Ik had het inderdaad ook over steden als Roosendaal, Breda en Tilburg.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heel eerlijk ook gewoon in Tilburg en in mijn dorp.
Maar dat komt niet door de moslims.
En tegenwoordig hebben we in Tilburg ook nog 15 Poolse supermarkten, 3 Bulgaarse, 2 Roemeense, maar die Turkse en Marokkaanse supermarkten dat is echt het integratie probleem.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad ook over steden als Roosendaal, Breda en Tilburg.
En dat komt niet door moslims nee
Fijn dat je erkent dat moslims er niets mee van doen hebben. Dan neem ik mijn eerdere opmerking graag terug, en met een vleugje van schaamte om mijn aanname.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad ook over steden als Roosendaal, Breda en Tilburg.
En dat komt niet door moslims nee
Heerlijk! Goedkope groenten, legio kruiden en specerijen, en dat alles in een ruimte niet veel groter dan de gemiddelde studentenkamer.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En tegenwoordig hebben we in Tilburg ook nog 15 Poolse supermarkten, 3 Bulgaarse, 2 Roemeense, maar die Turkse en Marokkaanse supermarkten dat is echt het integratie probleem.
Leer eens lezen ipv met je vooringenomenheid graag een ander te betichten.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:08 schreef probeer het volgende:
[..]
En ik stel dat je schromelijk overdrijft omdat je vanuit vooringenomenheid graag een of ander punt over islamisering wil maken.
Nou goedkoop... Maar ze hebben wel enorm veel keus en de groenten zien er ook een stuk beter uit als bij de meeste supermarkten. Die bij ons heeft trouwens een geweldig assortiment aan verse paddenstoelen en als ik aan de eigenaar vraag of hij de volgende keer een doosje van het een of ander mee wil nemen dan doet 'ie dat graag, stuurt hij me nog een appje ook als het binnen is.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Heerlijk! Goedkope groenten, legio kruiden en specerijen, en dat alles in een ruimte niet veel groter dan de gemiddelde studentenkamer.
Daar is de overheid al een hele tijd mee bezig.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:38 schreef probeer het volgende:
En als we doen alsof Vance met zijn "civilisational suicide" ook doelt op de grote aantallen internationale studenten en men daar ook van af wil, dan moeten we wellicht eens gaan kijken naar de manier waarop we het onderwijs financieren. Opdat die onderwijsinstellingen zich niet meer genoodzaakt voelen om zoveel mogelijk instellingscollegegeld betalende jongeren aan te trekken.
Maar ik gok zomaar dat venture capitalist Vance er geen enkel probleem in ziet om onderwijsinstellingen te besturen als bedrijven waar rendement denken de belangrijkste drijfveer is geworden, en het hem toch voornamelijk om de instroom van niet-christenen gaat.
Dat krijg je met de Nederlandse neoliberalen ..quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar is de overheid al een hele tijd mee bezig.
Dat is niet mijn ervaring. Zelfs in Tilburg is het voortaan schering en inslag.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:04 schreef probeer het volgende:
[..]
In Utrecht is de voertaal in het centrum nog gewoon overwegend Nederlands. En als je af en toe Engels nodig hebt, is dat omdat je bediende een internationale student is.
Vallen die Vlamingen onder ons minder op, bedoel je dat?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar is de overheid al een hele tijd mee bezig.
https://nos.nl/artikel/25(...)ederlands-is-de-norm
Boomers in Zuid Spanje hetzelfde.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:27 schreef Zoddie het volgende:
Men heeft het nog wel vaak over intergreren en hoe dat het beste aan te pakken.
Maar waarom zou men intergreren?
Broer woon 2 straten verderop, andere familie woont ook in NL.
Meerdere bewoners in de straat komt uit hetzelfde land of dezelfde cultuur.
Ze hebben hun eigen winkels en supermarkten.
Ze hebben eigenlijk geen enkel contact met autochtonen nodig meer, dus waarom zouden ze zich aanpassen aan de Nederlandse maatschappij?!!
Los van wat je daarvan vindt is dat in het Amerika van JD Vance niet anders, bekendste voorbeeld zijn natuurlijk de diverse Chinatowns.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:27 schreef Zoddie het volgende:
Men heeft het nog wel vaak over intergreren en hoe dat het beste aan te pakken.
Maar waarom zou men intergreren?
Broer woon 2 straten verderop, andere familie woont ook in NL.
Meerdere bewoners in de straat komt uit hetzelfde land of dezelfde cultuur.
Ze hebben hun eigen winkels en supermarkten.
Ze hebben eigenlijk geen enkel contact met autochtonen nodig meer, dus waarom zouden ze zich aanpassen aan de Nederlandse maatschappij?!!
Police said the incident, which happened at around 11:50am close to the entrance to King's College London and Somerset House, was not terror related.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Altijd weer de auto’s en busjes die aanslagen plegen.
https://www.dailymail.co.(...)-College-London.html
Je moet je denk ik ten eerste afvragen wat het belang van Vance in deze is. Ze hebben schijnbaar zo’n hekel aan Europa dus waarom dan niet gewoon kapot laten gaan. Daarnaast drijft heel Amerika op het probleem wat hij probeert aan te stippen. Amerika kent chinatowns, afgesloten gelovige gemeenschappen en complete zwarte wijken waar meer mensen wonen dan de hoofdstad van Nederland.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Los van wat je daarvan vindt is dat in het Amerika van JD Vance niet anders, bekendste voorbeeld zijn natuurlijk de diverse Chinatowns.
Precies het punt inderdaad.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Police said the incident, which happened at around 11:50am close to the entrance to King's College London and Somerset House, was not terror related.
Een verenigd Europa is gewoonweg heel sterk en machtig. Dat wil je niet als andere partij, liever allemaal kleine landjes die je allemaal kan manipuleren.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je moet je denk ik ten eerste afvragen wat het belang van Vance in deze is. Ze hebben schijnbaar zo’n hekel aan Europa dus waarom dan niet gewoon kapot laten gaan. Daarnaast drijft heel Amerika op het probleem wat hij probeert aan te stippen. Amerika kent chinatowns, afgesloten gelovige gemeenschappen en complete zwarte wijken waar meer mensen wonen dan de hoofdstad van Nederland.
Het viel me in Amsterdam ook op.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In veel steden wordt je in de winkels al in het Engels aangesproken en is het personeel dat gewoon verplicht. Of dat iets met moslims te maken heeft verder weet ik niet maar binnensteden veranderen wel.
Ik vind het in de horeca storend, dat gebruik van het Engels. Alsof een restaurant zichzelf het liefste vergelijkt met een hamburgerketen ofzo. Binnen de ring A10 zal het wel met cultuur en sales te maken hebbenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het viel me in Amsterdam ook op.
Eerder met onze handelsgeest en aanpassing aan het massatoerisme denk ik. En het zal zn vruchten wel afwerpen qua sales.
Aandacht afleidenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je moet je denk ik ten eerste afvragen wat het belang van Vance in deze is. Ze hebben schijnbaar zo’n hekel aan Europa dus waarom dan niet gewoon kapot laten gaan. Daarnaast drijft heel Amerika op het probleem wat hij probeert aan te stippen. Amerika kent chinatowns, afgesloten gelovige gemeenschappen en complete zwarte wijken waar meer mensen wonen dan de hoofdstad van Nederland.
Alles.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de Chinese identiteit te maken??
Dat is ook een groot contrast inderdaad, want als de natie geen kern heeft, als er geen gedeelde toekomst is, kan men er ook niet om vechten. Het is ook nogal bizar om te waarschuwen tegen het gevaar Putin – dat toegegeven, bestaat – terwijl het gevaar de vrijheid te verliezen door massa-immigratie veel imminenter is. Maar dat wordt niet onder ogen gezien.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:28 schreef niggeplease het volgende:
[..]
En vervolgens wordt mensen gevraagd om te vechten voor je vaderland 😂
Deels ben ik het hier wel mee eens. Het opvijzelen van het geboortecijfer zou de situatie voor Nederland wel degelijk verbeteren. Toch blijft het een typisch Westerse aandoening. Er zijn landen waar het geboortecijfer nog veel lager is dan in Nederland of andere Westerse landen. En toch hebben deze culturen niet direct de reflex zichzelf dan maar op te heffen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:26 schreef recidivist het volgende:
[..]
als men geen nageslacht produceert kan je van alles willen maar gaat er niets wezenlijks veranderen. daar komt het op neer in de kern. geldt voor nederland en hele eu zelfs die oost europese landen. het is vrij simpel eigenlijk.
De identiteit van een volk is onder andere: gemeenschappelijke taal, gemeenschappelijke normen/waarden, gemeenschappelijke wetten en gezamenlijke/gedeelde trots. Dit alles wordt in Nederland (en de rest van Europa) momenteel tot aan de grond toe afgebroken.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Alles.
Gaat Xi bepalen wat de Chinese identiteit is?
Alsof een Limburger uit Swalmen en een Fries uit Dokkum meer delen dan de Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:47 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De identiteit van een volk is onder andere: gemeenschappelijke taal, gemeenschappelijke normen/waarden, gemeenschappelijke wetten en gezamenlijke/gedeelde trots. Dit alles wordt in Nederland (en de rest van Europa) momenteel tot aan de grond toe afgebroken.
NB: nog geen reden om andere volken/geloven/... als minderwaardig te zien, uiteraard.
Gesproken als een echte buitenlanderquote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:01 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Alsof een Limburger uit Swalmen en een Fries uit Dokkum meer delen dan de Nederlandse taal.
Leuke ad hominem.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gesproken als een echte buitenlander
De Friezen hebben een gedeelde taal en gedeelde cultuur. Net als de Limburgers. De laatste decennia worden alle culturen, talen en opvattingen door elkaar gehusseld op dezelfde vierkante km2. Dat is heel wat anders. Dan krijg je meerdere parallelle samenlevingen waarbij de enige overeenkomst de geografische lokatie waar men rondwaggelt is.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:01 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Alsof een Limburger uit Swalmen en een Fries uit Dokkum meer delen dan de Nederlandse taal.
De biblebelt/provinciaal en de stadsmens/ambtenaar. De fatbike dorpelingen vs de Van Moof yup.
Nee dit soort retoriek is voor de minder bedeelde. De spijtknor, de eeuwige celibaat. De polarisatie is er tussen alle doelgroepen, van de wappies tot de boomers. Maar feit blijft is dat de volwassen mensen weten dat je niks deelt tot je investeert in de relatie.
Precies, de Nederlander is dus niet te definiërenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:19 schreef CarbonC het volgende:
De Friezen hebben een gedeelde taal en gedeelde cultuur. Net als de Limburgers.
En dat is prima. Waarom zou ik de zorg moeten betalen van een VVD'er uit Laren met drie huizen en twee Tesla's betaalt van subsidie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:19 schreef CarbonC het volgende:
Dan krijg je meerdere parallelle samenlevingen waarbij de enige overeenkomst de geografische lokatie waar men rondwaggelt is.
Kan me inderdaad voorstellen dat Oranje niks voor je betekentquote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuke ad hominem.
Maar wat hebben een Limburger uit Swalmen en een Fries uit Dokkum gemeen? Beter nog het Fries en Limburgs lijken niks op elkaar.
Als ze toevallig naast elkaar staan op een camping in Zuid Frankrijk kan er zomaar een jaarlijkse roadtrip ontstaanquote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuke ad hominem.
Maar wat hebben een Limburger uit Swalmen en een Fries uit Dokkum gemeen? Beter nog het Fries en Limburgs lijken niks op elkaar.
Ja... Een Afghaan heeft dezelfde rechten.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want een hooggeleide Indiase vrouw is hetzelfde als een IQ 70 eerwraak Afghaan.
Veel Nederlanders voelen zich verraden door de draai in de vs aan de ene kant waardoor ze dit soort bemoeienis uit de vs extra pijnlijk vinden. Aan de nadere kant heb je de maga tatas die dit soort scheten natuurlijk helemaal geweldig vinden. , omdat hun eigen denkbeelden worden herhaald door maga tuig.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarom moet over elke scheet van Trump of Vance een topic worden gemaakt?
Die heffen zichzelf op door een slechte economie. Japan heeft het nu al 30 jaar over de verloren jaren..quote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:21 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Er zijn landen waar het geboortecijfer nog veel lager is dan in Nederland of andere Westerse landen. En toch hebben deze culturen niet direct de reflex zichzelf dan maar op te heffen.
Een slechte economie leid uiteindelijk weer naar een babyboom. Althans, in de regel werkt welvaart stagnatie in de hand, en armoede groei.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die heffen zichzelf op door een slechte economie. Japan heeft het nu al 30 jaar over de verloren jaren..
Ze delen een aantal zaken niet, die door bv Afghanen wél gedeeld worden. Zelfs als ze dat niet zelf onder woorden weten te brengen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:01 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De biblebelt/provinciaal en de stadsmens/ambtenaar. De fatbike dorpelingen vs de Van Moof yup.
Nee dit soort retoriek is voor de minder bedeelde. De spijtknor, de eeuwige celibaat. De polarisatie is er tussen alle doelgroepen, van de wappies tot de boomers. Maar feit blijft is dat de volwassen mensen weten dat je niks deelt tot je investeert in de relatie.
Dat is een mooie theorie maar zien we niet terug in de 30 jaar stagnatie in Japan daar zakte het geboortecijfer nog verder terug naar 1.2 wat voor een stabiele populatie 2.05 moet zijn..quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Een slechte economie leid uiteindelijk weer naar een babyboom. Althans, in de regel werkt welvaart stagnatie in de hand, en armoede groei.
Er is dan ook nog geenszins sprake van de benodigde armoede in Japan.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een mooie theorie maar zien we niet terug in de 30 jaar stagnatie in Japan daar zakte het geboortecijfer nog verder terug naar 1.2 wat voor een stabiele populatie 2.05 moet zijn..
https://www.uchiyama.nl/ngjapankortdemogr.htm
Nee.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:37 schreef ditiswatikvind het volgende:
Hij heeft wel gelijk. Over 10 jaar bestaat 50% van de Europeanen uit moslims en over 25 jaar is slechts nog 10% van de Europeanen niet-moslim (bron cnn)
Heel ons continent gaat naar de kankeritus
Hij is niet hooggeleid, he?quote:Op maandag 17 maart 2025 16:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich, dat weet eenieder. Heb je dat niet op school geleerd?
En al helemaal geen bendelid.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een deel van de mensen die ICE arresteert is niet illegaal.
jaquote:Op maandag 17 maart 2025 17:37 schreef ditiswatikvind het volgende:
Hij heeft wel gelijk. Over 10 jaar bestaat 50% van de Europeanen uit moslims en over 25 jaar is slechts nog 10% van de Europeanen niet-moslim (bron cnn)
Heel ons continent gaat naar de kankeritus
quote:Op maandag 17 maart 2025 16:17 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet hij eerst eens naar zijn eigen grenzen kijken.
de man heeft gelijk ,quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
Als zelfs mijn Egyptische stiefvader zegt dat er tegenwoordig teveel buitenlanders zijn, dan zijn er echt te veel.
En ik merk het in mijn werk ook. Ik ben buschauffeur. Op het station hangen 's avonds laat uitsluitend mensen van Noord-Afrikaanse afkomst en sommige bussen zijn net de Marrakech-express.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |