Maar die stapelbedden zijn toch helemaal niet nodig als je staand moet slapen?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Bovendien werd er gesproken over “desnoods acht mensen per cel”. Kennelijk is een gevangeniscel in Nederland 10m2. Dat is echt ramvol, zelfs als je creatief zou worden met stapelbedden.
Ik probeerde een nog enigszins humane oplossing te bedenken. Maar bij acht mensen op 10m2 heeft een vleesvarken in Nederland meer ruimte.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:54 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar die stapelbedden zijn toch helemaal niet nodig als je staand moet slapen?
Het moment dat de belastingbetaler niet meer op hoeft te draaien voor de kosten van het opsluiten van misdadigers, is dat direct een hele grote besparing.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:32 schreef knoopie het volgende:
[..]
Kan je eens een voorbeeld geven waar privatiseren van publieke voorzieningen daadwerkelijk kosten bespaard heeft?
Ik zou dan meteen voor schaalvergroting gaan. Allemaal losse kleine gevangenissen kost je veel meer.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
Het valt op dat er (uiteraard vanuit de te verwachten hoek) mensen in de bres springen voor criminelen. Hoe laag kan je zakken. Gevangenissen zijn er om deze mensen te straffen en uit de samenleving te verwijderen. Dat dienen dus ook onprettige plekken te zijn waar zulke criminelen hard kunnen worden aangepakt.
Verder vind ik dit idee van de PVV geen goed idee, want je moet criminelen wel scheiden, anders wordt het lastiger zulk gespuis onder controle te houden. Misschien een goed idee eens wat meer gevangenissen bij te bouwen.
De criminele leiders kan men niet isoleren of beletten om nieuwe criminelen te maken, aangezien er geen eenheden zijn die de landsgrenzen willen of kunnen bewaken.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
want je moet criminelen wel scheiden, anders wordt het lastiger zulk gespuis onder controle te houden. Misschien een goed idee eens wat meer gevangenissen bij te bouwen.
Vanwaar teruggrijpen naar het verleden ? Afleidingspoging ?quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tewerkstellen, daar waren extreemlinkse regimes meer van.
Niemand hier springt in de bres voor criminelen. Wel is er een volksvertegenwoordiger met een idiote uitspraak die wordt afgekeurd.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
Het valt op dat er (uiteraard vanuit de te verwachten hoek) mensen in de bres springen voor criminelen.
Alsjeblieft niet zeg. Dan krijg je als in de VS besparing op basale dingen als voeding en weet ik wat. Lijkt me niet bevorderlijk voor het recidivecijfer.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:16 schreef capricia het volgende:
Er worden overigens al commerciële bedrijven ingezet om gevangenen te bewaken.
Hier een vacature.
https://www.werkenbijg4s.(...)an-den-rijn-2024-632
Dit bedrijf heeft al geopperd hele gevangenissen te kunnen managen. Ik vind het de moeite van het onderzoek waard. Met een beetje gezonde concurrentie kunnen de kosten van 400 euro per dag per gedetineerde vast wel naar beneden.
Het werd wel wat meer gebruikt...quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:30 schreef recursief het volgende:
[..]
Google eens op de (Duitse) term "Stehbunker". Dan wordt duidelijk waar de referentie naar Auschwitz vandaan komt.
Dit, 8 pax op 10m2 is belachelijk. Twee is prima te doen. Voor dienstplichtigen was vroeger 4m2 per persoon de eis...quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:58 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik probeerde een nog enigszins humane oplossing te bedenken. Maar bij acht mensen op 10m2 heeft een vleesvarken in Nederland meer ruimte.
Ook door Stalin en Pinochet. Valt mee dus.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het werd wel wat meer gebruikt...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Standing_cell
Gaat vooral om mensenrechten.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
Het valt op dat er (uiteraard vanuit de te verwachten hoek) mensen in de bres springen voor criminelen. Hoe laag kan je zakken. Gevangenissen zijn er om deze mensen te straffen en uit de samenleving te verwijderen. Dat dienen dus ook onprettige plekken te zijn waar zulke criminelen hard kunnen worden aangepakt.
Verder vind ik dit idee van de PVV geen goed idee, want je moet criminelen wel scheiden, anders wordt het lastiger zulk gespuis onder controle te houden. Misschien een goed idee eens wat meer gevangenissen bij te bouwen.
En de Ottomanen...quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ook door Stalin en Pinochet. Valt mee dus.
Waarom zou de belastingbetaler ineens niet meer hoeven betalen voor de kosten van het opsluiten als het geprivatiseerd wordt? Bedrijven gaat dat niet gratis doen voor de overheid. Bovendien heeft bijna elke privatisering uit het verleden (zorg, NS, Stroomnet) ons geleerd dat het niet goedkoper wordt, de kwaliteit slechter wordt, of beide tegelijkertijd.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Het moment dat de belastingbetaler niet meer op hoeft te draaien voor de kosten van het opsluiten van misdadigers, is dat direct een hele grote besparing.
Het doel is recidivisme te voorkomen. Daar heeft de maatschappij het meeste voordeel bij. Misschien denk je dat het "terechter" voelt om iemand heel lang op te sluiten, maar wat heb je daaraan als je daarmee veroorzaakt dat de kans op terugval veel groter is?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
Dan sluit je hem weer op. Dit keer iets langer. En als hij daarna nog niet heeft geleerd misschien levenslang.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het doel is recidivisme te voorkomen. Daar heeft de maatschappij het meeste voordeel bij. Misschien denk je dat het "terechter" voelt om iemand heel lang op te sluiten, maar wat heb je daaraan als je daarmee veroorzaakt dat de kans op terugval veel groter is?
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan sluit je hem weer op. Dit keer iets langer. En als hij daarna nog niet heeft geleerd misschien levenslang.
Gevangenschap is het beste middel tegen recidive. Mensen die in een cel zitten plegen immers geen misdaden op straat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |