Oh ja, die moet je volgens mij zelfs melden en apart afvoeren enzoquote:Op zaterdag 29 maart 2025 21:41 schreef Elleska het volgende:
Ik denk dat iemand in de war is met de Japanse duizendknoop
Laat volgens mij maar weg.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 21:49 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh ja, die moet je volgens mij zelfs melden en apart afvoeren enzo
Het is geen Japanse woekeraar gelukkigquote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Link die duizendknoop zo vlak bij de woning.
Heb heb er ook serieus veel vanquote:Op zaterdag 29 maart 2025 23:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Laat volgens mij maar weg.
Ik heb jaren geleden knollen van een Persicaria aangeboden aan de buurttuin. En toen ik Duizendknoop zei, werd ik praktisch met pek en veren weggejaagd.
Wel leuke plant trouwens. Al trok die bij ons vorige huis van die dikke vliegen aan. Wat rete irritant is naast je terras als je aan het BBQen bent. Dus dit huis staan er Persicarias in de voortuin
Wordt al beetje gezellig zo!quote:Op zondag 30 maart 2025 20:15 schreef AnneX het volgende:
De bollen lasagna op het balkon op het oosten met zon tot een uur of twaalf is goed op dreef.
In de tuin is een stenen pot achtergebleven - té zwaar - met dezelfde bollen, die wat minder ver zijn.
[ link | afbeelding ]
oh gelukkig!quote:Op zondag 30 maart 2025 08:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is geen Japanse woekeraar gelukkig
Ah ja.quote:
Mensen die vrijwillig Japanse Duizendknoop in hun tuin planten, moeten ze onteigenen en in een Bijlmerflat zonder balkon zettenquote:
De vorige eigenaars van ons huisquote:Op maandag 31 maart 2025 15:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mensen die vrijwillig Japanse Duizendknoop in hun tuin planten, moeten ze onteigenen en in een Bijlmerflat zonder balkon zetten.
Het voorjaar vind ik altijd een lastige periode om bloeiende planten te hebben. Ja, bollen zullen vast bloeien, maar heb je eventueel een lijstje van vaste planten die nu bloeien?quote:Op maandag 7 april 2025 13:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb eens even geteld en op dit moment bloeien er hier in de tuin meer dan 20 soorten planten en bomen, dat is best tof. Het zoemt hier ook behoorlijk.
Op een balkonquote:Op maandag 7 april 2025 17:54 schreef Twieki het volgende:
[..]
Het voorjaar vind ik altijd een lastige periode om bloeiende planten te hebben. Ja, bollen zullen vast bloeien, maar heb je eventueel een lijstje van vaste planten die nu bloeien?
Tussen haakjes: Ik vind 't bijzonder rustig in dit topic dit jaar. Vorig jaar was het hopeloos door het natte weer, maar dit jaar is 't toch best een groeizaam voorjaar? Waar is iedereen gebleven?
Hier inderdaad bollen (narcis en blauwe druiifjes, volgend jaar ook sneeuwklokjes en crocus voor nog vroegere bloei). Bomen en heesters: gele kornoelje, hazelaar en wilg zijn nu alweer klaar, nu gagel, fruitbomen, krentenboompjes, spirea, viburnum tinus, pieris, honingbes, Osmanthus burkwoodii. Klimplanten: clematis armandii en akebia quinata. Vaste planten: vinca minor, wildemanskruid, viooltjes, saxifraga, helleborus en vroege wolfsmelk die de hele winter door bloeien, winterheide, longkruid, elfenbloem, dicentra spectabilis, schoenlappersplant, pachyphragma macrophyllum. En nog wat ‘aangewaaid onkruid’ als paarse dovenetel, paardebloem, winterpostelein en kleine veldkers.quote:Op maandag 7 april 2025 17:54 schreef Twieki het volgende:
[..]
Het voorjaar vind ik altijd een lastige periode om bloeiende planten te hebben. Ja, bollen zullen vast bloeien, maar heb je eventueel een lijstje van vaste planten die nu bloeien?
Tussen haakjes: Ik vind 't bijzonder rustig in dit topic dit jaar. Vorig jaar was het hopeloos door het natte weer, maar dit jaar is 't toch best een groeizaam voorjaar? Waar is iedereen gebleven?
quote:Op maandag 7 april 2025 19:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hier inderdaad bollen (narcis en blauwe druiifjes, volgend jaar ook sneeuwklokjes en crocus voor nog vroegere bloei). Bomen en heesters: gele kornoelje, hazelaar en wilg zijn nu alweer klaar, nu gagel, fruitbomen, krentenboompjes, spirea, viburnum tinus, pieris, honingbes, Osmanthus burkwoodii. Klimplanten: clematis armandii en akebia quinata. Vaste planten: vinca minor, wildemanskruid, viooltjes, saxifraga, helleborus en vroege wolfsmelk die de hele winter door bloeien, winterheide, longkruid, elfenbloem, dicentra spectabilis, schoenlappersplant, pachyphragma macrophyllum. En nog wat ‘aangewaaid onkruid’ als paarse dovenetel, paardebloem, winterpostelein en kleine veldkers.
,quote:Op dinsdag 8 april 2025 14:37 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Groetjes van z’n nog heel kleine neefje
[ link | afbeelding ]
Ik zie dat de lievevrouwebedstro ook bloeit. Al dat snoeiafval ligt er trouwens tegen de poepende/gravende buurtkatten
Ik heb dat al geprobeerd, net als die stinkende kattenschrikkorrels. Stokjes en takken werken nog het beste, helaas. In een vorige tuin hadden de bewoners die er voor mij woonden uit wanhoop sateprikkers en glasscherven rechtop neergezet.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:18 schreef z80 het volgende:
[..]
,
Koffiedrap rondstrooien. Werkt heel goed tegen katten. De koffie gaat tussen de haren en pootjes te zitten en bij het schoonlikken komt de oude koffie smaak in de bek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |