We krijgen er hier binnenkort 28 in een nabij gelegen natuurgebied, die de daar woekerende Japanse Duizendknoop mogen proberen op te vreten en daarmee definitief uit te roeien.quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Volgende week zaterdag komen de varkentjes, waaronder één voor ons
Ongetwijfeld, maar of ze het hele gebied van de Duizendknoop kunnen bevrijden wil ik zien.quote:
Volgens mij is dat in Oosterbeek geluktquote:Op woensdag 19 maart 2025 21:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We krijgen er hier binnenkort 28 in een nabij gelegen natuurgebied, die de daar woekerende Japanse Duizendknoop mogen proberen op te vreten en daarmee definitief uit te roeien.
Ben benieuwd, ze hebben al van alles geprobeerd om dat onkruid weg te krijgen…
Ik zie het:quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat in Oosterbeek gelukt
In de voorbereiding op Parijs Roubaix laten ze schapen op de diverse stroken los, want dan wordt ook al het vervelend groen opgegeten. Bleek beter te werken dan het wegbranden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zie het:
In Oosterbeek roeien varkens de Japanse duizendknoop met wortel en tak uit
https://nos.nl/l/2353347
Die van ons komen in een bosperceel naast het huis. Geen duizendknoop hier gelukkigquote:Op woensdag 19 maart 2025 21:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We krijgen er hier binnenkort 28 in een nabij gelegen natuurgebied, die de daar woekerende Japanse Duizendknoop mogen proberen op te vreten en daarmee definitief uit te roeien.
Ben benieuwd, ze hebben al van alles geprobeerd om dat onkruid weg te krijgen…
Ahh doe je de alpine crossing? Zoo mooiquote:Op donderdag 20 maart 2025 08:28 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Camouflagetoilethok![]()
[ afbeelding ]
* sigme loopt vulkaan op
[ afbeelding ]
Woei! En vulkaankratermeer.
Bijzaakquote:Op donderdag 20 maart 2025 10:10 schreef Barreltje het volgende:
ohh die zien er ook nog eens schattig uit!
In het klein en in het groot ook😇quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:10 schreef Barreltje het volgende:
ohh die zien er ook nog eens schattig uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwaar levenquote:Op donderdag 20 maart 2025 12:10 schreef Blues het volgende:
Hallooooo (klein) weekje vakantieKoffie op eigen balkon.
[ afbeelding ]
FTFYquote:Op donderdag 20 maart 2025 12:10 schreef Blues het volgende:
Hallooooo (klein) weekje vakantieWelverdiende koffie op eigen balkon.
Is het een keten? ….” In al onze zaken….”quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:27 schreef Blues het volgende:
We hebben in een pand in het dorp dat al veel zaken kende nu een 'desemcafé'![]()
![]()
![]()
https://www.oscardesemcafe.nl/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knakworstcroissants van Oscar...quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:27 schreef Blues het volgende:
We hebben in een pand in het dorp dat al veel zaken kende nu een 'desemcafé'![]()
![]()
![]()
https://www.oscardesemcafe.nl/
Oscar is inmiddels overgenomen door Stach, die geen eigenaar meer is van Stachquote:Op donderdag 20 maart 2025 15:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is het een keten? ….” In al onze zaken….”
Ga je morgen een broodje halen?
In de regio Haarlem-IJmuiden zijn er inderdaad diverse Oscar vestigingen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
De planten - wèl drie - ook hierheen gebracht. Helaasch …géen vensterbank.
Wel in de slaapkamer. Alleen met raam op een ruime kier staan hullie op de tocht. Lijkt mij niks.
Ze staan nu op de grond voor de deuren, die helemaal open zouden kunnen.En allemaal op gefietst?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kent Oscar's toch wel al vanuit IJmuiden en Haarlem?quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:36 schreef Blues het volgende:
Ja ik las het, het is een keten. Zag er allemaal wel lekker uit, wat ik met even wachten voor die winkel zag.
Veel Tout Bloemendaal ook binnen voor een haverkoffietje denk ik
Neequote:Op donderdag 20 maart 2025 15:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kent Oscar's toch wel al vanuit IJmuiden en Haarlem?
quote:
Vaker en minder vaak op gefietst 😎quote:
Oh we rijden dan naar Waasdorp, kopen dinges en dan weer naar huis. Nooit een Oscar gezien daar.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, ik dacht jij/jullie regelmatig op de Halkade bij Waasdorp kwamen, waar Oscar dus ook zit en dat je het alleen daarom al zou kennen.
Assumption is the mother of all fuck ups...
...
Cool! waar ben je momenteel?quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:28 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Camouflagetoilethok![]()
[ afbeelding ]
* sigme loopt vulkaan op
[ afbeelding ]
Woei! En vulkaankratermeer.
De top 7, kan je daar wat mee?quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:09 schreef derLudolf het volgende:
Waren hier mensen lid van de Consumentenbond? @:AnneX of @:Blues
https://www.consumentenbo(...)ookplaat-90-cm-breed
Ik was wel benieuwd naar deze resultaten.
