abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217042900
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 08:42 schreef knoopie het volgende:

[..]
Bovendien werd er gesproken over “desnoods acht mensen per cel”. Kennelijk is een gevangeniscel in Nederland 10m2. Dat is echt ramvol, zelfs als je creatief zou worden met stapelbedden.
Maar die stapelbedden zijn toch helemaal niet nodig als je staand moet slapen?
pi_217042940
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 08:54 schreef recursief het volgende:

[..]
Maar die stapelbedden zijn toch helemaal niet nodig als je staand moet slapen?
Ik probeerde een nog enigszins humane oplossing te bedenken. Maar bij acht mensen op 10m2 heeft een vleesvarken in Nederland meer ruimte.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 14 maart 2025 @ 09:02:03 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217042996
Prop er nog maar twee bij. Tien is een mooi getal. Don't do the crime if you can't do the time.
Graag op anoniem
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 10:12:11 #54
236264 crew  capricia
pi_217043754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 08:32 schreef knoopie het volgende:

[..]
Kan je eens een voorbeeld geven waar privatiseren van publieke voorzieningen daadwerkelijk kosten bespaard heeft?
Het moment dat de belastingbetaler niet meer op hoeft te draaien voor de kosten van het opsluiten van misdadigers, is dat direct een hele grote besparing.

En als met schaalvergroting de kosten naar beneden kunnen, door op een paar plaatsen in de EU grotere locaties te hebben, is dat ook een besparing.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 14 maart 2025 @ 10:12:48 #55
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217043760
Het valt op dat er (uiteraard vanuit de te verwachten hoek) mensen in de bres springen voor criminelen. Hoe laag kan je zakken. Gevangenissen zijn er om deze mensen te straffen en uit de samenleving te verwijderen. Dat dienen dus ook onprettige plekken te zijn waar zulke criminelen hard kunnen worden aangepakt.

Verder vind ik dit idee van de PVV geen goed idee, want je moet criminelen wel scheiden, anders wordt het lastiger zulk gespuis onder controle te houden. Misschien een goed idee eens wat meer gevangenissen bij te bouwen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 10:16:34 #56
236264 crew  capricia
pi_217043792
Er worden overigens al commerciële bedrijven ingezet om gevangenen te bewaken.
Hier een vacature.
https://www.werkenbijg4s.(...)an-den-rijn-2024-632

Dit bedrijf heeft al geopperd hele gevangenissen te kunnen managen. Ik vind het de moeite van het onderzoek waard. Met een beetje gezonde concurrentie kunnen de kosten van 400 euro per dag per gedetineerde vast wel naar beneden.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 10:19:17 #57
236264 crew  capricia
pi_217043819
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
Het valt op dat er (uiteraard vanuit de te verwachten hoek) mensen in de bres springen voor criminelen. Hoe laag kan je zakken. Gevangenissen zijn er om deze mensen te straffen en uit de samenleving te verwijderen. Dat dienen dus ook onprettige plekken te zijn waar zulke criminelen hard kunnen worden aangepakt.

Verder vind ik dit idee van de PVV geen goed idee, want je moet criminelen wel scheiden, anders wordt het lastiger zulk gespuis onder controle te houden. Misschien een goed idee eens wat meer gevangenissen bij te bouwen.
Ik zou dan meteen voor schaalvergroting gaan. Allemaal losse kleine gevangenissen kost je veel meer.
En nogmaals, dat kan ook prima in samenwerking met andere EU-landen.
- Goethe, “Faust”
pi_217043906
quote:
want je moet criminelen wel scheiden, anders wordt het lastiger zulk gespuis onder controle te houden. Misschien een goed idee eens wat meer gevangenissen bij te bouwen.
De criminele leiders kan men niet isoleren of beletten om nieuwe criminelen te maken, aangezien er geen eenheden zijn die de landsgrenzen willen of kunnen bewaken.
Ook geeft men slachtoffers van de criminele leiders geen wapens om zich te kunnen verdedigen tegen het groeiend leger criminelen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 maart 2025 @ 10:52:06 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_217044176
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tewerkstellen, daar waren extreemlinkse regimes meer van.
Vanwaar teruggrijpen naar het verleden ? Afleidingspoging ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_217044181
quote:
Het valt op dat er (uiteraard vanuit de te verwachten hoek) mensen in de bres springen voor criminelen.
Niemand hier springt in de bres voor criminelen. Wel is er een volksvertegenwoordiger met een idiote uitspraak die wordt afgekeurd.
pi_217044211
Private uitbaters van gevangenissen hebben trouwens een commercieel belang bij veel criminaliteit. Die zullen bijvoorbeeld zich niet zo snel richten op het voorkomen van recidive.
pi_217044276
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 10:16 schreef capricia het volgende:
Er worden overigens al commerciële bedrijven ingezet om gevangenen te bewaken.
Hier een vacature.
https://www.werkenbijg4s.(...)an-den-rijn-2024-632

Dit bedrijf heeft al geopperd hele gevangenissen te kunnen managen. Ik vind het de moeite van het onderzoek waard. Met een beetje gezonde concurrentie kunnen de kosten van 400 euro per dag per gedetineerde vast wel naar beneden.
Alsjeblieft niet zeg. Dan krijg je als in de VS besparing op basale dingen als voeding en weet ik wat. Lijkt me niet bevorderlijk voor het recidivecijfer.

Komt nog bij dat je ook wat onderhandse dealtjes had tussen private gevangenis bedrijven en rechters die ineens meer gevangenisstraffen gingen geven.

De beste kostenbesparing is denk ik verlagen van recidive en verhoging van de pakkans.
pi_217044280
Waarom niet even op stage in een Afrikaanse gevangenis? Laat ze maar die schobbejakken. Criminelen hebben geen rechten.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 11:08:39 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217044605
Of natuurlijk zorgen dat er op den duur minder criminelen zijn door meer te richten op heropvoeding dan op het pesten van mensen.

Het gross van de criminelen zijn losers die ergens iets fout hebben gedaan. Daarvoor moeten ze dan een tijd zitten, tot zo ver prima. Maar waarom dan niet vol inzetten dat ze het slechte pad verlaten. Uiteindelijk is dat veel goedkoper en levert aan alle kanten een prettiger leven op (behalve dan bij wat rancuneuze Fokkers).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gevangenissysteem_in_Noorwegen
In Noorwegen gaan ze gewoon knap met mensen om en hebben daardoor een extreem lage recidive en sowieso best wel weinig gevangenen.

Beetje investering die uiteindelijk ruim uit kan.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 11:27:19 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217044632
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 08:58 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ik probeerde een nog enigszins humane oplossing te bedenken. Maar bij acht mensen op 10m2 heeft een vleesvarken in Nederland meer ruimte.
Dit, 8 pax op 10m2 is belachelijk. Twee is prima te doen. Voor dienstplichtigen was vroeger 4m2 per persoon de eis...
  vrijdag 14 maart 2025 @ 11:28:06 #67
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217044644
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het werd wel wat meer gebruikt...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Standing_cell
Ook door Stalin en Pinochet. Valt mee dus. :')
  vrijdag 14 maart 2025 @ 11:33:14 #68
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217044698
quote:

Gaat vooral om mensenrechten.

Als we die weggooien kunnen we criminelen ook gewoon voor de lol martelen of misbruiken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 11:33:25 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217044701
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:28 schreef Immerdebestebob het volgende:

Ook door Stalin en Pinochet. Valt mee dus. :')
En de Ottomanen...

Als je zo nodig vergelijkingen wil gaan trekken moet je wel volledig zijn en niet selectief gaan winkelen uit de geschiedenis.
pi_217044801
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 10:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Het moment dat de belastingbetaler niet meer op hoeft te draaien voor de kosten van het opsluiten van misdadigers, is dat direct een hele grote besparing.
Waarom zou de belastingbetaler ineens niet meer hoeven betalen voor de kosten van het opsluiten als het geprivatiseerd wordt? Bedrijven gaat dat niet gratis doen voor de overheid. Bovendien heeft bijna elke privatisering uit het verleden (zorg, NS, Stroomnet) ons geleerd dat het niet goedkoper wordt, de kwaliteit slechter wordt, of beide tegelijkertijd.
pi_217044850
quote:

Het doel is recidivisme te voorkomen. Daar heeft de maatschappij het meeste voordeel bij. Misschien denk je dat het "terechter" voelt om iemand heel lang op te sluiten, maar wat heb je daaraan als je daarmee veroorzaakt dat de kans op terugval veel groter is?
pi_217044915
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_217044921
Staand slapen gaat wat ver maar meer mensen op een cel heb ik geen enkel probleem mee. Dan kan je ze ook langer op hun cel laten. Dan blijf je desnoods maar 2 dagen per week volledig op je cel zonder er af te komen, dan kan je ook met minder personeel af.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217044936
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:49 schreef knoopie het volgende:

[..]
Het doel is recidivisme te voorkomen. Daar heeft de maatschappij het meeste voordeel bij. Misschien denk je dat het "terechter" voelt om iemand heel lang op te sluiten, maar wat heb je daaraan als je daarmee veroorzaakt dat de kans op terugval veel groter is?
Dan sluit je hem weer op. Dit keer iets langer. En als hij daarna nog niet heeft geleerd misschien levenslang.

Gevangenschap is het beste middel tegen recidive. Mensen die in een cel zitten plegen immers geen misdaden op straat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217044969
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dan sluit je hem weer op. Dit keer iets langer. En als hij daarna nog niet heeft geleerd misschien levenslang.

Gevangenschap is het beste middel tegen recidive. Mensen die in een cel zitten plegen immers geen misdaden op straat.
_O- Echt een geniale oplossing! Je weet dat dit topic gaat over een cellentekort?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')