abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 20:28:45 #211
441859 crew  Lenny77
pi_217078086
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nou lekker gezellig weer.
Zou er een kern van waarheid in kunnen zitten?
Misschien ben je irl wel een positieve vent ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217078726
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2025 10:14 schreef HSG het volgende:
in mijn contract staat dat ik 40 uur per week werk
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:14 schreef HSG het volgende:
Ik heb een contract van 36 uur
Ja wat is het nou?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217080079
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:18 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Ja wat is het nou?
Goed gezien. Het is 36 maar werk 40 voor de extra verlofuren.
Corporate translator
pi_217080630
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2025 22:44 schreef HSG het volgende:

[..]
Goed gezien. Het is 36 maar werk 40 voor de extra verlofuren.
Welk werk doe je dan, als ik vragen mag?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217081471
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 00:14 schreef r_one het volgende:

[..]
Werk waar ik blij van wordt.
Corporate translator
pi_217081569
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 00:14 schreef r_one het volgende:

[..]
Vermoedelijk bij de Rijksoverheid, daar zie ik dat heel veel mensen doen.

Effectief doen de meesten in 40 uur niet meer dan in 36 uur, maar het levert wel een bak extra vakantiedagen op.
pi_217082586
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zou er een kern van waarheid in kunnen zitten?
Misschien ben je irl wel een positieve vent ^O^
Zit er een kern van waarheid in? Vast.

Heb ik op basis van je zeik post zélf zin om met jóu af te spreken? Nee, want je bent minstens zo vermoeiend als waar je mij van beschuldigt.

Vandaar mijn opmerking 'nou lekker gezellig weer'. Zoals ik eerder zei: het moet wel van twee kanten komen, en met dit soort negatieve types zoals jij heb ik zelf ook geen zin om af te spreken.
pi_217082606
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:09 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]

Effectief doen de meesten in 40 uur niet meer dan in 36 uur, maar het levert wel een bak extra vakantiedagen op.
Ik zou ook 40 u kunnen gaan werken maar dan ben ik vrijdagmiddagen niet meer vrij. Bovendien ga ik niet op vakantie omdat ik geen vrienden heb die op vakantie met mij willen,en alleen reizen ben ik na 2023 mee gestopt (voldoende gedaan en ben klaar met alleen reizen). Dus wat zou ik met die vakantiedagen moeten in godsnaam?
pi_217082913
Het is maandag en ik heb moeite om mezelf te motiveren om te werken. Volledige week alleen vrijdagmiddag vrij.

Heeft iemand hier tips voor? Want een echte workaholic zou al vanaf 7 uur keihard bezig zijn met veel plezier en doorzettingsvermogen. Hoe word ik zo?
pi_217083345
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
dit soort negatieve types zoals jij
_O-
pi_217083868
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Want een echte workaholic zou al vanaf 7 uur keihard bezig zijn met veel plezier en doorzettingsvermogen. Hoe word ik zo?
Cocaïne
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 13:18:34 #222
441859 crew  Lenny77
pi_217084100
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Zit er een kern van waarheid in? Vast.

Heb ik op basis van je zeik post zélf zin om met jóu af te spreken? Nee, want je bent minstens zo vermoeiend als waar je mij van beschuldigt.

Vandaar mijn opmerking 'nou lekker gezellig weer'. Zoals ik eerder zei: het moet wel van twee kanten komen, en met dit soort negatieve types zoals jij heb ik zelf ook geen zin om af te spreken.
:D
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 13:19:06 #223
441859 crew  Lenny77
pi_217084109
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Het is maandag en ik heb moeite om mezelf te motiveren om te werken. Volledige week alleen vrijdagmiddag vrij.

Heeft iemand hier tips voor? Want een echte workaholic zou al vanaf 7 uur keihard bezig zijn met veel plezier en doorzettingsvermogen. Hoe word ik zo?
Dat kan je niet worden.. dat ben je.
En jij bent het niet.
En dat is helemaal prima! Wees blij
pi_217084416
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 12:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Cocaïne
Peperduur en je gaat er sterretjes van zien. Ooit geprobeerd in mijn wat wildere jaren, nooit meer. :r
pi_217084420
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat kan je niet worden.. dat ben je.
En jij bent het niet.
En dat is helemaal prima! Wees blij
Oh dus het is niet zo heel gek om geen carrièretijger te zijn zonder 9-5 mentaliteit die altijd tot het uiterste wil gaan?
pi_217084600
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Oh dus het is niet zo heel gek om geen carrièretijger te zijn zonder 9-5 mentaliteit die altijd tot het uiterste wil gaan?
Welnee. Het gros van de mensen aan de universiteit(en), heeft die attitude.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217084669
quote:

[..]
Nee. Dat hebben de meeste Nederlanders niet, we zijn niet voor niet het land met de meeste parttimers in de wereld. Werken doe je om te leven, niet andersom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 15:25:16 #228
441859 crew  Lenny77
pi_217085299
quote:

[..]
Nee natuurlijk niet.
Ik ben niet jaloers op die mensen.

(En dan werk ik zelf al veel)
pi_217085345
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:09 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]

Of in het onderwijs. Daar sparen ze 2 weken x4 uur meer werken op tot een ADV-dag.
.
pi_217085367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal

Jullie kennen vast wel workaholics of misschien ben je er zelf een. Van die mensen die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat hun mail lopen te checken van werk. Die ook als je ze om 10 uur 's avonds mailt meteen antwoorden met een email van maar één regel zonder hoofdletters (want druk druk druk). Van die mensen die bij alles zeggen van ja dat pak ik wel op, ja ik blijf nog wel even wat langer, ja dat weet ik wel. Van die mensen die eigenhandig de werkzaamheden van het halve team doen.

Nou hoe word je er zo één? Want ik ben dus echt totaal niet zo zelf.

Mijn werk interesseert me echt geen ene zak heel eerlijk gezegd. Ik klap het liefst nog voor vijven mijn laptop al dicht, na mijn werk ben ik vergeten wat ik überhaupt voor werk doe.

'Waar werk je?' Ga ik niet zeggen is allemaal geheim, maar ik werk binnen de ICT branche.

'Waarom zoek je niet een andere baan?' Ten eerste omdat ik een hekel heb aan solliciteren. Ik ben slecht in mensen aankijken dus dan word je vaak al niet aangenomen en heeft een sollicitatiegesprek dus ook weinig zin. Ten tweede omdat dit voldoende verdient dus er is geen noodzaak om een andere baan te zoeken. Ten derde omdat ik geen werk kan bedenken dat én leuker is dan dit én vergelijkbaar verdient.

'Waarom begin je niet voor jezelf?' Ondernemen zit in je bloed dat is die VOC mentaliteit, en bij mij zit dat niet in het bloed. Ik zou niet weten wat ik zou moeten verkopen qua goederen of diensten voor een winstgevende onderneming.

Dus als je gewoon een normale baan in de ICT hebt, hoe word je dan workaholic?
Haha, dit is een heerlijke post. Je klinkt niet alleen totaal geen workaholic, maar je hebt er ook echt nul interesse in om er een te worden. Dat maakt het een beetje alsof je vraagt: "Hoe word ik een fanatieke sporter terwijl ik sporten haat en liever op de bank chips eet?" 😆

Maar goed, stel dat je écht workaholic wilt worden, dan heb je een paar opties:

Kweek een obsessie – Workaholics zijn vaak geobsedeerd met hun werk, meestal omdat ze het óf echt leuk vinden, óf er een diepe onzekerheid achter zit (zoals altijd de beste willen zijn). Misschien kun je jezelf een irrationele angst aanpraten, zoals "Als ik niet keihard werk, lig ik er binnen een jaar uit."

Maak je werk je identiteit – Stop met denken "Dit is gewoon een baan", en begin te geloven dat "Ik besta om dit werk te doen". Praat er de hele tijd over, zelfs als niemand erom vraagt. Draag merchandise van je bedrijf.

Omring jezelf met workaholics – Mensen zijn kuddedieren. Als je alleen maar mensen om je heen hebt die 60+ uur per week maken, dan voelt het normaal om dat ook te doen.

Sloop je vrije tijd – Zorg dat je geen hobby’s meer hebt. Geen games, geen Netflix, geen sportschool, niks. Dan blijft er vanzelf maar één ding over: werk.

Begin met caffeine en eindig met stress – Drink de hele dag koffie en ontwikkel een lichte mate van paniek als je niet direct je inbox leegt.

Maar eerlijk gezegd… waarom zou je? Je hebt een baan die genoeg betaalt, je hoeft er niet méér van te doen dan nodig is, en je hebt na werktijd nog gewoon een leven. Klinkt eigenlijk best chill. 😎
pi_217085581
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 15:32 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Haha, dit is een heerlijke post. Je klinkt niet alleen totaal geen workaholic, maar je hebt er ook echt nul interesse in om er een te worden. Dat maakt het een beetje alsof je vraagt: "Hoe word ik een fanatieke sporter terwijl ik sporten haat en liever op de bank chips eet?" 😆

Maar goed, stel dat je écht workaholic wilt worden, dan heb je een paar opties:

Kweek een obsessie – Workaholics zijn vaak geobsedeerd met hun werk, meestal omdat ze het óf echt leuk vinden, óf er een diepe onzekerheid achter zit (zoals altijd de beste willen zijn). Misschien kun je jezelf een irrationele angst aanpraten, zoals "Als ik niet keihard werk, lig ik er binnen een jaar uit."

Maak je werk je identiteit – Stop met denken "Dit is gewoon een baan", en begin te geloven dat "Ik besta om dit werk te doen". Praat er de hele tijd over, zelfs als niemand erom vraagt. Draag merchandise van je bedrijf.

Omring jezelf met workaholics – Mensen zijn kuddedieren. Als je alleen maar mensen om je heen hebt die 60+ uur per week maken, dan voelt het normaal om dat ook te doen.

Sloop je vrije tijd – Zorg dat je geen hobby’s meer hebt. Geen games, geen Netflix, geen sportschool, niks. Dan blijft er vanzelf maar één ding over: werk.

Begin met caffeine en eindig met stress – Drink de hele dag koffie en ontwikkel een lichte mate van paniek als je niet direct je inbox leegt.

Maar eerlijk gezegd… waarom zou je? Je hebt een baan die genoeg betaalt, je hoeft er niet méér van te doen dan nodig is, en je hebt na werktijd nog gewoon een leven. Klinkt eigenlijk best chill. 😎
Mensen die serieus op deze gast in gaan en hem ook nog eens van tips voorzien :'). Hij maakt al jarenlang alleen maar topics om mensen te irriteren (vroeger onder een andere naam), serieus advies negeert ie ("ja maar ..."). Kritiek kan hij absoluut niet tegen, en verder gooit er wat domme one-liners in waar mensen dan op reageren om ze vervolgens weer af te zeiken.
pi_217091419
quote:
99s.gif Op maandag 17 maart 2025 15:56 schreef Feola het volgende:

[..]
Mensen die serieus op deze gast in gaan en hem ook nog eens van tips voorzien :'). Hij maakt al jarenlang alleen maar topics om mensen te irriteren (vroeger onder een andere naam), serieus advies negeert ie ("ja maar ..."). Kritiek kan hij absoluut niet tegen, en verder gooit er wat domme one-liners in waar mensen dan op reageren om ze vervolgens weer af te zeiken.
Krijg steeds meer het idee van een slimme en chronische trol. Diverse topics krijgen hele vreemde wendingen of blijven als open einde staan zonder feed back van PEZ
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217092308
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 07:53 schreef blomke het volgende:

[..]
Krijg steeds meer het idee van een slimme en chronische trol. Diverse topics krijgen hele vreemde wendingen of blijven als open einde staan zonder feed back van PEZ
Dit is toch gewoon een valide vraag voor een topic?

Ik kan wel 60 u per week besteden aan mijn werk maar ik krijg daar geen cent meer voor betaald. Dus vandaar de vraag hoe word je workaholic? Hoe brengen de mensen dat op, wat motiveert hen ?
  Moderator dinsdag 18 maart 2025 @ 12:25:51 #234
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217093812
quote:
99s.gif Op maandag 17 maart 2025 15:56 schreef Feola het volgende:

[..]
1000% dit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door dick_laurent op 18-03-2025 14:09:55 ]
pi_217094429
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 09:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dit is toch gewoon een valide vraag voor een topic?

Ik kan wel 60 u per week besteden aan mijn werk maar ik krijg daar geen cent meer voor betaald. Dus vandaar de vraag hoe word je workaholic? Hoe brengen de mensen dat op, wat motiveert hen ?
Je hebt al antwoord gekregen. Jij kan geen workahlic worden.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_217094497
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 12:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
1000% dit.

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo maar op mensen stempels plakken terwijl jij daar niet voor hebt gestudeerd, de persoon niet kent en daar niet om wordt gevraagd is wel echt not done.

Daarbij is 'autistisch zijn' geen 'serious issue'. Als je dat denkt, heb je geen enkele ervaring daarmee. Ik zie, als vader van een autistische dochter, trouwens geen autisme zoals die zich bij mijn dochter ontvouwt bij TS. Wel veel onzekerheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator dinsdag 18 maart 2025 @ 13:53:37 #237
Dick Laurent Is Dead
pi_217094525
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 13:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo maar op mensen stempels plakken terwijl jij daar niet voor hebt gestudeerd, de persoon niet kent en daar niet om wordt gevraagd is wel echt not done.

Daarbij is 'autistisch zijn' geen 'serious issue'. Als je dat denkt, heb je geen enkele ervaring daarmee. Ik zie, als vader van een autistische dochter, trouwens geen autisme zoals die zich bij mijn dochter ontvouwt bij TS. Wel veel onzekerheid.
Je mag het voor hem opnemen als je dat nodig vindt, maakt mij niets uit. En het autistische spectrum kent heel erg veel vormen en gradaties, dat zou jij ook moeten weten. Daarnaast slaat mijn opmerking 'serious issues' niet alleen op de mogelijkheid dat TS autistisch is maar op zijn gehele staat zoals hij deze beschrijft. Je leest het zodoende nogal met oogkleppen heb ik het idee. Misschien eerst even de hele waslijst aan 'issues' die hij zelf over zichzelf omschrijft doorlezen in al zijn topics en dan nog een keer terugkomen om hem te verdedigen :W
pi_217094560
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 13:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Je mag het voor hem opnemen als je dat nodig vindt, maakt mij niets uit. En het autistische spectrum kent heel erg veel vormen en gradaties, dat zou jij ook moeten weten. Daarnaast slaat mijn opmerking 'serious issues' niet alleen op de mogelijkheid dat TS autistisch is maar op zijn gehele staat zoals hij deze beschrijft. Je leest het zodoende nogal met oogkleppen heb ik het idee. Misschien eerst even de hele waslijst aan 'issues' die hij zelf over zichzelf omschrijft doorlezen in al zijn topics en dan nog een keer terugkomen om hem te verdedigen :W
Ik 'verdedig' niemand. Ik geef aan dat het plakken van stempels op iemand waarvoor je allereerst een serieuze studie moet doen en dan ook nog eens een persoonlijke diagnose moet stellen absoluut niet kan. Hiermee doe je niet alleen TS te kort, maar ook alle mensen die wel de diagnose autisme of narcisme hebben. Het is een soort schelden met diagnoses, wat jij doet. Dat kan gewoon absoluut niet.
  Moderator dinsdag 18 maart 2025 @ 14:01:10 #239
Dick Laurent Is Dead
pi_217094582
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik 'verdedig' niemand. Ik geef aan dat het plakken van stempels op iemand waarvoor je allereerst een serieuze studie moet doen en dan ook nog eens een persoonlijke diagnose moet stellen absoluut niet kan. Hiermee doe je niet alleen TS te kort, maar ook alle mensen die wel de diagnose autisme of narcisme hebben. Het is een soort schelden met diagnoses, wat jij doet. Dat kan gewoon absoluut niet.
Mag je vinden. Ik zeg vrij duidelijk "ik denk" dat hij X of X moet zijn gebaseerd op zijn lang gedocumenteerde gedrag op dit forum. Dat is een mening/gedachte en geenszins een diagnose. Dat maak jij er nu zelf van.
pi_217094613
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Mag je vinden. Ik zeg vrij duidelijk "ik denk" dat hij X of X moet zijn gebaseerd op zijn lang gedocumenteerde gedrag op dit forum. Dat is een mening/gedachte en geenszins een diagnose. Dat maak jij er nu zelf van.
Het is geen 'vinden'. Jij concludeert dat iemand 'raar' doet op een forum en drukt daar dan zeer discutabel een diagnose op. Daarmee alle mensen met daadwerkelijk die diagnose trouwens ook wegzettend als mensen raar en afwijkend gedrag.

Gewoon niet doen. Noem iemand een aandachtszoeker, een troll, een aansteller, een zeikerd of wat dan ook, als je dat graag wil. Maar gebruik geen echte diagnoses om mensen mee neer te zetten als raar, zoals jij nu doet. Want je beschadigt zo mensen die die diagnose daadwerkelijk hebben.

Want of iemand autisme heeft, dat is geen 'mening'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')