De marine vocht gewoon door hoor. Na 1944 kwamen ook weer grondtroepen.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er werd gevochten van 10 mei 1940 tot 15 mei 1940. Daarna volgde een capitulatie en een staat van bezetting.
Waarom denk je dat ze het een wereldoorlog noemen?quote:Op maandag 17 maart 2025 13:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er werd gevochten van 10 mei 1940 tot 15 mei 1940. Daarna volgde een capitulatie en een staat van bezetting.
Joh!quote:Op maandag 17 maart 2025 13:05 schreef TheJanitor het volgende:
Al die Russische fanboys hier. Rusland was gewoon een bondgenoot van Nazi duitsland tot Hitler ze bedroog. Anders hadden ze nooit tegen de Nazi's gevochten
Nope. Ze rouleren die raketten.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kermacht van de Britten is afhankelijk van de Amerikanen. Je doet weer aan wanhopige blufpoker.
Je hebt ineens weer vertrouwen in de daadkracht van Trump?quote:Op maandag 17 maart 2025 13:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nope. Ze rouleren die raketten.
Rusland kan wel een opslag in het VK nuken, maar dan nuken ze dus ook Amerikanen.
Ik ga niet tegenspreken wat je zegt, want er is inderdaad wel verzet gepleegd. Maar ik heb soms het gevoel dat er wel heel heroisch over wordt geschreven.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze het een wereldoorlog noemen?
De regering werkte gewoon verder in ballingschap en er is door Nederlanders van 10 mei 1940 tot 8 mei 1945 tegen de De Duitse s gevochten, ook in en boven Nederland
Er is niets weggegeven
quote:Het alles domineerende feit is dan, dat, tenzij er werkelijke wonderen gebeuren, het vasteland van Europa in de toekomst geleid zal worden door Duitschland. [...] Moeten we in die richting nu zelf meewerken of moeten we gelaten afwachten, wat er over ons beschikt wordt? Wij kiezen uit volle overtuiging voor het eerste. Omdat er zooveel op het spel staat.
Boks ouwe!quote:
Huh? Volgens mij hebben ze de Trident raketten gewoon in eigen bezit?quote:Op maandag 17 maart 2025 12:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kermacht van de Britten is afhankelijk van de Amerikanen. Je doet weer aan wanhopige blufpoker.
En ze kunnen met die dingen ook "gewoon" op het witte huis richten om te kijken of ze daar iets van luchtverdediging hebben staanquote:Op maandag 17 maart 2025 13:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Huh? Volgens mij hebben ze de Trident raketten gewoon in eigen bezit?
Trump durft toch wel iets meer dan alleen wat transseksuelen treiteren, of niet soms?quote:Op maandag 17 maart 2025 13:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt ineens weer vertrouwen in de daadkracht van Trump?
ik heb het niet over het verzetquote:Op maandag 17 maart 2025 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga niet tegenspreken wat je zegt, want er is inderdaad wel verzet gepleegd. Maar ik heb soms het gevoel dat er wel heel heroisch over wordt geschreven.
Even en kleine citaat van onze regeringsleider (H. Colijn)
[..]
Ze delen ze. De raketten staan onder Brits bevel op de RN boten, maar ze roteren tussen de onderzeeërs van beide landen.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee. Delen ze met de Amerikanen. Terwijl Frankrijk wel daadwerkelijk enkel zelf beslist.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Denk het niet. Dat zie je toch?quote:Op maandag 17 maart 2025 13:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump durft toch wel iets meer dan alleen wat transseksuelen treiteren, of niet soms?
De Fransen en Britten hebben genoeg nukes om elke stad van betekenis in Rusland te raken.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Delen ze met de Amerikanen. Terwijl Frankrijk wel daadwerkelijk enkel zelf beslist.
Maar zelf bij Frankrijk is de hoeveelheid enkel geschikt om hun eigen land te beschermen. Niet als een soort veiligheidsparaplu voor ook nog andere landen. We zitten qua kernmacht-afschrikking dus best wel in de shit als de Amerikanen weglopen.