Of mocht iemand weten welke merken het meest gelijkmatig opwarmen.
hier het tegenovergestelde en een onbekende OEI (Ongewenste EIgen Initiatief) . IEMAND heeft een hele strook bomen op ons land omgezaagd.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:05 schreef derLudolf het volgende:
Op het werk hebben we twee Oekraïners ingehuurd voor wat simpele klusjes na bouwwerkzaamheden. We zouden zelf behangen maar toen ging er van alles kapot bij een klant en zijn de jongens van de werkplaats in Zuid Duitsland. Dus toen die Oekraïners dat ook maar laten doen.
Die lui werken echt hard en netjes. De ene heeft in Oekraïne gewerkt als stucadoor en autolakken/schadeherstel. We hebben een koof in het plafond, die man is aan het plamuren en schuren geweest, nu het geverfd is zie je niet dat het 3 platen multiplex zijn.
Morgen maar eens even vragen wat die man zaterdags doet
Wie zou daar baat bij hebben?quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hier het tegenovergestelde en een onbekende OEI (Ongewenste EIgen Initiatief) . IEMAND heeft een hele strook bomen op ons land omgezaagd.
zonder ons daar van op de hoogte te stellen..
ploef een stuk of 100 bomen ineens OM. hoe dan en hoe hebben we daar niks van gemerkt ?
Danku. Ik heb meerdere opties op de offerte staan, volgens mij de onderste ook, Bosch series 9 (PXV895DV5E) als duurste optie. Dat is dus niet de beste.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De top 7, kan je daar wat mee?
[ afbeelding ]
De warmteverdeling is wel een onderdeel van de test, maar staat niet in de hoofdtabel vermeld.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danku. Ik heb meerdere opties op de offerte staan, volgens mij de onderste ook, Bosch series 9 (PXV895DV5E) als duurste optie. Dat is dus niet de beste.
In een tabel staat ook geen informatie over hoe gelijkmatig verhit wordt. Dat is voor mij eigenlijk het allerbelangrijkste, energieverbruik boeit me veel minder.
ja buurman ge smst. nog niet te pakken gekregen..quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:25 schreef derLudolf het volgende:
Alleen het omleggen moet wel lukken in een dag als ze niet al te dik zijn. Mooi kut wel. Zijn het wel bomen die je nog zelf als brandhout kunt gebruiken? Dan heb je tenminste nog iets... Misschien een buurman (m/v/x) die iets heeft gezien.
Gekke dingen om op te vergelijken. Energieverbruik is bij inductie vrijwel 1:1 de energie die geleverd wordt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danku. Ik heb meerdere opties op de offerte staan, volgens mij de onderste ook, Bosch series 9 (PXV895DV5E) als duurste optie. Dat is dus niet de beste.
In een tabel staat ook geen informatie over hoe gelijkmatig verhit wordt. Dat is voor mij eigenlijk het allerbelangrijkste, energieverbruik boeit me veel minder.
Hmm probleem doet zich hier voor meer diverse pannen, simpel plaatstaal van de Sligro tot dure rvs pannenquote:Op donderdag 20 maart 2025 18:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gekke dingen om op te vergelijken. Energieverbruik is bij inductie vrijwel 1:1 de energie die geleverd wordt.
De verdeling van hitte ligt naar mijn ervaring vooral in je pan en veel minder in je inductieplaat. Vooral niet veel te grote of veel te kleine pannen op je pit zetten (ook voor de levensduur van je plaat niet).
Met hoe inductie werkt zou dat niet moeten kunnen gebeuren. Ik zal straks Ise eens vragen of ze de spoelen uit onze oude plaat nog heeft; maar er zit gewoon koperdraad onder zo'n pit gewikkeld en daar wordt een dot vermogen doorheen gejaagd waarna het staal (van je pan) erboven door de magnetisme heet wordt. Dit cirkelt, die draad gaat als een slakkenhuis van binnen naar buiten en doet dus nooit aan één kant meer dan aan de andere kant.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm probleem doet zich hier voor meer diverse pannen, simpel plaatstaal van de Sligro tot dure rvs pannen
Is de ene kant van je pannenkoek nog vloeibaar en de andere kant verband
[ afbeelding ]
Wij hebben al jaren inductie kookplaten, maar van ongelijke verdeling van de warmte heb ik nog nooit iets gemerkt…quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm probleem doet zich hier voor meer diverse pannen, simpel plaatstaal van de Sligro tot dure rvs pannen
Is de ene kant van je pannenkoek nog vloeibaar en de andere kant verband
[ afbeelding ]
Is je pit niet gewoon kleiner dan je denkt? Dat is hier altijd het probleem geweest.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Nee. Probleem is bij meerdere pannen en ik warm ze altijd netjes op, begin met 4, 7, 9 (als ik 9 gebruik, 7 of 8 is heet zat je de pan goed heet hebt)
Zit de spoel wel recht onder de markering op de glasplaat? Met een beetje geluk kun je dit zien door er met een felle lamp schuin op te schijnen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Nee. Probleem is bij meerdere pannen en ik warm ze altijd netjes op, begin met 4, 7, 9 (als ik 9 gebruik, 7 of 8 is heet zat je de pan goed heet hebt)
quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:07 schreef Barreltje het volgende:
Plaatje bij het praatje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nogmaals kadaster bekeken. Met andere buurman gebeld, die ook is komen kijken.
Het moeten de 3e buren zijn. Een sociale werkplaats die denkt dat het bos van hun is?
Buurman beaamde nogmaals dat het van ons is.
Dus morgen maar eens stampij maken..
En bovenal, als het niet goed is blijft hij niet een half rondje aan, dat is niet hoe een spiraal werkt..quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Zit de spoel wel recht onder de markering op de glasplaat? Met een beetje geluk kun je dit zien door er met een felle lamp schuin op te schijnen.
Minder nette manier. Pannetje met water er in, plaat standje zo laag mogelijk en de pan langzaam langs de rand van de markering bewegen. Zo dat de plaat net niet begint te klagen dat er geen pan op staat.
Als alles goed is blijft de plaat aan bij het volledige rondje.
Dat is honderden euros aan brandhout... Waarschijnlijk is dat de waarom.quote:
Geen Griek?quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:43 schreef borisz het volgende:
Volgende week ben ik in Grunn voor het Pieterpad.
Maar waar in Stad moet ik gaan eten?![]()
(gewoon een goed café of restaurant, goeie italiaan/aziaat/cafévoer/daghap, alle tips welkom)
Ze had al heel lang, echt jaren geen aanval meer gehad, ze krijgt al sinds ze bij ons is (jaar of 12) medicatie, dit is haar 3e of 4e aanval, en het was ook de heftigste. Ze is nu bijna 15, en het hakt er duidelijk in. Ze is wankel op de benen, was net met haar een half uurtje in de tuin, ze snuffelde wat rond, al wankelend, en lag in de zon te suffen. Arme ziel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:22 schreef flipsen het volgende:
Wat naar JanEr zijn tegenwoordig goede medicijnen voor volgens mij, wij hebben een hotelhond die er last van had, maar al jaren niet meer (gelukkig).
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ze had al heel lang, echt jaren geen aanval meer gehad, ze krijgt al sinds ze bij ons is (jaar of 12) medicatie, dit is haar 3e of 4e aanval, en het was ook de heftigste. Ze is nu bijna 15, en het hakt er duidelijk in. Ze is wankel op de benen, was net met haar een half uurtje in de tuin, ze snuffelde wat rond, al wankelend, en lag in de zon te suffen. Arme ziel.
Herkenbaar van een hond die wij ooit haddenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ze had al heel lang, echt jaren geen aanval meer gehad, ze krijgt al sinds ze bij ons is (jaar of 12) medicatie, dit is haar 3e of 4e aanval, en het was ook de heftigste. Ze is nu bijna 15, en het hakt er duidelijk in. Ze is wankel op de benen, was net met haar een half uurtje in de tuin, ze snuffelde wat rond, al wankelend, en lag in de zon te suffen. Arme ziel.
[ Bericht 21% gewijzigd door Blues op 21-03-2025 14:57:38 ]
Thuis lekker niks!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ontsnapt. Nu boodschappen doen met oortjes in. Ik zit aan mijn tax qua prikkels.
Ik zou hebben gekozen voor je KAN erdoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:37 schreef AnneX het volgende:
“….je mag…”
Nog een klein uurtje. Ben het zat.
Zit te gapen.
N.B. na nachtenlang 10-12 uur piekerloos slapen.
Oh, dat was in de foyer.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zou hebben gekozen voor je KAN erdoor.
Klein uurtje waar?
Ik doe inderdaad lekker weinig. Ik heb wel een weekmenu gemaakt zodat dat uit mijn hoofd is.quote:
Wat een tegenvaller zeg!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:47 schreef fietsie het volgende:
Inmiddels een week halve dagen gewerkt. Gevolgd door smiddags slapen en savonds naar bed rond 21:00.
Vooruitgang is volgens arts "voorspoedig", in mijn ogen "tergend langzaam".
Ik vroeg me even af hoe je zo vroeg in het seizoen al zoveel bramen kon oogsten.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:35 schreef z80 het volgende:
Tweede gft ton vol met braam. En nog 1 te gaan. Die troep groeit tegen de klippen op.
Beterschap!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:47 schreef fietsie het volgende:
Inmiddels een week halve dagen gewerkt. Gevolgd door smiddags slapen en savonds naar bed rond 21:00.
Vooruitgang is volgens arts "voorspoedig", in mijn ogen "tergend langzaam".
Voordat de stukken grond rondom mijn huis bebouwd zijn was dit 1 grote bramenstruik. En dat spul is zeer moeilijk stuk te krijgen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vroeg me even af hoe je zo vroeg in het seizoen al zoveel bramen kon oogsten.
Maar ik begrijp nu dat je bramenstruiken aan het snoeien bent…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |