abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217100223
quote:
Nederland laat Amerikaans toptalent lopen: ‘Zorgwekkend en een gemiste kans’
Auteur: Lotte van Coevorden

Europese landen strijden om Amerikaanse wetenschappers aan te trekken, nu velen de Verenigde Staten willen verlaten vanwege het strenge beleid van de regering-Trump en forse bezuinigingen op onderzoek. Uit een rondgang van BNR blijkt echter dat Nederlandse universiteiten hier nog nauwelijks op inspelen. Een zorgwekkende ontwikkeling, vindt Caspar van den Berg, voorzitter van Universiteiten van Nederland. ‘En ook een gemiste kans, want deze wetenschappers vinden elders wél een plek.’
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-en-een-gemiste-kans

nou lekker dan. kan me trouwens niet goed voorstellen dat het zó erg is in amerika dat het in europa beter is. volgens stellen deze mensen zich gewoon aan. wat voor wetenschappers hebben we het hier trouwens over?
pi_217100301
Dit is het The Netherlands dat ze voor ogen hebben:

Als ze dan in een AZC in Ter Apel worden geplaatst denken ze: when am I going to the Netherlands?? The LBTQ paradise?
  dinsdag 18 maart 2025 @ 21:32:41 #33
269692 Divje
brr brr patapim
pi_217100321
Of ze nou wel of geen alfabet-menschen zijn, opbokken met die Amerikanen.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 18 maart 2025 @ 21:33:56 #34
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217100336
Als je hiernaar toe wilt emigreren, ga je gang. Prima. Maar asielzoekers uit de VS??? Lijkt me toch ietwat overdreven, deze semantiek.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217100345
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 21:33 schreef thedeedster het volgende:
Als je hiernaar toe wilt emigreren, ga je gang. Prima. Maar asielzoekers uit de VS??? Lijkt me toch ietwat overdreven, deze semantiek.
Allemaal gewauwel. Net als al die mensen die gingen emigreren toen de pvv de grootste partij werd
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_217100358
Het ligt aan de instanties zelf
  dinsdag 18 maart 2025 @ 21:36:28 #37
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217100363
Hysterische dramaqueens hebben weer eens te weinig aandacht :')
Graag op anoniem
  dinsdag 18 maart 2025 @ 22:17:25 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217100750
Het lijkt me niet verstandig. Ze komen van de regen in de drup.
pi_217100824
We moeten dat arbeidsverdrag met de VS maar eens opzeggen, eerst al die Amerikanen die hier de huizenprijzen komen opdrijven omdat de Democratisch geleide steden onleefbaar zijn geworden, en dan nu deze kneuzenkermis die de zorg overmatig komt belasten. Sowieso nemen we al veel te veel homo's van over de hele wereld op omdat parkeerplaatsseks een mensenrecht zou zijn.

Politiek asiel voor een persoonlijk vervolgde homo-activist ben ik voor, maar het recht om homoseks te hebben zullen ze echt in eigen land moeten regelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217100967
quote:
"Opvanglocaties in Nederland zijn lang niet veilig genoeg, zeker niet voor transpersonen. Eén van de eisen die we bij het ministerie leggen, is om veilige opvang te creëeren."
Huh? Hoezo dan? Valt me vies tegen van de avtrotros dat ze dit soort extreemrechtse tendentieuze bangmakerij durven te publiceren.
pi_217101108
quote:
Amsterdamse D66 wil ’Trump-vluchtelingen’ naar hoofdstad lokken
D66 dringt erop aan dat Amsterdam weerbaarder wordt tegen hybrideaanvallen van Rusland. Tegelijkertijd is de partij beducht op dreigingen vanuit de Verenigde Staten van Donald Trump én wil het ’knappe koppen’ naar Mokum lokken.

D66-fractievoorzitter Rob Hofland maakt zich zorgen om hybrideaanvallen die nu al plaatsvinden op Nederlandse steden. „Zoals op politiebureaus en ziekenhuizen”, zegt hij. „We weten ook dat ze in staat zijn om kabels door te knippen zodat we zonder energie komen te zitten.” In Keulen bleken waterleidingen al doelwit.

De D66’er maakt zich niet alleen zorgen om Vladimir Poetin, maar ook om Donald Trump. Hij wil de hoofdstad onafhankelijk maken van beide wereldleiders. Amsterdam moet zonder Russisch gas kunnen, maar ook zonder Amerikaanse tech. En ander gedoe waardoor een doosje eieren nu 10 dollar kost in de VS.

Sterker nog, hij wil talent uit de VS verleiden om hier naartoe te komen. ’Knappe koppen’ ontvluchten het land, ziet hij. Er zijn ook kansen. „Ik denk dat we mensen die nu vertrekken en heel slim zijn, maar niet willen leven onder de grill van Trump en techreuzen zonder moreel besef, hartelijk welkom moeten heten om hier te bouwen aan een onafhankelijk economie waar we allemaal van profiteren.”
https://www.telegraaf.nl/(...)aar-hoofdstad-lokken
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217101253
Nee. Flikker op. Hou die achterlijke identiteit politiek alsjeblieft daar.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_217101279
Geen reden om een verblijfsvergunning te verlenen. Overigens niks tegen LHBTI, die gedragen zich hoogst waarschijnlijk beter dan de immigranten die nu veelal binnenstromen.
pi_217101316
Ik heb het liever niet, ik vind het geen prettig volk, Amerikanen.
-nee-
pi_217101847
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 23:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tja, men wilde bij D66 een aantal jaar terug nog tienduizenden mensen uit Afrika naar Nederland halen (zogenaamd voor de arbeidsmarkt). Maar de realiteit is dat de 'knappe koppen' uit de VS niet naar Nederland komen, het traject is eerder andersom gezien de grote verschillen in salaris en belasting.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 19 maart 2025 @ 07:25:13 #46
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217101854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 20:06 schreef core2duo het volgende:
Tip voor de Amerikaanse lhbti'ers: doe het niet! In Nederland word je geheid nagefloten door hangjochies of eikels op een fatbike. Dit is een land waar mensen zeggen wat ze denken. Misschien is Spanje een betere optie, een verrassend progressief land.
:')

Je weet niks
pi_217102144
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 19:50 schreef Lenny77 het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat NL het enige land is waar ze heen willen?
Dit inderdaad. Zo tolerant is Nederland al lang niet meer.
pi_217102165
Blijft bizar dat zogenaamde journalisten zo hard werken als PR-medewerkers en dat EenVandaag zich daar voor laat lenen.
pi_217102258
De zieligheidsindustrie is goed voor de politiek.
pi_217102276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 07:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
:')

Je weet niks
Als jij het zonodig beter weet, kom dan met informatie 🎊

[ Bericht 0% gewijzigd door core2duo op 19-03-2025 08:57:45 ]
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217102326
Laat me raden, mijnheer voorziet dat hij meer subsidie nodig heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 19 maart 2025 @ 09:41:26 #52
3542 Gia
User under construction
pi_217102611
Als ze vlug zijn, kunnen ze zaterdag nog meedoen met de demonstratie tegen o.a. vermeende ongelijke rechten voor lhbqti. Want demonstreren zit vaak toch in de aard van deze mensen.

Verder, tja, waar willen ze wonen? Ze kunnen tijdelijk in een B en B, totdat het geld op is.
pi_217102612
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 19:50 schreef Lenny77 het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat NL het enige land is waar ze heen willen?
Nederland is een van de hele weinige landen die buitenlanders voorrang geven op een woning en een uitkering voor het leven. Zonder enige harde verplichtingen. Als je al weg wilt, is dat natuurlijk een behoorlijk aantrekkelijke propositie.
  woensdag 19 maart 2025 @ 09:43:20 #54
3542 Gia
User under construction
pi_217102640
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:41 schreef Homey het volgende:

[..]
Nederland is een van de hele weinige landen die buitenlanders voorrang geven op een woning en een uitkering voor het leven. Zonder enige harde verplichtingen. Als je al weg wilt, is dat natuurlijk een behoorlijk aantrekkelijke propositie.
Iets zegt me dat die voorrang niet gaat gelden voor rijke, blanke Amerikaanse aanstellers, maar alleen voor zielige moslims. En ook daar wil Mona vanaf. Gelukkig!
pi_217102643
Denk wel dat ze zullen schrikken van de racistische persiflages tijdens carnaval, de overgebleven zwarte pieten en de racistische Efteling attracties. De Amerikaanse LHBTQ gemeenschap is nog minder gewend dan onze eigen woke gemeenschap.
  woensdag 19 maart 2025 @ 09:46:19 #56
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217102682
Van mij zijn die figuren niet welkom, er heerst al een sterke vorm van culturele kanker overwaaiend vanuit de VS, deze groep binnenhalen zal dit alleen maar versterken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 19 maart 2025 @ 09:54:31 #57
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_217102783
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 22:25 schreef Weltschmerz het volgende:
We moeten dat arbeidsverdrag met de VS maar eens opzeggen, eerst al die Amerikanen die hier de huizenprijzen komen opdrijven omdat de Democratisch geleide steden onleefbaar zijn geworden, en dan nu deze kneuzenkermis die de zorg overmatig komt belasten. Sowieso nemen we al veel te veel homo's van over de hele wereld op omdat parkeerplaatsseks een mensenrecht zou zijn.

Politiek asiel voor een persoonlijk vervolgde homo-activist ben ik voor, maar het recht om homoseks te hebben zullen ze echt in eigen land moeten regelen.
Eigen wokies eerst roept het deugvolk in steden als Amsterdam en Utrecht inmiddels al.

Als ik die randstedelijke huppelkutjes hoor over expats, daar kan menig PVV'er nog een puntje aan zuigen. Laat dat volk ook maar de gevolgen ondervinden van hun eigen stemgedrag.
pi_217102808
Vooropgesteld heel triest dat je niet kan/mag zijn wie je bent; even los van het feit dat ik ook tegen alle tierelantijnen ben met grachtenboten en dergelijke.

Maar dat vluchten is ook weer zo laf. Lekker wegrennen voor de problematiek; en dan over 4 jaar zeker weer terug als er een andere president is. Lafjes hoor. Beetje alsof de rechtse mensen in Nederland gaan emigreren omdat er hier zoveel asielzoekers komen; 'vecht' dan voor je land en waar je voor staat.
pi_217102926
Ik krijg een beetje het idee dat vooral Lexie denkt en hoopt om op kosten van de staat een geheel nieuwe identiteit mag krijgen.

En hoe zit het met de woningnood? Is dat ineens verholpen als het gaat om Amerikanen?
pi_217103345
quote:
5s.gif Op woensdag 19 maart 2025 10:09 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat vooral Lexie denkt en hoopt om op kosten van de staat een geheel nieuwe identiteit mag krijgen.

En hoe zit het met de woningnood? Is dat ineens verholpen als het gaat om Amerikanen?
Woningnood? Die is er alleen voor de autochtone Nederlanders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Solispolar op 19-03-2025 11:09:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')