Wel is na het bombardement Rotterdam overgave aan Duitsland bevestigd.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze het een wereldoorlog noemen?
De regering werkte gewoon verder in ballingschap en er is door Nederlanders van 10 mei 1940 tot 8 mei 1945 tegen de De Duitse s gevochten, ook in en boven Nederland
Er is niets weggegeven
quote:Op maandag 17 maart 2025 13:21 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wel is na het bombardement Rotterdam overgave aan Duitsland bevestigd. Maar verder was er inderdaad veel actie in het verzet, evenals uit hoofde van de regering in ballingschap in soorten en maten. Klopt.
quote:Op maandag 17 maart 2025 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb het niet over het verzet
https://nl.wikipedia.org/wiki/320_Dutch_Squadron_RAF
https://nl.wikipedia.org/wiki/321_Dutch_Squadron_RAF
https://nl.wikipedia.org/wiki/322_Dutch_Squadron_RAF
https://en.wikipedia.org/wiki/860_Naval_Air_Squadron
https://naval-encyclopedia.com/ww2/netherlands-dutch-navy-ww2.php
https://en.wikipedia.org/wiki/No._10_(Inter-Allied)_Commando#No._2_(Dutch)_Troop
https://en.wikipedia.org/(...)zed_Infantry_Brigade
etc.
maar die mag je er nog bijtellen wmb
Je weet gewoon totaal niet wat je moet zeggen. Eerst stel je dat de Amerikanen de Britten wel zullen helpen qua kernafschrikking, omdat een aanval op de Britse nucleaire capasiteit ook een aanval op de Amerikaanse is (indirect), dan stel ik dat ik denk dat de Amerikanen niets gaan doen (vanwege het gedrag van Trump nu ook laat zien) en dan zeg je weer dat 'wij' dan ook niet op hem hoeven te letten.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan hoeven we ook niet op hem te letten.
Dat is niet het punt. Frankrijk en de Britten hebben zelfs meer dan genoeg om voor de 'mad' afschrikking te zorgen'. Punt is dat de hoeveelheid zo is, dat ze die enkel gaan gebruiken wanneer hun eigen land in direct gevaar is. Echt niet voor groepen in Oekraine, of als de Baltische staten worden aangevallen.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Fransen en Britten hebben genoeg nukes om elke stad van betekenis in Rusland te raken.
Als de Russen het Britse of Franse leger in Oekraïne aanvallen zouden ze dat wel eens kunnen zien als een aanval op hun landen zelf.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is niet het punt. Frankrijk en de Britten hebben zelfs meer dan genoeg om voor de 'mad' afschrikking te zorgen'. Punt is dat de hoeveelheid zo is, dat ze die enkel gaan gebruiken wanneer hun eigen land in direct gevaar is. Echt niet voor groepen in Oekraine, of als de Baltische staten worden aangevallen.
als de Russen 10.000 Britse peacekeepers naar huis nuken gaan er gewoon 2 op moskouquote:Op maandag 17 maart 2025 13:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is niet het punt. Frankrijk en de Britten hebben zelfs meer dan genoeg om voor de 'mad' afschrikking te zorgen'. Punt is dat de hoeveelheid zo is, dat ze die enkel gaan gebruiken wanneer hun eigen land in direct gevaar is. Echt niet voor groepen in Oekraine, of als de Baltische staten worden aangevallen.
Een grootschalige kernoorlog omdat je troepen elders worden aangevallen?quote:Op maandag 17 maart 2025 13:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de Russen het Britse of Franse leger in Oekraïne aanvallen zouden ze dat wel eens kunnen zien als een aanval op hun landen zelf.
En dan weer 5 op London?quote:Op maandag 17 maart 2025 13:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
als de Russen 10.000 Britse peacekeepers naar huis nuken gaan er gewoon 2 op moskou
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |