Dit. Zo'n lange hechte vriendschap zou ik ook niet zomaar los kunnen laten. Probeer het op deze manier nog eens.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:37 schreef Puzzie het volgende:
Ga een keer langs en probeer met hem in gesprek te gaan.
TS heeft hem al een mail gestuurd, z'n vrouw aangesproken, en is z'n kinderen kaarten blijven sturen. Op een gegeven moment wordt het dan vanuit die vriend gezien ook gewoon irritant als TS maar blijft proberen terwijl hij daar duidelijk niet op zit te wachten, lijkt me.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:41 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Dit. Zo'n lange hechte vriendschap zou ik ook niet zomaar los kunnen laten. Probeer het op deze manier nog eens.
Mocht dit ook nergens toe leiden dat zou ik wel proberen het te laten rusten.
Dat lijkt mij ook, maar ik ben erg koppigquote:Op maandag 10 maart 2025 12:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
TS heeft het hem al een mail gestuurd, z'n vrouw aangesproken, en is z'n kinderen kaarten blijven sturen. Op een gegeven moment wordt het dan vanuit die vriend gezien ook gewoon irritant als TS maar blijft proberen terwijl hij daar duidelijk niet op zit te wachten, lijkt me.
Ik denk dat hij dat als iets minder doms ziet, iets wat wel zwaar weegt?quote:Een hele tijd geleden hebben we onenigheid gehad over iets heel doms,
Het was voor jou iets doms maar voor hem dus zeker niet. Misschien moet je eerst je excuses wel aanbieden. Of je hebt hem op z’n ziel getrapt.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien wel even handig als je zegt waar die onenigheid over ging.
Dit weet ik heel zeker, we kennen elkaar door dik en dun, en dan heb je vaste gezegdes en uitspraken met elkaar die nu worden gebruikt op een manier dat hij weet en wil dat ik ze zie.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:43 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind het vooral opvallend dat het TS is die beweert dat Vriend dingen op Social Media zet met als doel dat TS het ziet. Maar hem vervolgens wel negeren.
Dus of het is wishful thinking van TS of Vriend wil vooral steken onder water geven in welk geval hij helemaal geen vriend is.
En je hebt in je mail sorry gezegd daarvoor? Dat je te lomp was? Aangeboden eventueel dak opnieuw te doen als er issues zijn?quote:Op maandag 10 maart 2025 12:55 schreef dolpo1 het volgende:
Om wat meer informatie te geven over die onenigheid, het ging echt nergens over. Het ging over het dak van zijn tuinhuisje dat hij zelf opnieuw bekleed had met losse shingles. Hij was hiermee bovenaan begonnen, wat best onnozel is, neem aan dat iedereen snapt waarom.
Zei als grap dat ik in de zomer graag wilde komen zwemmen in zijn nieuwe binnenzwembad. Hij begreep het serieus niet, en toen heb ik het gewoon uitgelegd. Daarna was hij weg.
Dat kan toch bijna niet de echte/enige reden zijn....quote:Op maandag 10 maart 2025 12:55 schreef dolpo1 het volgende:
Om wat meer informatie te geven over die onenigheid, het ging echt nergens over. Het ging over het dak van zijn tuinhuisje dat hij zelf opnieuw bekleed had met losse shingles. Hij was hiermee bovenaan begonnen, wat best onnozel is, neem aan dat iedereen snapt waarom.
Zei als grap dat ik in de zomer graag wilde komen zwemmen in zijn nieuwe binnenzwembad. Hij begreep het serieus niet, en toen heb ik het gewoon uitgelegd. Daarna was hij weg.
Ipv hem, via mail , WA , zijn vrouw of whatever aan te spreken/schrijvenquote:Op maandag 10 maart 2025 12:55 schreef dolpo1 het volgende:
Misschien heeft TS wel een reden om niet op hem af te stappen.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:05 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ipv hem, via mail , WA , zijn vrouw of whatever aan te spreken/schrijven
(alles met een omweg dus) had je beter direct naar hem toen kunnen gaan om het met hem uit te spreken.
Als de ruzie nergens over gaat dan kan je beter iets direct met iemand uitspreken ipv iets laten oplopen en daarna via allerlei omwegen contact proberen te zoeken.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Misschien heeft TS wel een reden om niet op hem af te stappen.
Heb hem 10 minuten nadat hij vertrok gebeld, en die dag nog zeker 5 keer. De dagen erna ook, maar werd niet opgenomen.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:05 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ipv hem, via mail , WA , zijn vrouw of whatever aan te spreken/schrijven
(alles met een omweg dus) had je beter direct naar hem toen kunnen gaan om het met hem uit te spreken.
Blijkbaar snapt niet iedereen waarom je bovenaan begint. Je beste vriend weet het in ieder geval niet.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:55 schreef dolpo1 het volgende:
Je kan beter langsgaan , dat bedoel ik.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:14 schreef dolpo1 het volgende:
[..]
Heb hem 10 minuten nadat hij vertrok gebeld, en die dag nog zeker 5 keer. De dagen erna ook, maar werd niet opgenomen.
Ik denk dat jij niet heel objectief bent, maar, gesteld dat hij dat bedoeld, maar ondertussen wijst hij elk contact af, dan wil hij dus gewoon na trappen?quote:Op maandag 10 maart 2025 12:58 schreef dolpo1 het volgende:
[..]
Dit weet ik heel zeker, we kennen elkaar door dik en dun, en dan heb je vaste gezegdes en uitspraken met elkaar die nu worden gebruikt op een manier dat hij weet en wil dat ik ze zie.
Ja zoiets lijkt me ook eerder het geval, dan dat alleen dit ene akkefietje een vriendschap van 40 jaar ruineert.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:15 schreef rival het volgende:
[..]
Misschien voelt hij zich te kakken gezet door je?
Misschien communiceer je vaker op die manier met hem en was dit de druppel voor hem?
40 jaar vriendschap en hierom dat verbreken? Dit lijkt mij meer de druppel die de emmer deed overlopen. Mocht dit echt de enige reden zijn, geen energie meer in steken.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:55 schreef dolpo1 het volgende:
Of flikker die sixpack dan door z'n ruiten en roep dat hij dan maar de tering kan krijgen en keer opgelucht weer huiswaartsquote:Op maandag 10 maart 2025 14:29 schreef DJKoster het volgende:
Langsgaan. Zo snel mogelijk. Met een sixpack bier o.i.d.
Dat past gewoon het beste bij zo'n lange vriendschap ipv. voorzichtig te mailen of te bellen.
En als hij dan niet wil, dan ook niet pushen maar laten rusten.
Dus je had gelijk (binnen 10 minuten) door dat die "onenigheid" voor hem iets heel-veel-betekends was;quote:Op maandag 10 maart 2025 13:14 schreef dolpo1 het volgende:
Heb hem 10 minuten nadat hij vertrok gebeld, en die dag nog zeker 5 keer. De dagen erna ook, maar werd niet opgenomen.
Hoelang is het geledenquote:Op maandag 10 maart 2025 13:14 schreef dolpo1 het volgende:
[..]
Ik geloof er helemaal geen reet van dat dit echt de reden is om een veertig-jarige vriendschap te verbreken.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:55 schreef dolpo1 het volgende:
Ja niet zo lang dusquote:
Maar zit dat dak erop nu?quote:Op maandag 10 maart 2025 16:31 schreef dolpo1 het volgende:
Ik ben geen betweter, allesbehalve. We hadden natuurlijk wel eens meningsverschillen, maar niet iets dat voortdurend door ging of bleef sluimeren. We waren voor mijn gevoel gewoon oke, in de tijd ervoor nooit problemen gehad, week eerder zelfs nog gaan bowlen.
Het was ook niet vervelend bedoeld, zei het echt als een grap.
Heb uiteraard gelijk sorry tegen hem gezegd in de trant van, sorry was een grapje. Zag er toen niks kwaads in, en nu nog steeds niet. Was het ook niet. Vrenden moeten elkaar kunnen jennen, dat deed hij zelf ook vaak genoeg.
Uiteraard zou ik hem helpen als het water binnen ging lopen. Heb hem altijd geholpen, en andersom ook. Als ik daar een opsomming van moet maken, is het topic vol. 40 Jaar is niet niks, ken hem beter dan mijn eigen vrouw.
Had nooit verwacht dat hij weg zou stormen en daarna uit mijn leven zou verdwijnen.
Ik ook, vriend werd te handtastelijk Tijdje aangezienquote:Op maandag 10 maart 2025 13:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja zoiets lijkt me ook eerder het geval, dan dat alleen dit ene akkefietje een vriendschap van 40 jaar ruineert.
Zo heeft m'n man een paar jaar terug ook een vriendschap van 20 jaar beëindigd. Voor die vriend leek het een kleine onenigheid, maar voor hem was het al 10 jaar 'hetzelfde gezeik', en inderdaad gewoon de druppel op dat moment.
Dit dus. TS is een betwetertje en zijn vriend heeft dan vaak het gevoel het persoonlijke pispaaltje te zijn.quote:Op maandag 10 maart 2025 16:13 schreef Lenny77 het volgende:
Misschien is ts een betwetertje? Zo iemand die je vaak verbeterd?
Niet zo aangenaam.. misschien nog extra wat 'grappige' opmerkingen erbij zovan: 'aaah joh koekoek! Dat doe je toch niet? Bovenaan beginnen? Dat weet toch iedereeeeen'.
Mja dat kan dit idd de druppel zijn geweest... Na jaren te incasseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |