abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217036388
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als Zelensky goede informateurs heeft, weet hij dat ze misschien einde van dit jaar al wel de premier van Nederland is.
Dat zou nogal van de regen in de drup zijn. Gelukkig zijn er twee partijen groter in de peilingen dan VVD. Het zal eerder zo zijn dat hij nu met de oppositieleider van Nederland na de verkiezingen praat.
pi_217036504
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat zou nogal van de regen in de drup zijn. Gelukkig zijn er twee partijen groter in de peilingen dan VVD. Het zal eerder zo zijn dat hij nu met de oppositieleider van Nederland na de verkiezingen praat.
Er is momenteel geen coalitie te formeren zonder VVD. En ik schat in dat om Timmermans uit het torentje te houden, genoeg PVVers overstappen (om een asielzoeker premier te maken, ironisch genoeg).

Maar goed, dat is natuurlijk koffiedik kijken, maar wel reden genoeg voor Zelensky om haar serieus te nemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 19:42:17 #228
236264 crew  capricia
pi_217036555
quote:

[..]
Als Zelensky goede informateurs heeft, weet hij dat ze misschien einde van dit jaar al wel de premier van Nederland is.
Rutte in Washington bij Trump op bezoek en live op internationale tv. Dilan bij Zelensky. Doet de VVD (en daarmee Nederland) goed.

Een veel beter aanzicht dan wat Schoof in NL met het huidige kabinet kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 13-03-2025 21:08:32 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217036678
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Rutte in Washington bij Trump op bezoek en live op internal tv. Dilan bij Zelensky. Doet de VVD (en daarmee Nederland) goed.

Wat doen ze goed dan. Rutte bij Trump is een zinloze exercitie net als Dilan bij Zelensky. Wel illustratief inderdaad dat ze vooral bezig zijn met beeldvorming van zichzelf.

Schoof daarentegen laat zich van zijn beste kant zien. Ik ben bijna alleen maar kritisch op hem geweest maar hier laat hij zien toch ergens voor te staan.
  donderdag 13 maart 2025 @ 19:50:44 #230
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217036702
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je denkt dat we nu geen militaire druk op Marokko kunnen zetten?
Het zegt genoeg dat landen ons piepelen niet? In Joegoslavi en Libi hebben we kunnen zien hoe goed Europa iets zelfstandig militair gezien kan ondernemen. In Jemen hadden we de VS nodig om onze schepen te beschermen tegen een leger van geitenherders.

quote:
Wat een totale onzin verder,
Goed onderbouwd.

quote:
zeker Turkije wil je ook helemaal niet onder druk kunnen zetten.
Want je wil Griekenland onder de bus gooien als het erop aankomt en/of weer een keer onder druk worden gezet met miljoenen Syrirs?

quote:
We kunnen veel beter vriendjes worden.
Dat wel. Maar dat hangt van de (toekomstig) leider af en daar hebben wij weinig over te zeggen.

quote:
Europa kan echt veel beter op diplomatie inzetten dan militaire dominantie.
Dat model heeft ene Angela Merkel geprobeerd. Kan je mij even helpen herinneren wat het resultaat daarvan ook alweer was? Er is niks mis met diplomatie, maar je moet wel een harde vuist kunnen maken als het nodig is.

quote:
Voor diplomatie moeten we wel meer te bieden hebben dan nu, maar militair zijn we met de voorgestelde investering top en economisch kunnen we dat ook worden.
Dus je bent het eens dat er een balans moet zijn.

quote:
Je kunt toch zelf ook wel nagaan, hoe Amerika nu de bullebak uithangt is echt geen slim beleid. Jij stelt voor dat we ons even bij de buren extreem impopulair gaan maken dat we dan meer gedaan krijgen. Nee natuurlijk niet zels als je kutburen heb kun je maar beter zorgen dat je een redelijke verhouding hebt. Niet denken zo lang ze maar bang voor me zijn ben ik de baas.
Ik stel niet voor dat we de bullebak gaan uithangen maar dat we zijn voorbereid op gekloot. Langdurig.

quote:
Opperen dat er honderden miljarden naar het leger moeten vanwege vluchtelingenstromen is al helemaal te zot. Als vluchtelingenstromen tegenhouden een doel is dan kunnen we flink gaan snijden in het leger want daar hebben we al meer dan genoeg voor.
Jij hebt echt geen idee hoe een grote volksverhuizing eruit gaat zien of wel? Daarnaast, wie praat alleen over tegenhouden? Je wil ook kampen kunnen bouwen, gebieden beveiligen, hulpverleners beveiligen. Voorraden aanvoeren. Ook allemaal taken van een leger.
  donderdag 13 maart 2025 @ 19:53:30 #231
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217036762
quote:

[..]
Haha afgezien van of dat berhaupt werkelijkheid wordt: wat kan ze daar nu dan toezeggen of doen in haar enigst persoontje? Helemaal niks behalve gratuite prietpraat. Ze steunt een kabinet dat tot nu toe alleen maar teert op de zak van Rutte IV en uit zichzelf he-le-maal niks heeft gegeven aan Oekrane. Alle goedkope praatjes ten spijt. Dit toont maar weer aan dat het alleen maar om beeld beeld beeld draait bij de VVD.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 13 maart 2025 @ 19:54:46 #232
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217036794
Nog steeds zo'n VS-fan @Rozevla ?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_217036847
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:50 schreef Richestorags het volgende:

Goed onderbouwd.

Moet je zeggen met een post die werkelijk niets onderbouwt. Je doet een aantal aannames die ik totaal niet deel. Gooit er wat one-liners uit.
Merkel ben ik geen moment fan van geweest. Haar enige geweldige daad was wir schafen das.
Verder vind ik het maar pretentieus als je doet dat jij wel weet hoe een grote volksverhuizing eruit gaat zien. Geloof ik werkelijk niks van, wetenschappers op zon onderwerp zijn al niet zo stellig als jij en ik denk geen moment dat je expert bent op dat gebied.
pi_217036853
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Extraparlementair is voor Omtzigt: de ministers zijn uitvoerende ambtenaren, de Kamer bepaalt.

Dat bleek al wel eerder uit zijn woorden.
„Wij denken dat juist een regering die zowel politiek als inhoudelijk is en die niet wordt opgescheept met een dichtgetimmerd, onuitvoerbaar regeerakkoord, deze en andere problemen het best kan aanpakken.”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-goede-weg-a4193163

En wat doet mijnheer? Alles op detailniveau willen bepalen en dichttimmeren.

Vreemd genoeg is de link uit het artikel bij msc ineens foetsie, maar NRC had hem nog.

Dat is het punt bij Omtzigt: al zijn punten gelden altijd voor anderen.

Anderen moeten op afstand blijven van het kabinet, hij mag zijn bewindspersoon continu bellen. Anderen mogen geen vuile spelletjes spelen, maar zelf spint en lekt hij ook voortdurend naar de pers. Anderen besturen niet goed, maar bij zijn kabinet gaan al die normen het raam uit.

Wellicht moet iemand hem eens een spiegel cadeau doen.
pi_217036854
Wel apart, zo'n relatief groot onthaal.

twitter

quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:53 schreef Szura het volgende:

[..]
Haha afgezien van of dat berhaupt werkelijkheid wordt: wat kan ze daar nu dan toezeggen of doen in haar enigst persoontje? Helemaal niks behalve gratuite prietpraat. Ze steunt een kabinet dat tot nu toe alleen maar teert op de zak van Rutte IV en uit zichzelf he-le-maal niks heeft gegeven aan Oekrane. Alle goedkope praatjes ten spijt. Dit toont maar weer aan dat het alleen maar om beeld beeld beeld draait bij de VVD.
Lijkt me leuk als ze nog een paar miljard belooft heeft aan Zelensky.
graag op anoniem
pi_217036892
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:53 schreef Szura het volgende:

[..]
Ze kan niks toezeggen, klopt. Maar voor Zelensky is wat ik zei denk ik wel een goede reden om haar beleefd te ontvangen. Maar veel tijd zal hij niet aan haar besteden, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:02:34 #237
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217036936
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze kan niks toezeggen, klopt. Maar voor Zelensky is wat ik zei denk ik wel een goede reden om haar beleefd te ontvangen. Maar veel tijd zal hij niet aan haar besteden, denk ik.
Ik hoop dat ie gevraagd heeft waarom ze met haar achterlijke campagne een stel Kremlin-likkers aan de macht heeft gebracht
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:04:41 #238
396550 Richestorags
pi_217036974
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Moet je zeggen met een post die werkelijk niets onderbouwt. Je doet een aantal aannames die ik totaal niet deel. Gooit er wat one-liners uit.
Aaah, het was een aanname dat wij tot nu toe altijd de VS nodig hebben gehad?

quote:
Merkel ben ik geen moment fan van geweest. Haar enige geweldige daad was wir schafen das.
Ik laat me niet verleiden om op die laatste in te gaan, maar... was het dus een aanname dat de stijl van alleen diplomatie, handel en appeasement van Merkel dus niet handig heeft uitgepakt achteraf? Iets met lerend vermogen enzo.

quote:
Verder vind ik het maar pretentieus als je doet dat jij wel weet hoe een grote volksverhuizing eruit gaat zien. Geloof ik werkelijk niks van, wetenschappers op zon onderwerp zijn al niet zo stellig als jij en ik denk geen moment dat je expert bent op dat gebied.
Je mag het pretentieus vinden. Toevallig ben ik wel een expert in hydrologie en weet ik het n en ander over problemen die nu al spelen en de ontwikkelingen daarin richting de toekomst en hoe dat tot grote brandhaarden en migratiepatronen gaat kunnen leiden.
pi_217036980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:02 schreef Szura het volgende:

[..]
Ik hoop dat ie gevraagd heeft waarom ze met haar achterlijke campagne een stel Kremlin-likkers aan de macht heeft gebracht
Pietertje kwam toch ook met een nepgetuige bij MH17. Zou hij ook centen uit Rusland ontvangen?
We hebben het altijd wel over die FvD en PVV Russische connecties.
pi_217037131
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Aaah, het was een aanname dat wij tot nu toe altijd de VS nodig hebben gehad?
Klopt. De VS bestaat ook pas een paar 100 jaar.

quote:
Ik laat me niet verleiden om op die laatste in te gaan, maar... was het dus een aanname dat de stijl van alleen diplomatie, handel en appeasement van Merkel dus niet handig heeft uitgepakt achteraf? Iets met lerend vermogen enzo.
Nordstream pushen was een dom idee van haar. Ik zou haar stijl niet omschrijven als diplmoatie handel en appeasement. Dat haar economische beleid slecht was en niet zoals ik het graag zie hoef ik niet uit te leggen denk ik. Duitsland zat in een geweldige positie die ze best wel matig hebben ingezet.

quote:
Je mag het pretentieus vinden. Toevallig ben ik wel een expert in hydrologie en weet ik het n en ander over problemen die nu al spelen en de ontwikkelingen daarin richting de toekomst en hoe dat tot grote brandhaarden en migratiepatronen gaat kunnen leiden.
Je bent expert in gedrag van water. Dat maakt je geen expert in menselijk gedrag. Of gaat het bij hydrologie vaak over hulpverleners beveiligen met het leger?
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:16:54 #241
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217037215
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Rutte in Washington bij Trump op bezoek en live op internal tv. Dilan bij Zelensky. Doet de VVD (en daarmee Nederland) goed.

Met z'n big smile _O- _O- _O- _O-

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:17:21 #242
396550 Richestorags
pi_217037222
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Klopt. De VS bestaat ook pas een paar 100 jaar.
En we leven nu, als je dat vergeten was.

quote:
Nordstream pushen was een dom idee van haar. Ik zou haar stijl niet omschrijven als diplmoatie handel en appeasement. Dat haar economische beleid slecht was en niet zoals ik het graag zie hoef ik niet uit te leggen denk ik. Duitsland zat in een geweldige positie die ze best wel matig hebben ingezet.
Ik geloof dat ik het wat explicieter moet zeggen. De gedachte dat Rusland zich zou gedragen door de stijl van diplomatie en handel toe te passen is keer op keer onwaar gebleken. Als wij een sterk, zelfstandig opererend leger hadden gehad had Poetin anders in de wedstrijd kunnen staan en wij ook.

quote:
Je bent expert in gedrag van water. Dat maakt je geen expert in menselijk gedrag. Of gaat het bij hydrologie vaak over hulpverleners beveiligen met het leger?
Zucht. Ik zeg net dat ik wl kennis heb van welke gebieden onder druk staan, nog meer onder druk komen te staan, onleefbaar kunnen worden en waar conflicten om water kunnen ontstaan en welke er nu al borrelen.

Dat het leger ook aan humanitaire taken doet is verder algemene kennis, dus wat dat met mijn achtergrond te maken heeft?
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:19:00 #243
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_217037247
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nog steeds zo'n VS-fan @:rozevla ?
Absoluut !!! 💯
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:19:54 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217037265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel apart, zo'n relatief groot onthaal.

[ x ]
[..]
Lijkt me leuk als ze nog een paar miljard belooft heeft aan Zelensky.
vast wel , anders geven ze het toch maar uit aan toeslagen schandaal onkosten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:20:46 #245
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217037280
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:19 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Absoluut !!! 💯
Ja snap ik. In gesprek zijn en zaken doen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:21:42 #246
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217037308
quote:
16s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Met z'n big smile _O- _O- _O- _O-

[ afbeelding ]
Rutte die lacht zich er dwars doorheem , hij heeft de strooppot meegenomen

dus komt goed , daar krijg je geen ruzie mee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:21:46 #247
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217037309
De enige serieuze optie voor de VVD is om met de PvdA/CDA/D66 o.i.d te regeren.
pi_217037328
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Jammer dat de PVDA niet meer bestaat na de volgende verkiezingen
graag op anoniem
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:23:11 #249
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217037337
quote:
Dan mogen ze eerst Yesilgoz in de Dnipro achterlaten
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:23:14 #250
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217037339
quote:
VVD / CDA / D66 komt weer in zicht
als jetten wat anders gaat doen , dan de CO2 in het vliegtuig opmeten

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 13-03-2025 20:34:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')