Wij? Het gaat om de aanschaf van F-35's door Canada.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vertel nou eens concreet wat wij ermee opschieten de komende jaren..
Je vindt Trump geen fijne vent, en daarom wil je een uitstekende handelsrelatie wat betreft wapensystemen met kind en badwater weggooien...
Net zeg je nog dat het 'besmettelijk' is. Maar je hoopt dat net zoals ik ook niet?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wij? Het gaat om de aanschaf van F-35's door Canada.
Maar trump heeft er toch ook geen problemen mee om andere uitstekende handelsrelaties ook bij het oud vuil te zetten?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:57 schreef theunderdog het volgende:
Je vindt Trump geen fijne vent, en daarom wil je een uitstekende handelsrelatie wat betreft wapensystemen met kind en badwater weggooien...
Klopt. Als Amerika zeg wegvalt, is het niet zo dat het einde in zicht is. We hebben een eigen wapenindustrie, en kunnen alles wat Amerika kan leveren, zelf ook creeeren. Alleen zie ik niet in waarom je daar nu al voor zou gaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar trump heeft er toch ook geen problemen mee om andere uitstekende handelsrelaties ook bij het oud vuil te zetten?
In realiteit is een G4/G4,5 eurofighter of rafale nog steeds een beter vliegtuig dan alle rotzooi die rus in de lucht gooit. Sure, G5 F-35 is beter, maar is niet alsof je aan alles minder niks hebt.
Eens. Maar logischerwijs kan dat veranderen voor een land als canada, wat al last heeft van trump z'n domme tarieven, en ook voor ons, als hij vervelend gaat doen richting de EU.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:08 schreef theunderdog het volgende:
Als de VS blijft leveren, dan is dat toch prima?
Als ze blijven leveren. Maar Trump is wat onvoorspelbaar en onbetrouwbaar en met hem de Amerikaanse regering. En dat duurt nog wel een jaar of twee, en of het daarna beter zal zijn is de vraag. Dat weten we helemaal niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Als Amerika zeg wegvalt, is het niet zo dat het einde in zicht is. We hebben een eigen wapenindustrie, en kunnen alles wat Amerika kan leveren, zelf ook creeeren. Alleen zie ik niet in waarom je daar nu al voor zou gaan.
Als de VS blijft leveren, dan is dat toch prima?
Uiteraard ben ik dat met je eens tot bepaalde hoogte. Maar ik denk wel dat het zaak is om niet Trump zijn irrationele gebler te beantwoorden met ander irrationeel gedrag.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens. Maar logischerwijs kan dat veranderen voor een land als canada, wat al last heeft van trump z'n domme tarieven, en ook voor ons, als hij vervelend gaat doen richting de EU.
En van de week was er ook een of andere joker uit trump z'n kabinet die op de indiase TV iedereen weg zat te lachen, ja, als onze instelling je niet bevalt, moet je maar elders matériel kopen.
Uh huh.
Ik denk dat de handen bij dassault op elkaar gingen.
Dom gedrag heeft consequenties.
Als Amerika zelf niet meer wil leveren, dan houdt het evident op. Haha ik wens Amerika veel succes met een wapenindustrie dat niet meer kan leveren naar andere westerse landen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze blijven leveren. Maar Trump is wat onvoorspelbaar en onbetrouwbaar en met hem de Amerikaanse regering. En dat duurt nog wel een jaar of twee, en of het daarna beter zal zijn is de vraag. Dat weten we helemaal niet.
Dus dat is een risico.
Probleem is alleen dat dit speelt met de dreiging van oorlog met Rusland en een Trump een pro-Rusland koers heeft gekozen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als Amerika zelf niet meer wil leveren, dan houdt het evident op. Haha ik wens Amerika veel succes met een wapenindustrie dat niet meer kan leveren naar andere westerse landen.
Trump is maf, inderdaad.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat dit speelt met de dreiging van oorlog met Rusland en een Trump een pro-Rusland koers heeft gekozen.
Er moet geen Europees leger. Gewoon een coalitie van welwillende landen. Waarom toch in vredesnaam die achterlijke focus op een Europees-leger? geen Canada, wel Hongarije?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:21 schreef polderturk het volgende:
Ik ben tegen Turkse toetreding tot de EU.
Niemand zit te wachten op nog meer moslims die naar Europa komen, of stemrecht van Turkije in de EU.
Waar ik wel een voorstander van ben is verdergaande economische en militaire samenwerking. Ook samenwerking op gebied van defensie industrie. Deze samenwerking moet betrouwbaar zijn en niet belemmerd kunnen worden omdat Grieken iets niet willen. De toekomst van Europa en Turkije staat op het spel.
Eerst moet er een sterk Europees leger opgebouwd worden.
Het Turkse bedrijf Repkon kan Europese landen helpen met het opzetten van 155 mm granaat lijnen, zoals ze dat ook in de VS hebben gedaan. Europese bedrijven kunnen Turkije helpen met de ontwikkeling van de 5e generatie fighter KAAN. Ze kunnen motoren leveren of helpen met de ontwikkeling. Turkije kan helpen met drone productie in Europa etc.
Vraag is natuurlijk of de Amerikanen niet gaan terugslaan als iedereen massaal cancelt..quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die kunnen gewoon geannuleerd worden, anders is de discussie in Canada er niet. Kost ze misschien wat aan een schadeloosstelling, maar dat zal het minste issue zijn.
Wat gaan ze doen dan? De Constellation fregatten annuleren? Geen Rheinmetall kanonnen voor de Abrams tanks kopen?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk of de Amerikanen niet gaan terugslaan als iedereen massaal cancelt..
Moeten ze vooral doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk of de Amerikanen niet gaan terugslaan als iedereen massaal cancelt..
Prima 👍quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er moet geen Europees leger. Gewoon een coalitie van welwillende landen. Waarom toch in vredesnaam die achterlijke focus op een Europees-leger? geen Canada, wel Hongarije?
Waarom?
quote:🇺🇦 Zelensky: Report of Syrskyi. The situation in Pokrovsk direction has stabilized. Kursk operation in certain areas continues. There is no encirclement of our troops.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lkfz6whi3k2n
Dit dus. Dat is het 'grappige' aan heel dit gedoe. Trump heeft de band met zijn domme gedrag slechter gemaakt, maar in praktijk zijn wij onwijs afhankelijk van elkaar. En daar kan Trump ook niets aan veranderen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moeten ze vooral doen.
Veel succes dan, om, bv die 30% onderdelen van de F-35 die elders gemaakt worden van the ground up zelf te gaan produceren.
En voorbeelden van de vele andere wapensystemen die gewoon doodleuk europees zijn, of erg veel europese onderdelen hebben zal ik je besparen.
quote:Tuapse day two. Oil tanks are still burning. Firefighters are yet unable to contain the fire and are trying to keep it from spreading to other tanks.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lkfysmodr225
Met terugwerkende kracht is het wel echt grappig dat men 'bang' was voor Oekraïense aanvallen op Russisch grondgebied vanwege hun kernwapenarsenaal.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog maar een paar keer drones op die locatie afvuren dan. Deze is ook wel belangrijk voor de Russische strijdkrachten.
Nog eentje.quote:🔥Ukrainian drone attack sparks fire in Volgograd – ASTRA reports. Explosions & fires were reported near Sarepta railway station overnight. Eyewitnesses claim the attack targeted a Lukoil refinery nearby. Russian officials remain silent.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lkfmklwobs25
Dat denk ik ook vaak bij jouw posts!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Van mijn part kan Starmer ook beter gewoon zijn mond houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |