https://www.bnr.nl/nieuws(...)-en-een-gemiste-kansquote:Nederland laat Amerikaans toptalent lopen: ‘Zorgwekkend en een gemiste kans’
Auteur: Lotte van Coevorden
Europese landen strijden om Amerikaanse wetenschappers aan te trekken, nu velen de Verenigde Staten willen verlaten vanwege het strenge beleid van de regering-Trump en forse bezuinigingen op onderzoek. Uit een rondgang van BNR blijkt echter dat Nederlandse universiteiten hier nog nauwelijks op inspelen. Een zorgwekkende ontwikkeling, vindt Caspar van den Berg, voorzitter van Universiteiten van Nederland. ‘En ook een gemiste kans, want deze wetenschappers vinden elders wél een plek.’
Allemaal gewauwel. Net als al die mensen die gingen emigreren toen de pvv de grootste partij werdquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:33 schreef thedeedster het volgende:
Als je hiernaar toe wilt emigreren, ga je gang. Prima. Maar asielzoekers uit de VS??? Lijkt me toch ietwat overdreven, deze semantiek.
Huh? Hoezo dan? Valt me vies tegen van de avtrotros dat ze dit soort extreemrechtse tendentieuze bangmakerij durven te publiceren.quote:"Opvanglocaties in Nederland zijn lang niet veilig genoeg, zeker niet voor transpersonen. Eén van de eisen die we bij het ministerie leggen, is om veilige opvang te creëeren."
quote:Amsterdamse D66 wil ’Trump-vluchtelingen’ naar hoofdstad lokken
D66 dringt erop aan dat Amsterdam weerbaarder wordt tegen hybrideaanvallen van Rusland. Tegelijkertijd is de partij beducht op dreigingen vanuit de Verenigde Staten van Donald Trump én wil het ’knappe koppen’ naar Mokum lokken.
D66-fractievoorzitter Rob Hofland maakt zich zorgen om hybrideaanvallen die nu al plaatsvinden op Nederlandse steden. „Zoals op politiebureaus en ziekenhuizen”, zegt hij. „We weten ook dat ze in staat zijn om kabels door te knippen zodat we zonder energie komen te zitten.” In Keulen bleken waterleidingen al doelwit.
De D66’er maakt zich niet alleen zorgen om Vladimir Poetin, maar ook om Donald Trump. Hij wil de hoofdstad onafhankelijk maken van beide wereldleiders. Amsterdam moet zonder Russisch gas kunnen, maar ook zonder Amerikaanse tech. En ander gedoe waardoor een doosje eieren nu 10 dollar kost in de VS.
Sterker nog, hij wil talent uit de VS verleiden om hier naartoe te komen. ’Knappe koppen’ ontvluchten het land, ziet hij. Er zijn ook kansen. „Ik denk dat we mensen die nu vertrekken en heel slim zijn, maar niet willen leven onder de grill van Trump en techreuzen zonder moreel besef, hartelijk welkom moeten heten om hier te bouwen aan een onafhankelijk economie waar we allemaal van profiteren.”
https://www.telegraaf.nl/(...)aar-hoofdstad-lokken
Tja, men wilde bij D66 een aantal jaar terug nog tienduizenden mensen uit Afrika naar Nederland halen (zogenaamd voor de arbeidsmarkt). Maar de realiteit is dat de 'knappe koppen' uit de VS niet naar Nederland komen, het traject is eerder andersom gezien de grote verschillen in salaris en belasting.quote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:06 schreef core2duo het volgende:
Tip voor de Amerikaanse lhbti'ers: doe het niet! In Nederland word je geheid nagefloten door hangjochies of eikels op een fatbike. Dit is een land waar mensen zeggen wat ze denken. Misschien is Spanje een betere optie, een verrassend progressief land.
Dit inderdaad. Zo tolerant is Nederland al lang niet meer.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:50 schreef Lenny77 het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat NL het enige land is waar ze heen willen?
Als jij het zonodig beter weet, kom dan met informatie 🎊quote:
Nederland is een van de hele weinige landen die buitenlanders voorrang geven op een woning en een uitkering voor het leven. Zonder enige harde verplichtingen. Als je al weg wilt, is dat natuurlijk een behoorlijk aantrekkelijke propositie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:50 schreef Lenny77 het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat NL het enige land is waar ze heen willen?
Iets zegt me dat die voorrang niet gaat gelden voor rijke, blanke Amerikaanse aanstellers, maar alleen voor zielige moslims. En ook daar wil Mona vanaf. Gelukkig!quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:41 schreef Homey het volgende:
[..]
Nederland is een van de hele weinige landen die buitenlanders voorrang geven op een woning en een uitkering voor het leven. Zonder enige harde verplichtingen. Als je al weg wilt, is dat natuurlijk een behoorlijk aantrekkelijke propositie.
Eigen wokies eerst roept het deugvolk in steden als Amsterdam en Utrecht inmiddels al.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:25 schreef Weltschmerz het volgende:
We moeten dat arbeidsverdrag met de VS maar eens opzeggen, eerst al die Amerikanen die hier de huizenprijzen komen opdrijven omdat de Democratisch geleide steden onleefbaar zijn geworden, en dan nu deze kneuzenkermis die de zorg overmatig komt belasten. Sowieso nemen we al veel te veel homo's van over de hele wereld op omdat parkeerplaatsseks een mensenrecht zou zijn.
Politiek asiel voor een persoonlijk vervolgde homo-activist ben ik voor, maar het recht om homoseks te hebben zullen ze echt in eigen land moeten regelen.
Woningnood? Die is er alleen voor de autochtone Nederlanders.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:09 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat vooral Lexie denkt en hoopt om op kosten van de staat een geheel nieuwe identiteit mag krijgen.
En hoe zit het met de woningnood? Is dat ineens verholpen als het gaat om Amerikanen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |