Misschien moet je je even verdiepen in de betekenis van het woordje ‘of’ in een opsomming.quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
"onmenselijke behandeld"?
Dat is nogal subjectief.
In combinatie met wat er daarvoor staat: "vrezen voor doodstraf of executie, marteling" zie ik op dit moment geen enkel bewijs om in aanmerking te kunnen komen om beoordeeld te worden als 'vluchteling'.
Nog steeds voldoen ze absoluut niet aan de minimum eis om als vluchteling aangemerkt te worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien moet je je even verdiepen in de betekenis van het woordje ‘of’ in een opsomming.
Doe niet zo onderbuikerig PVV dom. Er zijn zat landen waar je gewoon lgbtq etc. Kunt zijn. De VS horen daar niet bij. En als je dat wilt ontkennen heb je de afgelopen weken onder een steen geleefd.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog steeds voldoen ze absoluut niet aan de minimum eis om als vluchteling aangemerkt te worden.
Anders kunnen we de hele wereld wel op gaan vangen zodra men zegt te behoren tot lgbtqi+.
Honderden miljoenen in Ter Apel opvangen… lastig…
Onderbuik? Ik weet gewoon wat de norm is om als vluchteling te worden aangemerkt. Jij duidelijk niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doe niet zo onderbuikerig PVV dom. Er zijn zat landen waar je gewoon lgbtq etc. Kunt zijn. De VS horen daar niet bij. En als je dat wilt ontkennen heb je de afgelopen weken onder een steen geleefd.
Doet me een beetje denken aan die scene uit The Handmaid's Tale, waarbij dat lesbische koppel probeert te vluchten en dat op de luchthaven blijkt dat hun huwelijk niet meer erkend wordt (en de Amerikaanse helft het land niet meer uit mag en eindigt als broedslaaf en besneden wordt om haar lesbische neigingen te verwijderen).quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:31 schreef Aether het volgende:
Andere kant op
• Britain Issues Travel Warning For US
• Denmark Issues Travel Warning For US
• Germany Issues Travel Warning For US
Mensen meteen van onderbuikerig PVV dom betichten als er een discussie op gang wordt gebracht levert niet echt een goede discussie op.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doe niet zo onderbuikerig PVV dom. Er zijn zat landen waar je gewoon lgbtq etc. Kunt zijn. De VS horen daar niet bij. En als je dat wilt ontkennen heb je de afgelopen weken onder een steen geleefd.
Volgens mij heeft zelfs de helft van Hollywood een kind uit de alfabet familie.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe kan je in de VS geen Lgbtqi+ zijn en hoe verhoudt zich dat tot de genoemde criteria van vrezen voor doodstraf, executie of marteling?
Daarom is het eerder lord v die zich op de onderbuik lijkt te beroepen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Volgens mij heeft zelfs de helft van Hollywood een kind uit de alfabet familie.
Dit is ongetwijfeld de domste opmerking die ik de afgelopen tijd heb gelezen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zijn wij toch al een tijdje? Tenminste, zolang je geen werkende Nederlander bent...quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:02 schreef RedShoe het volgende:
Aan het land van de onbegrensde mogelijkheden is duidelijk een eind gekomen.
Waarom sluit de VS geen deal met…ummm… Madagascar bijvoorbeeld? Kunnen al die enge figuren daarheen gestuurd worden. Geen origineel idee, misschien, maar zou vast met gejuich begroet worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:11 schreef CarbonC het volgende:
Waarom scheidt een staat als Californië zich niet af van de rest van de V.S.?
Dan kunnen al die alfabetmensen daar naar toe.
https://www.instagram.com(...)MzRlODBiNWFlZA%3D%3Dquote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dit is ongetwijfeld de domste opmerking die ik de afgelopen tijd heb gelezen.
Nee, natuurlijk niet. Ik bedoelde meer: zou de V.S. zich niet kunnen opdelen in een gezond en een ongezond deel?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom sluit de VS geen deal met…ummm… Madagascar bijvoorbeeld? Kunnen al die enge figuren daarheen gestuurd worden. Geen origineel idee, misschien, maar zou vast met gejuich begroet worden.
Want het is natuurlijk heel raar om een regering te hebben die voor alle inwoners een rechtvaardige en veilige samenleving nastreeft. ‘With liberty and justice for all’ en ‘the right to pursue happiness’.
Of vind jij het wel prima dat Trumpf c.s. de Declaration of Independence en de Constitution gebruiken als toiletpapier?
Dat hebben ze al eens geprobeerd. Werkte niet echt.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:55 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Ik bedoelde meer: zou de V.S. zich niet kunnen opdelen in een gezond en een ongezond deel?
Nee hoor, dit paspoort bevat het juiste geslacht. Dit is namelijk een vrouw. Testosteron slikken als vrouw en je borsten laten weghalen, maakt iemand niet ineens een man. Kortom, kun je ook onderbouwen wáárom het daadwerkelijk geslacht in het paspoort van deze vrouw, voor haar een vermeend onveilige situatie zou creëren? Dit blijft namelijk onduidelijk.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:11 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
https://www.instagram.com(...)MzRlODBiNWFlZA%3D%3D
Voor deze man is de VS ineens een stuk onveiliger geworden. Zijn nieuwe paspoort bevat ineens het verkeerde geslacht.
De zgn Epstein Islands hebben ook nog geen nieuwe bestemming.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom sluit de VS geen deal met…ummm… Madagascar bijvoorbeeld? Kunnen al die enge figuren daarheen gestuurd worden. Geen origineel idee, misschien, maar zou vast met gejuich begroet worden.
De staat die je kinderen weg komt halen om ze onvruchtbaar te maken is ook niet iets waardoor mensen zich veilig voelen. Ik geloof niet dat enige volwassene gehinderd wordt in het nastreven van levensgeluk middels losbandige seks en cressdressen.quote:Want het is natuurlijk heel raar om een regering te hebben die voor alle inwoners een rechtvaardige en veilige samenleving nastreeft. ‘With liberty and justice for all’ en ‘the right to pursue happiness’.
De tyrannieke overheid is voorlopig weer even terug in zijn hok.quote:Of vind jij het wel prima dat Trumpf c.s. de Declaration of Independence en de Constitution gebruiken als toiletpapier?
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe kan je in de VS geen Lgbtqi+ zijn
quote:https://www.nu.nl/buitenl(...)-naar-vs-reizen.html
Het ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwt reizigers met een X in hun paspoort die naar de Verenigde Staten willen reizen. De VS erkent sinds 20 januari 2025 nog maar twee genders: man en vrouw.
Bij het aanvragen van een visum of reisvergunning moet iedereen het geslacht invullen zoals dat was bij de geboorte. Dit kan dus niet afwijken van man of vrouw. In Nederland kan dat wel met een X.
Het ministerie waarschuwt ook dat een aantal staten wetten heeft ingevoerd "die negatieve gevolgen kunnen hebben voor lhbtqia+ personen". Het ministerie geeft tips om het risico te beperken. Het reisadvies voor het land blijft groen.
De Amerikaanse president Donald Trump leeft op gespannen voet met de lhbtqia+-gemeenschap. Hij ondertekende het decreet voor de erkenning van slechts twee genders op zijn eerste dag als president.
Andere Europese landen waarschuwden al eerder voor de aangescherpte regels. Onder meer Duitsland, Denemarken en Finland attendeerden hun burgers erop dat transgender en non-binaire personen problemen kunnen krijgen bij de Amerikaanse grens.
Vage taal. In de praktijk kan je gewoon prima op bezoek naar New York en eindig je niet ineens in de cel omdat je homo bent. Misschien dat één iemand pech heeft en wegens "propaganda" op het vliegtuig terug wordt gezet maar te vrezen voor je leven, mishandeling door de staat of andere punitieve maatregelen van de staat heb je niet.quote:
Ik kan hier maar 1 ding op zeggen: aan zowel theorie als praktijk van de klup van Trump zijn geen enkele nuances verbonden. Wie - met heel veel denkwerk - meent dat het allemaal wel heel genuanceerd is, heeft al zo'n 10 jaar slecht opgelet.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vage taal. In de praktijk kan je gewoon prima op bezoek naar New York en eindig je niet ineens in de cel omdat je homo bent. Misschien dat één iemand pech heeft en wegens "propaganda" op het vliegtuig terug wordt gezet maar te vrezen voor je leven, mishandeling door de staat of andere punitieve maatregelen van de staat heb je niet.
Ik verwacht iets meer denkwerk en concreetheid dan een linkje. Dit is net zoiets als een oranje of rood gebied, daar zitten in de praktijk ook heel veel nuances aan verbonden.
Oh ja want in 2017 kon men als homo niet naar Amerika.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik kan hier maar 1 ding op zeggen: aan zowel theorie als praktijk van de klup van Trump zijn geen enkele nuances verbonden. Wie - met heel veel denkwerk - meent dat het allemaal wel heel genuanceerd is, heeft al zo'n 10 jaar slecht opgelet.
Geloof me: daar dacht de kliek van Trump c.s. toen ook al zo over.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh ja want in 2017 kon men als homo niet naar Amerika.
[...]
Kom dan eens met een concreet voorbeeld waardoor iemand die homo of transgender is nu niet naar NY een weektripje zou kunnen maken?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Geloof me: daar dacht de kliek van Trump c.s. toen ook al zo over.
Maar toen was er nog geen strak plan. Project 2025 heeft dat probleem 'opgelost'.
Enge gristenen of enge would-be-gristenen zijn net zo eng als enge moslims of enge would-be-moslims. Lees de geschiedenisboeken maar. En als het aan MAGA ligt gaat de klok ver terug.
Trans personen met een x in hun paspoort kunnen de ESTA aanvraag niet naar waarheid invullen, omdat die x daar ontbreekt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kom dan eens met een concreet voorbeeld waardoor iemand die homo of transgender is nu niet naar NY een weektripje zou kunnen maken?
Ik laat me graag overtuigen van dat ik iets mis.
Integendeel. Zulke mensen worden nu juist gedwongen een dergelijk formulier naar waarheid in te vullen en hun echte geslacht te vermelden, niet het gewenste of ingebeelde geslacht.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Trans personen met een x in hun paspoort kunnen de ESTA aanvraag niet naar waarheid invullen, omdat die x daar ontbreekt.
I rest my case.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Trans personen met een x in hun paspoort kunnen de ESTA aanvraag niet naar waarheid invullen, omdat die x daar ontbreekt.
Ik spreek niet over een besluit dat per datum x is ingegaan. Daarover spraken die links met - volgens jou - "vage taal" ook niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kom dan eens met een concreet voorbeeld waardoor iemand die homo of transgender is nu niet naar NY een weektripje zou kunnen maken?
Ik laat me graag overtuigen van dat ik iets mis.
Ze doen alles om te deugen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Volgens mij heeft zelfs de helft van Hollywood een kind uit de alfabet familie.
Die laatste zin vind ik een beetje een hyperbool hoewel ik het sentiment ervan wel begrijp.quote:Op woensdag 26 maart 2025 06:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik spreek niet over een besluit dat per datum x is ingegaan. Daarover spraken die links met - volgens jou - "vage taal" ook niet.
Ik spreek over een gedachtengoed dat steeds sterker wordt, een gedachtengoed dat momenteel de macht in de VS heeft gegrepen, en dat, aan de hand van Project 2025, steeds meer in regelgeving gaat worden gegoten. En na de regelgeving volgt de handhaving.
Ik sluit bijvoorbeeld zelfs niet uit dat mensen uit Europa - die al 80 jaar op 'walgelijke' wijze profiteren van dat prachtland USA - problemen kunnen gaan ondervinden, ongeacht hun sekse of gender.
Het reisadvies voor Lgbtqi+ mensen is nu nog groen, maar het gedachtengoed is uiteindelijk niet zo onduidelijk.
Zoals in 1938 een bepaald gedachtengoed in een bepaald land ook niet zo onduidelijk was. Toch kon je je daar, zijnde van een bepaalde afkomst, tot en met 8 november van dat jaar nog redelijk vrij bewegen en hopen dat uiteindelijk de nuances zouden zegevieren. Dat bleek een illusie helaas.
Dus, zoals vermeld, het reisadvies voor Lgbtqi+ mensen naar de VS is nog steeds groen. Je kunt nog fijn op reis naar het Land of the Free. Maar het ministerie van buitenlandse zaken geeft wel een aantal waarschuwingen af. Dat is geen "vage taal", dat is, gezien de ontwikkelingen aldaar, volkomen terecht. De Verenigde Staten ontwikkelen zich momenteel tot een afschuwelijk en walgelijk rotland.
We moeten het inderdaad vanuit -tig perspectieven en 'belangenclubjes' blijven aanvoeren en aanhoren, en we moeten inderdaad ook handelen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 07:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die laatste zin vind ik een beetje een hyperbool hoewel ik het sentiment ervan wel begrijp.
Uiteindelijk heb je wel antwoord gegeven op mijn vraag en dat is dat het nu, as we speak, nog geen Iran 2.0 is en je er dus veilig naartoe kunt reizen. Hoe zich dat ontwikkelt, is uiteraard iets om te monitoren maar ik vind het voor nu wel overdreven om continu alarm te slaan over de VS. Ja, Trump is zeer kut en veel kutter dan in zijn 1e term. Moeten we dat echt vanuit 365 perspectieven en belangenclubjes aanhoren? De geopolitieke consequenties zijn m.i. verreweg het belangrijkste.
We moeten vooral handelen en gelukkig zijn we dat steeds meer aan het doen. Met name op defensiegebied.
Het was een fantastische poging, maar er is toch wat meer voor nodig dan zo’n afgrijselijk lied, zo vals gezongen, om mensen terug te jagen naar oorloggebied. Al verwacht ik dat enkelen het toch serieus hebben overwogen.quote:
Ze gaan helemaal niet vervolgd worden. Wat is dat nou toch voor rare gedachte.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:17 schreef Chadi het volgende:
Terecht ook. Ze worden daar enorm beperkt nu en de volgende stap is deze groep vervolgen. Laat ze dus maar hierheen komen.
"There are NO tanks in Baghdad!"quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze gaan helemaal niet vervolgd worden. Wat is dat nou toch voor rare gedachte.
Denk dat je wat problemen in je leven krijgt als je oorspronkelijke geslacht in je paspoort komt te staan.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze gaan helemaal niet vervolgd worden. Wat is dat nou toch voor rare gedachte.
Ja, binnenkort (heel binnenkort) mogen er geen transgenders meer bij de overheid werken, mogen ze niet meer in het onderwijs werken, moeten jonge homo's en lesbiennes naar speciale scholen voor homo's en lesbiennes...quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat is pesten. En zo begint het vaak hè.
Ik pleit niet voor niets al heel lang voor het afschaffen van die onnodige vermelding in het paspoort. Maar dat terzijde.quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat je wat problemen in je leven krijgt als je oorspronkelijke geslacht in je paspoort komt te staan.
In de VS, maar ook erbuiten.
Welke wetsvoorstellen heb jij het over?quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, binnenkort (heel binnenkort) mogen er geen transgenders meer bij de overheid werken, mogen ze niet meer in het onderwijs werken, moeten jonge homo's en lesbiennes naar speciale scholen voor homo's en lesbiennes...
Maar we hebben het allemaal nog nooit eerder gezien hoor.
In principe heb je ook maar 2 geslachten. En er zijn mensen, uitzonderingen, die met beide geboren zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:10 schreef QAnonn het volgende:
Het land dat tegenwoordig zegt dat er maar 2 geslachten zijn is gevaarlijk geworden🤡
Valt tot op zekere hoogte wat voor te zeggen. Homo's en lesbiennes niet, wmb, dat moet gewoon kunnen in het onderwijs. Die zien zichzelf nog gewoon als man of als vrouw. Heb zelf vroeger een homoseksuele leraar en lesbische juf gehad op een Katholieke middelbare school. Niks mis mee. Waren leuke en goede leerkrachten.quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, binnenkort (heel binnenkort) mogen er geen transgenders meer bij de overheid werken, mogen ze niet meer in het onderwijs werken, moeten jonge homo's en lesbiennes naar speciale scholen voor homo's en lesbiennes...
Maar we hebben het allemaal nog nooit eerder gezien hoor.
Welke problemen? Het is eerder andersom.quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat je wat problemen in je leven krijgt als je oorspronkelijke geslacht in je paspoort komt te staan.
In de VS, maar ook erbuiten.
quote:De van moord verdachte Amerikaanse Kendra Leigh Wilson wordt voorlopig niet uitgeleverd aan haar vaderland. Dat heeft de rechtbank in Groningen besloten. De vrouw zat dit voorjaar wekenlang ongezien in het aanmeldcentrum in Ter Apel.
Volgens het vonnis is het onduidelijk of haar bij terugkeer naar de VS de doodstraf wacht. Dat moet nu eerst verder worden uitgezocht.
De officier van justitie betoogde eerder dat er geen realistisch risico is dat de vrouw de doodstraf krijgt als ze terugkeert naar de VS. Na bestudering van de wetgeving in de betrokken staat South Carolina en gerechtelijke uitspraken, komt de Groningse rechtbank tot de conclusie dat er nog te veel vraagtekens zijn.
'Nadere informatie nodig van autoriteiten'
Die vindt dat de zaak beter moet worden uitgezocht. 'Er is nadere informatie nodig van de Amerikaanse autoriteiten, waaruit moet blijken dat de doodstraf niet zal worden opgelegd aan de opgeëiste persoon. De rechtbank stelt de officier van justitie in de gelegenheid om, middels het Ministerie van Justitie en Veiligheid, deze nadere informatie op te vragen,' zo staat in de uitspraak.
De vrouw wordt verdacht van de moord op haar 29-jarige ex-man Connor Lloyd. Hij werd vier jaar geleden op zijn oprit in de stad Lyman doodgeschoten. De vrouw sloeg vervolgens op de vlucht en kwam een paar maanden geleden in Ter Apel terecht. Daar meldde ze zich met haar 4-jarige dochtertje onder haar eigen naam. Daarna werd de procedure voor een verblijfsvergunning gestart.
Internationale klopjacht
Eind maart dit jaar werd de moeder van de vrouw aangehouden in Amerika. Zij zou met haar dochter hebben samengewerkt. Wat volgde was een internationale klopjacht. Het spoor leidde naar Ter Apel.
Daar werd de verdachte uiteindelijk aangetroffen in het aanmeldcentrum. Daar zaten de verdachte van de moord en haar dochtertje toen al ruim drie weken, zonder dat er door de betrokken instanties alarm was geslagen.
Dochtertje
Ze werd vervolgens vastgezet in afwachting van haar uitlevering. Hulpverlenende instanties hebben zich aanvankelijk over haar dochtertje ontfermd. Het meisje is eerder door Amerikaanse rechters toegewezen aan de vader van de vermoorde ex-partner.
Het is nog niet bekend wanneer de rechtbank zich opnieuw over de uitlevering buigt.
https://uitspraken.rechts(...)rd=amerikaanse&idx=2
https://www.rtvnoord.nl/m(...)-ze-doodstraf-krijgt
Eens. Maar wat is het verschil met Afrikanen die vele veilige landen voorbij reizen voordat ze hier aankloppen?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |