Dit is geen thuiszorg. Serieus, lees je wel eens wat andere mensen posten?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar daar is nog geen verzorging dus
het beddegoed wassen en stofzuigen dat nu de thuiszorg doet
dan hoeft de thuiszorg mij ook niet meer uit me bed te bellen als mij broer weer eens is uitgegleden in de keuken savons laat
[..]
die kunnen niet elkaars mantelzorger zijn toch, wel met elkaar wandelen en kaarten , maar niet stofzuigen
Personeelstekort. Begrijp je wat dat is?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan is er maar een oplossing,
De mensen die eigenlijk naar een verpleeghuis zouden moeten, gaan plaatsen in een bejaardenhuis
Dan moeten ze hun eigen woning opgeven , kan daar een jong stel in, en dan huur betalen in het bejaardenhuis, net als echte bejaarden, dan is dat voortaan hun thuis wonen
Simpel![]()
![]()
Dan kunnen ze daar hun thuiszorg ontvangen en is dat hun verpleeglocatie
Bekijk deze YouTube-video.
[..]
Robots en meer euthanasie gaat hem ook niet worden
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)blijven-wonen-kosten
[..]
jawel de thuiszorg van de WMO die doet dat , bij mij broerquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:00 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit is geen thuiszorg. Serieus, lees je wel eens wat andere mensen posten?
Dat is geen thuiszorg. Dat is huishoudelijke ondersteuning vanuit de WMO. Een wezenlijk verschil.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel de thuiszorg van de WMO die doet dat , bij mij broer
ja dat klopt, thuiszorg kost inzet van heel veel personeelquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:03 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Personeelstekort. Begrijp je wat dat is?
Er is niet genoeg personeel voor de al bestaande ziekenhuizen/revalidatiecentra/verpleeghuizen.
o dat schaarde ik ook onder thuiszorgquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is geen thuiszorg. Dat is huishoudelijke ondersteuning vanuit de WMO. Een wezenlijk verschil.
quote:Hebt u direct hulp in het huishouden nodig? Bel dan naar de Wmo via 14 030 en geef door dat u met spoed hulp bij het huishouden nodig hebt.
U krijgt dan de volgende dag een gesprek om te kijken wat u nodig hebt.
quote:Huishoudelijke hulp in uw situatie
Hulp bij de huishouding kan via de gemeente of het zorgkantoor geregeld worden. Waar u moet zijn, is afhankelijk van uw situatie.
Krijgt u of uw kind zorg vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz)?
Dan valt huishoudelijke hulp onder de Wlz. Ook als de Wlz-zorg bij u thuis wordt geleverd.
U kunt hiervoor bij uw zorgkantoor terecht.
In andere situaties kunt u bij uw gemeente terecht.
Nee, de huishoudelijke hulp doet dat. Thuiszorg medewerkers zijn medisch of verzorgend opgeleid, zou een beetje zonde van het personeel zijn om die de was te laten doen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel de thuiszorg van de WMO die doet dat , bij mij broer
vandaar dat mijn broer twee soorten thuiszorg ontvangt op een dagquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de huishoudelijke hulp doet dat. Thuiszorg medewerkers zijn medisch of verzorgend opgeleid, zou een beetje zonde van het personeel zijn om die de was te laten doen.
Jij gooit constant allerlei termen door elkaar. ZZP'ers en huishoudelijke hulp uit de WMO eerst al in de titel, heel vaak bejaardenhuizen en verzorgingstehuizen, nu weer thuiszorg en huishoudelijke hulp. Dat zijn gewoon absoluut niet dezelfde dingen.
Nee, thuiszorg en huishoudelijke hulp.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o dat schaarde ik ook onder thuiszorg
maar die thuiszorg dat gaat ook via de gemeente dan
twee soorten thuiszorg dus
https://www.utrecht.nl/zo(...)/hulp-bij-huishouden
https://www.intermediair.(...)F%2Fwww.google.nl%2F
[..]
[..]
Careyn doet thuiszorg maar ook schoonmakenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, thuiszorg en huishoudelijke hulp.
Alsof je zegt: er komt een loodgieter mijn dak repareren. O, is dat geen loodgieter? Maar ze komen allebei thuis langs, dus het is hetzelfde.
Careyn doet ook kraamzorg, zijn bij mij thuis geweest. Heeft ook diëtisten. Dat is gewoon een grote zorgorganisatie die zich met vanalles bezig houdt, dat maakt nog niet dat alles hetzelfde is.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Careyn doet thuiszorg maar ook schoonmaken
https://www.careyn.nl/?ga(...)4cYN7wEaAhwREALw_wcB
okquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Careyn doet ook kraamzorg, zijn bij mij thuis geweest. Heeft ook diëtisten. Dat is gewoon een grote zorgorganisatie die zich met vanalles bezig houdt, dat maakt nog niet dat alles hetzelfde is.
De ouderenzorg moet inderdaad gaan besparen: https://finance-ideas.nl/(...)00-miljoen-besparen/quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok
Het ministerie denkt dat de kosten van de ouderenzorg de komende 5 jaar gaat dalen , heel bijzonder
ben benieuwd hoe ze dat zien
2025 gaat het nog flink stijgen, daarna gaat het sterk dalen,
Gaan ze de ouderen gratis euthanasie aanbieden op 80 jr ofzo ?
2030 maar liefst bijna een miljard euro lager dan in 2025
Dan zullen verpleeghuizen moeten sluiten, ouderen op straat zetten, of de kinderen moeten gaan betalen uit overwaarde
https://www.staatvenz.nl/(...)ngsten-wlz-begroting
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ote-omslag~a334cc47/
Het houdt niet op …. niet vanzelfquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vandaar dat mijn broer twee soorten thuiszorg ontvangt op een dag
TV continu aan , een gat in de zitting van de stoel met een emmer eronder, ook slapen in die stoelquote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
De ouderenzorg moet inderdaad gaan besparen: https://finance-ideas.nl/(...)00-miljoen-besparen/
Hoe is niet ingevuld, Anema noemt AI steeds als gouden graal.
Ja mijn broer heeft het me wel eens uitgelegd waarom er 3 soorten thuiszorg bij hem komen, maar goed voor mij is het alles thuiszorgquote:
Er komen dus gewoon een (wijk)verpleegkundige (medicijnen en injecties), een thuiszorgmedewerker (band omdoen) en een huishoudelijke hulp langs. En nee, het is niet goedkoper om dat door 1 iemand te laten doen en zelfs niet om dat in een instelling met 24 uurs zorg te doen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja mijn broer heeft het me wel eens uitgelegd waarom er 3 soorten thuiszorg bij hem komen, maar goed voor mij is het alles thuiszorg
de een doet dit en de ander dat en die komt een band omdoen , die heeft pillen en de injectie , die doet schoonmaak , ik luister niet zo goed naar al die zorgverhalen
maar wel menselijkerquote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er komen dus gewoon een (wijk)verpleegkundige (medicijnen en injecties), een thuiszorgmedewerker (band omdoen) en een huishoudelijke hulp langs. En nee, het is niet goedkoper om dat door 1 iemand te laten doen en zelfs niet om dat in een instelling met 24 uurs zorg te doen.
Krijgen we dát .....quote:
kan ook efficient en menselijkquote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Krijgen we dát .....![]()
Het moest toch efficiënter allemaal? Was je eigen luidverkondigde mening.
Dat is dus niet efficiënt en nog duurder dan de huidige zorg.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
efficient is de ouderen die zorg nodig hebben in hetzelfde gebouw met een vaste personeelsbezetting voor schoonmaak en pillenadministratie en een deeltijder voor gymnastiek
Eigen huis en haard wordt veelal als 'menselijker' ervaren dan een bejaardenverzamelgebouw.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan ook efficient en menselijk
efficent wil niet persee zeggen goedkoper ,
als je menselijkheid ook meeneemt als factor in de zucht naar effficiency
efficent niet perse de goedkoopste optie , de goedkoopste optie is alle ouwetjes de straat op schoppen,
dat is het allergoedkoopst
of alle ouwetjes afschieten als ze 80 zijn of een doodpil in hun soep doen bij hun 80 ste verjaardag
efficient is de ouderen die zorg nodig hebben in hetzelfde gebouw met een vaste personeelsbezetting voor schoonmaak en pillenadministratie en een deeltijder voor gymnastiek
(mooi geprobeerd maar helaas)quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Eigen huis en haard wordt veelal als 'menselijker' ervaren dan een bejaardenverzamelgebouw.
Efficiënt is de juiste mensen op de juiste tijden op de juiste plaats invliegen.
(dat jij daar anders over denkt, doet daar niets aan af)
Dream onquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
(mooi geprobeerd maar helaas)
Dat invliegen op de juiste tijden is prima, maar heeft geen bal met de locatie te maken
praten en samen met leeftijd- en lotgenoten in een bejaardenverzamelgebouw is veel warmer dan een denkbeeldige haard
Het is maar een ingewikkelde toestand al die vergoedingenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:18 schreef cnoska het volgende:
Maar we vergeten een belangrijke schaal:
Bij WMO verhoging ga je indirect ook veel meer betalen voor regiotaxi, begeleiding in huis, dagbesteding.
Kiezen mensen dan niet meer voor de machtiging te betalen gaan mensen nog meer vereenzamen.
Of krijgen ze niet de juiste hulp van bv die ambulante begeleiding (waardoor iemand wel nog thuis kan wonen).
MAAAR belangrijkste vraag:
Het cak beslist wat je betaald.
Lang niet iedereen hoeft een eigen bijdrage te betalen, bv als je partner nog geen 65 is etc.
Blijft dit zo?
Dan kom je idd wellicht makkelijker aan de beurzen die het goed kunnen betalen.
PS; en is nog maar wetsvoorstel
quote:Vanaf 1 januari 2025 verandert uw eigen bijdrage (het abonnementstarief) voor hulp of ondersteuning uit de Wet maatschappelijk ondersteuning (Wmo).
De eigen bijdrage wijzigt van ¤ 20,60 naar maximaal ¤ 21,- per maand.8 nov 2024
ook het plaatsen van een verhoogd toilet kan via de WMO tegenwoordig , alsmede een lift in huis aan de trap of beton gezaagdquote:Welke hulpmiddelen worden vergoed door de Wmo?
Scootmobiel, rolstoel en aanpassingen aan auto of fiets
Naast hulpmiddelen in huis, kun je via de Wmo ook hulpmiddelen vergoed krijgen die de mobiliteit in en om de woning te verbeteren.
Denk bijvoorbeeld aan een scootmobiel, rolstoel of een aangepaste fiets.
Of je deze hulpmiddelen vergoed krijgt, bepaalt de gemeente.
quote:Hoe hoger het inkomen en vermogen, hoe hoger de eigen bijdrage. Dit betekent dat alleenstaanden met een inkomen tot circa ¤ 24.500 per jaar, niet meer betalen dan de minimale bijdrage van ¤ 23,60 per maand. Voor meerpersoonshuishoudens gaat het om een inkomen tot circa ¤ 34.000 per jaar.
De eigen bijdrage loopt vanaf deze inkomensgrenzen op tot maximaal ¤ 328 per maand. Deze maximale maandelijkse bijdrage geldt voor alleenstaanden met een jaarinkomen vanaf circa ¤ 61.000 en voor meerpersoonshuishoudens met een jaarinkomen vanaf circa ¤ 70.500.
Gemeenten kunnen naar eigen inzicht besluiten dat één of meerdere groepen op basis van hun inkomen geen eigen bijdrage hoeven te betalen. Wanneer iemand financieel in de knel zit, kan de gemeente ook op individueel niveau iemand vrijstellen van de eigen maandelijkse bijdrage.
Deal with it (en het is nog maar een plan hè) als je er gebruik van wilt maken.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is maar een ingewikkelde toestand al die vergoedingen
[..]
[..]
ook het plaatsen van een verhoogd toilet kan via de WMO tegenwoordig , alsmede een lift in huis aan de trap of beton gezaagd
Het is maar een ingewikkelde toestand al die vergoedingen eigen bijdragen
https://www.hartvannederl(...)eer-betalen-wmo-hulp
https://www.hetcak.nl/wet(...)en-bijdrage-betalen/
[..]
nou dan hoeft de gemeente niet iedere keer het halve huis te verbouwen op kosten van de gemeente en dat na de dood weer moet worden afgebroken op kosten van de gemeentequote:Op woensdag 19 maart 2025 02:25 schreef r_one het volgende:
En reken maar dat, als je in een verpleeghuis komt, het er niet simpeler op wordt; integendeel. Nu al niet.
Als ze na de dood de andere helft ook verbouwen, heb je een nieuw huisquote:Op woensdag 19 maart 2025 08:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dan hoeft de gemeente niet iedere keer het halve huis te verbouwen op kosten van de gemeente en dat na de dood weer moet worden afgebroken op kosten van de gemeente
nee beter die traplift weer weghalen dan , die hoge plee kan wel blijven , drempels weer erinquote:Op woensdag 19 maart 2025 13:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Als ze na de dood de andere helft ook verbouwen, heb je een nieuw huis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |