abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2025 @ 14:22:04 #101
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217105404
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 12:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik beschouw messiaanse Joden ook niet als 'het jodendom' hoor. Zou jij ook niet moeten doen denk ik.

En als ze dat wel doen, doen ze precies wat je zegt dat ze niet doen: ze zien Jezus als vervulling van het OT.

Dus wie bazelt er nou? Ik kan geen logische gedachten uit je schrijfsels extraheren eerlijk gezegd.
Begrijpend lezen is moeilijk voor je. Met de boel verdraaien heb je dan weer geen moeite.
Same old story
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  woensdag 19 maart 2025 @ 14:23:25 #102
507279 Bassie48
Uw geldperskabouter
pi_217105409

[ Bericht 100% gewijzigd door Bassie48 op 19-03-2025 14:24:05 ]
Woont in een bos waar geld aan de bomen groeit en geeft les in macro-economie aan eekhoorns.
  woensdag 19 maart 2025 @ 14:24:41 #103
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217105414
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 13:43 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Je stelde dat er geen jood is die leert dat het OT van Jezus getuigt, terwijl de eerste christenen joden waren, inclusief Jezus, die juist dat leerden. Je maakt je er dan wat makkelijk van af door te zeggen dat je er geen zin in hebt om er op in te gaan en dat het ligt aan het schelden. Dat schelden doe je zelf ook en veel vaker, dat je daar als gelovige zogenaamd moeite mee zou hebben komt dan toch wel hypocriet over.

En als je het hebt over het heden (zoals je in je andere post verduidelijkte), dan heb je het messiaans jodendom, een stroming waarvan de aanhangers joden zijn die Jezus erkennen als de messias.
Vanuit het jodendom worden Messiaanse joden niet tot het jodendom gerekend. En ik zei toch duidelijk in beginsel 'vanuit het jodendom'. Hoef je verder niet kleinzielig over te doen.

Al antwoord op m'n vraag of sta je nog in de hoek?
pi_217105429
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 14:11 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Geloofszekerheid is een onzinterm. De grote denker Freek de Jonge, zoon van een dominee, heeft eens gezegd "Geloven is zeker weten dat je twijfelt."

Niemand kan bewijzen dat God bestaat, niemand kan bewijzen dat God niet bestaat. Er is dus ruimte voor twijfel. Subjectief kan je best zeker zijn van je geloof .... dat wil ik zeker geloven. Maar het is niet gebaseerd op objectieve waarnemingen en zeker niet op empirisch bewijs. Dus als je zegt dat je zeker weet dat er iets is als een "God" is dat niets anders dan een individuele, persoonlijke overtuiging om gevoelens van onzekerheid en twijfel te hanteren.
Jezus werd gestuurd naar joden en die geloofden al in God, ze werden opgeroepen om te bekeren want het koninkrijk van God was aanstaande, dat doen ze alleen als ze geloofden in wie het predikte, en automatisch geloofden ze dan ook dat Jezus de Messias was want anders gehoorzaam je niet zoals het geval met de Farizeeėn.
Geloof houdt eigenlijk in dat je gelooft dat de bijbel het woord van God is en het neemt zoals het er staat en met betrekking tot jezelf, niet ofdat God bestaat.

Heb 11:1 SV Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.

Heb 10:22 SV Zo laat ons toegaan met een waarachtig hart, in volle verzekerdheid des geloofs, onze harten gereinigd zijnde van het kwaad geweten, en het lichaam gewassen zijnde met rein water.

Act 26:16-18 SV 16 Maar richt u op, en sta op uw voeten; want hiertoe ben Ik u verschenen, om u te stellen tot een dienaar en getuige der dingen, beide die gij gezien hebt en in welke Ik u nog zal verschijnen; 17 Verlossende u van dit volk, en van de heidenen, tot dewelke Ik u nu zende; 18 Om hun ogen te openen, en hen te bekeren van de duisternis tot het licht, en van de macht des satans tot God; opdat zij vergeving der zonden ontvangen, en een erfdeel onder de geheiligden, door het geloof in Mij.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  woensdag 19 maart 2025 @ 14:30:52 #105
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217105470
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 13:48 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Je zaagt hiermee de poten onder je eigen stoel weg. Dus er zijn tegenwoordig gewoon joden (want dat blijf je) die erkennen dat Jezus de messias is. Dat andere stromingen hen verketteren, wat die stromingen soms ook bij elkaar doen, doet hier niets aan af. Deze joden zien hun stroming als onderdeel van het jodendom.
Op het moment dat een Jood voor Jezus kiest dan wordt hij vanuit het jodendom, en dat is wat ik direct al stelde, als een sektarische christen gezien.
Er is een duidelijk verschil tussen jood zijn en tot het jodendom behoren.
Er is ook een zingende travestiet met een baard die ooit het Songfestival won, zij of hij is joods, maar heeft het jodendom de rug toegekeerd.

Overigens zien zij zichzelf wel als behorend tot het jodendom. Een beetje hetzelfde als dat Ali denkt dat die een christen is terwijl die on werkelijkheid bij een sekte zit met een valse leer.
pi_217105474
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 14:22 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Begrijpend lezen is moeilijk voor je. Met de boel verdraaien heb je dan weer geen moeite.
Same old story
Wat ik verdraai ik dan precies?
  woensdag 19 maart 2025 @ 14:34:06 #107
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217105506
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 12:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het verschil hem meer zit in de God-mens Jezus en wat jij ervan in je hoofd maakt.
De God-mens. Dat is weer een nieuwe variant. Teveel Advengers gekeken?
  woensdag 19 maart 2025 @ 14:35:57 #108
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217105514
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 14:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wat ik verdraai ik dan precies?
Mijn woorden.
  woensdag 19 maart 2025 @ 14:59:30 #109
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217105668
Nogmaals de stelling: Er is geen jood die vanuit het jodendom leert dat Jezus de messias is.

Deze stelling is door onze forumtrollen Ali en kereltjex die graag mensen uitschelden en door de zeer vriendelijke user die altijd beleefd blijft Alarmonhoff ondanks veel woorden en meerdere verdraaiingen (dat laatste met uitzondering van Alarmohoff die gewoon wel met fatsoen reageert) nog niet ontkracht.

Verder interesseert het mij niet of ik wel of geen gelijk heb maar tot het moment mijn stelling ontkracht is neig ik er toch naar te denken dat ik gelijk heb.
pi_217105686
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 14:24 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Vanuit het jodendom worden Messiaanse joden niet tot het jodendom gerekend. En ik zei toch duidelijk in beginsel 'vanuit het jodendom'. Hoef je verder niet kleinzielig over te doen.

Al antwoord op m'n vraag of sta je nog in de hoek?
Uiteraard, zo verketteren ze elkaar, maar messiaanse joden rekenen zichzelf tot het jodendom en het zijn en blijven joden. Dus of je het nu vanuit het verleden of heden bekijkt: vanuit het jodendom, en de vele stromingen die het rijk is, zijn er joden die Jezus erkennen en herkennen in het OT.

Je hebt geen vraag gesteld, maar bent aan het trollen, daarom negeerde ik je zogenaamde "vraag". Het antwoord op je vraag weet je zelf of kan je makkelijk met een klik en een zoekopdracht vinden. Ik ken je inmiddels goed genoeg dat als ik met voorbeelden kom onderbouwd met wetenschappelijke bronnen je het gewoon gaat ontkennen. Dat is je bedoeling als trol: "Waar staat dat?" "Ik lees het niet hoor." "Dat staat er niet." "Je leest niet goed" enz. Wetenschap heeft bepaalde aspecten van sommige Bijbelse verhalen bevestigd, van plaatsnamen, koningen, koninkrijken, oorlogen, enz. Dat je dan met de vraag komt "welke verhalen", dan doe je je dom voor om te trollen of je weet echt totaal niks af van dit onderwerp.
pi_217105692
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 14:59 schreef Panterjong het volgende:
Nogmaals de stelling: Er is geen jood die vanuit het jodendom leert dat Jezus de messias is.
Wel degelijk zijn die er. Een hele stroming binnen het jodendom zelfs.
pi_217105708
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 14:59 schreef Panterjong het volgende:

Deze stelling is door onze forumtrollen Ali en kereltjex die graag mensen uitschelden en door de zeer vriendelijke user die altijd beleefd blijft Alarmonhoff ondanks veel woorden en meerdere verdraaiingen (dat laatste met uitzondering van Alarmohoff die gewoon wel met fatsoen reageert) nog niet ontkracht.

Verder interesseert het mij niet of ik wel of geen gelijk heb maar tot het moment mijn stelling ontkracht is neig ik er toch naar te denken dat ik gelijk heb.
Je werkt jezelf steeds verder in de nesten en verdraait hier zelf je eigen woorden. De originele stelling was helemaal niet dat 'geen jood vanuit het jodendom leert dat Jezus de messias is'. De originele stelling was:

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 21:32 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Nergens getuigt het OT van Jezus. Ik snap dat christenen er anders over denken. Elke uitleg over de teksten die ze hiervoor gebruiken is mager en makkelijk te weerleggen. Het is misbruik maken van een boek dat niet voor hen geschreven is. Het zorgt voor blasfemie en heiligschennis.

Er is echt geen jood die vanuit het jodendom leert dat het OT van Jezus getuigt. Verre van.
"Er is echt geen jood die vanuit het jodendom leert dat het OT van Jezus getuigt."

Dat is natuurlijk heel wat anders dan dat 'een jood vanuit het jodendom leert dat Jezus de messias is." Ik denk dat niemend hier dat zal ontkennen. Maar dat is absoluut niet hetzelfde als de stelling in het citaat.

Waarom verdraai je je eigen woorden, word je persoonlijk, en geef je geen inhoudelijk antwoord?

Is dat omdat je zelf ook wel weet dat het simpelweg een onhoudbare stelling is?

Ik denk van wel. Jezelf verkeerd citeren zal je daar niet mee helpen.

Waarom niet het verstandige doen, je ongelijk toegeven, en je gedachten bijstellen naar iets wat wel klopt?

In plaats daarvan begin je wild om je heen te slaan met persoonlijke aantijgingen, alsof ik 'onbeleefd' zou zijn. Terwijl ik het puur over de inhoud van je berichten heb gehad. En daar is nu eenmaal niets logisch aan.
pi_217105776
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 14:30 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Op het moment dat een Jood voor Jezus kiest dan wordt hij vanuit het jodendom, en dat is wat ik direct al stelde, als een sektarische christen gezien.
Zo zien zij zichzelf niet en daar gaat het om. Zijn Ahmedi's moslims? Ze worden door overige moslims buiten de islam gezet, maar omdat ze zichzelf als moslims zien, worden ze in het algemeen als moslims beschouwd, als een stroming binnen de islam.

quote:
Overigens zien zij zichzelf wel als behorend tot het jodendom. Een beetje hetzelfde als dat Ali denkt dat die een christen is terwijl die on werkelijkheid bij een sekte zit met een valse leer.
Precies, en toch zetten grote denominaties de ZDA niet buiten het christendom. Het blijven christenen, net als alle andere christenen die een van de vele stromingen aanhangen.
pi_217106119
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je werkt jezelf steeds verder in de nesten en verdraait hier zelf je eigen woorden. De originele stelling was helemaal niet dat 'geen jood vanuit het jodendom leert dat Jezus de messias is'. De originele stelling was:
[..]
"Er is echt geen jood die vanuit het jodendom leert dat het OT van Jezus getuigt."

Dat is natuurlijk heel wat anders dan dat 'een jood vanuit het jodendom leert dat Jezus de messias is." Ik denk dat niemend hier dat zal ontkennen. Maar dat is absoluut niet hetzelfde als de stelling in het citaat.

Waarom verdraai je je eigen woorden, word je persoonlijk, en geef je geen inhoudelijk antwoord?

Waarom niet het verstandige doen, je ongelijk toegeven, en je gedachten bijstellen naar iets wat wel klopt?

In plaats daarvan begin je wild om je heen te slaan met persoonlijke aantijgingen, alsof ik 'onbeleefd' zou zijn. Terwijl ik het puur over de inhoud van je berichten heb gehad. En daar is nu eenmaal niets logisch aan.
Joden geloven weer wel dat het OT van de Messias getuigt.
En hij zal genaamd worden Joshua want hij zal zijn volk redden van hun zonden.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  woensdag 19 maart 2025 @ 15:40:03 #115
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217106136
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
[..]

Die stelling is ook niet ontkracht. Jammer voor je.
pi_217106270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:10 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Zo zien zij zichzelf niet en daar gaat het om. Zijn Ahmedi's moslims? Ze worden door overige moslims buiten de islam gezet, maar omdat ze zichzelf als moslims zien, worden ze in het algemeen als moslims beschouwd, als een stroming binnen de islam.
[..]
Precies, en toch zetten grote denominaties de ZDA niet buiten het christendom. Het blijven christenen, net als alle andere christenen die een van de vele stromingen aanhangen.
Als je fascisme gaat steunen en een eindtijdcultus aanhangt liggen de lessen van Christus in de kliko. Dan kun je misschien nog een genadeloze god aanbidden. Maar laat het christelijke maar weg.

Ik check hier na @EttovanBelgie ook maar eens uit.
pi_217106308
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als je fascisme gaat steunen en een eindtijdcultus aanhangt liggen de lessen van Christus in de kliko. Dan kun je misschien nog een genadeloze god aanbidden. Maar laat het christelijke maar weg.

Ik check hier na @:ettovanbelgie ook maar eens uit.
Goeiemorgen zeg. "fascisme" steunt. De grootste fascistische cultus in deze wereld is de RKK. Daar verzet ik mij nu juist tegen. Maar goed, als je het niet met inhoud kunt, dan maar met dit soort aantijgingen natuurlijk. Ik ben het wel gewend. Veel succes verder.
pi_217106379
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik check hier na @:ettovanbelgie ook maar eens uit.
https://archive.org/details/BehindTheDictators
  woensdag 19 maart 2025 @ 16:27:00 #119
545 dop
:copyright: dop
pi_217106675
quote:
Het is maar net hoe het uitkomt, zie hoe Ali de Rkk neerzet.
Je kunt roomskatholieke christelijk noemen en hun kerk duivels. Helemaal soepel rijmt dat niet.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 19 maart 2025 @ 16:39:52 #120
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217106935
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Goeiemorgen zeg. "fascisme" steunt. De grootste fascistische cultus in deze wereld is de RKK. Daar verzet ik mij nu juist tegen. Maar goed, als je het niet met inhoud kunt, dan maar met dit soort aantijgingen natuurlijk. Ik ben het wel gewend. Veel succes verder.
Door jouw sekte zijn er in ieder geval honderden mensen vermoord.
  woensdag 19 maart 2025 @ 17:20:37 #121
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217107504
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:02 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Uiteraard, zo verketteren ze elkaar, maar messiaanse joden rekenen zichzelf tot het jodendom en het zijn en blijven joden. Dus of je het nu vanuit het verleden of heden bekijkt: vanuit het jodendom, en de vele stromingen die het rijk is, zijn er joden die Jezus erkennen en herkennen in het OT.

Je hebt geen vraag gesteld, maar bent aan het trollen, daarom negeerde ik je zogenaamde "vraag". Het antwoord op je vraag weet je zelf of kan je makkelijk met een klik en een zoekopdracht vinden. Ik ken je inmiddels goed genoeg dat als ik met voorbeelden kom onderbouwd met wetenschappelijke bronnen je het gewoon gaat ontkennen. Dat is je bedoeling als trol: "Waar staat dat?" "Ik lees het niet hoor." "Dat staat er niet." "Je leest niet goed" enz. Wetenschap heeft bepaalde aspecten van sommige Bijbelse verhalen bevestigd, van plaatsnamen, koningen, koninkrijken, oorlogen, enz. Dat je dan met de vraag komt "welke verhalen", dan doe je je dom voor om te trollen of je weet echt totaal niks af van dit onderwerp.
Je geeft er nu een andere draai aan. Prima verder. Maar je zei duidelijk dat het om verhalen ging en niet om bepaalde aspecten van verhalen. Dat is wel wat anders he
  woensdag 19 maart 2025 @ 17:28:12 #122
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217107604
quote:

[..]
[..]
Het verschil is dat Messiaanse joden niet worden gezien als een stroming binnen het jodendom. In tegendeel, ze worden gezien als afvallig en bestempeld als sektarische christenen. Hoe ze zichzelf zien doet niet ter zake.

Bij de adventskerk ligt dat anders. Zij worden door veel christelijke stromingen inderdaad als Christen gezien. Dat is jammer want in werkelijkheid is het haatverpreidende sekte met een valse leer en honderden doden op hun naam.
pi_217107940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:40 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Die stelling is ook niet ontkracht. Jammer voor je.
Ik vind dit erg illustratief voor hoe je met de waarheid omgaat: gewoon glashard ontkennen, nergens echt op ingaan, en vast blijven houden aan onlogische, inconsistente, verdraaide woorden en gedachten.

Wat schiet je daar nou mee op?

Zo kom je toch geen steek verder.

Denk je dat je mij ermee hebt? Voor mij maakt het niets uit, maar je maakt het jezelf zo wel erg moeilijk.
  woensdag 19 maart 2025 @ 18:08:52 #124
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217108020
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 17:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik vind dit erg illustratief voor hoe je met de waarheid omgaat: gewoon glashard ontkennen, nergens echt op ingaan, en vast blijven houden aan onlogische, inconsistente, verdraaide woorden en gedachten.

Wat schiet je daar nou mee op?

Zo kom je toch geen steek verder.

Denk je dat je mij ermee hebt? Voor mij maakt het niets uit, maar je maakt het jezelf zo wel erg moeilijk.
Zit je weer te trollen?

Laat een voorbeeld zien en ik geef je gelijk.

"Er is echt geen jood die vanuit het jodendom leert dat het OT van Jezus getuigt".
pi_217108072
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 18:08 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Zit je weer te trollen?

Laat een voorbeeld zien en ik geef je gelijk.

"Er is echt geen jood die vanuit het jodendom leert dat het OT van Jezus getuigt".
Je stelling slaat nergens op. Hij bewijst niet wat je wilt bewijzen, maar alleen dat joden die zichzelf tot het jodendom rekenen, niet geloven in Christus als in het OT beloofde messias. Maar dat weet iedereen. Het bewijst niet dat het OT niet over Christus spreekt.

Dus ik weet niet waarom je nou zo trots bent op die uitspraak. Je zegt dat joden binnen het jodendom niet in Christelijke theologie geloven. No shit sherlock.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')