Zelf heb ik 4 VVE's lopen bij Collin waaronder het probleem project.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:12 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Nog niet opgelost. De januari termijn die in februari gecorrigeerd was is uiteindelijk wel begin maart weer uitbetaald, maar de februari er maart termijn zijn nog steeds niet betaald. Misschien komt de februari termijn wel begin april, maar misschien ook niet. Dat die januari termijn 2 maanden later alsnog betaald is, is op zich wel rustgevend, maar het probleem is nog niet opgelost want er zijn nog steeds 2 termijnen achterstallig.
Een andere VVE loopt al 3,5 jaar zonder problemen.
BM C@pit@l II wordt ook afgelost. Zo te zien beiden met boeterentequote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:32 schreef Horsemen het volgende:
Via GvE komt er klaarblijkelijk ook een vervroegde aflossing aan van project 026948 BM C@pit@l III.
Dit project oorspronkelijk zou lopen tot maart 2028. Als het goed is inclusief een gedeeltelijke boeterente voor vervroegde aflossing.
Overigens nog geen mail over ontvangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mijn 2 VVE projecten 1 x 6% en 1 x 7%, inderdaad allebei geen direct leningen. Nu was het ten tijde van die ene met 6% wel zo dat ook de rentes bij andere Collin projecten lager was. Ik zie in mijn lijstje meegenomen projecten rond die tijd wel meer met 6% of 6,5%. Er waren in die tijd of iets erna zelfs nog lager rentes, tot wel 4,9% (ook direct leningen). Die 6% was dus niet echt lager dan andere projecten toen, zoals nu wel met deze nieuwe met 6,5%quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Overigens waren de bruto rentes bij de andere VVE projecten die ik heb lopen ook laag (5,5%-6%,6% en 7,0%) echter waren dit volgens mij geen direct leningen.
Ik heb ook nog wel enkele Capital Circle projecten waar ze zich eens mee bezig mogen houden. Al sturen ze voorlopig alleen maar een update dat ze er mee bezig zijn geweest en dat het niets op heeft geleverd. Nu heb ik van 3 projecten alleen maar de allereerste melding dat het bedrijf gestopt is of failliet is en verder totale radio stilte. Daarvan zijn er 2 afgeboekt in mijn account, zonder dat daar een update van is gekomen. En bij een vraag erover krijg je een totaal nietszeggend antwoord, 2 maanden later of zo.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Prima KOM. Als KOM nu ook eens achter de wanbetalers van capital circle aan gaat zoals bijvoorbeeld de Imker die vrolijk zijn bedrijf doorzet en ons niet wil betalen dan zou ik ook mee kunnen Juichen.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
B.B. Toussaintstraat 19-3 is een etage van ongeveer 56 m2 met woz waarde 356k. Amsterdam heeft gekke verkoop prijzen maar wat deze voormalige taxateur hier de crowd voortovert klopt niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is dan mogelijk weer met de aangekondigde opgaaf werkelijk rendement tot de werkelijkheid te reduceerbaar (als dat lager isquote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:48 schreef Soulfreak het volgende:
Maar met de plannen voor een hoger fictief rendement voor beleggingen in 2026 ga ik wel boven dat bedrag van de algemene heffingskorting uitkomen. Dat is dus iets waar ik wel rekening mee ga houden.
In 1991 bracht de pier toch nog alles bij elkaar opgeteld één gulden op bij verkoop...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:52 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
ik denk dat de waarde van zo'n pier bij een default weleens minimaal kan zijn.
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:16 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ook bij Emmerik (zelfde (mede-)geldnemer holding) mist er nog steeds anderhalve maand rente, vraag me af of de deelnemers zicht dit wel realiseren. Op mijn vraag vorig jaar hierover hefet heeft mij als reactie gegeven dat de er nog steed een claim zou liggen ter grote van die resterende rente.Misschien hebben ze meegelezen ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat CCF heeft binnengeharkt met Proc*de H*lding moet ook gigantisch zijn met zelfs een aantal in gang gezette executieveilingen en inmiddels wordt de ik-weet-niet-hoeveelste-betalingsafspraak wéér niet nagekomen. Met dit project weet ik zeker dat de belangen van investeerders geen hele hoge prioriteit hebben bij CCF. Ben benieuwd wat er met de verschillende platforums gaat gebeuren tijdens een flinke recessie wanneer het geld niet meer overal tegen de plinten opklotst.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
...
Collin heeft dit (terecht) wel goed voor zichzelf geregeld (allerlei extra kosten die in rekening worden gebracht) maar heeft dit nog steeds niet geregeld voor ons.
...
Ik investeer op dit moment eigenlijk alleen nog maar bij NLI, qua gerealiseerd rendement voor investeerders volgens mij veruit het beste crowdfund platform in Nederland. Ze hebben wel wat minder vaak projecten open dan andere platofrms, maar meestal zijn het grotere projecten en (gezien het behaald historisch rendement na afschrijvingen) ook kwalitatief beter dan elders.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:52 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Donderdag bij NLI deel twee van geld in zee gooien. Eerste hypotheek maar desondanks lijkt het mij een investering met hoog risico, ik denk dat de waarde van zo'n pier bij een default weleens minimaal kan zijn.
NLI wordt hier eigenlijk nooit genoemd, zijn er nog wel mensen die daar investeren?
Ik investeer af en toe bij NLI, als ik een min of meer courant object zie dat gedekt wordt door hypotheek. Verreweg de meeste projecten laat ik liggen omdat het heel vaak stapelfinancieringen zijn samen met een grootbank en omdat ik meestal geen zin heb om die enorme lappen tekst te lezen waarbij het vern****** juist is dat wat er niet staat..... Ik ben benieuwd hoe het NLI zal vergaan als serieus de klad komt in de economie...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:48 schreef JP01 het volgende:
[..]
Ik investeer op dit moment eigenlijk alleen nog maar bij NLI, qua gerealiseerd rendement voor investeerders volgens mij veruit het beste crowdfund platform in Nederland. Ze hebben wel wat minder vaak projecten open dan andere platofrms, maar meestal zijn het grotere projecten en (gezien het behaald historisch rendement na afschrijvingen) ook kwalitatief beter dan elders.
Als dat de oorzaak is van de reactie hebben we hier toch weer iets bereiktquote:
[ Bericht 14% gewijzigd door proxydude op 26-03-2025 13:45:04 ]
Dit mag best in een spoiler wat mij betreftquote:
SIG Willem van Otterloostr 7 Hengelo afgelost, april 2022 100% financiering bij SIG 190k, nu in de sale vr 250k , de exploitatie was vlgs de FA toen niet budget-neutraal, indien verhuurd toch nog wat ¤ aan overgehouden neem ik aan.quote:Op woensdag 26 maart 2025 15:24 schreef FINONAF het volgende:
SIG in een nieuw jasje.
https://sameningeld.nl/
Investeerdersomgeving lijkt exact hetzelfde te zijn.
ik heb wel een default bij Nli, die inderdaad enorme lappen tekst gooi ik in ChatGPT gaat primaquote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik investeer af en toe bij NLI, als ik een min of meer courant object zie dat gedekt wordt door hypotheek. Verreweg de meeste projecten laat ik liggen omdat het heel vaak stapelfinancieringen zijn samen met een grootbank en omdat ik meestal geen zin heb om die enorme lappen tekst te lezen waarbij het vern****** juist is dat wat er niet staat..... Ik ben benieuwd hoe het NLI zal vergaan als serieus de klad komt in de economie...
0% default daarmaar het rommelt bij wer*khorst en faza*ntstraat van dezelfde leningnemer.
Deze is ook afgelostquote:Op woensdag 26 maart 2025 15:50 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Beste investeerder,
Je hebt geïnvesteerd in het project Willem van Otterloostraat 7 in Hengelo. De hypotheek is op 24-03-2025 vervroegd afgelost.
Was 5,2% tot april 2027
6 maanden boete
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |