abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217079248
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat willen heel veel ouderen ook niet.
Mijn moeder wil juist niet in een omgeving met alleen maar ouderen die alleen maar zeuren over hun gezondheid (gechargeerd). Die wil graag in een omgeving blijven waar ook jongeren en kinderen zijn. Ze heeft wel eens naar Spanje gekeken, via de overburen, ook ouderen, die daar een groot deel van het jaar wonen (waar je gewoon NLse zorg kunt krijgen, voor een lagere prijs), maar dan zit je tussen de zeurende oudjes (zegt ze).

Zo'n Filipijnse zou ze nog wel zien zitten. Al heeft dat ook haken en ogen. Want haar rijbewijs is niet geldig in NL. En ieder jaar een nieuwe is ook zo wat.

Maar dat is wel veel goedkoper. Zeker als je het met zijn tweeën doet.
Spanje vergrijst nog sneller dan Nederland, naar Spanje vertrekken vanwege dit probleem is echt de problemen nog naar je toe halen. Die hebben ook een groter personeelstekort in de zorg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 16 maart 2025 @ 21:47:46 #227
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217079250
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil het niet snappen. Die flats zijn er al lang. Daar hoeft niemand zich meer druk om te maken, iedere oudere die gezamelijk met andere ouderen in een flat wil wonen kan dat in principe binnen de kortste keren.

Het Japanse model voor kinderen en ouders bij elkaar laten wonen is voor ouderen die niet meer volledig zelfstandig kunnen wonen.
jij denkt dat ik niet zelfstandig kan wonen -O- :W
, jij hebt wat met zielige mensen he , met een apotheek om de hoek

quote:
Maar in Nederland zie je dergelijke zorgunits ook in steeds meer tuinen verschijnen. Ik zie mij zelf ook over 10 jaar of meer best samen wonen met mijn ouders (ze zijn nu 64).
vreselijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217079279
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij denkt dat ik niet zelfstandig kan wonen, jij hebt wat met zielige mensen he , met een apotheek om de hoek
[..]
vreselijk
Ik denk dat jij extreem goed zelfstandig kunt wonen, dus dat die allang bestaande opties prima voor jou zijn als je met meer ouderen om je heen wilt wonen. Volgens mij is het ook exact wat jij zoekt, alleen wil jij niet concreet echt die stap nemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 16 maart 2025 @ 21:49:52 #229
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217079288
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:38 schreef r_one het volgende:

[..]
Een bejaardenhuis :')

En honderd worden :') :')

En vooral ..... klagen :') :') :')
En ook nog klagen om het klagen... :') :') :') :')

Maar goed ik ben er wel weer even klaar mee, hij weet iig waar 'ie terecht kan als hij zich bedenkt.

Liever niet in Purmerend trouwens, want we hebben hier al genoeg ouwe zeikers rondlopen. Dat mens van Agema komt hier ook vandaan.
pi_217079303
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vreselijk
Mij lijkt het echt prima, ik kan heel erg goed opschieten met mijn ouders. En mijn vrouw ook. En mijn ouders ook met mij en mijn vrouw.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 21:52:09 #231
236264 crew  capricia
pi_217079328
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Spanje vergrijst nog sneller dan Nederland, naar Spanje vertrekken vanwege dit probleem is echt de problemen nog naar je toe halen. Die hebben ook een groter personeelstekort in de zorg.
Een Filipijnse au pair kost 800 euro per maand. Dat delen de twee buurvrouwen met zijn tweeën.
Ze woont bij een van deze dames op een riante eigen verdieping (twee kamers plus eigen badkamer).
Ze laat ook af en toe het hondje van mijn moeder uit (daarom ken ik haar).
Maar goed. Ieder jaar dus verplicht een nieuwe zoeken. :')

Misschien wel een goed idee om zoiets uit te zoeken. Dan heb je geen WMO-Schoonmaakhulp nodig. En steunkousen of niet medische hulp kan ze ook.
En ze gaat met je mee naar buiten en doet de boodschappen enzovoorts.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217079394
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Een Filipijnse au pair kost 800 euro per maand. Dat delen de twee buurvrouwen met zijn tweeën.
Ze woont bij een van deze dames op een riante eigen verdieping (twee kamers plus eigen badkamer).
Ze laat ook af en toe het hondje van mijn moeder uit (daarom ken ik haar).
Maar goed. Ieder jaar dus verplicht een nieuwe zoeken. :')
Volgens mij gingen uitzendbureaus als Otto zich hier steeds meer mee bezig houden, toch?
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 21:58:52 #233
236264 crew  capricia
pi_217079427
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij gingen uitzendbureaus als Otto zich hier steeds meer mee bezig houden, toch?
Dat weet ik eigenlijk niet.

Maar mijn dochter haar beste vriendinnetje, die hebben al jaren een au pair voor de kinderen. En nu bij mijn oude moeder dus ook in de straat.

Ik denk dat daar best een stukje oplossing in kan zitten. Die mensen doen het graag.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 22:07:42 #234
375570 crew  Cyan9
pi_217079568
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
waar men woont dat krijg je thuiszorg, een thuis is jouw thuis, dat kan een thuis zijn of een huis , als jij je daar thuis voelt , dan is dat thuis, krijg je daar zorg ,dan is dat ook thuiszorg

woon je bij je kinderen in huis , en krijg je daar zorg, dan is dat ook thuiszorg
Och arme. Kom maar weer terug als je weet wat thuiszorg daadwerkelijk inhoudt. Dit is geen doen zo.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217080269
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:46 schreef capricia het volgende:
Mijn moeder wil juist niet in een omgeving met alleen maar ouderen die alleen maar zeuren over hun gezondheid (gechargeerd). Die wil graag in een omgeving blijven waar ook jongeren en kinderen zijn.
Ja maar die schreeuwen en krijsen en stelen je pinpas :')

(en wat dat nou precies met die apotheek is? :? idunno)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 16 maart 2025 @ 23:15:11 #236
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217080306
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mij lijkt het echt prima, ik kan heel erg goed opschieten met mijn ouders. En mijn vrouw ook. En mijn ouders ook met mij en mijn vrouw.
ja ik ook heel erg goed, kon ik met mijn moeder,

maar dat heeft toevallig geen ene zak te maken met te gaan samenwonen , ik zou ook nooit bij mijn kinderen willen wonen, dan ga ik in africa wonen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 16-03-2025 23:23:31 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 16 maart 2025 @ 23:25:14 #237
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217080378
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar zullen dus al spoedig de eerste schandaal zaken over op TV komen
met navenante vorderingen
pi_217080392
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:15 schreef michaelmoore het volgende:
maar dat heeft toevallig geen ene zak te maken met te gaan samenwonen
Het heeft toevallig ook geen ene zak meer te maken met dit topic (het verhogen van de eigen bijdrage voor de WMO).

De Wee - Em - Ooo

Leuke quote nog uit de OP:
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:40 schreef michaelmoore het volgende:
Of ik moet naar een bejaarden huis tussen de andere eigenwijze mensen
:')
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 16 maart 2025 @ 23:33:54 #239
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217080417
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat jij extreem goed zelfstandig kunt wonen, dus dat die allang bestaande opties prima voor jou zijn als je met meer ouderen om je heen wilt wonen.
Volgens mij is het ook exact wat jij zoekt, alleen wil jij niet concreet echt die stap nemen.
ik zou best met andere leeftijdgenoten in een flat willen wonen, op weg naar het einde

Mits er een gemeenschappelijke ruimte en een gemeenschappelijke tuin is, en een scootstalling en dan hoeft het geen bejaardenhuis te heten , een 65+ gebouw mag ook

Maar zoiets moet je niet laten regelen door Groen Links mensen, want die maken er gelijk een zielepieten toestand van met een directeur ,een verantwoordingscommissie en een raad van toezicht

wel iedereen eigen hok van +- 30m2 , niet te groot anders blijft iedereen boven
geen directeur met marktconform salaris
maar wel met de ZZP thuiszorg voor degenen die dat nodig hebben

Ik heb nu 180m2 voor mezelf , hier zou best een heel groot gezin in kunnen
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 23:35:30 #240
236264 crew  capricia
pi_217080428
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:28 schreef r_one het volgende:

[..]
Het heeft toevallig ook geen ene zak meer te maken met dit topic (het verhogen van de eigen bijdrage voor de WMO).

De Wee - Em - Ooo

Leuke quote nog uit de OP:
[..]
:')
Wmo meer inkomensafhankelijk maken: geen enkele moeite mee.
- Goethe, “Faust”
pi_217080450
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Wmo meer inkomensafhankelijk maken: geen enkele moeite mee.
Ik ook niet. Maar daar gaat het de laatste 200 posts al niet meer over.
.
  zondag 16 maart 2025 @ 23:40:04 #242
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217080455
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik zou best met andere leeftijdgenoten in een flat willen wonen, op weg naar het einde

Mits er een gemeenschappelijke ruimte en een gemeenschappelijke tuin is, en een scootstalling en dan hoeft het geen bejaardenhuis te heten , een 65+ gebouw mag ook

Maar zoiets moet je niet laten regelen door Groen Links mensen, want die maken er gelijk een zielepieten toestand van met een directeur ,een verantwoordingscommissie en een raad van toezicht

wel iedereen eigen hok van +- 30m2 , niet te groot anders blijft iedereen boven
geen directeur met marktconform salaris
maar wel met de ZZP thuiszorg voor degenen die dat nodig hebben

Ik heb nu 180m2 voor mezelf , hier zou best een heel groot gezin in kunnen
O man.......... die mogelijkheden zijn er toch al? Wat laat ik je nou de hele tijd zien!?
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 23:40:05 #243
236264 crew  capricia
pi_217080456
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:38 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik ook niet. Maar daar gaat het de laatste 200 posts al niet meer over.
I know.
Ben ik ook schuldig aan. :D
Maar ik heb wel geleerd van jou/jullie. Ook niet slecht.
- Goethe, “Faust”
  zondag 16 maart 2025 @ 23:40:57 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217080461
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:40 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
O man.......... die mogelijkheden zijn er toch al? Wat laat ik je nou de hele tijd zien!?
nee die zijn er niet
Dan is het gelijk een bejaardenhuis en die wil men niet bouwen
kijk maar zelf
pi_217080500
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]
I know.
Ben ik ook schuldig aan. :D
Maar ik heb wel geleerd van jou/jullie. Ook niet slecht.
Heeft het topic toch nog enigszins nut (gehad) ^O^
.
  zondag 16 maart 2025 @ 23:47:56 #246
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217080503
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee die zijn er niet
Dan is het gelijk een bejaardenhuis en die wil men niet bouwen
kijk maar zelf
Misschien moet jij dan je bril eens opzetten, want die zijn er wel degelijk! En nog wel met meer faciliteiten die jouw wensen ver overstijgen ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 16-03-2025 23:53:03 ]
pi_217080606
Ik zal @TS eens even blij maken:

.
pi_217081366
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:40 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
TS wil niet zien dat wat hij wil er allang is, want dan kan hij niet meer klagen.

Deze staat vlak bij mij: https://www.woonzorg.nl/complexen/de-zonneflat

quote:
Aansprekend appartement met een zeer ruime slaapkamer. De woning is geheel gelijkvloers en gelegen in een complex vlakbij een uitgebreid overdekt winkelcentrum. Het complex is voorzien van een lift en is recent verduurzaamd. De woning heeft een ruime slaapkamer gelegen aan balkon- of galerijzijde. De woning is voorzien van een ruime badkamer en de keuken is apart gelegen van de woonkamer. De woningen liggen op de 1e tot en met 10e verdieping, waarbij de hoogst gelegen appartementen een prachtig uitzicht bieden richting de stad Groningen.

De appartementen zijn verdeeld over twee flatgebouwen; één van tien etages en één van vier etages. Rondom de flats is een goed onderhouden tuin. Op de begane grond bevinden zich garages en bergingen. Het is mogelijk een garage te huren. Alle etages zijn met de lift bereikbaar. In de nabijheid is een groot winkelcentrum, apotheekdienst en zorgvoorzieningen. Voor het complex bevindt zich een bushalte. Bewoners kunnen gebruik maken van een gezamenlijke recreatieruimte. Deze bevindt zich in een naastgelegen gebouw. Huurders kunnen meedoen met diverse activiteiten in het naastgelegen gebouw ’t Hoogholt zoals sjoelen, kaarten, bingo en dergelijke. In het wooncomplex is een bewonersconsulent werkzaam.
Echt elke wat grotere plaats heeft dit.
pi_217083507
ND met een duidelijke uitleg voor deze wijziging:

quote:
Gemeenten zijn sinds 2015 verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wmo, waarin ook de zorg voor thuiswonende hulpbehoevenden is geregeld. Sinds 2019 geldt voor alle vormen van Wmo-hulp een eigen bijdrage, op dit moment 21 euro per maand. Het toenmalige kabinet zag een ‘pervers’ effect van de wet over het hoofd: veel mensen die toch al hulp kregen via de Wmo, bedankten hun werkster en namen er via de Wmo huishoudelijke hulp bij. Dat kostte ze niets extra’s boven op het bedrag dat ze toch al betaalden.

Vooral hulpbehoevenden met hogere inkomens deden dat, blijkt uit onderzoek dat het vorige kabinet liet doen. Die extra toeloop heeft aanzienlijke financiële gevolgen: in 2017 was de overheid 938 miljoen euro kwijt aan huishoudelijke hulp, in 2021 was dat bedrag al opgelopen tot 1,4 miljard euro.

Het aantal hulpbehoevenden met een hoger inkomen dat gebruikmaakt van huishoudelijke hulp via de Wmo, verdubbelde tussen 2019 en 2023 tot zo’n 90.000 cliënten. In veel gemeenten groeien de wachtlijsten snel.

Met de grote vergrijzingsgolf nog voor de boeg, is dat voor de overheid financieel niet vol te houden, waarschuwt de staatssecretaris.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)p-via-de-wmo-te-bete

Lijkt me duidelijk en goed dat daar wat aan gedaan gaat worden.
pi_217084431
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 12:11 schreef Hanca het volgende:
ND met een duidelijke uitleg voor deze wijziging:
[..]
https://www.nd.nl/nieuws/(...)p-via-de-wmo-te-bete

Lijkt me duidelijk en goed dat daar wat aan gedaan gaat worden.
Komt ook doordat gemeenten met steeds minder geld opgezadeld worden vanuit de Rijksoverheid.

Maar ik ben ook wel voor een inkomensafhankelijke bijdrage, al lijkt de grens waarop de eigen bijdrage omhoog gaat van 24000 euro bruto jaarinkomen voor een alleenstaande wel vrij laag.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')