lekker huiswerk doen als wij onderweg zijn
[..]
Hopelijk handelt de belastingdienst de BPM aangifte vlot af, zodat de RDW een kenteken kan afgeven.
Uitdaging wordt nog wel het ophalen, want eega zou liefst met mij meerijden die 1e rit van ruim een uur (kortste weg zonder snelweg).
Moet nog even verzinnen hoe we haar dan daar krijgen met dr spul (familie weet niet dat ze rijbewijs heeft, ze wil zo aan komen rijden spontaan).
Ja nee eega kan niet met mij mee, we zijn nu aan het puzzelen of er een vorm van OV heen is en of een taxi in dat geval niet veel goedkoper is.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vooraf het spul daar naartoe brengen?
Ik bedoel eigenlijk nu vast, of in de komende dagen met de autoquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja nee eega kan niet met mij mee, we zijn nu aan het puzzelen of er een vorm van OV heen is en of een taxi in dat geval niet veel goedkoper is.
Nee helaas, dat is geen optie, daar heeft zon bedrijf geen opslag voor. Het moet echt op het moment zelf, en we weten pas een dag vantevoren wanneer dat is.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk nu vast, of in de komende dagen met de auto
Uitvaart was mooiDie spoiler, wow..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar fijn dat het een mooie uitvaart was
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Uitvaart was mooiFijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je spoiler![]()
Jammer dat het zo niet gaat.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee helaas, dat is geen optie, daar heeft zon bedrijf geen opslag voor. Het moet echt op het moment zelf, en we weten pas een dag vantevoren wanneer dat is.
Helaas heeft schoonmoeder rijbewijs en auto ingeleverd. Alhoewel. helaas... was op ons verzoek omdat ehm, het bijzonder was hoe ze nog reed op haar 83e.
Wij wachten ook op de BPM, maar dan voor onze camper. Hopelijk schieten ze een beetje opquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij voorkeur niemand achterop; ze gaat maar lekker huiswerk doen als wij onderweg zijn
[..]
Hopelijk handelt de belastingdienst de BPM aangifte vlot af, zodat de RDW een kenteken kan afgeven.
Uitdaging wordt nog wel het ophalen, want eega zou liefst met mij meerijden die 1e rit van ruim een uur (kortste weg zonder snelweg).
Moet nog even verzinnen hoe we haar dan daar krijgen met dr spul (familie weet niet dat ze rijbewijs heeft, ze wil zo aan komen rijden spontaan).
Ging dat bij jullie ook met een aangiftebrief op papier, met een pen ?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij wachten ook op de BPM, maar dan voor onze camper. Hopelijk schieten ze een beetje op
Nee digitaal. Maar dat schijnt niet te betekenen dat het sneller gaatquote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ging dat bij jullie ook met een aangiftebrief op papier, met een pen ?
Maar toch wel slordig…quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:55 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel allemaal. Er zijn nogal wat dingen fout gegaan bij de uitvaartzorg. Gelukkig stonden we er allemaal erg nuchter in dus hadden we er niet zo'n last van.
Dachten ze dat er iemand anders in de kist lag of zo?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:00 schreef Sarabi het volgende:
Yep, ik hoop dat het normaal wat beter gaat.
Er ontbraken kennelijk wat codes in de kist zodat ze kunnen controleren dat de juiste persoon in de kist ligt. Dus toen moesten 2 familieleden dat gaan controleren.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Dachten ze dat er iemand anders in de kist lag of zo?
Ditquote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Omg @:Cat-astrophe ben jij zo oud?![]()
![]()
jaja, nu wist ik dat ik me hier recent ook al over verbaasd had
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Moest even opnieuw lezen, wat is een inka kuurtje, inka schrijf je toch inca
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
👍🏼![]()
![]()
@:Cat-astrophe je agenda!
https://www.peaceofcakekorenfestival.nl/Ik denk niet dat andere gelukkig worden als ik een poging doe tot zingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Je kunt het beter van de andere kant bekijken. De uitvaartverzorger wil er zeker van zijn dat je de juiste persoon de laatste eer bewijst. Niets is erger dan achteraf horen dat je bij een kist met een vreemde afscheid hebt staan nemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:28 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Sarabi wat ontzettend suf zeg van de fouten bij de uitvaart. Fijn dat jullie er niet echt last van hebben gehad en alsnog mooi afscheid hebben kunnen nemen!
Ja, natuurlijk wil je dat. Maar je wil ook dat dat niet TIJDENS de uitvaart gecontroleerd moet worden, maar dat ze dat er vóór al hebben gedaan. Dat vind ik er suf aan, niet dat ze zeker willen weten wie het is.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Je kunt het beter van de andere kant bekijken. De uitvaartverzorger wil er zeker van zijn dat je de juiste persoon de laatste eer bewijst. Niets is erger dan achteraf horen dat je bij een kist met een vreemde afscheid hebt staan nemen.
Ja. Niet controleren bij twijfel, en achteraf de verkeerde kist mee gegeven hebben kan niet meer goed gemaakt worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:13 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk wil je dat. Maar je wil ook dat dat niet TIJDENS de uitvaart gecontroleerd moet worden, maar dat ze dat er vóór al hebben gedaan. Dat vind ik er suf aan, niet dat ze zeker willen weten wie het is.
Én morgenvroeg is het hopelijk nog droog, dus dan kun je comfortabel hockeyen en dan 's middags binnenshuis je dingen doen terwijl het regentquote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:31 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strikewat een werk!!
Ik had gisteren een heel fijne avond. Toen ik buiten wilde gaan zitten om te eten nodigden de buurvrouwen me uit bij hen te komen zitten. Samen gegeten en daarna met een vd buurvrouwen een heel fijn gesprek gehad terwijl de ander kind in bed aan het leggen was. Over ons beider psychologische trajecten enzo, een echt inhoudelijk en persoonlijk gesprek. Ik spreek beide buurvrouwen bijna dagelijks, maar meestal met kind erbij en/of even kort, dat is toch heel anders.
Vanochtend wel moe. Ik was vanalles van plan, maar heb rustig aan gedaan. Was gedaan, keeperstas gehaald voor morgen, klein beetje in tuin gewerkt, wat karton vanuit huis in de kartonkliko gegooid en gewandeld. Morgen veel te vroeg hockeyen. Vind het wél heel lekker dit keer dat ik daarna dan nog een hele zondag heb. Wil beddengoed wassen en lekker schoon bed opmaken en even langs de bouwmarkt zodat ik mn deel twee van het foto-tweeluik in de gang kan ophangen. En bij voorkeur ook even een scriptie beoordelen en/of mijn deel van de tentamenvragen voor een hertentamen van woensdag aanpassen. Dat wilde ik eigenlijk vrijdag doen, maar toen lag ik lekker buiten in het zonnetje
dus moet ik nog even inhalen.
Ik snap niet zo goed waarom je blijkbaar denkt dat ik dit niet vindquote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Ja. Niet controleren bij twijfel, en achteraf de verkeerde kist mee gegeven hebben kan niet meer goed gemaakt worden.
En dit gebeurt deze onderneming geen tweede keer. Maar grote kans ergens anders wel.
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. En zolang de gemaakte fout nog makkelijk te herstellen is, heeft herstel/controle de voorkeur.
Ja ik weet het. Ik kijk tegen dit soort dingen anders aan. Dit doen er meer in de familie. En dat maakt bepaalde dingen "makkelijker".
Je hebt de laatste tijd vaker dit soort posts, maar ik lees echt hoe moeilijk je het jezelf maakt. Je mag best wat minder streng zijn voor jezelfquote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een vrij hopeloze dag tot nu toe. Ik zou na een overzichtelijk takenlijstje naar B toe gaan en dan konden we samen avondeten en zou ik daar logeren. Inmiddels heb ik 2 taakjes af en ben ik nog thuis aan het balen van dat de rest niet gelukt is, oh en ik heb sinds het ontbijt niet meer gegeten![]()
![]()
Denk dat ik B laat weten dat ik niet meer kom, en dan morgenochtend voor de herkansing ga. En dat ik een zak soep opwarm.
Beetje jammer want ik zou morgen een survivalrun hebben. Maar dan dus morgen de herkansing voor vandaag. Maakt niet uit, want ik had 8 runs op de lijst voor dit jaar maar om in de competitie mee te tellen hoef je er maar 7.
Het weerbericht voor hier zegt dat het de hele dag prima wordtquote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Én morgenvroeg is het hopelijk nog droog, dus dan kun je comfortabel hockeyen en dan 's middags binnenshuis je dingen doen terwijl het regent
@Tele6, wat zij zegt! Verstandig adviesquote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Je hebt de laatste tijd vaker dit soort posts, maar ik lees echt hoe moeilijk je het jezelf maakt. Je mag best wat minder streng zijn voor jezelf
Ik moestquote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
@:Tele6, wat zij zegt! Verstandig advies![]()
Wat stond er op je lijst dat je niet gedaan hebt? Zijn die dingen nou echt vreselijk belangrijk allemaal en moeten ze écht dit weekend? En met écht moeten bedoel ik dat je morgenochtend iemand moet bellen om afscheid te nemen omdat die ergens morgen gaat overlijden, niet dat je je handdoek moet wassen omdat je dat altijd in het weekend doet. Nee? Grijp wat eten of haal wat op het station, pak die trein en heb nog een fijne avond met B. Balen van de taken die je niet hebt gedaan kan ook in de trein. En ga morgen lekker die survivalrun doen, want dat is iets waar je positieve energie van krijgt. En als je daarna dan nog puf hebt, doe je nog iets van je lijstje. En zo niet, dan is er maandag ook gewoon weer een dag. En dinsdag ook. En doe je gewoon één ding per dag tot je lijstje leeg is.
Wat is een gebitsverzorgingspakket?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:25 schreef Candaasje het volgende:
Avond!
Gecondoleerd @:Sarabi . Menselijke maar pijnlijke fout![]()
Ik had vandaag een interessante en gezellige dag.
Veel oud bekenden gezien (ook uit Waalwijk), en interessante lezingen gevolgd: in veel bevestiging dat ik (en mijn directe collega’s) al op veel vlakken op goed niveau zitten. Kan natuurlijk altijd beter, maar we zijn lekker op weg![]()
Ook een lezing bijgewoond die een anesthesioloog (specialist) over fouten in de OK, (humaan vindt namelijk 50% van de medische missers daar plaats, de verwachting is dat dit veterinair enigszins gelijkaardig is, en dan vooral met de pediatrische zorg), de oorzaken en de enorme impact op de zorgverleners zelf. De percentages van personeel met slapeloze nachten, burn-outs en verminderd vertrouwen (en het willen stoppen met het werk) logen er helaas niet om.
En ik won nog een gebitsverzorgingspakket na mijn vingers opgeofferd te hebben aan zo’n plastic hond waarbij je de tanden moet indrukken totdat ie een keer dichtklapt. (Wie de rotte kies vond, won)
Gelukkig kun je zelf ook - weliswaar nog lastig - de zin en onzin inzien van apparaten, die het plots niet meer zouden doen… zo lang die niet jarenlang in een vochtige schuur hebben gestaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:30 schreef Tele6 het volgende:
En nou ja, m'n huidige plan is dus om mezelf morgenochtend een nog grotere schop onder de kont te geven en dan te gaan mountainbiken. In plaats van de survivalrun.
Eventueel kan ik altijd de mountainbike nog aan Broertje geven. Die was al op zoek naar een tweedehandse, want ik was niet zo enthousiast meer om het ding aan hem uit te lenen als hij er dan mee het water in stuurt.
Veel plezier morgenochtendquote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:30 schreef Tele6 het volgende:
En nou ja, m'n huidige plan is dus om mezelf morgenochtend een nog grotere schop onder de kont te geven en dan te gaan mountainbiken. In plaats van de survivalrun.
Eventueel kan ik altijd de mountainbike nog aan Broertje geven. Die was al op zoek naar een tweedehandse, want ik was niet zo enthousiast meer om het ding aan hem uit te lenen als hij er dan mee het water in stuurt.
Dat klinkt als een toffe, leerzame en interessante dag!quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:25 schreef Candaasje het volgende:
Avond!
Gecondoleerd @:Sarabi . Menselijke maar pijnlijke fout![]()
Ik had vandaag een interessante en gezellige dag.
Veel oud bekenden gezien (ook uit Waalwijk), en interessante lezingen gevolgd: in veel bevestiging dat ik (en mijn directe collega’s) al op veel vlakken op goed niveau zitten. Kan natuurlijk altijd beter, maar we zijn lekker op weg![]()
Ook een lezing bijgewoond die een anesthesioloog (specialist) over fouten in de OK, (humaan vindt namelijk 50% van de medische missers daar plaats, de verwachting is dat dit veterinair enigszins gelijkaardig is, en dan vooral met de pediatrische zorg), de oorzaken en de enorme impact op de zorgverleners zelf. De percentages van personeel met slapeloze nachten, burn-outs en verminderd vertrouwen (en het willen stoppen met het werk) logen er helaas niet om.
En ik won nog een gebitsverzorgingspakket na mijn vingers opgeofferd te hebben aan zo’n plastic hond waarbij je de tanden moet indrukken totdat ie een keer dichtklapt. (Wie de rotte kies vond, won)
Waarom is het erg als iets kapot zou zijn?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb dus ook een weekje m'n spliksplinternieuwe chique Bluetooth koptelefoon niet durven gebruiken omdat ik dacht dat hij kapot uit de doos zou komen. Echt wat een onzin.
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 23:15 schreef derLudolf het volgende:
Voor dat geld heb ik overigens inmiddels oa glaswol en gipsplaten gekocht
Bestelling in inmiddels compleet. Ik heb meranti plinten besteld want ik ben niet echt fan van mdf, maar ze zijn niet allemaal super strak. Lastig uitleggen, zal morgen fotootje maken als ik er aan denk.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 23:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Zijn de plinten naar tevredenheid geleverd?
Kauwstaafjes, poetsdoekjes en zelfs mondspray voor de hondquote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat is een gebitsverzorgingspakket?
Ik dacht eerst dat je dan Simon mee mocht nemen voor een gebitsverzorging, maar nu denk ik, dat lijkt me onlogisch want hoe weten ze nou dat je een kat hebt.
Doe ze daar de groetenquote:Op zondag 23 maart 2025 10:26 schreef MadMaster het volgende:
Straks naar de voormalige broodbakbuurt van LHO afreizen wegens de jaarlijkse whisky gerelateerde lunch bij Tosca.
Ik denk dat een verblijf op het terras daar er wel in zit…
Veel plezier!quote:Op zondag 23 maart 2025 10:40 schreef Blues het volgende:
Ingepakt, na de koffie on route naar Antwerpen
We gaan niks kopenquote:Op zondag 23 maart 2025 11:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Veel plezier!
Het bijzondere vond ik onlangs wel dat ze daar alleen op de 1e zondag van de maand koopzondag hebben…
Dat is buiten Amsterdam vrij normaalquote:Op zondag 23 maart 2025 11:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Veel plezier!
Het bijzondere vond ik onlangs wel dat ze daar alleen op de 1e zondag van de maand koopzondag hebben…
Vergeet je niet een review te schrijven?quote:Op zondag 23 maart 2025 13:26 schreef Blues het volgende:
Mn traditie als we onderweegs zijn, een broodje bal![]()
[ link | afbeelding ]
Heel veel plezier ondanks de ongemakken!😘quote:Op zondag 23 maart 2025 13:26 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vind ik een prima traditiequote:Op zondag 23 maart 2025 13:26 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
Goeie beschrijving, energy vampire. Kan zo een paar clienten voor de heest halenquote:Op zondag 23 maart 2025 16:25 schreef Sarabi het volgende:
Ahh er zit zo'n energy vampire in onze zakelijke DMs op social media. Hij heeft (een erg kleine) bestelling geplaatst. Maar blijft nu elke dag 101 vragen stellen. Ik denk dat we hem maar moeten negeren want afwimpelen werkt niet.
Oh god ik had een klant die altijd alles precies moest zoals we het normaal niet deden. Om negen uur twee gesneden broden bestellen, terwijl het dan nog te warm is om te snijden. Als we spelt wit en tarwe volkoren hadden, bestelde ze spelt volkoren.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:25 schreef Sarabi het volgende:
Ahh er zit zo'n energy vampire in onze zakelijke DMs op social media. Hij heeft (een erg kleine) bestelling geplaatst. Maar blijft nu elke dag 101 vragen stellen. Ik denk dat we hem maar moeten negeren want afwimpelen werkt niet.
Ik begrijp dat in Appekewolda de winkels op zondag gesloten zijn, maar ik had het over Antwerpen…quote:Op zondag 23 maart 2025 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is buiten Amsterdam vrij normaal
Een personage uit de serie What We Do In The Shadows is een energy vampire en sindsdien omschrijven we vaker mensen zoquote:Op zondag 23 maart 2025 16:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Goeie beschrijving, energy vampire. Kan zo een paar clienten voor de heest halen
Dat soort mensen......Ik vraag me soms af wat ze denken.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh god ik had een klant die altijd alles precies moest zoals we het normaal niet deden. Om negen uur twee gesneden broden bestellen, terwijl het dan nog te warm is om te snijden. Als we spelt wit en tarwe volkoren hadden, bestelde ze spelt volkoren.
Als we dat aangaven, dan kregen we een discussie. Moeilijk moeilijk, elke keer weer.
Ik denk dat we wel dertig mailtjes van haar hebben. Voor tien bestellingen, en ze drie keer ook werkelijk geweest is om haar bestelling op te halen. Waarvan in elk geval èèn keer een uur na sluitingstijd en een keer nog later bij ons thuis.
Al een poging gewaagd om op zondag in Duitsland boodschappen te doen?quote:Op zondag 23 maart 2025 17:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begrijp dat in Appekewolda de winkels op zondag gesloten zijn, maar ik had het over Antwerpen…
En dan waarschijnlijk ook alle smaken willen proevenquote:Op zondag 23 maart 2025 17:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een personage uit de serie What We Do In The Shadows is een energy vampire en sindsdien omschrijven we vaker mensen zo
[..]
Dat soort mensen......Ik vraag me soms af wat ze denken.
Deze vroeg nadat hij een bestelling van 3 euro had gedaan of hij dan ook wel wat gratis bier mocht proeven bij afhalen![]()
Vraag me af of hij dat bij de supermarkt ook probeert.
Nee, ik weet dat dat kansloos is.quote:Op zondag 23 maart 2025 18:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Al een poging gewaagd om op zondag in Duitsland boodschappen te doen?
Maar de bakkers zijn wel open.quote:Op zondag 23 maart 2025 18:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Al een poging gewaagd om op zondag in Duitsland boodschappen te doen?
Maar waarom zou het in België dan anders zijn?quote:Op zondag 23 maart 2025 18:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat dat kansloos is.
Voorheen kon je er vaak na 12.00 uur op zaterdag al niet meer bij een supermarkt terecht…
Heel lang heb ik volgehouden, dat open van supers op zondag idioterie is/was.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar waarom zou het in België dan anders zijn?
Dat Nederlanders geen dag zonder winkels kunnen wil niet zeggen dat de rest van de EU het zelfde probleem heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag niet naar Zangcafé geweest vanwege keelontsteking en oren doen het ook niet lekker.
Wèl thee- en koffiebezoek van nieuwsgierige belangstellenden…😎
Omdat men in België minder conservatief is dan in Duitsland, men heeft er wel koopzondagen.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar waarom zou het in België dan anders zijn?
Dat Nederlanders geen dag zonder winkels kunnen wil niet zeggen dat de rest van de EU het zelfde probleem heeft.
Dat zit er wel in jaquote:Op zondag 23 maart 2025 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dan waarschijnlijk ook alle smaken willen proeven
Goed zoquote:Op zondag 23 maart 2025 20:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had vanmiddag een stomme situatie in de wijk waarbij ik me voor het eerst echt onveilig heb gevoeld. Niks daadwerkelijk gebeurd, maar het voelde voor mij wel alsof er iets zou kunnen/had kunnen gebeuren. Wat vage omschrijving, dat is bewust, hoe/wat precies doet er namelijk ook niet zo toe verder. Wil vooral even mn gevoel kwijt. Ik was er echt best door van slag. Wel fijn even kunnen praten erover en het is ook al wel wat gezakt inmiddels, maar nog niet weg. Ben wel vanavond 'gewoon' even gaan wandelen, want normaal zou ik dat ook gedaan hebben, en ik wil niet dat dat onveilige gevoel blijft hangen. Beetje het idee van meteen weer op de fiets stappen als je gevallen bent zodat je niet bang wordt. Nou was ik wel erg alert en was het niet per se een ontspannen wandeling, maar ik ben wél geweest. En daar ben ik eigenlijk best wel trots op ook, want alles in me wilde dat eigenlijk helemaal niet.
Thanksquote:Op zondag 23 maart 2025 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goed zo![]()
Ik vraag me af hoe de dag van @:tele6 is gegaan.
Mijn dag was ok. Veel mealprep, sushi gegeten, huis is op orde. Nu ga ik de laatste aflevering van Euphoria kijken.
Morgenochtend mogelijk injecties inderdaad. En dan later in de week nog 2x huisarts, een keer naar de ziekenhuisfysio en naar de tandarts. Heb er nul zin in maar ja, weinig keuzequote:Op zondag 23 maart 2025 20:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Thanks![]()
En ik ben ook benieuwd naar @:Tele6!
Goed bezig met de mealprep en huis op orde maken. En lekker, sushi. Heb je komende week nou je medische week met oa afspraak/afspraken voor je handen?
quote:Op zondag 23 maart 2025 20:46 schreef Tuindier het volgende:
Het komt er niet meer zo veel van om hier te posten, maar ik heb net een ijsje blij Clevers gehaald dus dat moest ik toch even melden hier.
Toen ik zag dat dat in de buurt was (we zitten in zo’n huisjespark) kwam het wel op het lijstje van activiteiten.quote:
Sterkte zeg met zo’n week. 😘quote:Op zondag 23 maart 2025 20:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Morgenochtend mogelijk injecties inderdaad. En dan later in de week nog 2x huisarts, een keer naar de ziekenhuisfysio en naar de tandarts. Heb er nul zin in maar ja, weinig keuze
Pfoe, drukke week met afspraken zo ja. Hopelijk gaat het ook wat opleveren voor jequote:Op zondag 23 maart 2025 20:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Morgenochtend mogelijk injecties inderdaad. En dan later in de week nog 2x huisarts, een keer naar de ziekenhuisfysio en naar de tandarts. Heb er nul zin in maar ja, weinig keuze
Mijne was gelukkig dus geen migraine, ik dacht alleen dat ik begin van een aura zag maar dat bleek niet het geval. Dus ik kwam mooi weg. Wel enorm klote dat jij er wel eentje hadquote:Op zondag 23 maart 2025 22:30 schreef Blues het volgende:
Vanuit onze B&B/Herberg![]()
En migraine-boksen met @:Vlindertje89, we hadden net van die 'Velo' deelbikes gepakt, ik dacht teveel in de zon gekeken maar nee. Een eckte aanval![]()
![]()
Shot pillen en doorgegaan. Met 35+ foto's omdat ik niet goed zag het eerste uur doorgekomen, na de aura's was t niet tof, maar hé, g een bikkel (maar echt!die wilskracht
met al die beperkingen
) ik een bikkel.
We zijn zo trots op elkaar![]()
Nu lekker in de piepkleine Herberg en morgen nog 2 wensen van 't lijstje.
Tis zo mooi Antwerpen, al die oude gevels, ornamenten, bij dag en nu bij donker!
Vanmiddag helemaal boven op het MAS museum en onder de schelde door met deelfiets en via prachtige houten roltrappen.
Ooit met een fiets op roltrappen gestaan?![]()
![]()
![]()
Was wel de goeie benaming, survivalquote:Op maandag 24 maart 2025 07:48 schreef Tele6 het volgende:
En hoe het hier uiteindelijk gegaan is @:vlindertje89 en @:Lucky_Strike
B was het eens met het deel van jullie dat zei "kom op, ga nou niet jezelf dingen ontzeggen omdat een paar taakjes niet gelukt zijn". Hij is zelfs met me meegereisd naar de survivalrun. Vervolgens ging die run voor geen meter (wat verwacht je, na een dag niet gegeten te hebben) en baalde ik extra van mezelf omdat jullie hadden gezegd dat ik het er juist leuk zou hebben en zelfs dát kon ik dit weekend dus niet.
Daarna de halve middag geslapen en in de avond was ik weer genoeg levend om een film te kijken met B.
En vanavond ga ik maar eens de resterende taken van het weekend over de week verdelen zodat ze ooit afkomen.
Vandaag goed eten idd.quote:Op maandag 24 maart 2025 09:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Was wel de goeie benaming, survival![]()
Goed eten vdg!!![]()
![]()
@:vlindertje89 vanmiddag terug. Nog wat dingetjes zien en zo ontbijten.
Misschien moet je ook nog even stil staan bij het weer opsluiten van je veeleisende ouder?quote:Op maandag 24 maart 2025 07:48 schreef Tele6 het volgende:
En hoe het hier uiteindelijk gegaan is @:vlindertje89 en @:Lucky_Strike
B was het eens met het deel van jullie dat zei "kom op, ga nou niet jezelf dingen ontzeggen omdat een paar taakjes niet gelukt zijn". Hij is zelfs met me meegereisd naar de survivalrun. Vervolgens ging die run voor geen meter (wat verwacht je, na een dag niet gegeten te hebben) en baalde ik extra van mezelf omdat jullie hadden gezegd dat ik het er juist leuk zou hebben en zelfs dát kon ik dit weekend dus niet.
Daarna de halve middag geslapen en in de avond was ik weer genoeg levend om een film te kijken met B.
En vanavond ga ik maar eens de resterende taken van het weekend over de week verdelen zodat ze ooit afkomen.
Jammer dat het niet echt buitenzit weer is. Maar ik zou ook de tuindeur op een kier zetten.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:21 schreef Sarabi het volgende:
Nou de wijkconsulent komt morgen praten over de gang van zaken, ben benieuwd.
Normaal hou ik het ventilatierooster en raam dicht vanwege de herrie en wietgeur, maar die zetten we nu voor de duidelijkheid maar wel even open
Ik zal de veeleisende ouder een schop geven iddquote:Op maandag 24 maart 2025 10:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Misschien moet je ook nog even stil staan bij het weer opsluiten van je veeleisende ouder?
Ik zit natuurlijk midden in de schema's momenteel dus ik zie ze hem![]()
Het is echt heel normaal als dingen even niet lukken en als lijstjes niet afkomen. Alleen jij bepaald hoe je daar op reageert. En als je iets leuk MOET vinden wordt het natuurlijk al snel niet leuk, dat werkt niet goed.
Dankjequote:Op maandag 24 maart 2025 11:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit
En volgens mij kan je wel een extra knuffel gebruiken @:Tele6
Precies, dat dus. Dat klinkt al veel fijner voor jezelfquote:Op maandag 24 maart 2025 11:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zal de veeleisende ouder een schop geven idd
Heb de neiging om te denken "het ging de afgelopen weken heel goed, waarom nu ineens niet" terwijl eigenlijk handiger zou zijn om te denken "het ging de afgelopen weken heel goed, niet gek dat er dan ook weer eens een mindere dag tussendoor komt".
Hoe dan ook, deze week maar met goede moed verder goed voor mezelf zorgen.
Zit nu midden in het traject. Dus frustrerend. Je herkent nu steeds meer schema's maar je kan nog niet altijd je gedrag ook al veranderen.quote:
🤞🤞🤞🤞🤞🤞quote:Op maandag 24 maart 2025 12:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben injecties in twee vingers rijker![]()
Het voelt echt maf. Soortgelijk aan een verdoving bij de tandarts. Nu 4 weken wachten tot we zeker weten dat het iets doet. En dan mag ik gewoon bellen voor meer injecties.
Het gesprek met de orthopeed was heel goed, hij nam ondanks uitloop flink de tijd voor me. Eindelijk kan iemand iets doen voor me, na 1,5 jaar. Ik heb tot nu toe van iedereen gehoord dat ik maar moet rusten en dat ik het superdupergoed doe. Ja top en dank je. Maar daar heb ik dus niet aan.
Corticosteroïden denk ik?quote:Op maandag 24 maart 2025 12:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat voor injecties waren dat dan? Weten ze nu ook wat het is?
Cortisol. Het is uiteindelijk overbelasting. Het lijkt op dat mijn spieren en pezen snel overbelast raken. In de afgelopen 3 jaar heb ik ik dit met mijn handen, langdurig hielspoor en een overbelaste schouder gehad.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat voor injecties waren dat dan? Weten ze nu ook wat het is?
Ah, herkenbaar. Die injecties zijn gelukkig in de afgelopen (heel veel) jaar een stuk beter geworden. Ik durfde na de eerste (toen ik 12 was) nooit meer, weet op de millimeter nog waar dat ding erin ging. Maar de slijmbeurs was toen zo erg dat het wel moest. Wat een verschil in die 50 jaarquote:Op maandag 24 maart 2025 12:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Cortisol. Het is uiteindelijk overbelasting. Het lijkt op dat mijn spieren en pezen snel overbelast raken. In de afgelopen 3 jaar heb ik ik dit met mijn handen, langdurig hielspoor en een overbelaste schouder gehad.
Ik moet duidelijk op een andere manier gaan bewegen. Over een tijdje zal ik wens een afspraak maken met de ergotherapeut voor tips
Huuuuh, klinkt naar!quote:Op maandag 24 maart 2025 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, herkenbaar. Die injecties zijn gelukkig in de afgelopen (heel veel) jaar een stuk beter geworden. Ik durfde na de eerste (toen ik 12 was) nooit meer, weet op de millimeter nog waar dat ding erin ging. Maar de slijmbeurs was toen zo erg dat het wel moest. Wat een verschil in die 50 jaar
Je hebt wel gelijk hoor, cortisol kun je niet inspuiten direct, cortison in de vorm van corticosteroïden welquote:Op maandag 24 maart 2025 12:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Corticosteroïden denk ik?
Cortisol dus, wijsneus Bloes![]()
![]()
Die prikken zijn ook echt de hel. Om te geven ook trouwens, zeker als je weet wat er aan komt qua pijn voor iemandquote:Op maandag 24 maart 2025 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, herkenbaar. Die injecties zijn gelukkig in de afgelopen (heel veel) jaar een stuk beter geworden. Ik durfde na de eerste (toen ik 12 was) nooit meer, weet op de millimeter nog waar dat ding erin ging. Maar de slijmbeurs was toen zo erg dat het wel moest. Wat een verschil in die 50 jaar
Ik vond het vooral een heel maf gevoel. Al tijdens de injectie ontstond dat verdoofde gevoel.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Die prikken zijn ook echt de hel. Om te geven ook trouwens, zeker als je weet wat er aan komt qua pijn voor iemand
Laatste keer dat ik er was wel, maar dat is inmiddels wel een jaar geleden.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:03 schreef Molo het volgende:
Vroeg me af of iemand uit het Rotterdamse of die er weleens komt weet of runderlong en aubergine met gehakt nog bij San San geserveerd worden?
quote:Op maandag 24 maart 2025 13:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik er was wel, maar dat is inmiddels wel een jaar geleden.
Die van 50 jaar geleden wel. En mijn zus heeft ooit eens een "waaier" injectie daarvan gehad. Zus schreeuwde het uit van de pijn, mijn moeder zat erbij te huilen om de pijn van haar dochter.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Die prikken zijn ook echt de hel. Om te geven ook trouwens, zeker als je weet wat er aan komt qua pijn voor iemand
Heeft met de plek/weefsel van prikken te maken. Vingers vallen wel mee. In een ontstoken slijmbeurs is ernstig kudtt, op het botvlies is ook heerlijk door een hel gaanquote:Op maandag 24 maart 2025 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vond het vooral een heel maf gevoel. Al tijdens de injectie ontstond dat verdoofde gevoel.
Nu achteraf vraag ik me wel af waar die lidocaïne eigenlijk goed voor is. Had ik pijn moeten hebben? Krijg ik dat nog?
Ah, zit is goed te wetenquote:Op maandag 24 maart 2025 13:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik er was wel, maar dat is inmiddels wel een jaar geleden.
Beide zijn vaste klassiekers dus ik kan mij niet voorstellen dat die verdwenen zijnquote:Op maandag 24 maart 2025 16:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, zit is goed te weten
Dank!
En zal je niet ophangen aan de status van een jaar geleden
Leuke dagen. Die muurschildering, prachtigquote:Op maandag 24 maart 2025 16:24 schreef Blues het volgende:
Voor de nieuwsgierigen ons verslagje is klaar
quote:Op maandag 24 maart 2025 16:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Beide zijn vaste klassiekers dus ik kan mij niet voorstellen dat die verdwenen zijndoe vooral ook de crispy chili chicken vooraf en de garlic bacon.
Als je met weinig mensen bent, doe dan vooral één hoofdgerecht en veel voorgerechten. Meer proeven meer beter.quote:
Dat leest lekker weg zo’n verslag 👍🏼quote:Op maandag 24 maart 2025 16:24 schreef Blues het volgende:
Voor de nieuwsgierigen ons verslagje is klaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |