Je hebt duidelijk nog nooit met mensen uit Frankrijk te maken gehad.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou me niet te druk maken, als Rusland besluit Nederland te nuken dan word Frankrijk ook geraakt, dus die bescherming heb je feitelijk al.
Je hebt echt geen 5000 man nodig voor een vliegdekschipquote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Was net zoals die staatsmongool die opriep dat we een vliegdekschip moesten hebben, om een vliegdekschip te runnen heb je 5000 man nodig, ga maar uit van dubbele bezetting, wel handig kun je in 1 keer je hele leger huisvesten op een schip
Zoals gezegt, op het moment dat de vuurpijlen worden afgeschoten hoef je je daar ook niet meer druk over te maken.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk nog nooit met mensen uit Frankrijk te maken gehad.
Ik kan je zeggen. Die denken echt heeuurluk aan zichzelf.
Nou ja, als je een beetje een volwassen model wil zoals de Amerikaanse heb je 5000 man nodig, je wilt toch niet met zo een lullig scheepje aankomen als je toch geld aan verbranden bentquote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je hebt echt geen 5000 man nodig voor een vliegdekschip
En het is sowieso een goed idee, alleen niet om er de land- en luchtmacht mee te vervangen zoals de staatsmongool in kwestie beweerde
Ik heb weinig vertrouwen in Frankrijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals gezegt, op het moment dat de vuurpijlen worden afgeschoten hoef je je daar ook niet meer druk over te maken.
Ons laatste vliegdekschip had 1500 man aan boordquote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, als je een beetje een volwassen model wil zoals de Amerikaanse heb je 5000 man nodig, je wilt toch niet met zo een lullig scheepje aankomen als je toch geld aan verbranden bent
Ik betwijfel of het heel nuttig is, je zult dan ook een deel van je F-35s moeten ombouwen en optrainen, daarnaast zullen er nog allerlei andere strategische zaken vloot technisch meespelen waardoor dit wellicht niet realistisch is.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ons laatste vliegdekschip had 1500 man aan boord
Dat is prima voor Nederland en door modernisering en automatisering kan het met veel minder
ja maar jij denkt ook dat je er 5000 man voor nodig hebt dus ik betwijfel of je er verstand van hebtquote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het heel nuttig is, je zult dan ook een deel van je F-35s moeten ombouwen en optrainen, daarnaast zullen er nog allerlei andere strategische zaken vloot technisch meespelen waardoor dit wellicht niet realistisch is.
De armen zijn arm, omdat de bedrijven slechts datgene bouwen wat de rijken en hogere inkomens wensen. Allesbeterweter.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met zo een instelling blijf je inderdaad altijd arm.
Ik weet ook wel dat de Karel Doorman 1500 man had, maar als we bijvoorbeeld naar de UK kijken dan zie je dat de bouw van hun laatste schip 5,2 miljard heeft gekost, maar dat is 12 jaar terug, dus dat zal voor Nederland wel op 10 miljard komen. Die draaien nu op iets meer dan een miljard per jaar budget, dus dat is een flinke hap, zelfs met een verhogen van het budget.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar jij denkt ook dat je er 5000 man voor nodig hebt dus ik betwijfel of je er verstand van hebt
het is 100% realistisch (met het oude budget) en het is 100% nuttig
klinkt alleen te aanvallend voor de dames en heren politici, hoop dat die mindset veranderd
Zou niet weten waarom het voor Nederland twee keer zo duur zou zijn, in de regel bouwen goedkoper dan de Brittenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat de Karel Doorman 1500 man had, maar als we bijvoorbeeld naar de UK kijken dan zie je dat de bouw van hun laatste schip 5,2 miljard heeft gekost, maar dat is 12 jaar terug, dus dat zal voor Nederland wel op 10 miljard komen. Die draaien nu op iets meer dan een miljard per jaar budget, dus dat is een flinke hap, zelfs met een verhogen van het budget.
Je kunt je ook afvragen wat je met zo een schip moet, het is eigenlijk alleen nuttig als je echt operaties ver van huis wilt doen, bovendien het is compleet zinloos om alleen naar je eigen situatie te kijken, je zult het toch met je buurtjes moeten doen, en dan moet je gewoon afstemmen wat al gecovered is.
Omdat inflatie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom het voor Nederland twee keer zo duur zou zijn, in de regel bouwen goedkoper dan de Britten
Daarnaast zijn die schepen 280 meter en verplaatsen ze 65.000 ton water, dat lijkt me echt te veel van het goede
Cavour kostte 1,5 miljard euro (zonder vliegtuigen) en dat lijkt me meer wat voor ons, schien nog een tikje kleiner
Dus meer een upgrade van de oude doorman dan een downgrade van de nimitzen
Je bent arm omdat je meer geld uitgeeft dan er binnenkomtquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:00 schreef torentje het volgende:
[..]
De armen zijn arm, omdat de bedrijven slechts datgene bouwen wat de rijken en hogere inkomens wensen. Allesbeterweter.
Omdat inflatie wat?quote:
Probleem is meer de vraag wat je moet met een vliegdekschip tegen Rusland. Voor hetzelfde geld kun je minstens het dubbele aantal vliegtuigen op een onzinkbare landingsbaan zetten.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom het voor Nederland twee keer zo duur zou zijn, in de regel bouwen goedkoper dan de Britten
Daarnaast zijn die schepen 280 meter en verplaatsen ze 65.000 ton water, dat lijkt me echt te veel van het goede
Cavour kostte 1,5 miljard euro (zonder vliegtuigen) en dat lijkt me meer wat voor ons, schien nog een tikje kleiner
Dus meer een upgrade van de oude doorman dan een downgrade van de nimitzen
That's it?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:36 schreef sp3c het volgende:
Amerikaans carrier battlegroup heeft standaard 1 kruiser en 1 jager eskader (2 of 3 schepen) bij zich
lijkt mij doable
We hoeven er ook geen 11
Fuck de Russen man, die hebben zich verslikt in Oekraïne en zodra ze ergens een overwinning uit kunnen roepen doen ze dat en gaan ze weer terug in hun hok omdat ze de komende tien tot twintig jaar de wonden moeten likkenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Probleem is meer de vraag wat je moet met een vliegdekschip tegen Rusland. Voor hetzelfde geld kun je minstens het dubbele aantal vliegtuigen op een onzinkbare landingsbaan zetten.
Super harrier is ook Amerikaansquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:54 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
That's it?Minder dan ik dacht.
Voor een kleiner vliegdekschip zou je dan met drie fregatten wel af kunnen. Dat is inderdaad wel haalbaar...
Behalve dat de F-35B nog een probleem kan worden. Is er echt niets Europees? Wordt de Super Harrier nog gemaakt?
En hier moeten we dus als Gerbenelux'ed op in gaan zetten. Het water is van ons.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Fuck de Russen man, die hebben zich verslikt in Oekraïne en zodra ze ergens een overwinning uit kunnen roepen doen ze dat en gaan ze weer terug in hun hok omdat ze de komende tien tot twintig jaar de wonden moeten likken
Gaan wij weer peacekeepen, mogelijk zonder de Amerikanen en dan wil ik het vliegende component van de Afghanistan missie ten alle tijden beschikbaar hebben, enige manier om dat te garanderen is een vliegdekschip (imo twee)
Helemaal niet. Als we een deel van de fabrieken + bijbehorende banen in NL houden dan kan dit een enorme aanjager zijn voor de economie en producerende en high-tech sectoren. We gaan drones bouwen, we bouwen 's werelds beste radars en we krijgen één van de drie quantum computers in Europa die lekker match met het nieuwste krijgsmachtsdeel de "cyberforce". En we waren al fokking goed in hacken.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:59 schreef rutger05 het volgende:
Er is nu al teveel sprake van een wapenwedloop. Gaat ten koste van de economie en de bevolking.
De armen zijn arm doordat die o.a. geen grote tuin en geen ruime opslagplaats hebben. Zodat ze voor voedsel totaal onafhankelijk zouden zijn van (boeren)bedrijven.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je bent arm omdat je meer geld uitgeeft dan er binnenkomt
Ik heb dat probleem niet en ik ben niet rijk en heb geen bedrijf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |