abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217143159
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:46 schreef InVestEerder het volgende:
Dat gedoe met die garageboxen in Erfurt is ook nog steeds niet om vrolijk van te worden.
Ook bij Emmerik (zelfde (mede-)geldnemer holding) mist er nog steeds anderhalve maand rente, vraag me af of de deelnemers zicht dit wel realiseren. Op mijn vraag vorig jaar hierover hefet heeft mij als reactie gegeven dat de er nog steed een claim zou liggen ter grote van die resterende rente.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217144800
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:16 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ook bij Emmerik (zelfde (mede-)geldnemer holding) mist er nog steeds anderhalve maand rente, vraag me af of de deelnemers zicht dit wel realiseren. Op mijn vraag vorig jaar hierover hefet heeft mij als reactie gegeven dat de er nog steed een claim zou liggen ter grote van die resterende rente.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is mij ontgaan dat er nog iets openstond bij Emmerik.

Wacht alleen wel op mijn aflossing of update bij Gümbel.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 18:35:00 #178
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_217145255
quote:

[..]

SPOILER
Ahh.. dit was óók aan mijn aandacht ontglipt. Daar moet CRE dan maar eens even snel werk van gaan maken. Is inmiddels al een half jaar na dato, dus het wordt hoog tijd voor actie.
pi_217146779
quote:

[..]

SPOILER
Het is mij ook ontgaan.
Het project staat in het overzicht afgeronde projecten maar eigenlijk klopt dat dan niet.
pi_217154718
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 17:35 schreef quepos het volgende:
Wacht alleen wel op mijn aflossing of update bij Gümbel.
Maar daar komt nog welke elke maand rente, een update "Wij verwachten u hierover begin 2025 meer duidelijkheid te kunnen geven" zou inderdaad wel wenselijk zijn.
pi_217163650
Een nieuwe CCF op de maandagmorgen

Z*rg do** Pu*k
¤ 40.000 | 9,5 % rente | 60 maanden --> gezien de discussie rond schijnzelfstandigheid vind ik hem te risicovol.
pi_217164455
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:31 schreef Ricky86 het volgende:
Een nieuwe CCF op de maandagmorgen

Z*rg do** Pu*k
¤ 40.000 | 9,5 % rente | 60 maanden --> gezien de discussie rond schijnzelfstandigheid vind ik hem te risicovol.
Het risico van schijnzelfstandigheid (afgezien van de hele discussie, kent iemand een recente uitspraak met veroordeling wegens schijnzelfstandigheid?) is denk ik hier niet echt een groot risico. Als ik het zo lees verleent rechtreeks zorg (pgb?) aan een vijftal clienten. Bij bemiddeling is het erg afhankelijk hoe het wordt ingericht en uitgevoerd wat bepaalt waar het echte schijnzelfstandigheidsricsico ligt, als het er al is.

Ik zie het risico veel meer in de dekking en echte doel, want als ik de bni zie schat ik zo in dat er bijvoorbeeld van een deel van het bedrag gewoon een auto wordt gekocht. Op zich natuurlijk niets mis mee, maar waarom staat dat er dan niet? En wat staat er nog meer niet wat mogelijk wel relevant kan zijn? Het zou me bijvoorbeeld niet verbazen dat ze nog net zo lang geleden verhuisd is en het allemaal toch wat duurder is uitgevallen dan eerst was verwacht. Nu is de rente ook best flink dus daarbij hoort ook een bepaald (extra) risico.

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 24-03-2025 13:52:36 ]
pi_217165120
CCF

DDI Vastgoed vervroegd afgelost 42673
6,0%.
liep tot 1-7-25
pi_217165481
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:09 schreef tnhb het volgende:

[..]
Het risico van schijnzelfstandigheid (afgezien van de hele discussie, kent iemand een recente uitspraak met veroordeling wegens schijnzelfstandigheid?) is denk ik hier niet echt een groot risico. Als ik het zo lees verleent rechtreeks zorg (pgb?) aan een vijftal clienten. Bij bemiddeling is het erg afhankelijk hoe het wordt ingericht en uitgevoerd wat bepaalt waar het echte schijnzelfstandigheidsricsico ligt, als het er al is.

Ik zie het risico veel meer in de dekking en echte doel, want als ik de bni zie schat ik zo in dat er bijvoorbeeld van een deel van het bedrag gewoon een auto wordt gekocht. Op zich natuurlijk niets mis mee, maar waarom staat dat er dan niet? En wat staat er nog meer niet wat mogelijk wel relevant kan zijn? Het zou me bijvoorbeeld niet verbazen dat ze nog net zo lang geleden verhuisd is en het allemaal toch wat duurder is uitgevallen dan eerst was verwacht. Nu is de rente ook best flink dus daarbij hoort ook een bepaald (extra) risico.
Mee eens. zou goed kunnen dat mevrouw wat andere kosten, zoals bijvoorbeeld belasting, over het hoofd heeft gezien. Je bent jong en je wil wat. :) Afijn met lineaire aflossing, 9.5% rente, tweede hypotheek en meerekenende partner is die nog niet zo slecht lijkt mij.
pi_217165496
Wel knap dat je op je 24e 3,5 ton loskrijgt bij de bank als zzp'er, haar vriendin zal ook wel goed verdienen. Neem hem zeker ruim mee, mits ik de kans daartoe krijg. Ga niet als een autist F5'en.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217166524
Tri* Investm*nt nu bij een ander fonds Vider* zonnepark via duurzaam investeren voor de tweede keer te laat met rente betalen. Gaat een patroon worden
pi_217167169
Ccf update th*ll*rt

SPOILER
pi_217167628
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 17:34 schreef zeeland6 het volgende:
SPOILER
:?

[ Bericht 10% gewijzigd door nostra op 24-03-2025 20:56:34 ]
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217167954
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:26 schreef Fredericm het volgende:
Tri* Investm*nt nu bij een ander fonds Vider* zonnepark via duurzaam investeren voor de tweede keer te laat met rente betalen. Gaat een patroon worden
Dat kan toeval of pech zijn natuurlijk, maar ik ben blij dat ik maar aan één triootje mee doe. Volgens mij heb ik toen nog gewaarschuwd dat deze club onder veel verschillende namen projecten aanbood bij DI.
pi_217168768
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:15 schreef nostra het volgende:

[..]
:?
jij denkt laat ik het eens buiten de spoiler zetten. :R
pi_217169691
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 19:50 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
jij denkt laat ik het eens buiten de spoiler zetten. :R
Ah scusi, weer in spoiler gezet.
pi_217172892
Een nieuwe direct bij collin van 6,5%!!!

Netto 2,5%!!!
pi_217172971
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:09 schreef quepos het volgende:

Netto 2,5%!!!
Betreft de VVE zie ik. Onlangs las ik hier een bericht over betalingsproblemen binnen een VVE. Heeft iemand meer informatie over hoe dit probleem uiteindelijk is opgelost? Ik ben ook benieuwd hoe de zekerheden in dit geval kunnen worden uitgewonnen.
pi_217173524
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:09 schreef quepos het volgende:

Netto 2,5%!!!
Dit kan alleen mogelijk nog interessant zijn voor investeerders vanuit een BV naar dan is het nog steeds geen vetpot
pi_217173568
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:16 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Betreft de VVE zie ik. Onlangs las ik hier een bericht over betalingsproblemen binnen een VVE. Heeft iemand meer informatie over hoe dit probleem uiteindelijk is opgelost? Ik ben ook benieuwd hoe de zekerheden in dit geval kunnen worden uitgewonnen.
Nog niet opgelost. De januari termijn die in februari gecorrigeerd was is uiteindelijk wel begin maart weer uitbetaald, maar de februari er maart termijn zijn nog steeds niet betaald. Misschien komt de februari termijn wel begin april, maar misschien ook niet. Dat die januari termijn 2 maanden later alsnog betaald is, is op zich wel rustgevend, maar het probleem is nog niet opgelost want er zijn nog steeds 2 termijnen achterstallig.
Een andere VVE loopt al 3,5 jaar zonder problemen.
pi_217173729
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dit kan alleen mogelijk nog interessant zijn voor investeerders vanuit een BV naar dan is het nog steeds geen vetpot
Iets om rekening mee te houden, een relatief groot deel van crowdfunders zal wel onder het heffingsvrij vermogen box 3 zitten, waardoor ze geen belasting daarover betalen. Voor die groep is de netto opbrengst een stuk hoger. Zodoende komen dit soort projecten ook wel vol.

ECB rente daalt al 9 maanden lang, dit ga je dus steeds vaker bij crowdfunding projecten terugzien.
pi_217173754
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 13:37 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Over lang duren gesproken, bij HCN duurt het ook al erg lang voor Mido Woerden uitgeboekt wordt. Betaalvervoek was 28 februari, nu al bijna 3 weken geleden.
Mido vandaag uitgeboekt. Een aantal investeerders waren op vakantie en konden (blijkbaar) vanaf hun vakantieadres niet online bankieren. Uiteindelijk heeft het nog eens een paar dagen langer geduurd omdat de ondernemers bij het doen van hun KYC (bedrijfsverificatie bij OPP) in eerste instantie een verkeerde UBO-registratie hadden aangeleverd.
pi_217173972
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:28 schreef JP01 het volgende:

[..]
Iets om rekening mee te houden, een relatief groot deel van crowdfunders zal wel onder het heffingsvrij vermogen box 3 zitten, waardoor ze geen belasting daarover betalen. Voor die groep is de netto opbrengst een stuk hoger. Zodoende komen dit soort projecten ook wel vol.

ECB rente daalt al 9 maanden lang, dit ga je dus steeds vaker bij crowdfunding projecten terugzien.
Ik betaal nu al sinds 2022 geen belasting meer om een andere reden. Ik heb geen box 1 inkomen, afgezien van een klein bedrag vanwege een lage hypotheekschuld/afbouw wet Hillen En mijn box 3 belasting plus dat beetje box 1 is minder dan de algemene heffingskorting waardoor ik niets betaal. Maar met de plannen voor een hoger fictief rendement voor beleggingen in 2026 ga ik wel boven dat bedrag van de algemene heffingskorting uitkomen. Dat is dus iets waar ik wel rekening mee ga houden.
pi_217174959
Uitkering Belhamels KoM
SPOILER
pi_217175209
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 13:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Uitkering Belhamels KoM
SPOILER
Prima KOM. Als KOM nu ook eens achter de wanbetalers van capital circle aan gaat zoals bijvoorbeeld de Imker die vrolijk zijn bedrijf doorzet en ons niet wil betalen dan zou ik ook mee kunnen Juichen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')