Die vreemde eend denkt dat Ukraine Europa gaat veroveren?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:01 schreef Nober het volgende:
RIP Ganul
Draadje
https://x.com/MyLordBebo/status/1900480545869451687
[..]
[ x ]
https://twitter.com/wierdduk/status/1900507073466527837
[..]
https://x.com/pvanheessen/status/1900514415289741798
Ik vind bepaalde aspecten in die tweets begrijpelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die vreemde eend denkt dat Ukraine Europa gaat veroveren?
Dat is gewoon gelul. Ukraine heeft een sterke cultuur die al eeuwenlang door Rusland gesaboteerd word. Ukraine wil helemaal niet bij Rusland horen of Rusland zijn. Ze willen zelfstandig zijn. Daar zijn ze heel duidelijk in geweest. Putin en Stalin zijn er heel duidelijk in geweest dat ze dat niet willen hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind bepaalde aspecten in die tweets begrijpelijk.
We (de EU) hadden niet direct unaniem achter Oekraïne moeten staan, alsof een van ons, maar veel neutraler. Het is natuurlijk gewoon een Rusland 1.1 land, er is maar weinig verschil tussen Rusland en Oekraïne.
Ipv neutraal sturen naar vrede, iets wat de VS nu voor ons oppakt, zijn we als een idioot Oekraïne gaan ophemelen en propvol wapens en geld gaan sturen.
Ik heb het altijd al gezegd, Rusland en Oekraïne zijn erg verweven met elkaar en je moet oppassen dat er niet bepaalde machten zich tegen je gaan keren.
Stel dat een Russische puppet daar de boel overneemt en ze de wapens gaan bundelen en tegen de baltics gaan opzetten. Zijn scenario’s waar je zeker rekening mee moet houden.
Dat is inderdaad het romantische narratief wat ons voorgeschetst wordt.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is gewoon gelul. Ukraine heeft een sterke cultuur die al eeuwenlang door Rusland gesaboteerd word. Ukraine wil helemaal niet bij Rusland horen of Rusland zijn. Ze willen zelfstandig zijn. Daar zijn ze heel duidelijk in geweest. Putin en Stalin zijn er heel duidelijk in geweest dat ze dat niet willen hebben.
Iedereen loopt te zeiken dat de EU nooit iets doet en geen beslissingen kan nemen, Je maakt mij niet wijs dat de huidige oorlog het idee van de EU is.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het romantische narratief wat ons voorgeschetst wordt.
En het is gelul totdat het geen gelul is.
Misschien moet je daar naar het front gaan en het de Oekraïense soldaten uitleggen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[ Het is natuurlijk gewoon een Rusland 1.1 land, er is maar weinig verschil tussen Rusland en Oekraïne.
De kwaliteit van je reactie is af te lezen aan degene die hem heeft geliked.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het romantische narratief wat ons voorgeschetst wordt.
En het is gelul totdat het geen gelul is.
Dat was Rusland idd, dat moet je niet vergeten.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iedereen loopt te zeiken dat de EU nooit iets doet en geen beslissingen kan nemen, Je maakt mij niet wijs dat de huidige oorlog het idee van de EU is.
Hoe is het eigenlijk met je vrienden van azov?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat was Rusland idd, dat moet je niet vergeten.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat de gedachte mij afgelopen week ook een paar keer door het hoofd is geschoten.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind bepaalde aspecten in die tweets begrijpelijk.
We (de EU) hadden niet direct unaniem achter Oekraïne moeten staan, alsof een van ons, maar veel neutraler. Het is natuurlijk gewoon een Rusland 1.1 land, er is maar weinig verschil tussen Rusland en Oekraïne.
Ipv neutraal sturen naar vrede, iets wat de VS nu voor ons oppakt, zijn we als een idioot Oekraïne gaan ophemelen en propvol wapens en geld gaan sturen.
Ik heb het altijd al gezegd, Rusland en Oekraïne zijn erg verweven met elkaar en je moet oppassen dat er niet bepaalde machten zich tegen je gaan keren.
Stel dat een Russische puppet daar de boel overneemt en ze de wapens gaan bundelen en tegen de baltics gaan opzetten. Zijn scenario’s waar je zeker rekening mee moet houden.
Wie waren Azov ook weer?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met je vrienden van azov?
Dat waren die gasten die zich zogenaamd misdroegen, postje jij filmpjes van, die AchJa vervolgens debunkte.quote:
Het is best onwaarschijnlijk, dat weet ik ook. Alleen is er een bepaald risico waarvoor je moet blijven waken.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk bekennen dat de gedachte mij afgelopen week ook een paar keer door het hoofd is geschoten.
Het is zo dat Oekraïne wat meer westers georiënteerd is. We weten ook dat Oekraïne al jarenlang corrupt is en dat er vele hackers vanuit Oekraïne opereren.
Nu hebben zij volledig de aandacht op de Russen maar wat nou als er een periode van rust komt waarbij Zelensky vervangen wordt door een wat minder Europa-gezinde president en dat de hele houding van Oekraïne tov Europa zich toch tegen Europa gaat keren. En dit kan zeker het geval zijn wanneer het EU-lidmaatschap uitgesteld blijft worden.
Dus dat waren eigenlijk jouw vrienden? Aangezien je ze verdedigt.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat waren die gasten die zich zogenaamd misdroegen, postje jij filmpjes van, die AchJa vervolgens debunkte.
Doe ik dat?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus dat waren eigenlijk jouw vrienden? Aangezien je ze verdedigt.
Dus je wist wel wie het warenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Azov, gestart uit pure rechts radicaal extremisme
Ben even druk. Even wat bielzen insmeren met teer aan elkaar timmeren en met het donker ophijsen en in de brand steken. Als teken van vredequote:
Domme duutserquote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:31 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Laten we vooral niet opnieuw de russische oorlogskas gaan spekken.
quote:Aangepast: 3 min geleden 4 min geleden in Buitenland© ANP / HH
Vladimir Putin.
De Amerikaanse president Donald Trump heeft met zowel Kiev als Moskou contact over het beëindigen van de oorlog in Oekraïne. De spanning stijgt nu de VS en Oekraïne het eens zijn over een staakt-het-vuren. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.
Poetin roept Oekraïense troepen in Koersk op zich over te geven
De Russische president Poetin heeft de Oekraïense troepen in de Russische grensregio Koersk opgeroepen zich over te geven. Hij verwees naar het verzoek van de Amerikaanse president Trump aan Poetin om de levens van Oekraïense soldaten te "sparen".
Poetin zei welwillend te staan tegenover de oproep van Trump. Als ze hun wapens neerleggen en zich overgeven, dan zal hun leven worden gegarandeerd en krijgen ze een waardige behandeling, aldus de president. Hij riep de Oekraïense leiders op om hun troepen het bevel te geven de wapens neer te leggen.
Kort daarvoor had de Oekraïense president Zelenski erkend dat zijn troepen in het deels veroverde Koersk in grote problemen verkeren en de situatie erg moeilijk is, omdat de militairen op het Russische grondgebied inmiddels grotendeels zijn ingesloten. Kiev begon er afgelopen jaar een verrassingsoffensief, met in het achterhoofd dat veroveringen in Rusland mogelijk als ruilmiddel konden dienen voor bezette gebieden in Oekraïne.
© https://www.telegraaf.nl/(...)na-verzoek-van-trump
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |